Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Bij dat huis van Rob zitten de buren dichterbij dan de huizen waar wij naar kijken winking smiley Wel een aantrekkelijke prijs!
Maarja, het moet ook echt wel top zijn willen we zo'n eind weg verhuizen. Het liefst blijf ik hier in de buurt maar dat is echt onbetaalbaar.
Leuk huis wat Rob laat zien, vooral die weilanden achter de tuin zijn geweldig, wel de lusten maar niet de lasten. Hier is vrijstaand met een beetje tuin echt onbetaalbaar. Zelfs 2 onder 1 kap is niet te betalen. Laat staan met een open veld achter je huis, alleen mogelijk helemaal aan de buitenrand van de stad en ook dan erg duur.
Richard
Als je budget 450k is dan moet je misschien wel kijken naar v.o.n. huizen van +/- 300k zodat je gelijk alles naar eigen wens kunt maken zonder heel uitbundig te doen maar wel direct alles naar wens te kunnen doen.

Zonder "heel uitbundig" te doen zegt ie er dan ook nog bij. Waar de neuk wil je in vredesnaam anderhalve ton aan uitgeven dan? Snap dat je bij een huis met een tuin ook wel een mille of 20 voor de tuin moet reserveren ofzo maar hoe je aan die anderhalve ton komt, echt geen idee. eye popping smileywinking smiley
Wat een gaaf huis gerwin! Ik vind de jaren 30 stijl ook heel erg mooi. Maar die opknappers heb ik de tijd niet voor. Opgeknapte zijn super duur en vaak geen garage. En die nieuwe jaren 30 stijl huizen ook onbetaalbaar en krappe kavels.

Je kunt een appartement niet met een 2 kapper of vrijstaand huis vergelijken natuurlijk. Ik weet de exacte bedragen natuurlijk niet. Maar vrienden van mij hebben 390.000 v.o.n. gekocht en wat ik mij zo herinner aan extra's

- tuindeuren
- garage naar 6 (of 7) meter ongeveer. Standaard was maar 3
- garage isolatie
- aanpassingen keuken en badkamer
- deel van de garage bijkeuken gemaakt
- Dakkapel op zolder
- kunststof kozijnen ipv hardhout
- hier en daar extra stopcontact
- muren stukadoren door het hele huis
- binnenschilderwerk zit er ook niet in, in grondverf standaard
- vloeren door het hele huis
- raammekleding
- gehele tuin, buitenkraan aanleggen, oprit bestraten, tuinverlichting. zand afgraven en afvoeren schuttingen

ben vast nog wel wat dingen vergeten, zonnescherm hebben ze volgens mij ook nog gedaan aan de achterzijde

Nu klinkt het heel luxe maar het is gewoon een vrij standaard 2 onder 1 kap woning waarbij de tuin vrij krap is. Veel huizen hebben nog een erker (jaren 30 stijl huis), suite deuren en andere mooie dingen maar dat hebben ze allemaal moeten laten varen. Zonder dat ze echt overdreven luxe hebben gedaan is er nog 60.000 op de kale v.o.n. prijs gekomen. Als je een beetje uitpakt kun je ook naar een ton gaan. anderhalve ton is misschien wat overdreven voor een normaal huis nut smiley Daarom zijn wij destijds afgehaakt. En de krappe kavels.

Nu staan er hier in het dorp ook wel wat ruimere kavels te koop, maarja…. iets met geld. Met geld zat zou ik wel nieuwbouw doen en gewoon alles maken zoals ik het graag wil hebben. Heerlijk lijkt mij dat. Maar dan moet wel eerst die vrachtwagen voor de deur komen grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2020 19:49 door AsconaGT.
De meeste dingen die je nu opnoemt zijn idd alleen van toepassing op een vrijstaand huis met garage en tuin. En daarvan zowat de helft voor alleen de garage en zolder. Wat mij betreft min of meer ook "overbodige" dingen, niet echt nodig om er gewoon te wonen. En natuurlijk maakt uit of je alleen bent of een stelletje of een compleet gezin. Ik zou nooit iets aanpassen aan een garage ( ook geen noodzaak voor mezelf ) en ook een dakkapel zou overbodig zijn.

Dat gezegd, mijn appartement is natuurlijk niet een standaard appartement. Met 140 m2 vloeroppervlak is het groter dan verreweg de meeste huizen. Dus wat betreft muren, vloeren, raambekleding, verlichting, keuken en badkamers, toilet gelijkwaardig aan een compleet huis. Mis alleen een zolder en/of garage. ( maar heb wel een grote schuur en vaste parkeerplaats ).

En je kan alles natuurlijk zo gek maken als je wilt, ik zou bijvoorbeeld echt nooit 20k ( of veel meer ) uitgeven aan een keuken.

Edit : Raar trouwens dat zelfs het binnenschilderwerk niet gedaan was. eye popping smiley
Die garage hebben ze verlengt van 3 naar 7 schat ik zo en in de isolatie laten bouwen om er voor de helft en bijkeuken van te maken. Andere deel voor fietsen. En dat is echt super handig en praktisch. Extra koelkast of vriezer staat er ook. Je loopt geen smerige schoenen gelijk het huis in vanuit de tuin. Voorraadkast. Heel fijn. Die dakkapel was nodig om er echt een bruikbare ruime kamer van te maken. Is overigens geen vrijstaand huis maar gewoon een vrij standaard 2 onder 1 kapper.

Als je alleen bent zijn het dingen die minder nodig zijn maar met 2 of 3 kinderen zijn wat praktische zaken zoals een bijkeuken wel heel fijn, maar dus niet standaard en dan kan het prijzig worden met al die extra's.
AsconaGT
Die garage hebben ze verlengt van 3 naar 7 schat ik zo en in de isolatie laten bouwen om er voor de helft en bijkeuken van te maken. Andere deel voor fietsen. En dat is echt super handig en praktisch. Extra koelkast of vriezer staat er ook. Je loopt geen smerige schoenen gelijk het huis in vanuit de tuin. Voorraadkast. Heel fijn. Die dakkapel was nodig om er echt een bruikbare ruime kamer van te maken. Is overigens geen vrijstaand huis maar gewoon een vrij standaard 2 onder 1 kapper.

Als je alleen bent zijn het dingen die minder nodig zijn maar met 2 of 3 kinderen zijn wat praktische zaken zoals een bijkeuken wel heel fijn, maar dus niet standaard en dan kan het prijzig worden met al die extra's.

Maat van mij heeft precies hetzelfde met de garage. Voorste deel gewoon met garagedeur en daar staan de motoren in, achterste gedeelte bijkeuken, was al zo toen ze het huis kochten jaar of 3 geleden maar hebben toevallig half jaar terug ofzo de hele bijkeuken vernieuwd ( nieuwe kastjes, afzuigkap erin voor de frituurpan etc. ), dus ik zie zeker de handigheid er wel van in. Punt is eigenlijk dat zoiets hier toch al niet te betalen is, laat staan nieuwbouw met dat soort opzet ( garage naast het huis/aan het huis vast ).

Verder noem jij ook heel erg veel dingen "af bouw" oftewel opties die je kan kiezen via het bouwbedrijf die het huis bouwt, daar had ik het eigenlijk niet over, die opties zijn namelijk altijd stervensduur. Ik had het eigenlijk puur over de kosten die je zelf nog moet maken nadat je de sleutel overhandigd hebt gekregen, dus wat je zelf nog minimaal moet doen voor het huis bewoonbaar is.

In mijn geval had ik maar voor iets van 4 mille aan opties van de optielijst, juist omdat alles stervensduur was.
Het al eerder genoemde "weghalen" van de vide iets van 3 mille.
Verder op alle deuren andere deurgrepen ( koopje, 30 Euro per deurknop ), 5 cm hoger hangen van toilet ( 150 Euro, na later nameten bleek toilet in badkamer ook op diezelfde hogere en duurdere hoogte te hangen, maar niet voor betaald ). Belachelijk toch, betalen voor iets 5 cm hoger hangen maar het is er helemaal nog niet, dus is puur administratief iets. En verder geen opties geloof ik. Stonden ook dingen op als gasaansluiting voor gaskachel en een daklicht/luik in de woonkamer in verschillende soorten ( verschillende van heel duur tot walgelijk duur, die laatste kon dan ook open ).

Dit is zo'n beetje het goedkoopste wat er te krijgen is hier ( met een garage naast het huis ), maar is wel een hele heftige opknapper en erg klein.
opknappert

Wil je iets met dezelfde eisen ( minimaal 250 m2 grond, 3 slaapkamers en garage ) en dan vrijstaand dan kom je minimaal hierop uit.
Nog steeds ouwe meuk ( maar wel goede plek vlak bij het centrum ) nog een opknappert

Er is op dit moment 1 ( een! ) nieuwbouw project hier waarbij je een garage hebt naast/aan je huis.
ketsjing

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2020 00:09 door Total Loss.

Nu staan er hier in het dorp ook wel wat ruimere kavels te koop, maarja…. iets met geld.

Sodeknetter, alleen de kavel al 760.000 Euro, en zo te zien is 70% al verkocht ook.

Edit : In verhouding krijg je daar wel lekker veel grond voor je geld hier 4 ton voor 965 m2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2020 00:16 door Total Loss.
Mogguh!!

Zow, niet geweten dat er nog zoveel van jullie terug gekomen zijn van nieuwbouw. Je zou je bijna afvragen wie dan nieuwbouw nog wel kan bekostigen.
Nouja, we gaan het allemaal zien. En als er tussendoor wat bestaande bouw vrij komt en we vinden het wat, dan gaan we daar ook naar kijken.
Blijkbaar kunnen het er veel bekostingen want er word genoeg verkocht. Moet wel zeggen dat er wel altijd wat kavels te koop staan hier in ons dorp, dus zó snel gaat het ook weer niet. Merk ook in mijn omgeving dat men ten koste van alles nieuw wil kopen omdat men geen gebruikt huis wil hebben. Met name de iets jongere mensen. Alles moet perfect naar eigen wens. Ook geen 2e hands auto maar een nieuwe private lease "want ik ga echt niet in zo'n gebruikt barrel rijden" hoor je dan. Denk dat dat ook een overweging is. En ik hoor ook vaak "allemaal de zelfde mensen in de zelfde fase van het leven / met kinderen" is veel leuker. Beetje gemixed gezelschap lijkt mij wat prettiger, maargoed. Ieder zijn voorkeur smiling smiley
met genoeg geld zou ik ook wel nieuw bouwen hoor! Dat zeker. Iets grotere kavel, geen concessies doen aan zoals ik het graag wil hebben. Jaren 30 stijl, grote kap er op. Ruime garage Helaas geen geld voor tongue sticking out smiley

Verder noem jij ook heel erg veel dingen "af bouw" oftewel opties die je kan kiezen via het bouwbedrijf die het huis bouwt, daar had ik het eigenlijk niet over, die opties zijn namelijk altijd stervensduur. Ik had het eigenlijk puur over de kosten die je zelf nog moet maken nadat je de sleutel overhandigd hebt gekregen, dus wat je zelf nog minimaal moet doen voor het huis bewoonbaar is.

Ah ja, en die bedoelde ik net als Joost wel.
Zo'n bouwproject lijkt best aantrekkelijk. Dan koop je een woning met een vanafprijs (v.o.n.) van bijv. 300k, dat lijkt dan heel aantrekkelijk en dat kan ook als je nul opties/uitbreidingen neemt.
Ik vond, in ons geval, dat er nog best een flink bedrag bij moest waarbij ik een groot deel niet exact genoeg kon inschatten plus dat we heel snel moesten beslissen. Daar had ik geen trek in en dus zijn we verder gaan zoeken.

@ Ruud, nieuwbouw is prachtig maar neem er de tijd voor en zoek het goed uit, er komt waarschijnlijk meer bij kijken dan je vooraf denkt. Kunnen en willen jullie het betalen dan kan het een prachtige optie thumbs up

Blijkbaar kunnen het er veel bekostingen want er word genoeg verkocht. Moet wel zeggen dat er wel altijd wat kavels te koop staan hier in ons dorp, dus zó snel gaat het ook weer niet. Merk ook in mijn omgeving dat men ten koste van alles nieuw wil kopen omdat men geen gebruikt huis wil hebben. Met name de iets jongere mensen. Alles moet perfect naar eigen wens. Ook geen 2e hands auto maar een nieuwe private lease "want ik ga echt niet in zo'n gebruikt barrel rijden" hoor je dan. Denk dat dat ook een overweging is. En ik hoor ook vaak "allemaal de zelfde mensen in de zelfde fase van het leven / met kinderen" is veel leuker. Beetje gemixed gezelschap lijkt mij wat prettiger, maargoed. Ieder zijn voorkeur smiling smiley
met genoeg geld zou ik ook wel nieuw bouwen hoor! Dat zeker. Iets grotere kavel, geen concessies doen aan zoals ik het graag wil hebben. Jaren 30 stijl, grote kap er op. Ruime garage Helaas geen geld voor

Blijkbaar hebben ze bij jullie iets andere levensstandaard. Ik ken helemaal niemand die private least. En ook ken ik bijna niemand die zulke dure nieuwbouwhuizen als bij jullie uit de grond laat stampen. We hebben wel wat vrienden die een nieuwbouwhuis hebben gekocht maar dat zijn gewoon van die "rijtjeswoningen" van 200k-250k...
Klinkt allemaal behoorlijk verwend.....dan zijn we hier in het Noorden toch wat nuchterder..als je het zelf niet kan betalen koop je het ook niet.

Al zie ik wel steeds meer vooral jongere mensen die een dikke auto status vinden hebben en daar flink krom voor liggen (met of zonder de bank).
Mogguh!

Met die nieuwbouwhuizen kunnen de bedragen snel oplopen... in de basis wordt er zo goedkoop mogelijk gebouwd en wil je aanpassingen dan zijn ze duur betaald. Heb 3 jaar geleden een brochure opgevraagd en met wat basis aanpassingen was ik zo € 50.000 euro verder.

Sodeknetter, alleen de kavel al 760.000 Euro, en zo te zien is 70% al verkocht ook.
Voor 200.000 euro meer, heb je hier een (prachtige!) kavel van 200.000m2 grinning smiley

Ik zag net nog een tussenwoningkje in Amsterdam voorbij komen of FB: 550.000 euro! (en dan is de grond nog niet eens van jou grinning smiley )

Blijkbaar hebben ze bij jullie iets andere levensstandaard. Ik ken helemaal niemand die private least.
Nope, ken ik ook niet... maar de 'nieuwe generatie' heeft wel al wat meer eisen/wensen merk ik... nieuwere auto's, meer spullen in huis, grote TV, etc. Waar ze het geld vandaan halen, geen idee.

Wij gaan volgende week nog een huis bezichtigen: leuk opgeknapt, kunststof kozijnen en goed geïsoleerd, lekkere ruimte beneden, leuke tuin, eigen oprit en garage
Nadelen: niet al te veel ruimte boven en geen bad. De uitstraling van het huis is ook niet fantastich, maar daar laat ik een huis niet persé om staan.
Maar vraagprijs is binnen budget, dus toch maar even kijken wat het is.

Kwam gisteravond online (kreeg meteen linkjes doorgestuurd) en de makelaar was vanochtend vanaf 9 uur bereikbaar; nou niet dus. Eerste 3 pogingen kreeg ik niemand te pakken en bij de 4e poging stond ik 10 minuten in de wacht; allemaal bellers voor dat huis. 'stormloop'. nut smiley
Private lease is nog zoveel in mijn eigen vriendenkring. Maar de de quote om niet in een oud barrel te rijden kwam van de buurjongen van 23. nut smiley Hier op het werk zei iemand in de productie, ook een jong iemand, iets van soortgelijke strekking en rijden er ook wel private leasers rond. Opmerkelijk genoeg de mensen in wat minder betaalde functies. Ik vind het ook behoorlijk verwend. Ergens voor sparen en niet altijd alles perfect willen hebben lijkt bij jongeren steeds minder voor te komen.

Aantal vrienden woont inderdaad wel in de nieuwbouwwijk hier in het dorp. Voor 250.000 koop je hier niets in de nieuwbouw. Voor 3 ton gebruikt rijtjeswoning in die wijk begint het mee. Voor dat zelfde geld koop je een groot ruim huis elders in het dorp, maar dat willen mensen niet. Frank zal ook vast genoeg jonge mensen / vrienden kennen die er wonen. Veel jonge mensen willen daar wonen alsof het het beloofde land is grinning smiley
Ik weet wel wat de huizen hebben gekost maar niet hun financiële plaatje hoe ze het betalen. Ik wil het ook niet weten maar Ik kan (wil) het in ieder geval niet betalen en blijf mij verwonderen hoeveel mensen dat wel lijken te kunnen naast dure vakanties, auto's, etc.

Ben benieuwd Gerwin, is dat echt de stormloop voor dat huis? Is toch echt bizar nut smiley

En ja in Amsterdam is helemaal bizar. Mijn schoonzus kijkt momenteel daar rond. Ze willen max 7 ton (!) uit geven, liefst wat minder, met als eis een huis(je) met een tuin en niet te ver van hun werk en enkele wat mindere wijken zijn uitgesloten. Meer eisen heeft ze niet. Dat is inmiddels als een zoektocht van enkele maanden geworden, ga je niet vinden namelijk. nut smiley

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2020 10:20 door AsconaGT.

Ben benieuwd Gerwin, is dat echt de stormloop voor dat huis? Is toch echt bizar
Dat is het. Maar er komt niet zo vaak iets te koop en als er iets te koop komt, is het vaak al rond de 3 ton. (en is er ook stormloop)

Een makelaar heeft ons geadviseerd om ons huis voor 189.000 te koop te zetten en dat het dan voor rond de 195.000 verkocht zou worden; er is op dit moment 'in het dorp' slechts 1 ander huis te koop voor onder de 2 ton... dus wij kunnen ook wel veel aandacht verwachten.

Een vergelijkbare woning is laatst zonder makelaar verkocht (stond alleen op facebook): 1 kijkdag, 12 kijkers, 8 serieus geïnteresseerd en uiteindelijk 10.000 euro overboden...echt bizar.

Wij hebben 4 jaar geleden 2x kunnen kijken bij een huis wat al maanden te koop stond en hebben toen 15.000 onder de vraagprijs geboden...
4 jaar later heb je nauwelijks de kans nog om 1 keer te kijken als een huis een dag te koop staat en moet je overbieden.

Ik kan er soms echt niet bij.

Dat is inmiddels als een zoektocht van enkele maanden geworden, ga je niet vinden namelijk.
Misschien rondom Amsterdam kijken; Amstelveen bijvoorbeeld? Misschien wel iets verder van het werk, maar met OV ben je overal vrij rap in die steden winking smiley
Onze woning is met 20K boven vraagprijs verkocht. Nu hebben we ook duur gekocht, dus een stuk overwaarde zit al direct in de nieuwe woning.
@ Gerwin, leuk huis! zeker de moeite om te gaan kijken.

Hier is het ook gekkenhuis maar ben blij dat ik eruit ben. grinning smiley

Misschien rondom Amsterdam kijken; Amstelveen bijvoorbeeld? Misschien wel iets verder van het werk, maar met OV ben je overal vrij rap in die steden

Ja dat zeiden wij ook al maar nee, in amsterdam daar gebeurt "het". De levendigheid van de stad. Ik kan mij er totaal niet iets bij voorstellen maargoed. ze zijn al wel zo ver om buiten de ring te kijken en misschien wel in amsterdam noord (aan de andere kant van het ei).

@Gerwin, gewoon kijken wat er van komt. Uiteindelijk koopt toch iemand het, misschien zijn jullie het wel thumbs up Ik hoor ook dat veel huizen onderhoud al worden verkocht zonder op funda te komen. dan heeft de makelaar al een paar potentiële kopers in hun portefeuille.

Ben in ieder geval blij dat ik in 2015 heb gekocht. In alle rust nadenken, paar weken later een 2e bezichtiging. Eerst een bod ver onder de vraagprijs nut smiley Het is niet perfect, maar elk jaar doen we een beetje om het mooier te maken. Over 4 jaar staat vloerverwarming, nieuwe vloer en keuken en meterkast op het programma.
Leuk huis gerwin. Heeft in de basis wel wat van ons huis maar dan 13 jaar ouder bouwjaar.
Maar je weet inmiddels wel dat je nog geen verwachtingen moet hebben..je bent niet de enige..smiling smiley

Ach..en ik laat me niet gek maken door de huizenmarkt..zitten nu prima en hebben alle tijd...hap wel eens toe als de omstandigheden thuis het toelaten en de er iets op het pad komt.

Over 4 jaar staat vloerverwarming, nieuwe vloer en keuken en meterkast op het programma.

haha..das flink naar achter verschoven door de benz...grinning smiley Eerst was het nog vorig jaar toch?
Nee vorig jaar was de tuin. Jaren daarvoor veel aan kerlit aan huis gemaakt en achterstallig onderhoud

Over 4 jaar moeten we de hypotheek verlengen. Tegen die tijd kijken wat financieel aantrekkelijk is, en wat we allemaal kunnen, en tot die tijd ook flink sparen. Hebben nu met die jonge kinderen geen zin in grote verbouwingen komende tijd. Daarom kon de benz nu ook. Over 4 jaar is de keuken 24 jaar oud, en pakken we de hele woonkamer aan. Heeft allemaal ook geen haast. Beetje bij beetje.

Ben in ieder geval wel blij dat we goed kunnen sparen door de lage maandlasten terwijl we niet eens fulltime werken. En je kunt kiezen of je dat geld verstandig in het huis wil stoppen, of wat minder verstandig een mooie auto van kopen winking smiley
Vorig jaar is "typfaut".....bedoelde natuurlijk volgend jaar. dat was voor de benz toch de planning..smiling smiley

Ach planningen zijn er om overschreden te worden..smiling smiley

Hier is de keuken en badkamer ook wel aan vervanging toe maar doen we lekker niet...hebben wel wat quick fixxes doorgevoerd. Kinderkamers en babykamer opgeknapt en nieuwe meubels, nieuwe oven, nieuwe wasmachine, nieuwe droger en wat kleine snuisterijen/opfrissingen...de rest mag de eventuele volgende bewoner doen..smiling smiley

Sparen gaat hier effe wat minder..vrouwlief zit in de ziektewet en de extraatjes zijn wat weg gevallen. Maar goed voor het goede doel! De gezondheid is veel belangrijker!
Ook hier stellen we de auto nog maar effe uit. Is ook totaal niet nodig want astra staat echt te verstoffen. Pak voor alles de c3.
Mogguh,

Dat is 't ook maar net Joost, wie dan leeft..... maargoed, een beetje een planning is wel fijn.

De chef hier reed na m'n vakantie ineens in een andere auto. Voor mijn vakantie is zijn elektrische Jaguar al grondig onder handen genomen omdat de hele luchtvering dienst weigerde, toen was hij de auto al 2 weken kwijt. Nu bleek er een storing in zijn accupakket te zijn, en is het hele accupakket naar Engeland verscheept nut smiley
Zal je als particulier maar overkomen, dat je een jonge occasion koopt en dat dan 't accupakket kapot gaat nut smiley
Toch maar weg gehaald..smiling smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2020 15:48 door rjthefrisian.
Oeh! Nu zijn we wel nieuwsgierig Rob! big smile smiley

@ Ruud, dat zijn geen leuke grappen inderdaad.
Hoe bevalt de Jaguar hem verder?
Ik vind de I-Pace best aardig om te zien, maar de actieradius is volgens mij echt heel beperkt en de auto ondersteund alleen laden op 1-fase en dat schiet dus ook niet echt op. Wel kosten de auto's volgens mij rond de 100k, dan zou ik toch voor iets van Tesla zijn gegaan denk ik. Ziet er iets minder uit, maar daar is het overall gezien wel iets beter voor elkaar.

Is ook totaal niet nodig want astra staat echt te verstoffen. Pak voor alles de c3.
\

Met reden? Omwille van de kosten? Of omdat de C3 voor kortere afstanden lekkerder rijdt/praktischer is?
Hier staat de C1 ook erg veel stil, als ik de **** niet nodig heb dan neemt mijn vriendin hem mee. Dat was pre-corona ook al zo, maar nu ik thuis werk rijd zij er dagelijks in. Het beurtje van laatst hebben we al ruimschoots gecompenseerd met de besparing op brandstof de laatste maanden.
Wij rijden niks minder meer vanaf mei. Gewoon weer fulltime op kantoor en M werkt uiteraard ook op locatie (ouderenzorg).

\

Met reden? Omwille van de kosten? Of omdat de C3 voor kortere afstanden lekkerder rijdt/praktischer is?

Simpelweg omdat de C3 een dieseltje is en dus een stuk voordeliger rijdt.. de wegenbelasting betalen we toch al....

En we rijden bijzonder weinig..af en toe naar de supermarkt en een enkel bezoekje in de buurt.

En morgen horen we of het thuiswerken wordt verlengd en daar ga ik vanuit na de woorden van Rutte.
zolang we de ruimte niet nodig hebben en korte stukjes rijden word hier ook gewoon de Up gepakt. De Benz is zoveel fijner maar de up rijd 'gratis', en voor die korte stukjes helemaal prima ook thumbs up
Jah en de C3 is ook nog een heerlijk ruim waar we prima met gezin en hond in kunnen en komt meer dan uitstekend mee op de snelweg. Tuurlijk is de astra een stuk verfijnder, steviger en stiller maar als ik in de C3 rijdt mis ik eigenlijk niks.

Eigenlijk alleen de xenon....
Hier heb ik de 1 serie na 4 weken ook weer aangezwengeld vandaag. smiling smiley Blijft toch een erg fijne auto, maar zodra mijn leasefiets binnen is gaat hij toch de deur uit. Beetje duur voor 2500 km per jaar.
En fietsen is een stuk gezonder Jimmy! Goed bezig smiling smiley

rjthefrisian
Jah en de C3 is ook nog een heerlijk ruim waar we prima met gezin en hond in kunnen en komt meer dan uitstekend mee op de snelweg. Tuurlijk is de astra een stuk verfijnder, steviger en stiller maar als ik in de C3 rijdt mis ik eigenlijk niks.

Eigenlijk alleen de xenon....

Mooie conclusie. Zo goed zijn ook de B-segment auto's, je hebt niets meer nodig. Misschien kofferbakruimte of breedte op de achterbank voor de wat grotere gezinnen. Maar als je dan weer in een wat duurder modelletje stapt merk je ook wel waar de kosten in zijn gaan zitten.

@Thuiswerken: hier weer een dagje op kantoor. Voor het eerst sinds... weet ik niet meer zo goed eigenlijk. Daar zat ook mijn eigen vakantie wel tussen ook. Volgende week hebben we weer intern corona-beraad, dan hebben we het o.a. over hoe we het najaar voor ons zien. Alle seinen staan op 'zoveel mogelijk thuiswerken'. Vanmorgen in de krant las ik daarover wel een interessante opmerking, uitgaande van maatwerk. De één redt het wat beter thuis dan de ander namelijk, dus waarom zouden sommige collega's niet toch wel hun meeste dagen op het kantoor mogen doorbrengen.

@Gerwin: spannend! Wel heel vervelend als je het gevoel hebt dat er zoveel 'concurrentie' staat te trappelen. Dat helpt wel mee in het overbieden vrees ik. Ik denk wel dat jullie de rust weten te bewaren, kww.

AsconaGT
Aantal vrienden woont inderdaad wel in de nieuwbouwwijk hier in het dorp. Voor 250.000 koop je hier niets in de nieuwbouw. Voor 3 ton gebruikt rijtjeswoning in die wijk begint het mee. Voor dat zelfde geld koop je een groot ruim huis elders in het dorp, maar dat willen mensen niet. Frank zal ook vast genoeg jonge mensen / vrienden kennen die er wonen. Veel jonge mensen willen daar wonen alsof het het beloofde land is grinning smiley
Ik weet wel wat de huizen hebben gekost maar niet hun financiële plaatje hoe ze het betalen. Ik wil het ook niet weten maar Ik kan (wil) het in ieder geval niet betalen en blijf mij verwonderen hoeveel mensen dat wel lijken te kunnen naast dure vakanties, auto's, etc.

Vrienden in die wijk niet echt, ken er wel een aantal mensen. Het interessante is dat die wijk zo duur is geworden dat het mensen ook wel aan het denken heeft gezet. Volgens de makelaar was de wijk waar wij in woonden ineens weer in trek gekomen juist bij jonge stellen of jonge gezinnen. Toen wij ons huis daar kochten in 2014 kwam men er maar moeilijk vanaf, nu zijn ze niet aan te slepen. Dat kon ik wel zien in de verkoopprijs nut smiley

Astra F
Mogguh!!

Zow, niet geweten dat er nog zoveel van jullie terug gekomen zijn van nieuwbouw. Je zou je bijna afvragen wie dan nieuwbouw nog wel kan bekostigen.
Nouja, we gaan het allemaal zien. En als er tussendoor wat bestaande bouw vrij komt en we vinden het wat, dan gaan we daar ook naar kijken.

Het klinkt allemaal heel mooi, een nieuwe woning. Maar zoals voorbeelden al laten zien is elke aanpassing die je wil laten doorvoeren kassa voor de projectontwikkelaar. Als je de kans hebt lijkt mij een kavel aanschaffen en daar zelf met een aannemer naar keuze iets opzetten veel mooier. Maar ook daar zit een -behoorlijk- prijskaartje aan. Wat we bij ons in het dorp nog wel eens zien zijn CPO-projecten: Collectief Particulier Opdrachtgeverschap. Dus geen projectontwikkelaar, maar de buurt die samen een architect en aannemer in de arm nemen om een rij woningen of een aantal (gelijke) tweekappers te laten bouwen. Wel een schaalvoordeel, maar ook de mogelijkheid om een huis naar smaak te laten ontwikkelen.
Franklinn
Vanmorgen in de krant las ik daarover wel een interessante opmerking, uitgaande van maatwerk. De één redt het wat beter thuis dan de ander namelijk, dus waarom zouden sommige collega's niet toch wel hun meeste dagen op het kantoor mogen doorbrengen.
Die discussies hebben wij op werk ook wel. We zitten met 50% van het personeel op kantoor, en ik moet zeggen dat dat prima werkt.
Planning was dat wij vanaf 1 september ook weer met 50% bezetting op kantoor aan de slag zouden gaan, maar dat is weer van de baan. Zoveel mogelijk thuiswerken indien mogelijk is nog steeds de doelstelling. Overleg op kantoor kan, maar het liefst daarna weer naar huis. Dat laatst vind ik dan weer niet zo efficiënt.

Ikzelf zou 50% op kantoor en de rest thuis wel een prima combi vinden, beide heeft namelijk voor- en nadelen. Afgezien daarvan merk ik toch ook wel weer dat als je op kantoor bent het sociale aspect toch ook wel ontzettend prettig is. Gewoon af en toe weer even met collega's over niet werkgerelateerde onderwerpen spreken, telefonisch doe je dat veel minder en zeker veel minder lang is mijn ervaring.

Afgelopen dagen een aantal sollicitatiegesprekken gevoerd voor een nieuwe collega via MS Teams. Had verwacht dat dat toch minder prettig zou werken, maar eigenlijk werkt dat heel goed.
Vandaag toevallig weer dag op kantoor gewerkt en team ontmoet. Echt fijn om directe collega's maar juist ook collega's van andere afdelingen weer eens face to face te treffen. Liep alleen voor joker met mijn ingebonden tenen en j*zus-nikes...smiling smiley

En vandaag ook het beleid voor de periode na 1 sept door de directie gecommuniceerd. Had weinig versoepeling verwacht na de woorden van Rutte maar die komt er bij ons wel. Devies blijft thuis werken maar wordt weer een verdieping open gesteld met selectie aan werkplekken en het wordt weer wat gemakkelijker gemaakt om op kantoor te werken. We gaan als team nu een dag in de week op kantoor werken.

Vanmiddag nog klein akkefietje. Had met vriend afgesproken om wat babyspullen uit te wisselen. Even bij hem op werk op stoep geparkeerd. Leek alsof stoep vlekkeloos overging in parkeerterrein maar zat toch een soort van stoeprand in. Reed er heel langzaam af maar hoorde voor en achter iets even flink over stenen schuren. Even gekeken en bleek een paar stoeptegels flink omhoog te staan waardoor hoogteverschil flink hoger was. Gelukkig bleek thuis alleen de onderkant van de trekhaak wat geschaafd te zijn en voor heb ik niks kunnen vinden.
Maar besefte wel hoe laag de astra eigenlijk ligt.

j*zus-nikes
Jeruzalem stappers! winking smiley
Mogguh!

@ Marc: Dat zijn mooie auto's die je gevonden hebt, vooral die rode Insignia is echt dik!
Valt mij ook op dat Insignia's A2 nog best aan de prijs zijn. Al zijn ze dan ook wel weer ruim uitgerust.
Stiekum vind ik de A2 Insignia over het algemeen ook mooier als het huidige model. Die heeft een wat chiquer/luxer voorkomen als de huidige, waar het soms toch allemaal wat smal/agiel over komt.

Mooie conclusie. Zo goed zijn ook de B-segment auto's, je hebt niets meer nodig. Misschien kofferbakruimte of breedte op de achterbank voor de wat grotere gezinnen. Maar als je dan weer in een wat duurder modelletje stapt merk je ook wel waar de kosten in zijn gaan zitten.
Kwa luxe heb je in de huidige B-segment auto's weinig te klagen, maargoed....het zijn ook de C-segment auto's van enkele jaren terug. Eigenlijk wel jammer dat het allemaal zo opschuift naar een hoger segment. Merkbaar vind ik veelal vooral de langere wielbasis en isolatie bij een segment hoger, zeker op langere stukken rijden die auto's een stuk fijner/stiller. Alleen daarom al zou ik liever een C of D segmenter willen.
Die rode Insignia is wel erg lekker hoor!
Maar toch, voor 42k ging ik waarschijnlijk wel shoppen bij BMW/Audi/Mercedes gok ik ondanks dat je dan iets ouder en iets meer km's hebt. Dat liever dan voor hetzelfde geld een net geen nieuwe Insignia.

Kwa luxe heb je in de huidige B-segment auto's weinig te klagen,
Merkbaar vind ik veelal vooral de langere wielbasis en isolatie bij een segment hoger, zeker op langere stukken rijden die auto's een stuk fijner/stiller.

Exact dit.
Er is echt niets mis met de huidge B-segmenters, maar ik wist na 3,5 jaar Clio ook dat ik heel graag een grotere auto wilde. Niet voor de ruimte, wel voor het comfort.

Laatst ook weer wat km's in de C1 gemaakt, omdat de **** weer eens in beslag was genomen. Voor ons een ideale tweede auto gezien het geringe aantal km's wat er mee gereden wordt. Je merkt aan alles dat het klein en goedkoop is, maar toch ook ontzettend degelijk. Van binnen veel plastic, maar het functioneert allemaal ontzettend prima. Airco wordt ook ijskoud, heb ik mij echt over verbaasd. Echter wel echt een auto voor erbij cq als je weinig km's maakt, maak je 20.000km per jaar dan word je er niet vrolijk van vrees ik.

Daarnaast werkt die auto voor mij ontzettend onthaastend lijkt het wel. Ik rijd er rustiger in als in mijn eigen auto big smile smiley
Ongemerkt rijd ik er ook veel minder te hard mee, zal komen door het gebrek aan cruise control en het extra lawaai. In mijn eigen auto zet ik de CC standaard op standje "te hard, maar de boete is te overzien" grinning smiley
Voordeel van de **** is adaptieve cruise control, ook al zet je die bij wijze van op 200 als er een auto voor je 60 rijd ga je echt niet harder. Inhalen doe ik dan met de **** wel weer minder als in de Astra, ook omdat het in de Astra wat makkelijker ging.
Zowel mijn vriendin als ik moeten wel wennen aan het gebrek aan ACC op de C1, aan het begin van de rit vraag je je de eerste keer altijd even af wanneer de auto nou gaat remmen en dan komt het besef dat je dat zelf moet doen (overigens zonder gevaarlijk te worden, de ACC remt namelijk best tijdig af). Zo snel went het gemak blijkbaar big smile smiley
Total Loss

j*zus-nikes
Jeruzalem stappers! winking smiley
Riep iemand mij? winking smiley

Ik heb vandaag weer de Fiesta mee naar kantoor. Ik las pas een review hier op de site van iemand die een Model S had ingeruild op een nieuwe Fiesta ST. Ik snap dat wel. Zo'n auto uit het B-segment is inderdaad meer dan prima, en als ST ook nog eens leuk!
Ik heb het vaak geroepen...kleinere autos zijn veel speelser en dynamischer om te rijden. Je hebt er veel fun mee en denk dat zo'n fiesta st het ultieme voorbeeld is. Lekker licht, korte wielbasis en je hebt niet veel pks nodig.
Ik houd er wel van om lekker potje te sturen.

Voor het comfort, de ruimte en het gezin is natuurlijk een grotere auto fijn...maar als ik naar mezelf kijk rijdt zelden meer dan 150 km per dag en dan kan meer dan uitstekend in een B segmenter.

En luxe boeit mij allemaal wat minder. Xenon of led is wel een vereiste ivm mjjn ogen. De rest is een geen vereiste.

Omdat ik volgende keer echt een strak sturende auto wil staan Ford en BMW hoog op mijn lijstje.

Daarom ben ik niet zon fan van dat electrisch spul...gaat rechtdoor allemaal snel maar door het enorme gewicht stuurt het gewoon minder en ga je veel sneller rechtdoor.
B Real
Maar toch, voor 42k ging ik waarschijnlijk wel shoppen bij BMW/Audi/Mercedes gok ik ondanks dat je dan iets ouder en iets meer km's hebt. Dat liever dan voor hetzelfde geld een net geen nieuwe Insignia.

Rij nu al 2weken exclusief met mijn Audi rond (zijn intussen 1.000 km verder).
Zelfs voor een fractie van de genoemde bedragen rij je een volwaardige BMW/Audi/Mercedes.
Ik vermoed dat je voor een A5 coupé zelfs nog een pak minder betaalt dan voor een cabrio.
En om eerlijk te zijn, niemand geeft hem zijn 10 jaar aan...
Toegegeven, de GPS loopt inzake beelden en bediening duidelijk een generatie achter op mijn S90, maar wie maalt daar nu om???
En alle functies worden bediend via een gigantisch aantal knoppen op de middenconsole, maar dat gaat eerlijk gezegd ene stuk sneller en intuïtiever dan via touchscreen.
Hier staat een 3 serie F31, in bruin, donker grijs of zwart, en sinds Kim een huidig model Clubman in het zwart heeft gezien beiden ook bovenaan de lijst. Als er nog wat € over zijn na de verhuis straks zullen we eens kijken. Kim rijdt er het meeste in dus die heeft ook wat te zeggen natuurlijk. Zolang ik mijn speelgoed voertuigen kan behouden smiling bouncing smiley.

BMW
Clubman

En om eerlijk te zijn, niemand geeft hem zijn 10 jaar aan...
Dat had ik ook niet verwacht Peter. Enerzijds een compliment aan het model, anderzijds ook wel weer een teken dat bij Audi de uiterlijke vernieuwingen dermate onopvallend zijn dat het ook een zwakte kan zijn.

Net ff terug van de dealer met de Leaf. Ze hebben aftermarket de (led) koplampen vervangen (140 euro) en de rubberstrip die de kofferbak afsluit nieuw gemonteerd zodat de klep weer goed dicht valt. Was in 45min gepiept, dus in de showroom mijn mail ff doorgewerkt en rondje langs de auto's gelopen. Daarbij viel de quisqai (man, die naam is niet te typennut smiley ) op, leuk uiterlijk maar plastic en gedateerd interieur. Jammer, dat harde plastic zie je veel terug in Nissans. Er stond geen enkele auto, waarbij ik "wow" dacht. Zelfs hun 2-persoons cabrio sportwagen niet.

Kwam daarintegen onderweg de Focus station wel vaak tegen. Erg lekkere verschijning als ST-line, maar ook heel annoniem in gewone uitvoering. Tevens de nieuwe Clio nog ff gespot, wat een heerlijk wagentje is dat! Lekker chique en rustige lijnen, komt heel volwassen en rustig over in vergelijking met een Corsa/Fiesta.

Daarnaast werkt die auto voor mij ontzettend onthaastend lijkt het wel. Ik rijd er rustiger in als in mijn eigen auto

Ik rij met de up juist veel harder. Alles gaat plankgas, beetje toeren maken om het ding vooruit te branden. De Mercedes heeft zoveel over, automaat, ik word er zelf gewoon rustig van, en zo rij ik er dan ook meestal mee. Heerlijk! De Up is over een maand alweer aan beurt nummer 3 toe.

Ik heb gisteren lang stuk in een V60 van het huidige model meegereden. T5 R-design, dik in de spullen. En een collega die exact de zelfde auto heeft (alleen uni wit ipv metallic wit, alleen hij heeft trekhaak), reed voor ons. Wat een fijn ding ook hoor. ook achterin

Ik heb gisteren lang stuk in een V60 van het huidige model meegereden. T5 R-design, dik in de spullen. En een collega die exact de zelfde auto heeft (alleen uni wit ipv metallic wit, alleen hij heeft trekhaak), reed voor ons. Wat een fijn ding ook hoor. ook achterin
En ook nog eens een prachtig mooie auto om te zien!!
Aboluut!

Die rode Insignia is wel erg lekker hoor!

Daar zou ik de Volvo V60/S90/V90 absoluut aan toe willen voegen!
Nee ik ben juist wat minder gecharmeerd van de nieuwste modellen v60 en v90. Vond de vorige generatie volvos meer aanspreken. De nieuwste s60 vind ik wel fraai maar nog nooit in het echt gezien...
Ook de v60 zie ik bijzonder weinig.

Maar overall vind ik volvos fraai en een shmpathiek merk maar zijn toch vaak met name op comfort gericht en minder op dynamiek.

Tevens de nieuwe Clio nog ff gespot, wat een heerlijk wagentje is dat! Lekker chique en rustige lijnen, komt heel volwassen en rustig over in vergelijking met een Corsa/Fiesta.

Maar ook wel heel anoniem model voor een franse auto. Je moet soms echt kijken of het niet zijn voorganger is. Die voorganger heb ik nu paar keer ervaren en das een erg matige auto hoor. Matige afwerking, vreselijk multimediasysteem, gevoelloze besturing..mijn schoonmoeder heeft haar c30 diesel er op ingeruild en heeft er wel wat spijt van. Echt flink stuk minder auto in alles...

Zag vandaag zon heerlijke knalgele 208 gtline. Moet je van houden maar ik vind hem heerlijk! Dan is de clio een beetje een muurbloempje.
Moet inderdaad zeggen dat die Insignia me nogal aan de prijs is.
Aangezien Richard ( terecht ) over Volvo begon.
Dit heb je ook voor diezelfde centen, zelfde bouwjaar, zelfde lage kilometerstand maar met een nog dikkere motor.

Volvo S60 T5 Intro Edition

Nou..dan wist ik wel. Wat een plaatje!
JA, dat is toch prachtig! Toch zou ik zelf voor de V gaan.

Maar overall vind ik volvos fraai en een shmpathiek merk maar zijn toch vaak met name op comfort gericht en minder op dynamiek.

Qua looks vind ik ze echt geweldig. Is inderdaad comfort. De V60 waar ik in mee reed was een R-design. Volgens mij met ander onderstel en kreeg er een beetje het zelfde gevoel bij als een A4 met S-line onderstel. Het word er bonkig en stug van maar niet dynamisch. Het is in de basis gewoon sportieve auto, dat moet je er ook niet van willen maken.

Ik vind een S60 ook heel erg fraai zoals hierboven. Ik zie hem wel eens rijden, maar echt heel weinig. Verbaast mij eerlijk gezegd wel. Een 4 serie grand coupe of audi A5 zie je wel stuk vaker.

Ik was overigens wat minder onder de indruk van de binnenkant. Nu was het ook veel pianolak waar ik niet van hou, het was absoluut prima maar het digitale instrumentarium, infotainment als algeheel materiaalgebruik was best oke maar echt 'premium' ?
Exact zo'n rode zie ik ook regelmatig als ik boodschappen ga doen. Supergaaf!
Dan maar iets minder sportief, maar die zou ik absoluut wel willen hebben.

Heb bij de dealer ook 1x in een V60 gezeten en ik was direct verkocht. Was van binnen ook heel erg zwart, maar het was wel gewoon strak en netjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.