Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Kan niets anders zeggen dan belachelijk. Echt belachelijk gewoon. eye popping smiley
Haha! Ik vond dat wij er al veel hebben, samen vier. Ik heb er drie.
Vier auto's en vier fietsen, met z'n tweeën cool smiley
Barri

Wij hier, 3 auto's en 4 fietsen. Goedenavond trouwens
En: 2 huizen :-)

Insignia, Insignia, Ibiza, 2 x Batavus Sonar, Koga Miyata RoadChamp en Giant racefiets

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2020 19:23 door Astra K Turbo.
............. en voor 90% zeker een nieuwe baan. Scheelt 35 km en 1/2 tot 3/4 uur reistijd* onder normale omstandigheden.
Volgende week assessment dus nog even voorzichtig.
* enkele reis

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2020 19:20 door Astra K Turbo.
Barri

Serieus. Ik dacht echt meteen dan zijn die 4 auto's van Berry nog niet eens zo gek. grinning smiley
mogguh!

@Hans: succes volgende week. Zou mooi zijn, gaat dan mooi snel.
Met 2 fietsen (+ kinderfiets) en 2 auto's leven wij dus volgens mij vrij minimalistisch als uk jullie als referentiekader gebruik nut smiley

succes hans! Even afwachten dus nog thumbs up Verminderde reistijd is altijd prettig!
@Hans sueeces, zou inderdaad mooi zijn als je weer snel een nieuwe baan hebt!

Hier 3 auto's (nog), 1 motor, 4 fietsen.. Waarvan 1 auto, 1 motor en 4 fietsen in de garage.
Straks in onze nieuwe woning gelukkig alleen de motor en auto in de garage, dat gaat een hoop ergernis schelen. De fietsen en overige tuinrommel kan in de berging. smiling smiley

Anyway, een set goede zomerbanden met goed profiel daar kom je in de winter ook een heel eind mee. Op versleten winterbanden van een Chinees C-merk begin je in de winter ook niet zoveel als de nood aan de man is.

Onder de Focus zitten nu standaard all-seasons (lease policy). Ben er tot op heden prima tevreden over, daar waar ik ze onder de Clio echt ruk vond. De slijtage bij de Clio liep ook niet in de pas met de seizoenen, in de winter was het profiel eigenlijk niet goed genoeg meer maar nog wel te goed om ze te mogen vervangen.
Dat laatste vind ik het probleem van all-season banden, plus dat je eigenlijk nooit op optimaal schoeisel rijdt. Dit terwijl je met zomerbanden toch 2/3 van het jaar met de juiste banden rijdt. Bijkomend nadeel, bij meerdere modellen (oa de Leaf) is het wijsheid de banden elk jaar te wisselen tussen voor/achter ivm cuppen. Dus heb je alsnog de wisselkosten.

Ik rijdt nu nog op all-season, maar voor alle andere auto's op het werk hebben we sets voor de zomer en winter. Zo rijden we altijd op het goeie rubber, en kun je de banden ook vervangen als ze niet meer voor hun seizoen aan de juiste condities voldoen. Een volgende auto zou bij mij dan ook zeker weer op zomer/winter gaan.
Denk dat het per situatie verschilt

bij mijn vorige werk reed ik vaak met huur en voorloop auto's. Met all seasons. Daar was ik ook niet echt over te spreken. Is natuurlijk een tijd geleden ook en de techniek staat niet stil.

Onder de laguna had ik die van michelin cross climate+, zelfs met een auto met flink wat vermogen had ik nooit het gevoel een compromis te rijden in de zomer. Weinig geluid, top in de regen. In de winter heb ik dat gevoel overigens ook nooit gehad iets te kort te komen, maar het schijnt dat daar de michelin banden wel minder goed in zijn, die echt winterse omstandigheden met veel sneeuw. Meer zomer dan winter banden zeg maar. Ik zou dat er zo weer onder willen hebben. Voor-achter wissel kan bij de Benz ook niet, dus gewoon vervangen wanneer ze op zijn.
Tegenwoordig is de all-season ze ver ontwikkeld met verschillende soorten compound verwerkt in 1 band dat je het eigenlijk geen compromis meer kan noemen.
Als ik bij ons ook zie hoe de all-season alsmaar in een stijgende lijn zit.

Zelf heb ik nu nog zomer om de Mégane, maar die worden ook vervangen door All-Season als dat nodig gaat zijn.
Ben nu eindelijk bijgelezen eye popping smiley

Zal mezelf ff opnieuw voorstellen.. winking smiley

@Ruud: de overweging mbt de winterbanden van B snap ik niet zo goed. Je woont in het grensgebied waar over de grens andere regels gelden dan in NL. Ik neem aan dat ze daar ook wel eens ‘s winters komt om te tanken en boodschappen te halen, familie te bezoeken of met jou naar een kerstmarkt te gaan (want daar kennen we Dld van toch? drinking smiley) waarom dan geen winterbanden?

@all-seasons: voor mij absoluut een no go. Maar dat heeft met m’n wintersporthobby te maken..

@fietsen: 8 stuks over 5 personen. 5 gewone en 3 mtb’s. We hebben aardig wat verbouw plannen, toilet, nok verhoging en over een paar jaar een chill/fietsen/krachthok naast het huis. Daarna eindelijk ruimte over in de garage voor een auto of daar een bedrijf te starten (is nu nog een losse flodder hoor, niks concreets)
Oh, ik zit op Facebook in een nieuwe Astra K Owners groep. Rete interessant wat daar gedeeld wordt! Mss dat de vorige van Richard daar ook gedeeld wordt. Kenteken begon met KS toch?
JX was het. Ben wel benieuwd of ik hem nog eens een keer tegen kom.

Ik zat in een Engelse en een Duitse FB groep. Kwam wel eens wat interessants voorbij, maar heel bijzonder was het niet uiteindelijk.

@Ruud: de overweging mbt de winterbanden van B snap ik niet zo goed. Je woont in het grensgebied waar over de grens andere regels gelden dan in NL. Ik neem aan dat ze daar ook wel eens ‘s winters komt om te tanken en boodschappen te halen, familie te bezoeken of met jou naar een kerstmarkt te gaan (want daar kennen we Dld van toch? drinking smiley) waarom dan geen winterbanden?
Dan neemt ze de Leaf mee. Beiden rijden we alle ritten waar mogelijk met de Leaf (zoals Joost het met de Up! doet) en die is voorzien van passend schoeisel. Ze tankt af en toe in duitsland, maar dat is max 1x per maand (in de praktijk per 1,5-2 maand). En ook in de winter kun je in Duitsland wel met zomerbanden rijden, enkel bij winterse neerslag (natte sneeuw, sneeuw) ben je winterbanden verplicht.
Mogguh!

@ Fietsen: 3 stuks. 1 op het station in Zwolle voor vrouwlief en 2 thuis.

@ banden: nog nooit winterbanden gehad en ik heb ze ook nog nooit gemist. Misschien een keer allseasons die ook in DLD toegestaan zijn; toch wel handig als je in het grensgebied woont winking smiley

Volgende week assessment dus nog even voorzichtig.
Spannend! Succes alvast thumbs up

Rete interessant wat daar gedeeld wordt!
Astra K's voor 7000 euro? big smile smiley
@Fer, klinkt als weer een flinke uitbreiding. Verhuizen geen optie? met evt. Kantoor aan huis.
Corsa 20SEH
@Fer, klinkt als weer een flinke uitbreiding. Verhuizen geen optie? met evt. Kantoor aan huis.

Hebben we overwogen, maar er is niet zoveel binnen de eisen. Vrouwlief en het gezin wil graag regio Harderwijk, ik wil graag een grote tuin/weiland/bosperceel erbij.
Extra kamers (must) en een dikke garage erbij en we zitten op 3x hypotheek waarde tov nu.

We hadden laatst iets gezien in Voorst, maar voor vrouwlief is dat te ver. Deze: [www.funda.nl]
Die zou ons zéker passen!
Die laat ik maar niet aan mijn vriendin zien, want dan wil ze gelijk verhuizen. Die heeft een voorliefde voor "schattige, oude, kleine, lieve-huisjes".
Zoals ik gisteren nog tegen haar zei: "kleine, op instorten staande, oude meuk, waar sinds de bouw nul onderhoud is gepleegd en welke op een waardeloze locatie staan"

Nu geld mijn omschrijving niet voor jou voorbeeld, het is volgens mij best een ruim huis en op een mooi plekje maar veel moet je er nog wel aan doen big smile smiley

Vanmorgen is de box voor de kleine bezorgd, dus we hebben nu definitief alles in huis.
Vandaag/morgen een muurtje voor de laatste keer schilderen, kamer nogmaals grondig schoonmaken, gordijnrails plus gordijnen ophangen, comode in elkaar zetten en tot slot mag mijn vriendin alles inpakken. Zijn we, met nog drie weken te gaan, toch meer dan ruim op tijd grinning smiley

Oh en de muurdecoratie komt ook nog ergens volgende week binnen, maar dat is een kwestie van aan de muur schroeven/lijmen.

Die laat ik maar niet aan mijn vriendin zien, want dan wil ze gelijk verhuizen. Die heeft een voorliefde voor "schattige, oude, kleine, lieve-huisjes".
Dat snap ik direct, wat een gaaf huis wat Fer laat zien. Al blijf je natuurlijk wel met een huis zitten wat in de basis oud is, dus geen optimale isolatie en veelal nog veel hout/schilder werk.

Zow, zag de verkoopcijfers van Opel.....maar die kelderen echt enorm. eye popping smiley
Ook wel logisch, in de segmenten waar het erom doet hebben ze geen sterk aanbod. Crossland X is ingehaald door de Puma/Captur/T-Cross. Grandland X miste vanaf het begin de flair van een topmodel (zeker kwa interieur).....en de Mokka die het best goed kan gaan doen is een jaar te laat. De Corsa moet nog op stoom komen, maar heeft op het e-model na niet veel troeven om het de Fiesta/Clio/Polo moeilijk te maken. En de Astra is ingehaald door de Golf/Leon/Focus met een duidelijk modernere vormgeving, aandrijflijnen en interieur.
Zo'n huis wat fer laat zien vind ik ook bijzonder fraai!

Eerst waren wij ook echt op zoek naar zoiets, liefst in ons dorp. Maar die zijn onbetaalbaar, (ook al in 2015 in de crisis) of je moet er nog een hele bak geld in investeren om het te moderniseren en te isoleren naar huidige maatstaven.

Qua modellen heeft opel het wel lastig inderdaad, veel concurrenten zijn nieuwer / mooier / beter. Ik zie de corsa ook maar heel zelden rijden terwijl je toch wel zou verwachten deze nu wat vaker te zien. Is ook het segment waar veel in (private)lease word weggezet.
Mogguh!

Goed weekend gehad allemaal?

Tsja de verkopen van Opel...ze blijven achter. Dat klopt. Maar er zijn meer merken die daar last van hebben.
Skoda en Ford hebben het bijvoorbeeld nog matiger gedaan terwijl die vrij verse gamma's hebben.

Het is ook goed om even door de cijfers te kijken.
De markt is gewoon compleet verziekt door het Nederlandse bijtellingsstelsel. Mensne kopen/leasen niet meer met het gevoel maar met het verstand.
Het is bijna alleen nog maar lease en dan scoren alleen de merken die wat bijtellingsvriendelijks in hun gamma hebben.
Kia doet het alleen maar zo goed door met name de Niro, Toyota door de hybride Corolla, Hyundai met zijn Kona en ga zo maar even door.

Kijken we naar Opel dat doet de Corsa het prima (zie ik nu ook geregeld rijden) samen met zijn tweelingbroer de 208 en de leasefavoriet P*lo.
Ook de Crossland X doet het qua verkopen helemaal niet slecht. De Astra blijft wel echt achter en de Grandland X nu ook wel. En het segment van de Insignia is gewoon op sterven na dood.

Even over **. Gisteren stond er zo een bij ons in de straat. Wat een magistrale kleur. Echt schitterend. Heerlijke wagen.

Heerlijk kleurtje!

Nu moet ik zeggen dat de passat dat ook wel nodig heeft. Hier op het werk rijd een witte, ondanks het een R-line is oogt het helemaal niet zo mooi. zoals jij hem hier boven laat zien vind ik hem zeer geslaagd.

Ik was net bij de ** dealer voor de Up!, en daar stond (in een hoekje) een nieuwe in een soort donker groen/blauw achtige kleur. Ook heel fraai. Ook nog even langs de ID3 gelopen; nee, ik vind hem niks... Maar kan mij voorstellen dat men er straks massaal voor gaat kiezen; ruim, goed voor de bijtelling en het schijnt ook heel aardig te rijden.
Mogguh!

@ Passat: absoluut een fraaie kleur! Rijdt in ons 'dorp' een Golf7 station rond in die kleur en R-design; dat maakt het wel af. In lichtgrijs met kleine velgjes is het gelijk een stuk saaier. Heeft ook 4 uitlaten bedenk ik mij net; dus misschien een echte 'R'? Weet niet of die er in stations was eigenlijk...

@ Fer: erg tof huis! Pleer aan werk zit er nog aan, maar qua ruimte natuurlijk super.
Die kleur heb ik nog nooit op een Passat gezien, lijkt de kleur voor de **** R?
Wel erg fraai inderdaad!

Ik vind een Passat vrijwel alleen in R-Line uitvoering echt mooi, maar dat vind ik bij de **** eigenlijk ook.

Dat snap ik direct, wat een gaaf huis wat Fer laat zien. Al blijf je natuurlijk wel met een huis zitten wat in de basis oud is, dus geen optimale isolatie en veelal nog veel hout/schilder werk.

Dat bedoelde ik dus. Je moet er nog wel flink aan verbouwen om het naar de huidige standaard te krijgen, dat geeft niet als je het er voor over hebt maar het is niet mijn ding.
Het huis dat Fer laat zien heeft wel goede basisvoorwaarden qua grote/ruimte/locatie, dat scheelt al een hoop.
Mijn vriendin zou een huis kunnen kopen o.b.v. één enkele foto als het maar een schattig, oud, klein, lief-huisje is zonder verder te kijken of het nou wel zo handig is big smile smiley

Ook nog even langs de ID3 gelopen; nee, ik vind hem niks... Maar kan mij voorstellen dat men er straks massaal voor gaat kiezen; ruim, goed voor de bijtelling en het schijnt ook heel aardig te rijden.

Ik ben er ook al eentje tegengekomen onderweg. Het was maar in een flits, maar ik vond hem best aardig te pruimen. Stuk groter ook dan ik vooraf gedacht had.

Goed weekend gehad allemaal?

Voornamelijk geklust. Allemaal kleine klusjes die nog "even" moesten, maar die stiekem toch best wel wat tijd opslokken.

nieuwe in een soort donker groen/blauw achtige kleur

Deze zeker?
Link

Zag ik toevallig gisteren ook rijden op de A7. Ik ben er zelf niet zo kapot van. Iets te groen.

Maar valt me bij ** ook al op. Bijzonder weinig keuze in kleuren op zowel de G*lf als de P*ssat.

Voornamelijk geklust. Allemaal kleine klusjes die nog "even" moesten, maar die stiekem toch best wel wat tijd opslokken.

Klopt. hier ook hoor. Allemaal van die kleine dingetjes die we voor de bevalling nog klaar willen hebben. Straks hebben we daar echt effe geen tijd meer voor...winking smiley

Ik vind een Passat vrijwel alleen in R-Line uitvoering echt mooi, maar dat vind ik bij de **** eigenlijk ook.

Klopt..das het nadeel van al die pakketten. De normale uitvoeringen worden zo saai. Zie je ook bij Ford.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2020 10:17 door rjthefrisian.
Je moet eerlijk gezegd moeite doen om hier nog de BMW-nieren in te herkennen...

Hoedanook, de 2 gran coupé en de nieuwe 1 vind ik al om te huilen, deze lijken er op foto aan zij- en achterkant wel mee door te kunnen.
Meestal kan ik een kentekenplaat prima missen op een auto, maar bij BMW breekt het gelukkig die gigantische grille een beetje eye popping smiley

Mooi? Op basis van de foto's nog niet echt, even afwachten hoe het er in het echt uit ziet.
De kleur doet ook wel wat. Laatst zag ik hier op autoweek de presentatie van de 4 serie coupe in het donkerblauw, daar vond ik het eigenlijk niet echt storend. Nu met die opvallende kleur en zwarte grille.... nee dat is wel even flink wennen nog.

Hoedanook, de 2 gran coupé en de nieuwe 1 vind ik al om te huilen, deze lijken er op foto aan zij- en achterkant wel mee door te kunnen.

als je het over een lelijke auto hebt, de 1 serie is technisch gezien jammer maar het uiterlijk is best prima.
Maar die 2 serie grand coupe, man man. Misschien wel de grootste flop van het jaar. Enorme overhang voor en achter, hele model klopt voor geen kant. dan laat audi wel zien dat een A3 sedan een traditionele sedan heel prima kan ogen en de mercedes CLA een wat flamboiante 'coupe' / sedan dat het ook anders kan. Ik kan mij niet voorstellen dat dit model het in europa goed gaat doen.

Vandaag dagje vrij, heerlijk! Met het minder mooie weer in het veschhiet vandaag de hele dag in de tuin gewerkt. Van alles gesnoeid, gras gemaaid, dingen schoon gemaakt, tuinhuis opgeruimd. heerlijk om even een hele dag niet achter de computer te werken en lekker met je handen bezig te zijn.
Ik heb gisteren ook lekker een vrij middagje opgenomen en die haal ik vrijdag wel weer in. Dan is het toch pokkeweer. Kon ik nog mooi wat schilderklusjes ed afmaken.

Vandaag moest ik voor spoedafspraak even naar kantoor en vanmiddag groepsessie met deel collega's mbt organisatieontwikkeling.

Moet echt zeggen dat de combi thuiswerken-kantoorwerken echt wel begin te ontarmen. Niet elke dag meer in die auto achter elkaar aan kachelen en thuis ben je af en toe veel productiever.
Aan de andere kant is het ook af en toe goed om te socializen en elkaar even te spreken.
Een mooie combi van beide ga ik in de toekomst wel voor opteren.

Bmw is echt vreselijk bezig. De neuzen van die m's zijn al vreselijk maar moet je eens kijken hoe potsierlijk de achterkant van die m4 is met al die sleuven en vouwen. Veel te druk en gekunsteld.
Ook de 1 serie vind ik echt een mislukking qua uiterlijk maar ook qua techniek is ie zijn unieke status compleet kwijt.

Ik moet zeggen dat de Corsa wel begint aan te slaan. Zie hem geregeld en vandaag op de A7 ook meerdere gezien. Zie hem veel meer dan zijn broertje. Maar beide moet je ze wel in een leuke uitvoering hebben anders zijn het vreselijke grijze muizen.
Avond! De Focus doet het weer prima en brengt ons deze week door het land. Via Ameland en Giethoorn zijn we nu in Nieuw Heeten terecht gekomen. Heerlijk met dit weer! En wat een heerlijke omgeving hier: in de tuin hoor je alleen de paarden en vogels. Wat lijkt me het heerlijk om zo te wonen.
Heb je nu alweer vakantie Barri...😀

Heerlijk man! Maar wel locaties waar ik met het oplaaiend corona heel ver vandaan blijf.

Wat was er nu loos met de fofo? Ik kom alleen nog maar af en toe in dit topic dus ben effe blanco.
Canada ging niet door, Italië leek ons geen goed idee. Dan maar Nederland. smiling smiley
En al die locaties zijn rustiger dan een gemiddelde binnenstad, zoals Zwolle waar we vandaag waren. Dus op dat soort plekken komen we niet te vaak. Giethoorn was bijna uitgestorven, heerlijk! In het restaurant daar, een groot ding, waren we de enige.

Bij de Focus was de retourslang lek, het hoogste punt van het koelsysteem. Dus hij verloor best wat koelvloeistof maar het lekte niet maar verloor wel druk. En de vloeistof verdampte er gewoon. Wij stonden er met z'n tweeën boven, met draaiende motor. Tikt de monteur met z'n lamp (we bekeken de waterpomp die we verdachten) tegen de slang, spoor het eruit. Dus we kregen beide een stevige koelvloeistof douche. Warm, maar gelukkig niet gloeiend heet. Gelukkig had de garage deze op voorraad liggen, dus direct opgehaald en vervangen. Is een bekend zwak punt maar ik had al een verbeterde versie (expliciet verzocht bij aankoop destijds).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 21:49 door Barri.
Mogguh!!

Na 2 dagen cursus (communicatietraining) vandaag weer lekker aan het werk. Tijdens zo'n cursus merk je dat de thuiswerkers stonden te juichen dat ze weer eens onder de mensen mochten komen. Daarnaast hoor ik velen van hen zeggen dat het thuiswerken ze meer energie kost. Enerzijds een minder ergonomische werkplek, anderzijds het vergaderen via Teams wat vermoeiender is. Maar vooral het sociale contact en het "van huis weg zijn" missen ze.
Ik denk dat Rob het goed schetst, een combinatie van thuiswerken en op kantoor zou een mooie weg zijn voor de toekomst.

Gisteren de Mokka eens ff bekeken, op autobild staat al een mooie video waarin ze de mokka van binnen en buiten bekijken. Het kan eigenlijk niet anders dan dat dit model aan gaat slaan, voor gezinnen is hij misschien wat aan de kleine kant....maar ze hebben er echt een leuk, jong, hip en moderne auto van gemaakt. Van binnen erg netjes met de schermen maar ook de knoppen voor zaken als audio en temperatuur. En met 350liter ook een bruikbare kofferbak.

Wel jammer dat hij in NL dan 26.500 euro moet kosten, in Duitsland slechts 20.000 euro. Dan is 30% wel een heel groot verschil.
Hoge kleine crossovers zijn nu eenmaal heel populair. Volgens mij heeft elke fabrikant er wel een succesnummer. De mokka zal dus ook goed uitpakken voor de verkopen van Opel. thumbs up De elektrische is ook relatief scherp geprijsd voor de bijtellingsgevoellige mensen thumbs up
Voor een (jong) gezin houd het niet echt over, 350 liter is echt niet veel. Nu moet ik ook zeggen dat ik weinig jonge gezinnen in die kleine crossovers zie rijden. Die rijden, in mijn omgeving, met name in stations of juist wat grotere SUV/crossover modellen.

Een van mijn beste vrienden heeft net een Karoq besteld. sportline business, 36.000 euro, maar moet eerlijk zeggen dat ook vrijwel alles er op en er aan zit, van dimmende buitenspiegels, dikke wielen, sportinterieur, virtural cockpit, addaptive cruise, alle veiligehidszaken, , zwarte accenten overak, alles led en 150PK 4 cilinder. 520 liter kofferbak en achterin zit je ook gewoon super ruim. Echt spanend is het allemaal niet, maar rationeel gezien begrijp ik zijn keuze wel als je graag een hoge zit wil.

maar ze hebben er echt een leuk, jong, hip en moderne auto van gemaakt.

Ik zie vooral een heel geknutseld geforceerd hip ding die zeker niet ruim is in zijn klasse die ook op technisch gebeid nergens in uit blinkt/bijzonder is. smiling smiley Behalve dat de elektrische aandrijflijn relatief scherp is geprijsd. Niet echt mijn smaak. Ergens ook niet zo gek, de technisch gelijke broertjes zoals de 2008, DS3 crossback en C3 aircross zijn al een tijdje (jaar of 3?) op de markt. Bedenk mij net dat ik de DS3 crossback ook amper zie; die heeft een beetje last (misschien wel meer) van het zelfde probleem?

Ben ook benieuwd hoe deze in standaard uitvoeringen er uit gaat zien. Nu zie je vooral met opvallende kleuren en/of contrasterende kleuren op het dak en zijkant en grotere wielen, etc.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2020 08:32 door AsconaGT.
Mogguh!

Afgelopen weekend een weekje weg geboekt in de herfstvakantie; Landalpark in Noord-Brabant. Nu al zin in!

@ BMW: Tja, heel bijzonder wel... ik vind het ook allemaal wat te druk en geforceerd. Misschien in het echt wel ontzettend mooi, maar kan het me haast niet voorstellen.
@ Mokka: Stuk cleaner en het model staat me daarom wel aan. Dat hippe kun je er zelf van maken met gekke kleurcombinaties maar het hoeft hopelijk niet: ben daarom benieuwd naar versies in 1 kleur zonder poespas of rustige kleurcombinaties.
@ Barri: Ja, mooie omgeving daar! Deventer is ook een leuke stad om doorheen te slenteren.
Lekker gerry..! dan zitten wij waarschijnlijk weer in de luiers..smiling smiley

Ik vind de Mokka ook een leuk ding.. niet zo'n belegen SUV maar lekker compact en scherp gesneden. En naar wens lekker hip aan te kleden mer frisse kleurtjes.
Zie me er zelf wel in rijden maar wat ik het nadeel vind is die hoge tildrempels bij suv's.. als we ooit weer een hond nemen is dat echt een drama... en 350 liter is ook niet al te ruim..

@ BMW: Tja, heel bijzonder wel... ik vind het ook allemaal wat te druk en geforceerd. Misschien in het echt wel ontzettend mooi, maar kan het me haast niet voorstellen.

Ik heb net het filmpje van de M3 op autoweek bekeken en dan vind ik de neus minder erg dan verwacht. Bij de M4 vind ik het wel allemaal veel te overdreven. Daar zitten nog veel meer sleuven en kieren in de bumpers.

Edit: de neus van de M4 is krekt eender. Dan zal het wel aan de kleur liggen..smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2020 14:00 door rjthefrisian.
Waar ga je heen Gerwin? Brabant is best groot he smiling smiley

spannend! De laatste loodjes inderdaad voor jullie

Dan ga je de ruimte van de Astra ook weer erg waarderen. Wat een volksverhuizing hier soms nut smiley Begin oktober gaan wij een weekendje weg naar schokland, ik moet nog zien hoe we alles er in gaan proppen. Mogelijk word ook hier nu de dakkoffer gebruikt nu de kinderwagen, fietsje van D, en veel andere zooi meegenomen moet worden.
Ach....moet allemaal goedkomen.. een lastige factor heeft zich namelijk opgelost.....das de hond....

Laatste weekendje weg had ik opeens allemaal ruimte over....maar straks met die kolere kinderwagen en alles erbij is het inderdaad zo weer vol...smiling smiley

Maar wordt de Astra tenminste ook weer eens gebruikt...smiling smiley

maar is wel even afwachten hoe de Corona zich ontwikkeld.....het neemt overal enorm toe en je hoort het ook steeds meer in deze regio (al stelt het relatief nog helemaal niks voor met de drukbevolkte gebieden)

Vind ik nog wel een dingetje en is afwachten wat voor impact het heeft op de bevalling en de kraamperiode.

Oeh, wat gaat dat toch allemaal snel. Spannend!

Waar ga je heen Gerwin? Brabant is best groot he smiling smiley
Ja, dat bleek wel toen ik het park later weer wilde terugzoeken big smile smiley
Zat te zoeken tussen de parken in Limburg, bleek het toch net in NB te liggen: Overloon smiling smiley

Begin oktober gaan wij een weekendje weg naar schokland, ik moet nog zien hoe we alles er in gaan proppen. Mogelijk word ook hier nu de dakkoffer gebruikt nu de kinderwagen, fietsje van D, en veel andere zooi meegenomen moet worden.
Wij hadden vroeger ook altijd een dakkoffer mee en een fietsendrager achterop. Auto volgepropt, inclusief de beroemruchte waslijst van mijn moeder (schoonmaakspullen, boodschappen, etc)
Hele volksverhuizing drinking smiley
@Gerwin, Dat is inderdaad helemaal aan het randje van Brabant, aan de andere kant smiling smiley

Veel plezier!
Gisteren een heerlijk weekendje Zeeland gedaan. Een mooi hotel naast Zoutelande en met de cabrio diverse steden bezocht + een rondje golf op de Zeelandsche golfclub.

Voor gisteren had Meeuwin een fietstochtje bedacht. Gelukkig met gehuurde e-bikes, want ik fiets slechts 1-2 keer per jaar. Batterij zou het 100 km. moeten uithouden. Maar ik zag al dat het snel terugliep, dus indien nodig de minimale (ECO) ondersteuning aangezet en waar mogelijk ondersteuning uit.

De tocht was 104 km. , vanaf Zoutelande via de kust naar de Oosterscheldedam, daaroverheen naar Renesse, vervolgens via Zierikzee en de Zeelandbrug omlaag en door naar Vrouwenpolder, Serooskerke en Zoutelande. Totaal 104 km., dus de laatste 20-30 km. was de batterij leeg (letterlijk en figuurlijk), en dan moet je het zelf doen op een behoorlijk zware fiets.

Mooie fietspaden, maar veel last van wielrenners met modder in hun hoofd die je met 60 kmu voorbij of tegemoet razen. Op de Oosterscheldedam kwam een groep van 6-7 knalhard voorbij op 15 cm. afstand. Even die oudjes intimideren dus (wij reden 25-30). Grappig dat enkele kilometers verderop de fietsen verspreid over de grond lagen en een van hen flink bloedende schaafwonden op arm en been had. Die zal het een paar weken moeilijk hebben (hoop dat ze er wat van hebben geleerd).

Tip: Ga niet over de Zeelandbrug fietsen, vooral niet vanaf Zierikzee naar de overkant. De brug is 8-10 m. breed. Trek van de 8 m. een rijbaan van 6 m. af, + 1 m. voor vangrails en hekken, en dan resteert voor het fietspad (2-richtingsverkeer!) slechts 1 m. Aan de rechter(zee)kant staat dan een hek van hooguit 1,5 m. hoog, met horizontale spijlen waar je makkelijk tussendoor kan. Aan de linker(rijweg)kant raast het (vrachtverkeer) op nog geen meter afstand voorbij. 5 km. fietsen langs de rand, met tegenliggers (wielrenners .....) waar je over het hek heen omlaag naar de zee kijkt op zo'n 20 m. diepte is geen pretje. Als je erin valt vertel je het niet na. Op enkele plaatsen hingen ook boeketjes aan het hek (hoeft geen ongeluk te zijn, maar toch).
Zeeland is inderdaad echt prachtig. Wij zijn er in juni geweest. Relatief rustig, mooie stranden, mooie plaatsjes, leuke dingen te doen. Echt genieten.

Maar niet gefietst grinning smiley Het enorme aantal wielrenners viel mij inderdaad toen ook al op. (en het grote aantal campers)
Ik ben echt al járen niet meer in Zeeland geweest; maar het is inderdaad een machtig mooie provincie.
Wielrenners in groepen blijft overal een probleem; ook hier in de regio. Rijdt er weer zo'n groep wannabe-sportieve dikbalgjes asociaal over de weg in hun gesponsorde kleding van de plaatselijke bandenboer. Verschrikkelijk.
Hoe heeft Meeuwin jou overgehaald Meeuw?
Want ik fiets niet heel veel vaker als jou en no-way dat ik dan een fietstochtje ging doen van 100km, ook niet op een elektrische fiets met voldoende actieradius grinning smiley

Een van mijn beste vrienden heeft net een Karoq besteld. sportline business, 36.000 euro, maar moet eerlijk zeggen dat ook vrijwel alles er op en er aan zit, van dimmende buitenspiegels, dikke wielen, sportinterieur, virtural cockpit, addaptive cruise, alle veiligehidszaken, , zwarte accenten overak, alles led en 150PK 4 cilinder. 520 liter kofferbak en achterin zit je ook gewoon super ruim. Echt spanend is het allemaal niet, maar rationeel gezien begrijp ik zijn keuze wel als je graag een hoge zit wil.

Ik snap die keuze wel hoor. Als je niet per se sportief en/of veel ruimte wilt/hoeft dan zijn dit mooie auto's.
Vriend van mij is ook bezig met een nieuwe lease auto en is aan het kijken naar een Seat Arona met het hele boekje aangevinkt. Toen ik aangaf dat het een model is op (volgens mij) het onderstel van een Ibiza was hij toch wel verbaasd, want een Arona is toch veel groter?
@B Real: Deal met Meeuwin was dat ik in Zeeland een rondje golf mocht plannen en zij fietsen. Maar daar was niet bij gezegd hoe ver fietsen (foutje dus). Heb de route gisteravond nog op Google maps uitgezet, bleek zelfs 117 km. te zijn angry smily
Maar het was wel mooi!
AsconaGT
Zeeland is inderdaad echt prachtig. Wij zijn er in juni geweest. Relatief rustig, mooie stranden, mooie plaatsjes, leuke dingen te doen. Echt genieten.

Na 2,5 maand Zeeland een weekje in BE gebleven.
Gisteren zei ik aan mevr. BRG dat ze maar moest inpakken indien ze nog efkes naar Zeeland terug wou (heeft 9 dagen vrij tussen haar nachten).
Dus we blijven nog een weekje in Zeeland, heerlijk rustig!!!
Was dus deze morgen weer 50 minuten pendelen winking smiley maar dat heb ik er graag voor over.
Hier mensen met een Insignia >'14 2L Diesel met groot scherm tussen de tellers en (werkend) Start/Stop?
Ik heb wel een groot scherm tussen mijn tellers maar ik heb start/stop nog niet zien werken. Dat vind ik ook niet erg, de besparing daarvan valt in het niet bij wat ik normaal rijd...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2020 11:55 door EVV.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.