Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
AsconaGT
Prachtige unieke CL te koop voor BRG KLIK cool smiley

De daklijn van het voorgaande model is veel mooier!!!
Mooi ding hoor! Maar waarom moet drie keer genoemd worden wie de eerste eigenaar was? Dat zou me echt niet boeien.
Mogguh,

Allemaal een goed weekend gehad?

Ruud, dat ging best snel met de zoektocht naar een caravan!
Haha ja, ook wat sneller als verwacht. Maar naar wat caravans te hebben bekeken wisten we al snel welk type we wilden hebben en dan kun je gericht zoeken.
Ook ervoor gekozen om hem nu te kopen, gezien er in het najaar veel op de markt komen (mensen die een nieuwe gekocht hebben, verkopen nu de oude alvast).

Afgelopen voorjaar hebben we het kamperen over moeten slaan door corona, met een caravan ben je meer zelfvoorzienend en zouden we in het voorjaar ook weer op pad kunnen als het sanitair niet open is. We hebben de caravan vrijdag bekeken, aangehaakt en terug gereden. Ging opzich best achter de clio, zolang je geen snelle acceleratie verwacht en de vijfde versnelling laat voor wat het is. Zaterdag hebben we de caravan compleet schoon gemaakt van binnen en gisteren hebben we de vouwwagen verkocht.

(Die eigenaar reed een Astra K ST 1.0T in luxe uitvoering met AGR met ventilatie/massage, Ledmatrix ed. Man gaf aan dat hij Opel een kloten merk vond, maar dat hij hem gekozen had vanwege de subliemen stoelen.....hij is rugpatient.) grinning smiley
Mooi ruud! ik geloof gelijk dat je nu prima deals kunt maken met caravans in deze tijd van het jaar.

volgens mij heb ik het wel eerder gezegd, maar mijn collega koopt in deze tijd ook altijd een paar caravans op van particulieren die er graag vanaf willen. Wel altijd met stapelbed want die schijnen super courant en gewild te zijn bij gezinnen. Veel vraag en weinig aanbod. Mensen die nieuw caravan kopen zijn vaak oudere mensen, die kopen geen caravan met stapelbedden. Daar is dus veel aanbod. mens die 2e hands caravans kopen zijn vaak ook gezinnen die niet het geld hebben om een nieuwe te kopen.

Gedurende de wintermaanden maakt hij ze schoon en eventueel wat kleine reparaties en dan in het voorjaar worden ze met een leuke winst weer verkocht big smile smiley Hij heeft de ruimte bij zijn schoonouders, maar zoiets lijkt mij ook wel leuk voor er bij. tongue sticking out smiley

Mooi ruud! ik geloof gelijk dat je nu prima deals kunt maken met caravans in deze tijd van het jaar.
Dat valt nog wel mee. Er is sinds vorig jaar veel vraag naar caravans....dus prijzen zakken niet zo. Wij hebben nog best geluk gehad met onze caravan, maar zolang hij 't bedrag wat je betaald is waard is heb je eigenlijk altijd een goeie deal toch?
DIENSTMEDEDELING:
Eind deze pagina hebben we 15.000 posts in dit topic.
Bovendien is de openingspost hopeloos achterhaald, zowel inzake stamgasten als inzake wagenpark.
Zouden we niet eens een nieuw topic beginnen met aangepaste openingspost?

Het is zomaar een vrijblijvende suggestie, we kunnen ook doodgewoon verdergaan winking smiley
Mooi klusje voor jouw, BRG . Wij hebben het allemaal veel te druk met het kroost..smiling smiley

@ Ruud: goed smaak..een Hobby de Luxe..is ook een van mijn favorieten. Lekker degelijk en strak en ziet er nog steeds fris uit.

(Die eigenaar reed een Astra K ST 1.0T in luxe uitvoering met AGR met ventilatie/massage, Ledmatrix ed. Man gaf aan dat hij Opel een kloten merk vond, maar dat hij hem gekozen had vanwege de subliemen stoelen.....hij is rugpatient.)

Had ie daar ook de caravan achter? Dat houdt niet over namelijk.
@ Peter: Ik vind je suggestie wel leuk een x een nieuwe openingspost te maken. Denk dat er ook redelijk wat mensen afgevallen zijn in de tijd.
Maar ben wel eerlijk, ik gun me er zelf geen tijd voor......en hecht er persoonlijk niet veel waarde aan.

@ Ruud: goed smaak..een Hobby de Luxe..is ook een van mijn favorieten. Lekker degelijk en strak en ziet er nog steeds fris uit.
Dat doen ze inderdaad heel goed. Zeker de serie die wij hebben gekocht ( 2008) en de huidige serie zien er vrij tijdloos uit. En hobby doet veel aan sfeer in de caravan. Ik verbaas me er echt over. Denk aan blauwe lampjes in de vitrinekast, spotje boven vitrinekast 2, lichtslang onder de kastjes in de zithoek, lichtslang aan het plafond, sfeerspotjes boven de keuken...... totaal niet nodig maar doet wel veel voor de beleving, ookal zit je in de praktijk weinig in de caravan.

Had ie daar ook de caravan achter? Dat houdt niet over namelijk.
Nope, hij gaat met een vouwwagen op vakantie.....dat ging prima volgens hem. Ik vroeg me dan ook af waarom hij zo'n hekel aan Opel heeft. Het rijdt goed volgens hem, stoelen waren goed, ruimte was goed en geen problemen. 't zal wel het imago of het uiterlijk zijn. smiling smiley
Zo net een iPhone 12 besteld, goedkoper dan een 11 Pro en betere specs en een mooier uiterlijk. En met het inruilprogramma van Apple ook geen "last" van Marktplaatsvolk.

Caravan, tja niet mijn ding. Vooralsnog staan de vakanties op een laag pitje, maar als het weer even kan, dan liever een mooi hotelletje.

De Model 3 heeft net weer een softwareupdate gehad, gaat schijnbaar nu in 3.2 sec naar de honderd, hij laat inderdaad de BMW's traag aanvoelen.

aat schijnbaar nu in 3.2 sec naar de honderd, hij laat inderdaad de BMW's traag aanvoelen.

Ik denk nog wel meer merken winking smiley zeg maar gerust 99% van het nederlandse wagenpark
Mevr BRG is ten zeerste gecharmeerd van de 500e 3+1...

Hier de vrouw des huizes ook! ook de kleur en alles eigenlijk.

Ik zei al; als het contract van de up over 1,5 jaar ten einde loopt moet je dit maar voorstellen aan de baas winking smiley Ik vind hem overigens ook erg geslaagd. Maar volgens mij is het geen koopje. In de lease zal het verschil wel iets anders liggen. Maar dan nog

beetje zelfde kleur als de twingo miss sixty
Mooi roze is niet lelijk he smiling smiley

Ik vind die fiat 500 3+1 een geinig concept, ik vraag me alleen af wat het nu echt toevoegt. Mensen zullen 'm toch wel voor extra praktisch nut bestellen. Het extraatje ga je nauwelijks in het echt zien, dat lijkt me alleen voor de kenner met een scherpe blik weggelegd.
Franklinn
Mooi roze is niet lelijk he smiling smiley

Ik vind die fiat 500 3+1 een geinig concept, ik vraag me alleen af wat het nu echt toevoegt. Mensen zullen 'm toch wel voor extra praktisch nut bestellen. Het extraatje ga je nauwelijks in het echt zien, dat lijkt me alleen voor de kenner met een scherpe blik weggelegd.
Onze Mini Clubman heeft ook zo'n extra deur, daardoor komen de kinderen toch wel een stukje makkelijker op de achterbank dan via de andere deur.
voor echt praktisch nut kun je beter een andere auto kiezen , zeker voor dit geld winking smiley
Heel leuk die 500 maar zoals ik dag of 2 geleden in het 500 topic ook al opmerkte na het spelen met de configurator, hij is erg duur.
Die van het plaatje hierboven is rond de 40k gok ik.
De normale versie van 28.600 klikte ik zonder moeite ( met relatief "nodige" opties ) naar de 34k.
Total Loss
Heel leuk die 500 maar zoals ik dag of 2 geleden in het 500 topic ook al opmerkte na het spelen met de configurator, hij is erg duur.
Die van het plaatje hierboven is rond de 40k gok ik.
De normale versie van 28.600 klikte ik zonder moeite ( met relatief "nodige" opties ) naar de 34k.

Een e-Honda is duurder en heeft minder rijbereik... winking smiley
De elektrische Twingo kost exact de helft.
En een elektrische Dacia zal wellicht minder dan half dat bedrag kosten.
En eens die er is, zullen de prijzen hopelijk spectaculair dalen!
Maar die Honda-E, wat een auto.... Alleen inderdaad dezelfde actieradius van onze first gen i3. Aan de andere kant, het laden van zo'n klein batterijtje is toch ook minuten werk.

Maar die Honda-E, wat een auto.... Alleen inderdaad dezelfde actieradius van onze first gen i3. Aan de andere kant, het laden van zo'n klein batterijtje is toch ook minuten werk.
die vind ik ook leuk! En ach; nachtje aan de lader en hij is weer helemaal vol. En als je regelmatig langere afstanden rijd dan moet je zoiets gewoon niet kiezen. Ik zou die honda hier wel als 2e auto bij de deur willen hebben hoor! Maar ook die is gewoon erg prijzig helaas.
McShine

Maar ik zie er me er nog niet dagelijks van Zeeland naar Gent en terug mee rijden... sad smiley
Tuurlijk wel joh! Fleurt de weg zo lekker op smiling smiley
@BRG Nee zeker niet. Maar wil je dat met een ander stadsautootje dan wel? Maar rij je dagelijks 100-150 km en kun je driefase laden op de bestemming of staat er een Fastned onderweg, dan kan het makkelijk. Maar een iets grotere accu had de “e” best mogen hebben. De Corsa/e-208 is voorlopig de leukste aanbieding in die prijsklasse.
McShine
De Corsa/e-208 is voorlopig de leukste aanbieding in die prijsklasse.

Mijn stiefzoon heeft als dierenarts op zijn zaak sinds enkele weken een e208.
Heb ik inderdaad al mee gereden en is me enorm meegevallen!
Rijden met 1 pedaal wordt wellicht de toekomst.
McShine
@BRG Nee zeker niet. Maar wil je dat met een ander stadsautootje dan wel?

Nu nog niet, zeker niet met een S90 onder mijn kont.
Maar ik denk dat we met z'n allen een mentale switch zullen moeten gaan maken naar dat soort autootjes.
Vroeger reden ook heelder volksstammen met een Kadettje, R4-tje of Kever naar Spanje.
BRG
Maar ik denk dat we met z'n allen een mentale switch zullen moeten gaan maken naar dat soort autootjes.

Klopt helemaal! Mogelijk zowel in omvang als comfort durven voelen bij range. Ik vind wel mooi dat er nu serieuze opties, niet alleen in looks maar ook opties qua range die bereikbaar beginnen te voelen. De aanschaf van een nieuwe auto zie ik sowieso nog niet zo snel voor me, maar private lease biedt wel volop mogelijkheden. Zeker als je een lekkere deal weet te scoren zoals Berry.

En een mentale switch kan ook betekenen range gebruiken. Vaker genoemd heb ik het retour Zwolle-Maastricht Met de i3 van de baas. 2x 20 minuten bij Fastnet gestaan, in Maastricht uitgebreid vergaderd (en geluncht), zodat we met 90% batterij weer vertrokken. Vereist alleen wel plannen en nadenken. En is wat minder zorgeloos. Dat lezen we uit de verslagen van Ruud, soms is dat wel vervelend
Dikke opgepimpte Insignia ( alles wat glom is nu zwart metallic gespoten en giga Irmscher velgen )

En 2 fleurige Insignia's van na de facelift.
Dat blauw is wel mooi! thumbs up

De Honda E is wel heel erg leuk hoor. Heb ermee gereden en dat is top. Mooie materialen, rijdt lekker. En de draaicirkel is lachwekkend.

Zo'n Insignia is ook gaaf he. Onbegrijpelijk dat iedereen voor dat geld zo'n suffe SUV koopt.

Zo'n Insignia is ook gaaf he. Onbegrijpelijk dat iedereen voor dat geld zo'n suffe SUV koopt.

Voordeel voor ons is dat het zo lekker afschrijft en je over een paar jaar mooie dikke versies kan kopen voor een fractie van de nieuwprijs.
Deze velgen zijn echt zo dik.

Deze ook trouwens, al zie je deze wel iets vaker.

Ik vind die onderste velgen niet zo, die daarboven zijn idd wel heel fraai! Net als de blauwe kleurtje daar boven .

Ik vind zo'n Insignia ook echt een dikke bak. Wel van binnen die iets bruine bekleding. Van binnen oogt het al vrij bedaagd en grijs, die bruine bekleding oogt het tenminste iets frivoler.

EV rijden is hier niet weggelegd voorlopig. Komende jaren heb ik ruimte nodig. Dat als EV is gewoon heel erg prijzig. Misschien dat de up ooit vervangen gaat worden door een EV karretje. Maar op dit moment liggen de TCO van benzine a segment karretjes nog steeds voordeliger dan de EV broertjes volgens mij (toch berri?)

Dus verwacht over 1,5 jaar als de up uit contract loopt dat er gewoon weer een benzine up komt als ze dan nog leverbaar zijn.

Als ik zie wat nu nieuw word verkocht zijn dat de auto's die ik over 5 jaar ga aanschaffen. daar zit weinig EV bij. Misschien wel weer een hybride. Dat bevalt prima, zeker met heel iets meer range zou perfect zijn.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2020 08:43 door AsconaGT.
AsconaGT
Maar op dit moment liggen de TCO van benzine a segment karretjes nog steeds voordeliger dan de EV broertjes volgens mij (toch berry?)
Ik zag dat leasetarief van de kaalste Twingo EV (399 pm bij 6000km/pj), en dat is ook inclusief brandstof (want zoveel kilometers dus liters zijn het niet) nog best duur.
'Onze' Citigo is vrij goedkoop in de lease, zonder specifieke werkgeverkortingen betalen wij €230 per maand voor 10.000km per jaar. Met thuisladen kost het 'verbruik' per kilometer zo'n 3,5ct waar het bij benzine wel tegen de 8 a 10ct/km ligt.
Kijk je naar aanschaf, zonder extra kortingen, dan betaal je voor een EV toch wel zo'n 7 a 8k extra. Dan moet je heel wat rijden om dat verschil goed te maken.
Mogguh!!

@ Insignia: Vond de Insignia A2 het mooist om te zien. Lekker "dik", chique en toch ook sportieve lijnen. Het interieur gaf je ook het gevoel met een goeie middenklasser op weg te zijn, mede door de middenconsole die breed van opzet was en mooi af liep tussen de voorstoelen. Vooral op gebied van interieur mis ik bij de huidige Insignia de afstand tot de Astra. Hoewel het allemaal netjes voor elkaar is, mis ik dat "luxe" gevoel.

Ben benieuwd hoe het gaat. Ik denk dat wanneer de Insignia C full electric zou zijn en een alternatief zou zijn voor een Model 3 dat er nog best weer mensen in deze klasse overstappen. In ieder geval gaat hij er uiterlijk eind 2023 uit, gezien Opel in 2024 van elk model belooft een geëlektrificeerd exemplaar aan te bieden.

Kijk je naar aanschaf, zonder extra kortingen, dan betaal je voor een EV toch wel zo'n 7 a 8k extra. Dan moet je heel wat rijden om dat verschil goed te maken.
Onze up maakt zo'n 20.000 per jaar (nu in corona tijd zal dat tussen de 10.000 en 15.000 uitkomen). Het is gewoon een stuk gereedschap voor de werkgever. Dat word dus waarschijnlijk weer een nieuwe up winking smiley op benzine
Mogguh!

@ EV: ik zou graag een EV hebben om 'm zoveel mogelijk te gebruiken; woon/werk en andere korte tripjes. Op zich zou een Zoë met 120km rijbereik al voldoende zijn.
Maar ik vind het dan wel weer vrij duur: tweedehands Zoë kost al gauw een 8000-9000 euro. Maarja; nu nog een paar jaar geen/weinig wegenbelasting en als het goed is lage onderhoudskosten...

@ Insignia: mooi spul! Vooral met zo'n set 'dikke velgen', zien ze er top uit!
Astra F
Mogguh!!

@ Insignia: Vond de Insignia A2 het mooist om te zien. Lekker "dik", chique en toch ook sportieve lijnen. Het interieur gaf je ook het gevoel met een goeie middenklasser op weg te zijn, mede door de middenconsole die breed van opzet was en mooi af liep tussen de voorstoelen. Vooral op gebied van interieur mis ik bij de huidige Insignia de afstand tot de Astra. Hoewel het allemaal netjes voor elkaar is, mis ik dat "luxe" gevoel.
.
Dit snap ik niet helemaal. Ik kom uit een Insignia uit 2009 (de eerste generatie), ik heb ook wel eens in een facelift gereden. Daarvan vind ik juist het interieur minder. Omdat er minder knoppen gebruikt zijn voor bijvoorbeeld de climat control had ik juist het idee dat er meer goedkoop plastiek in zat. Ik heb nu een Insignia B en het interieur is zoveel luxer dan van de eerste generatie, dat is niet te vergelijken. Heb je daadwerkelijk in beiden gereden?
Ev rijden...hier nog een hele ver van mijn bed show.....economisch en qua actieradius kan het voor mij gewoon niet uit. Daarnaast net als Joost zegt hebben wij ook een echte gezinsauto nodig en is de spoeling erg dun en nog duurder. Wij hebben nog veel beter streven. Tzt een huis vinden dat vlakbij mijn werk staat en ik op het fiets kan. Das pas milieubewust en economisch...😀

Wel wordt mijn lijstje met familieauto opvolgers steeds scherper.

Passat Variant (blijf ik heerlijke dikke ruime auto vinden)
Volvo V60 (wel krapjes en zal er in bouwjaar bijna niet op vooruit gaan)
Astra K ST (moet dan wel de allerdikste uitvoering met alles erop en eraan zijn)
Bmw 320 touring (zakt steeds verder weg; zeldzaam, vreselijk prijzig en qua multimedia / dashboard niet echt meer van deze tijd)
Audi A4 avant (veel aanbod en aantrekkelijke prijzen)

Wil max 15k uitgeven en allemaal zitten ze er qua prijs nog net boven met een lage km stand en lekkere uitvoering. Nog maar even jaartje wachten.

Insignia..vind de A1 en A2 nog steeds plaatjes. De B heb ik weinig mee. Vind de neus niet mooi en het oogt allemaal ielletjes en totaal niet dik. Het lekkere dikke wat Opel bij de Astra J en Insignia A had mis ik erg bij de huidige modellen.
Total Loss
Deze velgen zijn echt zo dik.
Deze ook trouwens, al zie je deze wel iets vaker.

Persoonlijk vind ik er niks aan, en al zeker die onderste niet.
Zo zie je maar hoe persoonlijk dit is.
Ik heb dat ook, vastgesteld bij mijn Audi-velgen; ik ben wild van de 19" donkere vijfspaak die eronder ligt terwijl velen daar dan weer niks aan vinden

Bmw 320 touring (zakt steeds verder weg; zeldzaam, vreselijk prijzig en qua multimedia / dashboard niet echt meer van deze tijd)

bij BMW is het allemaal wat traditioneel, maar vind de bediening allemaal wel top. En het voelt ook gewoon goed. Als je het over gedateerd hebt moet je in een V60 stappen. De buitenkant ook nog steeds fris, maar de binnenkant (niet allen infotainment) is echt gedateerd.

De BMW stond hier ook op het lijstje, maar om exact de zelfde renden aardig weggezakt. wilde geen M-ondersel. Beetje luxe (noodrem assistent, fijnere stoelen, uitgebreide navi, xenon of led koplampen) en een panoramadak was absoluut heel fijn. Maar dat is al onvindbaar. Om maar niet te beginnen over adaptive cruisecontrol, headup display en zulke fratsen. Ik heb een tijdje de zoekopdracht open staan bij marktplaats met sumiere eisen, maar dan nog was het aanbod minimaal en prijzen echt heel hoog.

zoiets zocht ik thumbs up Moet zeggen; prijs valt mij ook nog enigszins mee. Maar een enorme bak geld nog steeds natuurlijk
@Joost: ik vraag me af hoe lang er nog een benzine up! verkrijgbaar is. In TCO is een instapper Polo niet veel duurder denk ik.

BMW lijkt me ook heel gaaf, maar ik heb het geld er niet voor over. Qua opties moet je al wat geluk hebben, ook moeten er andere stoelen in. Die Joost toont is wel echt helemaal goed! Goede uitvoering (uniek, want geen M-sport), goede kleur, goed interieur.
Wat ik ook wel gaaf vindt (een beetje in lijn met de Insignia) is een Mondeo hatchback. En dan in ruby red, echt een dik apparaat!

Tzt een huis vinden dat vlakbij mijn werk staat en ik op het fiets kan.
Dat lijkt me wel echt heerlijk, op de fiets naar kantoor kunnen. Heb dat nog nooit mee mogen maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2020 11:35 door Barri.

Dat lijkt me wel echt heerlijk, op de fiets naar kantoor kunnen. Heb dat nog nooit mee mogen maken.

ach, waar een wil is, is een weg drinking smiley

Collega van mij gaat ook paar keer per week op de racefiets naar het werk. 5 uur staat hij op. 5.30 uur op de fiets. 8 uur op werk . 16.30 weer weg en 19.00 weer thuis

Ik ben gewoon lui. Als ik binnendoor rij over de fietssnelweg is het iets van 10 km, wat prima op de fiets zou kunnen natuurlijk. zeker de dagen dat ik geen kinderen van de opvang moet halen.
Naar mijn vorige werk heb ik ook wel gefietst (30 km enkele reis). Kost gewoon veel te veel tijd (vroeg er uit, vroeg op bed, douchen omkleden). Nu ook niet meer te doen met twee kids.

Maar kwartiertje fietsen zou me heerlijk lijken.

Mondeo? Serieus? Heb altijd wel wat met Mondeos gehad maar laatste model is zo nietszeggend. Zowel van binnen als van buiten.

@bmw: dat bruine vind ik zelf te donker. Valt me ook op dat 3 series met dat interieur ook heel lang blijven staan. Maar 20 mille vind ik veel te veel geld voor een auto die toch alweer 6 jaar oud is.
Ik fiets een kleine 30 minuten, binnen 2 weken met een E-bike van de zaak hopelijk iets korter. Dit ivm. tijd L. wegbrengen naar school en dan nog op tijd zijn grinning smiley> Maar ze zijn nooit moeilijk hier over dat soort dingen.

Ik vind het heerlijk, maar net als vandaag. moet ik L. om 17.00 ophalen, omkleden en om 17.30 weer bij dansles afzetten, dan snel even boodschappen doen, L. ophalen naar huis en nog iets te eten maken Dan ga ik met de auto. Maar ik twijfel toch wel steeds meer om er 3 auto's op na te houden. Grote kans dat 2022 het jaar zonder 7 gaat zijn en er een meer praktische cabrio komt. Die je ook in geval van regen/nood kan pakken. Dat is met de 7 eigenlijk geen doen.
je bedoeld de 7 weg, en de BMW (of was die al weg?) en die beide te vervangen voor een leuke cabrio die ook als eventuele 2e auto kan dienen?

ik zou zoiets in de toekomst ook wel willen op die manier, maar dan moeten de kinderen wel groter zijn en brigitte een grotere auto rijden voor het praktisch nut zodat ik een iets minder praktische auto er bij kan hebben. Mooie 3 serie cabrio of C-klasse . hmm smiling smiley
Ja de BMW had eigenlijk al wel weg moeten zijn, maar soms zoals vandaag mis je de praktische optie van 2 auto's. Mede omdat Kim in Breda werkt en dus op haar werkdagen de auto nodig heeft. Dus de BMW is er nog, heeft ook net nog onderhoud gehad en de APK zit er ook aan te komen smiling smiley.

maar een Z4 cabrio zou de 7 en 1 serie prima kunnen vervangen en is praktischer ivm. weer en parkeren enzo.. Dus ja die optie ligt er wel, maar op zijn vroegst 2022 smiling smiley. 2021 is verhuizen en verbouwen en de vrije momenten wil ik gewoon met de 7 rijden smiling smiley

Lize wordt al 7 in februari, hooguit een fietsje/step die ik nu eens mee moet nemen.

Tzt een huis vinden dat vlakbij mijn werk staat en ik op het fiets kan. Das pas milieubewust en economisch...😀
+1! Maarja, kans is klein. Vrijstaand huisje ergens achteraf mag ook... maar in elk geval niet meer in een dorp zonder voorzieningen winking smiley

Als je het over gedateerd hebt moet je in een V60 stappen. De buitenkant ook nog steeds fris, maar de binnenkant (niet allen infotainment) is echt gedateerd.
Mwoah, vind ik nog wel meevallen. Valt me alleen tegen dat je weinig leuke kleurcombinaties hebt: meeste is zwart/zwart.
V40 heeft een vergelijkbaar interieur maar dat vind ik toch wel een erg prettige plek om te zijn hoor... 2x in zo'n ding gereden en meerdere in gezeten en voelt toch allemaal wel erg prettig. Staat niet voor niets bovenaan mijn lijstje winking smiley Nu 1 in mijn favorieten staan met dit interieur:

Ik ben gewoon lui. Als ik binnendoor rij over de fietssnelweg is het iets van 10 km, wat prima op de fiets zou kunnen natuurlijk. zeker de dagen dat ik geen kinderen van de opvang moet halen.
Ik heb geen drukte van kinderen natuurlijk, maar op de fiets naar het werk zou ik ook niet zo snel doen. Haal daar ook geen plezier uit.
Wel een aantal collega's die dat wel doen (vanuit dezelfde woonplaats als de mijne)

maar een Z4 cabrio zou de 7 en 1 serie prima kunnen vervangen en is praktischer ivm. weer en parkeren enzo
Zouden jullie dan nooit eens met z'n drieën op stap willen in de cabrio?
@Gerwin, jawel maar de opties die er dan liggen schaars en zijn maandelijks erg duur, ik heb maar een normale baan smiling smiley niet een zoals Peter smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2020 15:55 door Corsa 20SEH.
@ Jimmy: Haha, snap ik.. natuurlijk ook wat afhankelijk van hoe uitgebreid je eisen zijn winking smiley Maar je hebt natuurlijk anders de Mégane nog als gezinswagen, die was ik even vergeten!
@Gerwin, Als het een achterbank moet hebben zal het een 1 serie, mini of A4/A5 worden.. Dat is wat te prijzig, zeker iedere maand. Maar de toekomst zal het uitwijzen, ik kan ook nog weleens impusief zijn en mijn plannen aanpassen winking smiley
Corsa 20SEH
@Gerwin, jawel maar de opties die er dan liggen schaars en zijn maandelijks erg duur, ik heb maar een normale baan smiling smiley niet een zoals Peter smiling smiley

A4/A5 kost niet meer dan een Z4.
@jimmy: begrijp ik. En de wensen/situatie kunnen over een paar jaar ook zo anders zijn!

Vanmiddag nog onverwacht bij een V40 gekeken; uit mijn werk rij ik elke dag langs een autobedrijf en daar stond er 1 bij het hek.
Was net vandaag binnengekomen, nog opgewassen en niet online.
Een grijze 2.0 D2, R-Ddesign uit 2015 met xenon, trekhaak, voorruitverwarming en achteruitrijcamera. Lekker compleet.
Wel wat veel kilometers: 160.000
Vroegen ze 9900 euro voor en ik kreeg nog 2000 voor mijn 'ontzettend nette' Punto, dus dat was fijn om te horen. Incl. 6 maand garantie.

Tja...begint het toch wel te kriebelen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.