Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Wat een teaser Richard! big smile smiley
Ik zit ook wel eens te kijken naar een F31, maar die krengen zijn echt duur. Zag nu op werk een Leon ST 2.0 TSI staan. Dat is ook gaaf spul. 190pk, te chippen naar 255pk. Dan heb je echt een sleeper!

Mijn ouders zijn ook auto's aan het kijken: wellicht wordt vandaag de krabbel gezet voor een camper. Een tweedehands Nugget zal het worden. Ben benieuwd!
Ik blijf het een hoop geld vinden voor een BMW diesel uit 2015 met niet al te veel vermogen.
Zeker de prijs voor een impopulaire diesel vind ik nog erg hoog.

Maar jah..als je graag een bmw wilt moet je maar op de blaren zitten...grinning smiley Wel een fraaie kleur!

Leuk huis Gerwin! Maar ga me er nog niet in verdiepen. De kans dat jullie het krijgen is volgens mij niet zo groot als ik het zo lees.

Zit hier met een zieke vrouw thuis. Eergisteren vaccin gehad en daarna gelijk heftige reactie en bijna anafylactische shock. Ehbo'er heeft haar op de been gehouden en veel drinken en toen ging het wel weer. Alleen gisteren flinke koorts en spierpijn.
Vandaag iets beter. Het kan hier ook nooit normaal...
Zeker een boel geld voor een auto. Wel even in de gaten houden: volgens de RDW site is er ruim 800 euro aan BPM betaald terwijl het volgens de autoweek calculator 1944 euro zou moeten zijn...

Het kan hier ook nooit normaal...
Nou, jij zegt het Rob. Maargoed, hopen dat ze er snel doorheen komt en dan in ieder geval haar Corona bespaart blijft. Als ze dat zou krijgen met alle gevolgen die jullie veelal wel treffen...... is ze misschien toch beter af met het ongemak waar ze nu doorheen moet
Pff Rob, het zit jullie echt niet mee de afgelopen tijd. Hopelijk is D er snel bovenop.

@ Richard leuk! Wij hadden de F31 ook bovenaan staan, met ene max van 20K maar de spoeling is zo dun, dat je al snel naar de 25K moet om een beetje leuke uitvoering te hebben. Dus wij zijn nu naar een F20 LCi aan het kijken.

Tevens aan het zoeken naar een spuiter voor mijn motor smiling smiley.

F31 stond hier ook ooit op het lijstje maar met een lage km stand en de nodige opties ging ie inderdaad nog richting de 25k. Veel teveel geld.

Het kan hier ook nooit normaal...
Nou, jij zegt het Rob. Maargoed, hopen dat ze er snel doorheen komt en dan in ieder geval haar Corona bespaart blijft.

Sterker nog..wij denken dat we het vorig jaar maart al gehad hebben. Dat dachten we al maar veel mensen die Corona gehad hebben, reageren heftiger op het vaccin.

Zometeen maar eens de nieuwe kachelweerstand in de C3 inbouwen. Onderdeel veel te lang onderweg geweest. Hopen dat het de oplossing is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2021 12:36 door rjthefrisian.

Maar jah..als je graag een bmw wilt moet je maar op de blaren zitten...grinning smiley Wel een fraaie kleur!

eens, ik vind het ook veel geld, maar het is wel marktconform. En hij is zo tevreden met zijn 1 serie dat hij niet snel naar andere merken wil kijken. Maar zoals mijn broer zegt; ik zit er 45.000 per jaar in en dan wil ik ook fijn rijden.

En hij wil per se de sportstoelen wat ik wel kan begrijpen. Ik heb een paar keer in gewone stoelen gezeten, slecht is niet het goede woord maar op de lange rit erg vlak en weinig steun. Bij mijn E46 3 serie had ik dat zelfde gevoel. De sportstoelen in de F31 die een familielid heeft zitten echt subliem. Dus begrijp mijn broer wel, maar het aanbod is echt wel mager. overigens zijn ook zat merken die laten zien dat je met niet-sportstoelen wel hele fijne zetels kunt hebben maar daar is BMW wat minder in geslaagd

Het is naar mijn mening of concessies doen op de uitrusting/bouwjaar/kilometers of het budget opschroeven.

Dat is het hem richard, maar budget is max 20.000. Daar wil hij niet aan tornen, dat is al serieus veel geld natuurlijk. Maar je moet dan niet te veel eisen hebben is mijn broer ook wel achter, dus zaken als ACC is geschrapt want zoals gezegd; op een 3 serie is dat vrij zeldzaam, net als andere opties / luxe.

Wat ik wel met name mis is dat op veel 3 series niet eens een noodrem functies op zit. Die remt bij plotseling stilstaand verkeer of kruisend verkeer en je zelf net wat later reageert. Ik vind dat een serieus goede optie wat zelfs op onze up zit in een wat simpele vorm. maargoed.

word vervolgd!

Zeker een boel geld voor een auto. Wel even in de gaten houden: volgens de RDW site is er ruim 800 euro aan BPM betaald terwijl het volgens de autoweek calculator 1944 euro zou moeten zijn...

bedankt voor de tip, ik zal dat nog even doorspelen naar mijn broer

Wat ik wel met name mis is dat op veel 3 series niet eens een noodrem functies op zit. Die remt bij plotseling stilstaand verkeer of kruisend verkeer en je zelf net wat later reageert. Ik vind dat een serieus goede optie wat zelfs op onze up zit in een wat simpele vorm. maargoed.

Dat heeft met bouwjaar/generatie te maken vermoed ik. Daar is een F31 net te oud voor, wellicht dat de LCI (vanaf medio 2015 dacht ik?) het wel standaard heeft. De F31 is er vanaf 2012/2013, toen was dat nog geen gemeengoed en dus zit er niet standaard op.
Zelfde geld voor DAB+ en Carplay/AA, ook van die functie die er überhaupt pas vanaf circa 2015/2016 zijn bij alle merken. Heb je een auto uit een nieuwe generatie, zoals bijvoorbeeld bij mijn Astra uit 2016, dan zit het er al snel wel op. Is de auto eerder dan dat op de markt gekomen dan veelal niet. Waarbij je voor DAB/Carplay/AA bij de premium merken (en ook **) sowieso grof mag bijbetalen, zijn vaak losse opties.

Bovenstaande is geen exacte wetenschap, maar wat ik vermoed.

Dat is het hem richard, maar budget is max 20.000. Daar wil hij niet aan tornen, dat is al serieus veel geld natuurlijk. Maar je moet dan niet te veel eisen hebben is mijn broer ook wel achter, dus zaken als ACC is geschrapt want zoals gezegd; op een 3 serie is dat vrij zeldzaam, net als andere opties / luxe.

Daarom heb ik een F31 eerst maar uit mijn hoofd gezet. Ik kan geen exemplaar die, zelfs als ik concessies doe, in het plaatje passen.
Zal de plannen tzt wel even toelichten, want dit zal wel vragen oproepen smiling smiley

Als ik jouw broer was dan zou ik eens bij het merk gaan kijken dat hier niet genoemd mag worden. Die hebben auto's waarbij zijn wensenlijstje wel ingevuld kan worden. Aanbod diesels is ook gunstig en ik weet van mijn "eigen" **** dat ze verschrikkelijk zuinig zijn.
Nee mijn broer moet er niets van weten. grinning smiley had ook een mooie V60 gevonden met ACC, super dik in de opties en mooi geprijsd, maar nee. Niet voor te porren. Hij vind mijn auto ook erg mooi, maar hij heeft echt in zijn hoofd dat het een 3 serie moet worden. grinning smiley Maar zoals Rob zegt, als je dan ook nog wat eisen hebt, dan word dat een serieus kostenplaatje.

EDIT; heb hem deze gestuurd als voorbeeld. Super compleet met de fijne 2.0 TDI, panoramadak, uitgebreid verstelbre en verwarmbare stoelen en stuur, adaptive cruisecontrol, virtual cockpit. Mooi compleet exemplaar,. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2021 14:38 door AsconaGT.
Zo een G*** zoals jij laat zien straalt toch helemaal niets uit? Ik zou er nooit 20K aan uitgeven.
Je wilt hem dan eigenlijk met R-Line exterieur hebben, dan oog het wel wat. Deze heeft al wel LED, dat breekt de voorkant ook wat. De **** zoals ik had, zonder R-Line en met halogeen is behoorlijk saai te noemen. Maar zo'n TDI is een hele fijne kilometervreter.
Ja inderdaad een R line smoelt al een stuk beter.
Ik vind het best een keurige G*lf. Maar ook wel heel veel geld voor een dergelijke auto.
Besef me wel dat ik met de astra dan een goede deal heb gesloten. Voor veel minder geld een vrijwel nieuwe auto met veel minder kilometers.

Maar als mensen gevoelig zijn voor een embleempje van de Duitse 3 dan krijg je ze niet zo makkelijk in wat anders....
Ook al krijg je meer luxe, minder kilometers, modernere opties, recenter bouwjaar, meer ruimte tegen een vaak nog lagere prijs,..enz...
rjthefrisian
Ik vind het best een keurige G*lf. Maar ook wel heel veel geld voor een dergelijke auto.
Besef me wel dat ik met de astra dan een goede deal heb gesloten. Voor veel minder geld een vrijwel nieuwe auto met veel minder kilometers.

Maar als mensen gevoelig zijn voor een embleempje van de Duitse 3 dan krijg je ze niet zo makkelijk in wat anders....
Ook al krijg je meer luxe, minder kilometers, modernere opties, recenter bouwjaar, meer ruimte tegen een vaak nog lagere prijs,..enz...
Ik heb ook wel gekregen naar een ander merk voordat ik mijn Insignia kocht, maar kwam tot dezelfde conclusie. Gewoon een erg complete auto die prima rijdt, voor niet teveel geld. Misschien dat sommige auto's "dynamischer" rijden maar heb niet het idee dat mijn auto mij niet bij kan houden.
Eens hoor..het kan altijd mooier duurder en beter maar een Opeltje rijdt ook meer dan prima.

Heb je een auto uit een nieuwe generatie, zoals bijvoorbeeld bij mijn Astra uit 2016, dan zit het er al snel wel op. Is de auto eerder dan dat op de markt gekomen dan veelal niet. Waarbij je voor DAB/Carplay/AA bij de premium merken (en ook **) sowieso grof mag bijbetalen, zijn vaak losse opties.

Dit waren voor mij ook redenen om de 3 te laten vallen. Naar adaptief led en dab/carplay/AA kan je ver zoeken. En dat zijn juist opties die ik een auto een enorme pre vindt geven waar je elke rit weer plezier van hebt...thumbs up
Over een dikke diesel gesproken!

Heeft echt iemand bij het bestellen en kiezen welke opties te nemen het "select all" vinkje aangeklikt eye popping smiley
Total Loss
Over een dikke diesel gesproken!

Heeft echt iemand bij het bestellen en kiezen welke opties te nemen het "select all" vinkje aangeklikt eye popping smiley

Hmmm, en dan er maar 10K per jaar mee rijden..
wel een absurde auto zeg eye popping smiley

Tjonge, wat ben ik verkouden. Het snot sproeit me m’n neusgaten uit. Vanmiddag heb ik een testafspraak voor Corona, maar hoop echt dat het negatief is. Kan het er niet bij hebben eerlijk gezegd..

Gister is de motorkapslot-unit vervangen. De BC gaf een paar weken geleden telkens een storing, maar daags na controle bij de opeldealer hielden de meldingen ermee op. De unit was al besteld dus dan maar vervangen.
Rare is wel dat gisteren tijdens die regenbuien telkens de kofferklep open ging als ik langs de auto liep. Het begint spooky te worden, onlangs ontdekte ik al dat tijdens de vorst een dier mijn auto heeft gebruikt als schuilplek. Zou die misschien geknaagd hebben aan de kabels?
Hotdog

Tjonge, wat ben ik verkouden. Het snot sproeit me m’n neusgaten uit. Vanmiddag heb ik een testafspraak voor Corona, maar hoop echt dat het negatief is. Kan het er niet bij hebben eerlijk gezegd..
En het is negatief, gelukkig maar. thumbs up
Goed bericht Fer! Nu kan je lekker verder met in het openbaar sproeien grinning smiley

Prachtige Insignia hierboven. En een heel fijne prijs inderdaad.

Echt prachtig marc! Zou hem stiekem zo ook wel willen hebben , op benzine dan. Heb hem dan ook doorgestuurd naar mijn broer. Die was ook laaiend enthousiast. totdat hij het interieur zag; hij houd totaal niet van een bruin interieur.

Vrijdag heeft hij een proefrit gemaakt in de blauwe, 318d, was al gechipted tot +/- 190 PK dachten ze. Verder smetteloos. Hij was heel positief. Waar hij nog mee zit is dat hij misschien het werk wat dichter bij huis wil zoeken en dan word zo'n diesel wel duur. maar hij is echt helemaal klaar met een 3-deurs. Dit weekend was ik bij hem en hij vroeg of hij en zijn vrouw even een rondje mochten rijden met mijn auto, natuurlijk. daar waren ze ook wel erg positief over. Met name het vermogen / interieur en gewoon heerlijk rijden. Ligt letterlijk en figuurlijk als een blok op de weg. Heb voor hem de terugweg (uurtje rijden) het verbruik nog opgemeten voor hem met lege accu; 6.7 liter op 100 km. 44 euro wegenbelasting. tjah..

Maar hij vind een 3 serie toch mooier qua exterieur. denk dat hij uiteindelijk de gok op afschrijving neemt en een 3 serie diesel touring koopt
Fraaie drie zo in dat rood maar dan wel gelijk even dat blauwe biesje wrappen..dat vind ik echt geen porum...

Was jij ook niet een hooikoortspatient?
AsconaGT
Vrijdag heeft hij een proefrit gemaakt in de blauwe, 318d, was al gechipted tot +/- 190 PK dachten ze. Verder smetteloos. Hij was heel positief. Waar hij nog mee zit is dat hij misschien het werk wat dichter bij huis wil zoeken en dan word zo'n diesel wel duur.
...
Maar hij vind een 3 serie toch mooier qua exterieur. denk dat hij uiteindelijk de gok op afschrijving neemt en een 3 serie diesel touring koopt
Houdt hij er rekening mee dat een diesel wel zijn afstanden moet kunnen rijden? Het roetfilter moet eens in de zoveel kilometer immers schoon gebrand worden wat zo'n 20 kilometer kan duren. Bij de Mini van mijn vrouw merk ik al dat die regelmatig net bezig is als ze thuis komt, dat gaat op termijn ook problemen geven.
Mogguh!

Afgelopen zaterdag een drivethrough verjaardag voor mijn vader georganiseerd: die is 65 geworden en die wilde anders een feestje organiseren, maar ja... Corona.
Dus iedereen kwam in de auto langsrijden om te feliciteren en we hadden een foodtruck geregeld voor een lekkere versnapering.
Mooi dat er op dit manier toch nog iets mogelijk is!

@ Richard: Zo, dat is een flinke teaser big smile smiley

@ Dreier: Mooie auto's in station uitvoering en ik zie hier een paar mooie exemplaren voorbij komen. Ik snap de twijfel wel voor diesel/benzine. Hadden wij ook... maar een benzine was zo'n 3.000 euro duurder en dat had ik er dan weer niet voor over.

Mijn ouders zijn ook auto's aan het kijken: wellicht wordt vandaag de krabbel gezet voor een camper. Een tweedehands Nugget zal het worden. Ben benieuwd!
Wat leuk! Is het nog doorgegaan?

Tevens aan het zoeken naar een spuiter voor mijn motor
Pfoah, tof ding!

En het is negatief, gelukkig maar. thumbs up
Fijn!
Mogguh!

Prachtige 3 zeg, die rode!

@EVV: ik had er met de Punto ook last van: elke keer als ik de bebouwde kom in reed ging ie regenereren... Daarom blij met benzine, maar diesel rijdt toch wel erg lekker hoor.

Houdt hij er rekening mee dat een diesel wel zijn afstanden moet kunnen rijden? Het roetfilter moet eens in de zoveel kilometer immers schoon gebrand worden wat zo'n 20 kilometer kan duren. Bij de Mini van mijn vrouw merk ik al dat die regelmatig net bezig is als ze thuis komt, dat gaat op termijn ook problemen geven.

Hij rijd tussen de 40.000 en 50.000 per jaar. Elke dag 70 km heen, 70 km terug, dus dat is het probleem niet. Dat doet hij nu al 1,5 jaar met zijn 1 serie op benzine. Het kan makkelijk uit om diesel te rijden., zelfs met meer thuis werken. Maar als hij na 1 jaar het werk veel dichter bij de deur te zoeken dan is zo'n diesel wel een dure investering, wat afschrijving betreft met name.

Hij heeft het een jaar aangekeken maar nog geen leuke baan gevonden in zijn omgeving. kan dus zomaar nog een paar jaar duren dat hij dit blijft rijden maar ook met 6 maand een andere baan. Ik zei al; kun je niet even wachten. maar hij kijkt het al een jaar lang aan en is de ruimte, gemis aan deuren en brandstofverbruik wel een beetje zat. Denk dat hij uiteindelijk wel een 3 serie touring diesel gaat kiezen en als hij dan toch al misschien op korte termijn een andere baan vind het verlies op de koop toe neemt.

Dus iedereen kwam in de auto langsrijden om te feliciteren en we hadden een foodtruck geregeld voor een lekkere versnapering.
Mooi dat er op dit manier toch nog iets mogelijk is!

Leuk! wij hadden laatst ook zo'n feestje, zonder foodtruck helaas grinning smiley
Barri
@EVV: ik had er met de Punto ook last van: elke keer als ik de bebouwde kom in reed ging ie regenereren... Daarom blij met benzine, maar diesel rijdt toch wel erg lekker hoor.
Inderdaad rijdt diesel wel fijn. Ik heb 4 dagen een benzine Astra gehad als leenauto, maar ben toch wel blij dat ik mijn Insignia weer terug heb.
Met de Mini hebben we als gehad dat die helemaal niet mee wilde starten. De garage heeft het brandstoffilter vervangen maar het was nog steeds niet goed. Bij het opnieuw terugbrengen van de auto kwam ik er achter dat die net met een regeneratie bezig was, dus in plaats van achterlaten heb ik er een flink stuk mee gereden in een niet te hoge versnelling, sinds dien is het niet weer opgetreden. Ik moet hem eigenlijk af en toe meenemen aangezien ik wel ver genoeg er mee rijd.
Maar hoe vaak moet je zo'n diesel dan laten regenereren cq flink schoonbranden?
En wat zijn korte stukjes?
Ik lees dat regenereren circa 10 min duurt. Voordat een diesel, op een normale dag, goed op temperatuur is ben je ook een half uur onderweg gok ik?
Was het dan voorheen ook nog niet zo dat dit proces alleen bij stabiele snelheden plaatsvond, dus wel op de snelweg maar niet in de stad of is dat al weer achterhaalt?

Als ik naar onze situatie kijk. Mijn vriendin rijdt voornamelijk korte stukjes van +/- 15 min.
Als ik (ooit weer) naar mijn werk moet is dat circa 25 min/40km en dus ook te kort voor een diesel.
In normale tijden rijden we zeker 1x per maand een langere afstand en veel snelweg. Klinkt dan alsof een roetfilter bij ons vroeg of laat gesloopt wordt, ondanks dat een diesel bij ons (vermoed ik) wel uit zou kunnen.

Afgelopen zaterdag een drivethrough verjaardag voor mijn vader georganiseerd: die is 65 geworden en die wilde anders een feestje organiseren, maar ja... Corona.

Leuk! Van harte!
Wij hadden gisteren ook een soort van drivethrough verjaardag van een nichtje.
Het weer was ons gunstig gezind. Fris, maar niet te koud. Weinig wind. Waterig zonnetje. Dus tot een uur of 16u best goed te doen.
Kids op het speelveldje en de ouderen konden netjes op gepaste afstand van elkaar in de straat staan, goed te doen met een beperkt gezelschap en fijn om weer eens onder de mensen te zijn.

Afgelopen zaterdag nog online geborreld met de vriendengroep. Een iemand had een kleine quiz in elkaar gedraaid met foto's en verhalen uit het verleden, dat kwam de hilariteit wel ten goede thumbs up

Vrijdagavond weer eens getraind voor zover dat binnen de regels mocht. Lekker om weer wat te bewegen en goed om wat mensen weer te spreken thumbs up
Mijn woon-werk-route is 32km, waarvan 1/4 provinciale weg, 1/4 stad en 2/4 snelweg. Hij presteerde het altijd om na dat stuk snelweg te gaan regenereren. Dus of ik was net op bestemming of ik reed net de stad in. Je hebt toch wel een 30km snelweg nodig om 'm te laten regenereren denk ik. Maar ook een paar dagen na wat lange ritten ging ie weer fijn regenereren op de woon-werk-route dus dat werd ik snel zat.

@Gerwin: leuk idee! Mijn vader zijn 65e verjaardag vorig jaar is vrij stilletjes voorbij gegaan.
Ik vind al die digitale ontmoetingen ook maar niks. Maar zonder naar kantoor te gaan wordt het allemaal bij elkaar wel onwijs saai.
Gisteren zijn we even met de Fiesta wezen rijden en even bij m'n oma van 91 langsgeweest. Had die ook al maanden niet meer gezien. Daarna fijn doorgereden naar IJmuiden strand. Heerlijk!
Gisteren eens de grens overgestoken met de S60 D4 CC van Hilde.
Nu ja, ik zou het eerlijk gezegd wel gewoon kunnen worden om daar dagelijks mee te rijden; zelfs al ziet het er niet uit, het rijdt als een topbolide.
Bij opel was het destijds zo dat ze keken naar koelvloeistof temperatuur (niet olie temperatuur)

Dat moet iets van 70 graden zijn, snelheid boven de 60 km/h , filter boven de 70% vol en nog enkele voorwaarden en dan ging hij regenereren. Dat gebeurd dus eigenlijk best nog wel een keer. Zeker binnen een tijdspan van 700-1000 km een keer. Eigenlijk gaf dat vrijwel nooit problemen, ook niet bij mensen die vaak wat kortere stukjes reden, er zit vaak wel een stukje 80 weg bij waarbij de auto op temperatuur kwam en het spul schoon werd geblazen. Bij 90% gaat een lampje branden en kun je een stuk rijden of statisch laten regerereren als je daar de tools voor hebt. Met 100% kan het zijn dat hij stuk gaat, dat moet je echt niet willen.

Ik herinneren mij 1 geval van een schilder die echt alleen maar altijd korte stukjes reed en nooit op 80 wegen of snelweg met zijn combo. Die had wel eens problemen Net als pizza-couriers of wat. Die krijgen daar wel last van. maar dus doorgaans hadden wij weinig problemen destijds terwijl er echt veel diesels werden verkocht in die tijd , ook mensen met vaak kortere stukjes hadden toch wel vrij weinig problemen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 11:30 door AsconaGT.
Sanoma

Wat leuk! Is het nog doorgegaan?
Jup! De krabbel is gezet! Over 3 a 4 weken halen ze 'm op. Hebben ze twee Ford busjes voor de deur grinning smiley
Ik ben benieuwd. Ben zelf niet zo'n kampeerder maar mijn moeder en zusje zijn laaiend enthousiast! big smile smiley

@Joost: maar het duurt toch ook wel een aantal kilometer, zoals Richard aangeeft?

@Peter: verwacht je ook daadwerkelijk dat je de S90 binnen X jaar inlevert?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 11:37 door Barri.
Barri
@Peter: verwacht je ook daadwerkelijk dat je de S90 binnen X jaar inlevert?

Hangt vooral af van de Nederlandse belastingwetgeving.
Als ik in NL bijtelling moet betalen, dan wordt hij wat mij betreft niet meer vervangen of vervangen door een budgetwagentje.
Normale looptijd conform carpolicy : tot eind 2024.
Maar aangezien vanaf 1/1/2026 alle nieuwe firmawagens in BE uitstootvrij moeten zijn - dus elektrisch - en gelet de factuurprijzen van die wagens - en dus de riante bijtelling - rij ik vanaf dan wellicht met de privé S60 of A5 die dan een gele kentekenplaat zullen hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 11:57 door brg.
Mijn Insignia regenereerde ongeveer om de 800 km, en had dan zo'n 20 km nodig voordat die klaar was, bij 120 km/u. Nu reed ik meestal 110 km enkele reis, dus die had tijd genoeg om een onderbroken regeneratie later weer af te maken. De motor moet inderdaad op bedrijfstemperatuur zijn, of er ook nog andere parameters zoals snelheid mee spelen weet ik niet. Ik heb echt nooit problemen gehad met het roetfilter, ondanks dat de auto ruim 350.000 km gereden had.

@Joost: maar het duurt toch ook wel een aantal kilometer, zoals Richard aangeeft?

zeker, maar het is niet zo dat je dagelijks veel moet rijden.

ik heb wel eens gehad dat ik hier start van huis, 5 minuten later reed ik de snelweg op en de auto was al op bedrijfstemperatuur en begon al gelijk met regenereren toen ik op snelheid was . 10 minuten later het klaar. Was gewoon stukje van mijn woonplaats naar enschede. totaal iets van 20 - 25 km. Geen exorbitante afstanden. Wat je dus 1x in de 600-1000 km moet maken. Doorgaans gaat dat wel goed dus.

maar zoals gezegd, kom je amper de bebouwde kom uit, dan kan het op den duur wel voor serieuze problemen leiden. In die tijd dat je wegenbelasting vrij zo'n spaardiesel als particulier kon rijden gaf dat ook wel eens problemen voor mensen die alleen de wekelijkse boodschappen er mee deden nut smiley klinkt absurd maar zo lang is dat ook nog niet geleden, jaar of 10 of zo?
Minder dan 10 jaar! Mijn moeder kocht in oktober 2012 de C3 (welke nu ingeruild gaat worden). Qua aanschaf was een diesel toen goedkoper, en ook hsb vrij. Maar ze hadden toch gekozen voor de 1.2 benzine.
rjthefrisian

Was jij ook niet een hooikoortspatient?
Nee, Vrouwlief en Hotpuppy v2 hebben daar last van.

Ik heb gewoon 1x per jaar een stevige verkoudheid te pakken, meestal in het voorjaar. Maar zoals het afgelopen zaterdag ging, had ik het eigenlijk nog niet meegemaakt.

@Regenereren: ik heb aan de Astra eigenlijk nooit gemerkt dat die ermee bezig was. Hooguit dat het verbruik ineens naar 8l/100km ging ipv plm 4l. Maar dat is dan 5 minuten later weer terug naar normaal. Maar door stotteren, inhouden, brommen, roken of aan een lampje op het dashboard heb ik het nooit gemerkt. Nu rij ik wel heel vaak op de cruisecontrol. Mogelijk dat die de oneffenheden netjes wegfiltert..
Bij de DS3 heb ik het regenereren ook nooit gemerkt. Ik denk dat Rob met de C3 dezelfde ervaring heeft?
Bij de Punto hoorde je het, rook je het en zag je het aan de donkergrijze wolken uit de uitlaat.
Bij mijn vorige Insignia merkte ik het onder het rijden ook alleen aan het brandstofverbruik, bij langzaam rijden was er wel een stank te ruiken. Bij de Mini is het alleen te merken aan de stank en dat de koelventilator aan is terwijl dat niet logisch is. Mijn huidige rijdt wel wat anders, er zit wat meer vertraging in de reactie op het gaspedaal. Rookwolken heb ik nog nooit gezien.
Mogguh!

Ik heb echt nooit problemen gehad met het roetfilter, ondanks dat de auto ruim 350.000 km gereden had.
Zwager van me rijdt in een Crafter. Met die auto rijden ze met gemak 75.000km per jaar, altijd lange ritten en voornamelijk snelweg.....maar toch vaak problemen met het roetfilter gehad.

Zow, kunnen t bij ons wel weer merken dat we in de drukke periode zitten op het werk. 55-60uur in de week is momenteel eerder regel als uitzondering, en dan komt de drukke piek er nog aan. nut smiley En telkens is er wel een verrassing, eind vorige week een medewerker die corona had....waardoor ik vrijdag daar volop achteraan kon gaan, na het werk nog 50 personen testen en gisteren alle mensen getest. nut smiley Maargoed, gelukkig geen verdere positieve testen. cool smiley
Maar ben heel benieuwd hoe het gaat, je ziet nu de cijfers toch weer hard stijgen sinds de scholen open zijn.

@ Fer: Fijn dat het voorlopig weer verholpen is. Maar als marters ed éénmaal aan je auto begonnen zijn, dan maak je borst maar nat.
Hoelang moet je nog met de auto?
Bij de corsa D merkte je het ook duidelijk als hij begon te regenereren. de vivaro busjes waar ik veel mee heb gereden merkte je het niet alleen rook je het soms wel als je plots ging stoppen na een snelwegrit. Grappig detail is dat de achterruitverwarming bij Opels soms aan kan springen tijdens het regenereren.

Toch wel fijn toch ruud? Ik vind een beetje druk op de ketel altijd wel fijn grinning smiley niet structureel uiteraard. Maar merk gewoon dat ik dan extra gemotiveerd ben om alles goed te regelen,

Wij zijn hebben wat versterking gekregen een paar maand geleden en beginnen nu aardig weer bij te raken eindelijk thumbs up Hopelijk binnenkort ook weer vliegen
Tsja helaas..de Corona is nog lang niet voorbij. Sterker nog ik heb het idee dat het hier in het Noorden erger is dan voorheen. Gisteren kregen we weer bericht dat vrienden van ons ook besmet zijn en een van onze kinderopvangleidsters is ook heel erg ziek. Gelukkig gaat het met die vriendin van ons met sprongen vooruit....thumbs up

Mijn vrouw is ook goed ziek geweest van de vaccinatie en is vandaag pas weer bij de pinken.

Bij de DS3 heb ik het regenereren ook nooit gemerkt. Ik denk dat Rob met de C3 dezelfde ervaring heeft?

Klopt..ik heb er nog nooit wat van gemerkt. Blijf nog steeds enorm positief hoe fijn dat e-HDi'tje is. Soepel, erg pittig, gecultiveerd en lekker zuinig!
Echt een fijn blokje.

Ik las vorige week dat mijn Astra benzine ook een partikelfilter heeft (GPF).

Deze staat te koop bij Jan Bogert in Dinteloord, dat is een beetje in de hoek waar Marc en Jimmy wonen. Kennen jullie het bedrijf?
Website ziet er verzorgd uit, hebben stuk voor nette jonge gebruikte auto's en de prijzen zijn erg scherp te noemen. Addertje onder het gras of betrouwbaar adres?
Geen idee, maar die rode heeft wel een verdacht lage BPM voor zo'n volle dikke diesel met een cataloguswaarde van meer dan 50.000, import.

Geen idee hoe dat bij andere auto's zit. Lijkt verder wel een net bedrijf
rjthefrisian
Tsja helaas..de Corona is nog lang niet voorbij. Sterker nog ik heb het idee dat het hier in het Noorden erger is dan voorheen. Gisteren kregen we weer bericht dat vrienden van ons ook besmet zijn en een van onze kinderopvangleidsters is ook heel erg ziek. Gelukkig gaat het met die vriendin van ons met sprongen vooruit....thumbs up

Mijn vrouw is ook goed ziek geweest van de vaccinatie en is vandaag pas weer bij de pinken.

Klopt..ik heb er nog nooit wat van gemerkt. Blijf nog steeds enorm positief hoe fijn dat e-HDi'tje is. Soepel, erg pittig, gecultiveerd en lekker zuinig!
Echt een fijn blokje.

Ik las vorige week dat mijn Astra benzine ook een partikelfilter heeft (GPF).
PSA gebruikt een iets ander system. Ze mixen een goedje door de diesel iedere keer als je tank (Eolys) dat er voor zorgt dat het roet bij een lagere temperatuur verbrandt. Daar waar er normaal rond de 650 graden nodig is, heeft een PSA diesel iets van 400 graden nodig. Dat verhogen van de temperatuur gebeurd door diesel in de "normale" katalysator te laten verbranden waardoor de boel zo heet wordt. Bij een PSA diesel kost het dus gewoon minder moeite om het roet te verbranden waardoor je er minder van merkt.
Nadeel is wel dat Eolys zelf niet verbrand en er uiteindelijk voor zorgt dat het roetfilter vol met as komt te zitten en dus vervangen of echt schoongemaakt moet worden

Een benzinemotor heeft van zichzelf al zo'n hoge uitlaatgastemperatuur dat het niet nodig is om eens in de zoveel tijd de boel schoon te branden.

Toch wel fijn toch ruud? Ik vind een beetje druk op de ketel altijd wel fijn grinning smiley niet structureel uiteraard. Maar merk gewoon dat ik dan extra gemotiveerd ben om alles goed te regelen,
Jawel, wat drukte is zeker fijn......maar die is nu ook alweer 4 weken, en zal ook nog wel 8 weken aanhouden. Dat is voor iedereen een pittige tijd.
Achjah, we zijn het gewent en kijk telkens uit naar de leuke dingen......over 6-7 weken de caravan ophalen, over 8-9 weken hopelijk een weekje vakantie....... dat houdt je wel op de been.

@ Rob: Hoe is het met je kennis? Zet het herstel door?
AsconaGT
Geen idee, maar die rode heeft wel een verdacht lage BPM voor zo'n volle dikke diesel met een cataloguswaarde van meer dan 50.000, import.

Geen idee hoe dat bij andere auto's zit. Lijkt verder wel een net bedrijf

Dat is wel een dingetje om op te letten inderdaad. Dat het import was vermoede ik ook al, wel lederen bekleding maar geen stoelverwarming. Dat heb ik eigenlijk alleen nog maar bij Duitse exemplaren gezien.
Recensies die ik zo snel kan vinden LINK zijn best goed. Slechtste recensies zijn al weer van jaren terug.

Ik ben namelijk een beetje zoekende naar de wat betere handelaren met dit soort aanbod. Er zijn er genoeg die ex-lease auto's doorschuiven, maar ik zoek eigenlijk de aanbieders van de wat mooiere exemplaren. Zo houd ik onder andere deze en deze in de gaten.
Ik die tijd dat ik voor mijzelf veel aan het zoeken was (3 of 5 serie) keek ik ook vaak hier; KLIK , op facebook hebben ze het meest recente aanbod vaak wel staan, veelal sneller dan de website. Wel leuk om even te zien wat daar zoal voorbij komt. Maar valt mij op dat het ook vaak wel weer snel word verkocht.

hoor van meerdere kanten zeer positieve geluiden en hij heeft ook vaak hele fraaie exemplaren staan voor redelijke prijzen. Wel ook vaak import, maar wel goed met historie . Soms snoep ik daar nog wel eens, gewoon even zien wat ze hebben staan grinning smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2021 16:02 door AsconaGT.
Die zit hier blijkbaar om de hoek. Ben er nog nooit geweest.
Nu we toch over BMW hebben..waar is dat merk mee bezig...

Op de hoofdpagina twee wanstaltige gedrochten...bah..afschuwelijk...

En voor die eerste vragen ze ook nog minimaal 87 mille!!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.