Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Wij komen regelmatig in Zeeland, want.. om de hoek. Afgelopen weekend toevallig ook een weekendje Zeeland, maar dan in een huisje op het Roompot park in Bruinisse. Dagje Zierikzee (met de auto) en dagje Renesse, ook met de auto.. Was heerlijk, voornamelijk door het weer natuurlijk.

Ik vind Zeeland ook erg leuk, maar het strand moet niet langer dan een uur duren, dan heb ik dat wel weer gezien.

Die Mokka, of welke opgehoogde nep SUV dan ook doet me niets. Heb er niets mee, maar ieder zijn ding.
Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!
EVV
Ik heb wel een groot scherm tussen mijn tellers maar ik heb start/stop nog niet zien werken. Dat vind ik ook niet erg, de besparing daarvan valt in het niet bij wat ik normaal rijd...

Ja, zo werkt dat dus niet voor mij... Als het erop zit moet het werken ook big smile smiley
Warhamstr
EVV
Ik heb wel een groot scherm tussen mijn tellers maar ik heb start/stop nog niet zien werken. Dat vind ik ook niet erg, de besparing daarvan valt in het niet bij wat ik normaal rijd...

Ja, zo werkt dat dus niet voor mij... Als het erop zit moet het werken ook big smile smiley
Om eerlijk te zijn vind ik het juist wel prima dat het niet werkt. Scheelt weer slijtage van de startmotor, accu, extra starts zonder oliedruk etc. En dat alleen maar omdat tijdens de verbruiktstestcycles veel start-stop verkeer wordt meegenomen en dit dus alleen op papier weer een paar gram CO2 bespaard.
In je instructieboekje staan overigens de parameters waaraan voldoen moet worden om start-stop te laten werken. O.a. geen warmte/koude vraag, dus geen airco aan of kachel hoog aan. En de accu moet voldoende lading hebben.
Maar hoezo de vraag in relatie met een groot display?
@EVV: Mooi hoor! De SW variant als ik het goed zie?

In je instructieboekje staan overigens de parameters waaraan voldoen moet worden om start-stop te laten werken. O.a. geen warmte/koude vraag, dus geen airco aan of kachel hoog aan. En de accu moet voldoende lading hebben.
Bij mijn Punto met spaardiesel net zo. Gebruik dat start/stop nooit; zie ook niet echt de toegevoegde waarde verder. En vaak voldoen de parameters niet om het systeem te laten werken, dus schiet dan nog niet op.
Start/stop werkt bij mij wel, ongeacht koud/warm en/of airco. Accu moet wel redelijk opgeladen zijn. Vind het irritant; kan het uitschakelen maar moet dat steeds op nieuw doen.
Fraai apparaat EVV thumbs up

Start/stop werkt in de Focus nogal hardnekkig in ECO/normale stand. Hij schakelt de motor al uit voordat je stilstaat en je de koppeling plus rem ingetrapt hebt. Door het hybride systeem slaat de motor wel ontzettend snel weer aan zodra je de rem loslaat. Dat laatste is niet handig, want voor het stoplicht laat ik de rem los als ik eenmaal stil sta.
Laatst zaten we ook te zoeken waarom de airco niet koud werd...... bleek de auto uitgeschakeld te zijn omdat de motor uit stond voor het stoplicht.

Kortom, ik zet middels een druk op de knop het start/stop systeem standaard uit of zet de auto in Sport stand dan is het allemaal zoals het hoort (in mijn ogen dan).

@ Zeeland, ik ben er als klein ventje een keer op vakantie geweest en heb er ooit een set velgen gekocht van een niet nader te noemen forummer drinking smiley
Het is vanaf hier echt een pokke eind, maar misschien moeten we er toch weer eens heen gaan. Ik geloof direct dat het er mooi is.
Toch trekt Limburg (net zo'n pokke eind) mij toch iets meer op de een of andere manier.

@ Meeuw, ik dacht dat dat bij VAG toch wel aan te passen was middels VCDS. De dealer zal het wel niet willen, maar op het Audi forum is er vast iemand die het vinkje voor je om wil zetten winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2020 13:52 door B Real.
Sanoma
@EVV: Mooi hoor! De SW variant als ik het goed zie?

Bij mijn Punto met spaardiesel net zo. Gebruik dat start/stop nooit; zie ook niet echt de toegevoegde waarde verder. En vaak voldoen de parameters niet om het systeem te laten werken, dus schiet dan nog niet op.
Dank je! Het is inderdaad de SW. Ik wilde eigenlijk gewoon weer een Insignia A maar deze stond toevallig bij mijn huis dealer, toen de fout gemaakt een proefrit te maken...
Het is een 2 liter diesel dus 170 PK, met 73.300 km op te klok. Uit 2017 dus een vroege (het is een demo van Opel geweest). Vol met leuke gadget zoals HUD, digitale tellers, actieve cruisecontrol, LED koplampen en lane assist. En lederen AGR stoelen, ook erg fijn weer. Het rijdt erg goed, bijna jammer dat ik wegens Corona maar weinig meer onderweg ben, van 220 km/dag/5 dagen per week naar 2500 in 4 maanden...
Als deze het net zo lang en goed vol houd als mijn vorige kan ik hier wel een tijdje mee verder, mijn vorige had 357.xxx kilometer gereden zonder echt grote problemen.
Ben persoonlijk al gewend om S/S veelvuldig te gebruiken, mijn Corsa D 1.3 had het ook en het werkt imo uitstekend. (die horkende diesel hoef ik niet te horen als ik stil sta :P)

Ik denk idd dat de batterij een te lage spanning heeft. (origineel bj 2014....)

Ik heb de nieuwe Corsa nu al enkele keren in het wild gespot,
tevens rijdt 1 van mijn Belgische buren met een nieuwe Corsa,
en zonder me in de maten en kenmerken verdiept te hebben,
lijkt het zo op het eerste zicht wel dat de Corsa de Astra overbodig maakt...

Achterbank Astra

Achterbank Corsa

Kofferbak Astra

Kofferbak Corsa
Ik heb hier nog wel het nieuwsbulletin van Opel (corsa D), intern bericht over start/stop. Destijds waren er heel veel vragen over dat systeem omdat het vaak niet werkt;

Gordel moet om zijn
Accu genoeg op peil
Motorkap gesloten
Deuren gesloten
Motor is opgewarmd
Motor tempratuur niet te hoog
Omgevingstemperatuur niet te laag
spiegel/achterruitverwarming niet ingeschakeld
Er vind op dat moment geen regeneratie plaats van DPF
Auto moet verplaats zijn na de laatste autostop
Genoeg remvacuum

Denk nu 15 jaar later dat er niets is veranderd en nog steeds vergelijkbare criteria word gesteld
Ik vind het systeem ook niet prettig, bij mij valt de auto al uit zodra ik het gas los laat of constant rij in hybride modus.

Ik rij het liefst helemaal EV / of gewoon op benzine met ondersteuning van de elektromotor. En niet in hybride modus. Want in hybridemodus op langere ritjes dat hij soms wel 50x aan en uit gaat word je gek van, ondanks het onmerkbaar gebeurd zie ik het wel aan de toerenteller en gevoel van vermogen.

Net als richard is de oplossing om de auto in Sport of Sport+ te zetten wat ik dan dus ook vaak doe met een wat langere rit, dan rijd hij gewoon zonder uit te vallen smileys with beer En rij je toch zuinig door het vermogen wat word opgewekt met remmen en gebruikt met gas geven..

Mijn broer heeft zijn BMW anders geprogrammeerd dat hij de laatste instelling blijft onthouden na uitzetten van de auto, start/stop uit = altijd uit tenzij de knop weer ingedrukt word. Perfecte oplossing thumbs up Als iets er opzit moet het gewoon werken, maar in het geval van dat systeem zou ik dat helemaal niet erg vinden winking smiley voegt weinig toe behalve lage grammetjes CO2 tijdens de emissie goedkeuring op papier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2020 15:28 door AsconaGT.
AsconaGT
Ik heb hier nog wel het nieuwsbulletin van Opel (corsa D), intern bericht over start/stop. Destijds waren er heel veel vragen over dat systeem omdat het vaak niet werkt;

Gordel moet om zijn
Accu genoeg op peil
Motorkap gesloten
Deuren gesloten
Motor is opgewarmd
Motor tempratuur niet te hoog
Omgevingstemperatuur niet te laag
spiegel/achterruitverwarming niet ingeschakeld
Er vind op dat moment geen regeneratie plaats van DPF
Auto moet verplaats zijn na de laatste autostop
Genoeg remvacuum

Denk nu 15 jaar later dat er niets is veranderd en nog steeds vergelijkbare criteria word gesteld
Bij de Mini van mijn vrouw mag je ook niet achteruit gereden hebben, anders doet die het ook niet... Kortom, puur voor de test, want daar wordt niet achteruit gereden....
Start stop heb ik gelukkig nog niet op mijn astra. Zit wel op de C3 maar heb ik uit staan. En als ie aan staat slaat de motor pas uit als ik hem in de vrij zet en koppeling loslaat. Dat gebeurt praktisch nooit...smiling smiley

Vind een steeds afslaande en opstartende motor onrustig en bloedje irritant.

@ brg: zoals ik zei zie ik de corsa ook vaak. In ons dorp zie ik hem zelfs al geregeld. Maar heb uitgebreid in zowel gefacelifte astra en nieuwe corsa gezeten maar astra is echt wel meer auto. Zowel voor als achterin zit je stuk ruimer, oogt het in de astra allemaal chiquer en verzorgder. Qua rijden weet ik het niet omdat ik de nieuwe corsa nog niet gereden heb.
@ Peter: Leuke foto's, maar de Astra is zeker wel veel ruimer als de Corsa.
Ik vind het erg jammer dat ze bij de Corsa 2 grote fouten hebben gemaakt, namelijk het zeer geringe ruimteaanbod op de achterbank en de kofferbak zonder dubbele laadbodem.
Zeker dat laatste is iets wat heel veel gemak kan bieden. Ik heb in mijn Leaf ook een diepe laadvloer en vind dat zeker met zwaardere boodschappenkratten vervelend (omdat ik ook al langer ben). In de Polo van B zit wel een dubbele laadvloer, dan schuif je het spul er zo in.

De Corsa kwam ik gisteren nog tegen, en dan valt me het anonieme voorkomen aan de voorkant erg op.
Maargoed, prijs/kwaliteit zijn goed, motoren zijn prima en is als e-versie verkrijgbaar......
Astra F
De Corsa kwam ik gisteren nog tegen, en dan valt me het anonieme voorkomen aan de voorkant erg op.
Maargoed, prijs/kwaliteit zijn goed, motoren zijn prima en is als e-versie verkrijgbaar......

Mijn stiefzoon gaat vandaag zijn alterego e-208 ophalen.

Waarom wel Peugeot en geen Opel?
Ligt louter en alleen aan de totaal ongeïnteresseerde en ongeïnspireerde verkoper bij Opel.
Wist nog niks over de e-Corsa, geen technische info, geen leveringstermijn.
Er stond er eentje, maar mocht niet gebruikt worden voor proefritten.
Terwijl Peugeot meteen de sleutels van een demo meegaf en spontaan aanbood er een een halve dag uit te lenen omdat zijn vrouw er niet bij kon zijn.
Bij sommige dealers gaat het blijkbaar nog altijd te goed. Mijn Opel dealer was ook een stuk klantvriendelijker. Zelfs toen ik in 2013 een keuze moest maken uit een 208/Corsa/Ibiza, maar ook wist dat deze gewoon uit een pool kwam, dus geen dealer kon uitzoeken en dit ook zo tegen de vestigingsmanager van de Opel dealer vertelde drukte hij mij alsnog de sleutels van een Corsa in mijn hand.
Uiteindelijk werd het dus onverwachts een Clio, maar ook die had ik zeker niet uitgekozen o.b.v. de dealer. Elke afspraak voor een beurt die ik had was het weer een welles/nietes spelletje of ze de afspraak wel in het systeem hadden staan.

De Opel dealer is mij altijd goed bevallen, ook qua onderhoudsafspraken. Ik zou er blind weer heen gaan mocht ik in de running zijn voor een Opel.

Zeker dat laatste is iets wat heel veel gemak kan bieden. Ik heb in mijn Leaf ook een diepe laadvloer en vind dat zeker met zwaardere boodschappenkratten vervelend (omdat ik ook al langer ben). In de Polo van B zit wel een dubbele laadvloer, dan schuif je het spul er zo in.

Ik had het in de **** en nu in de Focus ook weer, is wel prettig inderdaad. Heb mij er bij de Astra nooit aan gestoord, maar de kofferbak was wel erg diep inderdaad, daar gebruikte ik de kofferbak overigens amper tot nooit big smile smiley
Wat ik nu vooral fijn vind is dat het boodschappenkrat, boodschappentas en koeltas mooi onder de vlakke laadvloer liggen. In de Focus heb je ook nog verplaatsbare balken zodat je het redelijk stevig vast kunt leggen, geen geluiden van schuivende kratjes e.d. en alles netjes uit het zicht thumbs up
Astra F
@ Peter: Leuke foto's, maar de Astra is zeker wel veel ruimer als de Corsa.
Ik vind het erg jammer dat ze bij de Corsa 2 grote fouten hebben gemaakt, namelijk het zeer geringe ruimteaanbod op de achterbank en de kofferbak zonder dubbele laadbodem.

Een dubbele laadvloer is inderdaad ideaal, ik heb op vakantie daar heel wat spul in kunnen pakken wat wel mee moest maar niet direct bij de hand. Zelfs met de full-size spare die er in lag. Dit jaar geen reservewiel, er ligt op de plek een subwoofer...Dat was bij de eerste generatie Insignia toch wat handiger weggewerkt.
Ik wil nog kijken of ik dat in de toekomst nog kan combineren, subwoofer en reservewiel.
De dubbele laadvloer hebben we bij de up er uit gehaald. Dat komt met name omdat er anders helemaal geen boodschappen meer fatsoenlijk inpassen. Dat beetje extra ruimte is dan heel fijn.

Bij de benz heb ik de vloer zelfs iets hoger door de accu. Bij de Laguna zat het ook, prima om een bult zooi in kwijt te kunnen zoals trekhaakkogel, kentekenplaat en wat andere spullen.
Ik wilde dat eigenlijk bij mijn vorige post er nog bij typen Joost, zo'n dubbele bodem is absoluut niet heilig. Uiteraard heb je er 9 van de 10 keer gemak van, je boodschappen of andere bagage schuif je er zo in maar per saldo kost het gewoon wel flink wat liters.
Natuurlijk kan de dubbele vloer eruit, maar dan zit je met allerlei hoekjes wat het ook niet praktischer maakt. Moet je dan eens je auto flink volstouwen dan is het extra gedoe. Nu gebeurt dat bij een station een stuk minder vaak, maar bij een Up snap ik zo'n dubbele vloer niet zo goed nee.

ik heb op vakantie daar heel wat spul in kunnen pakken wat wel mee moest maar niet direct bij de hand.

Daar hebben wij het de laatste keer ook voor gebruikt. Zwemspullen hadden we meegenomen, maar kans was klein dat we gingen zwemmen. Dus onder de vloer gedaan zodat je er ook geen last van hebt in je koffer. Extra schoenen er in gedaan. Evenals een paar jassen, die we in die week echt niet nodig waren. Je hebt het bij je, hebt er geen last van en toch heb je het voor het grijpen.

Een volwaardig reservewiel heb ik de afgelopen jaren niet meer gehad. Heb wel stiekem één van de compressortjes uit een vorige auto bewaard. Die is namelijk verdomd handig om thuis op de oprit de banden van de motor op te pompen big smile smiley
Als ik dat bij de benzinepomp wil doen helpt zo'n stug motorpak niet mee, vaak is het redelijk warm én past de slang er niet op ivm de grote remschijven. De compressor die ik heb werkt perfect op 12V en heeft een buigbaar slangetje eraan, perfect voor de motor dus! big smile smiley
Dubbel laadvloer is in een SW/ST erg praktisch maar bij een Corsa oid zou ik die echt niet missen.

In de C3 hebben we het ook niet en heb ik gewoon zo'n mooie tas met klittenband met wat essentiële elementen (ehbo-doos, hesje, enz..)
In de Astra heb ik het wel maar heb ik helemaal volgedrukt met dekens, brandblusser/doos, reservelampen, kentekenplaat, trekhaak, wielbouten, koelvloeistof, olie, enz...
Ook niet echt nodig..winking smiley
In onze Mini Clubman zat ook een dubbele bodem, die hebben we er inderdaad maar uit gehaald omdat er anders wel erg weinig ruimte over bleef. Misschien is het handig als de banken plat liggen, dat de vloer wat hoger ligt, maar voor normaal gebruik kan je toch wel alle ruimte gebruiken. Overigens wel mensen verbaast zien kijken toen we daar met 2 kinderen mee in Kroatie aan kwamen, hoeveel bagage er nog in zo'n Clubman past als je hem goed vol stouwt...
In de Focus mis ik een dubbele bodem, dus ik heb twee tasjes met zooi in de kofferbak staan.
Bij de Citigo hebben we de dubbele bodem expres niet besteld, omdat juist de diepe bagageruimte fijn is.
De Astra SW heeft ook geen reservewiel, daardoor een wielkuip + nog zo’n 10cm extra onder de laadvloer. Ik kan er met vakantie ook alle wandel- en truienzooi kwijt zoals Richard aangeeft, je hebt er geen last van maar het ligt toch voor het grijpen thumbs up

S&S gebruik ik veel. Heb voor mezelf wel een voorwaarde die ik aan Joost’ lijstje kan toevoegen:

- staat niet als eerste voor het verkeerslicht.

Dan kost het gewoon teveel tijd om bij groen de koppeling in te trappen, in z’n 1 zetten, tikkie gas voor voldoende druk en dan pas optrekken. Ben je zo 3 á 4 seconden mee kwijt wat alweer 10% van de tijd is dat het licht op groen staat..
Je kunt bij de Astra, wanneer de motor uit staat de auto gewoon in zijn 1 zetten. Dat gaat gewoon goed als je voldoende vlot je koppeling intrapt, er zit een kleine vertraging in het starten ingebouwd.
Maar idd, als eerste voor een stoplicht zou ik het alsnog ook niet doen nee.
B Real
Je kunt bij de Astra, wanneer de motor uit staat de auto gewoon in zijn 1 zetten. Dat gaat gewoon goed als je voldoende vlot je koppeling intrapt, er zit een kleine vertraging in het starten ingebouwd.
Maar idd, als eerste voor een stoplicht zou ik het alsnog ook niet doen nee.
Ik heb ook wel eens in een auto met S/S gereden waarbij die kon, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als de auto zelf vindt dat de motor weer gestart moet worden... Uiteindelijk zijn er triggers die ervoor kunnen zorgen dat de auto start voordat de bestuurder dat zelf veroorzaakt. Ik heb het zelf niet durven uit te proberen.
Ik vond het in het begin ook eng, maar heb ooit ergens gelezen dat het bij de Astra gewoon kan en ook een collega destijds bevestigde dat. De keren dat ik S/S gebruikte heb ik het ook vaak zo gedaan en dat werkt dus prima. Ik heb dat ook echt alleen maar bij Opel gelezen/gehoord, dus van andere auto's weet ik het niet. De Focus start al weer zodra ik de rem loslaat, dus dat systeem is gewoon niet handig. In mijn geval althans, want ik sta nooit stil met de voet op de rem aangezien de auto dat zelf al doet (auto hold) (*)

Ik denk dat dat de auto dan ook niet uit zichzelf start, ook bij normaal starten krijg je dan de melding dat je eerst de koppeling in moet trappen.

Is wellicht wel uit te proberen door lang tijdens geactiveerde S/S systeem lang genoeg te wachten of de achterruitverwarming in te schakelen o.i.d. Kleine tip mijnerzijds is dan wel om dat op een plek te doen zonder auto's voor je big smile smiley

(*) Nog een leuk weetje en vergelijk tussen de Astra en ****/Focus.
De autohold functie bij de Astra werkte maar een paar tellen en alleen op hellingen. De ****/Focus doen het altijd, ook bij een vlakke ondergrond, en houden deze vast zo lang als nodig is. Logischer en handiger in mijn ogen. Ook vergde het wegrijden met de automatische handrem bij de Astra nog wel eens wat gewenning, bij de ****/Focus gaat dat altijd vlekkeloos en ongemerkt.

Ook moest je bij de Astra de handrem er zelf altijd handmatig opzetten, geen ramp want het is een kwestie van gewenning om aan de knop tussen de stoelen te trekken. Bij de **** ging dat altijd automatisch en bij de Focus in 9 van de 10 keer ook. Heel af en toe merk ik dat hij de handrem er niet automatisch op zet, ik ben nog aan het onderzoeken wat ik dan verkeerd doe (want dat zal wel het geval zijn). Winst gaat dus naar de **** in dit geval, want die deed het altijd en overal zoals het moet ongemerkt, vloeiend en snel.
Automatisch op de handrem? je bedoelt dat als je hem parkeert hij hem automatisch op de handrem zet?

Als dat zo is lijkt me dat dus helemaal niet handig. Ik parkeer mijn auto nooit op de handrem. Zeker met vorstdagen heb ik altijd geleerd om de auto in de versnelling te zetten.
Ook als je een auto lang op de handrem zet merkt je dat de remmen verkleven en dat ze echt even los moeten schieten.

Ik parkeer met de auto's daarom altijd in de versnelling.

Autohold snap ik..ik heb het nu ook en alleen op hellingen..vind het al ideaal.. maar als het ook op het vlakke werkt snap ik dat dat nog prettiger is.
Inderdaad, als je parkeert dan gaat automatisch de handrem er op. Sterker nog, als Autohold geactiveerd is en je opent een deur dan gaat (uit veiligheid) de handrem er ook op. Dat Autohold altijd wordt geactiveerd bij stilstand vind ik wel fijn, soms sta je voor een stoplicht en rol je heel licht voor/achteruit. Bij de Astra moest je dan zelf de rem in trappen, bij de ****/Focus staat dan automatisch de rem er op. Ik vind het ideaal, mits het goed werkt uiteraard.

Ik ken de vooroordelen over vastzittende handremmen in de winter, maar in al die jaren dat ik auto rijd heb ik een auto nog nooit in de versnelling geparkeerd en altijd op de handrem. Nog nooit heb ik daar problemen mee gehad, ook niet het losschieten bij het wegrijden.

Is uiteraard ook een kwestie van voorkeur/gewenning, maar om de techniek zou je het niet hoeven te laten tegenwoordig.
Oke...ik moet het maar eens in het echt ervaren maar het lijkt mij hoogst onprettig als je auto steeds op de handrem gaat bij de stoplichten en ook nog eens afslaat vanwege de S/S....ging bij mij direct allemaal uit. Vreselijk al die bemoeizuchtige systemen.

Ik ben altijd wel een van snel weg bij de stoplichten maar dat lijkt met de huidige systemen een redelijke uitdaging....smiling smiley
Handrem?
Gebruik ik nooit in mijn wagens met automaat.

Oke...ik moet het maar eens in het echt ervaren maar het lijkt mij hoogst onprettig als je auto steeds op de handrem gaat bij de stoplichten en ook nog eens afslaat vanwege de S/S....ging bij mij direct allemaal uit. Vreselijk al die bemoeizuchtige systemen.
`

Autohold is iets anders als de automatische handrem! smiling smiley
Autohold werkt gewoon met de normale remmen, die worden dan vastgehouden als je stilstaat. Alsof je zelf je voet dus licht op de rem houdt, daar merk je dus niets van bij het wegrijden.

Zodra je dan de auto uit zet of een deur opent dan hoor je de handrem er elektronisch op gaan. Ook daar heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen om eerder te gaan rijden dan dat de auto de handrem er weer af heeft, zodra je de koppeling maar iets op laat komen gaat de handrem er dan al af. Alleen bij de Astra heb ik wel eens gehad dat ik toch zelf de handrem er af moest halen.
Autohold zit ook op mijn S90.
Maar het staat af, ik vertrouw het eerlijk gezegd niet om mijn rem los te laten terwijl de automaat in D staat; liever zelf de rem ingedrukt houden dan het risico lopen dat de wagen (in de file) toch vooruit rijdt.
Mijn vrouw heeft vandaag de tweede coronatestuitslag binnen gekregen en zoals verwacht opnieuw negatief.

De eerste keer in het voorjaar was ze echt verdacht met haar dubbele longontsteking en flinke benauwdheidsklachten.
Nu waren we hier weer verkouden. Bij mij en dochterlief was het na twee dagen wel weg en bij mijn vrouw bleef het weer rondzingen. Advies van de huisarts en longarts was om haar wel te laten testen nu ze hoogzwanger is zodat ook de instanties weten waar ze aan toe zijn. We hadden wel het vermoeden dat het meeviel en gelukkig bleek de uitslag vandaag negatief te zijn. Nu komende twee weken extra voorzichtig zijn en kom alleen af en toe nog op het werk en in de supermarkt. Mijn vrouw komt al heel lang vrijwel nergens meer.
Nog effe volhouden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2020 14:15 door rjthefrisian.
Pff, fijn dat het negatief is, maar wel weer iets erbij om nog meer rekening mee te houden. Hopelijk is na de bevalling alles teurg snel het "oude". Voor hoever dat mogelijk is.

Hier een heerlijk weekend gehad, ook al was het slecht weer.
Avond! Wij zijn nu op Schiermonnikoog. Heerlijk hier. Heb begrepen dat ik ook weer volledig of bijna volledig moet gaan thuiswerken.
Schier is ook mooi! Niet zoveel te beleven en je bent redelijk snel het eiland over maar het is heerlijk!

En de enige gemeente in Fryslan waar (nog) geen corona is getest.

Wij waren gisteren nog te wandelen nabij Lauwersoog.
Moet je dan ook kennen...grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2020 18:41 door rjthefrisian.
Daar ben ik hard doorheen gecrosst ja! big smile smiley
En wat een rust op Schiermonnikoog. Heerlijk!

Daar ben ik hard doorheen gecrosst ja!

Niet te hard he want dan lig je in de Waddenzee.

Ik zou vanmorgen naar kantoor en zat al bijna in de auto maar van manager bericht gekregen om thuis te blijven. Het credo gaat waarschijnlijk weer worden thuiswerken, tenzij...
horen we vanmiddag meer over.

Voordeel is dat ik om zeven uur al achter het computertje kon kruipen en vanmiddag lekker op tijd klaar ben...grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 07:47 door rjthefrisian.
Hier hetzelfde... Was al 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor, maar we hadden net plannen om weer met 2 collega's op kantoor te zijn, maar dat is geannuleerd. Dus ma-do thuis en vrijdag op kantoor in mijn geval.

Gaat prima, hoor alleen het inwerken en overdragen van werkzaamheden is wat lastig.
Hier nog wel op kantoor, wel getwijfeld maar toch gegaan. Twee belangrijke afspraken die ik liever real-life doe. Er is echter geen mens, we zitten met vier mensen op een complete verdieping big smile smiley
Vanaf morgen weer volledig thuiswerken.

Wel weer ellende hoor. Bizar hoe snel het virus weer om zich heen grijpt.
Dacht ik veilig te zitten in NL voor het virus, wordt de toestand daar nog erger dan in BE eye popping smiley
Al valt het al bij al nog mee,
de eerste 3 weken van september geen enkele besmetting in Sluis, voorbije week 6 besmettingen.
En ik kom niet van mijn domein en laat er niemand binnen.
En winkelen gebeurt altijd met mondkapje op.
British Racing Green
Dacht ik veilig te zitten in NL voor het virus, wordt de toestand daar nog erger dan in BE eye popping smiley
Al valt het al bij al nog mee,
de eerste 3 weken van september geen enkele besmetting in Sluis, voorbije week 6 besmettingen.
En ik kom niet van mijn domein en laat er niemand binnen.
En winkelen gebeurt altijd met mondkapje op.
Ik snap echt niet wat er in Nederland gebeurd...13.471 nieuwe gevallen per week. Net over de grens in Duitsland, deelstaat Nordrein-Westfalen wat ook ongeveer 18 miljoen inwoners telt, zijn er 8000 actieve gevallen. Dus Nederland krijgt er per week 2x zoveel gevallen bij als er in totaal aan gevallen zijn een paar kilometer verder op.
Het lijkt me eenvoudig: de scholen zijn weer open.
En de jeugd veegt zijn voeten aan de maatregelen: die gaan weer uit als voorheen.
Zij besmetten mekaar zonder veel erg, maar vergeten dat ze zo ook een risico vormen voor hun ouders en grootouders.

Wellicht hebben ze in Duitsland iets meer discipline confused smiley
Ik had vorige week nog discussie met jeugd, in een snackbar. Ze hielden totaal geen afstand. Ik stak m'n voet uit, zei ie dat ik m trapte. Ik zei daarop dat ie tegen mijn voet aanliep die binnen 1,5 meter afstand van mij ligt... cool smiley
Zolang je ook van die types hebt als Famke L. die maar wat roepen voor de likes, gaat het ook niet goed komen. Waarom zou de jeugd naar de overheid luisteren als hun rolmodellen wat anders verkondigen? Rebels zijn is toch stoer? Uiteindelijk zijn zij niet degene die er dood aan gaan...

Mijn vrouw heeft vandaag de tweede coronatestuitslag binnen gekregen en zoals verwacht opnieuw negatief.
Gelukkig maar Rob! Het is nu echt aftellen bij jullie toch?

En de jeugd veegt zijn voeten aan de maatregelen: die gaan weer uit als voorheen.
Zij besmetten mekaar zonder veel erg, maar vergeten dat ze zo ook een risico vormen voor hun ouders en grootouders.
Wellicht hebben ze in Duitsland iets meer discipline
Ik denk dat ook alleen al door de mondkapjesplicht in Duitsland, men zich er continu van bewust is dat het corona-virus een serieus iets is. Daarnaast is het ook een directe indamming van het verspreiden van de deeltjes. Zeker nu men weer meer aan het snotteren/hoesten is. Ik zou een mondkapjesplicht in NL dan ook toejuichen.

Zow, zag net de prijs van de Skoda Enyaq. Met 47.000 euro voor een 80kw variant hebben ze een serieus goeie aanbieding in huis. Dat is ook komend jaar kwa bijtelling behapbaar. (12% over 40.000 & 22% over 7.000)

Tsjah, nu iedereen weer naar het thuiswerken gaat begin je je toch wel eens af te vragen in hoeverre het werk een bedreiging is voor je eigen gezondheid en die van mensen om je heen. Mijn werk laat thuiswerken slecht toe (wellicht een dag, of 2 dagen), is vanuit de directie totaal niet gewenst.......plus op de werkvloer moet iedereen wel door.
En zo'n enyaq ziet er nog eens een stuk beter uit dan de ID modellen van VW tot nu toe, vind ik persoonlijk. Al zie je nu louter full option dik aangeklede versies.

spannend is het allemaal niet natuurlijk, maar die gaan vast gretig aftrek vinden in NL.
EVV
Om het toch een Opel topic te houden, mijn nieuwe aanwinst!

Gefeliciteerd !
Daar ga je beslist geen spijt van krijgen !
Ik heb een 1.5 Innovation Sports Tourer sinds maart vorig jaar.
Wát een fijne auto !
Zou eerst maar even afwachten wat zo'n Skoda Enyaqqibah nu precies kost zodra er wat ( broodnodige ) opties aangevinkt zijn, je kan echt zonder moeite even 15k extra aanvinken bij deze auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.