Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
De beste man kwam op mij over als een eerlijke handelaar/liefhebber, had echt niet het idee dat het schimmige handel was. Zeer zeker niet het type dat 's nachts op pad gaat om wat velgen onder auto's vandaan te jassen big smile smiley

Volgens hem hebben veel Duitsers een winter en een zomerset, dat is daar veel gebruikelijker. De ongebruikte set wordt opgeslagen bij de dealer. Auto wordt verkocht, velgen blijven achter bij de dealer en eens in de zoveel tijd gooien de dealers de ongebruikte/onverkochte setjes op Ebay.

Doordat Nederlanders al vaak geen twee setjes hebben en veel zuiniger zijn is het hier allemaal veel duurder. Duitsers hebben dus vaak wel meerdere sets, het is daar goedkoper en het aanbod is groter. Dan is zo'n set tweedehands, naar Nederlands prijspeil, ook een stuk goedkoper. Klonk wat mij betreft wel aannemelijk.
Mogguh,

Ik zag dat bij ons werk nu ook iemand (geen idee nog wie) met een ID3 rijd.
Bij ons staan er sinds kort ook een Audi eA3 & **e-Up aan de laadpaal. Die e-up is wel een grappig ding met leuk kleurtje en mooie uitvoering.
Maar die A3 is om te janken. In de kleur wit, vol met lelijke/drukke/schreeuwerige bedrijfsreclame op lelijke wieldoppen. En hij staat ook nog op mijn "vaste" plekkie yawning smiley

@ Richard: Snelle deal, velgen maken idd. wel de auto. En de wieldoppen zijn dan goed te verklaren als 't icm met winterbanden is.
Vraag me dan wel af, zouden er officieel geen LM velgen onder hebben gezeten met zomerbanden? Of zou de dealer die ook verpatst hebben? grinning smiley

Hier op het werk nu drukte, na de winter in NL volgde een snelle switch naar de lente waardoor echt iedereen nu plantjes wil hebben.
Een mega switch voor ons van echte rust (mensen dag extra vrij) naar over de 100%. Gelukkig waren we er deels op voorbereid en hadden we wat "buffer" waardoor we goed op de vraag konden inspelen. Ons tuincentrum in duitsland is nu ook weer 2 weken open, maar is ook daar echt druk. Gelukkig wel "veilig druk" omdat er genoeg ruimte in het tuincentrum is en je er super goed kunt luchten.

@ Hans/EVV: Vervelend, die problemen!!

In dat kader had ik afgelopen woensdag een nieuwe Corsa ( 1.2 100 pk GS-line ) als vervangend vervoer. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Way viel je tegen? Las dit weekend in de AW een test tussen de Corsa, Polo en I20. Ze waren in die test erg te spreken over onderstel, motor en indruk in het interieur. Dat hij de test verloor kwam door weinig ruimte achterin en omdat hij relatief duur was tov de 2 concurrenten. Schijnt dat ** de Polo heel scherp in de markt heeft gezet.

Vraag me overigens wel af hoe erg dat is dat een Corsa achterin wat krapper is. Denk dat menigéén die deze auto rijdt sporadisch volwassenen achterin meeneemt, maar vaker de iets ruimere kofferruimte benut. Rij je echt vaker met grotere mensen achterin, dan zit je eerder in de klasse van de Astra/Golf.
Mogguh! Vast parkeerplekje bij werk? Dat lukt bij ons niet. Met volle bezetting zit er 500 man. Er komen nieuwe laadpalen, straks hebben we 74 laadplekken! Mag ook wel, want alle zakelijke auto's worden vervangen door EV's (eTron, ID.3, ID.4).

Richard: mooi man, nu al een mooi setje gescoord. Ben benieuwd hoe ze er uit zien.
Mogguh!

Mooi dat het gelukt is met het setje, Richard! Staat goed zie ik op FB.

Mooi weer..hier helaas niks van dat alles...zat potdicht met zeemist dus geen zon gezien.

Maar kom toch weinig buiten. Vreselijke last van hooikoorts. Benauwd, opgezette/geïrriteerde ogen en luchtwegen gewoon helemaal vol en geïrriteerd. S ochtends als ik wakker word, heb ik vreselijke opstartproblemen. Pilletjes halen alleen de scherpe kantjes eraf.
Als ik ook zie wat er aan zand en stuifmeel op de auto's ligt....
Ik zie op FB dat het zelfs het nieuwe model Fiesta is. Tof!

Ons tuincentrum in duitsland is nu ook weer 2 weken open, maar is ook daar echt druk. Gelukkig wel "veilig druk" omdat er genoeg ruimte in het tuincentrum is en je er super goed kunt luchten.

bij jullie is het dus wel gewoon open? eye popping smiley Wij zijn nog op zoek naar iets waar we niet al te lang mee willen wachten. Misschien dat we dan heel vroeg op een doordeweekse dag gaan om niet in de drukte te zitten. vanaf hoe laat gaat het open?

Er komen nieuwe laadpalen, straks hebben we 74 laadplekken! Mag ook wel, want alle zakelijke auto's worden vervangen door EV's (eTron, ID.3, ID.4).

mag wel een eigen windmolen en energiecentrale aanschaffen als die laadplekken naar 500 gaan grinning smiley

Ik heb wel een soort vaste plek omdat er maar 5 werkende laadpalen zijn. En ik achterwaarts moet/wil parkeren en de laadklep rechts zit. Bij de tesla model 3 zit hij links achter. Die dan staan we gebroederlijk naast elkaar met de paal in het midden. de Zoë heeft deze in het midden voor, die maakt het weinig uit. De volvo XC40 heeft de opening linksvoor en parkeert vooruit en heeft dus ook een soort van eigen plekje.

Maarja, dat kan niet lang goed gaan natuurlijk. zeker omdat het mijn prive auto is en ik gratis mag laden. Nu 'tank' ik slechts 6 Kw per dag. maar als straks mensen prive regelmatig gratis 60Kw gaan laden op het werk voor prive kilometers word dat wel anders natuurlijk. Is een kwestie van tijd voor dat hier iets mee gebeurd.

Hoe is dat bij jullie? Mag je prive auto's ook gratis laden?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2021 09:47 door AsconaGT.
Eigen windmolen hebben we al, ergens in Overijssel dacht ik.

Privé laden is niet gratis, maar wel goedkoper dan thuis. Tenminste, dat was het totdat de provider liep te klooien (begin december). Nu is het heel duur. Eén van de redenen ook waarom alle palen vervangen worden, want de huidige provider is echt een matige provider.
Bij ons zit er geen provider achter, gewoon stroom wat vanuit het pand komt thumbs up stekker er in en klaar. Je hoef daarom ook geen abonnement te hebben om te laden, we hebben geen dure palen met pasjes of communicatiemodules. Gewoon simpele palen tot 11Kw dacht ik. En daarom ook geen dure stroomkosten voor mijn werkgever. Hebben we gewoon in eigen hand.
Maar er gaat wel wt gebeuren zodra meer mensen straks weet ik hoe veel Kw gaan tanken voor prive kilometers. sterker nog; straks word het nog gezien als onbelast inkomen of gaan de fiscus moeilijk doen.
Ja, daarom is het bij ons ingeregeld als 'publiek laden'. Ook omdat een grote klant er in de nachtelijke uren mocht laden voordat hun laadplein gereed was.
Maar de provider overrulet zonder bericht het zelf ingestelde tarief. Dat is nogal smerig...
Bij mij laden de i3 en de M3P gewoon op hetzelfde pasje, altijd vergoed aan het piektarief trouwens.
De Z4 heb ik gisteren volgeladen nadat ie uit de winterslaap kwam, dat was wel even schrikken als EV-rijder.
EVV
...heb trouwens nog wat dingen van mijn vorige Insignia in de weg staan, kan ik je daar blij mee maken? .....

Wat dan zoal?

Richard: mooi man, nu al een mooi setje gescoord. Ben benieuwd hoe ze er uit zien.

Setje kwam zaterdagavond online. Goede advertentie, veel en goede foto's, nette prijs. Dan moet je gewoon snel toehappen, anders is zo'n advertentie weer weg.
Dus zondagochtend stuurde mijn vader hem gelijk door. Gezegd dat, als hij het wil, gelijk moet bellen en een afspraak moest maken. Half uurtje later zaten we in de auto.

Hij wist erg goed wat hij wilde hebben. Nette, originele Ford velgen met minimale beschadigingen. Daar voldeden deze wel aan. Hoefden niet eens perse ST velgen te zijn, maar is hij nu wel erg blij mee.

Vind het wel knap dat hij zo snel doorpakt, ik kan dat toch wat minder goed over het algemeen big smile smiley

@ Richard: Snelle deal, velgen maken idd. wel de auto. En de wieldoppen zijn dan goed te verklaren als 't icm met winterbanden is.
Vraag me dan wel af, zouden er officieel geen LM velgen onder hebben gezeten met zomerbanden? Of zou de dealer die ook verpatst hebben?

Dat laatste zou zomaar kunnen, maar acht ik niet waarschijnlijk. Auto komt oorspronkelijk bij een leasemij vandaan en leasemaatschappijen zitten vaak niet te wachten op losse setjes velgen. Die monteren óf allseason banden of laten de berijder gewoon zomer/winter wisselen uitvoeren is mijn ervaring en dat zal al helemaal gelden voor een B-segment auto.

Hij heeft nu zowel een zomer- als winterbanden van Michelin met een zeer goed profiel. Met zijn kilometers kan hij daar jaren mee vooruit thumbs up

Barri
Ik zie op FB dat het zelfs het nieuwe model Fiesta is. Tof!

Yep, was een absolute must voor hem!
Hoewel het oude model, in de juiste uitvoering, ook nog altijd fraai is doet deze wel direct oud aan omdat je weet dat er een nieuwe model is. Interieur van de nieuwe vond mijn vader ook mooier.

Maar kom toch weinig buiten. Vreselijke last van hooikoorts. Benauwd, opgezette/geïrriteerde ogen en luchtwegen gewoon helemaal vol en geïrriteerd. S ochtends als ik wakker word, heb ik vreselijke opstartproblemen. Pilletjes halen alleen de scherpe kantjes eraf.
Als ik ook zie wat er aan zand en stuifmeel op de auto's ligt....

Klachten beginnen hier langzaam ook te komen. Ik laat binnenkort van die sporttape op mijn rug plakken. Werkt lang niet bij iedereen (even goed), maar pilletjes koop ik mij ook arm aan en helpen ook lang niet altijd even goed.
Het is hier vooral een loopneus, volle neus, regelmatig niezen en non-stop een jeukend gehemelte.
Even het topic weer naar zijn oorspronkelijke bedoeling trekken...grinning smiley
We dwalen steeds af naar alles wat met elektrisch rijden te maken heeft...

Wat dan zoal?

Dat heeft EVV ergens tussen de regesl door gepost.
Ik heb nog zo'n rolnet voor de bagageruimte tot aan het plafond en een ander bagage net voor achter de voorstoelen. En nog rubber matten voor voorin.

Klachten beginnen hier langzaam ook te komen. Ik laat binnenkort van die sporttape op mijn rug plakken. Werkt lang niet bij iedereen (even goed), maar pilletjes koop ik mij ook arm aan en helpen ook lang niet altijd even goed.
Het is hier vooral een loopneus, volle neus, regelmatig niezen en non-stop een jeukend gehemelte.

Hier wordt het langzaam al wat beter. Ik heb vreselijk last van als alle bomen open knappen. Het is de laatste jaren erger dan ooit.
Sporttape hoor ik ook steeds vaker maar wisselende ervaringen. Hoor graag of het helpt. Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2021 12:03 door rjthefrisian.
Ik ben ook sceptisch hoor Rob, maar volgens mij valt het qua kosten best mee dus wat mij betreft een poging waard. Helpt het wel en ook nog eens beter dan de pilletjes dan spring ik een gat in de lucht.
Rob, jij bent wel echt die-hard anti EV hè! grinning smiley
B Real
Ik ben ook sceptisch hoor Rob, maar volgens mij valt het qua kosten best mee dus wat mij betreft een poging waard. Helpt het wel en ook nog eens beter dan de pilletjes dan spring ik een gat in de lucht.

Bij m’n zoon werkt het iig wel, hoewel 2 jaar geleden beter dan vorig jaar.
rjthefrisian
Even het topic weer naar zijn oorspronkelijke bedoeling trekken...grinning smiley
We dwalen steeds af naar alles wat met elektrisch rijden te maken heeft...

Wat dan zoal?

Dat heeft EVV ergens tussen de regesl door gepost.
Ik heb nog zo'n rolnet voor de bagageruimte tot aan het plafond en een ander bagage net voor achter de voorstoelen. En nog rubber matten voor voorin.
Dat klopt inderdaad, helaas passen ze niet in een B Insignia. En verkopen levert amper wat op.
Komende zondag eindelijk weer een langere rit met de mercedes. En dus op benzine, denk dat hij al zeker een 6 weken daar niet op heeft gelopen grinning smiley zal hem goed doen een keer zo'n lange rit. Denk ook dat ik zondag voor het eerst dit jaar moet tanken (!)

Rob, jij bent wel echt die-hard anti EV hè!

Ik heb er inderdaad weinig mee omdat het voor mij als particulier totaal nog niet interessant is.
Ik begin me er een beetje aan te irriteren dat het hier bijna continu nog over elektrisch rijden gaat.
Kijk de afgelopen bladzijden maar eens door.
Misschien is het ook wel een signaal dat dit wel niet meer het juiste topic voor me is en kan ik beter elders mijn heil zoeken.. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2021 13:44 door rjthefrisian.

Ik heb er inderdaad weinig mee omdat het voor mij als particulier totaal nog niet interessant is.
Ik begin me er een beetje aan te irriteren dat het hier bijna continu nog over elektrisch rijden gaat.

Ik kan me 100% voorstellen dat het voor jou nog niet interessant is. Feit is wel dat elektrisch rijden de toekomst is voor velen.......en voor leaserijders al de realiteit.
Immers, alle fabrikanten schakelen langzaam maar zeker over naar elektrisch rijden.

Snap echter niet zo goed waarom dat onderwerp irritatie bij je op roept. Ik zie hier ook wel onderwerpen voorbij komen die mij niet interesseren, daar kies ik ervoor om ze niet te lezen of er niet op te reageren. Ik zou het jammer vinden dat je om een onderwerp als elektrisch rijde het topic de rug toe keert.

voor mij als particulier ook niet, zou wel willen maar totaal financieel nog gunstig nog. hybride begint nu wel te komen. Maar ik vind de ontwikkelingen wel interessant.

Ben vooral benieuwd hoe merken hun identiteit in de auto's gaat stoppen, Een accubak met 4 wielen en een elektromotor kan iedereen maken. Je hebt geen auto's meer met lengte motoren of dwars geplaatst, (wat uiteindelijk ook soms van invloed heeft het op design) 3-4-5 of 6 cilinders. handgeschakeld of automaat, Zaken als koppel, geluid, motorkaraktestiek is er ook niet meer. Het word 1 pot nat straks ben ik bang voor. eye rolling smiley het zijn de technische eigenschappen (al dan wel niet nuttig) wat een auto gaat onderscheiden vrees ik.
Astra F
Snap echter niet zo goed waarom dat onderwerp irritatie bij je op roept. Ik zie hier ook wel onderwerpen voorbij komen die mij niet interesseren, daar kies ik ervoor om ze niet te lezen of er niet op te reageren. Ik zou het jammer vinden dat je om een onderwerp als elektrisch rijde het topic de rug toe keert.
Dat is ook een beetje mijn punt. Het is een nieuwe ontwikkeling met voordelen en nadelen, maar het verbaast mij altijd dat de discussie zo polariseert.
Irritatie zit niet allen zo zeer in dit topic maar in het algemeen. Ik heb echt het gevoel dat het overal je strot wordt doorgedrukt.
En als het er hier dan ook nog heel veel over gaat...smiling smiley

Maar goed..jullie hoeven het er niet om te laten. Meer mijn eigen dingetje...grinning smiley

Over onderwerpen gesproken waar veel mensen beu van zijn..
ik kreeg zojuist appje van vriend van mij dat zijn hoogzwangere vrouw met Corona in het UMCG is opgenomen.
Het was thuis niet meer te doen..afschuwelijk moe en benauwd en situatie verslechterde dus nu opgenomen. Met de baby gaat tot nu toe alles goed...vrouwlief is even afwachten..lichaam is heel hard aan het werken tegen het virus.
Hotdog
B Real

Bij m’n zoon werkt het iig wel, hoewel 2 jaar geleden beter dan vorig jaar.

Sterker nog, vorig jaar kwam dit onderwerp ook voorbij en vertelde je dat de tape bij hem werkte. Was ik niet vergeten, dus voor dit jaar besloten om het ook een kans te geven thumbs up
Wanneer laat hij de tape plaatsen? Zodra hij (erge) klachten heeft of voorafgaand aan de periode dat hij klachten krijgt?

Feit is wel dat elektrisch rijden de toekomst is voor velen.......en voor leaserijders al de realiteit.
Immers, alle fabrikanten schakelen langzaam maar zeker over naar elektrisch rijden.

Of EV nou echt de toekomst gaat zijn vraag ik mij af. De ontwikkelingen gaan steeds vlotter, maar of iedereen straks elektrisch rijdt?
Overigens denk ik ook dat het eigendom van een auto overgaat naar het gebruik van een (deel)auto, zeker in de drukke randstad.

Denk ook dat ik zondag voor het eerst dit jaar moet tanken (!)

Ik afgelopen weekend zelfs al 2x, ouden tijden herleefden even big smile smiley
Zaterdag gewassen en volgetankt. Zondag, na het halen van de velgen, gelijk maar weer getankt. Kunnen we er weer even tegenaan.

Overigens ook wel genoten van een mooi gewassen auto in het voorjaarszonnetje, wat een prachtige kleur zit er dan toch op!

Overigens ook wel genoten van een mooi gewassen auto in het voorjaarszonnetje, wat een prachtige kleur zit er dan toch op!

Blijft ook een prachtige kleur op de Focus!

Ik ben er nu ook wel achter dat zwart een dankbare kleur is om te wassen / poetsen. Het knapt er zo vanop als hij weer lekker schoon is.
Had ik bij de vorige Astra met het grijs nooit.
Ik heb de Focus ook al ruim 2 maanden niet meer getankt...

EV: ik geloof er ook niet in dat iedereen straks in een EV stapt. Ik moet de BNR Autoshow nog even terugluisteren. Bram Schot was aan het woord, gaf aan dat auto's een klap duurder gaan worden en dat autodelen daarmee de standaard gaat worden. Ben benieuwd. Zal mijn tijd wel duren... big smile smiley
Sommige deskundigen gaan er inderdaad vanuit dat het "private" autobezit gaat uitdoven.
Men zou daarbij niet meer betalen voor een eigen wagen die 90% van de tijd stilstaat op de oprit of de bedrijfsparking, maar voor "mobiliteit" telkens men die nodig heeft.
Ik denk dat de huidige generatie tieners daar al rijp voor is als ik zie dat het enthousiasme om een rijbewijs te halen pijlsnel afneemt.
Daarnaast zie je de autoprijzen ook echt toenemen, harder dan de salarissen. Wil je nog een eigen auto dan wordt het een steeds ouder model. Wil je dat niet, dan ga je een auto delen.
Barri
Wil je nog een eigen auto dan wordt het een steeds ouder model. Wil je dat niet, dan ga je een auto delen.

Op zich is dat geen probleem.
De meeste wagens roesten niet en blijven relatief probleemloos rijden tot hogere leeftijden/kilometerstanden.
Midje!

Ik ben hier wat minder de laatste tijd: akelig druk op het werk en ik heb veel last van lichamelijke dingetjes. Rug/nek/schouderpijn en hoofdpijn.
Ben wel gewend aan regelmatige hoofdpijn, maar het is de laatst tijd wel érg vaak en wat heviger. Ook de migraine komt wat vaker bovendrijven dus dan is het wel even fijn om geen scherm voor het hoofd te hebben winking smiley

Het was thuis niet meer te doen..afschuwelijk moe en benauwd en situatie verslechterde dus nu opgenomen. Met de baby gaat tot nu toe alles goed...vrouwlief is even afwachten..lichaam is heel hard aan het werken tegen het virus.
Pfff, wat ontzettend heftig zoiets... hoeveel weken zijn ze?
EVV
Astra K Turbo
EVV

Dank je voor het aanbod !De meeste dingen die ik wil hebben zijn aan boord. Ik heb een Executive uitvoering.

En inderdaad de meeste 2009 Insignia problemen heb ik wel gehad met gelukkig garantie. Ik had al eerder een 1.6T uit 2009 met soortgelijke problemen die onder garantie werden verholpen.
Oeps. wat minder bekend met "quoten" Met EV's heb ik voorlopig nog niets. Te duur voor mij en niet praktisch voor mijn situatie. Bovendien geniet ik nog wel wel van schakelen en het geluid van een al dan niet benzine motor vanonder de motorkap
Richard

Sterker nog, vorig jaar kwam dit onderwerp ook voorbij en vertelde je dat de tape bij hem werkte. Was ik niet vergeten, dus voor dit jaar besloten om het ook een kans te geven thumbs up
Wanneer laat hij de tape plaatsen? Zodra hij (erge) klachten heeft of voorafgaand aan de periode dat hij klachten krijgt?
Daar is nog discussie over wanneer goed zal zijn in huize Hotdog. Vooralsnog trekt vrouwlief aan het kortste eind, die wil graag wachten tot eind maart omdat het allergie-seizoen dan pas echt gaat beginnen. Wat mij betreft ben je het voor en begin je er meteen aan, met elke maand een herhaling.
Maar goed, zij is ervaringsdeskundige en ik ben gewoon eigenwijs.. grinning smiley

Vrijdag was ik bij de Opel dealer, die zou toestemming vragen aan de leasemaatschappij voor vervanging van de slotvanger van de motorkap. Helaas nog niets gehoord.. maar eens ff achteraan gaan..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2021 06:53 door Hotdog.

Morgen en ook woensdag is het zacht met 12-15 graden. Naast de zachte lucht komen er ook weer kleine deeltjes Saharazand onze kant op, waardoor de zonsondergang dinsdagavond extra rood kleurt.

grinning smiley

Sommige deskundigen gaan er inderdaad vanuit dat het "private" autobezit gaat uitdoven.
Men zou daarbij niet meer betalen voor een eigen wagen die 90% van de tijd stilstaat op de oprit of de bedrijfsparking, maar voor "mobiliteit" telkens men die nodig heeft.
Ik denk dat de huidige generatie tieners daar al rijp voor is als ik zie dat het enthousiasme om een rijbewijs te halen pijlsnel afneemt.

Ik vind het interessant; en geen idee ook wat de toekomstige generatie denkt. Maar gevoelsmatig geeft een eigen auto ook een gevoel van vrijheid

Bovendien; in de jaren 90 zei men dit al. Je had toen greenwheels met die rode peugeots 206 en dat zou dé toekomst zijn. Ook 20 jaar geleden had smart hier hele ideeën over dat de smart de deelautomerk zou worden van de nieuwe generatie. En ook daarna is dit erg vaak geroepen. Nu zijn we 20-25 jaar verder en het aantal deelauto's is inderdaad toegenomen. Maar wel voor een vrij select groepje in de randstad.

Zeker hier in het oosten (maar dat zal ook wel in het noorden en andere regio's gelden) denk ik dat men gewoon liefst een eigen auto voor de deur wil hebben. Even naar de bouwmarkt, even op familiebezoek, etc. etc. iets spontaans is er dan ook wel af, los van dat je dagelijks met de auto naar het werk wil gaan. Nee, in de grote steden zal het zeker toenemen en een oplossing zijn voor veel mensen, maar het blijft wel een rol in de marge spelen bij de autoverkopen in de toekomst denk ik.
Ik denk ook niet dat het autodelen zo'n vlucht zal nemen. Iedereen is veel te afhankelijk van zijn auto en in veel situaties is autodelen gewoon niet mogelijk. Kijk maar eens naar mijn vrouw in de thuiszorg of als ik hier in de straat kijk naar het verschil in werk-, leef- en gezinssituatie.

Feit is wel dat autorijden en bezitten steeds duurder wordt. Maar dat geldt voor zoveel dingen. Ik schrik me ook wezenloos hoeveel duurder de boodschappen steeds worden. Wij halen altijd Nutrilon voor onze zoon..was altijd strak 11,99 voor zo'n pak. Vandeweek was de prijs opeens opgehoogd naar 13,49...alles kruipt stiekum omhoog.

Nog zo een: de vakantie. Wij kunnen dit jaar voor het laatst in juni omdat in mei onze dochter naar school gaat. We hebben geboekt op Landal voor zo'n 1200 euro..heb voor de gein even gekeken wat dezelfde vakantie eind juli (hoogseizoen) zou kosten. 2600 euro!! Niet normaal.

Kortom..het geld wil wel rollen..smiling smiley
Klopt, de boodschappen had ik het thuis ook nog over. (mijn vrouw houd de inkomsten / uitgaven wel strak bij). tussen de 500-600 euro in de maand aan boodschappen zijn wij zo kwijt, terwijl wij ook naar goedkopere winkels gaan en op aanbiedingen letten. Komt ook door de luiers en dat we ook wel eens wat niet noodzakelijk halen, maar dan nog.

Wij kunnen dit jaar voor het laatst in juni omdat in mei onze dochter naar school gaat. We hebben geboekt op Landal voor zo'n 1200 euro..

klopt, wij hebben een weekje ook in juni geboekt, ook ivm laatse keer mogelijk ivm school van de oudste. maandje later is het meer dan het dubbele

Om het auto gerelateerd te houden; de benzinekosten stijgen ook wel , ik zag hier 1,63 staat bij de pomp eye popping smiley ook dat kruipt langzaam omhoog

Morgen en ook woensdag is het zacht met 12-15 graden. Naast de zachte lucht komen er ook weer kleine deeltjes Saharazand onze kant op, waardoor de zonsondergang dinsdagavond extra rood kleurt.

crying smiliecrying smiliecrying smilie
Heb ik er toch een klein weekje van kunnen genieten drinking smiley

Bovendien; in de jaren 90 zei men dit al. Je had toen greenwheels met die rode peugeots 206 en dat zou dé toekomst zijn. Ook 20 jaar geleden had smart hier hele ideeën over dat de smart de deelautomerk zou worden van de nieuwe generatie. En ook daarna is dit erg vaak geroepen. Nu zijn we 20-25 jaar verder en het aantal deelauto's is inderdaad toegenomen. Maar wel voor een vrij select groepje in de randstad.

Voordeel is wel dat de techniek vandaag de dag een stuk verder is en dat het met internet en apps wel wat handiger wordt. Met fietsen en scooters werkt het al best aardig dacht ik?
Maar inderdaad, vooral iets voor druk bevolkte gebieden plus dat het op veel plekken ook gewoon niet handig is.

Feit is wel dat autorijden en bezitten steeds duurder wordt. Maar dat geldt voor zoveel dingen. Ik schrik me ook wezenloos hoeveel duurder de boodschappen steeds worden. Wij halen altijd Nutrilon voor onze zoon..was altijd strak 11,99 voor zo'n pak. Vandeweek was de prijs opeens opgehoogd naar 13,49...alles kruipt stiekum omhoog.

Even de Keuringsdienst Van Waarde van afgelopen week terug kijken!
Dat ging over babyvoeding. Conclusie was dat volledige zuigelingenvoeding (0-6 maanden) zo strak aan Europese regels gebonden is dat alle merken identiek aan elkaar zijn. Je kunt dus net zo goed het huismerk voor 6eu kopen ipv Nutrilon. Ik heb afgelopen weekend net een pak van de Jumbo meegenomen, eens zien of de kleine man het te blaffen vind big smile smiley
Voeding nummer 2 geld hetzelfde voor, daarna wordt aangeraden om over te gaan op gewone melk. Interessante aflevering en duurt maar een half uurtje thumbs up
B Real
Dat ging over babyvoeding. Conclusie was dat volledige zuigelingenvoeding (0-6 maanden) zo strak aan Europese regels gebonden is dat alle merken identiek aan elkaar zijn. Je kunt dus net zo goed het huismerk voor 6eu kopen ipv Nutrilon. Ik heb afgelopen weekend net een pak van de Jumbo meegenomen, eens zien of de kleine man het te blaffen vind big smile smiley
Voeding nummer 2 geld hetzelfde voor, daarna wordt aangeraden om over te gaan op gewone melk. Interessante aflevering en duurt maar een half uurtje thumbs up
Inderdaad een goede tip, vooral bijzonder om te zien hoe je beetgenomen wordt door de fabrikanten, dat is goed om te weten. Hoe ze inspelen op je gevoel dat je vooral een merk moet kopen terwijl in dat van de kruidvat gewoon hetzelfde is.
Wij hebben nooit merk spul gekocht en onze kinderen zijn prima door die fase heen gekomen.

edit: Quote gefixed

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2021 10:06 door EVV.
Weer Saharazand? Nee toch... Heb vorig weekend wéér de auto's gewassen...
Mogguh,

ongemerkt wordt zeker alles duurder. Dat merk je in de supermarkt, aan de pomp en bij de Kruidvat/Etos etc. Vooral autorijden wordt in de toekomst denk ik echt een luxe, voor de mensen die het nog kunnen betalen. Of wij dat nog meemaken dat weet ik niet maar de omschakeling is wel al in gang gezet naar mijn idee.

Hier verder ook weinig aanwezig, ivm. vakantie 1 collega, en 1 collega die sinds januari niet meer bij osn werkt is het erg druk en zijn we onderbezet momenteel.
AsconaGT
Klopt, de boodschappen had ik het thuis ook nog over. (mijn vrouw houd de inkomsten / uitgaven wel strak bij). tussen de 500-600 euro in de maand aan boodschappen zijn wij zo kwijt, terwijl wij ook naar goedkopere winkels gaan en op aanbiedingen letten. Komt ook door de luiers en dat we ook wel eens wat niet noodzakelijk halen, maar dan nog.

Wij zijn slechts met ons 2, weliswaar met af en toe kleinkinderen op bezoek.
En ik reken met 250 EUR/week.
Wordt wel tijd dat de grens weer open gaat, want shoppen in de Jumbo scheelt me zo'n 50 EUR/week.
Deelauto's hebben ze het al vanaf de jaren 70 over, ik geloof er ook niet in. Maar als auto's buitensporig duur worden dan is er wel een kans dat het dichterbij komt.

Boodschappen: ach, als het salaris meestijgt met de prijsstijgingen vind ik het prima. Wij zijn ruim €100 per week kwijt met z'n tweeën dacht ik.
250eu is inclusief uiteten? Dan is het een koopje bij jullie big smile smiley
Ik heb eigenlijk geen idee wat wij wekelijks uitgeven. Meestal red ik de weekboodschappen wel voor 100eu, maar daar komt ongemerkt nog wel weer wat bij. Toch even naar de supermarkt, online bestelling van het een of ander.

Hoe ze inspelen op je gevoel dat je vooral een merk moet kopen terwijl in dat van de kruidvat gewoon hetzelfde is.
Wij hebben nooit merk spul gekocht en onze kinderen zijn prima door die fase heen gekomen.

Wij gingen redelijk halsoverkop over op kunstvoeding. De kleine man had heel veel last van krampjes. Enige wat we nog niet geprobeerd hadden was flesvoeding. Dus Nutrilon gepakt en dat ging verbazend goed qua krampjes. Als je dat eenmaal weet dan wissel je niet zo snel, ook niet als zo'n pot 50eu had gekost.
Nu we weten dat die voeding allemaal hetzelfde is én hij het zo goed doet gaan we het wel een kans geven, scheelt dus serieus meer dan de helft.

alleen aan boodschappen? eye popping smiley (dus niet uit eten of iets) , dus 1000 euro per maand? dat vind ik echt serieus veel.

Ja alles word steeds duurder, niet alleen de booschappen, ook belastingen, verzekeringen, brandstof en veel andere zaken. Wat berri zegt, als het salaris daar mee stijgt is het minder erg, maar dat laatste vraag ik mij wel eens af
Astra F

@ Hans/EVV: Vervelend, die problemen!!

In dat kader had ik afgelopen woensdag een nieuwe Corsa ( 1.2 100 pk GS-line ) als vervangend vervoer. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen.
Way viel je tegen? Las dit weekend in de AW een test tussen de Corsa, Polo en I20. Ze waren in die test erg te spreken over onderstel, motor en indruk in het interieur. Dat hij de test verloor kwam door weinig ruimte achterin en omdat hij relatief duur was tov de 2 concurrenten. Schijnt dat ** de Polo heel scherp in de markt heeft gezet.

/quote]

Wat me vooral tegenviel was de geluidsproductie van de 3 pitter. Ik heb ook wel in een Astra 3 cilinder gereden. Die laatste was veel gecultiveerder.
Verder vond ik het digitale dashboard erg fantasieloos. Met sportstand is het wel een pittige auto. Ruimte voorin is prima, achter met de rugleuning tegen de bank .
Afwerking is op een heel behoorlijk niveau. Stoelen voorin ook.

Deelauto's hebben ze het al vanaf de jaren 70 over, ik geloof er ook niet in. Maar als auto's buitensporig duur worden dan is er wel een kans dat het dichterbij komt.

Buitensporig duur daar geloof ik niet zo snel in dat er veel mensen overstag gaan (eigenlijk is dat al een beetje in NL)

In de grote steden zal met name parkeerplekken een groot ding zijn, zoals ik laatst al zei over mijn schoonzus in amserdam. Ze betalen een vermogen voor een parkeerverguning. maar dat geeft geen enkele garantie, soms staat de auto zomaar een 3 straten verderop. Onlangs heeft de gemeente nog meer plekken weggehaald voor fietsenstalling die anders overal op de stoep stonden. Nog meer parkeerplek te kort. Daarnaast is het openbaarvervoer ook goed geregeld. Daar kan ik mij voorstellen dat men voor de langere stukken buiten de randstad incidenteel wel eens een deelauto wil pakken dan.

Maar hier in het oosten gaan we toch wel blijven rijden,
AsconaGT

alleen aan boodschappen? eye popping smiley (dus niet uit eten of iets) , dus 1000 euro per maand? dat vind ik echt serieus veel.

Alleen wekelijkse boodschappen, tussendoor dagelijks naar de bakker voor vers brood, tussendoor nog iets halen dat niet kan wachten tot de wekelijkse boodschappen... exclusief budget om buitenshuis te eten natuurlijk winking smiley

Bij voorbeeld gisteren thuis de eerste keer dit jaar verse asperges gegeten, 2 schaaltjes van 10 EUR/stuk.
Moot kabeljauw erbij van 10 EUR.
Doosje Hollandaise saus, stokbrood, peterselie en flesje witte wijn erbij. Da's dus al 40 van de 250 EUR winking smiley

Voor een Ierse ribeye mag je in de winkel ook al gauw 10 EUR per persoon rekenen...
En als ontbijt elke dag 3 stukken fruit; rekening loopt ook al gauw op.

En dan ben ik al geruime tijd gestopt met snoepen, scheelt een heel stuk op de wekelijkse warenhuisrekening winking smiley

Voeding nummer 2 geld hetzelfde voor, daarna wordt aangeraden om over te gaan op gewone melk. Interessante aflevering en duurt maar een half uurtje

Ga ik ook even terugkijken! Maar wij gaan denk ik toch niet meer overstappen. We houden er niet zo van om te rommelen met verschillende soorten voeding.
Onze kinderen zijn al gevoelig voor verstopping.

Ik lees wat verschillen in de definitie van boodschappen. Met boodschappen bedoel ik alleen de wekelijkse inkoop bij de supermarkt. Dat is alleen eten en drinken plus huishoudelijke zaken zoals wc papier en dergelijke. Paar jaar gelden deden we dat voor 80 per week, vorige jaar iets van 100 en nu al rond de 150 per week. Tuurlijk zijn we met meer maar dat is nog verwaarloosbaar.

Luiers, toiletartikelen en dergelijke halen wij via internet of bij de kruidvat en dat komt er nog overheen.
Kijk, lekker bourgondisch eten thumbs up
Maar klopt helemaal; als je goed vlees bij de slager haalt, ben je duurder uit als een platgeslagen diepvrieshamburger van de supermarkt.

Ieder z'n standaard. Denk dat wij zo'n 70 euro per week aan boodschappend doen + afhaaleten zit op zo'n 80-90 per week. Als we een keer een week uit de band springen dan gaat het zo naar de 120 euro toe. En dat voor 2 personen smiling bouncing smiley
Maar goed; als we wat willen eten gaan we niet aan de hand van aanbiedingen het boodschappenlijstje maken en we kopen gewoon bij de Plus of Appie. Ook niet de goedkoopste.

We kwamen er laatst wel achter dat we voor ruim 200 euro aan koopzegels hadden liggen; daar moeten we dus nog een keer wat mee.
rjthefrisian

Voeding nummer 2 geld hetzelfde voor, daarna wordt aangeraden om over te gaan op gewone melk. Interessante aflevering en duurt maar een half uurtje

Ga ik ook even terugkijken! Maar wij gaan denk ik toch niet meer overstappen. We houden er niet zo van om te rommelen met verschillende soorten voeding.
Onze kinderen zijn al gevoelig voor verstopping.
Juist daarom even terug kijken. Vooral de eerste versie van flesvoeding moet aan allerel eisen voldoen, waardoor fabrikanten eigenlijk geen eigen inbreng hebben. Daardoor zijn de producten van alle fabrikanten gelijk.
Voor het spul voor wat oudere babies wordt zelfs suiker toegevoegd zodat de babies alvast suikerverslaaft worden. Altijd handig als producent om te zorgen dat kinderen ook op latere leeftijd je zoete zooi blijven drinken...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.