Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Leuk!

hier in het dorp rijden (of reden) er 2 rond. Laatst zag ik de blauwe (met witte strepen) nog. Beide in vrij nette staat zo op het oog. Ongeblazen 2.0, leuk scheurbakkie! Ideale beginnersauto. Zoiets ben je ook nog wel weer een keer kwijt mits het een beetje net ding is.

Is zo met sommige uitvoeringen van de S90.

bijzonder! Ik kan mij voorstellen dat er ook genoeg mensen in een grote sedan die weinig of nooit een achterbank plat klapt. Technisch lijkt het mij geen duur iets om gewoon alle auto's er maar mee uit te rusten, ,maar dat is dus niet het geval.

Grappig detail; ik zat laatst de handleiding van de C klasse te lezen. Je kunt in het handschoenkastje de kofferbak vergrendelen bij de sedan. Waarom? Nou als je bij een valletparking staat kun je waardevolle spullen achterin stoppen. Achterklep vergrendelen in dashboardkastje. En dashboardkastje op slot draaien met de fysieke sleutel die jun je zo uit de afstandsbediening halen. Dat fysieke sleuteltje neem je dan mee. Zo kan er niemand even neuzen in de kofferbak en word deze niet ontgrendeld voor het bedienen van de centrale vergrendeling.

zo kwam ik achter nog veel meer grappige dingen. Dat je ook de hoogte van de achterklep kan programmeren als je met het 'probleem' zit wat frank heeft met de insignia. Denk dat weinig mensen van die grappige, en soms ook nuttige details weten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 17:23 door AsconaGT.
Ik zie in de astra k sw met electrische klep ook altijd zo'n knop zitten. Is dat ook voor het instellen van verschillende hoogtes?

Wat bij de Focus heel leuk is: bij de hatch, wagon en sedan zijn de achterbank identiek! Dus ook geen skiluik, maar wel altijd in twee delen neerklapbaar (en dus over de modellen uitwisselbaar).

Is dat leuk? Ik zou het liever mét skiluik hebben...smiling smiley Vooral met bagagenet is het ideaal. Lange zaken tm 2,50 schuif ik zo in zonder alles te demonteren en je kunt ook gewoon passagiers meenemen.

Fiesta St is erg leuk autootje! Rijdt echt super! Enige minpunt is zijn plastic dashboard maar ach...qua fun is ie top!

Vanmorgen even op het werk gekeken en vanmiddag hele middag met collegas op terras gezeten. Echt genieten! Nu weer lekker weekend!
Ik zit nog steeds op het werk, hele dag op een vrijwel leeg kantoor. Super saai, maar wel veel gedaan en lekker in de airco. Had vanmorgen wel veel afspraken staan anders sliep ik nu nut smiley Over uurtje naar huis. Morgen nog 6 uurtjes werken en dan weekend cool smiley

Ik zie in de astra k sw met electrische klep ook altijd zo'n knop zitten. Is dat ook voor het instellen van verschillende hoogtes?

zou goed kunnen. Bij mijn auto moet je die knop gebruiken om de hoogte in te stellen (of te resetten). je moet wel even de handeling weten. Ik ga er toch geen gebruik van maken; dat gezegd hebbende. Misschien ga ik dit weekend wel eens proberen of de auto in de garage past. Ik leg mijn werk telefoon op de grond neer en mijn eigen in de auto. Ik videobel dan met mijzelf om zo de hoogte in de gaten te houden bij de knik bovenaan. Auto in de hoogste stand en zien of het past.

In de praktijk zal ik er zelden gebruik van maken, maar het is geinig als het kan.
De Fiesta is gekocht hoor! Was de tweede auto, naast een RS6 V10 en is vervangen door een eCitigo grinning smiley
Herstelde schade rechtsachter, beginnend roestplekje op de achterklep maar technisch goed. Interieur ook als nieuw. De lak een beetje poetsen. Leuk klusje, en leuk om zo'n kart eens te ervaren!
jeetje, een RS6 V10 en een citigo, zeker om dat geweld en uitstoot van de audi een beetje te compenseren grinning smiley Heb je hem gelijk mee kunnen nemen?

Ben ben benieuwd! Nu krijg ik ook zin om zoiets te doen grinning smiley maar heb al genoeg geld uitgegeven en de tijd nu ook even niet. En het liefst ook een eigen grote schuur waar ik technisch in alle rust alles kan nalopen/vervangen/herstellen. Beetje wheeler dealers drinking smiley
Die tijd gaat het de komende jaren ook nog niet worden, Joost...smiling smiley

Leuk zon audi...tref s ochtends bij de kinderopvang ook steeds stel met splinternieuwe s6 avant...
Ken ze echter niet maar bruut ding.

Merk dat ik uberhaupt weinig meer aan de auto's toekom. Worden echt alleen even als gebruiksmiddel gebruikt (de astra zelfs helemaal niet). De rest geloof ik wel even. Zijn nu even belangrijkere zaken.

Vraagje aan jullie: hebben jullie in de regio ook van die patsstraatjes waar jeugd met veel te dikke en vaak erg fout gepimpte autos en veel te veel gebeuk uit de speakers voortdurend doorheen rijden? Of is dat echt Fries?

Man...vorige week in Drachten uit eten geweest in zon straat...alleen maar vag spul met toeters en bellen en continu gebonk. Echt zielig eigenlijk hoe sommigen het rondje meerdere keren deden. En vandaag ervoer ik het in een winkelstraat in een dorpje verderop ook weer...allemaal getunede en gepimpte autos die wat rondrijden en stoer denken te zijn..

...heb ik wat overgeslagen in mijn jeugd ofzo?
Ik haal m waarschijnlijk zaterdag op. Ik zei ook al: met tien cilinders over twee auto's weet ik niet of de compensatie van de Citigo EV voldoende is winking smiley big smile smiley

Vraagje aan jullie: hebben jullie in de regio ook van die patsstraatjes waar jeugd met veel te dikke en vaak erg fout gepimpte autos en veel te veel gebeuk uit de speakers voortdurend doorheen rijden? Of is dat echt Fries?
Hebben jullie geen Mac? smiling smiley
Wat jij vertelt doet me wel denken aan boulevards en straatjes op vakantieadressen; Frankrijk, bij Cannes en ook in Velden aan de Worthersee.

@Joost: als het kan moet je zoiets doen, gewoon leuk! smiling smiley
Peter, van harte gefeliciteerd met je kleinzoon! Ik weet het, inmiddels kan hij al kruipen maar ben nu op vakantie en lees/reageer niet zo vaak winking smiley
Desalniettemin wens ik je alle bompa-trots toe die je als opa kunt ervaren (zeker in coronatijd)

Vandaag hebben we de Vogezen verlaten na 9 dagen en zijn we doorgegaan naar de Jura voor onze laatste week. Dan zit het er alweer op..
We hebben fantastisch uitzicht, zowel op een meer en de bergen.. als op de overbuuf, een Duitse blonde met motor die helemaal alleen is...

@astra k, de achterklep kan je idd op 3/4e instellen. Dan gaat hij net wat minder ver open, precies hoog genoeg om mijn hoofd er tegen te stoten.

Nog 730km, dan staat er alweer een ton op het klokje.
Ondanks Coronacrisis gaat het toch heel snel..
@tjoening, dat is bij ons haast voorbij. Wat je wel vaak ziet is van die parkings bij bijv de Gamma waar dan 2 auto’s raam-aan-raam gaan staan, af en toe wordt er wat uitgewisseld en dan weer vertrekken.
Na verloop van tijd worden de auto’s steeds dikker: paar maanden terug zaten ze nog in een Ford Focus van minstens 10 jaar oud, daarna werd het een mooie tweedehands BMW 320 en tegenwoordig zie je dezelfde gasten met een parelwitte CL AMG aankomen.
Ik loop regelmatig hard langs die punten en zie het gebeuren.
Vorig jaar is er nog een dikke Ferrari de bocht uit gevlogen op de n302, die was zéker niet op weg naar de golfbaan... (suggestief, ik weet het)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 23:04 door Hotdog.
Ik lees het al fer, mooi uitzicht thumbs up en mooie vakantie grinning smiley

Over dat showen van je auto, in onze plaats is het wel eens bij de Mac, met name zondagavond. Maar in onze naburige stad heb je een terrassenplein en tot voor kort kon je daar met de auto voor langs rijden tot aan een parkeerplaats. Doodlopend. Bepaalde type mensen deden op zomerse dagen niets anders dan heen en weer rijden, beetje gas geven. Soms tot wel 10x toe nut smiley Terwijl de mensen op het terras er tot geen oog voor hadden of er zich aan stoorden.

Gevoelsmatig is het juist de laatste jaren stukken minder. Maar kan ook komen omdat ik minder vaak terrasjes pak grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2020 08:36 door AsconaGT.
Mogguh!

@ Fer: fijne vakantie verder!
@ Berri: tof! Ziet er op de foto's ook goed uit thumbs up

Merk dat ik uberhaupt weinig meer aan de auto's toekom. Worden echt alleen even als gebruiksmiddel gebruikt (de astra zelfs helemaal niet). De rest geloof ik wel even. Zijn nu even belangrijkere zaken.
Ik heb weinig 'interesse' meer voor mijn auto; krijg onderhoud en verder interesseert het me niks. Laats heeft iemand een raam open laten staan tijdens een regenbui; allemaal kringen in de bekleding maar het interesseert me geen sier. Softijs gedrupt op de achterbank: boeien. Paar jaar geleden zou ik dan wel even wat vloekwoorden moeten wegslikken als dat zou gebeuren.
Maar goed, denk dat het mu niet meer boeit omdat ik weet dat ie nog maar 1000-1500 euro waard is winking smiley

McDonalds drinking smiley
Ik merk dat ik me hier vooral erger aan motorrijders die denken dat ze op een circuit zijn; we wonen in de buurt van een rechte weg, net na een verkeerslicht en daar wordt het gas dan flink losgetrokken. Wat een verschrikkelijke herrie geeft dat. thumbs down

Man...vorige week in Drachten uit eten geweest in zon straat...alleen maar vag spul met toeters en bellen en continu gebonk.

Ik kan wel raden welke straat dat was, weet de naam zo niet, maar je hebt in Drachten één redelijke lange straat waar veel horeca/kroegen zitten. Overdag redelijk uitgestorven, maar als het allemaal geopend is een mooie plek om je auto te showen big smile smiley

Bij ons (old hometownd bedoel ik dan) valt het mee. De McD stonden er voorheen wel eens wat, maar tegenwoordig al een stuk minder en veel overlast geeft het volgens mij ook niet echt meer. Wel hebben ze daar een mooie lange tunnel welke uitnodigt tot wat extra geluidsproductie, tot onvrede van omwonende.
Moet zeggen dat ik mij daar met de motor ook wel eens schuldig aan heb gemaakt toen deze net geopend was, probleem is alleen dat je het zelf op de motor toch niet goed hoort. Ja, je hoort een hoop herrie maar dat hoor je ook als je op de snelweg het gas los trekt.

Ik heb weinig 'interesse' meer voor mijn auto; krijg onderhoud en verder interesseert het me niks. Laats heeft iemand een raam open laten staan tijdens een regenbui; allemaal kringen in de bekleding maar het interesseert me geen sier. Softijs gedrupt op de achterbank: boeien. Paar jaar geleden zou ik dan wel even wat vloekwoorden moeten wegslikken als dat zou gebeuren.

Hmm, ik ben toch wel wat kritischer hoor. Ik kreeg afgelopen weekend nog commentaar van vrienden toen ik, vlak voor vertrek, alle deuren opende om de warmte uit de auto te krijgen. "Weet je dat je met je sleutel in 1x alle ramen kunt laten zakken?"
Ja, dat weet ik maar de auto was net een week geleden gewassen en ik heb een bloedhekel aan de strepen op de ruiten. Achterwisser wordt eveneens nooit gebruikt.

Zelfs vorige maand mijn vriendin op haar fl*kker gegeven omdat ze voor de zoveelste keer zo met haar modder/zandpoten in de auto was gestapt nadat ze bij haar paarde of het bos was geweest en ik had juist vlak daarvoor hele de auto uitgezogen. angry smily
'Ach, het is maar een gebruiksvoorwerp" Dat klopt, maar het minste wat je kunt doen is even je schoenen/laarzen uitstampen voordat je in de auto stapt. angry smily

Zal ook nog wel even wennen worden als straks de kleine er is en de hele achterbank eronder smeert big smile smiley

@ Fer, hopelijk blijft het een beetje zonnig dan kun je met een zonnebril op redelijk onopvallend van het uitzicht genieten grinning smiley
@ Berry, heerlijke aanschaf weer! Knap hoe je toch altijd voor bescheiden geld leuke auto's weet te vinden én het ook gewoon durft te doen thumbs up

Zelfs vorige maand mijn vriendin op haar fl*kker gegeven omdat ze voor de zoveelste keer zo met haar modder/zandpoten in de auto was gestapt nadat ze bij haar paarde of het bos was geweest en ik had juist vlak daarvoor hele de auto uitgezogen. angry smily
Brrrr, paarden....
In de eerste jaren was ik ook wel zo, maar nu steeds minder merk ik. Het is echt een gebruiksvoorwerp geworden en de buitenkant zit vol met deukjes/krassen van mensen die niet kunnen parkeren of asociaal zijn met de deuren open doen.
Dus tja; ik maak me er niet meer zo druk om. In 6 jaar is de nieuwigheid er wel wat af.

Maar als ik de auto net gewassen en uitgezogen zou hebben en iemand stapt met vieze smeerpoten in, dan zal ik daar ook zeker wel even een opmerking over maken.

Zal ook nog wel even wennen worden als straks de kleine er is en de hele achterbank eronder smeert big smile smiley
In elk geval ervoor zorgen dat je leren bekleding hebt smiling bouncing smiley
Hotdog
Na verloop van tijd worden de auto’s steeds dikker: paar maanden terug zaten ze nog in een Ford Focus van minstens 10 jaar oud, daarna werd het een mooie tweedehands BMW 320 en tegenwoordig zie je dezelfde gasten met een parelwitte CL AMG aankomen.
Vorig jaar is er nog een dikke Ferrari de bocht uit gevlogen op de n302, die was zéker niet op weg naar de golfbaan... (suggestief, ik weet het)

Ik las onlangs een vonnis van de rechtbank van 2 van onze dockers, in hun vrije tijd dealers.
Verbeurdverklaring van BMW M2 & M4, effectieve celstraffen, geldboete van +200.000 EUR per man, Kalashnikov en enkele semi-automatische wapens in huis...
En dan te bedenken,
het zijn op het werk twee keurige jongens, uiterst beleefd en voorkomend, waar nooit iets op aan te merken valt!

En parket is in beroep omdat het de straffen nog niet hoog genoeg vindt...
Sanoma

In elk geval ervoor zorgen dat je leren bekleding hebt smiling bouncing smiley

Ja dat dacht je. In de Astra had ik leer natuurlijk, maar wel geperforeerd leer. Was ook leuk om het zand er weer uit te krijgen toen een vriend van mijn zijn sporttas na een beachvolleybal dag op de achterbank had gezet nut smiley
Nee, ik denk dat ik straks de achterbank maar in pak met landbouwfolie o.i.d. grinning smiley

British Racing Green
Hotdog

Ik las onlangs een vonnis van de rechtbank van 2 van onze dockers, in hun vrije tijd dealers.
Verbeurdverklaring van BMW M2 & M4, effectieve celstraffen, geldboete van +200.000 EUR per man, Kalashnikov en enkele semi-automatische wapens in huis...
En dan te bedenken,
het zijn op het werk twee keurige jongens, uiterst beleefd en voorkomend, waar nooit iets op aan te merken valt!

En parket is in beroep omdat het de straffen nog niet hoog genoeg vindt...

Dat is hoe het begint. Keurige nette jongen, gewoon zoals jan en alleman, niet opvallend en lekker bijverdienen. Op een gegeven moment kom je verder in het wereldje en weet je niet meer wat je met het geld moet doen, vroeg of laat loop je dan tegen de lamp.
Alhoewel ik er ook vrij zeker van ben dat er genoeg zijn die wel onder de radar blijven en waarvan je echt niets merkt. Moet volgens mij ook wel kunnen en dan t.z.t. met de noorderzon vertrekken naar het buitenland en (proberen) uit het wereldje te stappen.

Je zult vast ook verhalen kennen over grote drugsvondsten in de haven. Als ik dan hoor dat ze weer tig ton hebben gevangen vraag ik mij altijd af hoeveel tonnen er dan niet opgemerkt worden, zo'n vondst is praktisch altijd een druppel op een gloeiende plaat volgens mij.
B-Real

Hmm, ik ben toch wel wat kritischer hoor. Ik kreeg afgelopen weekend nog commentaar van vrienden toen ik, vlak voor vertrek, alle deuren opende om de warmte uit de auto te krijgen. "Weet je dat je met je sleutel in 1x alle ramen kunt laten zakken?"
Ja, dat weet ik maar de auto was net een week geleden gewassen en ik heb een bloedhekel aan de strepen op de ruiten. Achterwisser wordt eveneens nooit gebruikt.
Hahaha, dit is zóó herkenbaar! big smile smiley
Pfff...medelijden met de witgoedmannen die nu onze oude wasmachine ophalen en een nieuwe droger en wasmachine aansluiten en de trap opmoeten...maar betaal er ook genoeg voor...smiling smiley

gebonk.

Ik kan wel raden welke straat dat was, weet de naam zo niet, maar je hebt in Drachten één redelijke lange straat waar veel horeca/kroegen zitten. Overdag redelijk uitgestorven, maar als het allemaal geopend is een mooie plek om je auto te showen

Inderdaad... De Kaden...zitten paar leuke restaurantjes maar verder kom ik er liever niet. Drachten is deels echt een tokkiedorp en dat uit zich in die straat...vorig jaar heeft een jongen van 14 daar een jongen van 16 doodgestoken...en elk weekend is het daar mis..nee was leuke toko maar kom er niet gauw weer. Dit zijn ook de redenen dat Drachten gesneuveld is als toekomstige woonplaats.

Weet je dat je met je sleutel in 1x alle ramen kunt laten zakken?"

Werkt niet bij alle autos...mijn vorige astra wel maar deze J en de C3 niet. Misschien omdat ze alleen electrisch voor hebben?
B Real
Je zult vast ook verhalen kennen over grote drugsvondsten in de haven. Als ik dan hoor dat ze weer tig ton hebben gevangen vraag ik mij altijd af hoeveel tonnen er dan niet opgemerkt worden, zo'n vondst is praktisch altijd een druppel op een gloeiende plaat volgens mij.

Een professionele kennis werd aangesproken door de politie, ze zouden (op een Antwerpse terminal) een surveillance opzetten van een geseinde container.
Tijdens de surveillance kwam inderdaad een ontvangstcomité op de terminal, die evenwel totaal onverwacht een andere container opende.
Daar zat ook spul in... werden gearresteerd en surveillance was meteen bekend.
Dan maar de initiële container geopend, en ook dat zat van dat spul in.

Waar dit vroeger vooral een zaak was van container- en fruitschepen, komt nu ook al cocaďne onze kanten op in kolenschepen.
Bestemmelingen komen 's nachts aan boord met schoppen en in fake havenkledij om gericht te graven.

Ik denk dat soms zelfs bepaalde ladingen bewust "gelekt" worden, om dan terwijl die lading onderschept wordt gelijktijdig op een andere plek in de haven een veelvoud aan vuiligheid risicoloos binnen te brengen.
rjthefrisian
Pfff...medelijden met de witgoedmannen die nu onze oude wasmachine ophalen en een nieuwe droger en wasmachine aansluiten en de trap opmoeten...maar betaal er ook genoeg voor...smiling smiley
Die hebben zo'n frame wat ze aan het apparaat binden, waardoor je er supermakkelijk mee een trap oploopt! thumbs up

rjthefrisian
Werkt niet bij alle autos...mijn vorige astra wel maar deze J en de C3 niet. Misschien omdat ze alleen electrisch voor hebben?
Klopt, bij de Punto was dat ook. Als je daar elektrische ramen achter hebt werkt dat wel. Daarnaast is het ook merk en model afhankelijk.

@Peter: veel plezier! Brand je niet aan het zwarte leer vandaag big smile smiley
Kappie maar dicht...je verbrand levend..

Veel plezier! Straks ga ik even kennismaken met de countryman cooper s...ben heel benieuwd wat dat ding doet met dikke 180 pk...eye rolling smiley
rjthefrisian
Kappie maar dicht...je verbrand levend..

Dakje open en de 4 ruiten naar beneden; met petje op was het heerlijk cruisen.

De wagen staat op "voorlopige" velgen.
Zijn dat toch wel net de velgen die ik er stiekem onder zou willen...
Eens zien of we eruit komen; moeten dan wel nog andere banden op want met de nagelnieuwe A6-banden die nu op die rotorvelgen liggen, geraakt een A5 niet door de autokeuring (apk). Verkeerde snelheidsindex of breedte of zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-08-2020 17:54 door British Racing Green.
Ik heb zojuist mijn speelgoed opgehaald. Wat een leuk ding! Op de snelweg wordt je eerst gek van de toeren maar daarna is het verslavend. Wat een kracht in zo'n klein autootje! In NL hadden ze, net als deze, standaard 17 inch maar ik denk dat 16 inch m net iets fijner maakt.
Jimmy, jij bent natuurlijk geen onafhankelijk adviseur, maar ik zit eens te kijken naar banden in 205-40-17 en dan denk ik dat de Toyo Proxes T1 prima bij de Fiesta ST past. Zeg ik dan iets geks, of niet? Hij staat nu op Maxxis allseason banden, niet echt ideaal...
Denk het wel Berry, heb ze ook onder de Leon gehad evenals vergelijkbare sportieve Bridgestones en Dunlops. Stuk voor stuk goede banden welke prima passen bij een wat sportievere auto cq sportievere rijstijl.

Allseason zou ik snel wisselen onder zo’n bommetje. Ik erger mij er onder de **** ook mateloos aan qua grip en nu met dit warmere weer vinden ze het al helemaal niet leuk.
Bijzondere keuze van banden om onder zo'n sportief autootje te leggen. Feli ermee trouwens thumbs up
Vwb banden, als het niet meteen de hoofdprijs hoeft te kosten, kan je ook eens kijken naar iets als Fulda sportcontrol 2 of Hankook S1 Evo 2. Beiden fijne sportieve banden.
Ik zag zelfs sportieve Nankangs die redelijk beoordeeld waren maar dat merk associeer ik toch met getrokken bandjes op foute Golfjes.
R W xxx
Bijzondere keuze van banden om onder zo'n sportief autootje te leggen. Feli ermee trouwens thumbs up
Dank!
De bandenkeus zegt wel wat over hoe de vorige eigenaar m gebruikte.
Net hebben we er zo'n 150km mee gereden. Echt genieten. Heb alleen last van een versleten toplager oid, hij bonkt wat op drempels.
Als dat alles is na aankoop, lijkt me dat prima te overzien big smile smiley
Vwb banden, paar goede banden eronder en je kan nog wat meer genieten.

kan je ook eens kijken naar iets als Fulda sportcontrol 2 of Hankook S1 Evo 2. Beiden fijne sportieve banden.

Die hankooks heb ik ook onder de Mercedes. Niet specifiek om gevraagd. Geen idee wat ze doen in de winter maar tot op heden helemaal prima thumbs up Een oud collega die veel nog met banden doet zei dat het heel prima banden zijn voor een goede prijs. We gaan het zien.

Maar lekker genieten hoor, uitstervend ras zulke bommetjes met een vergelijkbare beleving. Ik wil ook nog wel een keer in een Clio 3 RS rijden. Atmosferische 2.0 16V met meer dan 200PK, heerlijk.
Ja het is echt onwijs fun. Leukste autootje wat ik gehad heb, denk ik zo. Comfortabel, modern en toch zo leuk en speels.
924 was ook leuk, maar toch wat oud. Barchetta was ook wel pittig en lekker open, maar als totaal toch net wat minder. De VR6 was briljant qua geluid maar verder natuurlijk gewoon een oude Golf smiling smiley Ach, misschien denk ik over een tijdje ook zo over de Fiesta.
De Clio is inderdaad een overtreffende trap van dit genre.
@Berry, TR1 zou prima kunnen maar er zijn uiteraard voldoende goede merken.
Midje..is het bij jullie wat vol te houden?

Was vanmorgen van zolder naar de woonkamer gevlucht maar dochterlief belemmerde mij alle vorm van arbeidsinzet dus toch maar weer naar zolder.
Zit nu in zwembroek (af en toe even in zwembad plonsen) en met ventilator op de snufferd te werken. Niet ideaal.

Afgelopen dagen viel het hier nog mee omdat er lekker verfrissend windje van zee stond maar vandaag is dat vrijwel afwezig en is het wel afzien.
De nachten koelden goed af en waren gelukkig wel goed te doen.

Ellende is wel dat op aantal plekken de Corona hier in de regio begint op te laaien. Voornamelijk als gevolg van jeugd / voetbalverenigingen die feestjes houden en mekaar en de boel besmetten. Hier gaat in ieder geval weer de rem er weer op en doen we extra voorzichtig.

Zo kwam Joost vorige week met het vertrek van zijn manager. Zo hebben wij drie vertrekken binnen twee dagen. Gisteren gaf onze verloskundige aan dat ze weg gaat (heeft ons geholpen bij bevalling nummer 1 en was een toppertje). Nu krijgen we te maken met haar collega's.
En vandaag gaf de directeur van mijn werk aan dat ie toch in zijn regio (Borne) een baan heeft aanvaard en gaf een van onze leidsters van de kinderopvang aan dat ze weg gaat.
@Rob Enige reden dat ik het hier nu uit kan houden is de airco, staat de hele dag op volle kracht te koelen en nog krijgt hij het niet kouder dan zeg 26 graden. Zonder airco is het hier 33 graden ( vroeg het toevallig aan de buren gisteren ).
Ik ben blij dat ik op kantoor zit, prima uit te houden hier! Graadje of 20 gok ik.
In huis was het gisteravond nog 30,5 graden...
Is hier goed te doen met airco.
Audi staat in overdekte parking, zal straks lekker koel zijn.
En dan dakje open en naar de zee...
Ik klaag niet.
Vanmorgen wel even begonnen met werken in mijn "werkkamer", maar snel het zaakje verhuisd naar de keukentafel. Werkkamer krijgt de hele dag de volle zon, dus daar is het nu 30 graden. In de woonkamer een nog aangename 23 á 24 graden. De hond was er ook wel blij mee, want die was behoorlijk onrustig in de warmte vanmorgen en is sinds we verhuisd zijn naar de kamer lekker rustig big smile smiley

Zwembad maken we wel veelvuldig gebruik van. Vorige week verdween er plotseling elke dag toch wel aardig wat water, toevallig dit weekend het gatje gevonden en onderwater geplakt. Had gedacht dat dat niet zou kunnen, maar Google vond van wel. Reparatie setje opgehaald en dicht geplakt. Tot nu toe gaat het goed. Water is een aangename 26 graden cool smiley

Alles bij elkaar vind ik het goed uit te houden zolang je de warmte buiten maar afwisselt met de koelte binnen en het zwembad.

Ellende is wel dat op aantal plekken de Corona hier in de regio begint op te laaien. Voornamelijk als gevolg van jeugd / voetbalverenigingen die feestjes houden en mekaar en de boel besmetten. Hier gaat in ieder geval weer de rem er weer op en doen we extra voorzichtig.

Wij hebben vorige week besloten om de jaarlijkse bbq bij onze vereniging niet door te laten gaan. Ruimte genoeg, maar mensen daadwerkelijk afstand laten houden is toch wel lastig. Wel gek, want trainen (zonder op je afstand te letten) mag wel gewoon weer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2020 15:50 door B Real.

Vanmorgen wel even begonnen met werken in mijn "werkkamer", maar snel het zaakje verhuisd naar de keukentafel. Werkkamer krijgt de hele dag de volle zon, dus daar is het nu 30 graden. In de woonkamer een nog aangename 23 á 24 graden.

Dat redden wij niet..hebben houtenskelet woning..voordeel is dat het enorm energiezuinig is in de herfst/winter en heel snel warm is..keerzijde is dat er weinig steen/beton in gebruikt wordt en dus niet lang koel blijft en als de warmte erin zit je hem er niet snel uit krijgt. Lukt me om het s nachts naar ongeveer 23 graden te krijgen..overdag gaat ie richting de 27 a 28...
maar s nachts is het met 18 a 19 buiten prima vol te houden..als ik dan zo lees dat het 2.00 s nachts in het zuiden buiten nog 25 graden was...dan valt het hier wel weer mee

Maar zwembadje werkt perfect..net even in geplonst en in natte zwembroek weer achter de pc..smiling smiley

Lukt me om het s nachts naar ongeveer 23 graden te krijgen..overdag gaat ie richting de 27 a 28...
Pfoe, dat lukt hier niet. Tel er bij beide maar 3 graden bij op... Hoekwoning, steen, spouwmuurisolatie. En de volledige zijgevel op het zuiden, dus de hele dag in de zon.

Zo'n zwembadje is wel lekker. Ik kwam vanochtend langs een zwemplek bij ons in de buurt, grenzend aan de Loosdrechtse Plassen, daar stond het om 8u al aardig vol! nut smiley
Hier is het 25 graden binnen, alle rolluiken dicht en de ramen pas na 21.00 open. Vandaag de hele middag in de garage gewerkt aan de motor, alle nieuwe verlichting en bedrading gesoldeerd en aangesloten. Ik heb 4 liter water op en het er tussentijds alles er weer uitgezweet. Niet normaal, maar wel lekker doorgegaan. Begin gemaakt aan het zadel monteren, hopelijk donderdag mee verder.

Morgen even naar woonboulevard Poortvliet en daarna even naar een klein onbekend strandje daar in de buurt . In de avond nog even met de 7 rijden, die staat aan de lader.
Euhhh...die woonboulevard...moet dat echt morgen?

Of hebben ze er airco...smiling smiley
Hier begonnen we vanmorgen met 23.8 en nu 24,7 in de woonkamer. Valt mij eigenlijk reuze mee. In de kelder is het zelfs een paar graden koeler. We doen dan ook alles op zolder open tegen over elkaar zodat de warmte daar weg kan in de nachten. 's morgens om 6 uur word het huis wakker dan gaat ook de voordeur en alles open om vervolgens rond half 9 alles potdicht te houden en screens dicht.

Op het werk is het gewoon fris als je te zomers gekleed gaat. Maar het vochtgehalte word ook gereguleerd en de flow ook, je voelt geen koude wind. Dus prima.
Overigens, premium betekend voor mij ook lekker wat luxe grinning smiley vandaag was zo'n ultiem genot momentje grinning smiley

Hele dag stond de auto in de brandende zon, maar ik had te pre-climatisering aan gezet vlak voor dat ik weg ging. ik kom om 17 uur bij de auto, bloedheet buiten. is het in de auto 18 graden, zelfs een beetje fris drinking smiley vervolgens in alles stilte, rust en comfort naar huis gecruised. genieten. Sowieso doet de airco het heel goed in de Benz zonder dat hij flink aan het blazen is.

Met een ijs koude winternacht zal ik dat ik genotmomentje ook ervaring vermoed ik tongue sticking out smiley
Mogguh!

Bij ons thuis zitten we op een 27 graden binnen; op de bovenverdieping over de 30.
We hebben een hoekwoning en de zon staat nagenoeg de hele dag op de zijgevel/voorgevel; dus huis warmt snel op. Buren met tussenwoning zitten op ongeveer 23 graden binnen. Flink verschil eye popping smiley
Maar ik heb een paar maand geleden een mobiele airco op MP gekocht en op de slaapkamer gezet: echt heerlijk. Natuurlijk is zo'n split-unit beter, maar ivm eventuele verhuisplannen een beetje zonde. Dit is mooi ter test winking smiley

@ Peter: zeer knappe wagen en begrijpelijk dat je die velgen er onder houdt thumbs up
@ Berribar: een knappe wagen van een heel andere categorie! Wat een ontzettend geinig dingetje!

@ Joost: Oeh, dat is wel erg prettig. En heb je stoelkoeling?
Hier op kantoor (onder plat dak) met de airco de temperatuur op zo'n 23gr. gezet. Het verschil met buiten moet ook niet al te groot zijn.
De vriendin belde gisteren vanuit de ****, had een trip van 1,5 uur enkele reis. Op de terugweg blies de climate control geen koude maar warme lucht!
Geen foutmeldingen, geen hoge motortemperatuur, alleen een climate control die (tijdelijk) niet goed werkte.
Eenmaal thuis na het eten de auto nogmaals gestart, geen foutmeldingen te vinden en wederom ijskoude lucht.

Incident? Airco niet voldoende gevuld? Ander probleem?

Ik vind het maar raar, want ik ben juist uitermate te spreke over de airco in deze auto. Als het systeem niet voldoende gevuld is had ik al eerder moeten merken dat hij niet (voldoende) koud werd toch?
Vriendin had als theorie dat de auto het wellicht gewoon te warm had met dit weer. Geen hele gekke gedachte dat de auto het zelf vanuit veiligheidsoogpunt doet. Echter wordt een auto ook met deze dagen op de snelweg niet snel oververhit naar mijn mening, plus dat de auto niets aangaf qua te hoge motor/olie/koelvloeistof temperatuur.

Even aanzien en anders zetten we hem bij de dealer neer.

@ Joost, heerlijk die luxe van een voorgekoelde (of verwarmde) auto! big smile smiley thumbs up

Vandaag de hele middag in de garage gewerkt aan de motor, alle nieuwe verlichting en bedrading gesoldeerd en aangesloten. Ik heb 4 liter water op en het er tussentijds alles er weer uitgezweet. Niet normaal, maar wel lekker doorgegaan. Begin gemaakt aan het zadel monteren, hopelijk donderdag mee verder.

Motor van de 7? Of motorfiets? Ik dacht dat je geen motor(fiets) meer had eerlijk gezegd.

Ik ga morgenavond nog een rondje op de motor doen met een groepje. Vorige week plaatste een kennis een berichtje op FB om spontaan een ritje te doen, toen kon ik niet. Gezien de goede opkomst gaan ze deze week weer, vorige week gelijk toegezegd dat ik er ook bij zou zijn niet wetende dat het 30+ graden zou worden.

Ik hoop dus maar dat ze niet teveel door langzaam rijdende dorpjes gaan, dan is het wel uit te houden. Bij alles onder de 70 km/u wordt mijn motor in no-time 100+ graden, waarbij de fans beginnen te blazen en waardoor je fijn al die hete lucht via je benen omhoog voelt gaan nut smiley
als hij leeg is , dan doet hij het niet, ook niet nadien. Dus dat is het zeker niet geweest.

Kan natuurlijk wel een druksensor zijn (systeem leeg = geen druk = aircopomp uit) of temperatuur sensor. Het lastige is wel dat zodra alles wel werkt het lastig meten is waardoor het gekomen is.

Temperatuur is ook echt geen oorzaak; ja het is warm maar een beetje auto moet nog prima koelen met dit weer. De Up krijgt het wel lastig overigens, met volle bak blazen hou je het aangenaam. Maar daar word wat meer op de kosten gelet. Zo'n golf moet ook gewoon door de death valley kunnen rijden met temperaturen boven dit in de 40 graden waarbij het nog aangenaam moet zijn.

Wel vervelend, zeker als zwanger vrouw, dan is het een lange 1,5 uur

En ja op de motor is ook geen pretje. Heb ook wel eens een lange tocht gemaakt door duitsland met 30+. Zodra je stil staat gaat de fan idd aan en sowieso is alles heet. Dat trekt dan lekker langs lichaam grinning smiley
B Real
Motor van de 7? Of motorfiets? Ik dacht dat je geen motor(fiets) meer had eerlijk gezegd.

Even op zijn FB-profiel terugscrollen naar 3 juni winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.