Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Mogguh!

@ Rob: Heftig hoor!! Je ziet dagelijks de cijfers van de IC-bezetting, waardoor je weet dat dit gebeurt. Echter laten dit soort verhalen wel weer zien dat Corona echt meer is als een griepje. Zie het ook bij een collega van me. Die is midden 30, sportman dus altijd top conditie......en kan nu na corona nog geen 10min wandelen. Zit momenteel ook in de ziektewet thuis.

@Evv: Vervelend zeg, zoveel problemen met de auto. sad smiley Daarom ben ik ook blij met de leaser, daarin heb ik nooit onverwachte kosten. Het is allemaal leuk die luxe uitgeruste moderne auto's, maar het kan ook allemaal kapot. Heb ook het ID dat de ontwikkelingen zo snel gaan in autoland, dat ze het niet bij kunnen benen. Bij vele merken lees je ervaringen over slecht functionerende apps, of andere softwareproblemen.
heftig rob!

Hier in de omgeving ook veel coronagevallen. Vrijwel allemaal zonder grote klachten. Ook wel wat sterfgevallen, maar dat zijn allen mensen die oud waren en verder van mij weg staan. Toen ik hoorde dag mijn vader van 72 positief was getest terwijl hij al een longaandiening heeft schrok ik ook wel. Maar die heeft op een beetje hoesten geen enkele klachten (gelukkig). Bizar dat het zo verschilt per persoon

@EVV, super vervelend natuurlijk! Ook met een jonge auto moet je wat geluk hebben

destijds in 2009 verkochten wij een hagel nieuwe insignia A 2.0 Turbo in donker rood met wit leer. Hele dikke bak. DIe man die bleef maar problemen houden vanaf dag 1. Ramen spontaan open op wintersport. deuren vanzelf ontgrendelen en allemaal van zulke rare storingen. Van alles vervangen maar is nooit opgelost. Ook lastig vinden omdat het sporadisch voor kwam. Na 2 jaar was hij er klaar mee en is er in overleg met de leasemaatschappij en importeur een vervangende (gebruikte) auto gekomen. Niet in de voor hem gewenste kleur maar alles beter dan die auto zei hij doen. Terwijl er ook insignia's reden met 100.000 km per jaar die amper problemen hadden.
Mijn schoonbroer heeft midden november corona opgelopen.
Is sinds vorige maandag opnieuw beginnen werken, deeltijds 3 halve dage per week en zo langzaam verder opbouwen.
Was na zijn eerste halve werkdag gewoon helemaal uitgeput.
Verschrikkelijk Rob, wat een ellende... sterkte!

Ik hoor ook van steeds meer mensen die Corona hebben gehad; milde of erge klachten, allemaal merken ze dat de conditie flink is afgenomen en dat ze sneller moe zijn.
Flinke aanslag op het lichaam, ook al zijn de klachten mild.
@EVV, garantie bijkopen lijkt mij erg verstandig inderdaad. Inruilen doet ook weer pijn in de portemonnee natuurlijk, maar soms moet je ook eieren voor je geld kiezen.

@ Rob, heel wisselend inderdaad hoe erg de klachten zijn. Van niet tot nauwelijks merkbaar tot in dit geval IC opname, bizar

Op het Astra forum heb ik gelezen dat de schermen ook geregeld uitvallen of gaan storen. Ik heb ook al eens een vastloper gehad maar dan was het contact uit, even wachten en weer starten en hij deed het weer. Maar daar is Opel niet uniek in. Hoor het bij andere merken ook wel.

Had ik met de Astra sporadisch, heb ik met de Focus ook al een paar keer gehad en ook met de ****. Hoort er tegenwoordig bij blijkbaar.
Overigens hoefde ik de auto niet opnieuw te starten. Scherm reageert niet en/of valt uit. Radio speelt door. Duurt een aantal tellen en dan start het scherm opnieuw op. Bij de Astra was er niet echt een pijl op te trekken. Bij de Focus gebeurt het volgens mij met name vlak na het starten en ik te vlot iets wil met de navigatie, maar dan ook weer niet altijd.

allemaal merken ze dat de conditie flink is afgenomen en dat ze sneller moe zijn.

Dat ligt bij mij niet zozeer aan het hebben (gehad) van corona. Sporten is er al maanden niet meer bij. Wordt dus afzien zodra we weer beginnen big smile smiley
Ik ben een half jaar geleden overgestapt van 16 jaar squash naar tennis(les). Er is nu een stop op nieuwe leden en lessen is t/m februari 2022 niet mogelijk omdat het vol zit zoals het er nu naar uit ziet nut smiley Wij waren nog net op tijd, en kunnen ook het zomerseizoen zonder problemen les hebben (eerste keus) en vrij tennissen.

Normaal vind ik het al heerlijk om even wat te doen, ook beetje sociaal contact met een van mijn beste vrienden. Maar nu is het echt 'het uitje van de week' grinning smiley

Maandag even naar de Marko, vind het een vreselijke winkel en ook niet echt goedkoop maar onze koffie is in de aanbieding en ook diverse kledingstukken. in de folder en wat andere zaken echt even nodig die ik eigenlijk wel een keer wil halen. Ook is het er op de juiste tijdstippen super rustig. Toch nog een beetje shoppen. cool smiley

Uitvallende schermen hoor je inderdaad bij alle merken. al jaren, zolang he sporadisch is en weer gerest kan worden kun je er mee leven. maar mijn zwager had het vrij vaak met zijn 308 en dan kwam het ook niet zomaar weer terug.. Als je dan in de winter de ruit even wil ontwazemen is dat scherm toch wel heel erg vervelend aangezien alles via dat scherm moet.
B Real
@EVV, garantie bijkopen lijkt mij erg verstandig inderdaad. Inruilen doet ook weer pijn in de portemonnee natuurlijk, maar soms moet je ook eieren voor je geld kiezen.

Als dit allemaal niet opgelost wordt, zullen ze de auto terug moeten nemen. Ik ben me ruim binnen de 6 maanden gemeld bij de dealer voor dit probleem, ze hebben ondertussen de auto 3x gehad. Volgens de regels zouden zij nu moeten aantonen dat dit probleem door mij veroorzaakt is, anders zeggen de regels dat ze mij een auto met een probleem hebben verkocht en zullen ze hem terug moeten nemen.
Uiteindelijk is dit wel de laatste optie omdat ik toch best gek ben met de auto. Alleen het vertrouwen is nu wel een beetje ver te zoeken.
Gisteren verzocht de auto mijn om het rechteracterraam te openen en sluiten....

Het scherm doet het nog steeds niet. Gelukkig kan ik de airco wel met de fysieke knoppen bedienen, gelukkig zijn die niet weg gedesigned. Alleen geen geluid. Parkeersensoren doen het gek genoeg nog wel.
Mogguh!

Ik kan me voorstellen dat de mensen die thuis zitten het echt wel zat zijn. Gelukkig is er licht aan het eind van de tunnel, al voelt het soms niet zo.....

Brr, wat een weersomslag afgelopen week. Zaterdag ging het nog met het zonnetje, maar gisteren was gewoonweg een koude dag.
En dan met de regen en wind die voorspeld is voor komende week, is het lentegevoel wel weer helemaal weg.
Gisteren was ik wel weer blij dat ik de cabrio nog mooi in de stalling had laten staan grinning smiley Die komt er de komende 2 weken ook nog niet uit.

Zaterdag nog 2 nieuwe matrassen besteld voor de caravan en een beetje georiënteerd voor de zomervakantie, blijft altijd leuk om je mee bezig te houden.
Oostenrijk, slovenie of kroatie moet het worden.
Ik moest gisteren even wat tegels leggen bij m'n schoonouders. Als zelf dat als een uitje voelt is het echt niet best...
Mijn uitje was even naar de Marko. vind het niet zo'n fijne winkel maar 'mijn' koffie was in de aanbieding en ondertussen kun je daar gewoon zonder tijdslimiet rustig shoppen in de enorme winkel waar je gewoon vrijwel alles kunt kopen. Gelijk even wat kleding gehaald wat in de aanbieding was en paar sneakers die in de aanbieding waren en tal van andere zaken. waren best veel mensen maar die vind je in de winkel niet terug. Behalve bij de Kassa's was het toch wel druk, maar waren er ok zeker wel een stuk of 10 open dus kon vrijwel zo doorlopen. thumbs up

Verder verlichting in de garage gewijzigd naar mooie LED TL lampen. Zaterdag ook een beetje in de tuin bezig geweest, nu was het heerlijk weer maar zoals ruud al zei; 2e helft van de week gaat het meer herfst worden. Brrr...
Slecht weer?
Zaterdagmiddag twee uurtjes gaan toeren met de open cabrio en het was zalig!

Containeruitbouw kan helaas niet doorgaan, of toch niet zoals initieel voorzien.
Ons stekje in Zeeland staat immers formeel juridisch op 2 percelen.
De boomgaard waarop we het project planden is volgens het bestemmingsplan ingekleurd als "hoogspanning en verkeer"; daarop bouwen wordt dus een no go (zelfs al lopen de leidingen NIET over onze tuin).
Vrijdag al samengezeten met een Nederlandse architect wat de mogelijkheden zijn aan de andere zijkant en/of de achterkant van de woning, dit is wel formeel woonzone en voor biigebouwen vrijgesteld van vergunning.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2021 08:57 door brg.
Dat valt tegen Peter, Hopelijk is er aan dere kant wel een uitbreiding mogelijk.

Hier een rustig weekend, gisteren had Lize een proefles hockey, dat vond ze erg leuk, maar eens even in verdiepen.

2 huizen verder wonen vrienden van ons, hij heeft nu een Crossland X van de zaak, erg leuke auto, niet mijn model maar ruimer dan verwacht en hij heeft een erg luxe uitvoering, alles erop en eraan. Ze zijn er erg blij mee.
Corsa 20SEH
Dat valt tegen Peter, Hopelijk is er aan dere kant wel een uitbreiding mogelijk.

Het terrein is 1.700m² waarvan het grootste deel langs de "juiste" kant van de woning ligt.
Dus er zijn zeker mogelijkheden,
al zijn die allemaal meer "invasief" t.o.v. de bestaande woning (reden voor het initiële project aan de andere kant, waarvoor in de bestaande woning enkel 1 venster door een deur moest vervangen worden).
Pfff..het was hier niet zo'n lekker weekend. Corona weekend..

allereerst natuurlijk het verhaal van die vriendin van ons. Zit hele lichte verbetering in en ze is even uit slaap gehaald en weer erin gebracht maar het blijft zorgelijk.
Haar lichaam is enorm aan het strijden maar er zijn kleine lichtpuntjes. Met de te vroeg geboren baby gaat het gelukkig naar omstandigheden goed.

Daarnaast waren we gisteren net op visite bij mijn ouders en ging de telefoon. De kinderopvang op zondag....dan denk je al oh oh..
Een leidster van de babygroep van Thijmen is besmet en Thijmen was er vorige week ook.
Hij is wat verkouden maar dat was hij al een tijdje dus even de vraag of dat wat zegt. Vanmorgen met GGD gebeld wat en hoe met een baby maar moeten nog steeds worden teruggebeld.
Mijn vrouw laat zich vanmiddag preventief even testen omdat ze in de zorg zit; ik wacht nog even af omdat we beide eigenlijk geen klachten hebben.
Verder hebben we alle afspraken van deze week gecancelled omdat we in quarantaine moeten blijven.
En de kids moeten sowieso ook thuis blijven dus weer en gezellig begin van de week.
Ja, het beestje is helaas nog steeds onder ons en blijft menselijke drama's veroorzaken.

Enkel vaccineren kan ons leven weer normaliseren, alleen gaat dat zo tergend traag sad smiley
Als je ziet hoe vlot het loopt in USA, Israël en UK, dan vraag je je af waar onze politici met hun gedachten waren tijdens het onderhandelen thumbs down
Een stelletje onbekwame beunhazen zijn het.
pff vreselijk rob,

Ik verwacht ook wel een keer zo'n telefoontje van de opvang, maar 'afkloppen', nog steeds gaat dat allemaal door thumbs up Wel roggels en snottebellen bij de jongste (heeft hij heel vaak), maar gelukkig mag hij daar gewoon mee naar de opvang.

Voor ruud:

Koopwijzer cascada
AsconaGT
Voor ruud:
Koopwijzer cascada

Schitterend advies onderaan : "denk ook eens aan een A5" cool smiley
Of een mooie E cool smiley

Mijn zwager heeft nu ook een A5 cabrio overigens. Hij wilde van zijn zware dure 5 serie touyinh af (youngtimer regeling), duizenden euro's gingen er in de laatste jaren. Hij wilde weer benzine rijden

nu zag ik foto's van een mooie blauwe A5 cabrio van hem, maar nu blijkt ook dit exemplaar een diesel te zijn met heel veel ervaring. en bijna 15 jaar oud. Zal ook wel geen drol meer hebben gekost aangezien cabrio + diesel altijd al een lastige combi is geweest, zeker op de occasionmarkt. Ben benieuwd hoe dat zich houd aangezien hij altijd een oog (en budget) heeft voor net-niet auto's.
@ Joost: Goed om te lezen, ik meende dat de vroege 1.4T motoren nog die beruchte versnellingsbak hadden.
Heb ook wel eens gelezen dat de 1.6T ook die beruchte bak had..... gaan meerdere verhalen rond.

Kijk het aanbod Cascada's nog wekelijks door.....maar tot op heden kan ik het allemaal nog weerstaan. grinning smiley Moet momenteel gewoon teveel geld bij, en dat voor een 2e auto. cool smiley
Maar de kans dat hij er met enkele jaren alsnog komt is best groot.
Astra F
@ Joost: Goed om te lezen, ik meende dat de vroege 1.4T motoren nog die beruchte versnellingsbak hadden.
Heb ook wel eens gelezen dat de 1.6T ook die beruchte bak had..... gaan meerdere verhalen rond.

Kijk het aanbod Cascada's nog wekelijks door.....maar tot op heden kan ik het allemaal nog weerstaan. grinning smiley Moet momenteel gewoon teveel geld bij, en dat voor een 2e auto. cool smiley
Maar de kans dat hij er met enkele jaren alsnog komt is best groot.
Eigenlijk is het heel simpel. Alle Opels met motoren met 320 Nm of minder (en zesbak) hebben de beruchte M32 bak, alles boven de 320 Nm de betere F40. De 32 en 40 staan voor het maximum koppel/10 wat de bakken aan kunnen.
Overigens is de M32 ergens rond 2013 wel verbeterd. Of de problemen helemaal de wereld uit zijn weet ik niet.

Alle Opels met motoren met 320 Nm of minder (en zesbak) hebben de beruchte M32 bak, alles boven de 320 Nm de betere F40. De 32 en 40 staan voor het maximum koppel/10 wat de bakken aan kunnen.

klopt thumbs up

mijn ouders hebben in hun meriva 1.4T een 5 bak, die hebben dan ook geen problemen met hun auto.

Denk overigens dat de 1.4 in een loeizware cascada niet over houd. heb wel eens in een Insignia met de 1.4T gereden, dat was ook echt net aan (voor mij persoonlijk echt te weinig) . Zo'n 1.6T met 200PK lijkt mij prima en niet eens zo heel veel overbemeten voor het type auto thumbs up

Als B zakelijk ooit een grote bak krijgt wil ik de Benz wel ruilen voor een cascada. Als 2e auto ruim genoeg, ook met kinderen. prima als dagelijks inzetbaar. maar ze mogen dan nog wel eerst wat meer zakken nog in prijs. Vind ze nu nog te duur en gaan nog fors zakken in prijs denk ik. En als een mooie C of E cabrio ook kan in budget word het wel lastig. Die heeft een scala aan fijne(re) motoren, RWD en stuk waardevaster.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2021 13:59 door AsconaGT.

en een beetje georiënteerd voor de zomervakantie, blijft altijd leuk om je mee bezig te houden.

Meer dan oriënteren lukt nu ook echt niet. Ik zie het voor de zomer echt niet zover versoepelen dat we op vakantie gaan.
Nu hadden wij sowieso het idee om pas in september vakantie te nemen, hopelijk kunnen we er dan ook weer op uit.

Enkel vaccineren kan ons leven weer normaliseren, alleen gaat dat zo tergend traag sad smiley
Als je ziet hoe vlot het loopt in USA, Israël en UK, dan vraag je je af waar onze politici met hun gedachten waren tijdens het onderhandelen thumbs down

Niets aan toe te voegen, volgens mij is dat ook de enige manier en ik kijk met grote interesse naar die landen. Heel benieuwd hoe snel daar het "oude normaal" weer terug is.

Mijn zwager heeft nu ook een A5 cabrio overigens. Hij wilde van zijn zware dure 5 serie touyinh af (youngtimer regeling), duizenden euro's gingen er in de laatste jaren.

Inderdaad, een youngtimer willen rijden omdat dat zo lekker goedkoop is in de bijtelling. Vervolgens van de besparing in de bijtelling allemaal onderhoud uitvoeren om het hok maar rijdend te houden. Geen financieel voordeel, wel de ellende met de auto billenknijpend voor wat komen gaat naar de garage/beunhaas brengen.
Wat niet wegneemt dat ja prima voordelig een youngtimer kunt rijden, maar koop dan wel een goed exemplaar.

Eigenlijk is het heel simpel. Alle Opels met motoren met 320 Nm of minder (en zesbak) hebben de beruchte M32 bak, alles boven de 320 Nm de betere F40. De 32 en 40 staan voor het maximum koppel/10 wat de bakken aan kunnen.

Weer wat geleerd op deze maandag thumbs up

@ Rob, sterkte! Valt allemaal niet mee op deze manier.

Meer dan oriënteren lukt nu ook echt niet. Ik zie het voor de zomer echt niet zover versoepelen dat we op vakantie gaan.
Nu hadden wij sowieso het idee om pas in september vakantie te nemen, hopelijk kunnen we er dan ook weer op uit.
Ik zie het juist positief in. Tegen die tijd zijn we met in-enten weer een hele stap verder en het andere weer helpt ons ook tegen het virus.

Denk overigens dat de 1.4 in een loeizware cascada niet over houd. heb wel eens in een Insignia met de 1.4T gereden, dat was ook echt net aan (voor mij persoonlijk echt te weinig) . Zo'n 1.6T met 200PK lijkt mij prima en niet eens zo heel veel overbemeten voor het type auto thumbs up
Heb ook de voorkeur voor de 1.6T. Die schijnt echt fijn te lopen (koppelrijk) en heeft net iets meer reserve. Of het dan 170pk of 200pk is maakt me niet uit.

Israel absoluut. Wat 2 redenen heeft, ze hebben gewoon het dubbele betaald voor vaccins met daarop voorrang geëist. Ene kant slim, maar als iedereen dat gaat doen word alleen de fabrikant er beter van en heeft het nog geen effect. en ten tweede is dat daar minder 'gedoe' is. bij de bevolking Hier moet over alles gesproken worden, iedereen moet overal een plasje over doen, overal worden vragen over gesteld, elke partij heeft andere belangen, alles moet eerst onder een vergrootglas. daar pakken ze gewoon door. Niet zeuren en gewoon doen. Dat past niet bij nederland, zowel niet bij de politiek als bij de bevolking.

Wij staan in nederland op Nr 4 in EU wat ik las ik. alleen malta, finland en denemarken zijn naar verhouding meer mensen gevaccineerd. Dat het lang duur, dat is zeker waar, maar eigenlijk doen we het best goed voor de EU. Belgie blijft wel iets achter.

Ik zie het juist positief in. Tegen die tijd zijn we met in-enten weer een hele stap verder en het andere weer helpt ons ook tegen het virus.

Absoluut, maar het blijft wel onzeker in wat mogelijk is. Wij hebben maar veilig in NL geboekt. De kans dat ik in de zomer ingeënt ben is niet zo groot aangezien ik op de laatste plaats kom volgens mij. Ik zie dat met een vaccin paspoort ook nog wel gebeuren dat je zonder weinig mag doen, dus dan maar even wachten. Beetje wandelen zal vast wel kunnen maar als je ook dingen wil bezoeken gaat vast gezeur opleveren zonder vaccin in het buitenland. In het najaar wil ik nog wel met mijn vader en broer naar barcelona. maar dat gaat zonder prik ook niet gebeuren, dus dat eerst maar afwachten voor dat we iets gaan boeken.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2021 15:14 door AsconaGT.
Gisteravond even gepoogd om neutraal naar het zgn. explosieve interview van Meghan en Harry te kijken.
Ben na korte tijd gedegouteerd afgehaakt, wat een verwaand en zelfingenomen koppel thumbs down
Deed me denken aan Calimero: 't is altijd de schuld van de anderen.
En dan te bedenken dat Harry destijds de pers haalde door in een nazi-kostuum naar een carnaval-feestje te gaan... en dan anderen racisme verwijten nut smiley
rjthefrisian
Pfff..het was hier niet zo'n lekker weekend. Corona weekend..

allereerst natuurlijk het verhaal van die vriendin van ons. Zit hele lichte verbetering in en ze is even uit slaap gehaald en weer erin gebracht maar het blijft zorgelijk.
Haar lichaam is enorm aan het strijden maar er zijn kleine lichtpuntjes. Met de te vroeg geboren baby gaat het gelukkig naar omstandigheden goed.
Weet de moeder dat de baby gehaald is en dat het daar goed mee gaat? Lijkt me als moeder heel eng om zwanger in coma te komen er er vervolgens niet-zwanger uit te komen. Mijn vrouw vond het uur dat ze weg was wegens keizersnede al apart.

rjthefrisian
Daarnaast waren we gisteren net op visite bij mijn ouders en ging de telefoon. De kinderopvang op zondag....dan denk je al oh oh..
Een leidster van de babygroep van Thijmen is besmet en Thijmen was er vorige week ook.
Hij is wat verkouden maar dat was hij al een tijdje dus even de vraag of dat wat zegt. Vanmorgen met GGD gebeld wat en hoe met een baby maar moeten nog steeds worden teruggebeld.
Mijn vrouw laat zich vanmiddag preventief even testen omdat ze in de zorg zit; ik wacht nog even af omdat we beide eigenlijk geen klachten hebben.
Verder hebben we alle afspraken van deze week gecancelled omdat we in quarantaine moeten blijven.
En de kids moeten sowieso ook thuis blijven dus weer en gezellig begin van de week.
Hoe gaat het nu met jullie, nog wel klachtenvrij?

Gisteravond even gepoogd om neutraal naar het zgn. explosieve interview van Meghan en Harry te kijken.

Ik vind dat al diep respect, want ik heb in het nieuws al het nodige vernomen, en dat is al meer dan dat het mij eigenlijk interesseert grinning smiley Ik heb er ook geen mening over, van beide kanten zal er vast iets van waarheid in zitten maar ken het grote geheel niet (en ik denk vrijwel niemand niet)

Wat ik wel leuk vind, en dat was een jaar of 10 geleden stukken minder, is de politiek. Mag graag horen wat iedereen te zeggen heeft, de politieke spelletjes, steken onderwater, de beloftes die men toch nooit waar kan gaan maken, of juist reële en goede ambities, hoe politici zich opstellen in de media, creatief om gaan met cijfertjes, etc. thumbs up
Mogguh!

Weet de moeder dat de baby gehaald is en dat het daar goed mee gaat? Lijkt me als moeder heel eng om zwanger in coma te komen er er vervolgens niet-zwanger uit te komen. Mijn vrouw vond het uur dat ze weg was wegens keizersnede al apart.

Hoe gaat het nu met jullie, nog wel klachtenvrij?

We hadden gisteren op meerdere vlakken een positieve dag. Ik, mijn vrouw en onze zoon zijn allemaal getest en negatief. Op de opvang is het wel goed mis. Daar zijn al meerdere leidsters positief getest. Het gaat sowieso flink rond in het dorp op scholen en kinderopvang. De touwtjes dus weer even aantrekken en voorzichtig zijn.
Wij houden de kids voorlopig thuis. Mijn vrouw krijgt vandaag haar eerste inenting.

Die vriendin van ons heeft flinke stappen gemaakt en gaat verrassend goed. Paar dagen terug is ze uit slaap gehaald en aan de korte slaapmedicatie gezet, dat ging dusdanig goed waardoor ze ook geprobeerd hebben haar van de beademing te halen wat ook erg goed ging en daar is ze sinds gisteren vanaf. Ze is nog wel erg ziek en aan het zuurstof maar de stijgende lijn is ingezet. De zoon was bij 31 weken gehaald met de keizersnee (had ze niks van meegekregen) en gaat naar omstandigheden goed maar moet nog wel 6 tot 8 weken in het ziekenhuis blijven.

Kortom..het ziet er een stuk rooskleurig uit dan afgelopen zondag..thumbs up
Fijn om te horen Rob! thumbs up

brg
Ben na korte tijd gedegouteerd afgehaakt, wat een verwaand en zelfingenomen koppel thumbs down
Deed me denken aan Calimero: 't is altijd de schuld van de anderen.
En dan te bedenken dat Harry destijds de pers haalde door in een nazi-kostuum naar een carnaval-feestje te gaan... en dan anderen racisme verwijten nut smiley

Het verhaal zal twee kanten hebben en ze zullen het vast niet makkelijk hebben, maar het Calimero gehalte was behoorlijk groot inderdaad.

Wat ik wel leuk vind, en dat was een jaar of 10 geleden stukken minder, is de politiek. Mag graag horen wat iedereen te zeggen heeft, de politieke spelletjes, steken onderwater, de beloftes die men toch nooit waar kan gaan maken, of juist reële en goede ambities, hoe politici zich opstellen in de media, creatief om gaan met cijfertjes, etc. thumbs up

Ik heb het wel eens aandachtiger gevolgd eigenlijk. Ik kijk/volg nog erg weinig nieuws, is allemaal meer van hetzelfde en ik word er niet bepaald vrolijker of wijzer van.
Qua verkiezingen weet ik ook echt nog niet waar ik op ga stemmen en weet ook nog niet zo goed wat ik nou belangrijk vind. Stemwijzer heb ik laatst wel ingevuld, maar van de 30 stellingen vond ik een stuk of 20 weinig boeiend. Beetje afgestompt denk ik.

Dit weekend maar eens wat verkiezingsprogramma's door bladeren om te kijken of ik daar een beter gevoel bij krijg.
met die verkiezing agenda vind ik ook maar lastig. Immers moeten ze toch samenwerken en het kan dan net zijn dat het punt wat jij heel belangrijk vind en daarom daar op hebt gestemd overboord gegooid word. Stemwijzer heb ik ook gedaan maar sommige vraagstellingen zijn ook te complex om simpel een eens/oneens of ja/nee antwoord op te geven.

En bovendien; veel plannen klinken mooi in de ideale wereld, maar ik mis altijd hoe men dit wil gaan bekostigen. Meer politie, meer naar de zorg, meer voor onderwijs, meer voor klimaat, belastingverlaging, eerder met pensioen. Allemaal mooi, maar waar word er dan minder aan uit gegeven?... Daar praten de partijen liever niet over.

Ik laat mijn gevoel dan ook meer spreken dan puur op de harde partijprogramma's. Dag voor de verkiezingen is nog een TV debat bij de NOS, en zie dan op de dag zelf wel wat ik ga doen smiling smiley

fijn rob! ze zal nog wel een enorm lange weg te gaan hebben, maar de stijgende lijn is inderdaad al hoopvol.

In mijn omgeving zijn ook bizar veel mensen zwanger. De wachttijden op de kinderopvang is langer dan 9 maanden bij veel plekken hoorde ik nut smiley We hebben de oudste ook maar opgegeven voor zwemles, daar is de wachttijd door vertragingen ivm corona ook al 2 jaar (!). Bizar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2021 09:09 door AsconaGT.
rjthefrisian

Gelukkig gaat het de juiste kant op thumbs up
Mogguh

Gisteren een huis bezichtigd en een bod gedaan. Maar ik verwacht dat we helaas weinig kans maken omdat er flink wordt overboden op dit moment.

Heel fijn om te lezen; hopelijk knapt ze weer helemaal op. Zal nog wel een lange weg naar herstel zijn, maar dit zijn goede berichten.
Ook fijn dat jullie allemaal negatief getest zijn.

In mijn omgeving zijn ook bizar veel mensen zwanger.
Jep! Mensen zijn maar druk zo thuis winking smiley Blij dat ik naar het werk mag/kan
Precies dat Joost, maar juist de partijen die domweg iets roepen wat bij een grote groep populair is (zonder te denken hoe te realiseren) scoren makkelijk in deze tijd.

En doordat we zo verschrikkelijk veel partijen hebben wordt het krijgen van een meerderheid in het kabinet ook lastig, wat er dus weer voor zorgt dat de coalitie uit teveel partijen bestaat en vervolgens er weer voor zorgt dat echt grote veranderingen er niet door komen omdat ze het niet eens worden.

Gisteren een huis bezichtigd en een bod gedaan. Maar ik verwacht dat we helaas weinig kans maken omdat er flink wordt overboden op dit moment.

Mooi man!
Blijven volhouden, vroeg of laat hebben jullie beet thumbs up

Blijven volhouden, vroeg of laat hebben jullie beet thumbs up
Ach, zo is dat! Voordeel is wel dat we er geen druk achter hebben zitten en we zijn wel echt gericht aan het bezichtigen; alleen wat ons echt aanspreekt. En dat scheelt ook een hoop 'druk'.
Nog even een plaatje:
Leuk huis! wel een enorme voortuin, op zich niet erg zolang het maar niet al te veel ten koste gaat van de achtertuin. Als ik dit zie denk ik gelijk; bestraten voor extra parkeerplek op eigen grond zodat de auto's niet achter elkaar hoeven te staan grinning smiley

En die schuur, daar ben ik wel jaloers op!

Ik kan mij voorstellen dat veel mensen zoiets zoeken, maar wie niet waagt, wie niet wint thumbs up
Mooie brede garage. Inderdaad een metertje van de voortuin afsnoepen, dan kan je twee auto's diagonaal ten opzichte van elkaar kwijt.
M is net ook bij een huis wezen kijken, ik kan vanochtend helaas niet.

@Rob: goed te lezen dat het weer wat beter gaat.
Mooie vondst Gerwin thumbs up

Voortuin is wat groot, gaat zoals Joost zegt hopelijk niet teveel ten kosten van de voortuin?
Oprit is nog lekker breed, net niet handig om twee auto's naast elkaar te zetten ivm de deuren maar plek zat om één linksvoor en één rechtsachter te zetten. Of idd een stukje voortuin bestraten.

De garage is ook fijn, zeker met zo'n grote zolder er nog boven. Komt nog bij dat de woning zelf ook drie volwaardige verdiepingen heeft, of is de zolder van de woning te laag om rechtop te staan?
Heel leuk huis Gerwin!

@ Rob, mooie berichten! Hopelijk gaat het snel echt beter met haar.

Hier alles nog rustig, Motoruitlaat is niet gelukt, was me teveel pasmaak werk.
Fijn Rob om te lezen dat het in jullie omgeving weer wat de goede kant op gaat. thumbs up

Op de opvang is het wel goed mis. Daar zijn al meerdere leidsters positief getest. Het gaat sowieso flink rond in het dorp op scholen en kinderopvang.
Das dan toch weer best tegenstrijdig met de visie dat kinderen het virus niet zo snel overbrengen.

Ben benieuwd Gerwin wat het gaat worden. In ieder geval een ruim en functioneel huis, zitten veel m3 in.
En op de oprit past prima een auto met sleurhut * welkom burgerlijk levengrinning smiley*

Das dan toch weer best tegenstrijdig met de visie dat kinderen het virus niet zo snel overbrengen.

Niet zo snel betekend niet; helemaal niet. Op school hoef je doorgaans ook geen of weinig fysiek contact te hebben met leerlingen maar dat gaat op een opvang met babies niet grinning smiley En hoeven de kinderen niet te zijn natuurlijk, leidsters kunnen het ook van elkaar oplopen en gewoon in prive sfeer. Op de opvang is (gelukkig) he 4-ogen-prencipe verplicht. Er zijn ook genoeg situaties waarbij 1,5 meter afstand haast niet de handhaven is bij elkaar. Als 1 iemand het van huis mee neemt gaat het ook al snel rond.

hier in het dorp is ook 1 school vrijwel helemaal in quarantaine. Een stagaire is positief getest en heeft muv groep 7 en 8 de laatse dagen alle klassen aangedaan nut smiley lekker dan

Oprit is nog lekker breed, net niet handig om twee auto's naast elkaar te zetten ivm de deuren maar plek zat om één linksvoor en één rechtsachter te zetten. Of idd een stukje voortuin bestraten.

ik zou de halve voortuin bestraten. grinning smiley wel dat je uit het raam nog groen weg kijkt, maar wel zo dat je diagonaal royaal een auto kan parkeren en de huidige oprit vrij blijft voor een 2e auto zodat je geen 'last' heb van elkaar. zelfs met sleurhut kun je nog mooi naast elkaar weg kan.

mijn ouders hebben ook een lange oprit, maar als daar 3 auto's op staan en de voorste moet vertrekken (mijn ouders destijds) en die van mij en mijn broer stond er achter, vonden ze niet leuk. Helemaal niet als ik op school zat met de sleutels op zak en mijn broer ook van huis was zonder auto grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2021 11:51 door AsconaGT.
Haha, veel herkenbare reacties big smile smiley
We verheugen ons maar niet te veel; het bieden van de vraagprijs zegt in de huidige markt echt niks. We hebben verhalen gehoord over overbiedingen; gaat echt nergens over. Volgende week woensdag horen we of het bod is geaccepteerd.

@ Voortuin/oprit: voortuin bestraten voor extra ruimte was ook mijn idee. Schuin insteekvak oid
Achtertuin is ook nog prima qua ruimte; perceel is in totaal 360m2.

De garage is ook fijn, zeker met zo'n grote zolder er nog boven. Komt nog bij dat de woning zelf ook drie volwaardige verdiepingen heeft, of is de zolder van de woning te laag om rechtop te staan?
Ruimte boven de garage zouden wij gaan gebruiken als slaapkamer.
Zolder van de woning kan ik net staan; is nu wel een kamer gemaakt, maar dat is wel erg krap. Mooie opslagruimte voor onze spullen winking smiley
Eerste verdieping is allemaal vrij klein (typisch jaren 30 natuurlijk) en is aan een grondige opknapbeurt toe. Kan later, want die ruimte hebben we eerst niet echt nodig.
Is het eigenlijk met het hele huis het geval: je kunt je enorm uitleven met renovatie, maar het hoeft niet direct.

Voor de geïnteresseerden hierbij nog even een linkje naar het huis

Er is nog wel aanbod dus?
Sanoma

Er is nog wel aanbod dus?
Erg weinig. Bij deze reageerden we de eerste dag, maar we konden de telefoon niet meteen opnemen toen ze belden. Dus ja, dan pis je naast de pot. Uiteindelijk viel er iemand uit dus konden wij kijken op één tijdstip, maarja, dan kon ik dus niet. M wel.
@Gerwin Leuk huis, wel een "flink nadeel" dat de enige badkamer beneden zit.
Daar zou je dan zeker in de toekomst er wellicht eentje bij willen maken op de bovenverdieping.

Ruimte boven de garage zouden wij gaan gebruiken als slaapkamer.
Zolder van de woning kan ik net staan; is nu wel een kamer gemaakt, maar dat is wel erg krap. Mooie opslagruimte voor onze spullen winking smiley
Eerste verdieping is allemaal vrij klein (typisch jaren 30 natuurlijk) en is aan een grondige opknapbeurt toe. Kan later, want die ruimte hebben we eerst niet echt nodig.
Is het eigenlijk met het hele huis het geval: je kunt je enorm uitleven met renovatie, maar het hoeft niet direct.

Ik zie nu via de link dat er een mooie uitbouw achter zit en de zolder boven de garage inderdaad een meer dan prima slaapkamer is thumbs up
En inderdaad, dit is zo'n typische jaren 30 woning. Hebben wij er ook een aantal van bezocht. Veelal drie slaapkamers boven, waarbij de kleinste eigenlijk niet geschikt is als slaapkamer. Dat is hier ook het geval, maar wordt gecompenseerd door de zolder boven de garage.
Verder her en der wat moderniseren, maar dat kan t.z.t.. Hier kun je eerst prima wonen.

@Gerwin Leuk huis, wel een "flink nadeel" dat de enige badkamer beneden zit.
Daar zou je dan zeker in de toekomst er wellicht eentje bij willen maken op de bovenverdieping.

Heeft zelf ook niet mijn voorkeur, maar zie je bij woningen uit deze periode (en deze regio?) zeker vaker. En als er al wel een douche (geen badkamer) boven is, dan is het een hokje van 1,5x1,5. Het scheelt in dit geval een hoop dat de badkamer naast de trap naar de slaapkamer boven de garage zit en dat het een hele ruime badkamer is.
Mogguh!

Erg weinig. Bij deze reageerden we de eerste dag, maar we konden de telefoon niet meteen opnemen toen ze belden. Dus ja, dan pis je naast de pot. Uiteindelijk viel er iemand uit dus konden wij kijken op één tijdstip, maarja, dan kon ik dus niet. M wel.
Pfoeh, wat een gedoe... overal het zetzelfde dus: bij ons 20 bezichtigingen en 30 op de reservelijst, dus tja eye rolling smiley

@ TL: Ja, klopt! Maar Richard had al goed opgemerkt dat de badkamer gelukkig in de buurt zit van de trap naar de door ons beoogde slaapkamer. In de toekomst zou een kleine badkamer op de eerste verdieping zeker een aanwinst zijn.

Verder her en der wat moderniseren, maar dat kan t.z.t.. Hier kun je eerst prima wonen.
Dat is ook onze insteek. Genoeg mogelijkheden voor de toekomst!
Maar goed, we verwachten er maar niet te veel van: kans is groter dat ons bod niet wordt geaccepteerd dan wel winking smiley

Nog maar even autogerelateerd verder:
Morgen komt de Volvo weer op zomerbanden (en velgen). 2 banden moeten vervangen worden; garage had nog 2 Michelin PilotSport 4 liggen die ze er wel op wilden zetten tegen gereduceerd tarief. Even op internet gezocht en lijkt wel een prima band te zijn.
Hopelijk rijdt het al met al dan ook weer wat stiller: winterbanden hebben toch een wat meer zoemend geluid (maar ja; is ook budget merk)

Verder doet de Volvo het nog uitstekend thumbs up
MIjn broer wil ook nu een andere auto. Hij zit er al een jaar over te twijfelen maar wil nu wel doorpakken lijkt het

zijn 2013 3-deurs BMW 116i is door wisseling van woonplaats vrij snel van 80.000 km naar 195.000 km gegaan (zonder problemen overigens). Hij is echt laaiend enthousiast over de auto maar hij baalt soms wel dat het een 3 deurs is en kleine kofferruimte nu hij een zoontje heeft en dat hij nu op benzine zoveel kilometers maakt en wil nu graag de stap maken naar een 3 serie touring diesel

Maar de 1 serie die hij nu heeft is vrij luxe met sportstoelen, grote navi, leer, xenon, mooie wielen en tal van andere luxe en dat wil hij graag weer en dan ook een diesel.

Grappig genoeg loopt hij een beetje tegen het zelfde aan als ik destijds bij een 3-serie. De meesten zijn toch wel heel erg kaal uitgerust. Zelfs met de sportstoelen en grote navi als eis word de spoeling al dun. Om maar niet te spreken van een trekhaak, panodak HUD of adpative cruise control. Die heeft hij maar op de 'nice to have' list gezet.

Bij het bedrijf waar hij zijn auto in onderhoud heeft staat nu DIT exemplaar. Duits import, wel erg mooi moet ik zeggen. Het is een goed aangeschreven bedrijf dus goede historie geloof ik wel. Hij twijfelt alleen of de 318d wel voldoende vermogen heeft voor hem. Ben benieuwd.

Wil er eigenlijk ook wel even mee rijden, grinning smiley Ik ken de 3-serie redelijk maar deze diesel niet. Maar in coronatijd is het niet handig om mee te gaan. Ben benieuwd.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2021 10:30 door AsconaGT.
AsconaGT
MIjn broer wil ook nu een andere auto. Hij zit er al een jaar over te twijfelen maar wil nu wel doorpakken lijkt het

zijn 2013 3-deurs BMW 116i is door wisseling van woonplaats vrij snel van 80.000 km naar 195.000 km gegaan (zonder problemen overigens). Hij is echt laaiend enthousiast over de auto maar hij baalt soms wel dat het een 3 deurs is en kleine kofferruimte nu hij een zoontje heeft en dat hij nu op benzine zoveel kilometers maakt en wil nu graag de stap maken naar een 3 serie touring diesel

Maar de 1 serie die hij nu heeft is vrij luxe met sportstoelen, grote navi, leer, xenon, mooie wielen en tal van andere luxe en dat wil hij graag weer en dan ook een diesel.

Grappig genoeg loopt hij een beetje tegen het zelfde aan als ik destijds bij een 3-serie. De meesten zijn toch wel heel erg kaal uitgerust. Zelfs met de sportstoelen en grote navi als eis word de spoeling al dun. Om maar niet te spreken van een trekhaak, panodak HUD of adpative cruise control. Die heeft hij maar op de 'nice to have' list gezet.

Bij het bedrijf waar hij zijn auto in onderhoud heeft staat nu DIT exemplaar. Duits import, wel erg mooi moet ik zeggen. Het is een goed aangeschreven bedrijf dus goede historie geloof ik wel. Hij twijfelt alleen of de 318d wel voldoende vermogen heeft voor hem. Ben benieuwd.

Wil er eigenlijk ook wel even mee rijden, grinning smiley Ik ken de 3-serie redelijk maar deze diesel niet. Maar in coronatijd is het niet handig om mee te gaan. Ben benieuwd.
Volgens opgave gaat die in 9,2 seconden van 0-100, dat lijkt me toch rap genoeg voor normaal gebruik? Dat gaat vast sneller dan een 116i.
Wel even controleren of hier niet een N47 met een rammelende ketting in zit, dat is een duur grapje om te repareren.
volgens mij zit hier de opvolger al in , de B47 diesel. Had hem al gewezen op de ketting maar geen idee of dat bij dit exemplaar ook nog van toepassing is. Verder zijn er geen gekke dinge bekend dacht ik. Ja afschrijving zal fors zijn van zo'n diesel, maar is ook inherent aan als je 45.000 km per jaar rijd.

Volgens opgave gaat die in 9,2 seconden van 0-100, dat lijkt me toch rap genoeg voor normaal gebruik? Dat gaat vast sneller dan een 116i.
zijn 116i uit 2013 gaat volgens fabriek 8,5 seconden naar de 100

hij wil er eigenlijk niet op achteruit gaan, liefst iets vlotter nog, dus hij wil even kijken hoe het de praktijk uit pakt. cijfertjes zijn leuk maar het gaat om de beleving. Nu rijd hij een 1.6 benzine met handbak. Dat is een 2 liter diesel en automaat. Kan zomaar zijn dat hij gevoelsmatig wat vlotter aan voelt.

zei al wel dat chippen ook wel goed mogelijk is als het echt tegen valt, het is in de basis het zelfde blok als in de 320D of 325D dacht ik.
AsconaGT
volgens mij zit hier de opvolger al in , de B47 diesel. Had hem al gewezen op de ketting maar geen idee of dat bij dit exemplaar ook nog van toepassing is. Verder zijn er geen gekke dinge bekend dacht ik. Ja afschrijving zal fors zijn van zo'n diesel, maar is ook inherent aan als je 45.000 km per jaar rijd.

zijn 116i uit 2013 gaat volgens fabriek 8,5 seconden naar de 100

hij wil er eigenlijk niet op achteruit gaan, liefst iets vlotter nog, dus hij wil even kijken hoe het de praktijk uit pakt. cijfertjes zijn leuk maar het gaat om de beleving. Nu rijd hij een 1.6 benzine met handbak. Dat is een 2 liter diesel en automaat. Kan zomaar zijn dat hij gevoelsmatig wat vlotter aan voelt.

zei al wel dat chippen ook wel goed mogelijk is als het echt tegen valt, het is in de basis het zelfde blok als in de 320D of 325D dacht ik.
Zeker op tussensprintjes zal de diesel sneller aanvoelen lijkt mij, aangezien die veel vaker op zijn maximale koppel zal kunnen accelereren. Maar inderdaad, proefrijden is de beste optie.
Een F31 hangt ook erg af van je budget ben ik achter gekomen.
Het aanbod 320 zowel i als d is ruim. Navi pro (grote navigatie) zit op de High Executive uitvoeringen meestal wel (Duitse exemplaren niet altijd), dat aanbod is iets kleiner maar alsnog wel groot. Automaat komt ook regelmatig voorbij.

Kijk je tot 20k en wil je niet teveel kilometers (max 150.000km) dan is het nog goed zoeken om én navi pro én high executive én automaat én goed bouwjaar én niet teveel kilometers te vinden. Ook in Duitsland. HUD en ACC is zelfdzaam op de wat oudere bouwjaren, zelfs bij bouwjaar 2016 en nieuwer is het goed zoeken. Probleem is alleen dat je dat niet red voor 20k én specifieke wensen.

Het is naar mijn mening of concessies doen op de uitrusting/bouwjaar/kilometers of het budget opschroeven.

Zowel de 320 i als d kennen hun ketting problemen zoals EVV al zegt, is wel preventief te verhelpen maar kost wel geld. Ik heb wel het idee dat dat probleem met nieuwere bouwjaren steeds kleiner wordt. Kom ook bij dat deze blokken in heel veel BMW's liggen, dus dan heb je ook al heel snel veel probleemgevallen natuurlijk.

Overigens is de 320d nog prettig te chippen naar 220pk, de 320i is qua motor nagenoeg gelijk aan de 330i en is te chippen naar 260pk! drinking smiley
De 318d kan ook naar 190pk en 400nm (LINK), dat moet komend uit een 116i toch wel voldoende zijn smiling smiley

De auto uit de link is een erg mooi exemplaar. Wel een 318, dus dat drukt de prijs, maar alsnog geen stakker en wel lekker aangekleed thumbs up
Vanaf medio 2015 is Apple Carplay/Android Auto ook mogelijk, licht aan het type Navi Pro dat er in zit. Zit er heel vaak niet standaard op, koste een paar 100eu, maar is achteraf eenvoudig en redelijk goedkoop om vrij te schakelen. Wellicht nog de moeite om uit te zoeken.

Waarom ik dit allemaal weet? Daarover later misschien wel meer big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.