Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Ow, heb ik dat mis? Heb me pas wel ingelezen in Mini's, die hebben dat blok ook. N14 blok en na de facelift het N18 blok. In Mini kringen is bekend dat ze niet geweldig zijn, maar er hangt inderdaad niet zo'n negatieve zweem omheen als bij de THP terwijl het hetzelfde blok is.
'Mijn' monteur geeft aan dat blok niet heel spannend te vinden, maar die houdt ook wel van sleutele

ja ik vind het bijzonder.

er gaan wel eens verhalen rond dat BMW de THP motoren 'beter' maakt voordat het in hun producten gaat. Dat kan ik eigenlijk niet geloven. Dat gaat volgens mij zo regelrecht in hun auto's zonder dat ze er zelf aan zitten.

Ander verhaal; wat meer plausibel is, is dat de THP blokjes eigenlijk alleen in de beginjaren ernstige problemen hadden. Daarna waren ze aanzienlijk beter maar was de naam THP al vervuild. BMW is pas later deze blokjes gaan gebruiken met als gevolg wat minder problemen als wat ze bij PSA ondervonden. En zij dus wat meer last hebben van het negatieve Imago van dat blokje. Niet representatief, maar mijn broers 1 serie met bijna 2 ton heeft op een defecte bobine na ook nooit problemen gekend.

Maar er blijft inderdaad een negatieve sfeer rondje blokjes hangen, ook in mini's. Maar een N20 blok is ook echt niet foutloos. Misschien zijn Franse auto's gewoon wat gevoeliger voor de bekende borrelpraat.

Vond het THP blokje in de 1 serie van mijn broer wel prettig. maar niet echt vlot nee. De 320i is ook heel erg fijn. snel genoeg ook thumbs up het klinkt alleen voor geen meter, maar dat doet mijn mercedes ook niet. zeker van buiten is het echt beroerd. Met name de injectoren hoor je volgens mij erg goed bij zowel mijn auto als de 320i.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 11:36 door AsconaGT.
Grappig om al dat geklaag over EV's te lezen. De i3 hebben we gekocht voor "kale-Twingo"- euro's, en dan genieten we van een C-segment ruimteaanbod, panoramadak, stoelverwarming, bijna full option, niks warmrijden, schakelen of met minder gas dan je wou ergens wegrijden vanwege te hoge toerentallen.... amper onderhoud (iedere twee jaar remvloeistof en controle) , supergoedkoop laden en parkeervoordeel. Dat laatste hoort er gewoon bij, kan ook niet anders dat heet namelijk "destination charging", en de early adopters zijn er afhankelijk van.

Maar dat EV's alleen voor de rijken der aarde zijn is gewoon niet waar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2021 10:41 door McShine.

Wij vorige week ook met de onze. Gaat niet goed met haar. Lever, nier en hart zijn op het einde na bijna 17 jaar. Nog even van haar genieten, maar denk dat we deze of volgende week wel de keuze moeten maken om haar in te laten slapen
Pff, vreselijk. 17 is natuurlijk een mooie leeftijd voor een hond, maar afscheid nemen is niet makkelijk

Overigens heb ik bij een andere dealer meegemaakt dat ik een proefrit in een Astra H na 2 kilometer afgebroken heb. Bij het schakelen naar z'n 5 kwam er zo'n gegier uit de versnellingsbak (inderdaad de M32),
Ohja, ook gehad met mijn H; toen maar verkocht winking smiley

Het is ook maar net waar je je geld aan wilt/kunt uitgeven.
Een klein elektrisch autootje met een redelijke actieradius is rond de 10.000 wel te vinden. Wil je net wat meer auto dan zit je rond de 15.000 tot 20.000 euro.

Ik vind dat persoonlijk best veel geld voor een auto, ondanks dat we een prima gezamenlijk inkomen hebben.
Het is niet meteen dat je er steenrijk voor hoeft te zijn inderdaad, maar een behoorlijk inkomen is wel handig om dat spaargeld bij elkaar te krijgen en genoeg buffer te hebben voor andere zaken winking smiley
Denk dat de meeste mensen echt geen 20.000 euro hebben liggen voor een auto. zelfs mensen met een redelijk salaris niet.

En zoals eerder gezegd, een i3 zou ik hier wel als 2e auto willen hebben, Kan het model ook wel waarderen. thumbs up leuk dat er allerlei luxe op zit, Maar het is een 2e boodschappen auto die niet al te veel kilometers maakt. en dan relatief duur. als hoofdauto is een i3 veel te klein voor mensen met kinderen. En zo zie ik dat bij vrijwel iedereen in mijn omgeving.

De Nissan leaf van ruud geld precies het zelfde voor.

En Jimmy; gekocht? grinning smiley

De rijken der aarde is dan ook weer zwaar overdreven. Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik ben het niet eens met de stelling van Ruud dat het een priveoverweging is om EV te gaan rijden. Je kan het wel willen maar je moet het ook kunnen betalen. In Nederland heeft het gros van de gezinnen echt niet het budget liggen om een fatsoenlijke tweedehands EV te kopen; en zeker niet twee zoals jij hebt..smiling smiley
Wij verdienen ruim boven modaal maar voor het budget waar ik de Astra voor heb gekocht kon ik echt geen fatsoenlijke EV kopen.
Op dit moment is het aanbod EV voor particulieren met een gezin in Nederland gewoonweg nog niet aantrekkelijk. Te prijzig en vaak geen praktische auto's.
EV's zijn nu dus met name nog voorbehouden aan leasers of mensen met een flinke beurs. Maar dat gaat tzt vanzelf wel veranderen.

En dat jij zonder gezin blij bent met een I3 dat snap ik...thumbs up Maar met een gezin heb je er geen fluit aan en wordt het wel een erg dure tweede auto.
Ik heb ook serieus gekeken of ik in plaats van een diesel een EV zou kopen. Uiteindelijk toch voor diesel gekozen. Woon-werk verkeer had op zich prima met een EV gekunt (110 km), alleen is mijn auto ook de gezinsauto die ook voor vakantie ingezet wordt. Dan is 1000 km op een tank en vullen in 10 minuten ook wel erg fijn. Ja, ik weet het, pauze is ook nodig. Ik heb alleen in het verleden 1 keer met een auto op vakantie geweest die iedere 300 km voorzien moest worden van nieuwe brandstof (X3 op LPG), ik werd er helemaal flauw van. En dan heb je zo'n LPG tank nog wel een keer vol...
Ook ik kon voor het geld dat ik nu voor mijn Insignia betaald heb, geen vergelijkbare EV kopen.
@Rob, Spannend maar ook erg leuk, School is een flinke stap!

@all, een 320i heeft zeker de voorkeur! maar even proefrijden kan geen kwaad.

@Joost, zaterdag gaan we proefrijden smiling smiley

Denk dat de meeste mensen echt geen 20.000 euro hebben liggen voor een auto. zelfs mensen met een redelijk salaris niet.
Denk dat dat nog best mee valt. Kijk ik ff op de website van de (Opel) dealer in de buurt, dan zie ik bijna allemaal auto's die rondom de 20.000 euro kosten. Die auto's zijn voor de particuliere klant bedoeld.

En dan zijn er ook veel klanten die private lease doen, dat aandeel wordt steeds groter. Dat kan voor een EV best wel aantrekkelijk zijn. En dan vooral voor woon-werk verkeer.
Als je dat dagelijks met een E-up! kunt redden, is het prima en kun je best besparen op je kosten.

Denk dat dat nog best mee valt. Kijk ik ff op de website van de (Opel) dealer in de buurt, dan zie ik bijna allemaal auto's die rondom de 20.000 euro kosten. Die auto's zijn voor de particuliere klant bedoeld.

Dealers (zeker niet alleen Opel) bieden inderdaad alleen mooie jong gebruikte occasions aan met weinig kilometers. Pakweg vanaf 20.000eu. Alles wat iets ouder is of wat meer kilometers heeft gaat door naar de handel.
Voor de range 10-20.000eu heb je natuurlijk tig universele handelaren met hele mooie occasions, evenals de categorie daaronder. Het is maar net waar je naar zoekt.

Nemen we een 3-serie, waar Jimmy en ik dus naar kijken, dan kun je de officiële dealers wel overslaan. Dat begint echt pas vanaf 25 á 30.000eu.
Lees dit topic ook weleens mee en nu ik lees dat Corsa 20SEH op zoek is naar een F31, toch even reageren. Als het mogelijk is, zou ik voor de LCI gaan vanwege de nieuwe motorengeneratie. De B48 is vooralsnog een stukje degelijker dan de N20.

Wat ik van een maat hoor die bij BMW werkt in de werkplaats is dat de Prince motoren bij BMW op een aantal vlakken wel anders zijn en veel minder problemen geven dan in de PSA produkten. Andere kettingen en ook minder vervuiling.
Wat betreft gebruikte auto's bij de dealer. Denk dat een hoop ook afhangt van locatie van de officiele dealer. Hier begint het bij de Opel dealer bij 8 mille ( voor een 2015 Corsa ) en hebben ze zeker een stuk of 8 auto's staan van 9 mille. Bij de BMW dealer is de allergoedkoopste auto 22 mille, dus dat beeld klopt wel wat meer.

En dan zijn er ook veel klanten die private lease doen, dat aandeel wordt steeds groter. Dat kan voor een EV best wel aantrekkelijk zijn. En dan vooral voor woon-werk verkeer.
Als je dat dagelijks met een E-up! kunt redden, is het prima en kun je best besparen op je kosten.

Jij hebt wel een bijzonder referentiekader van de gemiddelde autokoper. Omdat jouw lokale Opel dealer allemaal autos heeft van rond de 20k, trek je ook gelijk de conclusie dat de meeste particulieren 20k op de plank hebben liggen?

Volgens mij ligt de gemiddelde occassionprijs in Nederland rond de 16,5k. Er zijn dus ook heel veel mensen die minder te besteden hebben aan een auto.

Dealers (zeker niet alleen Opel) bieden inderdaad alleen mooie jong gebruikte occasions aan met weinig kilometers. Pakweg vanaf 20.000eu. Alles wat iets ouder is of wat meer kilometers heeft gaat door naar de handel.
Voor de range 10-20.000eu heb je natuurlijk tig universele handelaren met hele mooie occasions, evenals de categorie daaronder. Het is maar net waar je naar zoekt.

De Opel dealer heeft ook genoeg in de range 10k tm 20k. Ik zocht zelf in die range en er waren genoeg Astras bij Opel dealers die daaraan voldeden. Vaak heeft een merk een occassionlabel en als ze daar binnen passen blijven ze bij de dealer en anders worden ze afgestoten. Bij bmw ligt de lat bij de dealer dan natuurlijk een stuk hoger.
Ik vermoed dat ook heel veel tweedehands auto's (deels) gefinancierd worden.
Ik was eens met kennissen mee, die een Mokka hebben gekocht bij Smeeing, en daar bood men ook direct een standaard financieringsproduct aan.
Leuk geprobeerd..grinning smiley

Ik vind ze mooi maar Jimmy heeft de bmw al tijden in zijn hoofd en gaat er gewoon komen...winking smiley
rjthefrisian
Leuk geprobeerd..grinning smiley

Ik vind ze mooi maar Jimmy heeft de bmw al tijden in zijn hoofd en gaat er gewoon komen...winking smiley

Weet ik wel maar het moet hier toch af en toe nog wel over Opels gaan toch! winking smiley
Kristian
Lees dit topic ook weleens mee en nu ik lees dat Corsa 20SEH op zoek is naar een F31, toch even reageren. Als het mogelijk is, zou ik voor de LCI gaan vanwege de nieuwe motorengeneratie. De B48 is vooralsnog een stukje degelijker dan de N20.

Dat komt mijn budget niet ten goede, ik weet dat de N20 ook last kan hebben van het ketting probleem, net als mijn huidge 1 serie 116i (gelukkig nooit geen last) 20K is echt het aller uiterte en dat vind mijn vrouw al belachelijk veel grinning smiley. Maar dit is de 1e die we gaan kijken/rijden dus wie weet waar we utikomen, misschien rijden we een jaar door met de Megane om het budget te verhogen. We hebben ook de F20 LCi nog op het lisjtje staan, die is zowel in aanschaf als vaste kosten iets vriendelijker. Een 316i of 318i is ook geen straf en zijn goed te chippen zover ikkan vinden, dus we zijn er nog niet aan uit. Eerst maar eens rijden, misschien valt het wel tegen grinning smileynut smiley

@Marc, ik heb niets tegen Opel, maar ik heb er ook niets meer mee. Vroeger wel, zoals bekend maar de huidige (praktische) modellen doen me weinig, en een Speedster of GT als enigste auto is wat lastig met zijn 3en. smiling smiley en Kleine Jimmekes kunnen we uitsluiten smiling smiley Is not going to happen.

In mijn eigen kring is de gemiddelde auto rond de 12-15K vermoedt ik, Met utischieters zoals een, Tesla, Q3, nieuwe 3 serie. Wij met onze Megane zijn het karigste denk ik, maar dat komt ook omdat wij er nog 1 naast hebben en ook nog een hobbyauto. Nu met het gaan van 2-1 auto gaan we meer aan 1 auto uitgeven, anders zou ik nog steeds 10K de max vinden.
Je hebt weer mooie pareltjes weten te vinden Marc thumbs up
De Insignia is wel dik, maar moet wel worden ontdaan van booskijkers en lelijk uitlaattips.

En tsja, ondanks dat de Astra's allemaal 1.6T's zijn doet het mij niet zoveel na 4,5 jaar een Astra 1.4T met dezelfde opties te hebben gehad. Ontzettend fijne en nog steeds mooie auto, maar nu is het tijd voor iets anders.

Waar ik bij de Insignia en Zafira bij afhaak zijn de kleine ouderwetse schermpjes. Dat ligt absoluut aan mij en zeker niet aan Opel, ik knap er bij elk merk op af merk ik. Dat maakt de zoektocht voor een volgende auto ook niet makkelijker wat dat betreft.

Wat is er precies anders aan de motor dan? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik vind de auto in zijn geheel, door de gewijzigde details, wat frisser ogen in het geval van een LCI. Ook Navi Prof is dan weer wat beter/mooier en heeft mogelijkheden voor aftermarket maar wel origineel CarPlay en DAB+ als het er nog niet op zit, waar dat bij eerdere bouwjaren wat lastiger is.
Mijn zoektocht heeft zich dus weer wat lastiger gemaakt, wensenlijstje nu:
- F31 320i (desnoods 320d als er een perfect exemplaar voorbij komt)
- High Executive/Sportline/M-Sport/Luxury Line (ik ga nog even opzoek naar de onderlinge verschillen, hopelijk vind ik iets van een brochure)
- Navigatie Professional
- Automaat
- LCI (bouwjaar vanaf medio 2015)
- Km stand het liefst flink onder de 140.000km

Lekker kleurtje zou fijn zijn. Trekhaak af fabriek en dus elektrisch wegklapbaar of desnoods afneembaar zou ook welkom zijn.
Alle andere opties zoals ACC, lane assist, auto grootlicht, Carplay, DAB+ etc zijn uiteraard welkom maar gewoon erg weinig geleverd. Komt er dus een 320d voorbij die het hele wensenlijstje afvinkt dan mag het wellicht ook een diesel worden ipv een 320i.

Verder ga ik proberen geen haast te hebben. Ik denk dat we het prima een tijdje met alleen de C1 redden, alleen op de dinsdag zorgt dat voor logistieke problemen
Eens met Richard, tijd nemen is denk ik cruciaal als je een wensen lijstje hebt. LIefst heb ik ook een LCI maar dan moet of het budget omhoog, of de KM wens aangepast worden.
B Real
Verder ga ik proberen geen haast te hebben. Ik denk dat we het prima een tijdje met alleen de C1 redden, alleen op de dinsdag zorgt dat voor logistieke problemen
Mooie reden om een goedkoper E46 of E39 niet voorbij te laten gaan! smiling smiley
Wij hadden ons autobudget deze ronde ook flink ruim voor ons doen. We hebben daarom echt wel een auto gezocht die aan zoveel mogelijk eisen voldeed.; ik zou daar ook niet te veel in toegeven. Eerst wilde ik een R-Design, maar donkerblauw was wel onze favoriet; vooral die van een Ocean Race. Doppelauspuff en Xenon waren extra eisen van mijn kant.
En zo kwamen we bij onze huidige auto: wel 20.000 kilometer meer dan gewenst maar ik heb nu wel een auto waar ik nog wel eens regelmatig naar omkijk als ik wegloop winking smiley

Achteraf gezien had ik er een ander setje velgen bij moeten onderhandelen want ik erger me aan de beschadigingen, maar het zij zo winking smiley
@Gerwin, dat is jammer, maar velgen kan je prima op laten knappen! Kost wel wat, maar je hebt er daarna mits je er zuinig op bent weer jaren plezier van.

Merk dat ook bij andere merken als ik mijn wensen ingeef, het niet heel dik bezaaid is.
Sanoma
maar ik heb nu wel een auto waar ik nog wel eens regelmatig naar omkijk als ik wegloop winking smiley
Het kan sommige mensen niks schelen, maar dit vind ik wel een belangrijk punt! thumbs up
En eerlijk gezegd heb ik dat nu bij alle auto's die voor de deur staan.

@Jimmy; sja, wat is een alternatief voor een BMW? Ik kijk er ook wel eens naar, maar een alternatief voor mij is een nieuwere auto van een 'gewoon' merk. Echt iets vergelijkbaars vind ik lastig.
Is de Clubman helemaal buiten beeld overigens?
Tsja....eigenlijk is het heel simpel..het budget is vaak nummer 1 op het lijstje en dan kijk je wat je daarvoor kunt krijgen rekening houdend met eventuele specifieke wensen zoals merk, km stand, opties, bouwjaar, carrosserievorm, enz...

Ik heb BMW daarom al snel laten vallen.....mooie auto's maar in mijn prijsklasse moest ik te veel concessies doen binnen mijn budget. Verouderde multimedia, geen moderne systemen en ledverlichting, hoge kilometerstanden, hoge houderschapskosten, vaak kale uitvoeringen en relatief oudere bouwjaren en beperktere ruimte. Bij mij gaf de recentste technologie en value for money toch de doorslag en ik wilde graag een auto met weinig kilometers en voorlopig geen kosten waar ik weer jaren mee vooruit kan. En met wat voorliefde voor Opel en ongevoeligheid voor de Duitse drie was de keuze niet zo moeilijk.
Had ik meer te besteden, maakte ik veel minder kilometers per jaar of had ik een eigen onderhoudsmannetje dan was een BMW misschien wel een optie geweest. Maar het had dan net zo goed ook een Opel of Volvo kunnen worden. Ik weet dat BMW's uitstekend rijden maar dat doen de andere auto's ook..winking smiley

Maar zo maakt ieder zijn keus!

Mijn vader was ook altijd verknocht Opel man maar wilde een keer in zijn leven een BMW. Met zijn pensioen heeft ie dat gedaan en geniet nu nog steeds van zijn X1 2.0A..

Lekker kleurtje zou fijn zijn. Trekhaak af fabriek en dus elektrisch wegklapbaar of desnoods afneembaar zou ook welkom zijn.
Alle andere opties zoals ACC, lane assist, auto grootlicht, Carplay, DAB+ etc zijn uiteraard welkom maar gewoon erg weinig geleverd. Komt er dus een 320d voorbij die het hele wensenlijstje afvinkt dan mag het wellicht ook een diesel worden ipv een 320i.

Dat is wel lekker als je geen haast hebt. 320d's zijn er redelijk veel; 320i moet je echt heel goed zoeken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2021 14:35 door rjthefrisian.
Total Loss
Paar Opels die onze Jimmy zou kunnen kopen indien hij niet liever een 3-serie zou willen winking smiley

Deze is echt zo dik

Toch wel heel raar hoor.
Je komt altijd met de schitterendste exemplaren aanzetten.
Deze is echt wel de max.
Kleur, interieur, motor... denk niet dat ik er zo al ooit een gezien heb, laat staan dat er zo een tweede rondrijdt...

En zelf met die oude Dett blijven rondrijden winking smiley
Waar wacht je op?
Haal die prachtbolide gewoon voor jezelf!!!
@Berry, Mooi aangeklede Leon of Golf 7 vind ik ook mooi, maar ik beslis niet alleen.
Een Clubman is zeker niet helemaal buiten beeld en nog wel op de radar, maar er zjin best veel slechte verhalen over en dat houdt ons toch tegen. Maar wle te vinden met lage km. stand, redelijk vol voor 20K.

@Rob, Inderdaad, budget is zeker belangrijk want anders ga je steeds een beetje meer uit willen geven.

De garage waar de 320i staat heef took een F20LCI staan, kunnen we mooi even vergelijken smiling smiley
Corsa 20SEH
Ieder zijn smaak Peter. smiling smiley

Ik durf wedden, als je er gaat mee rijden ben je helemaal om!
Jimmy, maar even wat tegengas dan big smile smiley

Weliswaar "maar" een 318 en een F30 ipv F31, geen idee of een Touring een must is?
LINK
Nou, dat denk ik niet. Tis een typische voorwielaandrijver, echter zonder de voordelen, de voorwielaangedreven concurrentie is een stuk ruimer. Succes met de zoektocht Jimmy! AutoAZ heeft soms ook wel pareltjes, zeker even volgen via Markplaats. Voor de BMW's die net buiten de huisselectie vallen.
Die V60's zijn echt veel te overpriced...20 k voor een auto uit 2014 zonder enige echte luxe (halogeen lampen), zo traag als hoppe (10,4 naar 100).
Daarnaast blinkt de v60 ook niet uit qua rijden (zeker niet met 1450 kg met 150pk) en ook niet qua ruimte.

Nee echt veel teveel geld.
B Real
Jimmy, maar even wat tegengas dan big smile smiley

Weliswaar "maar" een 318 en een F30 ipv F31, geen idee of een Touring een must is?
LINK

Mooi! Maar de kleur staat vast, zwart, donkergrijs of bruin.

@Ralf, Thanks, ga ik gelijk even opslaan.
Ik zag via het werk een zilvergrijze **** GTE. Toch ook niet gek, woon-werk kan ik bijna helemaal elektrisch doen. En dan heb ik op kantoor tenminste een parkeerplek big smile smiley
Maarja, hoe zit het met de betrouwbaarheid...
@ V60: Mooie auto's mits goed uitgevoerd/uitgerust. Maar ik zou er ook niet zo snel bijna 20.000 euro aan uit geven. Dan zou ik toch iets anders kiezen winking smiley

GTE heb ik ook nog naar gekeken, maar ik was beu van de 'excl. BTW' -ellende op de diverse autozoekwebsites winking smiley
Zag er nu 1 bij de plaatselijke Volvo specialist voor 19.000 euro met 70.000 km op de teller.
Hebben we het eindelijk een tijdje over conventioneel aangedreven auto's, komt barri weer voorbij met zijn voltwagens...

grinning smileygrinning smiley
Kwam net deze tegen. Zon model Clio heb ik ooit ook nog gehad. Deze is wel heel prijzig..

link
@Rob: grinning smiley

Zo'n eerste generatie Clio als Williams zag ik bij Salvage Hunters Classic Cars. Zooo gaaf!
Ik was destijds echt helemaal weg van de Clio Williams.
Mijn oudere neef reed toen in die tijd eerst 205 GTI ( de echte 1.9 ) en daarna een Renault 19 Chamade 16v.
Denk dat ik die "autogekte" een beetje van hem heb eigenlijk, voor de rest namelijk niet veel liefhebbers in mijn omgeving destijds.
De eerste of de laatste graag!
Net even met de Citigo naar de supermarkt geweest en dan denk ik wel: pfoh, zo'n automaat is ook wel fijn. Wat een heerlijk autootje is dat toch.
Die laatste is heerlijk smiling smiley Maar geen optie hier in huize de Tree nut smiley

@Rob, zo een Clio is heel dik!
Grappig...ik was vanavond ook met de Astra naar de supermarkt...en dacht precies hetzelfde. Lekkere rustige weg en even flink het gas erop. Hij is al heelijk vlot en volgend jaar nog even chippen en dan wordt het echt leuk...thumbs up
Ik was even in Ridderkerk, heb daar bij een spuiter de tank, spatbord en wat kapjes van de motor afgegeven, binnenkort weer ophalen mooi gespoten in Citrinschwartz van BMW. Met de Megane, gewoon 120 gereden, belachelijk dat ik dat eigenlijk bijzonder vind.
Corsa 20SEH
Ik was even in Ridderkerk, heb daar bij een spuiter de tank, spatbord en wat kapjes van de motor afgegeven, binnenkort weer ophalen mooi gespoten in Citrinschwartz van BMW. Met de Megane, gewoon 120 gereden, belachelijk dat ik dat eigenlijk bijzonder vind.

Heb je nog gezwaaid naar me toen je langs reed? ( of ging je niet via de A16? ) winking smiley
Ik heb een beetje de zelfde overwegingen gehad als Rob, helaas ook de 3 serie moeten wegschrijven. Te veel concessies moeten doen in mijn budget. Ik zou er zelfs op veel zaken achteruitgaan tov de laguna, dat wilde ik niet. Ja een 3 serie rijd wel top, maar dat doen veel andere merken toch ook wel.

De Laguna was ook gekocht op basis van luxe, snelle motor, fijne stoelen, unieke looks en rij eigenschappen, voor het budget wat je hebt. Veel voor weinig dus cool smiley Dus wilde nu toch wel wat anders.
Als ik redelijk wat had gereden was een huidige insignia een serieuze kanshebber, net als enkele andere lekkere stationwagons waar je veel fijne auto voor je geld krijgt. Maar aangezien ik minder dan 10 K per jaar krijgt was een 'premium' product met wat meer kilometers ook een optie.

De C-klasse had ik nooit eerder naar gekeken. Het rechtopstaand schermpje was ik ook niet gelijk fan van. maar eenmaal gereden was ik toch wel verkocht. Dynamischer dan verwacht, zeer mooie materialen, veel luxe standaard aan boord. Je merkt gewoon dat de C-klasse een paar jaar na de 3 serie op de markt kwam en in enkele opzichten net wat moderner is. Enorme bak vermogen. Met als bonus dat je korte stukjes EV kan rijden en lage wegenbelasting de komende jaren. + goede inruilprijs laguna.

Tot op heden geen spijt van. Maar eigenlijk is hij op de lange afstanden het best in zijn element, dat gebeurd echt te weinig helaas.

Ik weet niet of ik representatief ben. Maar in mij vriendengroep rijd er 1 een leasebak, een kodiaq en verder ben ik die gene die veruit de duurste auto rijd (minder dan 20 K). Terwijl het grotendeel hoger opgeleid is , meeste beiden wel werken, en goede banen hebben. Op mijn werk weet ik van 1 collega dat hij een nieuwe XC60 heeft gekocht van een erfenis, maar ook daar weet ik verder zo niemand die prive een auto van meer dan 20.000. In mijn familie heeft 1 oom en tante ook een 320i touring, die was duur, maar hebben een goedlopende eigen zaak en geen kinderen. Daarna ben ik (en nu mijn broer) ook die gene met de duurste auto. maar onder de 20K Als ik dan nog in mijn straat kijk; de buren rijden een nieuwe lease CLA maar van de prive auto's zijn ze ook allen minder dan 20.000.

zoals gezegd, ik weet niet of ik representatief ben; iedereen wil een mooie jonge nieuwe auto rijden; maar blijkbaar is dat echt niet voor iedereen weggelegd. Laat staan dat een EV mogelijk is in de gezinssituatie.

@richard; klinkt gewoon alsof je op zoek bent naar mijn broers auto winking smiley voldoet aan alle eisen. Maar dat is dus wel een 320d. Echt heerlijk zo'n koppelrijke diesel achter een fijne automaat.

Maar wel 150 euro per maand alleen al aan wegenbelasting sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2021 08:41 door AsconaGT.
Ik zag pas een kennis rijden met een vrij nieuwe Astra. Ik vond het al opvallend, maar blijkt ook een PL te zijn. Inderdaad weinig mensen die privé een dure auto kopen. Hier in de straat is de duurste een import Passat TDI van 4 jaar oud, maar m'n achterbuurman haalt morgen zijn nieuwe Tiguan op. Hij is wel echt een uitzondering in de buurt.
Ook in de familie en onder collega's zie ik nauwelijks particuliere uitgaven >15k aan een auto (behalve de camper dan big smile smiley).
@Joost, jouw C vind ik ook erg mooi maar mijn wederhelft niet... En die heeft blijkbaar ook wat te zeggen en rijd er het meeste in.
Ik ben ook niet representatief in mijn kringen hoor, 3 auto's (momenteel) en een motor. Geen van mijn vrienden heeft een hobby auto, 1 vriend is nu bezig met zijn motorrijbewijs en de broer van Kim heeft enkele motoren (heele dikke Ducati en paar kawasaki Race motoren).

@Marc, wel gezwaaid maar wist niet precies waarheen, dus misschien heb je me niet gezien smiling smiley Daar reed ik trouwens netjes 100 smiling smiley

Morgen dus een 320i en een F21 118i (zelfde bedrijf) bekijken. ben wel benieuwd, is lang geleden alweer dat we zijn weesten autoshoppen smiling smiley
na de E46 en de E87 volet BMW gewoon goed, tuurlijk duur, maargoed smiling smiley geld moet rollen toch.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.