Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Met al die peperdure EV's begin ik stilaan te tellen en te rekenen.
Als ik over 4 jaar feestelijk bedank voor een opvolger van de firma-Volvo en het voordeel laat bruteren naar loon opent dat diverse mogelijkheden.
Ik zou privé kunnen gaan rijden tegen kostenvergoeding,
en dan komt een echt dikke youngtimer uit de Hof-collectie in het vizier.
Zoiets komt dan echt binnen handbereik!!!

(Ben echt gek op dat model).

Kan ik ook meteen mijn adres in NL overzetten,
want die dikke Benzen zijn in NL goedkoper te rijden dan in BE,
en zonder firmawagen is ook de bijtelling geen hinderpaal meer om officieel te verhuizen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 15:42 door British Racing Green.
Eigenlijk moet je die dan wel met V12 hebben Peter big smile smiley
Ben wel benieuwd wat de RvC gaat zeggen als je met zo'n sloep het terrein op rijdt big smile smiley

Ze worden inderdaad goed betaalbaar, maar volgens mij moet je je niet verkijken op het onderhoud. Regulier onderhoud zal te doen zijn, maar als er iets serieus kapot gaat.....
B Real
Ben wel benieuwd wat de RvC gaat zeggen als je met zo'n sloep het terrein op rijdt big smile smiley

Met een geel kenteken winking smiley
Je kan tegen die tijd toch misschien een compactere elektrische B of C segmenter nemen als praktische firmawagen. Maar als het geen voordeel voor jou oplevert om een goedkopere auto van de zaak te rijden heeft dat geen nut. ( verschil in budget uitbetalen ). Want 2 of 3 auto's zullen jullie waarschijnlijk toch wel houden voorlopig.
Goedkoper?
Een e-Honda of ID3 komen vandaag in aankoop een stuk duurder uit dan mijn S90...
In aanschaf misschien, alles meenemen zal het totale bedrag natuurlijk veel lager uitpakken. Minder verbruikskosten, minder afschrijving, geen wegenbelasting, betere restwaarde, goedkoper onderhoud.
Net even filmpje van de Mokka bekeken.

Hoe truttig ik het huidige model vind hoe leuk vind ik deze nieuwe versie. Vind het echt een leuk ding.
Oogt lekker vlot en fris en fraai dashboard en niet zo lomp en hoog suvverig. En dan in die knalgroene kleur.
Leuk is dat die groene kleur de basiskleur is; net als het oranje bij de Corsa. De configurator werkt al.

Zet bij mij maar voor de deur.
Denk dat ie heel veel markaandeel van de Astra gaat inpikken.

Alleen is ie achterin niet de ruimste maar heb zo'n idee dat dat heel veel mensen niet boeit als ik zie hoeveel mini's, A1 en ander klein grut wordt aangeschaft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2020 12:16 door rjthefrisian.
Astra K Turbo
EVV
Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!

Gefeliciteerd !
Daar ga je beslist geen spijt van krijgen !
Ik heb een 1.5 Innovation Sports Tourer sinds maart vorig jaar.
Wát een fijne auto !
Dank je! Ik ga er ook van uit dat ik er geen spijt van ga krijgen. Ik hoop dat hij zich net zo goed houdt als mijn vorige Insignia uit 2009. Tot nu toe bevalt het prima, het rijdt echt goed. De automatische cruisecontrol werkt prettig, en maandag ook voor het eerst de IntelliLux verlichting kunnen proberen, dat geeft echt een veel meer licht dan halogeen. Grootlicht assistent werkt ook prima, verlichting gaat netjes minder branden bij tegenliggers.

Zou eerst maar even afwachten wat zo'n Skoda Enyaqqibah nu precies kost zodra er wat ( broodnodige ) opties aangevinkt zijn, je kan echt zonder moeite even 15k extra aanvinken bij deze auto.
Ben al ff aan het kijken geweest, maar voor 51k/52k heb je echt al een leuke versie met Matrix licht ed. Tuurlijk een serieus bedrag, maar een I-Nero kost ook al rond de 50k....met 60kw. accupakket.

Hoe truttig ik het huidige model vind hoe leuk vind ik deze nieuwe versie. Vind het echt een leuk ding.
Oogt lekker vlot en fris en fraai dashboard en niet zo lomp en hoog suvverig. En dan in die knalgroene kleur.
Leuk is dat die groene kleur de basiskleur is; net als het oranje bij de Corsa. De configurator werkt al.

Zet bij mij maar voor de deur.
Denk dat ie heel veel markaandeel van de Astra gaat inpikken.

Alleen is ie achterin niet de ruimste maar heb zo'n idee dat dat heel veel mensen niet boeit als ik zie hoeveel mini's, A1 en ander klein grut wordt aangeschaft.
Denk inderdaad dat hij het ook goed zal doen. Leuk hip uiterlijk, leuke opties (matrix licht) en met fijne motoren.
Astra F
Denk inderdaad dat hij het ook goed zal doen. Leuk hip uiterlijk, leuke opties (matrix licht) en met fijne motoren.

Vermoed dat die vijver stilaan leeggevist is.
Hoeveel Stonics en Kona's zie je er nog nieuw bijkomen?

Vermoed dat die vijver stilaan leeggevist is.
Hoeveel Stonics en Kona's zie je er nog nieuw bijkomen?

Er wordt af en toe ook wel een goudvisje verkocht of er overlijdt er ook wel eens een..ik denk dat er echt wel markt voor is.
Voordeel is dat hij bakken goedkoper is dan zijn broer 2008 en de elektrische versie redelijk aantrekkelijk geprijsd is.

En denk dat veel mensen van bijvoorbeeld een Astra in deze Mokka gaan stappen of van de oude naar de nieuwe Mokka.

Maar de particuliere markt is wel ernstig aan het opdrogen (auto's worden voor particulieren domweg onbetaalbaar) en al het nieuwe spul is bijna alleen nog maar lease.
maar dat geldt voor alle niet-electrische auto's.
Waarom kruisen jullie de opties met een vork aan? Doe mij maar een basis Enyaq met een leuk kleurtje, een trekhaak en adaptieve cruise control. Dan ben je met 43k wel klaar.
Barri
Waarom kruisen jullie de opties met een vork aan? Doe mij maar een basis Enyaq met een leuk kleurtje, een trekhaak en adaptieve cruise control. Dan ben je met 43k wel klaar.

Mwah. Allereerst moet je nog maar even afwachten of de basis uitrusting van de 40k instapper precies gelijk gaat zijn aan de 47k versie die er nu al is.
Zag dat op die laatste sowieso al navigatie ontbreekt om maar iets heel simpels te noemen.
Ook de grote hoeveelheid optiepakketten in meerdere gradaties zegt al genoeg.
Iets met audio/navigatie in 2 smaken, iets met climate control in 2 smaken, etc. echt van alles heb je de simpele keus en een luxere keus.
Heeft niet zoveel te maken met een vork aankruisen, als je een specifieke optie graag wil en die zit in pakket A ( van 1.500 Euro ) en de 2e optie die je wil zit in Pakket C ( van 1.600 Euro ) dan gaat het hard, heel hard. Even spelen met de configurator maakte dat wel duidelijk.
Eerst maar eens even afwachten tot die dingen straks op kenteken staan, dan zie je vanzelf wat je krijgt ( of juist niet ) voor die ( theoretische ) 40k.
Moge duidelijk zijn dat de fotomodellen die we tot nu toe gezien hebben de 60k ver overstijgen.
Ach jongens waar hebben we het over..43k..dat kan toch geen particulier betalen. En dan geef je dat toch niet uit aan een Skoda?
Dit allemaal speelgoed voor de lease...dan is ie vast aantrekkelijk.
Navigatie is trouwens echt iets van de 00’s en 10’s. Ik denk dat de komende 5 jaar navigatie langzaam gaat verdwijnen en Android Auto/Apple CarPlay belangrijker/vervangers gaan worden.

Over de S&S wat Richard schreef, heb geprobeerd om de auto tijdens Stop in de versnelling te zetten en dat lukte wonderwel prima. Heb nog niet getest om de deur te openen (want dan springt normaal de motor aan) maar optrekken gaat zo wel een stukje sneller, de drukgroep heeft dan geen tijd meer nodig. Top Tip!
Rob, ik vind boven de 10k particulier uitgeven aan een auto al een 'ver van mijn bed show'.
Eens met Rob hoor, voor een gewone sterveling als ik is zo'n EV gewoon veel te duur nog, los of je überhaupt zoveel geld wil uitgeven aan een auto.

En ja, de restwaarde is hoger, minder belasting, alleen stroomkosten, maar dan nog....

Maar leasend nederland; schaf die dingen vooral veel aan thumbs up want daardoor worden auto's beter betaalbaar als je ze eenmaal uit de lease komen. Anders had ik ook nooit deze benz kunnen kopen.

Over de mokka, heb het filmpje gekeken en vind het groene kleurtje beslist leuk staan. Ook het interieur ziet er prima uit in dit segment en vooral dat niet alles op alles is gezet om alle knoppen weg te moffelen vind ik goed gelukt. Gewoon knoppen voor stoelverwarming bijvoorbeeld thumbs up top.

De ruimte op de achterbank en de kofferbak helemaal is wel echt om te huilen, maar de nuchtere koper zal sowieso gaan voor de stuk ruimere crossland x gaan. En tjah dat uiterlijk, ik vind hem zo geforceerd hip dat hij dat helemaal niet is. Ik vind hem niet mooi. Ik zie mijn 65+ buurman er zo in rijden om lekker jong en hip te doen voorkomen grinning smiley

Maar zeker de EV versie zal het in NL prima doen, alleen al om de prijs. thumbs up zolang er subsidie is in de vorm van bijtelling en lage wegenbelasting is die vijver nooit leeg
Barri
Rob, ik vind boven de 10k particulier uitgeven aan een auto al een 'ver van mijn bed show'.

Vind ik dus ook.
Ben niet van plan - if ever - een substantieel gedeelte van mijn uitkering groepsverzekering aan een privé wagen uit te geven.
Kijk nou naar de verkoopcijfers over september..dat gaat toch nergens meer over...wat een bizarre lijstjes beginnen dat te worden.

Het is alleen nog maar voornamelijk lease-aantrekkelijk elektrisch spul en enkele andere aantrekkelijke lease B-segmenters.
Particuliere markt is compleet ingestort.
rjthefrisian
Kijk nou naar de verkoopcijfers over september..dat gaat toch nergens meer over...wat een bizarre lijstjes beginnen dat te worden.

Het is alleen nog maar voornamelijk lease-aantrekkelijk elektrisch spul en enkele andere aantrekkelijke lease B-segmenters.
Particuliere markt is compleet ingestort.

Niet zo gek ook met die prijzen. Ik ken ook echt helemaal niemand in mijn omgeving die ( nog ) nieuwe auto's koopt.
Ik op een collega die een forse erfenis heeft gekregen na ook niet. Dat is overigens niet iets van de laatste tijd maar al al heel lang zo. Op een A of B segment auto na is het echt niet te doen.
Ik verbaas mij ook nog steeds altijd over het hoge aantal nieuwe auto's die ik op de weg zie rijden van 0-3 jaar oud. Merendeel zal wel lease zijn, maar zijn er dan zoveel mensen die in functies werken waar men een leaseauto kan uitkiezen? Of worden de C segment auto's en grotere SUV's nu ook al veel geprivateleased?

@Marc, al in de Benz van je broer gereden? smileys with beer
In het noorden zie je minder nieuwe auto's valt mij op. Een Model 3 is daar nog een bezienswaardigheid. Dat zegt mij wel dat nagenoeg elke nieuwe auto een zakelijke leaser is.
Ook zie je in het noorden veel meer Focussen, valt mij op. Allemaal verstandige mensen daar! big smile smiley
@Joost Nee nog niet, sterker nog, heb hem nog niet eens live gezien. Misschien van het weekend even langs gaan.
Nou..dan rijden er bij jullie waarschijnlijk nog meer models 3. Zie hem hier ook al zoveel dat het echt een eenheidsworst wordt. Maar klopt wel dat er in het westen/midden veel meer leasespul rondrijdt.

Focus zie je hier inderdaad veel. Perfecte gezinsauto en is in aanschaf goedkoper dan de golf of astra.

Waar is wel helemaal op uitgekeken ben is het vorig model polo. In onze straat is vandeweek de 6e(!) Polo aangeschaft; vaak als tweede auto. Hebben nu vier zwarten, een witte en een zilveren. Lekker origineel...smiling smiley dan is de c3 wel een verfrissing.
Haha big smile smiley De hele straat aan de Polo.

De Model 3 wordt je echt mee dood gegooid. Als ik naar werk rij komt het regelmatig voor dat ik er meerdere in één oogopslag zie.

Is het jullie wel eens opgevallen dat er typische boerderij auto's zijn? Op dit moment doen de Golf 4 en de eerste Zafira het erg goed op de boerenerven.
Misschien doen de boeren hier betere zaken maar ik zie ze ook wel vaak in premium youngtimer SUV's rijden zoals een Mercedes ML, maar ook xtrail, RAV4, etc.
De bestelauto's in personenuitvoering zie ik ook wel vaak

Valt mij op hoe rap de Zafira A uit het straatbeeld is verdwenen. En zelfs de Zafira B zie je gevoelsmatig ook al een stuk minder rijden. Misschien populair in de export? Daar ging die van mijn ouders wel gelijk naar toe.
Sommige modellen zijn populair in het buitenland. Dan zie je dat ze snel verdwijnen. De Vectra C is ook ineens verdwenen, terwijl in Polen zie je ze op elke hoek van de straat.
Inderdaad, de vectra C is nog tot 2009 door gegaan maar zie je ook amper meer.

De polo zie je hier ook belachelijk veel. Tesla model 3 overigens ook. Sta er elke dag als ik op kantoor ben naast te laden smiling smiley Ik begrijp het wel waarom deze zo populair is, als ik tot 50K iets kon kiezen is ook wel verleidelijk om deze te verkiezen boven de rest.

Vandaag even de Benz weer in de garage gezet, gewassen en in de collinite 845 gezet , halvewege althans, morgen of overmorgen de andere helft en wat andere zaken voor de herfst/winter.

Maandag weer aan het werk, dan zit de vakantie er weer op. Geen barcelona en geen vriendenweekend helaas sad smiley nu vooral klusjes en beetje leuke dingen doen met de kinderen
Mogguh!

Iedereen een goed weekend gehad?
Alhier was het lekker rustig; beetje rondgekeken voor de toiletrenovatie. De eerste partij reageerde ineens wat vreemd toen ik zei dat z'n offerte wat aan de hoge kant was, dus dan toch maar even verder zoeken big smile smiley

Navigatie is trouwens echt iets van de 00’s en 10’s. Ik denk dat de komende 5 jaar navigatie langzaam gaat verdwijnen en Android Auto/Apple CarPlay belangrijker/vervangers gaan worden.
Daar ga ik ook vanuit; die navigatiesystemen in auto's zijn snel verouderd en dan moet je weer (grof) geld betalen om ze te updaten, terwijl GoogleMaps gewoon gratis is en prima werkt.

Rond de 10k kan ik me nog wel voorstellen: als ik nu aan het zoeken ben, dan zit ik ook al rond de 10k als ik al mijn wensen op autogebied wil vervullen winking smiley
Kan wel goedkoper, maar dan kom ik weer bij de 'mweh'-categorie aan auto's: verder prima auto's maar interieur en uitstraling vind ik dan niks.

Focus zie je hier inderdaad veel. Perfecte gezinsauto en is in aanschaf goedkoper dan de golf of astra.
Dat is voor mij zo'n auto uit de 'mweh' categorie; exterieur gaat nog, maar het interieur is gewoon niet te doen. Misschien in het echt eens bekijken of het net zo lelijk is als op de foto's. Kan zomaar meevallen, dan scheelt het weer flink geld winking smiley Maar een Focus heeft nog nooit op mijn shortlist gestaan.
Edit: ik zie toevallig net dat de 2015-versie een verbeterd interieur heeft. Lijkt er al meer op.

Nou..dan rijden er bij jullie waarschijnlijk nog meer models 3. Zie hem hier ook al zoveel dat het echt een eenheidsworst wordt. Maar klopt wel dat er in het westen/midden veel meer leasespul rondrijdt.
Jup, de '3' is hier inmiddels ook al de Golf onder de elektrische auto's; je ontkomt er niet meer aan. Helaas.

Vandaag even de Benz weer in de garage gezet, gewassen en in de collinite 845 gezet , halvewege althans, morgen of overmorgen de andere helft en wat andere zaken voor de herfst/winter.
De Benz wordt dus goed vertroeteld thumbs up Lekker bezig!

Afgelopen weekend trouwens nog even lekker lopen sneupen op gaspedaal; een Insignia is toch ook wel erg fraai hoor.... jammer van het gewicht smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 10:12 door Sanoma.
Sanoma

Daar ga ik ook vanuit; die navigatiesystemen in auto's zijn snel verouderd en dan moet je weer (grof) geld betalen om ze te updaten, terwijl GoogleMaps gewoon gratis is en prima werkt.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik komende vakantie mijn ingebouwde navi ga gebruikten of google maps. Het handige van de ingebouwde navi is dat het op verschillende plaatsen de aanwijzingen geeft. Niet alleen op het centrale scherm maar ook in mijn tellers en HUD. Soms is een plaatje duidelijker dan de gesproken tekst. Aan de andere kant is verkeersinformatie van google maps meestal meer up-to-date dan via de ingebouwde navi. Waarom ze die informatie niet online ophalen snap ik nog steeds niet, daarvoor wil ik best mijn telefoon als hotspot gebruiken.

Sanoma
Afgelopen weekend trouwens nog even lekker lopen sneupen op gaspedaal; een Insignia is toch ook wel erg fraai hoor.... jammer van het gewicht smiling bouncing smiley
Als ex-eigenaar van een Insignia A kan ik zeg, ga eens rijden. Ik heb verschillende Opels gereden afgelopen 10 jaar, de Insignia is toch wel een erg fijn rijdende auto. Maar ik heb alleen met de 2 liters gereden, de 1.6 ken ik niet.
Mogguh

Valt mij op hoe rap de Zafira A uit het straatbeeld is verdwenen
Ik zie hem nog wel regelmatig. Maargoed, de eersten zijn ook 22 jaar oud en zullen de nodige km. ook wel gereden hebben.

Zaterdag (met de Leaf) naar Friesland geweest, De Westereen (volgens mij niet zo ver van Rob vandaan). Daar naar een caravan gekeken die onze voorkeur had.
Is hem uiteindelijk niet geworden, maar zijn wel tegen een ander type gestuit wat ons beter past. Dus nu redelijk specifiek op zoek naar 1 type caravan, dat maakt de zoektocht wat makkelijker. En met een leeg gewicht van 980kg zou die in de toekomst ook nog achter een EV kunnen (komen nu al meerdere EV's met 1200kg trekgewicht).

Ritje ging opzich soepel, zeker met de snelheidslimieten en vele 100km/h wegen in die richting. Wat me tegen viel was de actieradius met de Leaf, na 160km enkele rit waarbij we het meest tussen de 90 km/h-105 km/h hebben gereden hadden we nog 35% accu over bij aankomst. Dat was voldoende om op de terugweg een Fastnet te bereiken, in een half uur 20kw/h bijgeladen en dus met 70% terug gereden. Thuis compleet leeg aangekomen. Maar mee wegende dat het niet koud was en we geen extra electra-verbruikers aan hadden (verlichting ofzo) had er dus max. 190-200km bereik in gezeten bij een lage maximum snelheid. Had toch bij deze snelheden wel een 10% meer verwacht.

Maargoed, gelukkig hoefden we nauwelijks om te rijden om te laden en rijden we niet vaak zoveel dat we bijladen moeten.....dus redden we ons er prima mee.
Zaterdag blokje gereden met de splinternieuwe e-208 van mijn stiefzoon.
Ik moet zeggen: op de range na is dit gewoon de perfectie thumbs up
Kon me er eigenlijk op voorhand weinig bij voorstellen, maar het rijdt als een gewone wagen (en versnelt als mijn 250pk-Volvo).
Je moet natuurlijk afstappen van de reflex om te willen tanken bij een resterende kilometersafstand van 100 km (zoals bij een benzinewagen).

Leuke anekdote:
Hij heeft ontdekt dat je aan een Lidl in zijn buurt tijdens het winkelen gratis kan laden.
In tegenstelling tot ander Lidl's staat die parking dus vol Tesla's, hybride Mercedessen en zelf sporadisch een Porsche; niet meteen de populatie die je op een Lidl-parking verwacht winking smiley
Hij sprak de Porsche-rijder aan die eerlijk toegaf vroeger nog nooit van Lidl te hebben gehoord, maar er nu trouw al zijn boodschappen doet.
Enkel en alleen omwille van de gratis stroom winking smiley

Zaterdag (met de Leaf) naar Friesland geweest, De Westereen (volgens mij niet zo ver van Rob vandaan). Daar naar een caravan gekeken die onze voorkeur had.

En dan kom je niet even langs? Das hier vijf km vandaan..smiling smiley vast het caravancentrum?

Wel een bijzonder volkje daar...de messentrekkers noemen ze dat daar...enorm handelsvolkje ook...maar je wilt er niet dood gevonden worden..smiling smiley
Gratis laden bij Lidl is ook in duitsland. Aldi ook dacht ik

Maar in NL niet overal nog. Bovendien gaat het laden land niet overla zo snel daar, als hybride prima aangezien je toch niet super snel kan laden en een kleine accu hebt. Maar een 15 minuten boodschappen doen met een volledige EV is de accu relatief weinig bijgeladen. Ikea is op veel plekken ook gratis dacht ik (of willen ze gaan invoeren)

Alle beetjes helpen natuurlijk, maar om daar nu specifiek voor naar de Lidl te gaan? Bovendien, hoe lang is dat houdbaar
Mogguh,

Zondag voor het eerst een Polestar 2 gezien. Vind het helemaal niets, zo 1 als de foto, zelfde kleur ook.

Best hoog op de poten, een "sedan" zonder vorm vond ik het.. enorm groot, zal vast prima rijden maar nee doen dan maar een Tesla.

Kon me er eigenlijk op voorhand weinig bij voorstellen, maar het rijdt als een gewone wagen (en versnelt als mijn 250pk-Volvo).

Mijn ervaring gaat op dit moment nog niet verder dan een stuk in de elektrische modus van een **** GTE, maar dit lijkt mij idd een goede omschrijving.
Alleen die actieradius......... als ik Ruud zijn verhaal dan weer lees, dan ben ik er nog niet helemaal klaar voor hoor. Het komt net iets te vaak voor dat ik aan actieradius van 200 á 250km echt niet genoeg heb.

Hij sprak de Porsche-rijder aan die eerlijk toegaf vroeger nog nooit van Lidl te hebben gehoord, maar er nu trouw al zijn boodschappen doet.

Geinig, ik doe juist steeds meer boodschappen bij de Lidl. Ik combineer de Jumbo met de Lidl, ze zitten naast elkaar dus kost amper extra tijd bij het boodschappen doen.
Enkele A-merken vinden we gewoon lekkerder/fijner van de Jumbo, maar dat is ook zeker het geval bij enkele producten van de Lidl. Alleen voor de wekelijkse koopjes ga ik al naar de Lidl grinning smiley

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik komende vakantie mijn ingebouwde navi ga gebruikten of google maps. Het handige van de ingebouwde navi is dat het op verschillende plaatsen de aanwijzingen geeft. Niet alleen op het centrale scherm maar ook in mijn tellers en HUD. Soms is een plaatje duidelijker dan de gesproken tekst. Aan de andere kant is verkeersinformatie van google maps meestal meer up-to-date dan via de ingebouwde navi. Waarom ze die informatie niet online ophalen snap ik nog steeds niet, daarvoor wil ik best mijn telefoon als hotspot gebruiken.

Ik gebruik al enkele jaren voornamelijk Android Auto/Apple Carplay. Werkt voortreffelijk. Ik vind het overzichtelijker, de informatie is actueler, zeker als het op plotselinge files aan komt. Ook kost het amper data is mijn ervaring en doorgaans is het bereik ruim voldoende.

Persoonlijk mis ik het niet dat ik de info niet tussen de tellers af kan lezen. In de Astra had ik daar altijd andere info staan, de Focus toont daar wel altijd instructies over een ander scherm heen.

De online verkeersinformatie is, naar mijn ervaring, nog altijd niet zo goed als Google Maps/Waze. De Focus heeft ook weer online dienstens, online verkeersinformatie, een WiFi hotspot, hele mikmak. Ik gebruik het niet. De verkeersinformatie is, zoals gezegd, niet zo actueel/nauwkeurig als Google. WiFi is leuk, maar is trager als 4G van mijn telefoon, het bereik is minder en ik hoef geen verbinding te maken met de hotspot. Ik zou inderdaad prima mijn telefoon als hotspot voor de auto willen gebruiken ipv andersom, als ik daarmee betere verkeersinformatie zou hebben.

Wel een bijzonder volkje daar...de messentrekkers noemen ze dat daar...enorm handelsvolkje ook...maar je wilt er niet dood gevonden worden.

Volgens mij zijn alle caravan centres van die typische handelaren big smile smiley

Hier gaat alles voorspoedig. Moeder en zoon doen het super. Het is allemaal wennen, maar de teamwork is goed en we vinden steeds beter onze draai. Het gebrek aan slaap valt nog mee *knock on wood*
Nu toch maar even de laptop aangeslingerd om wat werkmail weg te werken (hier een blik te werpen) en daarna weer door met genieten.

Alleen die actieradius......... als ik Ruud zijn verhaal dan weer lees, dan ben ik er nog niet helemaal klaar voor hoor. Het komt net iets te vaak voor dat ik aan actieradius van 200 á 250km echt niet genoeg heb.

Ik dacht precies het zelfde. Laatst even gekeken met mijn broer, een 400km actieradius welke in de praktijk te halen is, zal prima zijn voor mij. Zo kan ik op schoonfamiliebezoek een paar keer per jaar zonder bij te laden en kan ik op en neer naar schiphol. Weekendjes weg moet ook lukken. Alleen vakanties of echt langere ritten binnen nederland zals naar zuid-limburg, texel of zeeland zul je dan een keer moeten laden, dat is nog wel te overzien die enkel keren voor mij. Met andere woorden; EV rijden zie ik mijzelf de komende jaren niet doen nog.

Volgens mij zijn alle caravan centres van die typische handelaren

Op enkele uitzonderingen na denk ik wel dat het een apart wereldje is ja. Mijn collega handelt er voor er bij ook in caravans, is hij ook wel beetje het type voor cool smiley

Geniet er van Richard! Het is een bijzondere tijd, hoe lang heb je verlof?
Mooi dat het goed gaat Richard..en laat die laptop dicht man....werk is even bijzaak hoor bij de geboorte van zo'n kleine..smiling smiley
Ik kijk ook wel even uit naar die minimaal drie weken vrij..vrouwlief is er hier wel klaar mee en laat de baby maar komen.. maar jah..dat heb je niet in de hand...winking smiley

Kantoor is bij ons momenteel echt even een no go area..er is een facilitair medewerker positief getest en die deed juist de schoonmaak, ontsmetting, koffie en dergelijke..diverse collega's in quarantaine...tot en met de kraamtijd zie je mij niet meer op kantoor.

Lidl kom ik ook steeds vaker.. we hebben een hele mooie in ons dorp.
Helaas hebben ze nog niet de zelfscan ontdekt..dat heeft een andere supermarkt bij ons in het dorp. Wel zo ideaal..
hoef je niet steeds de boodschappen in en uit de kar en van en op de band te leggen.

Geniet er van Richard! Het is een bijzondere tijd, hoe lang heb je verlof?

De wettelijke vijf dagen en ik neem er nog een weekje vrij bij. Ben er overigens vrij in om dat nog te verlengen mocht ik het willen, maar dat zie ik t.z.t. wel.
Verder zijn de regels bij ons op het werk aangescherpt, wat betekend dat we alleen nog bij hoge uitzondering op kantoor mogen komen en dus werk ik in principe alleen nog maar thuis. Dan is er altijd wel een momentje om even bij te springen in de thuis situatie.

Overigens moeten we op het werk nu ook mondkapjes op zodra we opstaan van onze werkplek als we dus bij hoge uitzondering wel op kantoor zijn. Toch wel een gekke situatie, juist ook omdat het bij ons sowieso al rustig is en ontzettend ruim op gezet. Maar ja, we hebben wel enigszins een voorbeeldfunctie plus dat het gewoon een landelijke advies is.

Mooi dat het goed gaat Richard..en laat die laptop dicht man....werk is even bijzaak hoor bij de geboorte van zo'n kleine..smiling smiley

Jaja, komt goed maar even het werk netjes achter laten hoort er wat mij betreft ook bij. Vandaag even een paar mailtjes op de momenten dat zoon en vriendin rusten kan wel even. Telefoontjes neem ik niet op. Sterker nog, die hoor ik niet.

Lidl kom ik ook steeds vaker.. we hebben een hele mooie in ons dorp.
Helaas hebben ze nog niet de zelfscan ontdekt..dat heeft een andere supermarkt bij ons in het dorp. Wel zo ideaal..
hoef je niet steeds de boodschappen in en uit de kar en van en op de band te leggen.

Dat is idd een nadeel aan Lidl en vind ik juist zo fijn aan de Jumbo, mooie uitvinding!
rjthefrisian
En dan kom je niet even langs? Das hier vijf km vandaan..smiling smiley vast het caravancentrum?
Wel een bijzonder volkje daar...de messentrekkers noemen ze dat daar...enorm handelsvolkje ook...maar je wilt er niet dood gevonden worden..smiling smiley
Als er geen Corona was had ik je wel even bericht, maar dit zijn nu juist de bezoekjes die we schrappen.smiling smiley Nu ben ik er voor mijzelf niet zo bang voor, maar ik zou niet graag de oorzaak ervan zijn dat jullie emmer dit dit seizoen al best gevuld is nog eens verder gevuld wordt.

Maar inderdaad het Caravancentrum. Had er wel iets meer van verwacht, een bedrijfsterreintje vol met puin waar de caravans staan. Weinig professioneel, maar had er geen onveilige indruk. Had me netjes even gemeld in een kantoortje dat ik vrijblijvend wou kijken, en dat was geen enkel probleem. Echter, zo'n handelaar voegt weinig toe....dan koop ik hem liever bij een particulier (financieel voordeel) of caravanzaak (zekerheid).

Enkel en alleen omwille van de gratis stroom
Wel bijzonder dat iemand die enkele tonnen voor een auto betaald, dan een financieel gewin wil halen door een paar kw. stroom gratis te tanken. Normaal maken die mensen zich niet druk om brandstofkosten. En zijn vaak geen snelladers, dus in dat half uur dat je aan het shoppen bent kun je nauwelijks bijladen. Laat het eens 4-5kw/h uur zijn. Dan heb je een euro verdient grinning smiley

Reken wel dat mijn Leaf het bijzonder slecht doet. Met een Kona, I-Niro, ID3,Corsa-e, e-208, nieuwe Zoë kom je echt al veel verder. Als je dan fatsoenlijk 300-350km kunt rijden dan zit je heel goed. En als je dan ook nog eens met 100 kw/h kunt laden ipv 40 kw/h is laden ook minder een probleem.

Hier gaat alles voorspoedig. Moeder en zoon doen het super. Het is allemaal wennen, maar de teamwork is goed en we vinden steeds beter onze draai. Het gebrek aan slaap valt nog mee *knock on wood*
Gaaf man, leuk om te horen dat het zo te horen best voorspoedig bij jullie verloopt. Mooie tijd!

Zelfscan

Weiger ik te gebruiken.
Gaat aanleiding geven tot dezelfde evolutie als de selfbanking, met sluiting van bankkantoren en afdankingen tot gevolg.
Als iedereen gaat zelfscannen, dan zijn er geen kassiersters meer nodig, met jobverlies tot gevolg (waarbij de producten zelf wellicht niet goedkoper worden).
Dus principieel geen zelfscan voor mij!
Ik zou prima een EV kunnen rijden met mijn kilometers. Zou het ook graag doen! thumbs up

@Peter: ik snap je principe wel rondom de zelfscan. Zelf vond ik het erg fijn, maar ik kom nooit meer bij de AH. Nu laten we zelfs bezorgen, dat is ook ideaal maar in het verlengde van jouw verhaal snap ik ook zeker dat er tegenstanders zijn. Van mij hoeft het ook niet. Ik vind boodschappen doen niet leuk, maar wel veel makkelijker dan alles online bij elkaar klikken. Maar ik heb thuis niks over de boodschappen te zeggen... cool smiley

@Richard: mooi dat alles goed gaat thuis!

@kantoor: daar kom ik nog wel, zoals vandaag. Maar ook weer meer thuiswerken. Heb even een ander beeldscherm en nog wat dingetjes gekocht en die kamer opgeruimd.
Hier ook weer thuiswerken, we mogen tot 150 euro dingen uitkiezen om het thuiswerken te vergemakkelijken

Ik heb al een groot beelscherm gekoppeld aan de laptop en toetsenbord/muis ook al. Dus ik ga het geld gebruiken om een fatsoenlijke bureaustoel aan te schaffen. Of beter gezegd, vanmorgen besteld bij Bol.com. Morgen bezorgd. Ik merk gewoon dat ik erg last krijg van mijn rug als ik niet goed zit.

Weiger ik te gebruiken.
Gaat aanleiding geven tot dezelfde evolutie als de selfbanking, met sluiting van bankkantoren en afdankingen tot gevolg.
Als iedereen gaat zelfscannen, dan zijn er geen kassiersters meer nodig, met jobverlies tot gevolg (waarbij de producten zelf wellicht niet goedkoper worden).
Dus principieel geen zelfscan voor mij!

Ik begrijp de reden ook wel goed. Maar hier word je behoorlijk bestraft als je naar de kassiere gaat; daar is er maar 1 van over en de scans kun je zo doorlopen. Een ander voordeel is dat je niet alleen sneller bent, je hebt ook producten niet dubbel in de hand en nog beter; de kassiere ook niet. zeker in coronatijd wel fijn.

mar die gedachtegang moet je ook niet meer online dingen bestellen, niet meer naar onbemande tankstations gaan en eigenlijk de echte fanatikelingen zullen dan ook een Morgan moeten kopen die handverwaardigd is ipv alle serieproductie auto's wat grotendeels door robots word uitgevoerd. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 14:16 door AsconaGT.
AsconaGT
Hier ook weer thuiswerken, we mogen tot 150 euro dingen uitkiezen om het thuiswerken te vergemakkelijken

Ik heb al een groot beelscherm gekoppeld aan de laptop en toetsenbord/muis ook al. Dus ik ga het geld gebruiken om een fatsoenlijke bureaustoel aan te schaffen. Of beter gezegd, vanmorgen besteld bij Bol.com. Morgen bezorgd. Ik merk gewoon dat ik erg last krijg van mijn rug als ik niet goed zit.
Ik ben sinds het advies uitgegeven is thuis te werken, slechts 1 keer op kantoor geweest. Ik heb toen gelijk een scherm plus mijn bureau stoel mee genomen aangezien ik wel het vermoeden had dat het lang zou duren. Maar goed, ondertussen wel mijn prive laptop vervangen aangezien de vorige door het vele gebruik toch wat koelingsproblemen gaf.
Het scheelt wel enorm in de kilometers. Van 220 km/dag naar 2500 in 6 maanden. Sinds het thuiswerken had ik de vorige Insignia 3x volgetankt in plaats van iedere week...
Ik heb de declaratie voor scherm, toetsenbord en usb-c hub ook al ingediend cool smiley

Ik heb twee maanden volledig thuisgewerkt, daarna 5 dagen per week kantoor en vanaf nu weer 2 dagen kantoor en 3 thuis.

@EVV: die nickname is niet je beroep neem ik aan? Want dan kan je niet thuiswerken winking smiley

Ik begrijp de reden ook wel goed. Maar hier word je behoorlijk bestraft als je naar de kassiere gaat; daar is er maar 1 van over en de scans kun je zo doorlopen. Een ander voordeel is dat je niet alleen sneller bent, je hebt ook producten niet dubbel in de hand en nog beter; de kassiere ook niet. zeker in coronatijd wel fijn.

mar die gedachtegang moet je ook niet meer online dingen bestellen, niet meer naar onbemande tankstations gaan en eigenlijk de echte fanatikelingen zullen dan ook een Morgan moeten kopen die handverwaardigd is ipv alle serieproductie auto's wat grotendeels door robots word uitgevoerd. grinning smiley

Gedachtengang snap ik ook maar doen we hier momenteel niet aan mee. Alles wordt online besteld..ik heb al een innige relatie met de bezorgers....hier staan bijna elke dag DHL en Post NL op de stoep. Wij lopen geen risico's en komen sinds 16 maart alleen nog in de supermarkt en kruidvat en verder nergens meer.
Alles (babyuitzet, kleding voor het gezin, accessoires, huishoudelijke artikelen, enz, enz..) wordt en is via het internet besteld.

Goede investering. Erg belangrijk. Ik heb voordat de ellende begon ook nieuwe grote all in pc, nieuw bureau en nieuwe stoel aangeschaft. Wel op eigen kosten want onze onkostenvergoeding is zeer beperkt. Wel mag je eventueel schermen van kantoor lenen. Maar klaag niet. Zijn genoeg mensen die geen werk hebben.

Waar ik afgelopen weekend wel van schrok was een verhaal van onze buurvrouw. Ze heeft werk wat prima thuis kan (planningswerk zorg) maar moet van haar baas op kantoor komen. . Ze worden eigenlijk wat onder druk gezet/gechanteerd om dit te doen. En ondertussen beweert het bedrijf wel al vijf jaar opeenvolgend de beste werkgever te zijn.....en wat de buurvrouw dan ook nog liked...bijzonder..

Als er geen Corona was had ik je wel even bericht, maar dit zijn nu juist de bezoekjes die we schrappen.smiling smiley Nu ben ik er voor mijzelf niet zo bang voor, maar ik zou niet graag de oorzaak ervan zijn dat jullie emmer dit dit seizoen al best gevuld is nog eens verder gevuld wordt.

Eens hoor..dan was het ook een bakje buiten geworden..er komt momenteel even geen visite bij ons in huis...thumbs up
Barri
Ik heb de declaratie voor scherm, toetsenbord en usb-c hub ook al ingediend cool smiley

Ik heb twee maanden volledig thuisgewerkt, daarna 5 dagen per week kantoor en vanaf nu weer 2 dagen kantoor en 3 thuis.

@EVV: die nickname is niet je beroep neem ik aan? Want dan kan je niet thuiswerken winking smiley
Nee, die heeft niets met mijn beroep te maken. Ik doe iets met computers, wat over het algemeen prima vanaf huis kan...
Ik werk er 4 thuis, en 1 op kantoor.. Wat ook prima kan. Alleen ik heb nu geen aparte werkruimte, dus zit op mijn 14 inch laptop aan de keukentafel. Dat is niet ideaal. In onze nieuwe woning heb ik straks wel een apart kantoor.

Vergoeding of declaratie is hier nog niet ter sprake gekomen, Ik vermoed daar ook geen open armen als welkom.
Wat boodschappen doen betreft gebruik ik zelf sinds Corona wel de zelfscan, de handscanner zelfs.
Echt ideaal! Je zet de tassen in de kar, pakt het artikel, scant het en leg het is je tas. Op die manier heb je alles maar 1x in je handen i.p.v. anders 3x. Al met al gaat het zo echt veel sneller. Bovendien helpt de handscanner je herinneren wanneer iets in de aanbieding is bijvoorbeeld, als je niet oplet en je scant een artikel geeft hij een apart piepje wanneer het bijvoorbeeld 2e gratis of 2e halve prijs is, op die manier loop je dus ook geen acties mis. Verder sluit ik me aan bij Rob, kom echt in niet 1 winkel meer op de supermarkt en de Kruidvat na ( en die zit toevallig naast mijn supermarkt ). Verder doe ik net als Berry ook boodschappen bestellen, maar dat doe ik een keer of 4 per jaar, dan bestel ik hele grote en zware dingen in hele grote hoeveelheden voor de voorraadkast. Doe dat bestellen sowieso echt al jaren met de Kerst, op die manier heb je een veel grotere kans dat je dingen die je wilde hebben ook echt krijgt, 9 van de 10x waren de meest lekkere en gunstige dingen in de supermarkt uitverkocht en greep ik steeds mis. Wel al heel snel/vroeg je bezorgmoment laten vastleggen rond de Kerst! winking smiley
Juist dat zaken er niet zijn is irritant bij boodschappen thuis geleverd worden. Pas net voor levering krijg je dat te horen, terwijl je in de winkel gemakkelijk een alternatief zou pakken.

Thuiswerkvergoeding: eenmalig een klein bedrag is wel fijn, maar als ik het niet kreeg had ik die spullen ook gekocht. De rijksoverheid slaat wel een beetje door overigens, echt bizar. Zo is het bij ons niet.
Wel zou het handig zijn als er voor een spotprijs een bepaald bureau, bureaustoel, beeldscherm, etc. te koop zou zijn omdat die toch collectief ingekocht worden. Nu heb ik me maar gefocust op de koopjes op Bol.com.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.