Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Quote

Hoe bevalt zijn Astra J? Maar je verwoordt uitstekend hoe ik er naar kijk. De Astra J is lekker dik en sportief en lekker solide.
De K is eerder chique en sierlijk en is op veel vlakken toch minder solide. Maar jah de kilo's moeten ergens gehaald worden. En technisch is ie natuurlijk ook veel beter.
Hij is er super tevreden over, vind hem heerlijk rijden en ook goed vlot. Dat laatste verbaasde mij wel, gezien het imago van de 1.4T. Maar blijkt dat hij ook niet van het zuinige rijden is, dus hem vooral in het goede toerengebied houdt. Enige nadeel is dat de turbo hem kapot is gegaan, dus wel meteen een dure reparatie. En dat destijds net op de dag van vertrek op vakantie. Dan maak je als auto geen goede beurt.

Maargoed, cker is in ieder geval dat hij volgend jaar vervangen wordt. Na 2-3 jaar is hij altijd wel weer uitgekeken op een auto. grinning smiley
Quote
Sanoma
Quote

Dan krijg je wel continu de vraag op je afgevuurd wanneer de gezinsuitbreiding komt grinning smiley
Pfoah...dat had ik toen ook met de 'H'.
Wil best weer een station, maar die domme vragen die je dan krijgt zijn wel een nadeel smiling bouncing smiley

Yep. verwonderlijk genoeg kreeg ik die ook al bij de C4 coupé. Bij de cabrio dan weer niet smiling smiley Maar om eerlijk te zijn interesseren die vragen mij niet (meer) zo eigenlijk. De interesse in een anders gezinsplanning hoort bij de levensfase (begrijpelijk) en wij bepalen zelf met wie we dat delen. Voor de rest rij ik een auto waar ik blij mee ben, ongeacht vorm of functie.
Quote
Astra F
Dan krijg je wel continu de vraag op je afgevuurd wanneer de gezinsuitbreiding komt grinning smiley
Ik weet niet hoe het komt, maar die fase lijkt hier een beetje voorbij. Tweede stationwagon en misschien heb ik iets te bot gereageerd maar bijna niemand durft er over te beginnen valt me op...
Quote
Barri
Quote
Astra F
Dan krijg je wel continu de vraag op je afgevuurd wanneer de gezinsuitbreiding komt grinning smiley
Ik weet niet hoe het komt, maar die fase lijkt hier een beetje voorbij. Tweede stationwagon en misschien heb ik iets te bot gereageerd maar bijna niemand durft er over te beginnen valt me op...

Ik deed er in het verleden zelf ook altijd wel aan mee, maar heb in de omgeving ook wel gemerkt dat er mensen zijn met een kinderwens waar het allemaal niet zo vanzelfspreken was. Die mensen kun je onbewust kwetsen, dus probeer daar wel over na te denken alvorens een opmerking wordt geplaatst.
Maargoed, koop op onze leeftijd een familie-auto en je krijgt de vraag. En als je een cabrio erbij koopt vragen ze of je een vroege midlife-crisis hebt. grinning smiley
Quote
Astra F
En als je een cabrio erbij koopt vragen ze of je een vroege midlife-crisis hebt. grinning smiley

Ik heb al ruim 8 jaar een cabrio... ben net aan mijn 2e midlife crisis begonnen smiling smiley nee mensen, ik moet toch wat te doen hebben grinning smiley
Deze blijft me echt wel triggeren...
Nog eentje van voor de TFSi en andere ergernissen van VAG,
en wellicht mee te nemen voor wat ik nog krijg voor de MX-5.

En i.m.o. veruit het mooiste model A4 winking smiley

Mooi model inderdaad (en dit is ook een net exemplaar) maar wat een verschrikkelijke saaie bompa-uivoering grinning smiley

Quote

De interesse in een anders gezinsplanning hoort bij de levensfase (begrijpelijk) en wij bepalen zelf met wie we dat delen. Voor de rest rij ik een auto waar ik blij mee ben, ongeacht vorm of functie.
Is ook zeker waar. Beetje vergelijkbaar met de vraag; wanneer gaan jullie trouwen? Dat heb ik dan gelukkig wel weer achter de rug.
Maar als je aangeeft dat je geen kinderen hebt omdat je er (nog) geen behoefte aan hebt, hoor ik toch altijd nog wel 1 iemand zeggen: 'Maar dat komt nog wel hoor!'
Tja, we zullen het zien winking smiley
Dit model vind ik echt mooi met een rode kap.
Ik weet niet, dat staat erg goed vind ik zelf.
Sowieso is dit model A4 erg fraai! Maar of ik de MX5 er voor weg zou doen....
Quote
Sanoma
Mooi model inderdaad (en dit is ook een net exemplaar) maar wat een verschrikkelijke saaie bompa-uivoering grinning smiley

Ik ben dan ook (bijna) 2x bompa winking smiley
Trouwens, de meeste flashy uitvoeringen zijn diesels met 3x zoveel kilometers ervaring winking smiley
Kindertjes zijn we hier allemaal wat later mee..winking smiley ik word zelf op mijn 40 ste als het goed is ook nog voor de tweede keer vader. Maar jah..ontmoette mijn vrouw op wat latere leeftijd en het ging bij ons niet vanzelf....

@peter: je bent gek als je je mazda inruilt op deze suffe grauwe A4.
Quote

Mooi model inderdaad (en dit is ook een net exemplaar) maar wat een verschrikkelijke saaie bompa-uivoering
Quote

@peter: je bent gek als je je mazda inruilt op deze suffe grauwe A4.

Eens, neem dan een Cascada cool smiley
Laten we niet vergeten dat Peter Belgisch is smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Quote
British Racing Green
Quote
Sanoma
Mooi model inderdaad (en dit is ook een net exemplaar) maar wat een verschrikkelijke saaie bompa-uivoering grinning smiley

Ik ben dan ook (bijna) 2x bompa winking smiley
Trouwens, de meeste flashy uitvoeringen zijn diesels met 3x zoveel kilometers ervaring winking smiley

Zo'n A4 cabrio van 2004 heb ik ook gehad (met 2.4 V6 multitronic). Uitvoering Proline met op de foto de originele velgen. Heb er ruim 150.000 km. mee gereden zonder problemen, afgezien van zie onder. Aandachtspunten:
Afbladerende knopjes in interieur
Lekkage doordat de achterruit niet goed aan het dak is vastgemaakt (mogelijk heeft de auto een nieuw dak)
Bij mij had deze een hoog olieverbruik, maar een 2.4V6 die ik daarvoor had had geen verbruik.
Werkt de demping van het handschoenenkastje nog?
Bij mij is het raammechanisme zowel links- als rechtsvoor eens vervangen.
Is de variabele verlagingsklep (voor opbergen dak) in de achterbak nog goed werkend (is bij mij 2x stukgegaan).

edit: Er hoort trouwens wel een (demontabel) windscherm bij de auto te zijn, maar dat zie ik nergens in de beschrijving. Controleren of de randjes van het scherm bij de montage van het kunststof gaas en frame niet ergens los zitten. Met windscherm kan er trouwens niemand achterin zitten.
Vraag ook of de MT-automaat een zogenaamde lamellenupgrade heeft gehad. De MT ging nog al eens stuk (niet bij mij) en om dat te voorkomen werd er een aanpassing gedaan.

Voor het overige een heerlijke cruise-auto, dus niet echt sportief. Wel moet je even wennen aan de Multitronic-automaat, rijdt heel anders dan een gewone automaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2020 16:41 door Meeuw.
Ik stel vast dat een tweezitter heel leuk is, maar gezien het vele aantal weekenddagen met kleinkinderen beperkt dit het mogelijke gebruik van de MX-5 enorm.
Een vierzitter zou in het weekend meer kunnen ingezet worden.

De MX-5 is door corona dit jaar nog niet uit de garage gekomen.
Enerzijds waren in BE recreatieve autoritjes verboden, anderzijds heb ik me vorig jaar zonder automaat zozeer geërgerd in het woon/werkverkeer waarbij die ergernis elk plezier van het open rijden teniet deed.
Dus geen handbak voor woon/werkverkeer.

Ik ga een Mazda met ruim minder dan 100.000 km niet wegdoen voor iets anders met meer dan 100.000 km op de teller.

België was altijd een dieselland. Zowat het ganse aanbod tweedehandse cabrio's in mijn prijs-range zijn dan ook diesels.
Voor die paar open kilometers op een jaar komt er geen diesel in huis.

Ik sla geen 10.000 EUR (of meer) kapot aan een wagen van een particulier zonder garantie.

Ik vertouw die kleine opgefokte turbomotortjes niet en heb mijn twijfels over hun duurzaamheid en onderhoudskosten bij hogere kilometerstanden.
Die Audi is nog een ouderwetse 2.4 V6.

En als ik al die premisses in een zoekopdracht giet, dan komt die bompa-Audi er altijd als top bovenuit steken.
Net als deze Flavia, maar een Lancia??? Ik ben toch niet gek winking smiley
Quote
Corsa 20SEH
Laten we niet vergeten dat Peter Belgisch is smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Een benzine Cascada met automaat vind je hier niet onder de 22.000 EUR winking smiley
En hoe je het ook bekijkt, hij heeft niet de uitstraling van een Audi tongue sticking out smiley
Er is wat mij betreft maar 1 echte opvolger voor de MX-5 mogelijk.

C70

Logisch toch?
Om de Volvo familie compleet te maken in huize BRG.
Quote
British Racing Green
En als ik al die premisses in een zoekopdracht giet, dan komt die bompa-Audi er altijd als top bovenuit steken.
Net als deze Flavia, maar een Lancia??? Ik ben toch niet gek winking smiley

Gelukkig is dan ook geen Lancia. Staat er weliswaar op, maar dat is slechts ter afleiding winking smiley Ik vind het een mooie auto!

Quote
Barri
Ik zou ook voor een C70 gaan!

Het probleem met dit model vind ik dat de neus veel te zwaar is voor de rest van de auto en dat vanaf de voorruit naar voren het een heel andere designgeneratie betreft dan vanaf de voorruit naar achteren. Beetje uit balans wat mij betreft. Dan is het model voor de facelift een stuk beter.
Grrr, wil je aan het werk....
Doe je het licht aan in je thuiswerkhok (verlaagd plafond met spotjes), knalt de stop eruit. Niet handig.
Vriendin was nog thuis, dus ik hoefde niet telkens op en neer te lopen naar de meterkast om te kijken welk spotje het was. Aan de lampjes zelf zag ik namelijk niets, die zijn allemaal nog goed.

Al snel had ik een verdachte op het oog. Dus fitting uit het plafond gepeuterd. Kroonsteentje met een half kabeltje eraan, niet handig en ook niet goed. Los gehaald.
Stroom er op, toen vlogen er een paar vonken door de kamer en knalde opnieuw de stop eruit.

Blijkbaar is de kabel gewoon rot/kapot. Zal wel weer gedoe worden om dat te vervangen met zo'n plafond angry smily

Nu dus maar in het "donker" zitten te werken (stopcontacten etc hebben wel stroom) en hopen dat de zon straks wat meer gaat schijnen.
Voor een C70 is het beter om de latere versie met stalen klapdak te kiezen (geproduceerd vanaf 'ergens' in 2005?). Daarvoor, met stoffen dak, schijnen ze nogal te 'wringen', zwakke constructie door onvoldoende verstevigingen die voor een cabrio nodig zijn. Hetzelfde geldt trouwens voor oude Saab cabrio's (model van vóór 2014). Ik neem aan dat BRG niet van plan is met de auto het circuit op te gaan, dus wat dat betreft is de zwakke constructie niet zo van belang. Het gevolg is wel dat daardoor eerder piepjes en kraakjes ontstaan.
Overigens, over Saab gesproken, is dan niet iets? Toen ik in 2004 mijn A4 cabrio kocht heb ik heel lang getwijfeld tussen Saab en Audi. Uiteindelijk werd het toen de Audi omdat de Saab geen 6 cyl. leverde. In 2004 had Saab al een model (denk net geïntroduceerd) dat even stijf is als de Audi, dus beter dan de Volvo's uit 2004.
Hoe zit het qua onderhoud en beschikbaarheid van onderdelen bij Saab? Het merk bestaat immers niet meer en veel zal vast met universele onderdelen opgelost kunnen worden, maar wat als je iets specifiek van Saab nodig hebt?

Ik vind overigens een C70 of een A4 een stuk mooier. C70 is in de basis wel wat ouder, maar oogt zeker niet zo.
Quote

Nu dus maar in het "donker" zitten te werken (stopcontacten etc hebben wel stroom) en hopen dat de zon straks wat meer gaat schijnen.
Working bij candle-light grinning smiley

Quote

Voor een C70 is het beter om de latere versie met stalen klapdak te kiezen (geproduceerd vanaf 'ergens' in 2005?). Daarvoor, met stoffen dak, schijnen ze nogal te 'wringen', zwakke constructie door onvoldoende verstevigingen die voor een cabrio nodig zijn.
M/n buurman heeft één van de laatste C70's met stoffen dak. Hij is er erg te spreken over, ik hoor hem nooit over een zwakke constructie. Bij een cabrio kies je volgens mij bewust wel/niet voor een stalen dak. Ik zal zelf bijvoorbeeld niet snel in een Astra Twintop stappen, omdat er toch wel wat problemen zijn met de kap. Daarnaast veroorzaakt het ook meer rammels, neemt het meer ruimte in, weegt het meer......en vind het afbreuk doen aan het cabrio gevoel.
Er zijn nog veel Saab 'specialisten' die ook voor nog oudere Saabs onderdelen leveren. Maar of die ook in de buurt van BRG zitten?
Het genoemde model 9-3 deelt een niet onbelangrijk deel van de techniek met de opel vectra. Met de 'juiste' motor kun je zeker voor veel vervangingsonderdelen terecht bij de opeldealer.
Quote

Working bij candle-light

Ik moest net wel even lachen. Ik had even vlug twee oude lampen van zolder geplukt. De kap aan de binnenkant is een beetje koperkleurig, waardoor je dus een wat geel/oranje lichtbeeld krijgt. Lijkt misschien wel wat op (fel) kaarslicht.
En toen las ik jouw bericht grinning smiley

@ Meeuw & Frank, beide waar inderdaad. Saab (of is het SAAB?) is een liefhebbers merk en daar zijn nog wel wat specialisten voor te vinden en veel Opel techniek komt ook terug bij dit merk.

Jaren terug wel eens in een 9-5 station meegereden, toch best wel knappe en luxe auto's. Niet mijn smaak, maar fijne auto's zijn het ongetwijfeld. Echter inmiddels ook al weer wat ouder, zie ze ook nog maar weinig.
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die niet zoveel met cabrio's heeft. Ooit eens een dagje een MX5 gehuurd en een halve dag in een Tigra TT gereden en was voor dat moment even leuk maar heb niet de behoefte om elke dag in een cabrio te rijden. Geef mij maar een lekker vast dakkie.

Gisteravond voor het eerst met drie vrienden eens een hapje uit eten geweest. Restaurant had het keurig voor elkaar. Personeel met mondkapjes, vooraf een vragenlijst en overal ontsmettingsspullen en een afstandelijke tafelschikking. Maar was fijn om er weer eens even uit te zijn!

Nu de laats uurtjes werken en dan lekker vakantie. Kijk ik wel even naar uit.
Middag!

Quote

Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die niet zoveel met cabrio's heeft.

Ik ook niet hoor, echt helemaal niks voor mij.

Quote

Gisteravond voor het eerst met drie vrienden eens een hapje uit eten geweest.

Dat mag toch helemaal nog niet?
Waarom niet TL? Vanaf 1 juni mogen restaurants onder onderstaande voorwaarden weer gasten toelaten:

Gasten moeten reserveren.
U moet aan elke gast eerst vragen of hij coronaklachten heeft.
Maximaal 30 gasten (dus personeel niet meegerekend) binnen aanwezig.
Alle gasten hebben een zitplaats.
Gasten moeten 1,5 meter afstand houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).
Uw personeel moet 1,5 meter afstand houden tot de gasten en het andere personeel.

Daar voldeed dit restaurant keurig aan!
Quote

Gasten moeten 1,5 meter afstand houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).

Hoe ga je dit doen dan met 4 vrienden, allemaal ander huishouden, allemaal op 1,5 meter afstand van elkaar?

Edit : Of zat je wellicht aan zo'n tafel en dan iedereen een eigen kant? grinning smiley ( dan is het nog geen 1,5 meter maar goed )





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 14:58 door Total Loss.
Ik dacht ook dat het alleen met mensen uit hetzelfde huishouden mocht, maar als dat niet het geval is moet je 1,5 meter uit elkaar zitten dus.
Snap best dat dat prettig uiteten gaan is, lekker rustig in het restaurant thumbs up

Ik heb twee weken geleden wel weer het eerste biertje van de tap in 2,5 maand tijd gehad, die smaakte een partij lekker! drinking smiley

@ Cabrio's, ook niets voor mij maar ik kan wel snappen dat mensen het wel prettig vinden.



Net samen met m'n vader ook even gekeken naar de verlichting. Toen ik het spotje uit het plafond trok dacht ik dat er een zwarte kabel en zwart kroonsteentje aan zat. Toen ik het spotje ernaast er uit trok bleek daar een witte kabel en wit kroonsteentje aan te zitten........
Toen de eerste kabel nog iets verder losgetrokken en die bleek na 15cm toch ook wit te zijn.....
Kortom, ik denk dat we geluk gehad hebben.

Gelijk alles maar losgetrokken, een dezer dagen nieuwe kabels trekken en alles met degelijke lasklemmen vastzetten.
De vorige bewoners waren op sommige momenten echt beunhazen, heb wel meer bedenkelijke verlengkabels en aan elkaar gebeunde kabels gezien. De bewoner daar weer voor was een bouwvakker, alles wat hij gedaan heeft is tip top in orde (gelukkig). Heb toen we hier kwamen wonen al een hoop losgetrokken en vernieuwd en dacht per ongeluk dat dit plafond incl verlichting wel goed was, weer een les geleerd.
@ Rob: Ah, fijn even weer 'eruit' en met vrienden zijn. Wij gaan zaterdag BBQ-en bij vrienden, kijk ik erg naar uit moet ik zeggen!

Quote

De vorige bewoners waren op sommige momenten echt beunhazen,
Dat was bij ons huis ook zo, maar gelukkig lijkt het elektrische deel niet zelf gedaan te zijn winking smiley
Maar dan was het allemaal wel wat spannend als ik het zo hoor...kom er ook maar eens achter boven zo'n plafond. Succes met de herstelwerkzaamheden winking smiley

@ Cabrio: Heerlijk! Maar hoeft niet persé... mooi dat we er nu 1 hebben, maar ik zou 'm zo weer kunnen ruilen tegen wat anders. Niet echt een noodzaak.
Quote

Dat was bij ons huis ook zo, maar gelukkig lijkt het elektrische deel niet zelf gedaan te zijn winking smiley
Maar dan was het allemaal wel wat spannend als ik het zo hoor...kom er ook maar eens achter boven zo'n plafond. Succes met de herstelwerkzaamheden

Dat valt gelukkig mee. Ons geluk is de een na laatste bewoner, die heeft de basis goed aangelegd. Die heeft de woning destijds ook grondig verbouwd en dat is gewoon goed gebeurt. Ik kwam er net dus ook achter dat in het midden van het plafond, waar ook een spotje zit, dat daar een mooie dikke grijze (grond)kabel vanaf het zoldertje boven de kamer komt. Die grijze kabel is gewoon goed spul en is op het zoldertje ook gewoon goed aangesloten.

Echter vanaf die goede dikke kabel begint de beunhazerij met kroonsteentjes, dunne kabeltjes, kabeltjes die net niet helemaal lekker in het kroonsteentje zitten etc.
Ik ga dus nieuwe, goede kabels en lasklemmen ophalen. Nieuwe kabel aan de oude kabel vastmaken en dan trek ik de oude eruit en de nieuwe er gelijk in, kortom het plafond hoeft niet helemaal los.

De vorige bewoners hebben hier een aantal jaren gewoond en niet zo heel veel aan de woning gedaan/veranderd. Afgezien van wat kabels trekken en doorverbinden op de meest knullige manieren, gelukkig veelal goed te herkennen en op te lossen.

In de oude keuken zaten bijvoorbeeld de oven en vaatwasser ook op een goedkoop stekkerdoosje, stekkerdoosje ging naar het stopcontact wat betekende dat beide apparaten op één groep zaten. Ook niet echt handig met dergelijke apparatuur.

Zal zometeen nog even zoeken naar een foto van wat ik vorig jaar in de tuin tegen kwam en die foto op FB delen, dat was ook "grappig" en levensgevaarlijk nut smiley
volgens mij hebben veel kroegen en restaurants zo'n 1,5 tafel



Ik vind cabrio's wel fijn hoor. Als je de ruimte niet per se nodig hebt dan heeft het vrijwel geen nadelen bij modernere auto's. toch wel stil, warm, mooi afgewerkt. En als het kan is het heerlijk even het dakje open! Zijn vaak goed uitgerust en zeker met stoffen kap smoelt het ook niet doorsnee en sommigen zelfs mooi, zeker met stoffen kap.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2020 19:45 door AsconaGT.
Quote

Net samen met m'n vader ook even gekeken naar de verlichting. Toen ik het spotje uit het plafond trok dacht ik dat er een zwarte kabel en zwart kroonsteentje aan zat. Toen ik het spotje ernaast er uit trok bleek daar een witte kabel en wit kroonsteentje aan te zitten........
Toen de eerste kabel nog iets verder losgetrokken en die bleek na 15cm toch ook wit te zijn.....
Kortom, ik denk dat we geluk gehad hebben.
Nou inderdaad. Een jaar of 4 geleden kregen zijn wij ook gealarmeerd voor "nacontrole" bij een woning die net verbouwd was. Eigenaren zaten er net in, en zagen wat rook bij de spotjes weg komen en vertrouwden het niet. Uiteindelijk hebben we heel het plafond er weer uit kunnen slopen, gezien het in de tussenruimte smeulde.

Quote

Ik vind cabrio's wel fijn hoor. Als je de ruimte niet per se nodig hebt dan heeft het vrijwel geen nadelen bij modernere auto's. toch wel stil, warm, mooi afgewerkt. En als het kan is het heerlijk even het dakje open!
Je ziet wel vaak concessies in gebruik kofferruimte. Bij de Astra G die jij/ik hebben (gehad) valt het nog best mee, maar bij de Cascada lever je wel behoorlijk in. En je hebt een forse tildrempel. En vergeet het zwaardere gewicht van de cabrio niet.
Maar daarvoor krijg je héél veel terug.

Quote

Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die niet zoveel met cabrio's heeft.
Rob, je trouwauto was een cabrio winking smiley ....precies mijn gedachten Berry. En volgens mij was Rob toen best weg van die Cascada.
Zoals ik zeg...een paar dagjes touren met een cabrio vind ik leuk en de cascada was een genot om te rijden met de 1.6t met automaat. En de cascada vind ik een prachtig model; net als de ST en de GTC. Maar hoef er niet elke dag in te rijden. Nee...zou ik eerder een leuk coupeetje of ofroadertje kopen.

Maar we hebben nu gewoon twee praktische autos nodig ivm hond en kids en daar laten we het eerst bij...smiling smiley die kosten me al geld genoeg...grinning smiley
Dat laatste ben ik zeke rmet je eens.. Geld kosten ze genoeg... Maar mijn "erbij" auto, de 7 is zo heerlijk om er gewon 30 km mee te gaan rijden, even het hoofd leeg maken, lekker laag bij de grond, veel lawaai even gewoon weg. Als het straks weer iets normaler is dan mooie tourtochtjes doen met Lize.

@ Richard, hier exact hetzelfde met spotjes en kroonsteentjes en stoppen die eruit klappen. Heb toen ook alle spotjes verwijderd en vanaf het stroompunt nieuwe draden laten trekken en spotjes laten plaatsen. Dat is nu gelukkig wel in orde.
Ik vind een auto erbij ook leuk, maar zal 'm niet veel gebruiken. De Kever gebruik ik al niet veel maar ik geniet er elke kilometer van! Ik ga net zo graag een rondje fietsen, zeker nu ik nog een goede fiets erbij heb en M ook vaak wil fietsen doordat ze nu een ebike heeft.
Dat is zeker herkenbaar.. Veel gebruik ik de 7 ook niet, maar altijd met plezier smiling smiley
Quote

Nee...zou ik eerder een leuk coupeetje of ofroadertje kopen.
Meen je dat Rob? Van een cabrio kun je vaker genieten als van een offroader, hoe vaak zou je met zo'n auto echt die terreinen opzoeken?

Quote

Maar we hebben nu gewoon twee praktische autos nodig ivm hond en kids en daar laten we het eerst bij...smiling smiley die kosten me al geld genoeg...grinning smiley
Begrijpelijk! Als je de luxe hebt om een 2e auto erbij te kunnen nemen is het leuk. Maar als ik de auto bij ons op de inrit privé aan moest schaffen, zou er op ten duur 1 grotere auto komen en het liefst 1 auto á la Tigra Twintop. En dan maar afwisselen wie welke auto mee neemt.
Als ik nu een 'fun' auto er bij zou willen hebben dan echt wel een cabrio! Maar dan geen astra / cascada of zoiets maar dan ook echt een leuke auto. Los van dat het dak er af kan rijden die 4 persoons cabrio's allemaal maar zozo, log, zwaar en zijn er allerlei concessies gedaan om het nog praktisch te maken. Zeker als je het vergelijkt met een SLK / Z4 of Boxter. Heerlijke motoren, achterwielaandrijving, eventueel een fijne 6 cilinder. Lange neus in het geval van een Z4, superieure afwerking en heel stuk waardervaster ook nog. En ook die auto's bieden genoeg ruimte voor een weekendje weg.
Maar nu met kinderen is dat niet zo gezellig voor hen grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2020 12:55 door AsconaGT.
Die kunnen dan logeren Joost, dat vinden ze ook leuk! grinning smiley Je moet dat slim bekijken.
Quote

Als ik nu een 'fun' auto er bij zou willen hebben dan echt wel een cabrio! Maar dan geen astra / cascada of zoiets maar dan ook echt een leuke auto
De Opel GT wordt al verrassend betaalbaar cool smiley
Quote
Corsa 20SEH
Die kunnen dan logeren Joost, dat vinden ze ook leuk! grinning smiley Je moet dat slim bekijken.
Hoe vaak ben jij met K op pad geweest met de 7? winking smiley
Hier ook totaal geen behoefte aan een Cabrio, hoewel ik er 1 specifiek model wel in de garage wil hebben voor de hobby: de rover 216si.
Dat was de auto van een tante van vrouwlief waar we rond ons trouwen veel over de vloer kwamen. We mochten haar autootje toen lenen als trouwauto, dus in die zin een goede herinnering aan.
Maar als je er naar zoekt staat er 1 nette in Groningen die exact zo eruit zag: brg, leder, zelfde velgen, etc.
Mja, om nu 3K stuk te slaan voor iets wat je niet nodig hebt... dan liever investeren in een nieuwe mountainbike big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2020 20:24 door Hotdog.
Quote
Barri
Quote
Corsa 20SEH
Die kunnen dan logeren Joost, dat vinden ze ook leuk! grinning smiley Je moet dat slim bekijken.
Hoe vaak ben jij met K op pad geweest met de 7? winking smiley

2 keer, grinning smiley maar wij hebben maar 1 dochter dus die kan altijd mee smiling smiley Ik hoef daarin niet te kiezen.
Quote
rjthefrisian
Gisteravond voor het eerst met drie vrienden eens een hapje uit eten geweest. Restaurant had het keurig voor elkaar. Personeel met mondkapjes, vooraf een vragenlijst en overal ontsmettingsspullen en een afstandelijke tafelschikking. Maar was fijn om er weer eens even uit te zijn.

Gezellig Rob! Fijn dat het weer kan. Wel interessant hoe divers er mee omgegaan wordt, jou restaurant klinkt erg serieus. Als ik hier de terrassen eens bekijk ziet dat er wel anders uit zeg maar..



Vandaag een beetje verdrietige dag. Vanmorgen heb ik de alfa online gezet, werd snel gebeld en kreeg een uur later al een bod waarmee ik wel tevreden was. En ik mocht ‘m gelijk komen brengen. Daar kreeg ik nog een hele show opgevoerd over de versnellingsbak waar wat mee mis zou zijn, heeft me nog 100€ gekost. Maar goed, ik ben er vanaf en het is weer een zorg minder. De alfa zal naar de export gaan. Gaat me wel een beetje aan het hart. Is niet voor het eerst dat ik een auto inlever waar ik blij mee was, maar dan is er altijd iets nieuws om naar uit te kijken. We gaan rustig eens om ons heen kijken. Voorlopig lijstje bestaat uit Insignia diesel, Volvo S60/v70 diesel of lpg en een cactus diesel, allen tot +/- 8 à 9000 euro. C informeerde naar mogelijkheid om hybride te rijden met de mogelijkheid om ook wat te trekken, daaruit is een Golf GTE naar voren gekomen, maar die zijn een stuk duurder (+/- 15k incl btw). Dat zou eventueel wel kunnen, maar betekent een andere investering op dit moment en betaalt zich min of meer terug met lage lasten. Zeker als we een beetje trouw stekkeren.
Dat is wel jammer idd en je gunt het jezelf niet om die hele show incl afkraken en afpingelen door te moeten.
Maar weg is weg, een zorgje minder. Je moet ook weer door toch?

De V70 diesel 2007+ is in basis gelijk aan een Ford Mondeo mk4 2007+ die ik had. Prima auto, Volvo heeft er net een wat chiquer sausje overheen gesmeerd, helaas vind je ze nauwelijks met een gunstige kilometerstand.

Hybride en trekgewicht is sowieso moeilijk zoeken. Mss is de Passat GTE gunstiger aan te schaffen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.