Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Proficiat.
En nu op het werk gewoon wat extra-kosten maken, paar keer naar Korea vliegen of zo winking smiley
Schitterende wagen en vooral dat analoge klokje maakt hem helemaal af thumbs up
Wel leuk om eens in de openingspost van dit topic te kijken... (26.12.2015).
4,5 jaar later zijn er amper nog wagens die nog steeds in bezit zijn winking smiley
Op Facebook leek al duidelijk dat er afscheid genomen was...

Je kan de Laguna nog amper herkennen in de verte... winking smiley
Het analoge klokje vind ik ook heel fraai. Afhankelijk van eerder gekozen pakketten valt de meerprijs destijds ook nog wel mee, 61 euro in NL. Begrijp niet waarom de meesten daar niet voor hebben gekozen.

En nu op het werk gewoon wat extra-kosten maken, paar keer naar Korea vliegen of zo

dat gaat een beetje lastig nu nut smiley maar een 2x Korea zit er nog wel in denk ik nu het vliegen weer langzaam word vrijgegeven. De spaarpot moet inderdaad wel weer wat aangevuld worden nu. grinning smiley

De Laguna is nog steeds een top auto, niet te vergelijken met de veel jongere Benz. Zaken die ik denk ik ga missen;

- de lekkere blauwe kleur
- panoramadak
- en met de weekendjes weg is de apart te openen achterruit ook fijn, moet ik ook missen
- en de laguna had geïntegreerde zonneschermpen op de achterportieren, volgens mij heeft de Benz dat niet

@Mokka, Lekker apart! Ik vind hem niet mooi overigens maar zeker in deze kleur van presentatie een welkome aanvullen in het Nederlandse wagenpark voor wat meer diversiteit.

Biedt ie eerst Frank de Laguna aan als ie een trekauto nodig heeft, koopt ie vervolgens een auto zonder trekgewicht... drinking smiley
Heeft ie in Duitsland wel trekgewicht? Wellicht de moeite waard om het dan op kenteken te krijgen. Is wel even gedoe denk ik (heb die ervaring met de Tourneo Courier).

Gefeliciteerd met de Benz! thumbs up

grinning smiley'Aanbod geld nog enkele dagen, tank zit nog half vol dus ik vraag ook geen brandstofkosten

Ik moest toevallig gisteren aan het verhaal van jou vaders tourneo denken. In duitsland hebben ze gewoon trekgewicht van 1600kg op kenteken staan. Probleem is als ik het op kenteken probeer te krijgen ook boven die 50 gram Co2 uit kom en het dubbele aan wegenbelasting ga betalen. Dan word het een duur haakje. Mijn ouders en schoonvader hebben ook een trekhaak voor die enkele keren dat ik een karretje er achter hang.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2020 13:50 door AsconaGT.
AsconaGT
@Mokka, Lekker apart! Ik vind hem niet mooi overigens maar zeker in deze kleur van presentatie een welkome aanvullen in het Nederlandse wagenpark voor wat meer diversiteit.

Waarom toch moeten de moderne wagens allemaal van die enorme gleuven, deuken en plooien hebben?
Het oog allemaal hip, maar wat een druk lijnenspel.
Beetje over the top gedesigned wat mij betreft.
Trekhaak zit er wel onder toch Joost?
Keertje naar de milieustraat of meubelboulevard zou ik dan nog wel aandurven, ondanks dat het illegaal en dus onverzekerd is.

Caravan kopen en ermee naar zuid frankrijk zou ik dan weer niet doen, alhoewel het daar wel een ontzettend lekkere auto voor zou zijn grinning smiley
Voordeel is dat je niet snel wordt aangehouden: geen agent die weet dat ie geen trekgewicht heeft. Dat is bij een C-MAX PHEV en Ct200h wel anders (beide al gezien met een tandemasser aan de haak).
B Real
Trekhaak zit er wel onder toch Joost?
Keertje naar de milieustraat of meubelboulevard zou ik dan nog wel aandurven, ondanks dat het illegaal en dus onverzekerd is.

Caravan kopen en ermee naar zuid frankrijk zou ik dan weer niet doen, alhoewel het daar wel een ontzettend lekkere auto voor zou zijn grinning smiley

Trekhaak zit er onder inderdaad. Is naderhand gebeurd volgens de verkoper voor de fietsendrager van de eerste eigenaar. Milieustraat durf ik niet omdat ze zeer geregeld mensen met karretjes er uit picken. Vorig jaar met de laguna er ook uit gehaald om alles te controleren. Mijn ouders wonen paar km verderop en hebben ook een trekhaak onder de meriva winking smiley

Caravan er achter zou wel lekker gaan. Keer goed het gas er op en de bovenbouw blijft staan en het chassis bungelt nog achter de auto nut smiley

Heb ook de optielijst gekregen vanuit mercedes, er zitten nog veel meer grappige opties op die ik eerder niet zag, om gelijk met de minst nuttige te beginnen; de schopsensor om de achterklep elektrisch te openen nut smiley echt zo'n ding wat je denk; handig, maar in de praktijk niet zo is en je nooit gebruikt waarschijnlijk.

Morgen vakantie voorbij, even zien wat de schade op het werk is qua mail en chaos drinking smiley
Tot je met je handen vol boodschappen aan de wagen komt... dan apprecieer je zoiets meteen winking smiley
Mogguh!

@ Trekhaak: Is het geen versie met een breekpen die bij een horizontale belasting relatief snel doorbreekt? Collega krijgt zo'n haak wel onder zijn e-niro.

Heb ook de optielijst gekregen vanuit mercedes, er zitten nog veel meer grappige opties op die ik eerder niet zag, om gelijk met de minst nuttige te beginnen; de schopsensor om de achterklep elektrisch te openen nut smiley echt zo'n ding wat je denk; handig, maar in de praktijk niet zo is en je nooit gebruikt waarschijnlijk.
Dat lijkt me (mits het goed werkt) juist een hele fijne optie. Ben wel benieuwd naar de auto Joost, tzt toch maar eens een bakkie koffie doen grinning smiley

Zie net de Facelift astra in de duurtestgarage. Iemand hier de AW thuis, ben wel benieuwd hoe hij zich heeft gehouden naast de Kia en Skoda.
AsconaGT
Biedt ie eerst Frank de Laguna aan als ie een trekauto nodig heeft, koopt ie vervolgens een auto zonder trekgewicht... drinking smiley
Heeft ie in Duitsland wel trekgewicht? Wellicht de moeite waard om het dan op kenteken te krijgen. Is wel even gedoe denk ik (heb die ervaring met de Tourneo Courier).

Gefeliciteerd met de Benz! thumbs up

grinning smiley'Aanbod geld nog enkele dagen, tank zit nog half vol dus ik vraag ook geen brandstofkosten

Je aanbod klonk al haast te mooi om waar te zijn drinking smiley Wordt desondanks nog steeds gewaardeerd!

@Milieustraat, controle heb ik nog niet meegemaakt eerlijk gezegd.. ik heb een karretje met led lampen achterop. Nu heb ik eerder dit jaar in het donker achteruit tegen ons eigen hek aan gezeten met de aanhanger en daarmee is het 'glas' van de verlichting gesneuveld. Gelukkig is het Led, dus de kleur van de verlichting is nog goed. Maar misschien moet ik er toch een keer wat aan gaan doen grinning smiley

Barri
Voordeel is dat je niet snel wordt aangehouden: geen agent die weet dat ie geen trekgewicht heeft. Dat is bij een C-MAX PHEV en Ct200h wel anders (beide al gezien met een tandemasser aan de haak).

Enige technische kennis wordt van een politiemedewerker wel verwacht, maar ik kan me voorstellen dat ze ook wel een beetje uitgaan van het beeld dat de combinatie oproept. Een C-Max phev lijkt wel veel op z'n gewone broertjes en zusjes, de agent in kwestie moet toch haast een bovengemiddelde interesse in auto's hebben om die eruit te pikken. Het risico om van de weg geplukt te worden als je met een kuub zand achter je ct200h op weg bent lijkt me dan wat groter (en ik vraag me af wat je de techniek aan doet)

@Mokka: zeker in het groen best lekker! Eenvoudige, strakke lijnen, maar niet verkeerd wat mij betreft.

Dat lijkt me (mits het goed werkt) juist een hele fijne optie. Ben wel benieuwd naar de auto Joost, tzt toch maar eens een bakkie koffie doen

als ik weinig boodschappen doe heb ik altijd wel een hand over om via de afstandsbediening of knop hem te openen. Heb ik veel booschappen dan rij ik die kar naar de auto en pak het zo over. Ik zit nooit in een situatie met volle handen bij de achterklep dat ik denk "dat is handig". Maar misschien is het net als de apart te openen achterruit in de laguna, dat het in de praktijk handiger is dan vooraf gedacht. Ik zou zo'n optie met schopsensor in ieder geval nooit bestellen.

Maar als ik hem heb mag je altijd een keer langs komen voor een bakkie koffie winking smiley
Ik ben benieuwd Joost, Die optie lijkt mij ook niet zo nuttig, maar kan weleens handig zijn. Ik geloof zeker dat je het gaat gebruiken smiling smiley.

Maxicosi in 1 hand, luiertas in de andere...
Dus in plaats van het vroegere bandjes trappen maken we er nu het bumpertje schoppen van grinning smiley

Zo, nieuwe band besteld voor de astra. 2 jaar geleden al 2 banden laten vervangen, vorig jaar vertoonde 1 oude band ineens een ei aan de zijkant dus nog met spoed laten vervangen voor de vakantie. Die andere band is ook al 6 jaar oud, dus nu ook maar zekerheidshalve laten vervangen. Zeker omdat hij ook veel stil staat en in de wamste periode ook veel zon vangt maar geen risico nemen.

Dit weekend de vouwwagen maar weer eens tevoren halen.....de vakantiekriebels zijn al volop begonnen.
De voorbereidingen zijn begonnen Ruud! Wanneer willen jullie weg?

Hier eindelijk contact met de verkoper van de Insignia. Distributieriem moet nog, zoals verwacht. Ik had al een prijsopgave van mijn eigen garage, dus die in de strijd geworpen en daarmee nog een prettige korting gekregen. We zijn eruit gekomen! Volgende week donderdag mag ik 'm ophalen cool smiley
Gefeliciteerd!

Maar heb je korting op de Insignia of gaan ze daar tegen een geringe meerprijs de riem vervangen? Ben benieuwd hoe hij er uit ziet, ook de kleur thumbs up
In 2 dagen, 2 wissels dus drinking smiley Gefeliciteerd!

Blijft een vloot mooie auto's hier in dit topic thumbs up
Sanoma
In 2 dagen, 2 wissels dus drinking smiley Gefeliciteerd!
Blijft een vloot mooie auto's hier in dit topic thumbs up

Zo gaat het snel inderdaad. Gaaf Frank dat je er zo snel uit bent gekomen, aan die Insignia heb je wel een heel nette auto!
Dank allen! Wie volgt?

AsconaGT
Gefeliciteerd!

Maar heb je korting op de Insignia of gaan ze daar tegen een geringe meerprijs de riem vervangen? Ben benieuwd hoe hij er uit ziet, ook de kleur thumbs up

Korting op de auto, vrijdag gaat hij gelijk door naar mijn eigen garage en daar krijgt 'ie dan een nieuwe riem en een beurt.

Toch wel lekker hoor cool smiley

Knappe wagen! In de advertentie staat als kleur 'grijs' maar op de foto's lijkt ie wel donkerblauw of groen?

Dank allen! Wie volgt?
Eerst maar weer eens kijken bij een huis grinning smiley
Mooi ontwikkelingen hier!
Zomaar even twee autowissels in een week, kan snel gaan. Gefeliciteerd heren thumbs up

de schopsensor om de achterklep elektrisch te openen nut smiley echt zo'n ding wat je denk; handig, maar in de praktijk niet zo is en je nooit gebruikt waarschijnlijk.

Geef het even de tijd totdat je weet hoe je exact je voet onder de bumper moet houden en dan denk ik dat het stiekem toch wel erg fijn is voor de keren dat je wel met je handen vol aan komt lopen. Of als je thuis bent, alle spullen net in je handen kunt houden, maar dan de achterklep niet meer dicht kan gooien.
Bestel je zo'n optie zelf? Nee, waarschijnlijk niet maar wel typisch zo'n gimmick die je gaat waarderen als het er toch op zit smiling smiley

Wij hebben deze en volgende week vakantie, ik had het qua weer slechtere kunnen treffen cool smiley
Heb ook echt vakantie gevoel. 's Ochtends doen we nog enigszins nuttige dingen, 's middags liggen we heerlijk in/rondom het eigen zwembad. Goed vol te houden zo smiling smiley
Zwembad hebben we afgelopen maandag gereed gemaakt, precies de dag dat het lekker weer was maar nog niet warm genoeg voor het zwembad. Gelijk dus maar wat nieuwe (dikkere) slangen gekocht zodat ik het zwembad sneller kan vullen, maar ook meerde sproeier tegelijk neer kan zetten.
Lekker hoor, een zwembad. cool smiley Wij houden het hier op het opblaasbadje waar ik ook stiekem even met de voeten in zit soms. Vandaag veel in de auto en op werk geweest, dus vooral airco. dan is het warme weet prima uit te houden. Doorgaans ben ik niet zo dol op 30 graden en warmer, ook niet in vakantietijd.
Wij hebben het zwembadje ook mee op vakantie en kwam goed van pas. Al moet ik zeggen dat het hier in de bossen uitstekend is vol te houden. Morgen weer naar huis en daarna stort het weer weer in.
Afgelopen jaren alleen maar in Nederland op vakantie geweest en steeds voortreffelijk weer gehad.
We hebben echt een super week gehad. Prachtig weer, vrouwlief zag er tegenop maar heeft erg genoten en ging erg goed. Veel gefietst en gemountainbiked. Ons huisje zat een 10tal meter van de bosrand. Een erg leuk park voor ons en dochterlief. Ik snap nu wel de stortvloed aan tienen die het park in de beoordelingen krijgt.

Net ons traditionele hapje uit eten in het park gehad en morgen weer inpakken en naar Friesland.

Maandag weer aan de slag; wel raar om dan weer vanuit huis te beginnen.

@frank: mooie kleurcombi! Is dat dat blauw-groene?
Gefeliciteerd! Ik had je in veel auto's verwacht maar niet een Insignia. Wel even de crisisuitvoering spriet vervangen door een haaievinnetje..winking smiley

Oh en hier voorlopig geen autowissel. Eerst de baby en een andere woning. Volgend jaar maar eens kijken of eerder als de bak het eventueel begeeft maar tot nu toe nog geen signalen. De Astra rijdt me nog te lekker. En ook opweg hiernaartoe echt ervaren dat hij het op 98 echt veel beter doet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-06-2020 22:02 door rjthefrisian.
Leuk Rob, nog even lekker genieten dan.
Had even gemist op welk park jullie zaten?
Frank ook al wat nieuws, zozo! Chique ding!

@Rob: fijn dat jullie lekker genieten! thumbs up

Ik ga morgen even een schutting zetten bij m'n schoonouders, maar zul je net zien dat het de hele dag gaat regenen sad smiley
@rjthefrisian:

Ik ben ook overgestapt op 'super'98. Heb de indruk dat het verbruik bij mij nu 5% of meer zuiniger is. Dus dat compenseert de hogere prijs.

Ik ga morgen even een schutting zetten bij m'n schoonouders, maar zul je net zien dat het de hele dag gaat regenen sad smiley

Had je het liever vandaag gedaan dan? eye popping smiley
Mogguh!

@ Richard: lekker hoor zo'n zwembad cool smiley Helaas in onze zoektocht nog geen huis tegengekomen met zwembad grinning smiley

@ Rob: flink getroffen met het weer! En mooi om te lezen dat het allemaal goed is gegaan en jullie hebben genoten smiling smiley

en een andere woning.
Al wat op het oog?

grinning smiley

Helaas in onze zoektocht nog geen huis tegengekomen met zwembad

Doe maar een huisje
Total Loss

grinning smiley

Ik zie - vanuit een heerlijk koel kantoor - dat het wel een beetje waait gelukkig cool smiley
Barri
Total Loss

grinning smiley

Ik zie - vanuit een heerlijk koel kantoor - dat het wel een beetje waait gelukkig cool smiley

Ik kan je vanuit mijn airco gekoelde woonkamer vertellen dat toen ik net even naar de bakker ging voor iets lekkers het echt fucking heet was.
En Ja er staat wind maar die is warm, of er een föhn op je blaast. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2020 12:13 door Total Loss.
We hebben de pauzewandeling ook even overgeslagen vandaag...
Ik zit hier in een kantoorruimte van zo'n 80 m2 met 3 zware airco-units in het plafond. Met 1 unit kan ik de temperatuur al ruim onder 20 gr. brengen cool smiley
Hier ook de pauzewandeling overgeslagen.

Ons pand heeft luchtkoeling; geen airco dus.
Bij de hittegolf van vorig jaar wordt het dan uiteindelijk ook wel erg warm maar tot nu toe prima te doen gelukkig thumbs up
Hier op kantoor zelfs een beetje koud, maar heb de middagwandeling ook maar overgeslagen. Niet alleen vanwege de hitte maar ook de zonkracht is gewoon echt niet goed om zo even rond te lopen.

Maandag eind van de dag auto ophalen, zin in smileys with beer

Ik ben ook overgestapt op 'super'98. Heb de indruk dat het verbruik bij mij nu 5% of meer zuiniger is. Dus dat compenseert de hogere prijs.

Vind ik nog lastig om te beoordelen omdat mijn referentiekader overhoop ligt. Ik maak sinds 16 maart geen woonwerk-kilometers meer ivm de coronacrisis en ook is de snelheidsbeperking op de snelweg ingegaan.

Wat ik wel weet is dat het verbruik retourtje Veluwe met dakkoffer, fietsenrek, vol bepakt en cruise continu op 115 een stuk lager lag dan wat anders mijn gemiddelde was. Normaal mocht ik met vakantiebepakking blij zijn met 9,0l per 100 km; nu zit ik op 7,4l per 100 km. Mijn normale woon werk zat op 8,5l per 100.

Maar vooral het feit dat ie veel lekkerder ronddraait en beter oppakt zijn echt merkbaar!
Wat een gedoe met de verzekering nut smiley Had hem afgesloten en bedacht mij dat ik ergens in het kleins iets zag staan met eens sterretje. Omdat de nieuwwaarde dermate hoog is eisen ze een vrij kostbaar alarmsysteem. Dat zit er niet op en was ik dus niet verzekerd tegen inbraak en diefstal.

Toen heb ik ze maar gebeld dat als hij gestolen word ik de dagwaarde van max 20.000 krijg of zo, er zit geen nieuwwaarderegeling meer op. Maar nee, ik moest en zal zo'n duur systeem op de auto moeten hebben. Dus als je een nieuwe auto koopt met een dagwaarde van 60.000 hoef je niets te hebben, heb je een 2e hands auto met een dagwaarde van 20.000 euro moet het wel. "ja, zegt ze. ik begrijp het, maar dat zijn de regels". Nu bij een andere verzekeraar gevonden dat als je de auto bij een bovag bedrijf koopt (en dat heb ik), zelfs na 3 jaar de aanschafwaarde terug krijgt. Hopelijk is het niet nodig, maar je weet gewoon dat zulke auto's gewoon gevoeliger zijn dan de Renault helaas.

@Euro 98, ik vind het ook lastig meten omdat ik wisselend rij, maar gevoelsmatig rijd de Renault vele malen beter op 98. Soepeler. Ik vind het altijd dubbel, want zeker in NL hebben we gewoon vrij hoge kwaliteit brandstof
De 7 loop took beter op 98.. Pakt beter op en draait gewoon lekkerder rond. bij de BMW en Megane heb ik er gene verschil in gemerkt. Maarja beiden 115 pk. Hierook wat spanning, niet met een auto maar we staan op het punt een bod uit te brengen op een woning.. Voordat ik de mail stuur overdekn ik het nog even een half uurtje..
Spannend Jimmy. Sterkte met overdenken/nemen van een beslissing. thumbs up
Echt het allerlaatste wat ik zelf op dit moment zou doen is een huis kopen maar goed, jullie zijn al tijd aan het kijken natuurlijk, timing lijkt me alleen niet zo handig. winking smiley
Timing is zeker ruk, en de prijzen skyhigh, maar dit is het eerste huis waar we alle vakjes kunnen afvinken. we zijn nu ruim 2 jaar actief aan het zoeken en bezichtigen, maar de prijs is ook hetgeen ons wat tegenwerkt. Maar we hebben een bod uitgebracht.
Snap het in jullie situatie wel hoor. Denk dat jullie huidige huis ook wel zo weg is. Spannand, zal voor jullie duimen! thumbs up
AsconaGT
Wat een gedoe met de verzekering nut smiley Had hem afgesloten en bedacht mij dat ik ergens in het kleins iets zag staan met eens sterretje. Omdat de nieuwwaarde dermate hoog is eisen ze een vrij kostbaar alarmsysteem. Dat zit er niet op en was ik dus niet verzekerd tegen inbraak en diefstal.

Toen heb ik ze maar gebeld dat als hij gestolen word ik de dagwaarde van max 20.000 krijg of zo, er zit geen nieuwwaarderegeling meer op. Maar nee, ik moest en zal zo'n duur systeem op de auto moeten hebben. Dus als je een nieuwe auto koopt met een dagwaarde van 60.000 hoef je niets te hebben, heb je een 2e hands auto met een dagwaarde van 20.000 euro moet het wel. "ja, zegt ze. ik begrijp het, maar dat zijn de regels". Nu bij een andere verzekeraar gevonden dat als je de auto bij een bovag bedrijf koopt (en dat heb ik), zelfs na 3 jaar de aanschafwaarde terug krijgt. Hopelijk is het niet nodig, maar je weet gewoon dat zulke auto's gewoon gevoeliger zijn dan de Renault helaas.

Toen ik mijn A5 cabrio kocht had ik dezelfde discussie. Moest een uitgebreid alarm inbouwen (klasse 3) omdat de dagwaarde 60.000 was (nieuwwaarde 90.000, maar een jaar oud). Maar, toen werd gezegd dat het beneden 50.000 niet nodig was! Dus maar eens een andere verzekering zoeken?
Ja de verzekering die ik nu heb eist het wel bij auto's 3 jaar oud boven een bepaald bedrag. dat ivm utibetaling nieuwwaarde tot 3 jaar oud. Daarna hoeft het niet als de dagwaarde onder de 60.000 komt. Dus is al opgelost. Vond het alleen een zeer merkwaardig iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt.

spannend Jimmy! Ja de timing is maar net hoe je er naar kijkt. Ik kocht mijn huist in een zeer gunstige tjid maar kreeg ook maar weinig voor mijn oude huisje en iets hogere rente dan nu. Nu zijn de rente standen astronomisch laag en door de huizenmarkt levert jou huis ook heel wat op. Denk dat het met name voor starters nu echt beroerd is. Ben benieuwd!
Voor starters is het niet slechter dan 30-35 jaar geleden. De huizenprijzen waren wel fors lager, maar het inkomen ook en mijn eerste hypotheek was met 12,5% rente. Ik heb het eens helemaal doorgerekend voor het type huis in de wijk waar ik toen mijn eerste huis kocht. Nu zijn starters niet slechter af. Het verschil is dan nu iedereen die van school komt en zijn eerste baantje heeft denkt zonder een beetje geld een leuk huis te kunnen kopen. Toen was men wat realistischer.
Ja onze huidige woning zal naar verwachting 25-35k meer opleveren dan dat wij er voor betaald hebben, samen met de reeds gedane aflossing geeft wat financiële ruimte. Dat is wel prettig maar toch blijft het een astronomisch bedrag. we hebben een maximaal bedrag besproken samen nu fingers crossed.
Die waardestijging van jullie huis valt me dan wat tegen. Gaat het niet zo hard in die regio?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.