Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
De focus ST heeft wel een doppel auspuff.

Zojuist gebeld door garage..aircopomp c3 is kaduuk...das weer kassa...eye rolling smiley
aii, dat zijn dure jongens sad smiley Er word natuurlijk met de C3 relatief veel gereden, en komt wel vaker voor bij auto's van alle merken. Maar gevoelsmatig heb je er ook geen geluk mee met beide auto's met toch relatief vaak 'dingetjes'.
Hmm, das weer een dure grap inderdaad maar zijn geld wel waard als het (nog) warmer wordt.

Toen ik de **** net had stonk de airco regelmatig, moet zeggen dat ik dat nu niet meer ervaar. Climate control staat altijd standaard aan, wellicht dat door het warmere weer de airco zelf vaker aan staat en de luchtjes daarmee verdwenen zijn?

Ben trouwens benieuwd hoe het thuiswerken deze zomer gaat. Ik zit in de studeerkamer beneden, maar die zit aan de zijkant van het huis. De zon draait er de hele dag omheen. De zon komt aan de voorkant op, staat 's middags op de zijmuur en aan het eind van de middag/avond op de achterkant. Dat kon wel eens warm worden vrees ik.
@Richard Koop je toch zo'n mobiele airco voor 300-400? Moet je wel een goede manier/optie hebben om slang naar buiten te hangen.
@ richard: deze week (vanaf woensdag) is bij de action een airco in de aanbieding. 200 euro dacht ik... kwaliteit zal wel niet top zijn, maar misschien geschikt om eens te proberen om dat helpt.
En anders een Duux-waaier (moeten zeer stil zijn)
Nee, dat is troep. De koude lucht die er aan de voorkant uit komt wordt weer teniet gedaan door de warmte die het apparaat aan de achterkant genereert.
We hebben op de bovenverdieping een split unit, dan zou ik (als dat mogelijk is) liever beneden ook nog een unit ophangen op hetzelfde systeem.

Zal qua kosten wel weer in de papieren lopen en dat heb ik niet over voor het thuiswerken. Bureau naar boven slepen of gewoon op kantoor gaan werken zal het dan wel worden op de echt warme dagen.

Zal qua kosten wel weer in de papieren lopen en dat heb ik niet over voor het thuiswerken.

Tsja, vraag dan ook niks. eye rolling smileywinking smiley
Ik zou het er juist wel voor over hebben om fijn thuis te kunnen werken.

En Ja je kan meerdere binnenunits op 1 buitenunit plaatsen maar die moet dan wel voldoende capaciteit hebben.
Dus Ja dat zal inderdaad in de papieren gaan lopen ( mijn Mitsubishi kwam destijds op 3k en die heeft gewoon maar 1 binnenunit in de woonkamer )
Total Loss

Zal qua kosten wel weer in de papieren lopen en dat heb ik niet over voor het thuiswerken.

Tsja, vraag dan ook niks. eye rolling smileywinking smiley
Ik zou het er juist wel voor over hebben om fijn thuis te kunnen werken.

En Ja je kan meerdere binnenunits op 1 buitenunit plaatsen maar die moet dan wel voldoende capaciteit hebben.
Dus Ja dat zal inderdaad in de papieren gaan lopen ( mijn Mitsubishi kwam destijds op 3k en die heeft gewoon maar 1 binnenunit in de woonkamer )

Het was meer een hersenspinsel omdat ik het vandaag al lekker aangenaam vind hierbinnen. Nog niet te warm, maar je merkt dat de zon z'n best doet. Toen kwam de vraag bovendrijven "wat als" we een week lang 30 graden krijgen, dan is dit niet de fijnste ruimte van het huis waarschijnlijk.

Ik ga er nog altijd vanuit dat het thuiswerken iets tijdelijks is, wat nog wel een paar maanden zal duren, maar ook dat is tijdelijk.

Wat de capaciteit is van onze buitenunit weet ik eigenlijk niet. Is wel het uitzoeken waard wellicht, misschien valt het uitbreiden met een binnenunit dan ook nog wel mee.

@Focus ST: ik vind het steeds verwarrend m.b.t. de uitlaat.
Die Astra die Rob laat zien is overzichtelijk: één uitlaatpijp links, één rechts. Tot zover snap ik het nog.
Maar bij een Focus zitten er 2 enorme uitsparingen in de achterbumper verwerkt, waar er telkens maar 1 van word gebruikt met een dikke knalpot er achter met 2 pijpjes.
Ik snap dat het kostentechnisch logischer is, maar het is geen porem zo. Doe dan doppel-auspuff zou ik dan zeggen..
Dat is inderdaad geen porem. Dat hebben ze bij die Astra veel mooier gedaan!

@airco thuis: ik wil ook wel zo'n airco met buitenunit, voor de slaapkamer. De nachten waren best warm vorig jaar...

@Rob: balen, weer wat kosten erbij...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2020 16:38 door Barri.
Alleen binnenunit, leidingen erheen en aan leggen ( eventueel extra stroompunt ) zijn de kosten niet vergeleken met die van een nieuwe sterkere buitenunit.
Bij mij was het juist de buitenunit die het zo duur maakte, heeft een hele grote capaciteit vanwege de achterlijke proporties en andere details van mijn woonkamer.
Je hebt online allerlei rekentools/programmaatjes op sites van leveranciers van airco's, om te bepalen welke unit ( capaciteit ) je nodig hebt.
Stuk voor stuk konden de programmaatjes mijn gegevens niet aan en konden ze me geen airco aanbieden die voldeed.
Kreeg steeds het advies om contact op te nemen voor "maatwerk". grinning smiley
Dat is balen Rob! Dat geld had je een betere besteding voor nu met de zwangerschap smiling smiley

Hier alles ok, thuis werken aan de keukentafel, ik heb geen apart kantoor en in principe gaat dit prima. Bij videobellen, ga ik even op de kamer van Lize zitten. Die heeft een bureau. Vanaf volgende week, ben ik wel weer meer dagen op kantoor. Ook prima hoor.

En anders een Duux-waaier (moeten zeer stil zijn)

Die hebben wij. zeer stil is wat overdreven maar het valt reuze mee inderdaad. En ziet er goed uit ook. Het is dat ik nog een VVV bon had van 90 euro anders had ik geen 100 euro over gehad voor een ventilator.

Voor thuis werken hebben wij een kelder. Heerlijk koel! zelfs als het buiten super warm is. grinning smiley Maar nog liever werk ik gewoon op werk. Hier zijn we al weer aan het opschalen om meer op kantoor te werken

Die goedkope mobile aircounits heb ik ook mijn twijfels over wat het effect is. Heb wel eens gelezen dat ze helemaal niet goed werken en relatief veel energie verbruiken + erg lawaaierig. Op de bovenverdieping zou ik wel een keer zo'n vaste unit willen hebben ooit. Zeker als we zomers zoals vorig jaar blijven houden
Het is weer sneu geld voor de C3 maar we rijden gewoon veel (nouja, normaal gesproken..winking smiley) en het spul begint allemaal wat ouder te worden.
maar geluk hebben wij zeker niet met de auto's...smiling smiley

Was wel weer even spannend hier..dochterlief en vrouwlief zijn weer verkouden en morgen hebben we de 20-weken echo. Maar zojuist gebeld en we mogen komen mits we mondkapjes op doen. Dochterlief mag echter niet naar de opvang.
@ Rob: had ik even overheen gelezen. Maar dat is zuur geld... wel het geld waard; airco zou voor mij onmisbaar zijn winking smiley

Nee, dat is troep. De koude lucht die er aan de voorkant uit komt wordt weer teniet gedaan door de warmte die het apparaat aan de achterkant genereert.
Mwoah, ligt eraan hoe je het gebruikt. Met zo'n slang naar buiten is het in principe prima om een ruimte te koelen. Niet zo efficient als een slit-unit maar het kan zeker wel helpen.
Ik zou prima zo'n ding op de slaapkamer kunnen zetten: even 3 uurtjes van te voren aan en dan is het weer een paar graad koeler = prettiger slapen.

ga ik even op de kamer van Lize zitten. Die heeft een bureau.
Dan weet je wie de directie des huizes is, haha tongue sticking out smiley

Maar gevoelsmatig heb je er ook geen geluk mee met beide auto's met toch relatief vaak 'dingetjes'.
Precies mijn gedachte.....da's wel vervelend wanneer je telkens pecht hebt. Voor ons opelaars wel goed dat 't dit keer niet de astra is die de kosten veroorzaakt (al behoren beide auto's nu bij t zelfde concern, vooraf een vooruitziende blik Rob?)

@ Peter: Zow, das een best slagveld geworden. Je kunt zien dat de grasmaaier moeite heeft gehad met maaien.....maar met een paar dagen staat er een nieuw laagje op, maai je het weer strak en zie je er niks meer van. Lekker dat je er weer heen kunt.

Op Instagram zag ik hints dat vandaag het doek van de Opel Mokka zou gaan.....dus misschien toch de pers-introductie? Ben heel benieuwd, vooral naar die "vizor".
Kan heel strak lijken, maar ben op voorhand nog niet erg enthousiast. Hopelijk verrassen ze me.

Collega zit nu serieus te kijken naar een E-niro. Volgens praktijkervaring een redelijk goede actieradius, klanten zijn er tevreden over en nog dit jaar leverbaar.
Hij dacht eerst nog aan een Mustang E-mach, maar nu die dit jaar niet meer leverbaar is gaat 't hem niet meer worden. En collega gaf wel terecht aan dat volgend jaar, waar de 12% drempel naar 40.000 gaat er echt geen betaalbare opties meer over blijven. Auto's met betere actieradius als de E-niro gaan dan wel ruim over de 50k zodat je over nog een groot bedrag 22% betaald en het financiele voordeel om een EV te nemen dan wel valt.

Nu zou de E-niro voor mij niet heel handig zijn, want geen trekvermogen. Maargoed, eventueel de komende jaren nog met de cabrio op vakantie en mocht met een cabrio op pad gaan ooit niet meer kunnen, dan is een iets grotere benzine-auto voor vrouwlief ook wel handig en neem je die mee op vakantiereis. Eerst maar eens de Mokka afwachten of dat iets voor me zou zijn. En dan rekensommetjes maken en evt. met werkgever in overleg.

Precies mijn gedachte.....da's wel vervelend wanneer je telkens pecht hebt. Voor ons opelaars wel goed dat 't dit keer niet de astra is die de kosten veroorzaakt

ach elk merk heeft zulke dingen naarmate ze ouder worden. Land van herkomst, groot, klein premium of niet. Aircopompen komt wel vaker voor ook. Maar als je telkens zulke dingen hebt dan word het wel prijzig.

Collega zit nu serieus te kijken naar een E-niro. Volgens praktijkervaring een redelijk goede actieradius, klanten zijn er tevreden over en nog dit jaar leverbaar.

nog meer voordelen; doordat het geen klein hoog autootje is ziet het er ook nog eens fatsoenlijk uit thumbs up en ruim
Airco is eigenlijk gewoon een "slijtage onderdeel", net als banden en remmen. Ze slijten niet zo gelijkmatig (en meetbaar) als banden en remmen, maar eens in de zoveel tijd moet je er vaak toch aan geloven heb ik het idee.

Die goedkope mobile aircounits heb ik ook mijn twijfels over wat het effect is. Heb wel eens gelezen dat ze helemaal niet goed werken en relatief veel energie verbruiken + erg lawaaierig. Op de bovenverdieping zou ik wel een keer zo'n vaste unit willen hebben ooit. Zeker als we zomers zoals vorig jaar blijven houden

Mijn ouders hebben eerst een jaar een mobiele unit uitgeprobeerd en deze heel snel weer op marktplaats verkocht. Het maakt lawaai, koelt niet afdoende, er komt veel warmte van het apparaat af. Het onhandigste was nog de afvoer slang, die moet naar buiten. Veelal doe je dat door een raam op een kier te zetten, waardoor er weer warme lucht naar binnen komt! nut smiley Fatsoenlijk dichtmaken zonder schade is een uitdaging.

Zij hebben toen een split-unit laten plaatsen. Heeft nog geen 1500eu gekost volgens mij en koelt de hele bovenverdieping prima.
Wij hebben ook zo'n unit, zat al in het huis toen we hem kochten en dat is echt een genot met zo'n warme zomer.

Zelfs toen het 40 graden was zette ik hem om een uur of 18u aan zodat het heerlijk koel was als we gingen slapen. Je kunt hem dan uitzetten, maar wij lieten hem de hele nacht aan staan. Dat slaapt heerlijk smiling smiley
Vebruikskosten vallen ook reuze mee, ik heb wel eens gelezen dat het nog geen euro per dag kost. Das geen geld voor een fijne nachtrust smiling smiley

Heb het idee dat ik tegenwoordig op dit forum over vanalles praat, maar het nooit over auto's gaat. Er is ook gewoon weinig nieuws te vertellen.
Hoogtepunt zal dit weekend de wasstraat wel weer worden, even weer het zand en vogelpoep eraf laten halen.

De C1 moet binnenkort ook maar eens een beurtje + APK hebben, dat zal ook niet zo spannend worden denk ik.
Oeeh Ja, ik heb maandag de wasstraat gedaan met de BMW.. en ben vandaag met de 7 op kantoor. smiling smiley

maar auto's wordt toch vaak wat minder belangrijk als er andere zaken borrelen smiling smiley
Ach, er borrelt niet zoveel. Ja, de zwangerschap maar dat loopt allemaal voorspoedig en exact volgens het boekje tot op heden. Probeer alleen m'n vriendin soms wat af te remmen, want die was afgelopen weekend ook nog gewoon bezig om een klimop struik uit de tuin te spitten/trekken. Ze voelt zich goed, maar dat moet zo blijven dus dat soort dingen zijn dan misschien niet meer zo verstandig om te doen.

Op auto gebied weinig te melden omdat ik eigenlijk alleen in het weekend nog even in de auto zit om boodschappen o.i.d. te doen. Net even met de C1 naar de kapper geweest, ideaal voor korte stukjes maar mijn auto is het toch niet echt eigenlijk. Wel blij dat ik eindelijk van mijn corona kapsel af ben big smile smiley
Motor heb ik ook nog maar weinig opgezeten, ondanks dat het er prima weer voor is. Ik ben vooral veel in de tuin bezig de laatste tijd en heb in huis nog wel wat klusjes te doen (plinten voor de benedenverdieping regelen bijvoorbeeld...)
Weinig autonieuws ook hier.

De Up word veel gebrukt voor de meeste ritjes. Het zijn met name de boodschappen, even korte stukjes hier en daar en dat gaat prima met de up. 40.000 staat er inmiddels op en op de helft van het leasecontract.

De Laguna staat veel stil, toevallig vandaag mee naar het werk na 1,5 week stilstand. Hier borrelt er wel iets hier en daar. Al we tijd hebben gaan we samen eens kijken bij een C klasse qua ruimte. Op 'papier' heb ik hem naast een 3 serie gezet en op vrijwel elk vlak verslaat de C-klasse hem. Sommige zaken zijn wel subjectief overigens. Ook niet gek, de C kwam paar jaar later dan de 3 op de markt.

Maar denk niet dat de komende maanden iets concreets gebeurd

De Up word veel gebrukt voor de meeste ritjes. Het zijn met name de boodschappen, even korte stukjes hier en daar en dat gaat prima met de up. 40.000 staat er inmiddels op en op de helft van het leasecontract.
Hier net zo, B gebruikt waar mogelijk ook de Leaf. Vrijdag as gaat ze naar dr zus in Haarlem, dan rijdt zij in de Leaf en ik neem die dag de Cabrio mee.cool smiley Die laatste is vorige week glansrijk door de APK gekomen en gaat dit zomer weer mee naar Oostenrijk. Waarschijnlijk dat we dan de Grossglockner er ook mee gaan rijden, moet een feestje zijn met de 2.2 icm CR bak cool smiley

Met de leaseauto is het ff koffiedik (mokka?grinning smiley) kijken. Deze week neemt collega de E-Nero nog ff mee voor een proefrit, dan wil ik er wel ff een blokje mee om.
De Cascada blijft door het hoofd heen spoken, ik zie ook elke nieuwe cascada op MP voorbij komen.....maar vin 17.000 euro voor een extra auto waar je nauwelijks km mee maakt eigenlijk te gek voor woorden. Zeker gezien we ook binnen 2 jaar willen verhuizen. Maargoed, soms moet je ook je gevoel volgen.
Zo'n E-Niro schijnt wel fijn te zijn. Mijn buurman is er erg blij mee, en hij rijdt toch best veel.

Ik gaf thuis ook aan dat ik de Citigo wel wat vaker kan pakken: zeker tot 10dkm per jaar, want de vergoeding voor 'minder kilometers' stelt niks voor. Maar M vond het haar auto big smile smiley Toen ik een leaser had pakte zij 'm wel altijd mee, dus toen ik het daarmee vergeleek kreeg ik een heel klein beetje gelijk smiling smiley
Hier ook weinig autonieuws...
De Volvo's doen wat ze horen te doen,
en de roadster is sinds eind vorig jaar nog niet van stal gekomen ondanks het mooie weer.
Maar ja, recreatieve autoritjes zijn hier te lande nog steeds verboden.

en gaat dit zomer weer mee naar Oostenrijk. Waarschijnlijk dat we dan de Grossglockner er ook mee gaan rijden, moet een feestje zijn met de 2.2 icm CR bak

Heb je al plannen?
Wij willen eigenlijk ook nog wel even weg, maar als ik o.a. de site van de ANWB bekijk is vakantie in Duitsland en Oostenrijk op dit moment nog niet echt mogelijk. Wordt mogelijk wel versoepeld de komende weken, maar niets is zeker en ik durf nog niets te boeken.

Vorig jaar een weekje Zwitserland gedaan in deze periode en dat was erg fijn, zou eind juni dus wel weer een weekje doen maar dan in Oostenrijk.
Wij zouden 30 juni naar de Canarische Eilanden gaan, maar gaan nu een dag later omdat het dan pas open gaat. Ben wel benieuwd, denk dat het vrij rustig is daar...
Heel rustig denk ik Berry... ik ben vooral benieuwd hoe het in een vliegtuig gaat zijn.
Jullie zijn nogal optimistisch over de zomervakantie. Denken jullie echt dat het allemaal gewoon weer doorgaat over een paar weken?
Ik geloof er niet echt in. Tent, caravan of bungalow hier in Nederland gaat misschien nog wel lukken maar deze zomer naar het buitenland?
Hier ook weinig autonieuws verder winking smiley de auto's doen hun werk.

@ vakanties: Wij zijn al gebeld door het reisbureau dat alles nog onzeker is. Vakanties naar Portugal lijken weer opgestart te worden, maar wij hadden geboekt voor de Azoren en kan zijn dat de regelingen daar nog wat strenger blijven.
We wachten rustig af, we kunnen tot 2 weken van te voren nog omboeken.

Aan de ene kan wel zin in vakantie, maar als daar ter plaatse weinig/niks mogelijk is of alleen met mondkapjes dan is het plezier er wel af natuurlijk winking smiley
Andere auto..ach droom er wel eens van maar vind ik het in de situatie waar wij nu in zitten allemaal zo bijzaak. De gezondheid en alles gaat nu even voor en de rest komt wel weer eens. De 20 weken was allemaal oke..bloeddruk was wel wat hoog en moesten direct bij de verloskundige komen maar daar was ie alweer goed....

Maar wat ik wil? Nog geen idee..het vliegt alle kanten op..van een 3-serie tot een astra ST, Focus ST, Volvo V60 en ga zo maar door..gisteren begon ik opeens te twijfelen aan een CX-5 in zon knalblauwe kleur..van buiten vind ik hem mooi maar kijk ik dan naar het binnenste dan knap ik weer volledig af...
Voorwaarde is wat meer power en voldoende ruimte voor een gezin en hond.

Ach en als ik in de Astra stap besef ik me ook steeds hoe fijn die auto is. Met de 98 benzine rijdt ie echt serieus een stuk feller en soepeler. Die blijft nog wel even..winking smiley

Vakantie..tsja..wij zitten ook nog even..hadden oorspronkelijk al vanaf 15 juni vakantie en wilden, voordat de zwangerschap zich aankondigde, weer eens wat verder weg...
Maar nu maar even zien hoe het zich bij mijn vrouw ontwikkeld...daarnaast is ze ziek thuis van haar werk dus zal het sowiezo even in overleg moeten.
Maar het wordt dan zeker in eigen land.
Total Loss
Jullie zijn nogal optimistisch over de zomervakantie. Denken jullie echt dat het allemaal gewoon weer doorgaat over een paar weken?
Ik geloof er niet echt in. Tent, caravan of bungalow hier in Nederland gaat misschien nog wel lukken maar deze zomer naar het buitenland?

Spanje heropent voor buitenlanders, Oostenrijk zet de grenzen open, Griekenland en Italië heropenen grenzen, Frankrijk doet nog wat moeilijk omdat het noorden nog niet echt gestabiliseerd is, Sicilië betaalt zelfs je vlucht terug en geeft een gratis dag verblijf extra per 2 geboekte dagen...
Het gaat plots wel heel erg vlug, lijkt wel business as usual.

Of Egypte, Marokko, Turkije of de USA deze zomer al mogelijk zullen zijn, heb ik wel mijn grootste twijfels bij.

Aan de ene kan wel zin in vakantie, maar als daar ter plaatse weinig/niks mogelijk is of alleen met mondkapjes dan is het plezier er wel af natuurlijk
Precies, je moet je wel een beetje vrij kunnen bewegen. Nu komen we sowieso niet op heel drukke plekken op vakantie, maar het wordt wel even wennen als we daar ook terrasjes moeten reserveren enzo.
Van mij hoeft het vliegen ook niet zo nodig, maar de baas heeft ook nog een mening smiling smiley
@Rob, CX-5 is inderdaad ook erg mooi, maar met de komst van het huidige model oogt deze wel "oud".

Hier is het wagenpark nog compleet. Zodra het E-bike plan is goedgekeurd gaat de BMW in de verkoop.

Ik ben blij dat wij gewoon een stacaravan hebben geboekt in NL op een grote camping waar naast een zwembad nog val alles te doen is. Waarschijnlijk neem ik de 7 ook mee smiling smiley
@BRG Nog steeds erg optimistisch wat mij betreft, kunnen/mogen is 1 ding maar wil je ook echt?

Rutte ( volgens NOS.nl )
2 UUR GELEDEN

Rutte: 'Stel vakantie uit'

Premier Rutte roept alle Nederlanders op waar mogelijk hun zomervakantie uit te stellen. Vakanties in het buitenland zullen alleen mogelijk zijn naar landen met dezelfde risico's wat betreft het coronavirus als in Nederland. Daarbij is het belangrijk de plaatselijke maatregelen te volgen, zei Rutte, na afloop van het laatste crisisberaad over de coronamaatregelen.

"We kunnen ons geen risico's veroorloven met buitenlandse reizen", aldus Rutte. "We hebben het virus pas een beetje onder controle."

Het kabinet is nu aan het inventariseren hoe de stand van zaken is in verschillende landen. Rutte hoopt volgende week "groepen landen" aan te kunnen wijzen waar het wel of niet verstandig is om naar toe te gaan. "Maar het is nooit met een schaartje te knippen. Het blijft ook altijd een individuele afweging."

Stel je voor dat je gaat vliegen naar een bestemming waar net op dat moment het aantal besmetting weer toeneemt, ga je dan verwachten dat je dan ook weer terug naar huis gehaald wordt? Of liever een paar weken daar in quarantaine blijven? Nee hoor, lekker net als Jimmy in Nederland op vakantie en anders maar gewoon lekker thuisblijven wat mij betreft, dan maar een keertje niet op vakantie of dicht bij huis.
In een week tijd, de eerste week, kan dat niet weer gesloten worden lijkt me. Maar inderdaad, met de auto is iets makkelijker smiling smiley Ik neem wel m'n thuiswerk-token mee denk ik big smile smiley

Autootjes: ik heb achter elkaar even een 3-serie touring, een A4 avant en een V60 samengesteld. De eerste kwam op 64k, de A4 ruim over de 50 en de V60 blijft onder de 50k. En ik moet zeggen dat ik van die Volvo toch echt het meest warm wordt. Een rode V60 met de prachtige witgrijze T-Tec bekleding.

@Jimmy: gaaf hoor, de 7 mee. Maar wel jammer dat je er niet met z'n drieën in kan.
Total Loss
@BRG Nog steeds erg optimistisch wat mij betreft, kunnen/mogen is 1 ding maar wil je ook echt?

Aan mij is het niet besteed.
Ik ben zelf al gelukkig als ik vanaf half juni officieel naar Nederland mag, twee maanden in Waterlandkerkje kan verblijven en heen en weer pendelen naar het werk, met in het weekend een aantal ochtendlijke strandwandelingen in Cadzand met de honden.
@Berry, ja dat is jammer, maar als de dames dan gaan zwemmen heb ik een excuus om iets anders te gaan doen grinning smiley. In de toekomst zie ik hier wel een cabrio komen met meer zitplaatsen.
Ik had gereageerd op een autoadvertentie, maar meer om eens te zien wat de laguna nog moet opbrengen. Dit is wel een groot bedrijf dat werkt met ex lease auto's en in de snelle handel zitten dus had mij er al niet veel van voorgesteld. Ik moest allerlei foto's en informatie geven en op basis van foto's denken ze dat de laguna met inruil zo'n 6000 euro moet opbrengen. Stiekem hoop je natuurlijk altijd meer maar eigenlijk toch best redelijk voor 'de handel'.
Zal later nog wel een keer een kijken bij een echt autobedrijf om te zien in hoeverre die verschillen, maar daar zijn de auto's doorgaans ook net iets duurder
Volgens mij ging je laatst nog uit van een lager bedrag toch?

Uiteindelijk moet het totale plaatje onderaan de streep kloppen en daar kom je denk ik pas achter als je serieus een andere auto op het oog hebt.

Aan de ene kan wel zin in vakantie, maar als daar ter plaatse weinig/niks mogelijk is of alleen met mondkapjes dan is het plezier er wel af natuurlijk winking smiley

Nee hoor, lekker net als Jimmy in Nederland op vakantie en anders maar gewoon lekker thuisblijven wat mij betreft, dan maar een keertje niet op vakantie of dicht bij huis.

Beide exact mijn gedachte. Als we weg gaan dan wordt het iets met de auto. Het liefst wel even de Eifel in, maar dat is voor mij niet heel veel verder dan bijv. een weekje limburg/zeeland. Oostenrijk is wellicht ook een optie, maar dan moeten de omstandigheden nog wel drastisch veranderen.

Als we weggaan dan wordt het sowieso een last minute beslissing en hooguit een (mid)week.

Volgens mij ging je laatst nog uit van een lager bedrag toch?

Uiteindelijk moet het totale plaatje onderaan de streep kloppen en daar kom je denk ik pas achter als je serieus een andere auto op het oog hebt.

Als handelsbedrag ging ik uit van 5000. Maar de koerstlijsten zeiden rond de 5600. Die kijken niet echt naar uitvoering, opties, staat van onderhoud, etc. Dat is natuurlijk allemaal prima bij mijn auto. 6000 is voor een handelsclub denk ik heel redelijk.

Natuurlijk gaat het om het totaalplaatje. De meeste C350e modellen staan met vrijwel gelijke prijzen te koop. Zijn allemaal kersvers uit de lease. Marges zullen ook niet veel ontlopen. Bij een wat luxer autobedrijf zijn de auto's vaak ook heel iets duurder. Mogelijk dat ik daar ook wel meer voor de auto terug krijg.

Gek genoeg staat er overal wel 1 te koop in NL, veel aanbod op dit moment (vandaar de wat lagere prijzen) maar geen enkele hier in de directe omgeving. Dus wacht wel tot er een keertje hier in twente een staat o, te kijken. Ben nog steeds iets huiverig voor de kofferbak
Mogguh

Zesduizend euro vind ik nog best een net bedrag voor jouw auto Joost. Tuurlijk verkoop je hem graag beter, maar je weet vaak al bij dat soort advertenties dat je geen al te beste aanbiedingen krijgt.

Gisteren had een collega nog ff de Kia E-Niro mee voor een proefrit om zijn Passat GTE te vervangen. Heb er ook ff in gereden.
+ Nette auto en interieur.
+ Leuke opties als stoelventilatie, ledverlichting, groot navi-display, info tussen de tellers
+ Rijdt heerlijk stil en soepel
+ Praktisch bewezen heel goed bereik (lees Myreview maar eens)
+ 3 fasen lader, dus snel laden
+ Actief gekoeld accupakket. Dus veel minder last van ingezakt actieradius winter
- Gezien de grootte van de auto beperkte interieurruimte achter en kofferbak
- Geen ruimte onder de voorstoelen waar achter passagiers voeten kwijt kunnen
- Geen AGR stoelen (maar ze zaten nog best fijn, meer zijdelingse steun en verlengbare zittingen waren beter geweest)
- Geen trekvermogen aanhanger

Collega gaat niet met aanhangers op vakantie, dus voor hem een perfecte auto die hij dan ook gaat bestellen. Waarschijnlijk volgende maand al levering.
Waarschijnlijk stappen ze bij ons ook over op de Lease. Als dan een contract met recht op 1x per jaar vervangend vervoer mogelijk is dan is dit nog een rieële optie, zeker gezien de Mokka-e dit jaar niet meer zal komen..

- Gezien de grootte van de auto beperkte interieurruimte achter en kofferbak

Ik vind dat bij veel modernere auto's vaak wel. zeker crossover en SUV modellen in de kofferruimte. Ik heb in een niro wel eens gezeten en vond het eigenlijk een heel prima auto. Gevoelsmatig lijkt mij deze zelfs een fractie groter dan dat de mokka gaat zijn als je kijk naar bv een e-2008.

Ik zou zonder te denken voor de Niro gaan uit deze keuze, maar dat komt omdat ik die opgehoogde dingetjes echt helemaal niks vind. Niro is meer een mengelmoesje maar ziet er eigenlijk best prima uit. Maar je kunt natuurlijk eens kijken naar zijn broerjes; heb je al eens met de e-2008 gereden of DS3 e-tence (of hoe die ook heet) ? Is ook gewoon een mokka maar dan in een ander jasje. Zelfde techniek, kun je ook vast bestellen met fijne stoelen, etc.
Mogguh,

Gisteren op avontuur met de 7 smiling smiley. Een vriendin van ons wilde graag mee een rondje in de 7. Dus opgehaald, wij rondje van ene km of 30 gereden totdat we bij een spoorweg komen.. Motortemperatuur oplopen naar 95, 100, 105..... Ik begon al te zweten want koeling is niet het sterkste punt van een 7. zelfs met dikke radiator en extra fan. Dus aan de kant gezet bleek er een draadje los getrild te zijn. Dus even provisorisch vastgezet en af laten koelen en weer door. gelukkig daarna mooi rond de 88 graden... Rijden we over een klinkerweggetje en ga ik van 3 terug naar 2, breekt de las van mijn versnellingspook af. grinning smiley. gelukkig kon ik met "de stang" nog gewoon schakelen.

Gisteravond gelijk een reserve "pookstang" met pook erin gezet, alleen de pook zelf nog even ombouwen. Het draadje goed gesoldeerd, kunnen we weer smiling smiley.. Toch goed altijd 2 schroevendraaiers, sleutel 8, 10 en 13 en tywraps bij te hebben smiling smiley Want je weet maar nooit.

Nu even snel op kantoor wat printen en dan zo weer naar huis.

Gisteren had een collega nog ff de Kia E-Niro mee voor een proefrit om zijn Passat GTE te vervangen.

Ik vind zo'n E-Niro ook lang niet gek ogen, mooie keuze. Binnenruimte houdt bij alle SUV's niet over, zeker niet in vergelijking met een Passat lijkt mij.
Hoe is de degelijkheid en doordachtheid van interieur t.o.v. de Passat?
Ik begin inmiddels wel te snappen waarom mensen graag een ** nemen, ik kom steeds meer details in de **** tegen die in de Astra toch anders waren. Daarmee was de Astra absoluut niet slecht, maar ** doet dat gewoon net even beter/slimmer.

@ Jimmy, wil ze na dat avontuur nog wel mee voor een tweede keer? big smile smiley
Gereedschap heb ik in de auto nooit bij mij. Het standaard gereedschapssetje van de motor zit er wel standaard in, daar zit zelfs een stuk gereedschap in om het achterwiel eruit te halen. Net alsof ik dat onderweg ga doen nut smiley

Ik zou zonder te denken voor de Niro gaan uit deze keuze, maar dat komt omdat ik die opgehoogde dingetjes echt helemaal niks vind. Niro is meer een mengelmoesje maar ziet er eigenlijk best prima uit. Maar je kunt natuurlijk eens kijken naar zijn broerjes; heb je al eens met de e-2008 gereden of DS3 e-tence (of hoe die ook heet) ? Is ook gewoon een mokka maar dan in een ander jasje. Zelfde techniek, kun je ook vast bestellen met fijne stoelen, etc.
Nadeel van de e-2008 (en waarschijnlijk de mokka) is het 52kw accupakket. De e-niro heeft 62kw en dat is toch een best fors verschil. En ja, De Niro is groter als de 2008/Mokka maar die ruimte heb ik niet echt nodig. Ik mis bij de Niro zaken als led-matrix verlichting en AGR stoelen, die dingen maken het net ff leuker.

Hoe is de degelijkheid en doordachtheid van interieur t.o.v. de Passat?
Je merkt wel dat de Kia van binnen wat simpeler is, en het is wat meer "chaos". Veel knopjes dus echt wel ff zoeken waar wat zit en wat voor is. En verder best wel wat harde plastics links en rechts, maar bij bijv. een dashboardkastje vind ik dat niet zo erg.
De Executive Line kost 50.000 euro, maar dan heb je ook fors meer auto als bijv. een Corsa-e die luxe uitgerust ook € 40.000 kost.
@BRG Mag/kan je weer? Moet toch kunnen nu lijkt me!

Belgen mogen weer op bezoek bij familie in buurlanden

Het is Belgen vanaf morgen weer toegestaan familieleden in buurlanden te bezoeken. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken De Crem tegen de Vlaamse omroep VRT. Vrienden mogen nog niet worden bezocht. Er moet daarom bij de grens worden aangetoond dat iemand daadwerkelijk naar familie gaat, "en dat je een aantoonbare band hebt", zegt De Crem. Hoe dat precies wordt gecontroleerd, is niet duidelijk.

Sinds 20 maart mochten Belgen niet meer de grens over voor familiebezoek. Minister De Crem rekent wel op "gezond verstand" bij zijn landgenoten. "Dat betekent dat je het bezoek zo kort mogelijk moet houden en afstand moet bewaren."
Gisteren richting Sint Maarten gereden; even naar het strand, BBQ en overnachting. In Callantsoog was het echt druk; ontzettend veel Duitsers vooral.

Ik zat gisteren nog even op Funda te kijken en komende week toch even een huis bezichtigen. Staat in t stadje waar ik werk, maar is wel vrij prijzig. Maar tikt aan de andere kant wel alle wensboxjes aan.
tHuis

@Jimmy; je maakt zo wat mee grinning smiley verder wel een leuk ritje gehad?

@Ruud; qua elektrisch zijn de keuzes nog wat beperkt. Je ziet dat de grote merken nu pas komen met modellen met een fatsoenlijke range. Voor jou eigenlijk net wat te laat
Mooi huis zeg, flinke tuin ook voor die centen. thumbs up
Prima huis! Collega van M verhuist ook naar Ommen, dus zat eens te kijken wat daar zoal te koop staat. Best waar voor je geld daar!
Huis an sich is voor ons prima; we missen alleen ligbad, overkapping in de tuin en zonnepanelen. De laatste 2 zin later makkelijk te realiseren natuurlijk, dus compleet huis!
Maarja; huizen in Ommen zijn nu vaak binnen een week verkocht en wij weten nog niet heen hoe hoog onze hypotheek kan worden big smile smiley
Dus redelijk kansloos; maar uit interesse toch even kijken.

@berry; weet je zo welke straat?
Nee geen idee, had ze niet gezegd. Maar was wel iets vrijstaands dus alle collega's waren jaloers big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.