Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Op het Focus forum vind je redelijk wat info. Er zitten een paar die echt veel weten. Ideaal, dat soort fora! Seat en Skoda hebben dat bijvoorbeeld ook. Maar Volkswagen vreemd genoeg niet. Daar heb je alleen een of twee fora voor oude meuk.

Met Astra K hebben we een besloten facebook groep; getipt door Fer. Af en toe nuttige info, af en toe vragen waarvan ik denk verdiep je even in je auto maar ook lekker geouwehoer. En voordeel is dat je met allemaal liefhebbers zit, het besloten is en mensen die zo nodig Opel moeten afzeiken er niet bij komen.

Vind het wel leuk om het wel en wee van degenen die ik hier al redelijk wat jaren ken te lezen.

Eens..das voor mij ook nog de hoofdmoot..thumbs up

Zag net dat mijn oude Astra waarschijnlijk ook verkocht is. De advertentie is in ieder geval verdwenen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 12:21 door rjthefrisian.
Jammer dat ik die FB pagina nooit gevonden heb. Ik zat wel bij een Duitse en Engelse Astra club, maar daar kwam niet veel soeps en vooral heel veel van hetzelfde voorbij.

Vind het wel leuk om het wel en wee van degenen die ik hier al redelijk wat jaren ken te lezen.

Eens! Daar gaat het hier vaak ook meer over dan over Opels big smile smiley
Ik mis overigens wel onze AutoRai uitstapjes, dat waren toch altijd leuke dagen met gelijkgestemden thumbs up
Mogguh,

Zaterdag sprak ik nog een vriendin van mij, bij haar oma is corona geconstateerd. Gisteren sprak ik haar weer, momenteel ligt oma aan de morfine en is het wachten tot ze heen gaat. Vorige week kon ze nog autorijden en alles.... eye popping smiley
Nu heeft haar oma er vrede mee, dus dat zal het proces wel versnellen. Maar het laat wel zien hoe snel 't bij de ouderen kan gaan.
Bij M op haar werk gaat het hetzelfde: ene week niks aan de hand, week erna corona, week erna kaarsje uit.
Wat mij betreft ook snachts gaan vaccineren want het kan me niet snel genoeg gaan.
Hier in de regio ook genoeg van die berichten. Bij de eerste golf hadden ze een corona-afdeling en nu hebben ze meerdere corona-afdelingen en in sommige gevallen worden (oudere)mensen gewoon naar huis gestuurd als ze nog geen corona hebben. Dat is veiliger dan in het verzorgingstehuis, bizar.

Wat mij betreft ook 'snachts gaan vaccineren want het kan me niet snel genoeg gaan.
Moeten we wel eerst voldoende vaccins hebben winking smiley

Zag net de verkoopresultaten van Opel over 2020. Man, met 40% weggezakt in de verkopen.
Nu was een forse verkoopdaling ook wel voorzien, gezien de Karl en Mokka X niet meer zijn geleverd. Die deden toch nog beste aantallen.
Hopen dat het merk zich snel mag uitbreiden in andere continenten, zodat de afzetcijfers wat stijgen.
Ik zag hoe dat in Israel ging, dag en nacht door. grote teststraten vanuit de auto. Als een soepele militaire operatie werd dit in gang gezet eye popping smiley

Hier ook veel mensen die van gezond in 2 weken waren overleden, maar gelukkig alleen nog mensen via via en geen direct naasten

Nu was een forse verkoopdaling ook wel voorzien, gezien de Karl en Mokka X niet meer zijn geleverd. Die deden toch nog beste aantallen.

De karl verkocht nog wel redelijk maar de mokka X zijn er op het eind ook zowat geen meer op kenteken gezet. Zeker nu de concurrentie allemaal nieuwe producten heeft zals de captur zouden de verkopen ander sowieso nihil zijn. Astra is op het einde van de leeftijd en ook daar veel nieuwe sterke concurrenten zoals de focus en gofl. Ik heb de exacte aantallen per model niet bij de hand maar het zijn volgens mij ook met name de crossovers waar de grote aantallen weggezet moeten worden wat ook aardig aan het inkakken is, daar waar de concurrentie aardig wat verkoopt nog.

Gisteren met mijn tennismaatje nog een zijn nieuwe Skoda Karoq bekeken. sporline business nog iets. Zeker niet mijn type auto maar begrijp wel dat je hier voor kiest. Voor 35.000 euro heb je 150 PK, en alles er op en er aan plus genoeg ruimte

Ik zag hoe dat in Israel ging, dag en nacht door. grote teststraten vanuit de auto. Als een soepele militaire operatie werd dit in gang gezet eye popping smiley

Israel en militaire operatie past wel goed bij elkaar natuurlijk smiling smiley
Ik ben heel benieuwd hoe snel we resultaten gaan zien van de vaccinaties en de maatregelen versoepeld worden.
Sprak gisteren iemand die zei dat ze graag nu de aangescherpte maatregelen heeft zodat we straks als de dagen wat langer zijn en het mooier weer is we weer de gezelligheid op kunnen zoeken, vond ik wel een goede instelling eigenlijk thumbs up

Gisteren met mijn tennismaatje nog een zijn nieuwe Skoda Karoq bekeken. sporline business nog iets. Zeker niet mijn type auto maar begrijp wel dat je hier voor kiest. Voor 35.000 euro heb je 150 PK, en alles er op en er aan plus genoeg ruimte

Lang niet gek inderdaad, prijs valt mij ook nog wel mee. De Sportline Business is 36k en is aardig compleet uitgerust.
Echter wil je dan ook het Comfort pakket (ACC, auto grootlicht etc) en grote navi, dan komt er nog weer 2k bij. Dan staat er al met al toch een prijzige Skoda.

Vriend van mij heeft een Mazda CX3 in bestelling staan, ik dacht de meeste luxe of één na luxe uitvoering. Dat zit ook rond 35k en is toch nog iets kleiner dan een Karoq volgens mij. Beide niet mijn keuze, maar ik zou dan toch voor een Karoq kiezen denk ik.
zijn bedrijf koopt de auto's en hebben gewoon een max van 35.000. Hij heeft hem vorig jaar al besteld dus mogelijk is het e.e.a. nu anders. Toen heeft hij voor 35.000 hem zo kunnen bestellen. ook met grote navi maar niet met dat ACC pakket inderdaad. Dat viel er net buiten. Ook is het een handgeschakelde auto. met DSG kon hij zo rijden, die stonden overal wel op voorraad maar dat viel buiten budget dus moest zijn auto gewoon besteld worden bij de fabriek. Maar er zitten mooie stoelen in met stoelverwarming, dimmende binnen en buitenspiegels, LED koplampen, mooie wielen, mooi stuurtje, virtual cockpit en een berg andere zooi. draadloze carplay en draadloze android auto. Ik koos voor dat geld liever een (nog meer complete) octavia. maar die hoge zit wilde hij en zijn vrouw graag.

zal er vast nog wel een keer in rijden, maar met corona is het niet handig om een auto te delen, zeker niet voor fun

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2021 13:18 door AsconaGT.
Midje,

gisteren mooie uitvaart gehad van mijn schoonopa. Waardig afscheid gehad en mijn vrouw had een prachtig gedicht gemaakt wat ze voordroeg. Topper!

Was deels in Soesterberg en Zeist dus mooi ritje er naartoe weer. Op de terugweg nog even met omweg via de Veluwe gereden en daar nog even heerlijk gewandeld.
Heerlijk hoe de Astra rijdt en hoe zuinig hij is. Continu 120 en verbruik is 1: 16,2. Echt merkbaar hoeveel power meer je hebt vooral boven de 100..in de vorige Astra moest ik gauw terug. Hier trek je in de zes er nog makkelijk vandoor. Heerlijk en ben zo blij met de viercilnder.

Hier staat verderop ook zo'n splinternieuwe Karoq waarbij alles zwart is uitgevoerd. Voor een SUV een prima model maar heb er ook niks mee. Geef mij maar een auto zo dicht mogelijk bij het asfalt. Lekker sportief en de meeste SUV's ben je bij een rotondetje of bochtig weggetje al heel gauw kwijt..smiling smiley

Hier in de regio ook genoeg van die berichten. Bij de eerste golf hadden ze een corona-afdeling en nu hebben ze meerdere corona-afdelingen en in sommige gevallen worden (oudere)mensen gewoon naar huis gestuurd als ze nog geen corona hebben. Dat is veiliger dan in het verzorgingstehuis, bizar.

Jullie hebben het gisteren vast in de media meegekregen en bij verzorgingstehuis (van de werkgever van mijn vrouw) hier vlakbij is ook de Britse variant geconstateerd.
Mijn vrouw start over twee weken weer en wel spannend hoor. Een prik gaat ze voor die tijd niet meer redden. Collega van haar is ook in het ziekenhuis beland en heeft de dood haast in de ogen gekeken en is nu gelukkig weer thuis.
Kan ze alvast inplannen voor die prik en nog wat dagen of wat opnemen. Ik zou dat ook geen lekker idee vinden, wetende dat het vele malen besmettelijker is.

Heerlijk hoe de Astra rijdt en hoe zuinig hij is. Continu 120 en verbruik is 1: 16,2. Echt merkbaar hoeveel power meer je hebt vooral boven de 100..in de vorige Astra moest ik gauw terug. Hier trek je in de zes er nog makkelijk vandoor. Heerlijk en ben zo blij met de viercilnder.

1 op 16 is echt heel netjes inderdaad! valt mij niets tegen dan.

Veluwe is inderdaad mooi, ik vind overigens de omgeving soest / soesterberg ook altijd erg mooi. volgens mij ook wel prijzig om te wonen

Morgen(avond/nacht) verwachten ze een paar cm sneeuw. Ben benieuwd hoe de oudste het gaat vinden, die vraagt al weken om sneeuw 'want het is winter' . De laatste keer een dekentje sneeuw was 2 jaar geleden. toen was hij 1,5 en kan hij vast niet meer herinneren. Hopelijk net genoeg om even de slee voor de dag te halen op zondag.
De Veluwe is idd heerlijk om te wonen en te recreëren/sporten. Ik ben zo blij dat ik daar woon, hoewel we als stad half vissersstadje en half bosvesting zijn.
Ik heb meer met het bos iig.

Sinds gisteren volledig over van 2 telefoons naar 1. Ik had privé een iPhone 7 en zakelijk een Samsung A5 2017.
En nu: iPhone 12 mini 128GB blue.

Wat een heerlijk ding is dat zeg! Formaat is kleiner dan de 7 (zo groot als en het design van een iPhone 5S) maar het scherm is een heel stuk groter. Echt superblij mee want in alles is het 10x beter dan de 7 en 25x beter dan de A5.
Het enige wat beter werkt bij een Samsung is Google Maps bij Android Auto tov Apple CarPlay. Moet ik nog even aan wennen smiling smiley
Harderwijk zijn we nog langs gekomen; bij nunspeet hebben we even gewandeld.

Ik heb nu de iphone xs van het werk. Merk dat ze de nodige dingen gejat hebben van samsung/android en ook qua uiterlijk lijkt het meer dan ooit op samsung.
Maar wat ik vooral lelijk vind bij deze iphone is die hap bovenuit het scherm waar de speaker zit.

Morgen(avond/nacht) verwachten ze een paar cm sneeuw. Ben benieuwd hoe de oudste het gaat vinden, die vraagt al weken om sneeuw 'want het is winter' . De laatste keer een dekentje sneeuw was 2 jaar geleden. toen was hij 1,5 en kan hij vast niet meer herinneren. Hopelijk net genoeg om even de slee voor de dag te halen op zondag.

Dochterlief staat ook te springen om sneeuw. Vanmorgen viel wat wat hagel en was alles even wit en was ze al door het dolle. Zondag maar heel vroeg opstaan.

Kan ze alvast inplannen voor die prik en nog wat dagen of wat opnemen. Ik zou dat ook geen lekker idee vinden, wetende dat het vele malen besmettelijker is

Nee dat heeft ze al gedaan. Het houdt eens op..smiling smiley
Avond!
Zo'n Karoq vind ik nog een best geslaagd model, maar het blijft een SUV...

@Rob: fijn dat het een mooi afscheid was.
Heeft D de prik nog niet gepland? M krijgt de eerste zondag. Zorgmedewerker en risicogroep, dus ze kan niet wachten tot ze 'm krijgt!
Soest/Soesterberg is ook mooi inderdaad, mijn zusje woont in Soest. Lijkt me ook wel wat; op het fietsje naar kantoor!

Telefoon: ik heb sinds kort ook een telefoon via het werk, een iPhone 11. Maar ik vind het erg wennen. Ook irritant; als ik gebeld wordt koppelt ie niet vanzelf aan de bluetooth hoofdtelefoon, die moet ik steeds dus kiezen. Daarnaast: als ik met die koptelefoon in een Skype overleg zit wordt de iPhone jaloers en moet ie elke 10 seconden 'connected' zeggen. Daar had ik bij mijn Android telefoon (Pocophone F1) geen last van! Die gebruik ik dan ook nog gewoon privé.
Mogguh,

Grappig, om te lezen hoe mensen aan hun eigen besturingssysteem gewend zijn. Een switch is altijd aanpassen, en overal neem/laat je wat.

Zaterdagavond viel er bij ons iets sneeuw, zondagochtend waren de weilanden ed wat wit. 's zondags ga ik meestal rond 9.00uur hardlopen, viel op dat het om dat tijdstip al buiten was met wandelaars. Ze wilden allemaal de sneeuw ervaren. Grappig, om te zien dat in mijn jonge jeugd sneeuw best normaal was...en hoe bijzonder het nu is. Zo'n verschil in pakweg 25 jaar.

Vrijdag viel het kabinet. Ik kan me voorstellen dat het voor gedupeerden een soort van erkenning is van hun problemen. En het schept in ieder geval rust, anders was dit onderwerp tot aan de verkiezingen telkens punt van discussie geweest. Nu kunnen ze zich weer richten op de belangrijke zaken.
Voor mij had het niet gehoeven, over 2 maand zijn er toch verkiezingen, maargoed. Ben wel benieuwd wat de standpunten van de diverse partijen straks zijn tov Corona, want ik vermoed dat dat voor veel stemmers gaat bepalen voor welke partij ze kiezen. (lekkere kortetermijngedachte)

Gisteren even bij een goede kennis op de koffie geweest. Daar aangekomen was de accu 35%, en volgens de app was er in de buurt een laadpaal waar één van de 2 plekken vrij was. Kom ik bij die paal, staat er op de "vrije" plaats notabene een tesla geparkeerd zonder dat hij is aangesloten op de laadpaal angry smily
Gelukkig was het plekje ernaast nog vrij, en kon ik door de auto half in het "gras" te parkeren toch nog bij de lader komen.

Ik heb na de tijd even een "net" briefje onder de ruitenwisser van die Tesla gedaan. Na het bezoek was de Tesla bij terugkomst verdwenen, bij het afkoppelen van mijn auto kreeg ik de afkeurende blikken van voorbijgangers voor mijn "asociale" parkeergedrag grinning smiley 1 les voor iedereen die ooit een EV koopt, neem er een lange laadkabel bij waarmee je minimaal een autolengte kunt overbruggen. Als mijn kabel zo lang was geweest had ik die tesla geblockt en de auto aan de lader gegooid.

Overigens, als ik de laadpaal niet had kunnen gebruiken was ik op de terugweg even doorgereden naar een fastned, die zat op 10min rijden afstand. Dus er was wel een plan B.
Nu konden we precies thuiskomen met de auto. grinning smiley
Dat aftreden is ook meer symbolisch in mijn ogen, immers blijven ze gewoon zitten en zijn er over 2 maanden verkiezingen. Alleen niet belangrijke zaken blijven nu 2 maand liggen, tjah...

Valt mij op hoeveel onkunde er is, mensen van alles roepen en van alles door elkaar halen. Enkele collega's van de werkvloer beneden waren heel blij bij de val van het kabinet, en denken dat hij nu letterlijk zijn spullen moet pakken en niet meer terug moet komen. Dat hij is onslagen omdat hij zo slecht heeft gepresteerd. Maar rutte en zijn regering blijven gewoon zitten, dat snappen ze al niet. Hun waren blij overigens vanwege het corona beleid en niet vanwege de toeslagen affaire nut smiley Ze denken ook dat Rutte alles bepaald in nederland, en vooral alles wat niet goed gaat. Ik ga er verder nooit op in, maar valt mij wel op dat men geen idee heeft hoe het werkt. Terwijl het op het nieuws / media toch vrij duidelijk word uitgelegd volgens mij.

1 les voor iedereen die ooit een EV koopt, neem er een lange laadkabel bij waarmee je minimaal een autolengte kunt overbruggen. Als mijn kabel zo lang was geweest had ik die tesla geblockt en de auto aan de lader gegooid.

Ik heb dat 1x gehad op het werk. 1 lader bleek kapot waar ik stond. toen heb ik een compleet parkeervak net kunnen overbruggen. de kabel raakte de grond amper grinning smiley Gelukkig als het niet lukt dan haal ik mijn schouders op en rij ik wel op benzine
Ik kon gisteren, terwijl ik in bed lag met de gordijnen nog dicht, al merken dat er sneeuw laag door de buurjongetjes. Die liepen om 7.45 al schreeuwend in de tuin te spelen.
Toen wij aan het eind van de ochtend een rondje gingen wandelen was de dooi al flink in gezet. Jammer, paar dagen een witte wereld had van mij wel gemogen smiling smiley

@ Kabinet, symbool politiek. Weer een hoop gedoe zo vlak voor de verkiezingen waar niemand iets mee op schiet.
Wat niet wegneemt dat de oorzaak diep en diep triest is. Er schijnen serieus mensen voor een onopzettelijk fout van een paar tientjes als fradeur te zijn aangemerkt, met in sommige gevallen gedwongen verkoop van de eigen woning tot gevolg. Iets wat natuurlijk ontzettend makkelijk hersteld had kunnen worden. Wat leven we toch in een mooi ontwikkeld land nut smiley

Wij hebben net de kinderopvangtoeslag ook aangevraagd. Fingers crossed dat het goed gaat grinning smiley

Valt mij op hoeveel onkunde er is, mensen van alles roepen en van alles door elkaar halen.
Eens, meestal de lager geschoolde mensen......die dan ook Geert Wilders hoog in het vaandel hebben staan. big smile smiley
En veelal de mensen die niet willen begrijpen dat inkomsten en uitgaven ergens in balans moeten zijn.
Oftewel, willen dat er veel geld uitgegeven wordt maar minder belasting betalen grinning smiley

Zelfde als de avondklok, enkele collega's zijn er pertinent op tegen. "Want dan kun je niks meer".
Als je ze dan vraagt wat ze 's avonds dan zoal nog doen "Ja niks, er is ja geen kroeg meer los".
Oftewel, ze hebben niks geen nadeel van een avondklok.....maar zijn er wel op tegen grinning smiley
avondklok ben ik ook op tegen overigens, begrijpt de toegevoegde waarde niet zo. De mensen die zich er nu niet aan houden gaan dat nu ook niet doen. Is ook lastig te handhaven

Voor mij persoonlijk is het niet heel erg, behalve dat tennislessen niet meer door kunnen gaan (een van de weinige buitenhuize dingen waar ik echt wel zin in heb en nog mag). Ook vervelend is dat wij altijd heel laat boodschappen doen om de drukte overdag te vermijden. 2x in de week ergens tussen 21.00 en 22.00 uur. Bezorgtijden van AH zijn te vol, picknick sta ik op de wachtlijst. Dus dan word het, net als veel anderen, overdag boodschappen doen, lijkt mij ook niet wenselijk. Nog meer mensen in een kortere tijd bij elkaar. We zullen wel zien smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2021 09:25 door AsconaGT.
Middag!
Zo'n avondklok is niet echt een oplossing. Mensen moeten gewoon niet meer bij elkaar op bezoek, maar een rondje wandelen of boodschappen doen of laten bezorgen kan toch geen kwaad dan?
Dat het kabinet gevallen is is ook alleen voor de vorm. Ik vind dat ze het buiten dit ongelofelijk falen (toeslagenaffaire) wel prima doen. Ik krijg nog niet scherp in welke laag echt gefaald is maar gezien de ernst vind ik wel dat er verantwoordelijken vervolgd moeten worden.

@Corona: M heeft de eerste vaccinatie gehad. De bereidheid onder haar collegas wordt ook steeds groter. Toch zitten er nog een paar tussen die het niet willen. Want op Facebook staat dat ze een chip inbrengen en dat je niet weet wat er in zit. En oja, Gommers kreeg gewoon een injectie met water. Stuitend dat er gekkies zijn die zo denken.
Avondklok zie ik het nut aan de ene kant inderdaad niet van in (mensen die zich er nu niet aan houden, doen dat dan ook niet) aan de andere kant ook weer wel. Mensen die wel de regels volgen gaan dan 's avonds niet meer ergens op visite, iets wat we allemaal toch af en toe wel eens doen. Dat gaan we dan overdag cq tot 20u doen, tsja wat schieten we daar mee op?
Misschien dat het in de grote steden maar zoden aan de dijk zet? Ik zie de toegevoegde waarde in mijn omgeving echt niet, maar dat komt misschien ook omdat wij sowieso al weinig de deur uit gaan.

V.w.b. de supermarkten zou het naar mijn mening een goed idee zijn om die bepaalde artikelen niet meer te laten kopen. Groente/fruit haal je dan bij de groenteboer, vlees bij de slager, brood bij de bakker.
Mijn onderzoek (*) heeft namelijk uitgewezen dat het bij de groenteboer, slager en bakker vrijwel altijd lekker rustig is. Zijn kleine winkels waar een x aantal personen naar binnen mogen, de rest wacht netjes buiten. De regels volgen in een drukke supermarkt is een stuk lastiger.
Bijkomend voordeel is dat mensen de smaken van de groenteboer, slager en bakker leren waarderen en daar na corona hopelijk ook terug komen. Beter voor de mens en beter voor de lokale ondernemer.

Bovenstaand is natuurlijk met een knipoog, maar het verbaasde mij telkens dat het bij die winkels zo rustig was en op hetzelfde moment in de supermarkt zo druk. Ik was vaak gewoon de enige klant in de winkel en 1x moest ik buiten even op mijn beurt wachten.
Nu gooi ik vaak uit gemak ook in de supermarkt deze producten in de kar, maar van de groenteboer/slager/bakker smaakt toch echt wel een stuk fijner. Gaan we dus weer wat vaker doen smiling smiley

(*) kritische deelwaarneming verricht op enkele zaterdagochtenden in hetzelfde kleine winkelcentrum big smile smiley
Barri

@Corona: M heeft de eerste vaccinatie gehad. De bereidheid onder haar collegas wordt ook steeds groter. Toch zitten er nog een paar tussen die het niet willen. Want op Facebook staat dat ze een chip inbrengen en dat je niet weet wat er in zit. En oja, Gommers kreeg gewoon een injectie met water. Stuitend dat er gekkies zijn die zo denken.
Het lastige van die gekkies is dat geen enkel bewijs goed genoeg is voor ze. Ze zullen altijd blijven roepen dat het bewijs niet echt is. Zelfs al zou je ze meeb nemen naar een IC en daar alle gevallen laten zien en hoe vol het is, dan nog zullen ze zeggen dat het een toneelspel is.
Zelfde met die mensen die roepen dat de oversterfte niet veel hoger is dan anders. Dier mensen vergeten even gaat er van alles aan gedaan wordt om het aantal infecties laag te houden en dat de oversterfte toch echt hoger zal liggen als we niets zouden doen.
EVV
Barri

Het lastige van die gekkies is dat geen enkel bewijs goed genoeg is voor ze. Ze zullen altijd blijven roepen dat het bewijs niet echt is. Zelfs al zou je ze meeb nemen naar een IC en daar alle gevallen laten zien en hoe vol het is, dan nog zullen ze zeggen dat het een toneelspel is.
Zelfde met die mensen die roepen dat de oversterfte niet veel hoger is dan anders. Dier mensen vergeten even gaat er van alles aan gedaan wordt om het aantal infecties laag te houden en dat de oversterfte toch echt hoger zal liggen als we niets zouden doen.

Tsja, en toch is er ook genoeg informatie te vinden dat het met die oversterfte wel meevalt. Althans, niet schrikbarend meer dan een normale griepgolf terwijl het aantal griep doden nu juist relatief laag is. Wat is de waarheid?
Zijn alle maatregelen die nu gedaan worden en waar we met z'n allen, maar ook economisch gezien, zoveel last van hebben wel naar verhouding? Lastige ethische kwestie, want inderdaad hoeveel doden zouden er anders vallen? Kunnen we iedereen in de ziekenhuizen nog wel de juiste zorg bieden (dat is waar de maatregelen op gericht zijn)?

Het vaccin heb ik ook geen moeite mee, alleen wat zijn de gevolgen op de lange termijn? Daar is, gezien het tijdsbestek, nog weinig zinnigs over te zeggen. Vind ik dan nog best spannend om in te laten spuiten.
Nu is het vaccin gebaseerd op andere vaccins en loopt het, naar alle waarschijnlijkheid, wel los en is dat ook de reden dat men zo snel een vaccin heeft weten te ontwikkelen. Plus dat kosten nog moeite werden gespaard in de hele wereld, iets wat bij de ontwikkeling van andere medicijnen juist vaak ook een groot probleem is.

Zomaar even wat tegengeluiden waar ik ook wel eens over nadenk. We moeten ook weer niet alles voor lief aannemen en wel ons gezonde verstand blijven gebruiken smiling smiley

Al met al is het ontzettend lastig om het juiste te doen, omdat men inderdaad niet weet wat de gevolgen zullen zijn als ze het niet doen. Ga er als overheid dus maar aan staan om dit virus te lijf te gaan, je doet het nooit goed (genoeg).
We hebben wel in juni vakantie geboekt, naar een Landal park in limburg (Limburg is tenslotte ook gewoon soort van buitenland toch? nut smiley )

Kun je geen buil aan vallen, en de prijs is een 1/3 van een maand later. En we zien wel wat de maatregelen tegen die tijd zijn. Zal waarschijnlijk een van de weinig lange ritjes zijn die de mercedes gaat maken zoals het er nu naar uit ziet. Met wat geluk mag er wat meer en kunnen we er wat meer op uit. Met pech word het gewoon lekker wandelen in de omgeving. In ieder geval even weg.
Mogguh!

@ val kabinet: inderdaad een symbolische actie. Bij de NOS gaven ze aan dat we het niet als symbolisch moesten zien want dat het echt wel uitzonderlijk was wat er gebeurde. Maarja: zo 2 maand voor de verkiezingen maakt dat toch allemaal niet echt uit denk ik dan...ga er vanuit dat het meer de sociale druk was waardoor ze dat besluit hebben genomen. Ach, is ook prima; alles loopt nu ook wel door en over 2 maand zien we wel hoeveel er op de PVV gaan stemmen.

@ Corona: heel eerlijk? Ik ben een beetje Corona-moe geworden. Ik ben niet persé tegenstander van de maatregelen hoor; ik zou zelf niet weten hoe het anders/beter moet.
Maar al het gezeur er omheen.
En wat ik irritant vind is dat er zo weinig aandacht lijkt te zijn voor de verspreiding van Corona via kinderen: ik weet van 5 gezinnen dat ze corona hebben gehad en in 3 gevallen kwam dat door het kind. (jonger dan 18)
Heel vaak zijn er op maatregelen uitzondering voor mensen onder de 18 (zoals school en sporten) terwijl dat juist een groep is die moeite heeft met de afstand houden: ziet mijn vrouw ook op school. De docenten zijn regelmatig politie-agent aan het spelen om de kinderen afstand te laten houden.

Ohja, de 'oversterfte is niet hoger als bij de gewone griep'-roepers. Net of we elk jaar met de gewone griep ook in lockdown moeten, hygiënemaatregelen nemen en 1,5m afstand houden. Tuurlijk.
Dan hebben al die maatregelen nu dus blijkbaar een goed effect thumbs up

Het vaccin heb ik ook geen moeite mee, alleen wat zijn de gevolgen op de lange termijn? Daar is, gezien het tijdsbestek, nog weinig zinnigs over te zeggen. Vind ik dan nog best spannend om in te laten spuiten.
En in onze leeftijdscategorie valt het qua ernstige klachten natuurlijk ook wel mee; dus laat je je dan inenten of loop je het zeer kleine risico om er een keer flink ziek van te worden. Ook zo'n afweging. De gewone griepprik krijg ik namelijk ook niet...

Kun je geen buil aan vallen, en de prijs is een 1/3 van een maand later.
Wij zitten aan die verrekte schoolvakanties vast... moet elke keer weer slikken als ik zie hoeveel geld we extra kwijt zijn in vergelijking met een maandje eerder of later.
Zou kinderen ook afraden om in het onderwijs te gaan werken; is veel te duur grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2021 10:02 door Sanoma.
Dit jaar kan het nog goedkoop omdat ze nog niet naar school gaan, jaar er op zou het misschien ook nog kunnen omdat de oudste niet leerplichtig is

Had even geïnformeerd bij een vriendin van mij die leerkracht is, het schijnt dat ouders dat ook massaal doen als het kind niet leerplichtig is en in groep 1 zitten. grinning smiley Maar daarna zitten wij ook gewoon aan die dure vakanties vast. Zal wel even slikken worden

Wij betalen nu 499 voor een luxe 'kinder' huisje voor een wek week in juni. Eind juli is dat 1520 euro nut smiley bizar dat ga ik dus echt nooit doen, ik zoek dan wel wat anders
Haha, ik geef jullie groot gelijk! Hoor dat bij mijn kameraden ook wel: zolang het nog goedkoop kan, zou ik dat zeker doen.

Ik zeg wel eens voor de grap tegen vrouwlief dat ze bij een contractbespreking moet laten toevoegen dat ze netto 1000 euro vakantiegeld krijgt winking smiley
Maar wat een bizar verschil zeg... 1000 euro extra in het hoogseizoen.
Moarn..tsja..Corona...ben er ook wel wat klaar mee maar we houden ons wel keurig aan de regels.
Zijn helaas een heleboel die zich er niet aan houden of de grenzen op zoeken. Als ik zie dat onze buren zich wel houden aan de 2-personen regel maar zowel vrijdag, zaterdag als zondag vrienden uitnodigen dan vraag ik me een beetje af of dat gaat helpen..smiling smiley Ook moeten ze beide van hun baas verplicht een dag in de week naar kantoor terwijl ze het werk prima thuis kunnen doen. En geen cruciaal beroep en wel de kids naar de opvang. Tsja..

En wat ik irritant vind is dat er zo weinig aandacht lijkt te zijn voor de verspreiding van Corona via kinderen: ik weet van 5 gezinnen dat ze corona hebben gehad en in 3 gevallen kwam dat door het kind. (jonger dan 18)
Heel vaak zijn er op maatregelen uitzondering voor mensen onder de 18 (zoals school en sporten) terwijl dat juist een groep is die moeite heeft met de afstand houden: ziet mijn vrouw ook op school. De docenten zijn regelmatig politie-agent aan het spelen om de kinderen afstand te laten houden.

Eens. Wij denken nog steeds dat wij in maart Corona hebben gehad. We waren alledrie behoorlijk ziek en hebben het van dochterlief gekregen.
Denk ook echt dat de jeugd de grote verspreider is.

V.w.b. de supermarkten zou het naar mijn mening een goed idee zijn om die bepaalde artikelen niet meer te laten kopen. Groente/fruit haal je dan bij de groenteboer, vlees bij de slager, brood bij de bakker.
Mijn onderzoek (*) heeft namelijk uitgewezen dat het bij de groenteboer, slager en bakker vrijwel altijd lekker rustig is. Zijn kleine winkels waar een x aantal personen naar binnen mogen, de rest wacht netjes buiten. De regels volgen in een drukke supermarkt is een stuk lastiger.
Bijkomend voordeel is dat mensen de smaken van de groenteboer, slager en bakker leren waarderen en daar na corona hopelijk ook terug komen. Beter voor de mens en beter voor de lokale ondernemer.

Bovenstaand is natuurlijk met een knipoog, maar het verbaasde mij telkens dat het bij die winkels zo rustig was en op hetzelfde moment in de supermarkt zo druk. Ik was vaak gewoon de enige klant in de winkel en 1x moest ik buiten even op mijn beurt wachten.
Nu gooi ik vaak uit gemak ook in de supermarkt deze producten in de kar, maar van de groenteboer/slager/bakker smaakt toch echt wel een stuk fijner. Gaan we dus weer wat vaker doen

Is een theorie maar wij doen uberhaupt niet op zaterdag boodschappen. Nog veel beter. Er zijn genoeg mensen die wel beslist op zaterdag boodschappen moeten doen maar wij kunnen het prima op een andere dag en doen we dat ook. Ik doe het vaak gewoon even tussen het werk door tussen de middag of zo.
En je voorstel van de groenteboer/bakker is heel attent richting de kleine ondernemers. Maar zo krijg je nog meer bewegingen omdat je toch ook naar de supermarkt moet. Wij komen het liefst zo weinig mogelijk in de winkels en halen alles ineens bij de supermarkt of via internet.

We hebben wel in juni vakantie geboekt, naar een Landal park in limburg (Limburg is tenslotte ook gewoon soort van buitenland toch? nut smiley )

Kun je geen buil aan vallen, en de prijs is een 1/3 van een maand later. En we zien wel wat de maatregelen tegen die tijd zijn. Zal waarschijnlijk een van de weinig lange ritjes zijn die de mercedes gaat maken zoals het er nu naar uit ziet. Met wat geluk mag er wat meer en kunnen we er wat meer op uit. Met pech word het gewoon lekker wandelen in de omgeving. In ieder geval even weg.

Wij gaan ook voor de laatste keer in juni. Doen we al jaren vanwege dezelfde reden. We wilden alleen graag naar het buitenland maar dat risico gaan we nu waarschijnlijk niet nemen. In Nederland zijn ook genoeg mooie plekjes..smiling smiley
ja wij wilden ook wel wat verder weg in het buitenland, maar dat risico nemen wij ook niet. Limburg komt het dichtst in de buurt van het buitenland grinning smiley En inderdaad, Nederland is ook heel erg mooi, je moet alleen wel een beetje geluk hebben met het weer

Als ik zie dat onze buren zich wel houden aan de 2-personen regel maar zowel vrijdag, zaterdag als zondag vrienden uitnodigen dan vraag ik me een beetje af of dat gaat helpen..

en als er straks een avondklok hoorde ik ook al geluiden bij collega's; dan spreken we wel eind van de middag af met vrienden, eten ze gezellig mee en gaan ze voor 20 uur weer naar huis. Dus tjah...

Hoop wel dat de bouwmarkten weer open gaan. Ik haal wel eens wat af bij de praxis en dat gaat echt super. misschien nog wel beter als normaal. Online bestellen en betalen, tijdsvak kiezen. En dan er naar toe, karretje ligt al klaar met alles er in en weer naar huis. heb nog nooit zulke snelle bezoekjes gehad. maar ik wil nu graag een houten plaat gezaagd hebben, dat doen ze niet. maar heeft geen haast, dus wacht geduldig af

@ Corona: heel eerlijk? Ik ben een beetje Corona-moe geworden. Ik ben niet persé tegenstander van de maatregelen hoor; ik zou zelf niet weten hoe het anders/beter moet.Maar al het gezeur er omheen.
Ik denk dat iedereen wel corona-moe is. Niet gek, want het heeft ons nu ook bijna een jaar in zijn greep. Het brengt ons voornamelijk nadelen/beperkingen en het einde is nog niet concreet in zicht. Dat snap ik ook allemaal!! Maar dat gezeur er omheen ben ik we zat ja, iedereen die zijn mening er over heeft.....

Ik ben in ieder geval blij dat we een caravan hebben staan. En hoewel we geen zekerheid hebben dat we daarmee op pad kunnen komend seizoen, is alleen de gedachte dat een kampeervakantie beter mogelijk is als vorig jaar al een mooi iets om naar uit te kijken. En als eind mei nu blijkt dat de camping niet open gaat tot aan het hoogseizoen, dan is het 1x slikken en nog 1,5 maand doorbijten. Nou, dat is goed te doen in die tijd van het jaar

En inderdaad, Nederland is ook heel erg mooi, je moet alleen wel een beetje geluk hebben met het weer

Wij zijn afgelopen vier jaar steeds in juni in NL op vakantie geweest en hebben altijd prachtig weer!

Wanneer gaan jullie? Dan plan ik dan ook even onze vakantie...grinning smiley
21 - 28 juni, landal lommerbergen . zon kinderhuisje met allerlei voorzieningen. En omheind zodat de jongste er niet vandoor kan gaan. En er zit in ieder geval een mooi zwembad bij. En inderdaad, vorig jaar hadden wij ook prachtig weer in juni in zeeland. heerlijk! dus hopelijk dit jaar weer, en lekker er op uit thumbs up

Eind september gaan we met onze vriendengroep nog weg, uiteraard onder voorbehoud van de omstandigheden.

Verder beetje in nederland dagjes weg indien mogelijk en ook wat geld sparen voor ooit een andere keuken en vloerverwarming over 3 jaar.

En hoewel we geen zekerheid hebben dat we daarmee op pad kunnen komend seizoen, is alleen de gedachte dat een kampeervakantie beter mogelijk is als vorig jaar

De campings gaan denk ik toch wel een keer weer open in het voorjaar verwacht ik, onder bepaalde regels uiteraard. En anders in de kennissenkring vragen of je iemand kent met een grote tuin op een mooie plek, of je daar de caravan mag neer planten grinning smiley

Is een theorie maar wij doen uberhaupt niet op zaterdag boodschappen. Nog veel beter. Er zijn genoeg mensen die wel beslist op zaterdag boodschappen moeten doen maar wij kunnen het prima op een andere dag en doen we dat ook. Ik doe het vaak gewoon even tussen het werk door tussen de middag of zo.
En je voorstel van de groenteboer/bakker is heel attent richting de kleine ondernemers. Maar zo krijg je nog meer bewegingen omdat je toch ook naar de supermarkt moet. Wij komen het liefst zo weinig mogelijk in de winkels en halen alles ineens bij de supermarkt of via internet.

Het was ook met een knipoog, is allemaal ontzettend lastig.
V.w.b. die reisbewegingen klopt het wel, maar dat vind ik in mijn geval wel meevallen. Alles zit aan hetzelfde pleintje waarbij afstand houden veel beter kan als in de supermarkt.
Ik probeer (al jaren) op zaterdag zo vroeg mogelijk boodschappen te doen, altijd al een hekel aan drukke winkels gehad big smile smiley

@ Vakantie, wij wachten het allemaal wel af. Als het moet is er snel genoeg iets geboekt en anders dit jaar maar even niet. Al zitten we er wel met smacht op te wachten.
Aan de andere kant, nu iets boeken met een flinke korting is ook wel aantrekkelijk natuurlijk. Maar wat heb je aan een Center Parcs huisje als je in de omgeving verder niets kunt doen omdat alles dicht is en het ook nog eens slecht weer is?

Laat het eerst maar weer eens lekker weer worden, dan is zo'n lockdown ook al wat minder erg.

Ik probeer (al jaren) op zaterdag zo vroeg mogelijk boodschappen te doen, altijd al een hekel aan drukke winkels gehad

Ik ook hoor. Daarom doen wij ook nooit op zaterdag boodschappen. Daarom ben ik nog steeds zo blij met mijn vrije vrijdag. Vrijdags alle verplichte moetjes (boodschappen, wassen, schoonmaken ) en dan hebben we het weekend gewoon echt heerlijk vrij.

Maar kan jouw vriendin wel wat aan het werk? Die heeft toch ook een hondentrimsalon? Die mogen ook niet open toch?

Maar wat heb je aan een Center Parcs huisje als je in de omgeving verder niets kunt doen omdat alles dicht is en het ook nog eens slecht weer is?

Daar heb ik dan weer wat minder moeite mee. Fietsen en MTB mee, hardloopschoenen mee en lekker wandelen, speeltuintje / dierenparkje voor de kids.
Ik vermaak me wel! Als wij maar heerlijk in de natuur zitten, vermaken wij ons wel.
Mooi om te zien dat hier iedereen zo'n beetje hetzelfde staat in het corona-gebeuren: niet te spastisch, redelijk neutraal maar wel toe aan betere tijden winking smiley

@ Vakantie: in de meivakantie (weer) naar Landal de Vers is de bedoeling. In elk geval alvast boeken. De zomervakantie wachten we nog even af: dan lijkt me Zuid Duitsland of Oostenrijk wel wat, maar vrouwlief heeft natuurlijk ook wat in te brengen winking smiley

Maar wat heb je aan een Center Parcs huisje als je in de omgeving verder niets kunt doen omdat alles dicht is en het ook nog eens slecht weer is?
Kan me voorstellen dat het met kinderen anders is als dat je met z'n tweeën bent.

Wij zijn vorig jaar een weekje weg geweest toen ook alles dicht zat: lekker veel gewandeld, eten laten bezorgen, boek gelezen. Helemaal tot rust smiling smiley

Daar heb ik dan weer wat minder moeite mee. Fietsen en MTB mee, hardloopschoenen mee en lekker wandelen, speeltuintje / dierenparkje voor de kids.
Ik vermaak me wel! Als wij maar heerlijk in de natuur zitten, vermaken wij ons wel.

als alles dicht zit en het regent ook nog de hele week is het wel anders natuurlijk. Maar elke dag regen zal vast wel niet zo zijn dus dan vermaak ik mij prima met er op uit gaan. In ieder geval even weg van huis, waar ik al veel te veel ben door het thuiswerken winking smiley En mogelijk is het e.e.a. ook wel open. Wij vermaken ons prima
@Rob, alsnog gecondoleerd!

@All, we wonen er maar, man man man, wat heb ik me verkeken op 2 weken tijd, iedereen is werken, Lize is thuis, Kim was werken.. Oma bracht nog wat uitkomst hier en daar maar 2 weken is echt te kort. MIjn lijf is moe, en nu ben ik weer @work nut smiley, wel thuis gelukkig smiling smiley.

Vandaag de wasmachine aangesloten op zolder, en vanavond gaan we een planning maken voor de komende 6 weken. prioriteiten stellen en beginnen met het eigen maken.
Ik had he tniet verwacht maar ik vind het toch vreemd, net of ik het huis van een ander ben terwijl inmiddels alle vloeren en muren zijn gedaan en onze eigen spullen er staan. Het voelt zeker nog niet eigen, maar dat zal nog werl even duren ook. Wij zijn in ieder geval blij de stasp gemaakt te hebben maar rust is er nog niet. Wel slaapt mijn nieuwe Swiss Sense heerlijk smiling smiley.

Ik ook hoor. Daarom doen wij ook nooit op zaterdag boodschappen. Daarom ben ik nog steeds zo blij met mijn vrije vrijdag. Vrijdags alle verplichte moetjes (boodschappen, wassen, schoonmaken ) en dan hebben we het weekend gewoon echt heerlijk vrij.

Maar kan jouw vriendin wel wat aan het werk? Die heeft toch ook een hondentrimsalon? Die mogen ook niet open toch?

Absoluut waar, ik kon ook prima wennen aan die paar maanden dat ik (betaald) vrij had op vrijdag. Nu gewoon weer vijf dagen per week "buffelen" smiling smiley
Mijn vriendin is idd wel aan het werk. Werkt drie dagen per week bij een winkel in de "cruciale" sector en die zijn dus gewoon open. Sterker nog, daar hebben ze het drukker dan ooit te voren. Bizar, maar waar.
Trimsalon is gesloten, al verschillen de regels behoorlijk per regio/gemeente. Op doorverwijzing van een dierenarts mag het bijvoorbeeld wel weer op sommige plekken. Best veel klanten die dus wel contact opnemen.

Ook wel een twijfelpunt bij ons hoor. Er staan natuurlijk forse boetes op de overtredingen, maar de pakkans lijkt ons behoorlijk klein. Daarnaast kan ze prima corona-proof haar werk doen, dus dan toch de gok maar wagen? Misschien alleen de hondjes doen waarvan ze weet dat langer wachten voor problemen bij het beestje zorgt?
Vooralsnog wachten we het even af.

De zomervakantie wachten we nog even af: dan lijkt me Zuid Duitsland of Oostenrijk wel wat, maar vrouwlief heeft natuurlijk ook wat in te brengen winking smiley

Beide altijd goed!
Wij zijn afgelopen zomer, precies in de periode dat het mocht/kon, last minute naar Oostenrijk geweest. Dat was heerlijk. Sowieso qua land, maar het weer was ook erg lekker die week en het was ontzettend rustig in Oostenrijk qua toerisme. Prima dus cool smiley

Kan me voorstellen dat het met kinderen anders is als dat je met z'n tweeën bent.

Wij zijn nu met z'n drieën, maar hoeven natuurlijk nog geen rekening te houden met speeltuinen of kinderuitjes. Wel moeten we iets meer ritme aan houden en kunnen lange wandelingen over slecht begaanbare paden niet meer. Althans, ik ga de kleine niet meezeulen op m'n rug of borst big smile smiley
De tijd valt altijd tegen als je zo aan het klussen bent en al helemaal gezien de omstandigheden waar jullie in zaten.
Gelukkig is het nu bewoonbaar, even een pas op de plaats, beetje bijkomen en beginnen met het genieten van jullie nieuwe woning.

Dan de komende weken de puntjes op de i, hopelijk kun je daar een beetje van genieten want dat gaat ook nog veel vrije tijd kosten. Raffel ook niets af, ik kan nog steeds genieten van enkele details in bijv. de vloer of weggewerkte kabels die veel tijd hebben gekost maar wel helemaal naar het zin zijn.
Net zo goed erger ik mij ook aan enkele stickers onder een balk die mijn schoonvader niet heeft verwijderd voordat hij begon met schilderen. Zie je niet als je in de slaapkamer staat, maar als ik in bed lig kijk ik er ELKE keer tegenaan. Ze alsnog weghalen durf ik ook niet, want bang voor kleurverschil nut smiley

Oh en Swiss Sense zijn fijne bedjes, hebben wij er ook één van thumbs upsmiling smiley
Nieuw bed is toch ook altijd een gok of deze wel net zo lekker ligt als je oude vertrouwde bed. Beetje het nieuwe schoenen idee, terwijl je oude schoenen zitten als gegoten en zo lekker lopen big smile smiley

Vandaag de wasmachine aangesloten op zolder, en vanavond gaan we een planning maken voor de komende 6 weken. prioriteiten stellen en beginnen met het eigen maken.
Ik had he tniet verwacht maar ik vind het toch vreemd, net of ik het huis van een ander ben terwijl inmiddels alle vloeren en muren zijn gedaan en onze eigen spullen er staan. Het voelt zeker nog niet eigen, maar dat zal nog werl even duren ook. Wij zijn in ieder geval blij de stasp gemaakt te hebben maar rust is er nog niet. Wel slaapt mijn nieuwe Swiss Sense heerlijk

Fijn dat jullie over zijn, Jimmy. Begrijpelijk dat nog niet alles af is en daar zijn twee weken ook niet genoeg tijd voor..winking smiley Ik zou zeggen, laat je ook niet gek maken maar geniet ook vooral van jullie nieuwe huis. Voorlopig woon je er nog wel..winking smiley

Zojuist ook via het Astra FB forum waarschijnlijk een origineel Opel bagagerek op de kop getikt. Had eens gepost dat ik tzt nog een net/rek zocht en iemand benaderde mij persoonlijk of ik belang had in zijn rek. Nieuw toch 275 euro en nu kan ik hem overnemen voor en zacht prijsje. Alleen wel 2 uur rijden (Elst)..maar even kijken hoe we dat oplossen.

Normaal zou ik zeggen; zaterdag of zondag afspreken en mooi B&B boeken voor weinig. ergens in de omgeving mooi wandelen of iets, zeker de veluwse kant van arnhem is erg mooi (vind sowieso Arnhem erg mooi, maar niet handig in coronatijd) . Maar met een hele kleine baby is dat misschien nog niet zo handig.

Er woont ook niemand van ons in de buurt volgens mij
Zit ik ook al aan te denken, maar idd niemand in de buurt daar...
We hebben vrienden daar vlakbij wonen. De mannelijke wederhelft is echter zeven weken op oefening op Curacao en zij staat er even helemaal alleen voor. Kan haar niet vragen hem op te halen. Misschien binnenkort maar even bezoekje aan haar..smiling smiley
Ik werk elke dinsdag in Elst, een grote klant zit daar en zelfs in coronatijd is het heerlijk werken bij hun (nergens zulke goede voorzieningen ivm Corona)

Dus als je me ff appt kan ik vandaag wel even voor je kijken..
Mogguh,

Leuk Rob dat je zo nog iets op de kop kunt tikken. En al helemaal handig als een kennis dat voor je op kan halen big smile smiley

Zag nog een artikel op autointernationaal over de nieuwe astra. Hoewel ik de info op die site met een vrachtwagenlading zout neem, zou het me niet verbazen dat de nieuwe Astra er ongeveer zo uit gaat zien als dat hij geschetst is. En dat zou jammer zijn, leuk dat Opel nu die Visor op de Mokka, Crossland en later dit jaar de Grandland gaat plakken.....maar op elk model zie ik dat niet zitten. Het geeft de auto's wel snel een "halforts' uitstraling.

Leuk wanneer je een hip model á la Mokka met zo'n snuit presenteerd. Maar voor een Grandland, Astra, Insignia?? vind ik een wat chique/sportief voorkomen mooier.
Zie je jezelf als vertegenwoordiger al bij klanten voorrijden in zo'n Astra met Visor snuit die wel heel erg aan getunde auto's doet denken? Duimen dat het uiteindelijke ontwerp mee valt, Opel moet zichzelf niet te hip willen maken.
Wat is er mis met die Visor snuit dan? Ik vind hem juist erg mooi. Geeft de modellen een lekker eigen gezicht.

Ik werk elke dinsdag in Elst, een grote klant zit daar en zelfs in coronatijd is het heerlijk werken bij hun (nergens zulke goede voorzieningen ivm Corona)

Dus als je me ff appt kan ik vandaag wel even voor je kijken..

Top..heb je even bericht!

Wat is er mis met die Visor snuit dan? Ik vind hem juist erg mooi. Geeft de modellen een lekker eigen gezicht.
Het is uiteraard een smaakkwestie. Op de Mokka en Crossland vind ik hem wel mooi, dat zijn ook meer modellen die "hip" mogen zijn.
De Corsa net zo, het wat kleinere segment.

Een model als de Grandland mag van mij juist wel een combinatie van sportief en chique zijn, die hoeft niet persé hip te zijn.
Met de Astra en evt. Insignia net zo. Die modellen hebben nog een stuk elegantie in zich, ik vraag me af of ze dat gaan bereiken met een visor-snuit.
Maargoed, we wachten af.... de nieuwe astra staat wel hoog op de opvolgerslijst van de Leaf. En wellicht valt het uiteindelijke ontwerp straks wel mee.
Denk dat het beeld ook al heel anders is zonder de zwarte motorkap.

hmmm...

nee ik hoop dat het definitieve wel wat anders oogt.

Hoewel ik de nieuwe Mokka echt heel lelijk vind past daar die visor snoet beter als de impressiefoto's van de astra.
Ik verbaas mij er meer over dat ze de C-stijl van de Tourer er op hebben geplakt, dat oogt ook wat gek op een hatchback.
Het zijn ook gewoon ideeën hoe de astra er uit zou kunnen gaan zien volges autojournalisten.

Wie weet is het wel helemaal anders (laten we het hopen)

Ik hoop net als ruud gewoon een wat strakker serieuze auto. Je kunt het saai noemen, maar ik denk wel dat het voor opel het beste is. Voor creatieve ideeën hebben ze citroen en DS nog in het portfolio.

Maargoed, we wachten af.... de nieuwe astra staat wel hoog op de opvolgerslijst van de Leaf.

laat had je het er ook over, ondanks er nog vrijwel niets bekend is over het model, echte opel liefhebber grinning smiley thumbs up

Ik ben wel benieuwd naar de DS4 variant. Met name omdat alle auto's er tegenwoordig agressief en sportief moeten ogen en dynamisch moeten rijden. Niet dat ik altijd even positief ben over het design van de DS4, maar het concept stijlvol, luxe, comfort vind ik wel een verademing. Daarom vind ik de initiale paris uitvoeringen van Renault ook mooi, net als vignale van Ford.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2021 10:41 door AsconaGT.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.