Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Mogguh!

Ik rij nu al ruim 5 jaar in een Punto en dat bevalt echt prima. Merk wel dat ik wel regelmatig denk 'was ie maar een slagje groter'.
Toch net iets meer comfort/ruimte. Maar goed; das allemaal luxe, als dat qua kosten niet haalbaar is dan rij ik gewoon weer een b-segmenter hierna.

@ Volvo's: Zo'n S60 of V60 vind ik echt schitterend. Zie je hier in de buurt nog wel regelmatig rijden trouwens thumbs up maar meestal in saaie kleurtjes...

En luxe boeit mij allemaal wat minder. Xenon of led is wel een vereiste ivm mijn ogen. De rest is een geen vereiste.
Bij mij airco en cruisecontrol en de rest boeit mij niet.

en sinds Kim een huidig model Clubman in het zwart heeft gezien beiden ook bovenaan de lijst. A
Clubman vind ik ook een leuk bakkie. Zag 'm laatst in de roodbruine introkleur: ook tof!

Jammer, dat harde plastic zie je veel terug in Nissans.
Erg zonde inderdaad; Mitsubishi heeft daar ook last van.... mijn ouders hebben een ASX en dat is van buiten een leuk ding maar van binnen een en al plastic.
Ik heb afgelopen weekend weer gebruik gemaakt van de ruimte van de station.
Even een nieuwe vensterbank opgehaald big smile smiley

Bij de bouwmarkt de vensterbank van 4 meter op lengte laten zagen, dat scheelde 30 cm. Achterin de **** geschoven en naar huis gereden. In ons dorp zit een (zeer goede) bouwmarkt, dus kon prima even een stukje illegaal met de klep open naar huis rijden big smile smiley

Daarnaast wat elektra dingetjes aangepast en alles opgemeten voor plinten in de woonkamer. Toen was de zaterdag al weer aardig nuttig besteed smiling smiley
Plinten laat ik ook door de bouwmarkt zagen van MDF platen. Kost praktisch niets, moet ik ze zelf alleen even lakken maar dit is ook de moeite niet. Als ik ze online kant-en-klaar zou bestellen zou ik meer dan 200eu kwijt zijn en dan heb ik nog steeds MDF! nut smiley

@ Verlichting, LED of xenon is wel erg prettig maar ik moet zeggen dat de halogeen techniek ook niet stilstaat. Zeker met grootlicht komt er ook bij de **** een ontzettende bak licht vanaf. Wellicht dat ik mijn mening bij moet stellen als ik er in de herfst/winter mee zou rijden, maar nu heb ik niet het idee dat ik gigantisch veel mis t.o.v. de LED in de Astra.
Wel lichten verkeersborden veel feller (soms zelfs te fel) en veel eerder op met het wittere licht van LED.
@Richard, Tip van de dag! Ik had namelijk al voor 500,- plinten op mijn begroting staan. Dat scheelt inderdaad een hele grote berg.

Plinten laat ik ook door de bouwmarkt zagen van MDF platen. Kost praktisch niets, moet ik ze zelf alleen even lakken maar dit is ook de moeite niet. Als ik ze online kant-en-klaar zou bestellen zou ik meer dan 200eu kwijt zijn en dan heb ik nog steeds MDF!

Wel een idee maar is dat niet een klerewerk? ..heb eens MDF geverfd en spul zuigt verf op alsof het water is. Dus eerst voorbehandelen met een primer en dan nog twee keer verven of het enigszins dekkend te krijgen...en ik weet niet hoeveel meter plint je moet doen...

Clubman vind ik ook een leuk bakkie. Zag 'm laatst in de roodbruine introkleur: ook tof!

Die van moeders staat nog te koop...wel een One..winking smiley Mijn moeder mist hem niet...de deurtjes waren leuk maar een achterklep is veel praktischer..dat viel haar direct op...bij de deurtjes moet je steeds omlopen. En verder is ze blij met de hoge zit en de vermogenstoename van 90pk naar 180 pk..smiling smiley

Heb inmiddels ook blokje gereden en aparte ervaring..zoveel power in zo'n vrij hoge maar ook vrij stugge auto.
@Rob.. even snel gerekend

Plint 18mm x 244mm = in MDF rekening houdend met zaagverlies. 12 plinten van 244 lang = € 1,58 per plint.
online bestel je MDF plinten in deze maat voor € 9,50.. dat scheelt bijna € 8,- per plint en dat door het hele huis van onder tot boven vind ik het wel de moeite waard om ze 2 keer in de primer te zetten en daarna 2x in de lak. die 2x lak moet bij die andere ook. Ik vind het de tip van de dag!

@Clubman, dat nieuwe model heeft in ieder geval wel normale achterdeuren grinning smiley
begrijp het..ik heb van die plinten die bij het laminaat passen..die hoef je niet te schilderen..maar als je inderdaad toch al aan de schilder moet..dan bespaar je hoop centjes uit!
Corsa 20SEH
@Rob.. even snel gerekend

Plint 18mm x 244mm = in MDF rekening houdend met zaagverlies. 12 plinten van 244 lang = € 1,58 per plint.
online bestel je MDF plinten in deze maat voor € 9,50.. dat scheelt bijna € 8,- per plint en dat door het hele huis van onder tot boven vind ik het wel de moeite waard om ze 2 keer in de primer te zetten en daarna 2x in de lak. die 2x lak moet bij die andere ook. Ik vind het de tip van de dag!

@Clubman, dat nieuwe model heeft in ieder geval wel normale achterdeuren grinning smiley

Ik rekende (i.v.m. met zaagverlies van een paar mm van het zaagblad) met 11 plinten (10cm hoog) uit een plaat van 122x244. Hoogte van 10cm en dus lengte van 244.
12 plinten zou misschien kunnen, je houd 2cm over voor zaagverlies van het zaagblad. Je moet voor 12 plinten 10x zagen, dus het zaagblad mag niet dikker dan 2mm zijn. Volgens mij is een standaard zaagblad 2,5mm, dus dat komt net niet uit big smile smiley

Maakt ook niet uit, volgens mijn berekening heb ik sowieso twee MDF platen nodig en heb ik dan ruim voldoende om de hele benedenverdieping te doen. Heb ik wel te weinig, dan laat ik gewoon nog een plaat zagen dat kost toch tde wereld niet smiling smiley

Wel een idee maar is dat niet een klerewerk? ..heb eens MDF geverfd en spul zuigt verf op alsof het water is. Dus eerst voorbehandelen met een primer en dan nog twee keer verven of het enigszins dekkend te krijgen...en ik weet niet hoeveel meter plint je moet doen...

Tsja, moet je wel "even" doen inderdaad. Maar als ik ze bij ons onder de overkapping (of desnoods in de kamer) op bokjes in de grondverf zet en vervolgens af lak, ben ik na een paar avonden wel klaar. Ik ga daar ook geen hele dure verf voor halen, dat verschil zie je bij plinten toch niet (hoop ik).

Ook ben je dan gebonden aan simpele/strakke rechthoekige plinten. Wil je ze met een afgeronde hoek of ook nog ruimte voor kabels dan wordt het wel veel werk. Die kun je online wel bestellen, maar die zijn ook nog weer eens een stuk duurder dan de simpele varianten.
Zoals Jimmy ook al zegt heb je zo wel heel snel een hoop euro's bespaard smiling smiley

Tot slot tegen de muur plakken met montagekit en de naden met de muur nog even netjes afkitten en je hebt een strak geheel thumbs up
Mogguh

Handige klussers hier zo te lezen, op die manier kun je leuk wat centen sparen op de inrichting van het huis.
Nu de vakantie ten einde is en alles opgeborgen is, kijk je al stiekem een beetje vooruit richting komend jaar. En dan gaat toch steeds meer de wens spelen om een caravan aan te schaffen. In vergelijk met een vouwwagen kun je alles beter wegpakken (veel meer opbergruimte), heb je een toilet en kun je spullen droog inpakken bij vertrek (dag ervoor de tent opruimen). Dus een beetje aan het kijken naar 2 soorten caravans van 460 of 495cm opbouwlengte.

De Astra mag 1.400kg trekken, wat best fors is. Ervan uitgaande dat we nog 1-2 jaar met de Astra op vakantie kunnen, ook een beetje vooruit gekeken naar wat de caravan dan later moet trekken. Een crossland mag niks trekken (840kg), een mokka ook niet veel (1200kg), een grandland iets meer (1300kg) en de Astra/Insignia zitten ook aan de 1.400kg.
Dan blijkt dat de spoeling aan caravantrekkers best dun is, als we een caravan willen trekken met totaalgewicht van 1300kg.
Best wel lastige keuze, als we nu een caravan zouden kopen betekend dat eigenlijk al dat de opvolger van de Leaf een benzine-auto/hybride moet zijn, waardoor je ook direct een bijtellingskeuze maakt. Noujah, leuke overwegingen waar we een beetje over dubben.

Kameraad die zijn Astra J ST inruilde op een 2016 Seat Leon ST is super tevreden met de nieuwe auto. Pakt beter op als de astra deed, DSG maakt lekker makkelijk rijden en luxe als adaptive cruisecontrol en panoramadak/schuifdak maakt het rijden prettig. Maar hij mist wel de AGR stoelen en Xenon met AFL+ uit de astra.
@Rcihard, ik ging uit van 90mm smiling smiley Ik heb zelf een bovenfrees, dus die plinten waar een geultje in moet doe ik dan ook wel zelf.

Handige klussers hier zo te lezen, op die manier kun je leuk wat centen sparen op de inrichting van het huis.

Ach zo handig ben ik nou ook weer niet hoor.
Laminaat leggen gaat mij best aardig af. In mijn eerste woning heb ik het laten leggen en halverwege heeft mijn vader gezegd dat ze er maar mee op moesten houden omdat hij al wist dat ik het absoluut niet goed genoeg zou vinden. Dat had hij wel juist smiling smiley
Ik vind het belangrijk dat je een net patroon hebt van meerder planken, zodat als je over de vloer kijkt je niet als het ware nog een streep met naden ziet. Goed uitdokteren dat je mooi uit komt bij deuren en daar niet met te korte stukje zit (dat is nooit stevig namelijk). Op de bovenverdieping is het nog meer passen en meten met meerdere kamers en deuren. Daar neem ik (samen met mijn vader) de tijd voor, hij is een meester in het netjes uitzagen van kozijnen e.d.

Ben dan ook best trots op ons vloertje beneden. Combinatie van smalle en brede planken en in de keuken een andere kleur, maar wel van hetzelfde merk. Het duurt even voordat je het patroon van zes verschillende lengtes ziet en er is maar één rij waar het patroon (bewust) niet klopt om zo beter uit te komen. Plintjes doen we dus ook maar zelf, dat wordt ook gewoon weer netjes. De vorige keer kant-en-klaar besteld, maar het blijft MDF en stelt dus niet zoveel voor.

Beetje simpele elektra met lampjes en elektra lukt ook nog wel, telkens wel even weer opzoeken welke kleur nou wat is. Stroom er af halen, check, check, dubbel check en stroom er op. Knallen de stoppen er niet direct uit? Dan zit het goed grinning smiley

Schilderen gaat mij ook nog wel aardig af, ook iets waar je gewoon de tijd voor moet nemen. Plus dat goede kwasten en verf een wereld van verschil maken, koop gewoon het goede duurdere spul daar wordt het zoveel makkelijker en mooier van!

@Rcihard, ik ging uit van 90mm smiling smiley Ik heb zelf een bovenfrees, dus die plinten waar een geultje in moet doe ik dan ook wel zelf.

Juiste hoogte en dikte moet ik ook nog even kortsluiten met de vriendin, zou misschien ook wel 8 á 9cm kunnen worden en ik denk 15mm dik. 12mm is toch wel weer aan de smalle kant, maak je ze te dik dan blijft er ook weer meer stof op liggen.
Zelf frezen maakt het ook al weer wat handiger inderdaad, ik vind rechthoekige plinten eigenlijk wel mooi gelukkig. Kabels heb ik toch amper cq al weggewerkt in muren/door vloeren smiling smiley

De Astra mag 1.400kg trekken, wat best fors is. Ervan uitgaande dat we nog 1-2 jaar met de Astra op vakantie kunnen, ook een beetje vooruit gekeken naar wat de caravan dan later moet trekken. Een crossland mag niks trekken (840kg), een mokka ook niet veel (1200kg), een grandland iets meer (1300kg) en de Astra/Insignia zitten ook aan de 1.400kg.
Dan blijkt dat de spoeling aan caravantrekkers best dun is, als we een caravan willen trekken met totaalgewicht van 1300kg.
Best wel lastige keuze, als we nu een caravan zouden kopen betekend dat eigenlijk al dat de opvolger van de Leaf een benzine-auto/hybride moet zijn, waardoor je ook direct een bijtellingskeuze maakt. Noujah, leuke overwegingen waar we een beetje over dubben.

Duurt ook nog even voordat je de keuze moet maken toch? Wie weet wat voor modellen en er t.z.t. beschikbaar zijn.
En desnoods tijdens de vakantie wisselen met een collega, zoals je vorig jaar hebt gedaan?

Wij willen t.z.t. ook wel een caravan, maar voor nu echt nog geen rekening mee gehouden qua autokeuze. Sterker nog, we hebben niet eens een trekhaak.
B Real
[

Juiste hoogte en dikte moet ik ook nog even kortsluiten met de vriendin, zou misschien ook wel 8 á 9cm kunnen worden en ik denk 15mm dik. 12mm is toch wel weer aan de smalle kant, maak je ze te dik dan blijft er ook weer meer stof op liggen.
Zelf frezen maakt het ook al weer wat handiger inderdaad, ik vind rechthoekige plinten eigenlijk wel mooi gelukkig. Kabels heb ik toch amper cq al weggewerkt in muren/door vloeren smiling smiley

Ik heb dat geultje alleen maar nodig voor de kabel van meterkast naar tv. de rest vinden wij gelukkig allebei recht ook gewoon strak en mooi. en inderdaad 15 of 18mm
Caravan staat hier ook op het lijstje tzt maar dat doen we pas als de kinderen iets groter zijn. Met een baby straks in de caravan lijkt me echt geen pretje.
Puur omdat huisjes tegenwoordig echt schreeuwend duur zijn en je een caravan er heel snel uit hebt.
Maar moet vrouwlief nog wel meekrijgen. Maar we mogen tzt eens proefcamperen in de caravan van buren verderop...

Maar caravantrekkers worden inderdaad steeds zeldzamer..al die driepitters en elektrisch/hybride spul kunnen vrijwel niks trekken

Ik heb nu tig keren laminaat gelegd en voor mij echt fluitje van cent en heb al diverse familieleden en vrienden ermee geholpen.

Ik vind het belangrijk dat je een net patroon hebt van meerder planken, zodat als je over de vloer kijkt je niet als het ware nog een streep met naden ziet.

Das een keuze en/of smaak waar je vantevoren een keuze in moet maken. Ik leg het juist altijd in halfsteensverband ipv wildverband...vind ik een veel rustiger beeld geven met de evenwijdige lijnen. Maar das smaak..kan me voorstellen dat bij wat klassiekere vloeren en/of een groter huis juist wildverband beter staat.
In onze woning zou ik tureluurs van worden..smiling smiley
1400 kg trekgewicht lijkt mij niet heel fors, maar als ik dat dan zo lees wat die andere auto's mogen trekken valt mij dat wel tegen. De benz van mij mag iets van 1600 of 1800 trekken. Laguna was ook 1600 dacht ik. Zal dat dan toch te maken hebben met kleine blokjes en materiaalbesparing op het chassis?
AsconaGT
1400 kg trekgewicht lijkt mij niet heel fors, maar als ik dat dan zo lees wat die andere auto's mogen trekken valt mij dat wel tegen. De benz van mij mag iets van 1600 of 1800 trekken. Laguna was ook 1600 dacht ik. Zal dat dan toch te maken hebben met kleine blokjes en materiaalbesparing op het chassis?

Een beetje caravan van 5 meter opbouw weegt tussen de 1050-1150kg, beetje afhankelijk van merk en luxe. En dat zonder mover en airco.
Als je dan 1300kg mag trekken, blijft er niet heel veel laadgewicht meer over. Reken een (voor)tent van 40kg, gasfles 10kg....dan heb je nog 100kg-200kg voor zaken als tafel (van ons is 16kg), stoelen, kleding en profiant. Dan praat ik nog niet eens over kinderwagens/kinderspeelgoed ed. Dus dan moet er al best veel gewicht in de auto.

Is het onderstel van de Mokka geen doorontwikkeld Corsa-platform? Dat zou het lage trekgewicht kunnen verklaren.
Kijk nog ff op carbase. De Grandland mag als 1.2T 130pk automaat 1100kg trekken, als 130pk handbak 1400kg en als 1.6T autom 1.600kg.
Een Astra ST met 1.6T mag 1700kg trekken.
Caravan is leuk om te huren, zo een grote grinning smiley, maar een toercaravan, nee daar moet ik niet aan denken. nut smiley Maar ieder zijn ding natuurlijk!
Het valt me inderdaad wel op nu jullie dit zo benoemen dat de trekmogelijkheden drastisch zijn verlaagd ten opzichte van enkele jaren terug.

Maar @ Ruud, 200 kg is inderdaad niet super veel, maar moet wel mogelijk zijn, gewoon alle overbodige zaken thuis laten smiling smiley
Hier op het werk ook enkele fanatieke caravanners. Volgens de 'experts' zit je wel snel aan een auto met een trekgewicht van 1500kg. zo hou je wat ruimte over voor wat spullen in de caravan + fietsen en dergelijke. Een auto die 'maar' 1400 mag trekken houd al niet over.

Maar als ik dan lees hoe weinig die auto's tegenwoordig mogen trekken dan word het wel lastig wil je een beetje gewone motorisering hebben. Dan zit je gelijk aan de dikke jongens vast.

Al mag een Megane met 1.2 130pk icm EDC automaat wel gewoon 1650 kg geremd trekken.
Ruud, jij wil geen caravan maar een woonwagen joh! big smile smiley

Ik denk dat je het gewicht van alles wat je meezeult ook aardig overschat. Veel caravans mogen "maar" voor een paar honderd kilo beladen worden en in de auto gaat ook nog een hoop gewicht.
Als je met het vliegtuig gaat dan mag je vaak 25kg meenemen in je koffer, ik kom daar echt nooit aan. Zeker niet voor een zomervakantie.
Profiant, tsja wat weegt een flink vol boodschappenkrat? Die gevulde watertank, mut aardappelen en krat bier zou ik ter plekke kopen.

Als je dik 200kg in de caravan laad en vervolgens ook de auto nog vol stopt dan kun je toch behoorlijk wat gewicht meenemen lijkt mij, ik zou mij daar niet zo druk om maken. Misschien eens grasduinen op een vakantie/caravan forum? Is vast een onderwerp wat al helemaal uitgekauwd is met eventueel wel kant en klare lijstjes.
Die krat bier en zak aardappelen big smile smiley Heerlijk!
Wat je ook veel ziet is dat caravans tot 1600kg mogen wegen. Maar dat ze dan terug gekeurd worden tot 1500 of nog lager ivm de te trekken auto. Gevolg is dan wel dat je dan nog amper mag laden. En dat laatste vergeten mensen dan wel weer eens. Fietsen op de dissel, bbq mee, volle koelkast en veel andere 'zooi'.
Corsa 20SEH
Die krat bier en zak aardappelen big smile smiley Heerlijk![/quoe]
Om maar niet te praten over de rol toiletpapier grinning smiley

Idee was eigenlijk om de Polo van B op ten duur in te ruilen op een Crossland/Captur, iets hoger en ruimter. Als een Mokka een goede caravantrekker was geweest was het 'm dat geworden, zodat je met de lease-auto vrij van keuze bent. Maar die back-up als caravantrekker vervalt.
Dan zou "mijn" auto de caravantrekker moeten worden, waarmee elektrisch geen optie meer is en je dus ook geen bijtellingsvoordeel meer hebt. Opzich is dat geen probleem, maar rekenen we wel mee in de keuze of we een caravan kopen. Immers, een moderne vouwwagen biedt ook wel redelijk ruimte en luxe maar kan nog een keer achter een EV.
Ik heb afgelopen week ook een Tesla model 3 gezien met een vouwwagen. Was te laat met mijn telefoon voor een foto, maar het kan schijnbaar wel.
Ik denk dat het kostentechnisch gezien aantrekkelijker is om EV te rijden (afhankelijk van alle stimulans die dan van toepassing is) en eventueel het voordeel te gebruiken om een fatsoenlijke caravantrekker te krijgen als 2e auto.

als je graag zo'n SUV achtige wil zoals een mokka, waarom geen countryman, daar kun je met gemak een caravan achter hangen zonder gelijk dikke motoren te kiezen. Waardevast en beslist leuk thumbs up nieuwe captur mag ook iets van 1500kg er achter hebben met het basismotortje al, maar wel erg prijzig nog denk ik, En een T-roc mag ook zeker iest van 1500kg trekken. maar zal ook nog wel aan de prijs zijn.
Corsa 20SEH
Ik heb afgelopen week ook een Tesla model 3 gezien met een vouwwagen. Was te laat met mijn telefoon voor een foto, maar het kan schijnbaar wel.
Jahoor, zo uit mijn hoofd mag die 1100kg trekken. Dat is een heel nette prestatie voor een EV, en met een vouwwagen blijft er ook best veel van je actieradius over.

Ik denk dat het kostentechnisch gezien aantrekkelijker is om EV te rijden (afhankelijk van alle stimulans die dan van toepassing is) en eventueel het voordeel te gebruiken om een fatsoenlijke caravantrekker te krijgen als 2e auto.
Dat zou zomaar kunnen Joost, daarom is het ook geen heel makkelijke keuze. Zou mooi zijn als je iets meer een idee had hoe de komende jaren zakelijk rijden wordt belast en waar stimuleringsmaateregelen op worden toegepast.
Ik denk inderdaad dat het daar grotendeels op vast zit.

Mijn collega heeft als leaseauto een gebruikte tesla model 3 uit december 2019. Niet nieuw, maar wel 4,5 jaar profiteren van zeer gunstige bijtelling. Misschien is dat ook nog een optie? Dan weet je in ieder geval de komende tijd waar je aan toe bent. Wanneer wil jou werkgever eventueel naar een opvolger kijken?

Op het moment dat er weinig voordeel is op EV zou ik gewoon voor een fijne hybride (lekker veel koppel) of benzine gaan waar je fatsoenlijk wat achter kan hangen.

Al mag een Megane met 1.2 130pk icm EDC automaat wel gewoon 1650 kg geremd trekken.

Hah..de Tce met 102pk mag ook 1650 kg trekken...smiling smiley dan blijf je wel steken op de holterberg..smiling smiley

Maar Renault heeft wel hele forse trekgewichten...thumbs up

Zou mooi zijn als je iets meer een idee had hoe de komende jaren zakelijk rijden wordt belast en waar stimuleringsmaateregelen op worden toegepast.

Tsja...met deze onbetrouwbare overheid valt daar iig geen pijl op te trekken..smiling smiley
Ik begrijp echt niet wat jullie allemaal met een sleurhut hebben; lijkt met echt wel een typisch Nederlands fenomeen.
Ik ga ervan uit dat ik voor een caravan zoveel compromissen moet sluiten (inzake beschikbare ruimte en comfort enerzijds en inzake trekauto anderzijds) dat dit nooit een rationele keuze kan zijn.
En als ik dan ook nog eens zie hoe de standplaatsen op de meeste campings op mekaar geplakt zijn, zonder privacy en met gemeenschappelijk sanitair, neen dan hoeft het voor mij niet meer!!!
British Racing Green
Ik begrijp echt niet wat jullie allemaal met een sleurhut hebben; lijkt met echt wel een typisch Nederlands fenomeen.
Ik ga ervan uit dat ik voor een caravan zoveel compromissen moet sluiten (inzake beschikbare ruimte en comfort enerzijds en inzake trekauto anderzijds) dat dit nooit een rationele keuze kan zijn.
En als ik dan ook nog eens zie hoe de standplaatsen op de meeste campings op mekaar geplakt zijn, zonder privacy en met gemeenschappelijk sanitair, neen dan hoeft het voor mij niet meer!!!

Snap er ook niks van hoor. Denk ook dat het echt iets moet zijn waarmee je als kind mee opgegroeid en dus aan gewend bent.
Wat Jimmy zegt ben ik het ook mee eens, een stacaravan is dan al een heel stuk geschikter, je hoeft niet te slepen met allerlei zooi en je hebt veel meer ruimte en comfort. Natuurlijk is het iets heel anders dan een normale caravan maar doe mij dat maar.
Ik sluit me er bij aan, geen caravan voor mij!

Trekgewichten: Franse auto's hebben forse trekgewichten. De turboloze driecilinder C3 van m'n moeder mag ook 1200kg trekken!
Total Loss
British Racing Green

Snap er ook niks van hoor. Denk ook dat het echt iets moet zijn waarmee je als kind mee opgegroeid en dus aan gewend bent.
Wat Jimmy zegt ben ik het ook mee eens, een stacaravan is dan al een heel stuk geschikter, je hoeft niet te slepen met allerlei zooi en je hebt veel meer ruimte en comfort. Natuurlijk is het iets heel anders dan een normale caravan maar doe mij dat maar.

Bier in de koelkast, kijken waar de speeltuin is, stoel uitklappen.. smiling smiley

Hah..de Tce met 102pk mag ook 1650 kg trekken... dan blijf je wel steken op de holterberg..

Maar Renault heeft wel hele forse trekgewichten...

eye popping smiley

dat is echt bizar als het geen turboblokje is. durf het gerust onverantwoord te noemen zodra het land al iets gaat glooien en je gooit er 1650kg achter.

Ik ben niet opgegroeid met caravan (überhaupt niet met vakantie). Maar ik begrijp het wel. Het is net als kamperen alleen dan wel de luxe van wat meer bed, je kunt wat meer meenemen en met slecht weer heb je ook het nodige comfort. Maar of ik zoveel geld voor een caravan wil uitgeven, + stalling + onderhoud + de nadelen met brandstofverbruik en snelheid weet ik zo niet. Afhankelijk van type camping zijn de standplaatsen ook nog eens best wel aan de prijs
Mogguh!

Tsjah, kamperen......you hate it or love it. Er vallen veel nadelen te vinden over kamperen, maar juist het wat primitieve leven en continu in de buitenlucht zijn vind ik heerlijk. Het geeft me rust en ontspanning. En juist het sociale aspect, praatje met de buurman, vind ik voor twee weken heerlijk.
Met de moderne caravans (en dan tel ik die van 20 jaar leeftijd ook al mee) kom je er niet meer zo bekaaid vanaf. Wij kijken naar een caravan van 460-500cm opbouwlengte, waardoor je een ruime rondzit hebt en een goed vast bed. Tevens is er een toilet in de caravan aanwezig (ideaal voor de kleine behoefte 's nachts). En de keukentjes zijn tegenwoordig ook prima.

Tsjah, als je het kostenaspect bekijkt is een caravan niet goedkoop. Maar het is wel je "eigen", wat zeker in de corona-tijd best prettig is.
Mooiste vind ik nog wel hoe kids op een camping met elkaar omgaan. Die zijn heel sociaal en spelen de hele dag buiten, heerlijk toch!!
Je moet inderdaad van de charmes van het kamperen houden. Ik vind dat wel wat hebben. En zoals Ruud zegt; camperen is veel socialer. In een huisjes of stacaravan ben je veel meer op jezelf aangewezen. Je hebt gewoon minder contact met je buren.

Mooiste vind ik nog wel hoe kids op een camping met elkaar omgaan. Die zijn heel sociaal en spelen de hele dag buiten, heerlijk toch!!

Dat is het enige wat je als ouder wilt..smiling smiley

Tsjah, als je het kostenaspect bekijkt is een caravan niet goedkoop.

Nee maar kijk eens wat huisjes en of stacaravans tegenwoordig kosten. Wij hebben van de week weekendje weg in september geboekt..lieve s*ra..de bedragen gaan echt nergens meer over...laat staan als je straks in het hoogseizoen gaat boeken.
Mogguh!

rjthefrisian
In een huisjes of stacaravan ben je veel meer op jezelf aangewezen. Je hebt gewoon minder contact met je buren.
Ook daarom liever een huisje cool smiley En liefst ook lekker afgelegen zonder buren.

Wij hebben in september nog vrij, denk dat we dan naar Oostenrijk of Zwitserland rijden. Wel zin in!
Eens met Berry... Lekker tijd voor mezelf en mijn gezin, als L. lekker kan spelen wil ik gewoon relaxen en niet met de buurman kletsen.
Ideaal met een stacaravan of huisje.

Hoogseizoen is gewoon duur, of je nu iets huurt in NL of een hotel boekt in Spanje, een beetje geluk en misschien hier en daar je eisen/wensen aanpassen kan een hoop geld schelen.

Wij hadden nu een top camping met alles op en aan, luxe caravan via particuliere huur, nog steeds aan de prijs. Maar via de camping was het bijna 2x zo duur geweest.
Smaken verschillen..dat zie je maar weer....en gelukkig maar want anders werd het wel heel druk op de campings...grinning smiley
Wij gaan nu ook vaak naar huisjes maar het is allemaal zo individualistisch...
Ik mis dan echt wat het contact met de medemens. Maar daar houdt niet iedereen van..dat merk je ook in het dagelijks leven of in ons dorp.

Heb ik nu ook met het thuiswerken..ik mis echt het sociale contact met de collega's. Een dagje op kantoor is daarom ook een verademing.
op het werk vind ik het sociale heerlijk, ook verder wel. Maar op vakantie ben ik wel selectief sociaal grinning smiley Heb wel eens leuke contacten gehad met kamperen, maar ook wel eens gehad dat ik na 1 dag al helemaal gek werd van de buren . Voor de kinderen is het natuurlijk wel super.
Op vakantie heb ik totaal geen behoefte aan sociale contacten. Vandaar dat ons optrekje in Zeeland ideaal is. Dichtste buren op 500 meter, domein enkel te betreden via hek, hek op slot en geen bel aan straat en achteraan eindeloos vergezicht over het veld.
Zalige rust
Vroeger altijd met mijn ouders gekampeerd met de caravan, als kind was dat echt prachtig. De voorpret begon al als we de caravan op gingen halen bij de stalling en de heenreis was al een avontuur op die leeftijd. Hele dagen spelen met andere kinderen op de camping en volop activiteiten. Altijd wel wat grotere/luxere campings dat alles ook goed voor elkaar was. Lijkt mij later met kinderen ook wel ideaal, ook omdat wij het als ouders dan een stuk rustiger hebben.

Toch is een huisje/AirBnB ook super. Altijd goed voor elkaar, lekker je eigen stekkie, niet zoveel spullen om mee te zeulen en ook rustig.

Kamperen met een tent hebben we eenmaal gedaan. Was prima met z'n tweeën en we hadden twee weken lang prachtig weer, dan is het in zo'n tent wel uit te houden. Vroeger op de camping echter ook wel mensen met de dag chagrijniger zien worden omdat het een week lang regende en een tent dan echt niet leuk meer is.

En eigenlijk willen we de komende jaren ook nog op all-inclusive vakantie ergens in het Caribisch gebied. Als geld geen rol zou spelen zou ik dat jaarlijks doen, ik vind het heerlijk daar cool smiley

Maar op vakantie ben ik wel selectief sociaal

Mooie omschrijving, ik ook.

Heb ik nu ook met het thuiswerken..ik mis echt het sociale contact met de collega's. Een dagje op kantoor is daarom ook een verademing.

Ik zit de laatste weken weer iets meer op kantoor om twee nieuwe collega's wat in te werken (wat echt waardeloos is in deze tijd) en besef mij nu ook dat het contact met collega's toch wel erg prettig is. Toch verveeld het thuiswerken mij ook nog niet, geeft ook wel wat gemak, vrijheid en flexibiliteit op sommige momenten.

Ik zit de laatste weken weer iets meer op kantoor om twee nieuwe collega's wat in te werken (wat echt waardeloos is in deze tijd) en besef mij nu ook dat het contact met collega's toch wel erg prettig is. Toch verveeld het thuiswerken mij ook nog niet, geeft ook wel wat gemak, vrijheid en flexibiliteit op sommige momenten.

Klopt...de combi is prettig. Denk ook dat, nadat alles weer "normaal" is, structureel thuiswerken wel wat vaker bij mij aan de orde gaat zijn. Maar denk dat dat bij heel veel mensen zo is.
Midje..

mbt de caravanperikelen..gisteravond nog pittig gesprek/discussie gehad met mijn vrouw over een caravan...het is wel duidelijk dat ze in het Berri/Jimmy/BRG kamp zit..smiling smiley
Maar met de baby gaan we het toch niet doen..dat lijkt me helemaal niks. Misschien zomer van 2022 eerst maar eens proefdraaien....grinning smiley

Vandaag nog zeven weekjes tot de uitgerekende datum....schiet lekker op!
Mogguh!

@ Kramperen: Opgevoed met vakanties op vakantieparken, dus daar gaat ook mijn voorkeur naar uit. Ik hoef op vakantie niet zo nodig leuk te doen met de 'buren'; ik woon aan een pleintje dus dan krijg ik voldoende aandacht winking smiley Op vakantie even lekker rust.
Als kind vond ik het altijd wel prettig om op zo'n vakantiepark aan een pleintje te zitten met meerdere huisjes; lekker spelen met andere kinderen. Dus daar kozen mijn ouders dan ook altijd voor.

Kamperen? Ach, misschien. Wel eens gedacht aan een vouwwagen, maar dan wil ik de ruimte hebben om die bij huis te stallen. In een caravan krijg ik claustrofobie tongue sticking out smiley

Klopt...de combi is prettig. Denk ook dat, nadat alles weer "normaal" is, structureel thuiswerken wel wat vaker bij mij aan de orde gaat zijn. Maar denk dat dat bij heel veel mensen zo is.
Bij ons niet; hier wordt gewoon 'op de zaak gewerkt'. Thuiswerken is incidenteel of bij noodzaak. Maarja; we zijn ook een productiebedrijf, dus dan is het prettiger om lijfelijk aanwezig te zijn winking smiley

Gisteren nog een bod uitgebracht op een huis trouwens; 's ochtends bezichtiging gehad. Waren in totaal 19 geïnteresseerden.
Huis was wel gemiddeld 10-20% duurder dan andere huizen, dus we hebben 15.000 euro onder de vraagprijs geboden: dat vonden wij meer redelijk voor het huis. Dus 1% kans dat het doorgaat, maar als het doorgaat dan wel voor prijs waar we achter staan.
Iedereen heeft tot vrijdag 12 uur om te bieden (1 bod, geen onderhandelingen) en 's middags wordt de knoop doorgehakt.
@Gerwin, spannend. Je moet ook enkel bieden met bedragen waar je achter staat! Dat werd ons ook heel erg duidelijk in de zoektocht.

Thuiswerken is hier wel de norm, en gaat over het algemeen ook prima.
Leuk Gerwin!

Ik ben komende dagen een beetje daar in de buurt: we zitten een nachtje in Borger en ik heb het plan om binnendoor terug te rijden, dus de N34 afzakken.

@Rob: dat zal een mooie discussie geweest zijn big smile smiley Sowieso, discussiëren met een zwangere vrouw hè.... winking smiley
@ Gerwin, spannend!
De kans lijkt mij klein gezien je omschrijving, maar je moet inderdaad bieden waar je achter staat. Helaas doen een hoop anderen dat niet (altijd)

@ Berry, ik ben degene die het dichtste bij Borger woont. Voor mij een kwartiertje rijden winking smiley
Je bent welkom voor een kop koffie, maar ik ben wel veel op pad. Sterker nog, zaterdag zit ik juist weer bij jou in de buurt big smile smiley
Ja, jij zit nog wat dichter bij! We zijn er donderdag op vrijdag, zaterdag moet M weer werken namelijk smiling smiley
Dus mocht je een bekende blauwe Focus zien rijden, toeter of sein even big smile smiley
Ja, denk dat het de Focus wordt: M hoeft niet zo te racen, het zijn vooral lange stukken (lekker op de CC), de stoelverwarming is aangesloten, en navigeren gaat makkelijker. De Fiesta neem ik een paar keer per week mee naar kantoor. Heerlijk, die afwisseling!
Hallo, daar ben ik weer even :-)

Caravan : niet aan mij besteed. kamperen in een tent is wel heel erg mijn ding.

2 jaar geleden nog gekampeerd in een tent aan het meer van Annecy. Wie weet gaat dat vaker gebeuren vanwege Corona en ik, we, niet meer zo
ver gaan reizen.

Vanwege tegenvallende praktijk heb ik besloten weer een andere baan te gaan zoeken. ( financieel en ICT ) Tips zijn welkom ! :-)

Met mijn beide Insignia's ben ik zeer tevreden. Grappig om de onderlinge verschillen te ontdekken !
Nu even Toppop kijken.. echt uit mijn jonge jaren
Jammer dat je weer op zoek bent naar een nieuwe baan!
Mogguh!

Vandaag weer een dagje op kantoor. Lekkah!

Jij wisselt bijna net zo vaak van baan als van auto, hans...beetje onrustig?winking smiley

@Rob: dat zal een mooie discussie geweest zijn big smile smiley Sowieso, discussiëren met een zwangere vrouw hè....

pfoeh...dat verlies je bijna altijd..

maar hoezo..ervaring? tongue sticking out smiley

@ gerri: spannend! natuurlijk is de kans klein maar er is wel een kans..smiling smiley
Mogguh!

Ik ben komende dagen een beetje daar in de buurt: we zitten een nachtje in Borger en ik heb het plan om binnendoor terug te rijden, dus de N34 afzakken.
Dan kom je ook langs mijn woonplaats en de plaats waar ik werk winking smiley Natuurlijk welkom voor een bakkie koffie oid en als je nog VVV-tips wilt, laat maar weten!

Vanwege tegenvallende praktijk heb ik besloten weer een andere baan te gaan zoeken. ( financieel en ICT ) Tips zijn welkom ! :-)
Oeh, toch weer spannend. Onderwijsbranche beviel niet zo?

pfoeh...dat verlies je bijna altijd..
grinning smiley daar heb ik wel eens verhalen over gehoord ja...

@ Huis: via-via hoorde ik dat er mensen bij hetzelfde huis hadden gekeken en die de vraagprijs 'niet duur' vonden (echtpaar van in de 50 zonder kinderen)... dus de kans is nu 0,5% geworden smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2020 09:34 door Sanoma.
rjthefrisian

Jij wisselt bijna net zo vaak van baan als van auto, hans...beetje onrustig?winking smiley

Onrust heb ik altijd. Bij mijn vorige werkgever heb ik het 12 jaar volgehouden hoor :-)
Ik ben 55 en wil nog, in ieder geval 1x, een goede switch maken
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.