Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Dat is inderdaad spannend, vervelend Gerwin!

Hier was 1 april ook rustig, Lize had Oreo's met tandpasta ertussen gemaakt voor haar vrinedinnen en de yoghurt van K. was voorzien van een flinke snuf zout grinning smiley.
Wat is dat, rijden naar het werk?.. winking smiley echt al drie maand niet meer geweest.

Zometeen een meet en greet met Hans en zijn nieuwe GTC!
De koffie staat klaar!

Fijne paasdagen allemaal!
Wat zou dat fijn zijn, weer naar kantoor. Heb het kantoor ook niet meer gezien vanaf december.
@Rob en Hans: veel plezier!
Ik ben nu op kantoor, 1 dag in de week ben ik hier. Ook wel lekker ook al zit ik dan alleen.
Ik heb nog niet anders dan het kantoor meegemaakt winking smiley

Hier was 1 april ook rustig, Lize had Oreo's met tandpasta ertussen gemaakt voor haar vrinedinnen en de yoghurt van K. was voorzien van een flinke snuf zout
grinning smiley heerlijk onschuldig.

@ Rob/Hans: veel plezier!
Hier gewoon 2 dagen in de week naar kantoor

het is heel goed voor de dynamiek. Even sparren en zo ontvreem je ook niet van elkaar. Een hecht team is bij ons gewoon heel belangrijk. Daar komt bovenop dat we een nieuwe leidinggevende hebben die ons moet leren kennen en wij hem veel moeten leren. Alles vanuit huis werkt gewoon niet.

Uiteraard allemaal coronaproof, kantoren zijn ook heel ruim van opzet. Helemaal prima zo! thumbs up

Ik heb gisteren even de laatste laadpaal 'open' gezet op het werk. Ik kwam aan en wéér is er een hybride bij gekomen, nu een golf GTE (prive gekocht). 6 stekker auto's dus nu in totaal (allemaal verschillende merken / modellen) 1 zakelijke auto, 5 prive auto's. 2 EV's en 4 hybrides.

Als er nu nog 1 bij komt heeft er 1 pech. Was al naar die gene gegaan die daar over gaat en in MT zit. Niet alleen het aantal laadpalen maar ook het gratis laden voor prive auto's is natuurlijk een onthoudbare situatie (wel fijn hoor, dat zeker cool smiley ) Er komen wel veranderingen; logisch, want het is niet eerlijk tegenover mensen die niet gratis kunnen tanken. Zorgt voor scheve gezichten. Waarschijnlijk pasjes systeem met als streven het onder de 20 cent per km/h te laten komen. Heel begrijpelijk thumbs up ze willen het wel in eigen beheer te laten houden en niet over te laten aan een commerciële partij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2021 13:11 door AsconaGT.
@ Barri: zag ik jou een uurtje geleden in de buurt van Soest met jouw kever ?

Het was leuk bij Rob ( en zijn dochtertje ) in Friesland ! De eerste 300 km in de Astra zitten er al weer op :-)
Nee, was ik niet. Denk dat ik morgen wel even met de Kever op pad ga.
Laadpalen: op mn werk worden er nu 75 geïnstalleerd ofzo. Heb al gevraagd of een benzine auto daar ook gewoon mag parkeren, anders blijft er geen parkeerplek over...
Mogguh,

Allemaal fijne paasdagen (gehad?)
Wij zijn gisteren bij familie geweest voor een paasbrunch en borrel, zaterdagmiddag nog een borrel met vrienden gedaan.
Vandaag volop aan 't werk, wat zeker geen straf is met dit weer.

Er komen wel veranderingen; logisch, want het is niet eerlijk tegenover mensen die niet gratis kunnen tanken. Zorgt voor scheve gezichten. Waarschijnlijk pasjes systeem met als streven het onder de 20 cent per km/h te laten komen. Heel begrijpelijk thumbs up ze willen het wel in eigen beheer te laten houden en niet over te laten aan een commerciële partij
Feitelijk is het ook een verkapt loop, dus vader staat zal er ergens ook een x wat van gaan zeggen.

Bij ons is het ook zo, staan een 6tal laadpalen voor vrij gebruik. Daar kwamen vanuit de personeelsraad ook vragen over, of dit eerlijke behandeling van personeel is.
Maar is het wel, gezien iedereen aan die paal mag laden. Dat de ene wel een EV heeft en de andere niet is ieder zijn eigen privé overweging. De paal staat immers ter beschikking van iedereen.

Staan bij ons in de straat 2 exemplaren, een zwart en witte. Wat een heerlijke auto's blijven dat ook om te zien, die GTC's.
Astra F
Mogguh,

Staan bij ons in de straat 2 exemplaren, een zwart en witte. Wat een heerlijke auto's blijven dat ook om te zien, die GTC's.

Da's wel bijzonder; ik heb er sinds afgelopen maandag welgeteld één gezien. Een witte in Terschuur gisteren op de fiets.

Kom net uit Twente; we hebben behoorlijke hagelbuien gehad onderweg.

De Astra doet het goed en lijkt zonder gebreken. Alleen is er iets mis met de navigatie ( Navi 600 ) ik kan alleen de wat grotere plaatsen selecteren en als ik één van diie grotere plaatsen heb gevonden kan ik geen straatnaam selecteren. Vanuit de plaats-keuze schiet het scherm gelijk naar "ok "

Maar es wat rond gaan vragen op diverse fora. De Opel garage hier in Amersfoort kent het fenomeen niet en kon me niet helpen..
Zit er toevallig een Duitse kaart in? Ik heb hetzelfde gehad met een ** **** 6, daarbij moesten we bij de grens de navigatie cd/dvd wisselen. Dat resulteerde erin dat je in NL alleen nog maar de hoofdwegen en grote plaatsen had.

Wat een weertje he. Lekker binnen vandaag. Zojuist het gaas van twee raamhorren vervangen. Waren wat kapot en verkleurd, maar ik moet zeggen: het huis knapt er echt van op. Ik had het niet verwacht, maar zo'n frisse hor knapt het hele aangezicht op.
Ook een tweedehands vlizotrap gehaald, die ga ik in de garage maken. Heb daar een kleine vliering (70cm ofzo) waar o.a. de winterwielen liggen. dat is met een huishoudtrapje best gedoe, dus nu maar eens een vlizotrap erin maken.

Morgen halen m'n ouders de camper op. Ik ben benieuwd!
Barri
Zit er toevallig een Duitse kaart in? Ik heb hetzelfde gehad met een ** **** 6, daarbij moesten we bij de grens de navigatie cd/dvd wisselen. Dat resulteerde erin dat je in NL alleen nog maar de hoofdwegen en grote plaatsen had.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Bij mijn vorige Insignia met de 800 navi kon je bepaalde landen op internet geheugen installeren vanaf de navi DVD. Voor landen die niet geïnstalleerd waren kreeg je alleen de hoofdwegen. Tenzij de DVD er nog in zat. Het installeren van kaarten zit een beetje weg gestopt in de navi menu's.
Mogguh!

Rustig paasweekeinde gehad.. alleen de schoonfamilie even op visite gehad en gisteren moest mijn vrouw werken. Borrels en dergelijke doen wij niet aan. Mijn vrouw werkt met kwetsbare ouderen en we blijven qua contacten dus voorzichtig.

Bij ons is het ook zo, staan een 6tal laadpalen voor vrij gebruik. Daar kwamen vanuit de personeelsraad ook vragen over, of dit eerlijke behandeling van personeel is.
Maar is het wel, gezien iedereen aan die paal mag laden. Dat de ene wel een EV heeft en de andere niet is ieder zijn eigen privé overweging. De paal staat immers ter beschikking van iedereen.

Jaja...zo kan je alles recht lullen. Veel medewerkers van jullie kunnen waarschijnlijk geen EV betalen en kun dus ook niet van die palen gebruik maken.
Diegene met een lease EV of een flinke beurs die een EV kunnen kopen profiteren dus meer dan collega's zonder een leasebak. Ik snap de vragen van de personeelsraad dus wel. Typisch weer een voorbeeld waardoor de meer welgestelden meer profiteren dan de minder gestelden en je dus scheve gezichten gaat krijgen binnen je bedrijf.

Zou heel goed kunnen en je kan ook even kijken of Nederland wel staat ingeschakeld. Dat heb ik destijds met mijn J ook gehad..je moest hem wel per land inschakelen als je de grens over ging; anders waren de functionaliteiten beperkter.

Jaja...zo kan je alles recht lullen. Veel medewerkers van jullie kunnen waarschijnlijk geen EV betalen en kun dus ook niet van die palen gebruik maken.
Diegene met een lease EV of een flinke beurs die een EV kunnen kopen profiteren dus meer dan collega's zonder een leasebak. Ik snap de vragen van de personeelsraad dus wel. Typisch weer een voorbeeld waardoor de meer welgestelden meer profiteren dan de minder gestelden en je dus scheve gezichten gaat krijgen binnen je bedrijf.

Een erg kortzichtig antwoord Rob, vol van vooroordelen. Maargoed, ik weet hoe jij tegenover EV's staat.
Dat het wel kan bewijst een collega van poolse afkomst die in de lage lonengroep zit, die dagelijks met een **e-Up naar het werk gaat en dus gratis kan tanken. In Duitsland kun je mede door de subsidie voor e-auto's voor zeer aantrekkelijke tarieven een e-auto leasen. Zij heeft die kans gepakt en heeft er dagelijks voordeel van. Het is, cker in duitsland, echt niet alleen voor de elite.
Daarnaast, medewerkers die een lease-auto rijden hebben sowieso geen voordeel bij het laden op de zaak.....ze krijgen immers alle stroomkosten vergoed.

En....de 2e hands markt met betaalbare EV's is best in ontwikkeling. Zelfs de Leaf die ik nu rij (is ook alweer 3,5 jaar op de markt) is goed verkrijgbaar voor heel redelijke prijzen.
Ipv dat je dan een Golfje koopt voor je woon-werk verkeer kun je dan ook in een Leaf stappen, dan hou je heel snel geld over.

Dat is ook de reden waarom het bij ons op de schop gaat. En ik begrijp het helemaal. het leid nu al veelal tot scheve gezichten bij collega's bij ons.

Natuurlijk een oude zoë of iets is relatief betaalbaar. Bij ons op het werk rijd ook iemand zo'n oude Zoë. Hij heeft geen kinderen, woont 10 km van het werk, gaat nooit op vakantie met de auto. Dan is een Zoe als hoofdauto te overwegen. Zelfde geld voor een Nissan Leaf (al begint het huidige model ook pas vanaf 20.000 op de occasionmarkt, voor veel mensen veel geld, geld wat ze vaak niet in een auto kunnen steken)
Maar de meeste mensen hebben gewoon een ruimere gezinsauto nodig en die zijn veel te duur als EV en kunnen dat simpelweg niet betalen. Ook mensen met de wat hogere salarissen niet. en als 2e auto is een EV na verhouding nog veel te duur. Ook een E-Up. Het is gewoon niet helemaal eerlijk tegenover de rest. En ondanks ik er natuurlijk nu ook gebruik van maak begrijp ik ook dat het zo echt niet langer kan.

Bij ons op mijn afdeling is het voor niemand mogelijk om een EV te rijden. Of om het geld, of om de ruimte, of om beide.

Buitenom dat; we krijgen ook gewoon reiskostenvergoeding. Dus je krijgt eigenlijk al een vergoeding voor de stroom (of benzine)

En als laatste zit je ook nog met de fiscus, het is namelijk onbelaste vergoeding, net als de reiskostenvergoeding. Dat mag je niet zomaar ongeregistreerd onbeperkt aan de werknemers geven. Wij hebben er nog geen last van, maar er zijn al bedrijven die gratis laden voor werknemers aan bood die daar al wel gezeur over hebben gehad met de fiscus. Dat willen we graag voor zijn.

Dus ik vind het helemaal prima dat ze geld gaan vragen voor de stroom, tegen kostprijs is het streven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2021 10:10 door AsconaGT.
Barri

Oh dat zal het wel eens kunnen zijn. Ik ga zo kijken of Duitse steden wel kunnen worden geselecteerd met straatnamen.

Als dat zo ia ga ik een Nederlandse versie van het SD-kaartje bestellen.
Ik probeer me even te verplaatsen in de medewerkers van de werkvloer.
Jij roept heel makkelijk dat "Dat de ene wel een EV heeft en de andere niet is ieder zijn eigen privé overweging".
Dat vind ik een te stellige uitspraak. Daar zijn EV's gewoon nog te duur voor; zeker voor de arbeiders op de werkvloer.

Je pikt er nu één collega uit die a) uit Duitsland komt en b) goedkoop een EV heeft kunnen aanschaffen. Dat vind ik niet echt een representatief voorbeeld.
Als ik bij ons op het bedrijf kijk dan kunnen heel veel mensen geen EV (ook niet tweedehands) aanschaffen vanwege met name de prijs en/of het gebruiksgemak.
Dan krijg je gewoon scheve gezichten als bepaalde groepen "gratis" kunnen rijden en bepaalde niet.

Maar daar heeft het Nederlands overheidsbeleid het ook naar gemaakt door vooral leaserijders te laten profiteren van leuke bijtellingsregeltjes.
Ze moeten veel meer de aanschaf van EV stimuleren zodat ook particuliere rijders er meer van gaan profiteren en de switch gaan maken.
Het is en blijft in Nederland met name nog het feestje van de leaserijders.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2021 10:16 door rjthefrisian.
Mooi dat hij bevalt Hans, ik zie ze ook niet vaak in GTC uitvoering, oogt toch altijd erg dik en sportief vind ik.

Hier ook leuke paasdagen, eitjes verstoppen en zoeken 200x met die kinders, erg vermakelijk smiling smiley

We gaan zaterdag proefrijden met een F31 320i, ben benieuwd. smiling smiley
Mijn vader was niet helemaal bewust dat een EV geen BPM heeft én geen wegenbelasting. Hij was helemaal verbaasd en verbolgen big smile smiley "Dan mag ik lekker betalen zeker, met die Euro 5 diesel camper!"
big smile smiley

@Jimmy: oei, een 320 lijkt me wel fijn! thumbs up

Ik zit wel eens te denken wat ik zou doen: Focus inruilen op een 3-serie of bijvoorbeeld een Octavia RS. Of toch gewoon lekker doorrijden. DAB radio aansluiten, nieuw bekleed stuur monteren, chippen. Dan kan (en wil) ik er weer een paar jaar mee vooruit. En doorsparen uiteraard.

We gaan zaterdag proefrijden met een F31 320i, ben benieuwd.

Dan ben je verkocht..het is net als bij puppies kijken..winking smiley
Lekker weekend achter de rug. Twee dagen naar Limburg geweest. Ditmaal door Duitsland gereden, is 16 kilometer langer maar qua tijd hetzelfde.... volgens Google maps. Het was heerlijk rustig, dus qua tijd was het veel vlotter.
Conclusie? De Focus ligt heerlijk op de weg op Duits tempo, iets beter nog dan de **** en een stuk beter dan de Astra. Daar kwam mijn vriendin zelf mee, daar waar ze bij de Astra 160 wel prima vond lag dat gevoel nu een stuk hoger. Alleen dat motorvermogen van de Focus, dat houd niet over. Verbruik loog er ook niet om, dat deed de Astra echt veel beter.

Paasdagen met (schoon)familie doorgebracht wat ook gewoon weer gezellig was met (te)veel lekker eten thumbs up

@ Jimmy, wil je delen welke F31 je gaat bekijken?
Ik hoop dat ik over een maandje of twee ook een exemplaar weet te vinden die aan alle eisen voldoet.
Heb weer een nieuwe aanbieder gevonden die doorgaans fraaie exemplaren heeft staan, ken het bedrijf verder niet overigens. LINK
@ Rob, de 116i die we nu hebben rijdt al heerlijk met 115PK. Dus 180 PK in een 3 serie lijkt me alleen maar beter.

320i

Dit is degene waar ik een afspraak voor heb gemaakt, Zaterdagmiddag. Niet super luxe, maar iig. wel de opties die we beiden wensen. En de kleur is toch wel lekker volgens mij.
We gaan't zien.
Lijkt een keurige auto met voor een Bimmer nog een maagdelijke kilometerstand. En weer een bruine..thumbs up

En met nog een cd speler..grinning smiley

mijn vader vroeg laatst bij mijn Astra.. heb je geen cd speler meer..moody smiley das raar grinning smiley Toen heb ik hem Spotify maar even laten zien en dat ik al zijn verzoeknummertjes vanaf het scherm kon afspelen.

Conclusie? De Focus ligt heerlijk op de weg op Duits tempo, iets beter nog dan de **** en een stuk beter dan de Astra. Daar kwam mijn vriendin zelf mee, daar waar ze bij de Astra 160 wel prima vond lag dat gevoel nu een stuk hoger. Alleen dat motorvermogen van de Focus, dat houd niet over. Verbruik loog er ook niet om, dat deed de Astra echt veel beter.

Heeft de Focus een sportonderstel? Mijn Astra J had ook een sportonderstel; was daardoor wel erg hard en stoterig maar lag wel meer als een blok op de weg. Merk dat mijn huidige Astra wat meer op comfort is gericht. Allemaal wat zachter en soepeler. Voor dagelijks gebruik fijner maar daardoor ook wat minder strak.
Maar deze Astra is door zijn veel lage gewicht weer veel fijner in de bochtjes.

Maar heb vant weekend eerst de banden maar wat leeg laten lopen..had ze op 2,6 gezet en daardoor werd ie wel erg zoekerig..winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2021 11:24 door rjthefrisian.
Thanks, ja ik ga er wel neutraal in, dus ben benieuwd. de versies met Sportstoelen zonder M pakket zijn wel dun bezaaid, of ze hebben een sport versie met rode accenten, dat vinden we niet mooi. Ik zou graag m pakket willen, maar K vind dat verschrikkelijk, dus ja.. dan in de middenweg.

Duitse import is evt. hier ook een optie omdat dit toch wel aanzienlijk scheelt en er best wat te koop staan onder de 20K met minder dan 100K gelopen.
Eerst deze maar eens testen zaterdag.

@Richard, die heeft zeker mooie exemplaren staan!
Dat rode vind ik ook niet mooi maar dat geldt ook voor dat blauwe. Dit is toch een keurig versie. Het kan altijd beter en mooier maar dan gaat het prijsje ook weer omhoog.

Heb weer een nieuwe aanbieder gevonden die doorgaans fraaie exemplaren heeft staan, ken het bedrijf verder niet overigens. LINK

Dat is hier om de hoek..ken de advertenties wel maar ken het bedrijf/eigenaar verder niet.
Maar Surhuisterveen is het mekka van Golfjes en BMW's adepten en snap wel dat die daar zit. Zitten veel autobedrijven in Surhuisterveen.

Ik voel de volgende koffieklant aankomen..smiling smiley
Ik vind deze 3-serie wel mooi! Niet zo opzichtig met een M pakket, maar wel de fijne stoelen! thumbs up

mijn vader vroeg laatst bij mijn Astra.. heb je geen cd speler meer..moody smiley das raar grinning smiley Toen heb ik hem Spotify maar even laten zien en dat ik al zijn verzoeknummertjes vanaf het scherm kon afspelen.

Koste destijds 100eu extra en kost praktisch je hele dashboardkastje aan ruimte. Heb ik dus maar niet besteld, luisterde/had toen ik geen cd's overigens.
USB stick met muziek of iets van Spotify is zoveel makkelijker ook natuurlijk.

Heeft de Focus een sportonderstel? Mijn Astra J had ook een sportonderstel; was daardoor wel erg hard en stoterig maar lag wel meer als een blok op de weg. Merk dat mijn huidige Astra wat meer op comfort is gericht. Allemaal wat zachter en soepeler. Voor dagelijks gebruik fijner maar daardoor ook wat minder strak.
Maar deze Astra is door zijn veel lage gewicht weer veel fijner in de bochtjes.

Focus heeft inderdaad een sportonderstel, maar is juist ook minder stoterig als de Astra. De Astra deed spreekwoordelijk altijd een stapje opzij als je in een snelwegbocht over een dwarsrichel reed, de Focus maar ook de **** absoluut niet.
Mijn vorige Focus die ik tijdelijk had en en ook de **** vond ik, achteraf gezien, prettiger op de Autobahn. Toevallig allemaal stations, dus wellicht dat dat iets scheelt. Beide Focussen op 17", de huidige met sportonderstel en de **** op 16" zonder sportonderstel. De Astra 18" en zonder sportonderstel.
Let wel, de Astra was zeker niet slecht maar mijn vriendin begon er afgelopen weekend toch echt zelf over toen we 180 reden in Duitsland dus dat geeft wel aan dat het merkbaar is.

Dat is hier om de hoek..ken de advertenties wel maar ken het bedrijf/eigenaar verder niet.
Maar Surhuisterveen is het mekka van Golfjes en BMW's adepten en snap wel dat die daar zit. Zitten veel autobedrijven in Surhuisterveen.

Ik voel de volgende koffieklant aankomen..smiling smiley

Dat er veel autobedrijven zitten, is dat een goed teken? big smile smiley
Koffie kom ik zeker halen mocht het zover komen en in de planning passen thumbs up

@ Jimmy, fraai exemplaar thumbs up
Velgen vind ik zelf iets te klein, maar zijn natuurlijk altijd nog te vervangen daar zou ik hem zeker niet om laten staan. Als je je er al aan ergert natuurlijk...
De Sport versies met rood/blauw randje op het dashboard zijn ook niet helemaal mijn ding, maar niet iets waar ik een exemplaar die de rest van de noodzakelijke vinkjes wel heeft om laat staan.
@Richard, ja die velgen worden natuurlijk gewoon vervangen door een setje 17 of 18 inch, maar verder vinden we dit inderdaad een mooi ingetogen exemplaar, met wel de goede stoelen en een trekhaak. (alleen niet afneembaar).
Nadeel met de rode strips, is dat ook de stoelen en het stuur voorzien zijn van rode stiksels, dat vind ik too much.

We gaan het zien smiling smiley

Focus heeft inderdaad een sportonderstel, maar is juist ook minder stoterig als de Astra. De Astra deed spreekwoordelijk altijd een stapje opzij als je in een snelwegbocht over een dwarsrichel reed, de Focus maar ook de **** absoluut niet.
Mijn vorige Focus die ik tijdelijk had en en ook de **** vond ik, achteraf gezien, prettiger op de Autobahn. Toevallig allemaal stations, dus wellicht dat dat iets scheelt.

Staan Opels ook wel om bekend. Ze zijn wat stugger en stoterig op dwarsrichels. Dat heb ik bij alle Opels wel gehad.
Maar ik kan me ook niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst boven de 150 heb gereden. Kom alleen voor vakanties in het buitenland en dat is lang geleden.
Ik houd van stevig doorrijden en pittig rijden maar hele hoge snelheden heb ik dan weer minder mee. Ik houd niet zo van draaikolken in de tank..smiling smiley
rjthefrisian

Mijn vorige Focus die ik tijdelijk had en en ook de **** vond ik, achteraf gezien, prettiger op de Autobahn. Toevallig allemaal stations, dus wellicht dat dat iets scheelt.

Staan Opels ook wel om bekend. Ze zijn wat stugger en stoterig op dwarsrichels. Dat heb ik bij alle Opels wel gehad.
Maar ik kan me ook niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst boven de 150 heb gereden. Kom alleen voor vakanties in het buitenland en dat is lang geleden.
Ik houd van stevig doorrijden en pittig rijden maar hele hoge snelheden heb ik dan weer minder mee. Ik houd niet zo van draaikolken in de tank..smiling smiley
Ik heb 6 jaar lang minstens 60 km Autobahn gereden. Als mensen dat hoorden was gelijk de aanname dat ik dan mooi gas kon geven. Mijn reactie dat ik meestal 120 reed snapte ze dan niet, totdat ik ze voorrekende dat om van het ruime uur reistijd, 15 minuten af te rijden, ik het hele stuk 240 zou moeten rijden... Nu wilde mijn vorige Insignia best hard, maar 240 zat er toch echt niet in. Even afgezien dat je dan inderdaad wel erg vaak bij de tank staat. Bij 120 kon ik precies een week op een tank rijden. Bij inhalen gaf ik wel even gas bij zodat ik de mensen die wel wat harder reden niet hinderde.
Corsa 20SEH
Mooi dat hij bevalt Hans, ik zie ze ook niet vaak in GTC uitvoering, oogt toch altijd erg dik en sportief vind ik.

Ik wordt steeds meer enthousiast, Heb vanmiddag een Europa SD kaartje voor de Navigatie kunnen scoren...

Ik ben wel benieuwd naar de BMW erverang... Gek dat ik er nooit naar kijk maar toch wel enthousiast van kan raken

In mijn zoektochten beperk ik me doorgaans tot Opel en Volvo
EVV
rjthefrisian

Ik heb 6 jaar lang minstens 60 km Autobahn gereden. Als mensen dat hoorden was gelijk de aanname dat ik dan mooi gas kon geven. Mijn reactie dat ik meestal 120 reed snapte ze dan niet, totdat ik ze voorrekende dat om van het ruime uur reistijd, 15 minuten af te rijden, ik het hele stuk 240 zou moeten rijden... Nu wilde mijn vorige Insignia best hard, maar 240 zat er toch echt niet in. Even afgezien dat je dan inderdaad wel erg vaak bij de tank staat. Bij 120 kon ik precies een week op een tank rijden. Bij inhalen gaf ik wel even gas bij zodat ik de mensen die wel wat harder reden niet hinderde.

Voor mij ook lang geleden dat ik me heb uitgeleefd in Duitsland, maar ik kan me wel vinden in wat je schrijft. Gewoon met het verkeer mee is veel fijner rijden dan telkens de snelste willen zijn.
En de ene autobahn is de andere niet. Er zijn hele stukken A61 waar je lekkerder met 120/130 kan rijden, maar heb ook stukken A8 gereden waar 180 nog als rustig aan voelde. Ik mis het wel, zo’n roadtrip door Europa ..
Total Loss
@Jimmy dit is ook wel een goeie

Dit is inderdaad een mooie! Maar aan de andere kant van NL. Niet erg, maar niet om em even naar toe te rijden.
Bij die andere kom ik op een Insignia 4x4 uit.

Goed te horen Hans!

Deze vind ik ook mooi, op het rode na dan.. maar staat wel in Roosendaal, bij een bekend autobedrijf. Misschien ook maar even gaan kijken,
316i

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 08:28 door Corsa 20SEH.

Ik vind deze 3-serie wel mooi! Niet zo opzichtig met een M pakket, maar wel de fijne stoelen! thumbs up

inderdaad, ik vind het M-pakket persoonlijk ook niet zo fraai. Maar die fijne stoelen is wel erg fijn. Ik heb eens jaren geleden in een F30 naar terneuzen gereden op standaard stoelen en persoonlijk op de lange rit erg onprettig. de sportstoelen ken ik alleen van korte stukjes maar zitten al gelijk een stuk prettiger!

Maar mooi exemplaar Jimmy. Niet luxe maar lijkt verder wel een net ding. iets grotere wielen zou hem denk ik een stuk beter laten ogen inderdaad. Denk zelfs dat 18 inch niet overdreven groot gaat zijn.

Veel plezier met de proefrit. Let wel goed op het blokje. Destijds (ik keek meer naar een 520i dan naar en 320i) had ik ook geïnformeerd bij een oud collega die bij BMW werkt nu. Het is wel opletten dat je geen gejank hoort, toerental afhankelijk. Het komt namelijk heel veel voor dat die kettingen oprekken. Een dure reparatie, wat niet kenmerkt tot ratelen maar een vrij specifiek geluid. Op youtube zal vast wel wat stukjes staan hoe dat klinkt.

En het is een handbak, destijds zeiden ze dat het overgrote deel automaat was omdat in die tijd veel acties waren met 'gratis automaat'. maar neem aan dat je daar specifiek voor hebt gekozen. Vermoed ook dat de handbakken wat goedkoper zijn.

Met Pasen heb ik de 3 serie van mijn broer bewonderd en stukje gereden. Ook een hele fijne auto! Nog steeds een mooi model. Fijne stoelen en zo'n diesel icm automaat is ook erg fijn. Ik vind sowieso de automaten zijn heel erg fijn van BMW. Wat er ook uit sprong is I-drive en hoe snel en soepel het werkt. Mijn auto werkt alles ook top, maar vraagt iets meer gewenning om het te bedienen.

Wel heeft hij gelijk al wat defecten waar hij mee terug moet. Centrale vergrendeling werkt niet altijd, de deuren blijven dan open als je ze wil sluiten maar het alarm schiet er dan wel op. Open je hem dan, dan gaat gelijk het alarm af. De auto heeft keyless, maar werkt ook vaker niet dan wel. Schopsensor werkt al helemaal net (als hijd at heeft?)
Panoramadak maakt veel windgeluid op de snelweg. En zo nog wel wat dingetjes. Gaat vast opgelost worden.

En zoals ik al vaker heb gezegd; de kaalheid van de auto valt ook bij dit exemplaar echt op. Geen DAB, Keyless alleen op de voorportieren. Dus als hij zn kindje in de auto wil zetten moet hij eerst de hand achter de voorportier stoppen om vervolgens achter te openen. Mijn zusje rijd een 20 jaar oude megane, die heeft dat wel gewoon op de achterportieren. Zulke dingen verwacht je eerder van een dacia om kosten te besparen. Niet van een premium product. Ook zaken zoals noodrem assistent (wat op de elke Up standaard is af fabriek) moet de BMW ontberen net als vele andere veiligheids features. Ruimte is zoals bekend ook niet top. Achterbank is iets kleiner van mijn auto, kofferbak vergelijkbaar maar dus ook niet echt ruim. Maar zoals BMW zegt; als je ruimte wil, dan moet je maar een 5 serie kopen winking smiley
En het interieur is mooi, maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Golf 7 of Passat dan is het anders, maar niet veel mooier of beter qua materialen en afwerking. Gewoon goed dus. Je verwacht misschien wat mooier. Dat doet audi en mercedes wel wat beter. Mijn broer is er terecht erg tevreden over. eerste 1500 km staan er al weer op. Ohja, en bijna 1000 km op een tank vind hij ook erg prettig.

Soms denk ik wel; wat als ik zo'n fraaie 520i had gekocht grinning smiley vind ik ook nog steeds heel erg mooi.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 08:21 door AsconaGT.
@ Hans, ook van mijn kant nog gefeliciteerd met de aankoop van de rode. Je hebt weer een pareltje weten te vinden thumbs up

Hotdog
EVV
rjthefrisian

Voor mij ook lang geleden dat ik me heb uitgeleefd in Duitsland, maar ik kan me wel vinden in wat je schrijft. Gewoon met het verkeer mee is veel fijner rijden dan telkens de snelste willen zijn.
En de ene autobahn is de andere niet. Er zijn hele stukken A61 waar je lekkerder met 120/130 kan rijden, maar heb ook stukken A8 gereden waar 180 nog als rustig aan voelde. Ik mis het wel, zo’n roadtrip door Europa ..

Van de snelste willen zijn was absoluut geen sprake, heeft ook geen enkel nut met de Focus want die is zeker niet de vlotste. Het was gewoon erg rustig en 160 á 180 rijden zonder tijdenlang te hoeven remmen kon gewoon erg goed. Op die manier vind ik het dan lekker cruisen over lange afstanden.

Veel comfortabeler als 120 á 130 rijden op de NL wegen op hetzelfde moment en wel telkens af moeten remmen voor auto's met 90 á 100 op de linkerbaan. Wat overigens hun goed recht is natuurlijk.

Vriendin en ik waren het er overigens ook over eens dat de stoelen in de Focus niet de fijnste zijn na 2 á 3 uurtjes. Dat deden de Astra en **** zeker beter.
Mogguh!
Gisteren even bij de nieuwe aankoop van m'n ouders gekeken. Ruim ding hoor! Een Transit Nugget van de vorige generatie. Ben benieuwd hoe ie hen gaat bevallen.
Ik zou een 316i laten staan jimmy. Heeft mijn pa gehad en prima motortje maar niet overbemeten en als je toch een bmw doet moet je wel wat meer power doen hoor. Mijn pa is nu veel blijer met zijn 2.0.

Wat ik wel nogal ouderwets vind in de drie serie is die oranje/rode dashboardverlichting. Is dat ook te wijzigen? Zie bij een versie van TL dat het wit is. Of heeft dat met bouwjaren te maken?

@richard: de stoelen in de astra blijven inderdaad heerlijk!
Wat ik me afvroeg, rijd je ook zo hard met de kleine achterin?
Merk zelf dat ik met de kleintjes achterin wel er meer op let; ze zijn me veel te dierbaar.

Zit nu in Groningen bij de dealer voor de koplampen en de ongespoten deur.
Op de a7 ging het allemaal net goed..vrachtwagen voor me kreeg twee klapbanden en overal rubber op de snelweg.

Keyless alleen op de voorportieren. Dus als hij zn kindje in de auto wil zetten moet hij eerst de hand achter de voorportier stoppen om vervolgens achter te openen.

Dat went hoor...ik vind het nog altijd makkelijker dan naar je sleutels graaien en op de ab drukken. Maar het blijft wel een raar fenomeen dat dit achter steeds meer verdwijnt.
@Joost, we hebben in de 1 serie nu ook standaardstoelen, maar wel met lende en rugsteun die op te pompen is.
Dat zit inprincipe prima, maar de sportstoelen zeker beter, de stoelen in de Megane zijn nog een keer of 3 slechter, daar kan ik echt nooit lekker in zitten. Kim zit er wel OK in, maargoed die is 2 slagen kleiner.

ik ben bekend met de ketting problemen, dat is bij de 1 serie ook al een issue.
Het is gewoon jammer eigenlijk nu dat je niet even een paar dealers/garages af kan gaan om e.e.a. met elkaar te vergelijk en even proef te rijden., ik ga sowieso niet ter plaatse ineens een auto kopen, daar denk ik gewoon over na.

Hier overigens weer flinke aanpassingen. Ivm. meerdere besmettingen bij Lize op school heeft de school besloten om dicht te gaan voor 1 week. (in de klas van Lize overigens niets aan de hand) Maargoed, ik heb mijn hele schema maar weer kunnen aanpassen. Zometeen weer bellen met de juffrouw, daarna huiswerk maken. Toch hier en daar wat bezighouden natuurlijk. Op mijn werk is de fulltime collega van de binnendienst verkoop nog met vakantie, dat houdt in dat in de middag er niemand is behalve ik dus moet ik de verkoop overnemen. (mijn oude functie) Dat betekend vanavond mijn eigen werk maar weer doen. nut smiley
Een klein team is vaak erg leuk, maar niet als er continu onderbezetting is. Ik hoop dat de solicitant die deze week komt een goede is, zodat er iemand bij komt fulltime. Want het is echt al maanden eigenlijk niet te doen voro het kleine team dat we hebben.

Wel heeft hij gelijk al wat defecten waar hij mee terug moet. Centrale vergrendeling werkt niet altijd, de deuren blijven dan open als je ze wil sluiten maar het alarm schiet er dan wel op. Open je hem dan, dan gaat gelijk het alarm af. De auto heeft keyless, maar werkt ook vaker niet dan wel. Schopsensor werkt al helemaal net (als hijd at heeft?)
Panoramadak maakt veel windgeluid op de snelweg. En zo nog wel wat dingetjes. Gaat vast opgelost worden.

Ik snap nooit dat garages dit soort dingen niet checken voordat hij afgeleverd wordt. Hoop dat ie garantie heeft want dit zijn dure geintjes.

Wat ik wel nogal ouderwets vind in de drie serie is die oranje/rode dashboardverlichting. Is dat ook te wijzigen? Zie bij een versie van TL dat het wit is. Of heeft dat met bouwjaren te maken?

klopt, de oranje verlichting doet wel erg gedateerd aan. Mijn E46 had dat precies zo. Ook de climat control met van die pixel cijfers.

na de facelift (LCI) is dat wit geworden en ziet het en stukje moderner uit. En zijn die pixel cijfer ook verdwenen

Ik snap nooit dat garages dit soort dingen niet checken voordat hij afgeleverd wordt. Hoop dat ie garantie heeft want dit zijn dure geintjes.

ja hij heeft 6 maand garantie. Ik raad dat dus ook iedereen altijd aan, ook al is het een jonge auto (zo zie je ook bij jou auto). Dus word vast goed opgelost

Dat ze dat zelf niet hebben gecontroleerd; ja en nee. Hij heeft hem gekocht bij athlon occasionhal. Daar komt zo'n auto van de vrachtwagen, gaat door de wasstraat. Komt daarna gelijk voor een fotomuur en word daar gecontroleerd op schades en worden foto's gemaakt, word geparkeerd in een parkeervak en komt gelijk op internet. En dan is het snel verkopen. daar word echt geen enkele vorm van proefrit of wat aan gedaan volgens mij. Bovendien werkt de centrale vergrendeling soms wel, soms niet. Ook met de andere sleutel niet. Mogelijk werkte hij daar die keer net wel.

Bij een BMW dealer zou ik dat ook absoluut niet verwachten; maar met zo'n outlet occasioncenter vol met ex leasebakken in de grote massa begrijp ik wel dat ze niet uitvoerig met alle auto's gaan rijden waarvan een groot deel ook in de export beland.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 09:02 door AsconaGT.
Dat is weer balen Jimmy. Gelukkig heb ik op mijn huidige werk een goed hecht team en doen we veel zaken met duo's. Hoop dat er snel versterking komt.

Je moet als ouders flexibel zijn tegenwoordig. Onze dochter gaat donderdag voor het eerst meelopen op school. Kleintjes worden groot....
@Rob: een 316 is toch niet zo gek? Dat is in basis hetzelfde blok als de 318 en 320, dus zo aan te passen.
Mogguh!

Gisteren is ons hondje even bij de dierenarts geweest: tandsteen verwijderen. Gelukkig verder geen bijzonderheden, maar de hond hield al niet van de dierenarts en nu nog wat minder smiling bouncing smiley
Verder weer bezig met nieuwbouwproject 2... kijken hoe ver we komen winking smiley

@ Jimmy: Mooie BMW! En zo'n 320 is denk ik wel de motorisering waar je voor moet gaan. Ik begrijp heel goed dat je niet dat rode/blauwe streepje wilt; wat vreselijk lelijk. Kennis heeft laatst zijn auto ook ingeruild op een 320 en die is zeer enthousiast, maar die kwam ook uit een oudere Focus winking smiley

Klote dat je met onderbezetting zit, vooral met een kind met thuisschool... pfff, hakt er wel in. Duimen voor de sollicitant, heb je weer iets verlichting!
Barri
@Rob: een 316 is toch niet zo gek? Dat is in basis hetzelfde blok als de 318 en 320, dus zo aan te passen.

Nee een 316i is een PSA blokje, 1.6 turbo. wat ook in een peugeot 207 zit, en een C3, en DS3. 508, mini, etc. De welbekende THP blokjes, die in PSA producten een slecht imago hebben waarvan iedereen zegt nooit aan beginnen. maar bij BMW kleeft er niet dat imago aan gek genoeg smiling smiley

Je moet als ouders flexibel zijn tegenwoordig. Onze dochter gaat donderdag voor het eerst meelopen op school. Kleintjes worden groot....

de oudste hier ook bijna eye popping smiley maar gaat begin nieuwe jaar gewoon instromen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 09:25 door AsconaGT.

Dat ze dat zelf niet hebben gecontroleerd; ja en nee. Hij heeft hem gekocht bij athlon occasionhal. Daar komt zo'n auto van de vrachtwagen, gaat door de wasstraat. Komt daarna gelijk voor een fotomuur en word daar gecontroleerd op schades en worden foto's gemaakt, word geparkeerd in een parkeervak en komt gelijk op internet. En dan is het snel verkopen. daar word echt geen enkele vorm van proefrit of wat aan gedaan volgens mij. Bovendien werkt de centrale vergrendeling soms wel, soms niet. Ook met de andere sleutel niet. Mogelijk werkte hij daar die keer net wel.

Bij een BMW dealer zou ik dat ook absoluut niet verwachten; maar met zo'n outlet occasioncenter vol met ex leasebakken in de grote massa begrijp ik wel dat ze niet uitvoerig met alle auto's gaan rijden waarvan een groot deel ook in de export beland.

Inderdaad bij de leasemaatschappijen gaan er gewoon teveel auto's in een week doorheen om alles uitvoerig te controleren. Je krijgt volgens mij wel bij al die partijen minimaal een half jaar garantie bij de dealer, dus daar kun je het laten fiksen, gok dat daar ook niet lastig over gedaan wordt. Zal voor die leasemij's onderaan de streep vast voordeliger zijn dan alles vooraf controleren/in orde maken.

Gisteren is ons hondje even bij de dierenarts geweest: tandsteen verwijderen. Gelukkig verder geen bijzonderheden, maar de hond hield al niet van de dierenarts en nu nog wat minder smiling bouncing smiley

Wij vorige week ook met de onze. Gaat niet goed met haar. Lever, nier en hart zijn op het einde na bijna 17 jaar. Nog even van haar genieten, maar denk dat we deze of volgende week wel de keuze moeten maken om haar in te laten slapen sad smileycrying smilie

@ Jimmy, personeelstekort is altijd vervelend. Zeker in deze tijden van veel thuiswerken. Zit je met meerdere mensen bij elkaar dan is het makkelijker om allemaal een stukje over te nemen. Hopelijk komt er snel iemand bij.
Wij hebben het afgelopen jaar ook wat wisselingen van de wacht gehad wat het nu lastig werken maakt. Veel (historische) kennis is de deur uitgelopen. Vinden van een nieuw persoon, met specifieke kennis, is verschrikkelijk lastig. Gelukkig hebben we nu een oude rot op interim basis
AsconaGT
Barri

Nee een 316i is een PSA blokje, 1.6 turbo. wat ook in een peugeot 207 zit, en een C3, en DS3. 508, mini, etc. De welbekende THP blokjes, die in PSA producten een slecht imago hebben waarvan iedereen zegt nooit aan beginnen. maar bij BMW kleeft er niet dat imago aan gek genoeg smiling smiley
Ow, heb ik dat mis? Heb me pas wel ingelezen in Mini's, die hebben dat blok ook. N14 blok en na de facelift het N18 blok. In Mini kringen is bekend dat ze niet geweldig zijn, maar er hangt inderdaad niet zo'n negatieve zweem omheen als bij de THP terwijl het hetzelfde blok is.
'Mijn' monteur geeft aan dat blok niet heel spannend te vinden, maar die houdt ook wel van sleutelen big smile smiley
AsconaGT

klopt, de oranje verlichting doet wel erg gedateerd aan. Mijn E46 had dat precies zo. Ook de climat control met van die pixel cijfers.

na de facelift (LCI) is dat wit geworden en ziet het en stukje moderner uit. En zijn die pixel cijfer ook verdwenen

ja hij heeft 6 maand garantie. Ik raad dat dus ook iedereen altijd aan, ook al is het een jonge auto (zo zie je ook bij jou auto). Dus word vast goed opgelost

Ik ben ook erg blij met mijn jaar garantie. Uiteindelijk lijkt het rare geluid opgelost te zijn. De dealer heeft de distributieriem vergangen, dat lostte het nog niet op. Uiteindelijk bleek er nog een spanrol bij de distributie te zitten die ze niet vervangen hadden. Nadat deze wel vervangen was, lijkt het probleem voorbij. Beetje onhandig dat ze die niet gelijk mee vervangen hebben. Ik kan het iedereen aanraden, ook al is de auto nog zo nieuw. Als mijn garantie is afgelopen kan ik er nog een jaar bij kopen, dat ga ik ook zeker doen.

Overigens heb ik bij een andere dealer meegemaakt dat ik een proefrit in een Astra H na 2 kilometer afgebroken heb. Bij het schakelen naar z'n 5 kwam er zo'n gegier uit de versnellingsbak (inderdaad de M32), die was goed gaar. Daar heb ik de verkoper ook gevraagd of de auto niet gecontroleerd was. Dat is die gelijk gaan doen, waarna de auto direct uit de verkoop gehaald werd en op de export plaats gezet werd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.