Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
rjthefrisian
Fraai model die Enyaq. Zeker de zijlijn! De neus vind ik net zoals bij de octavia echt lelijk met die rare grilles. Zeker met die kerstboomverlichting.

Het is geen echte SUV maar een beetje een combi tussen een SW/SUV en dat mag ik wel. Maar die prijzen..dat gaat tegenwoordig toch nergens meer over.
Maar wordt al weer gek van de marketingmachine van VAG/PON. Zie het ding overal alweer voorbij komen.winking smiley

Had dit vandeweek ook even gemist. De "normale" Mokka in de GS-line versie.

Toch wel erg leuk fris en onderschijdend ding. Helaas zoals verwacht ook alleen met driepitter benzines.

Bizar genoeg is dit dus blijkbaar nieuws van vandaag ( maar je moet nu al tig berichten naar beneden scrollen op voorpagina om bij dit bericht uit te komen ). Erg leuk ding geworden hoor. Benieuwd naar de prijzen van de 130 pk benzine versie. Zal net wat boven die van de Corsa liggen, beetje aangeklede versie zit dan al snel op 32-33k gok ik.
Ik vind het leuk dat opel een wat apart model in de markt zet, alleen ik kan hem gewoon echt niet mooi vinden, vind hem zelfs heel erg lelijk sad smiley Net als een nissan Juke; het is apart en er zullen mensen zijn die er weg van zijn en mensen die het niks vinden. Ik kan het waarderen als fabrikanten wat anders dan anders doen maar in dit geval ben ik die gene die het echt niks vind.

Van binnen (hoewel ik ook niet zo'n fan ben om werkelijk alles maar in digitale schermen te stoppen) ziet het er wel prima uit, althans de uitvoering op de foto's
Daar ben ik het mee eens Joost. Het lijkt erop dat Opel alles op alles een hippe auto heeft willen neerzetten en ze zijn een beetje doorgeschoten.
Best een hip ding, alleen die rode interieurdelen is niet mijn ding, maar ieder zijn smaak.
Die rode dingen zul je vast wel anders kunnen bestellen.

misschien ben ik wel gewoon niet hip grinning smiley

Toch wel erg leuk fris en onderschijdend ding. Helaas zoals verwacht ook alleen met driepitter benzines.
Och, heb de afscheidsvideo van de Astra nog ff bekeken en ook daar zijn ze best enthousiast over de driepitter. Hij was zelfs in de praktijk fors zuiniger als de oude 1.4T, en voor ons Nederlanders is dat toch veelal een belangrijk punt.

@ Mokka: Moet er wel aan wennen, ben erg benieuwd hoe hij er in een Elegance trim uit gaat zien. De reacties zijn over het algemeen positief, dus dat is een mooie opsteker.
Vind het alleen jammer dat die rode lijn terug komt in een nieuwe designtaal. Die rode strip (chromestrip op oa astra) stamt al vanaf de Adam die ergens rond 2010/2012 is geintroduceerd. Ik ben daar zelf wel wat op uitgekeken en de meningen zijn er over het algemeen niet heel poisitief over geweest. Ik had dat nu achterwege gelaten als ik Opel was.
Getverderie...onze hond is vandeweek flink ziek geworden en na een eerste da-bezoek en medicijnen knapt ze niet op. Vanmorgen haar daar achter gelaten en bloed wordt onderzocht en eventueel röntgenfoto. En we zouden vandaag weekendje weg...alsof we nog niet genoeg op ons bordje hebben...we wachten gespannen op de uitslag maar hebben er geen goed gevoel bij.
Ach, wat kl*ten Rob. Dat je haar hebt achter moeten laten bekrachtigd wel dat ze het behoorlijk te pakken heeft. Hopenlijk kunnen ze vinden waar het van komt en het behandelen. Dan is het lang wachten in onzekerheid.

Zoals je zegt, jullie krijgen veel te voorduren dit jaar. Sterkte man!!
Jullie treffen het inderdaad niet... sad smiley

Heb hier net een rondje gereden met de Honda E. Echt een leuk en high-tech autootje. Wel prijzig als je kijkt naar formaat en accucapaciteit. 52% SOC, en 85km range. Daar word ik niet warm van.
Maar verder wel echt een gaaf ding, die digitale spiegels werkt ook prima. En de draaicirkel is bizar!
pff, rob. Sterkte maar weer sad smiley

Heb hier net een rondje gereden met de Honda E. Echt een leuk en high-tech autootje. Wel prijzig als je kijkt naar formaat en accucapaciteit.

ik vind hem ook geweldig! Ik zag hem 1x tot nu toe in het wild. Wel wat groter dan verwacht. Prijs is fors voor de range. Maar als je daar mee weg kunt komen is het een super keuze. Zou als 2e auto hier prima fungeren zonder problemen te hebben met de range. Ook van binnen ziet het er aangenaam 'warm' uit wat ik zo zag. Misschien wel de leukste EV die dit jaar op de markt is gekomen. Ik zou hem verkiezen boven de mini EV.
Ik kende hem nog niet, ziet er van buiten lekker simpel en oldskool uit.!

Net even vlug door een review video van AW geklikt, ik wil zo'n apparaat!
Het ding heeft gewoon een 220v en HDMI aansluiting, kortom je kunt tijdens het opladen gewoon even gamen op je PlayStation grinning smiley

Ik vind hem van binnen ook wel netjes eigenlijk. De schermen vallen uiteraard op en daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn, maar voor de rest best prima volgens mij.

EDIT:

@ Rob, sterkte met het beestje!
Heeft ze niet toevallig iets verkeerds lopen vreten?
Daar heeft die van ons soms een handje van. 99 van de 100 keer gaat het goed, maar die ene keer is ze er dan ook een paar dagen echt goed ziek van. Er iets van leren is uiteraard niet het geval, maar ach om een 16 jaar oude hond nog iets aan/af te leren is sowieso onbegonnen werk big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2020 13:51 door B Real.
Midje!

Gisteren even met de Punto naar de garage geweest; 1 van de achterramen zakte langzaam naar beneden. Die hebben ze even vastgezet dus die gaat geen kant meer op thumbs up
Ik heb sinds het warme weer ook geen buitentemperatuur meer (alleen maar '---') en als ik de rem intrap, geeft ie aan dat mijn parkeerlichten niet werken, maar dat zijn niet persé zaken die gelijk opgelost hoeven te worden.

@ Rob: Ach, wat sneu... hopelijk valt de uitslag mee. Ons beestje is ook net een week ziek geweest; nog niet eerder meegemaakt dus dat was ook erg ongemakkelijk. Gelukkig nu weer de oude, maar toch: geeft wel even spanning.

@ Honda-E: echt een fantastisch autootje zo op de plaatjes. Range is natuurlijk om te janken, maar Honda heeft 'm ook als stadsauto ontwikkeld, dus daarvoor wel prima.
Sanoma
Midje!

Gisteren even met de Punto naar de garage geweest; 1 van de achterramen zakte langzaam naar beneden. Die hebben ze even vastgezet dus die gaat geen kant meer op thumbs up
Ruitmechanisme gaar, heb ik ook gehad. Heb ze bij allebei de achterruiten kunnen vervangen in de 2,5 jaar dat ik mijn Punto had...
Helaas hebben we vanmiddag onze trouwe vriend moeten laten gaan. Ze had een tumor bij het hart die ook haar slokdarm wegdrukte wat veel klachten verklaarbaar maakte. We konden eventueel in kliniek verder onderzoek laten doen maar omdat ze zwak was en erg verslechterde hebben we besloten om haar vanmiddag nog te laten inslapen. Dat is thuis gebeurd met het hele gezin en was erg fijn. Vanavond hebben we haar een mooi plekje gegeven.

Maar oh oh..wat ging dit allemaal snel en wat missen we haar aanwezigheid vreselijk...sad smiley
Sterkte Rob, voor het het hele gezin, altijd erg pijnlijk om afscheid te moeten nemen van een huisdier. sad smiley
Pfoh wat is dat gek snel gegaan Rob sad smiley
Van je hond houden betekent ook het beestje niet nodeloos laten afzien!
Nooit een gemakkelijke beslissing; vorig jaar moest ik mijn Bram nog laten inslapen.
Wel flink en mooi van jullie dat je thuis afscheid genomen hebt met de familie. Mijn stiefzoon en zijn vrouw zijn dierenarts en hoeveel mensen er zijn die hun dier na al die jaren helemaal alleen achterlaten bij de dokter om in te slapen.
Sterkte!!!

maar dat zijn niet persé zaken die gelijk opgelost hoeven te worden.
Dat zou mij echt mateloos irriteren, van die foutmeldingen die onjuist zijn.

Tsjah, Rob treft het inderdaad niet dit jaar. Maargoed, hopenlijk hebben ze over enkele weken een mooi lichtpuntje wat veel leed van dit jaar weer kan verzachten.

Ik had al langere tijd de wens voor mooi fotobehang in de slaapkamer. Maar het werk en de prijs hielden me tegen, zeker omdat we binnen enkele jaren willen verhuizen. Maargoed, tijdje terug bij de AC-TION voor 25 euro een fotobehang gekocht van een bos waar de zon door opkomt. Die stond al een tijdje in de garage, maar met slechter weer aangekondigd in het weekend moest het nu gaan gebeuren. Dus donderdagavond het oude behang verwijderd (glasfleecebehang....dus ja, jeuk op je armen van die glasdeeltjessad smiley), vrijdagavond muur geplamuurd waar nodig en zaterdagochtend optijd begonnen. Waren vier panelen die erop moesten, maar na goed 2 uur werk zat het er al op.

Viel me uiteindelijk erg mee, al gebied de eerlijkheid te zeggen dat er wel wat schoonheidsfoutjes (bobbel, klein beschadigingetje links en rechts) in zitten. Maar je ziet er weinig van, dus kunnen we weer vooruit. In ons uiteindelijke gezamenlijke huis komt wel kwalitatief ander behang en laat ik het wel doen, maar voor die 30 euro wat het nu kostte zijn we dik tevreden.

Kennis met een Crossland van nu net 2 jaar oud gaat toch weer op zoek naar een andere auto. Ze kan niet leven met het turbogat van het blokkie. Of zoals ze zeggen "als je met optrekken te weinig gas geeft doet hij niks, met teveel gas trek je met spinnende wielen op". Volgens mij wel iets wat bij de moderne turboblokkies hoort, maargoed.....manlief was vanaf begin af aan al sceptisch over de 3-cylinder, dus was niet onbevooroordeeld.
rjthefrisian
Helaas hebben we vanmiddag onze trouwe vriend moeten laten gaan. Ze had een tumor bij het hart die ook haar slokdarm wegdrukte wat veel klachten verklaarbaar maakte. We konden eventueel in kliniek verder onderzoek laten doen maar omdat ze zwak was en erg verslechterde hebben we besloten om haar vanmiddag nog te laten inslapen. Dat is thuis gebeurd met het hele gezin en was erg fijn. Vanavond hebben we haar een mooi plekje gegeven.

Maar oh oh..wat ging dit allemaal snel en wat missen we haar aanwezigheid vreselijk...sad smiley

Zeker fijn dat alle betrokkenen erbij waren, geeft een warm gevoel, samen afscheid nemen.
Ruud
Ze kan niet leven met het turbogat van het blokkie. Of zoals ze zeggen "als je met optrekken te weinig gas geeft doet hij niks, met teveel gas trek je met spinnende wielen op". Volgens mij wel iets wat bij de moderne turboblokkies hoort, maargoed…
Mwah, dat lijkt me niet normaal. Klinkt meer als een probleempje met het blok.
Sterkte Rob en Familie. maar wel fijn dat jullie dit in huiselijke kring hebben gedaan, zo hebben wij het destijds met onze kat ook gedaan. Gewoon thuis met de dierenarts. Dat is toch het laatste dat je het geliefde huisdier kan gunnen op zo een moment. Sterkte met het gemis de aankomende periode.
Mogguh!

Van het weekend toch even lekker zitten rondsneupen... zal al wel een paar leuke, relatief jonge, Astra's staan. Helaas vooral veel stations en weinig hatchbacks.
Maar goed, dan moet ik er ook vanuit gaan dat het budget rond de 9500 euro zal zijn winking smiley Rondkijken is altijd leuk.

Dat zou mij echt mateloos irriteren, van die foutmeldingen die onjuist zijn.
Och, mij niet... ben er wel aan gewend inmiddels. De meesten verdwijnen vanzelf weer winking smiley

Maargoed, tijdje terug bij de AC-TION voor 25 euro een fotobehang gekocht van een bos waar de zon door opkomt.
Da's een populaire! Zag 'm afgelopen week ook voorbij komen bij familie haha
Zag er wel erg gaaf uit moet ik zeggen.

@ Rob: ook via deze weg heel veel sterkte gewenst. Je weet dat het beter is voor de hond, maar afscheid van zo'n trouwe huisgenoot blijft zwaar.
@ Rob, ook langs deze weg nogmaals sterkte. Volgens mij stond er nog een korte vakantie op de planning, als deze doorgaat hoop ik dat dit de zinnen een beetje weet te verzetten thumbs up

@ Gerwin, 9500eu moet toch een mooi budget zijn voor een Astra K. De mijne mocht ik overnemen voor 11k (4 jaar oud, 150k km, bijna full option). Dan moet iets minder luxe en misschien iets ouder toch lukken. Ik zou wel minimaal voor een Innovation+ gaan. Dan heb je wel een compleet exemplaar, alles wat er extra op zit is nice to have.

Maargoed, tijdje terug bij de AC-TION voor 25 euro een fotobehang gekocht van een bos waar de zon door opkomt.

Dat is niet duur big smile smiley
Wij wilden in de keuken en kamer een specifiek behang. Uiteindelijk gevonden, maar koste wel 75eu per rol nut smiley
We waren gelukkig niet zoveel nodig, dus de kosten hadden we er wel voor over maar aan behang kun je je geld goed kwijt.
Heb bij de schilder/behang zaken ook door een boek gebladerd met behangetjes van 200eu........... per meter nut smileynut smiley
Is wel ontzettend gaaf en voelt ook echt wel mooier/beter als "bouwmarkt" behang. Opmerking van de verkoper "mensen willen wel tig duizend euro uitgeven aan meubels en een vloer, maar 1000eu voor een muur met behang kan het wel maken of kraken". Verkocht wordt het wel in elk geval, maar veel niet volgens hem.
Tsja, is wel waar natuurlijk maar of ik het er aan uit zou geven?

Gisteren heeft mijn vriendin haar baby shower gehad. Onvoorstelbaar hoe makkelijk het was om haar om de tuin te leiden, ze had echt helemaal niets door big smile smiley
Goed verwend, gezellig middag en ik zat lekker in mijn werkkamer de F1 te kijken big smile smiley

Van het weekend toch even lekker zitten rondsneupen... zal al wel een paar leuke, relatief jonge, Astra's staan. Helaas vooral veel stations en weinig hatchbacks.
Maar goed, dan moet ik er ook vanuit gaan dat het budget rond de 9500 euro zal zijn winking smiley Rondkijken is altijd leuk.
Daarmee vul ik ook graag de rustige momentjes voor de TV grinning smiley Ook Insignia's worden al best betaalbaar zag ik, blijft alleen moeilijk kiezen of je dan voor een volle versie van de A-serie gaat of een iets minder luxe B-serie. Verstand zou voor de laatste kiezen (modernere motoren, lichter, beter onderstel) maar vind de A-Insignia zoveel mooier.

Mwah, dat lijkt me niet normaal. Klinkt meer als een probleempje met het blok.
Denk dat het een gebruikersprobleem is. Met die auto's kun je best vloeiend rijden, maar als je altijd een atmosferisch blok gewent bent is het wennen naar een klein turbo-blokje. Die bouwen de kracht niet zo geleidelijk op. Denk dat het meer "wie een hond wil slaan....." is.
@Gerwin: wil je geen stationwagon meer?

@ Gerwin, 9500eu moet toch een mooi budget zijn voor een Astra K. De mijne mocht ik overnemen voor 11k (4 jaar oud, 150k km, bijna full option). Dan moet iets minder luxe en misschien iets ouder toch lukken. Ik zou wel minimaal voor een Innovation+ gaan. Dan heb je wel een compleet exemplaar, alles wat er extra op zit is nice to have.
Ach, als ik de iets luxere stoelen heb (met zo'n uitschuifgedeelte) en cruise + airco dan ben ik al wel heel tevreden. Zitten altijd mooie koplampen in de astra met van die lenzen; daar is nog een keer LED van te maken. (als ik GM Tuningparts mag geloven)

Maar voor dat budget is er natuurlijk nog veel meer moois te koop... dus toch maar eens beginnen met een wensenlijstje te maken.
Als de Punto het nog jaren volhoudt is dat natuurlijk het mooist, maar een beetje voorbereiding kan geen kwaad en is leuk winking smiley

@Gerwin: wil je geen stationwagon meer?
Ach; we zijn maar met z'n 2-en en een hondje winking smiley Dus niet persé noodzakelijk en bij de Astra vind ik de hatchback wat mooier, vandaar dan de voorkeur voor de hatch. En de hatch zit ook 1 gewichtsklasse lager volgens mij?

Daarmee vul ik ook graag de rustige momentjes voor de TV
grinning smiley Ik doe het altijd in het geniep op mijn telefoon, anders krijg ik commentaar van vrouwlief. 'Jij ook altijd met je auto's; als het aan jou ligt, kopen we elk jaar een andere'. Kern van waarheid drinking smiley

Goed verwend, gezellig middag en ik zat lekker in mijn werkkamer de F1 te kijken big smile smiley
Prima verdeling big smile smiley
Als je het niet nodig hebt snap ik de keuze voor de hatch wel ja! thumbs up

Online: auto's kijken: dat doe ik echt altijd big smile smiley big smile smiley
Gadverdamme Rob, dat kon er ook nog wel bij. Veel sterkte samen!

B Real
Gisteren heeft mijn vriendin haar baby shower gehad. Onvoorstelbaar hoe makkelijk het was om haar om de tuin te leiden, ze had echt helemaal niets door big smile smiley

Heeft het je veel moeite gekost om de hele club toevallig tijdens een F1 wedstrijd te laten komen? smileys with beer

Barri
Online: auto's kijken: dat doe ik echt altijd big smile smiley big smile smiley

Blijft leuk.. met tal van scenario's ook onuitputtelijk. De autoblogvideo's rond datzelfde principe vind ik ook altijd heerlijk.
Gisteren bericht gekregen van de notaris dat de verkoop nu definitief is van onze woning. smiling smiley Toch ook wel een geruststelling smiling smiley. NU no geven wachten, dan inpakken en dan verhuizen big smile smiley
Mogguh!

@ Jimmy: Ah, dat is wel heel fijn inderdaad. Anders had je wel 10% ontvangen, maar moet je het hele verkoopproces weer opnieuw door... gedoe.

Blijft leuk.. met tal van scenario's ook onuitputtelijk. De autoblogvideo's rond datzelfde principe vind ik ook altijd heerlijk.
Jep! En de occasiontests en dergelijke... leuke hobby big smile smiley

Heb trouwens gisteren mijn lijstje met opvolg-opties toch maar even aan vrouwlief voorgelegd zodat ze alvast kan bepalen wat zij de leukste auto vindt. Ik ben niet teleurgesteld:
Giulietta - Astra - V40 (op volgorde van voorkeur)

Golf, Octavia, Leon, Focus, Megane en 308 vielen af.
Fijn bericht Jimmy!

Ik heb ook een bezichtiging aangevraagd bij een woning... Toch een eindje uit de richting, ben wel benieuwd!

@Gerwin: mooi rijtje! De Giulietta zou bij mij afvallen door de gruwel van een cruise control, dezelfde als de Punto heeft. V40 vind ik nog steeds top. En als diesel zeer goed te betalen.
@ Auto's zoeken, ik doe en deed dat nooit. De Autoblog occasion filmpjes kijk ik dan wel weer altijd. Sowieso kijk ik veel van hun filmpjes.

@ Frank, met tegenwoordig bijna elk weekend een race was dat een makkie big smile smiley

@ Jimmy, weer een stapje verder. Lekker gevoel thumbs up

@ Berry, bezichtiging uit een opwelling of zijn de plannen serieuzer?
Mijn oude huis staat ook weer te koop. Uiteraard voor een hogere prijs, maar als ze de vraagprijs gaan krijgen verdienen ze er niet heel veel op. Ben dus wel benieuwd waarom ze nu al weer verhuizen. Overigens denk ik dat de uiteindelijke verkoopprijs wel weer een stukje hoger ligt.

Als ik de prijzen de laatste tijd bij ons in het dorp zie dan begint het toch ook wel te kriebelen om een makelaar uit te nodigen.......
Mwah, opwelling? We willen wel echt graag vrij wonen. Nu is de vraag hoe ver we daarvoor weg willen. Ik zal m even op FB delen.
Geïnspireerd door 'voor het zelfde geld' wat nu op televisie is? big smile smiley

Auto's kijken doe ik ook wel eens, al is dat nu weer even gezakt na de aanschaf van de benz. Maar vind het vooral heerlijk om te zien welke dikke bakken van 20 jaar oud je koopt voor heel weinig geld grinning smiley Zat vorige week nog te vergapen aan een hele dikke Pheaton W12
Mogguh!

dank allemaal voor de steunbetuigingen.

Vorige week begon ze met diarree en dat ging over in overgeven en vreemde braakneigingen. Na medicijnen knapte ze niet op en vrijdag heb ik haar bij de dierenarts achter gelaten en kwam het nieuws waar je niet op zat te wachten. We hadden eventueel nog naar een dierenziekenhuis gekund waar ze har hart en dergelijke verder konden bekijken. Maar we vonden haar er zo slecht aan toe en het toekomstperspectief was zo slecht dat we vrijdag haar nog even naar huis hebben gehaald en nog even afscheid hebben kunnen nemen en vrijdag eind van de dag is de dierenarts langs gekomen en is ze bij ons thuis ingeslapen. S avonds hebben we haar een mooi plekje in de tuin gegeven.

Echt wel een vreselijk gemis hoor. Bijna tien jaar lang heb je het beestje aandacht gegeven en heeft ze het dubbel en dwars terug gegeven. Het was zo'n schat van een hond en zo lief voor ons gezin maar ook naar andere mensen. De eerste ochtend was ook erg verdrietig. Geen begroeting, geen blokje om, een lege mand en als je dochter dan ook nog zegt dat ze de hond erg mist dan doet dat echt pijn. Het zal even moeten slijten.

En of er ooit weer eens een komt? Eerst de baby en dan zien we wel weer verder.

Zaterdag, enigszins verlaat, zijn we voor de afleiding toch nog een weekendje weg geweest en dat was fijn. een opeens met een bijna lege ST..heb nu zelfs extra fietsen en trapauto's erin kunnen gooien.

Goed verwend, gezellig middag en ik zat lekker in mijn werkkamer de F1 te kijken

Mooi! Schiet nu lekker op he..winking smiley Wij houden niet zo van die babyshowers en gender reveal partys. Wij zijn niet zo van de feestjes vooraf geven. Eerst maar kijken of alles goed en gezond is. dan gaan we de boel wel vieren.

@ Jimmy: super! dat is goed nieuws!

@ Gerwin: wat voor motorisering? das ook heel bepalend. Diesels zijn betrekkelijk goedkoop. 9500k budget voor een Astra benzine Innovation wordt bijvoorbeeld lastig..die . De Giulietta is fraai maar ik lees toch wel erg veel slechte verhalen over de 159 en de Giulietta.

Als ik de prijzen de laatste tijd bij ons in het dorp zie dan begint het toch ook wel te kriebelen om een makelaar uit te nodigen.......

Klopt maar iets anders is ook enorm in prijs gestegen...iets grotere twee onder een kappers in de wat luxere plaatsen gaan hier ook al richting de 350k..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2020 10:00 door rjthefrisian.

Moet je ook weer wat nieuws vinden...dat is vooral ons probleem op het moment winking smiley

Mwah, opwelling? We willen wel echt graag vrij wonen. Nu is de vraag hoe ver we daarvoor weg willen. Ik zal m even op FB delen.
Ik ben erg benieuwd! Voor 'vrij wonen' zou ik ook geen problemen hebben met een wat langere reistijd, maar dat is financieel voor ons nog onhaalbaar.

De eerste ochtend was ook erg verdrietig. Geen begroeting, geen blokje om, een lege mand en als je dochter dan ook nog zegt dat ze de hond erg mist dan doet dat echt pijn. Het zal even moeten slijten.
Dat kan ik me heel goed voorstellen... moet een leeg gevoel geven zo. Nogmaals sterkte!

@ Gerwin: wat voor motorisering? das ook heel bepalend. Diesels zijn betrekkelijk goedkoop. 9500k budget voor een Astra benzine Innovation wordt bijvoorbeeld lastig..die . De Giulietta is fraai maar ik lees toch wel erg veel slechte verhalen over de 159 en de Giulietta.
Op het moment kijk ik naar diesels. Deze Astra bijvoorbeeld, of deze V40.
Ons idee is op dit moment om beide auto's in 1x weg te doen zodra de Punto het begint op te geven en daarvoor als vervanging dan 1 auto terug.
Vrouwlief wil dan zoveel mogelijk met het OV gaan reizen en mocht blijken dat er toch een auto bij moet komen (wat voor reden dan ook) dan wordt het gewoon een goedkoop gebakje voor lage maandelijkse kosten.

@Gerwin: mooi rijtje! De Giulietta zou bij mij afvallen door de gruwel van een cruise control, dezelfde als de Punto heeft. V40 vind ik nog steeds top. En als diesel zeer goed te betalen.

De Giulietta is fraai maar ik lees toch wel erg veel slechte verhalen over de 159 en de Giulietta.
Yep, daarom komt bij mij de Giulietta ook onderaan te staan. Moet eerst nog wel onderzoeken hoe slecht zo'n Giuli is in vergelijking met de Astra en V40, maar goed: heb de tijd wel.

Zat vorige week nog te vergapen aan een hele dikke Pheaton W12
Och ja, daar heb ik me ook al eens aan zitten verlekkeren. Ik heb stiekem de Touareg ook altijd wel wat gevonden (kwam ook omdat mijn neef er 1 had; goede herinneringen aan)
Dat laatste doe ik ook weleens, maar dan met Audi S en RS modellen.. betaalbaar, maar leegloop op onderhoud en kosten vrees ik.

Die Astra en V40 die je laat zien zijn beiden erg netjes zo te zien, zit op wat je nodig hebt en ogen fris. Mijn voorkeur heeft de V40, omdat ik de K niet mooi vind als station. als Hatchback wel.

Hier zal het een Mini Clubman worden vermoed ik, ergens half volgend jaar. de F31 komt steeds meer op de 2e plaats. Dan maar eens kijken of ik een Cooper S doorgeduwd krijg. Wij gaan ook van 2 naar 1 auto. (Dagelijks dan, de 7 en de motor blijven gewoon).

@Rob, Sterkte met het gemis en de verwerking. Zeker met en voor jullie dochter brengt dat een nieuwe dimensie mee.
Ik zit wel eens te denken aan de situatie waarbij ik een baan heb zonder lease auto. Ik zou dan ook wel terug willen naar één auto, maar dat wordt wel lastig.
Kans is namelijk heel groot dat de werkgever dan op circa 20km afstand zit, dat is te fietsen (op een elektrische fiets). Wil ik dat in weer en wind?
Gaan we überhaupt weer terug naar 100% op kantoor werken?

Toch een tweede auto voor die km's of iets van een Piaggio MP3 (of soortgelijk) voor de woon/werk kilometers? Zo'n Piaggio kost de wereld niet qua aanschaf en zeker niet qua vaste lasten, het is net zo vlot als een auto en ook als het 's winters glad is moet het te doen zijn lijkt mij. Ook rijd ik dat ding zon in de tuin onder de overkapping of ik zet hem desnoods onder de carport, dus extra tijd met in/uit de schuur kost het ook niet.

Er zou dan één gezinsauto voor in de plaats kunnen komen. Wens is dan een D-segmenter, maar voor hetzelfde geld een iets jongere met minder km's C-segmenter kan ook natuurlijk. Echter wil ik nog wel graag een keer een 5-serie of E-klasse hebben, mag dan best een wat oudere met wat meer km's zijn. Die auto's vind ik qua aanschaf vaak gunstig geprijsd, daar waar ik een C-segmenter juist vaak weer erg prijzig vind als occasion.
Ik werk ook slechts 16 km van mijn werk, enkele reis. Los van dat de Up te klein is voor een gezinsauto zouden we dan nog steeds niet weg komen met 1 auto. Ja alles kan natuurlijk. Ik zou theoretisch gezien prima met de fiets kunnen, iets meer dan een half uur fietsen, met een E-bike iets sneller zelfs. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat ik de kinderen van de opvang op moet halen als B nog onderweg is of laat thuis is van een cursus of in de file staat. Met een baby en een peuter gaat dat niet op de fiets. Een bakfiets misschien, maar in weer en wind een paar km fietsen met een baby in de bakfiets zie ik ook niet zitten. Dan nog het overige gemak van een 2e auto; het komt toch dikwijls voor dat we beiden weg zijn. Het gemak vind ik het wel waard. Nu fiets ik niet graag en zit ik graag in de auto grinning smiley

Het voordeel is wel dat ik weinig km maak, nog geen 10.000 per jaar, en dus geen probleem heb met een auto die wat meer kilometers heeft gereden. Hoewel ik nu woon-werk volledig EV rij maakt mij het verbruik eigenlijk daarom ook niets uit. Een 5 serie stond hier ook hoog op het verlanglijstje.

van het weekend naar mijn schoonzus geweest in amsterdam. Woont binnen de ring in het centrum. Vond het geen prettig idee dat mijn auto strak aan de grachten stond langs veel fietsen en druk verkeer. Daar hele dag gestaan. Maar man, de reis er naartoe en terug was het toch wel genieten hoor. Toen de motor beetje warm was... wat een power! eye popping smileygrinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2020 13:21 door AsconaGT.
De hoofdreden voor mij is gewoon de €. Kim werkt in Breda en is 3 dagen met de auto weg, voor het gemak pak ik de andere auto, maar het is 6 km. Dat is 20 minuten op de E-bike. 30 minuten op een normale fiets. als ik dan zie wat de 1 serie per maand kost vind ik dat toch best geld.
9-10 dagen staat mijn auto op de parking op kantoor als ik met de auto ga. Incidenteel moet ik eens weg, maar dan zou ik ook een auto van een collega kunnen nemen. (lease). het afwisselend thuis werken bevalt ons management ook goed dus dat zal er ook in blijven.
Daarbij gerekend dat ik € 0,- km. vergoeding krijg en Kim € 40,- per maand maakt het autorijden erg prijzig.
Die € geef ik dan liever aan plezier km's uit met de 7 al dan niet voor woon/werk. en dan 1 dikke gezinsauto. De 7 zal ook ooit vervangen worden door iets wat iets praktischer is en dan is het helemaal overkill.
Mooi om jullie gedachten over nut en noodzaak van het hebben van meerdere auto's te lezen. Onze overweging was vergelijkbaar en enigszins in een stroomversnelling gekomen doordat de Alfa z'n leeftijd begon te tonen. Nog geen enkele spijt van gehad en heel blij dat we beiden een werkgever hebben die niet krampachtig probeert iedereen weer op kantoor te krijgen. BIj ons gaan de gedachten nu over 'tijd en plaats bewust' werken en het kantoor als ontmoetingsplek. De tikgeit uithangen of de hele dag videovergaderen doe je maar thuis. En dat is ook prima te plannen natuurlijk.

Onlangs hadden we wel de Insignia dubbel geboekt. C. was eerder, dus ik mocht met de trein. De dag begon met een afspraak in de naburige gemeente en toen ik bij het station mijn fiets wilde parkeren besefte ik mij dat ik een mondkapje uit de keukenla had moeten pakken nut smiley Ik heb dus voor het eerst sinds hele lange tijd gefietst naar mijn werk. 20 minuten weliswaar, maar best lekker.
Wat Frank zegt: leuk om iedereens overwegingen te lezen.

Voor mij is het 20 autominuten naar het werk en voor mijn vrouw is het 40 autominuten naar het werk.
Dus een overdekt vervoersmiddel is erg prettig: auto of OV.

Vrouwlief zou met het OV kunnen (en heeft daar geen enkele moeite mee) en voor mij is de OV-verbinding wat vervelend dus ga ik voor de auto.
Aangezien ik na een B-segmenter toch graag naar een C-segmenter wil, zullen die maandelijkse kosten in elk geval toenemen.

Afhankelijk van de kosten van het OV en de vergoeding daarvoor, zullen we kiezen of de 206cc de deur uit moet... maar OV is ook duur zat winking smiley

Hier zal het een Mini Clubman worden vermoed ik
Ook erg leuk, de oude generatie krijg ik er thuis niet door winking smiley Kijken jullie dan naar een nieuwe generatie of de oude?
@Gerwin, de nieuwe generatie. Oude generatie is ooit ook besproken maar kent best veel "problemen".

Zoiets: Clubman
Ah, van die kwaaltjes heb ik al eens eerder gehoord; 'Russisch roulette' met Mini's noemde een collega het al eens
Maar die nieuwe is inderdaad mooi thumbs up
Sanoma
Ah, van die kwaaltjes heb ik al eens eerder gehoord; 'Russisch roulette' met Mini's noemde een collega het al eens
Maar die nieuwe is inderdaad mooi thumbs up

Ja de oudere generatie heeft mij wat teveel puntjes grinning smiley. De nieuwe is degelijker, nog niet zonder problemen maar minder.
We zijn al gaan kijken maar toch besloten eerst te verhuizen en daarna van auto te wisselen.
Grappig..volgens mij heb ik ook al vaak los gelaten dat we graag van 2 naar 1 auto willen. Ik vind dat we elke maand veel te veel geld aan die auto's kwijt zijn.
Vind ik echt zondegeld en doe ik liever andere dingen voor.

Mijn vrouw kan qua werk echt niet zonder (thuiszorg) en voor mij is het qua OV (diverse keren overstappen) of fietsen (45 km) ook niet praktisch.
Daarom willen wij tzt graag verhuizen richting mijn werk.
En als mijn vrouw daar dan ook een baan zoekt (geen probleem in de zorg) slaan we twee vliegen in een klap.

Maar dat komt tzt wel..smiling smiley Ons leven is dit jaar al genoeg een rollercoaster. Eerst de baby maar gezond uitpoepen en dan maar eens kijken wat we allemaal willen (verhuizen/andere auto/weer een hond?/enz)

Nu staan er bijna continu twee auto's vrijwel werkeloos op de oprit.
Gisteren de Astra sinds maanden maar weer eens met het handje gewassen. Knapt ie toch wel van op..smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2020 14:39 door rjthefrisian.
@ Jimmy, zo'n Clubman vind ik een gaaf wagentje om te zien. Niets voor mij, maar dat is smaak. Als Cooper S zou ik mijn smaak absoluut wel willen aanpassen big smile smiley

@ Rob, autorijden is gewoon duur in dit land. Alleen de vaste lasten tikken voor een beetje auto al aan in dit land. Echter wonen jullie, net als wij, ook in een regio waar je niet zomaar zonder (twee) auto's kan. OV is er wel, maar lang niet altijd een goed alternatief zoals dat in de Randstad wel het geval is.

@ Autowassen, dat ga ik zaterdag denk ik ook voor het eerst doen met de nieuwe auto denk ik. Hij staat best aardig in de wax lijkt het, maar de achterkant vangt wel veel vuil.
Oh en ik heb al 2x per ongeluk de achterwisser gebruikt en dat staat lelijk grinning smiley

Knopje voor de achterwisser raak je net iets te makkelijk per ongeluk aan, dus binnenkort (net als bij de Clio) de stekker maar weer lostrekken drinking smiley
Bij de Clio had ik dat gedaan omdat de achterwisser altijd aan ging als je hem in z'n achteruit zet (mits ruitenwissers aan natuurlijk).

Eerst de baby maar gezond uitpoepen en dan maar eens kijken wat we allemaal willen (verhuizen/andere auto/weer een hond?/enz)

Is het met moeder de vrouw inmiddels weer wat stabieler?
Onze kleine ligt nog in een stuit, er zijn nog wat mogelijkheden maar de kans is redelijk groot dat het niet gaat veranderen. Afwachten dus, maar afgezien daarvan loopt alles met zowel de kleine als de vriendin voorspoedig en dat is wat ons betreft het belangrijkste.

Vorige week eindelijk een comode gevonden die we én mooi vonden én ook nog eens van degelijke kwaliteit is.
Verkoper: "levertijd is vier á vijf weken als je het wilt laten bezorgen. Afhalen kan volgende week al"
Nooooouuu, dan kom ik hem volgende wel even halen. Wordt anders wel heel erg krap grinning smiley

Geen stress of spanning verder, vriendin is gisteren begonnen met het opruimen van de kinderkamer. Ik heb alles afgeplakt en één van ons tweeën gaat een dezer dagen even een muurtje sauzen. Verder is alles al wel op orde eigenlijk.
Ook hadden we afgelopen weekend allebei het besef dat het zo lang niet meer duurt, dus de vluchtkoffer staat ook al bijna klaar mocht het toch een paar weken te vroeg komen op de een of andere manier.
Pas ook alvast de maxicosie in de auto. Op zich niet lastig maar ik weet nog dat ik daar de eerste keer even mee zat te klooien. Dat doe je liever zonder kind dan met een pasgeboren kind in de regen en in het donker winking smiley

Oh en ik heb al 2x per ongeluk de achterwisser gebruikt en dat staat lelijk
Haha! Gaat ook automatisch aan bij achteruitrijden als ze voor aanstaan hè, net als bij de Clio dus. Merkte dat zelfs de Fiesta (uit 2005) dat heeft.

@auto's: vanaf dat ik werk heb ik altijd minimaal twee auto's gehad bedacht ik me. Sowieso kunnen we thuis niet zonder twee auto's in het huishouden, want we gaan er allebei mee naar het werk. OV is geen optie en fietsen ook niet (voor mij qua afstand, voor M qua werk (vrij inspannend) en werktijden).

Is het met moeder de vrouw inmiddels weer wat stabieler?
Onze kleine ligt nog in een stuit, er zijn nog wat mogelijkheden maar de kans is redelijk groot dat het niet gaat veranderen. Afwachten dus, maar afgezien daarvan loopt alles met zowel de kleine als de vriendin voorspoedig en dat is wat ons betreft het belangrijkste.

Vorige week eindelijk een comode gevonden die we én mooi vonden én ook nog eens van degelijke kwaliteit is.
Verkoper: "levertijd is vier á vijf weken als je het wilt laten bezorgen. Afhalen kan volgende week al"
Nooooouuu, dan kom ik hem volgende wel even halen. Wordt anders wel heel erg krap grinning smiley

Geen stress of spanning verder, vriendin is gisteren begonnen met het opruimen van de kinderkamer. Ik heb alles afgeplakt en één van ons tweeën gaat een dezer dagen even een muurtje sauzen. Verder is alles al wel op orde eigenlijk.
Ook hadden we afgelopen weekend allebei het besef dat het zo lang niet meer duurt, dus de vluchtkoffer staat ook al bijna klaar mocht het toch een paar weken te vroeg komen op de een of andere manier.

Jah gaat naar omstandigheden goed..wordt nu wel steeds zwaarder..bij haar is de baby vant weekend waarschijnlijk ingedaald want begint op bepaalde plekken wat pijnlijk te worden...winking smiley maar is geen garantie...en ze kunnen tegenwoordig, met veel geweld, het kind eventueel proberen nog om te draaien...

Pas ook alvast de maxicosi in de auto. Op zich niet lastig maar ik weet nog dat ik daar de eerste keer even mee zat te klooien. Dat doe je liever zonder kind dan met een pasgeboren kind in de regen en in het donker

Klopt...inderdaad handig...we hebben nu zo'n easyfixx en klikt hem er zo in. Bij de vorige was het nog geklooi met de gordel. Maar met wat inzicht is het niet moeilijk.

ij de Clio had ik dat gedaan omdat de achterwisser altijd aan ging als je hem in z'n achteruit zet (mits ruitenwissers aan natuurlijk).

dacht dat alle auto's dat al jaren hadden..? Afgelopen drie auto's van mij hadden het sowiezo.
Bij veel auto's kan je het ook uitzetten via de BC..bij mijn astra kan dat bijvoorbeeld..maar ik vind het juist wel handig bij het achteruit rijden op de oprit s morgens vroeg met mist/damp op de ramen..maar tegen onwillige knopjes werkt alleen iets rigoreuzers..winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2020 16:46 door rjthefrisian.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.