Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Die laatste 18 inch heeft wel mijn voorkeur qua looks

Maat moet zeggen dat die 2e 17 inch mij ook erg aanspreken. Als die er al onder zouden zitten weet ik niet of ik wel zou wisselen.
rjthefrisian
Welkom Jan! De Corsa is een leuke auto.. ik vind alleen de zitting van die stoelen zo vlak en vormeloos.
Zijn er in de Corsa nou ook AGR stoelen verkrijgbaar?

Ik heb nu in twee Astras gezeten met leer en ik heb toch voorkeur voor stof met de wangen van leer. Ik vind volledig leer niet echt lekker zitten en als alles in leer is wordt alles zo grauw, kil en donker van binnen (bij zwart leer dan). Stoffen bekleding oogt toch vaak even wat warmer door een motiefje.

Bedankt!thumbs up
Volgens mij waren het geen AGR stoelen in de Corsa waarin ik een proefrit heb gemaakt, ik vind volledig leer wel mooi staan ,maar als het kunstleer is, misschien dat dan een stuk plakkerig is in de zomer ,althans dat was vroeger zo met skai ,maar misschien is dat wel niet meer zo.

Ziet er goed uit, de is de koop al definitief?

Nee nee..ik heb hem nog niet eens gezien/gereden.
Heb eerder al nauw contact met de verkoper gehad en zal morgenvroeg even contact opnemen.
Moet ook nog inruilvoorstel krijgen.

Maat moet zeggen dat die 2e 17 inch mij ook erg aanspreken. Als die er al onder zouden zitten weet ik niet of ik wel zou wisselen.

Er zit 16 inch onder maar onder een ander die daar staat zaten de meerspaaks 17 inch die volgens de verkoper eventueel misschien wel gewisseld konden worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2020 19:19 door rjthefrisian.
JFR
rjthefrisian
Welkom Jan! De Corsa is een leuke auto.. ik vind alleen de zitting van die stoelen zo vlak en vormeloos.

Ik heb nu in twee Astras gezeten met leer en ik heb toch voorkeur voor stof met de wangen van leer. Ik vind volledig leer niet echt lekker zitten en als alles in leer is wordt alles zo grauw, kil en donker van binnen (bij zwart leer dan). Stoffen bekleding oogt toch vaak even wat warmer door een motiefje.

Bedankt!thumbs up
Volgens mij waren het geen AGR stoelen in de Corsa waarin ik een proefrit heb gemaakt, ik vind volledig leer wel mooi staan ,maar als het kunstleer is, misschien dat dan een stuk plakkerig is in de zomer ,althans dat was vroeger zo met skai ,maar misschien is dat wel niet meer zo.
Misschien kan je aan de hand van de Duitse prislijst opmaken of het echt leer is? Zoals gezegd geven ze het bij een Insignia wel netjes aan of het nep of echt leer is, misschien doen ze dat bij een Corsa ook wel.
rjthefrisian

Heb eerder al nauw contact met de verkoper gehad en zal morgenvroeg even contact opnemen.

Er zit 16 inch onder maar onder een ander die daar staat zaten de meerspaaks 17 inch die volgens de verkoper eventueel misschien wel gewisseld konden worden.
Even spannend dus. Wel netjes dat hij wel zou willen wisselen, blijft een dure grap, een stel grotere velgen plus banden.
Gebeurde bij ons ook wel eens. Die banden worden dan gewisseld met een andere occasion. Het is niet zo dat die andere occasion veel minder waard idd. Bovendien wil niet iedereen grote wielen of geven er niets om.
Niet iedereen is zo soepel.
Kim Petit, waar ik mijn NC vandaan haalde, krijgt veel vragen of hij de velgen van de ene mx5 niet onder de andere wil zetten omdat ze mooier zijn, omdat ze groter zijn, omdat ze discreter zijn, om welke reden ook.
En principieel weigert hij dat steevast.
Want op een bepaald moment wissel je velgen van speciale series met standaardvelgen en gaat het bijzondere van speciale uitvoeringen verloren.
De tweedehandse roadsters staan te koop met de uitrusting in de showroom, ne varietur!
Snap wel wat BRG zegt.
Indien een specifieke editie geleverd is met een bepaalde velg dan horen die er ook onder te liggen naar mijn idee.
Al gaat dat natuurlijk eerder op voor bijzondere of zeldzame uitvoeringen, als de velgen minder uitvoeringgevoelig zijn dan gaat het niet op.

OPC met onjuiste velgen

Nergens staat iets over 2 sets velgen, dus waar zijn die originele wielen gebleven, die ga je natuurlijk nooit meer origineel vinden.

Als een dealer een OPC heeft staan gaan hij daar inderdaad niet de velgen vandaan plukken. Maar in robs geval kan een dealer wel flexibel zijn als hij een andere occasion heeft staan.
AsconaGT
Als een dealer een OPC heeft staan gaan hij daar inderdaad niet de velgen vandaan plukken. Maar in robs geval kan een dealer wel flexibel zijn als hij een andere occasion heeft staan.

Dat was juist helemaal mijn punt niet. winking smiley
Deze OPC is zijn originele velgen kwijt, dan zou ik al niet meer geïnteresseerd zijn.
Bij een Astra Sports Tourer zijn de velgen minder model/uitvoering specifiek al zie je bij sommige uitvoeringen echt altijd dezelfde velgen.
Als een bepaalde uitvoering altijd met 17" ( of optioneel 18" ) komt en die staat opeens op andere 16" velgen dan ga je je toch afvragen waarom.
Rob, had je deze al gezien? Ook alles wat je wil ( op de velgen na )
De SZ-869-X, staat bij Stern in Wormerveer ( 16.945 - 2018 - 55.422 km )

In Ansterdam staat zijn broer/zus, de SZ-870-X klik

Je kan natuurlijk zelf net zo goed zoeken maar had deze nog niet langs zien komen, allebei op velgen na perfect zo te zien ( Intellilux, AGR, Trekhaak )
Jahoor..ken ze allebei..smiling smiley Die blauwe heb ik ook voor gebeld en was ook al voor mijn neus verkocht...die zwarte is een broertje van degene in Worverveer.
Total Loss
AsconaGT

Deze OPC is zijn originele velgen kwijt, dan zou ik al niet meer geïnteresseerd zijn.
Bij een Astra Sports Tourer zijn de velgen minder model/uitvoering specifiek al zie je bij sommige uitvoeringen echt altijd dezelfde velgen.
Als een bepaalde uitvoering altijd met 17" ( of optioneel 18" ) komt en die staat opeens op andere 16" velgen dan ga je je toch afvragen waarom.
Zeker als er dan ook nog eens van die goedkope niet orginele velgen onder zitten, geeft het toch een bepaald beeld over hoe de auto behaald is.
Mogguh,

Zow, dat gaat hard hier. Worden er in een weekend bijna 3 voertuigen ingewisseld eye popping smiley

@ Rob: Ik snap je overweging heel goed. En ook met de betaalbaardere astra heb je een heel complete auto voor de komende jaren. Bij de velgen, 17 inch moet je wel haast hebben onder de Astra. Indien je die er onder kunt krijgen, ookal is het een design waar je op het eerste oog niet voor zou kiezen....... misschien wen je er ook wel aan. Dan kun je na een half jaartje altijd nog wat anders eronder kopen.

Over de AGR-stoelen.....valt me op dat men in de nieuwe Corsa en Mokka niet meer over AGR stoelen praat. En ik mis bij de luxe stoelen ook zaken als een verlengbare zitting.

@ Gerwin: Gefeliciteerd met het nieuwe bezit! Dat is een hele stap vooruit waar je zeker van zult genieten!!

Dit weekend ff met een kameraad en vriendin bij elkaar gezeten om weer eens een pilsje te doen. Laatste keer dat we echt zo samen wat hebben gedronken was 11 juli, dus echt wel weer tijd. Man, wat heb ik dat gemist! Aan een grote keukentafel konden we zelfs nog een dikke meter uit elkaar zitten. Uiteindelijk kwamen ik om 4uur thuis en met een half krat bier achter de kiezen was de zondag niet meer veel waard grinning smiley. Vooral vanaf vijf uur was m'n energiepijl toch echt weg. Merk je toch wel dat het doorhalen met de jaren zwaarder wordt grinning smiley

klopt, bedoelde meer wat BRG zei. winking smiley

Bij een OPC moeten gewoon die originele wielen er onder zitten anders zou ik ook al afgehaakt zijn. Tenzij mogelijk nog op winterbanden zou staan

Gezellig ruud,ik spreek wel eens met vrienden af ergens buiten om met de kinderen een flinke wandeling te maken of iets.

aan de keukentafel bier drinken tot 4 uur is bij mij al langer geleden, wat overigens niets met corona te maken heeft. Om 4 uur 's nachts ben ik (zoals vannacht) er al 2x uit geweest voor de kleintjes cool smiley Dus lig ik rond 22 uur echt wel in bed, zelfs op zaterdag en zondag avond anders hou ik het niet vol. Op een of andere manier slapen die van ons niet

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 08:12 door AsconaGT.
@ Gerwin, van hart met de V40. Op de foto's al een erg mooi exemplaar, fijn dat het in het echt ook zo was. Paar kleine puntjes houd je toch met een occassion natuurlijk.
Ik las iets over een app plus abonnement bij de auto. Ik zou eerst eens goed uitzoeken wat de toegevoegde waarde is. Ik vond het zowel bij Opel als nu bij Ford geen hele grote toegevoegde waarde, bij de **** niet eens geactiveerd.
Leuk om eens te proberen, maar de mogelijkheden zijn beperkt, het werkt allemaal net niet vlot genoeg en dus gebruik je het niet. Plus dat de Ford app niet helemaal lekker is, want die vreet in no-time mijn batterij leeg.

Welke vinden jullie het mooist? Iedereen zal de 18-inch wel het mooist vinden (zijn wel schreeuwend duur) maar ben ook even benieuwd welke van de 17-inch jullie het mooist vinden:
Ik vind zelf de 17-inch multispaaks toch ook wel erg fraai staan bij zwart.

De multispaaks zou ook mijn keuze zijn!
En het wordt (waarschijnlijk) een zwarte. Nu heb je ze met een zilveren streepje op de C-stijl, maar ook in het zwart. Was dat nog een bepaalde uitvoering?
Ik vind het zilveren streepje op elke kleur prima, behalve op zwart. Zoiets is natuurlijk ook heel prima zelf nog een keer zwart te maken. En ach, uiteindelijk zou ik mij er ook wel overheen kunnen zetten maar als het kon dan liever zwart.

Ohja, die multispaaks wordt nog wel even vloeken als je ze moet schoonmaken hoor big smile smiley
Ik had origineel ook multispaaks velgen onder de Leon, man wat een ellende was dat met schoonmaken. De tussenruimte is net te klein om er lekker met je vingers en een washandschoen/spons tussen te komen en je hebt tig spijltjes per velg én je hebt vier velgen! nut smiley

Ik ben na de vele berichten in dit topic wel even kwijt welke auto nu even op nr. 1 staat qua potentiele opvolger?

Dit weekend ff met een kameraad en vriendin bij elkaar gezeten om weer eens een pilsje te doen. Laatste keer dat we echt zo samen wat hebben gedronken was 11 juli, dus echt wel weer tijd. Man, wat heb ik dat gemist! Aan een grote keukentafel konden we zelfs nog een dikke meter uit elkaar zitten. Uiteindelijk kwamen ik om 4uur thuis en met een half krat bier achter de kiezen was de zondag niet meer veel waard grinning smiley. Vooral vanaf vijf uur was m'n energiepijl toch echt weg. Merk je toch wel dat het doorhalen met de jaren zwaarder wordt grinning smiley

Lekker!
Dat soort momenten mis ik ontzettend. Gewoon even met een paar man aan een keukentafel zitten pilsen.
Moggul!

Pilsen aan de keukentafel..dat is hier ook al heel lang geleden en net zoals Joost zegt met twee kids wordt dat ook allemaal even een stuk lastiger. Nu klaag ik niet want dochterlief slaapt eigenlijk sinds de geboorte al prima en onze zoon komt nu ook nog maar één keer per nacht als ie brult en honger heeft.
Ze hebben allebei een betrekkelijk rustig karaktertje en dat merk je in veel dingen.

Vrijdag op kraamvisite geweest bij mijn kersverse nichtje Jess dus de familie breidt zich lekker uit!

Dus lig ik rond 22 uur echt wel in bed, zelfs op zaterdag en zondag avond

Ik viel vroegah ook nooit in slaap op de bank.... tegenwoordig mis ik wel eens een deel van de film..smiling smiley

@ Richard: deze is het: Link

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 09:13 door rjthefrisian.

Lekker! Dat soort momenten mis ik ontzettend. Gewoon even met een paar man aan een keukentafel zitten pilsen.
Ja, alle leuke momenten zijn eruit. En dat is wel heel jammer, temeer omdat het er ook nog niet direct naar uit ziet dat het anders wordt.

En zeker in het najaar heb ik traditioneel veel leuke dingen. Een kamp, vriendenweekend, etentjes.... die mis je nu allemaal. In het voorjaar was dat veel minder het geval, plus dat je toen ook deels buiten leefde. Ook 's avonds maaktje je een heerlijke wandeling in de zon. Nu het 's avonds donker is trekt me dat niet zo om dan te gaan wandelen.
Misschien met enkele weken weer, als de lampjes buiten weer meer aan zijn.

@ Joost: Haha nee, dat doorhalen kost de kop.....met jonge kinderen in huis is het echt niet meer te doen. Zeker niet als je er beiden zo laat in ligt.
Gisteravond lag ik om half 10 dan ook weer strak horizontaal grinning smiley Al lig ik doordeweeks ook vaak wel rond 22uur in bed. De wekker gaat om kwart voor 6 weer, dus dan heb je het ook wel nodig.
Mogguh!

@ Rob: meerspaaks of de 18inchers zouden mijn voorkeur hebben. Hopelijk kom je er uit met de verkoper smiling smiley

Vooral vanaf vijf uur was m'n energiepijl toch echt weg. Merk je toch wel dat het doorhalen met de jaren zwaarder wordt
big smile smiley Akelig is dat he? Toevallig vorige week ook nog met een vriend afgesproken, merkte ik de volgende dag ook wel.
Binnenkort nog maar eens weer een kameraad uitnodigen; eens in de maand moet kunnen, mits er niet te grote ellende is.

Leuk om eens te proberen, maar de mogelijkheden zijn beperkt, het werkt allemaal net niet vlot genoeg en dus gebruik je het niet. Plus dat de Ford app niet helemaal lekker is, want die vreet in no-time mijn batterij leeg.
Zitten inderdaad vooral functies 'voor de leuk' op: adres naar navigatie sturen, auto op afstand ontgrendelen/vergrendelen, lichten aan/uit, claxonneren, locatie, etc
Maar 1 handige functie: standkachel aanzetten. Maarja: moet die er wel opzitten dus dat moet ik nog even uitvogelen zaterdag winking smiley

@ allen: dank voor de felicitaties. Wachten duurt lang big smile smiley
Sanoma
Maar 1 handige functie: standkachel aanzetten. Maarja: moet die er wel opzitten dus dat moet ik nog even uitvogelen zaterdag winking smiley

@ allen: dank voor de felicitaties. Wachten duurt lang big smile smiley
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd.
Gelukkig kan je bij Volvo veel dingen later toevoegen...
Fraaie wielen (die je bijna nooit ziet) en lekker kleurtje hoor!
Collega van mij heeft er net zo een maar dan op 16-inch..oogt toch heel anders..
blauw is in het echt wel wat minder fel als op deze foto..of zijn er meerdere kleuren blauw op de OR?

Gelukkig kan je bij Volvo veel dingen later toevoegen...
Allemachies, gaat nog een wereld voor mij open big smile smiley Geinig!

Collega van mij heeft er net zo een maar dan op 16-inch..oogt toch heel anders..
blauw is in het echt wel wat minder fel als op deze foto..of zijn er meerdere kleuren blauw op de OR?
Op de Oceanrace is maar 1 tint blauw geleverd en die is echt zoals op de foto big smile smiley (en daar zijn wij heel blij mee)

De 'normale' V40 kon in een iets andere tint donkerblauw geleverd worden: Magic Blue.
Dat is meer als onderstaand:

Misschien dat ie toch een 'normale' V40 heeft?
Inzake velgen:
zonder enige twijfel deze combinatie (waarbij zelfs de chromen strip me niet eens enerveert)

rjthefrisian

Ik weet niet wat je nu onder je Astra hebt zitten, maar volgens sommige sites passen velgen van een Astra J ook onder een Astra K...

Misschien dat ie toch een 'normale' V40 heeft?

Hmmmm..nou ben ik heel benieuwd..hij lijkt inderdaad deze kleur te hebben maar volgens mij zaten er toch echt OR badges op..
Ga het tzt (als ik ooit weer eens op kantoor kom) bekijken!

Zojuist gebeld. Ga vanmiddag even kijken. Ook nog even over de velgen gehad..

Er staat een Astra bij hem (met nog maar 16k en dus bijna nieuwe banden) met deze velgen en die kunnen we voor 250 euro overhevelen:

Tsja..maar effe kijken...

Ik weet niet wat je nu onder je Astra hebt zitten, maar volgens sommige sites passen velgen van een Astra J ook onder een Astra K...

Klopt..ook mooi voor mijn winterbanden..alleen de naaf scheelt volgens mij 1/10 mm.. Maar mijn huidige velgen zijn best wel beschadigd en wil ook wel eens wat anders..winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 10:50 door rjthefrisian.

Ik denk dat je best zelf ter plekke kan evalueren of het verschil tussen origineel 16" en verwisselde 17" die 250 EUR waard is; zo louter op foto zou ik alvast negatief adviseren.
Nou, staat maar nét een slagje beter... misschien die 250 euro in de zak stoppen en dan over langere termijn een set via MP oid scoren die echt naar wens is winking smiley
Sanoma
Nou, staat maar nét een slagje beter... misschien die 250 euro in de zak stoppen en dan over langere termijn een set via MP oid scoren die echt naar wens is winking smiley
Moet je wel een set kunnen vinden, zo groot is het aanbod nu ook weer niet op marktplaats... En bij de dealer nieuw zijn die velgen best duur, en dan komen de banden er nog bij...
BRG
19" Astra J onder Astra K thumbs up

Zo vind ik hem heerlijk.
Kleur, ondanks zilver/grijs, staat hem erg goed. Chromen lijntje valt dan wat minder op en model velgen zijn ook erg fraai. 19" hoeft niet per se, maar deze velge in 18" zou ook top zijn.
EVV
JFR
rjthefrisian

Bedankt!thumbs up
Misschien kan je aan de hand van de Duitse prislijst opmaken of het echt leer is? Zoals gezegd geven ze het bij een Insignia wel netjes aan of het nep of echt leer is, misschien doen ze dat bij een Corsa ook wel.

De Peugeot 208 schijnt wel met echt leer te krijgen zijn, Nappa leer.
Mooie velgen winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 15:01 door BRG.
JFR
EVV
JFR
rjthefrisian

Bedankt!thumbs up

De Peugeot 208 schijnt wel met echt leer te krijgen zijn, Nappa leer.
Bij de F-Corsa is er keuze uit "Premium-Lederoptik"

en "Leder Siena":

Je zou verwachten dat de laatste echt leer is en de "lederlook" niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 15:34 door EVV.
Duurt wel heel lang voor Rob zich meldt.
Zou hij dan toch eens geluk hebben?
We horen het ongetwijfeld straks wel.
Ook voor mij was het twee uur heen en twee uur terug, brg...eerst even eten en de kids op bed...
Had geen flauw idee van afstand, neem gerust alle tijd, vrouw en kinderen gaan voor!!!
Er is zeer veel verschil in kwaliteit van leer en kunstleer. Durf gerust te beweren dat veel kunstleder zelfs beter een duurzamer is dan sommige echt leder. De zelfde soepelheid en mate van ademen.
Ik zou alleen altijd wel stoelverwarming willen.

In mijn Mercedes is het met 175.000 werkelijk als nieuw. Zelfs geen beschadiging en deuken. Kunstleer

Heb ook kunstleer gezien wat echt bagger was, ook echt leer Slecht gekleurd, deuken, slecht gespannen, etc.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 21:25 door AsconaGT.
Het spul ligt op bed dus even een verslagje. Even een rit van 2 uur heen en 2 uur terug. Mijn vader was even mee. Vond ie leuk en vrouw en kids was natuurlijk nu even geen optie.

Wel grappig; er is eerder meegelezen door de garage met deze ontwikkelingen..smiling smiley

Erg vriendelijke verkoper en de auto stond keurig klaar en eerst even een ritje rondom Zaandam en de A7.
Auto reed echt stukken beter dan de Astra die ik laatst reed. Echt als nieuw en de motor trok keurig en lekker rap.
Echt stuk meer power en souplesse dan mijn huidige astra en ook heerlijk stil. En besefte ook direct weer hoeveel fijner en rustiger zo'n viercilinder is.
Verder allemaal lekkere luxe waarvan ik nog weinig van geprobeerd heb. Intellilux, elektrische achterklep, camera, navigatiescherm, carplay, automatisch inparkeren, Bliss, enz..

Auto zelf was van binnen echt als nieuw. Kon zo uit de fabriek gerold zijn. Van buiten geen enkel deukje en alleen wat kleine pikjes. En een schaafplekje op de voorbumper wat nog keurig hersteld gaat worden.
In de showroom stond ook een zilveren, een blauwzwarte en een zand/beigekleurige en kon ik mooi het vergelijk maken. Deze diepzwarte metallic vond ik absoluut het mooist en er staat gewoon een hele chique wagen. Zilver vond ik echt niet mooi en de andere kleuren oogden wat oubollig.

Dan de velgen.. Heel verrassend maar in het echt kwam ik toch tot hele andere inzichten. De standaard 16-inch ogen niet eens onaardig maar zijn wel erg klein met redelijke ballonbanden. De 17-inch multispaaks vielen me erg tegen; beetje erg klassiek en oogden klein.
De 17-inch turbineachtige velgen vond ik juist erg mooi en die worden het dan ook. Zaten onder een Astra met nog maar 16k op de teller na twee jaar en die komen met de bijna nieuwe banden onder mijn Astra. Nog even praten met de verkoper en er komt jaar garantie, onderhoudsbeurt, kentekenplaten met opgelegde letters, lakstift en trekhaak adapter bij en de kleine schaafplek wordt bijgewerkt en dan kan ik hem volgende week woensdag ophalen. Vlak voor os weekendje weg naar de Veluwe...winking smiley

Super blij want het is een hele fijne auto die ontzettend veel biedt en hij is met zijn twee jaar oud en 54k op de teller en smetteloze staat echt bijna als nieuw.
En hele fijne verkoper en garage dus ik ben uiterst content!

De plaatjes:
20201123_145504_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_145520_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_145534_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_145542_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_145555_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_145616_resized by Rob de Vries, on Flickr

20201123_161019_resized by Rob de Vries, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 21:58 door rjthefrisian.
Gefeliciteerd!

Hij ziet er ook keurig uit. En een fijne garage kan zomaar de doorslaggevende factor zijn om door te pakken. eye popping smiley
Gefeliciteerd, ziet er goed uit!thumbs up
Fijn dat je geslaagd bent, gefeliciteerd en voor straks alvast veel plezier ermee! thumbs up
@jfr: je werkt toevallig niet bij Stern, he...smiling smiley
rjthefrisian
@jfr: je werkt toevallig niet bij Stern, he...smiling smiley

big smile smiley Nee hoor.smiling smiley
Veel plezier ermee!thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2020 22:37 door JFR.
Verrassend dat garage meeleest.
Alhoewel, lijkt ergens wel logisch dat professionele verkopers zeker van grotere concerns de sociale media volgen.

Hoedanook, klinkt als een plaatje en volledig conform het wenslijstje van Rob.
Proficiat en vele veilige en probleemloze kilometers thumbs up
Sociale media snap ik, maar een ouderwets forum? big smile smiley

Rob, gefeliciteerd met deze beauty. Kwa velgen kan ik je idd de SBO-velgen van harte afraden (die ik ook heb)
Schoon zijn ze prachtig, maar eenmaal vies vallen ze niet meer op en schoonmaken is echt een hels karwei.
En idd heb ik me op dat vlak even afzijdig gehouden omdat je zelf tot het inzicht moest komen. winking smiley

Eerste wat ik je wel wil adviseren: check de FB groep Astra K forum NL winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 07:00 door Hotdog.
Mogguh!

Wat een gaaf nieuws Rob, leuk om te lezen dat je een goed gevoel hebt bij deze auto.
En zelfs nog wat luxer als je huidige auto, dus weer echt een stap vooruit. Gefeliciteerd!!

Bijzonder dat je de auto nu als "stil"omschrijft. Ik kan me herinneren dat ik 3 jaar geleden ook in de Astra K heb gereden (met 18 inch eronder) en vond die die veel afrolgeluiden geven bij de wielkasten. Eigenlijk wat jij ook schreef tijdens jouw voorlaatste kennismaking. Dat dit nu bij 17 inch minder is, verbaasd me een beetje. Zouden er nu andere banden onder liggen?

Rob, gefeliciteerd met deze beauty. Kwa velgen kan ik je idd de SBO-velgen van harte afraden (die ik ook heb)
Schoon zijn ze prachtig, maar eenmaal vies vallen ze niet meer op en schoonmaken is echt een hels karwei.
En idd heb ik me op dat vlak even afzijdig gehouden omdat je zelf tot het inzicht moest komen.

Ah die heb jij dus wel. Qua onderhoud zijn deze inderdaad ook een stuk makkelijker. daarnaast zat er geen krasje op terwijl de 16-velgen die eronder zaten wel de nodige krassen hadden.

Bijzonder dat je de auto nu als "stil" omschrijft. Ik kan me herinneren dat ik 3 jaar geleden ook in de Astra K heb gereden (met 18 inch eronder) en vond die die veel afrolgeluiden geven bij de wielkasten. Eigenlijk wat jij ook schreef tijdens jouw voorlaatste kennismaking. Dat dit nu bij 17 inch minder is, verbaasd me een beetje. Zouden er nu andere banden onder liggen?

Toch is het echt zo.. mijn pa zei het ook een paar keer..wat is ie stil en rustig...

Ik denk dat juist de 18-inch wielen de boosdoener zijn en de Bridgestone banden die Opel vaak monteert. Ik ken de Bridgestone band als een sportieve band maar ook behoorlijk lawaaiig. De combinatie 18-inch en Bridgestone band hoor je bij een ST met zijn klankkast behoorlijk. Ik ben daarom ook at minder happig geworden op de 18-inch.
We gaan het beleven want de 17-inch die eronder komen hebben ook Bridgestone banden...grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2020 07:50 door rjthefrisian.

Eerste wat ik je wel wil adviseren: check de FB groep Astra K forum NL winking smiley

en dan er achter komen waar je aan bent begonnen nut smiley winking smiley

Die afrolgeluiden is denk ik grotendeels afhankelijk van het type/merk band en de leeftijd. zeker als achterbanden al heel iets gaan cuppen in een stationwagon dan worden ze ook al snel lawaaierig.
Gefeliciteerd Rob!
Mooi exemplaar op deze manier. De 17" velgen vind ik na de multispaaks ook het mooiste, denk ik even aan het schoonmaken dan zou ik deze ook het liefste hebben.

Trekhaak is wel afneembaar toch? Ik vind een vaste trekhaak tegenwoordig gewoon raar staan lijkt het wel nut smiley, je ziet ze niet veel meer op personenwagens
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.