Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Goedemorgen,

Een computer werkt toch zoveel makkelijker op een forum dan een telefoon schermpje nut smiley.

We hebben het heerlijk op vakantie in Limburg, Lize heeft natuurlijk haar vriendin hier want we zijn met vrienden die een paar caravans verderop staan. Heerlijk voor die meiden. Voor mezelf mag het iets actiever, wat uitstapjes maken en uit eten.. maar dat doen we volgende week dan maar.

Onze woning is verkocht, onder voorbehoud natuurlijk, maar gezien de situatie verwacht ik hierin geen problemen.

Bij ons ook afvalscheiding terwijl veel onderzoeken nu aantonen dat scheiden bij de bron niet ideaal werkt.

Systeem in NL is verre van efficiënt inderdaad. Enerzijds omdat de regels overal weer anders zijn en dus niemand precies weet wat je nu exact moet scheiden, anderzijds omdat al het plastic lang niet even bruikbaar is voor hergebruik. Kortom, een hoop extra werk voor de afvalverwerker.
Daar komt nog bij dat de verbrandingsoven een te lage bezetting hebben en afval regelmatig alsnog verbrand wordt om de ovens maar te laten branden. Ook wordt een deel van de afval van de westerse wereld naar Azië verscheept.

Ik hoop niet dat we hier ondergrondse containers gaan krijgen. Werkt op dichtbevolkte plekken wellicht beter, maar met een beetje pech mogen wij dan een eind sjouwen met onze afval.

@richard, dat gras kan ook prima op een composthoop. Die hoop kan je weer als bemesting van je borders gebruiken..

Is ook nog een idee, maar ik vrees dat de hoop snel groter wordt dan dat ik voor de borders kan gebruiken. We hebben in deze periode toch ongeveer 1,5 container aan gras per twee weken.

Fijne vakantie trouwens thumbs up
Heb je alleen de MTB mee of de pups ook?
Ja, en zelfs vrouwlief is mee nut smiley

Het is wel ff wennen met die mondkapjes hier. Liep vanmorgen naar de bakker (700 meter ongeveer) en kom halverwege er achter dat ik mijn mondkapjes vergeten ben. Kon dus weer terug sad smiley
Maar verder is het prima te doen, het is een mindset en dat is goed.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2020 09:55 door Hotdog.
Hier is er jaren fel tegen verzet tegen het systeem van afval scheiden. Iedereen is het er over eens nu dat nascheiding veel beter en goedkoper is. maar ja, het kwaad is al geschied. We moeten het er maar mee doen.

Fijne vakantie alle vakantiegangers! grinning smiley Ik zit nog in een belachelijke drukte, ben blij als de vakantieperiode voorbij is
Sterkte Joost!

Bij ons op het werk is het echt even komkommertijd en door het thuis werken voelt het haast als betaalde vakantie...grinning smiley maar heb nu even lekker vrij genomen om te genieten van de mooie dagen!
Nog genoeg verlof en zeker straks met het aanvullende ouderschapsverlof.

Normaal hadden we nu volop feestweek en vertier in het dorp maar ook dat is gecancelled.

Kenteken van de mini is ook gearriveerd: J-963-GS.
Moet nog steeds wennen aan die nieuwe combinatie.

@fer en jim: noflike fakansje!
Total Loss
@Peter Succes met afwachten nog, wordt dat dan een broertje voor Chloë?

Jawel.
En een - zeldzaam mannelijk - viergeslacht overgrootvader (= mijn vader), grootvader (ik dus), vader en zoon.
De meeste viergeslachten zijn vrouwelijk.
Hier op vakantie de laptop ook even opgestart, dat typt wel een stuk fijner dan een telefoonscherm. Prima vertoeven in Limburg, Lize en haar vriendin vermaken zich prima, daar heb ik weinig omkijken naar alles wat ze zelfstandig kunnen is op loopafstand voor ze, en zwemmen ga ik natuurlijk gewoon mee. Wel even wennen dat we niet iedere dag een uitstap maken maar dit is ook prima, scheelt weer in de uit eten kosten smiling smiley

Wij hebben een rest, gft en papier container, plastic moeten we apart in een zak doen. 1x per maand restafval is net te doen voor ons. Maar die zit dan ook wel echt vol.

Ja de woning is onder voorbehoud verkocht, 257.500 prima prijs! hoger dan verwacht en daar hebben we ook goed op gedronken van de week smiling bouncing smiley Van de week even terug naar huis om de voorlopige akte te tekenen en dan vooruit kijken naar onze nieuwe woning!
Ik denk dat ik na de lunch ook maar weekend neem. Het is rustig en onze wekelijks overleggen waar 1,5 voor gepland staat hebben we zojuist in een half uur afgehandeld. Begin van de middag even naar de verloskundige en het is lekker weer, dus die laatste paar uurtjes werken zijn toch niet productief. Vanavond komen vrienden uit Limburg een weekendje op bezoek, dus morgen werken is ook niet handig en morgen ook prachtig weer.
Vanmiddag/morgen het zwembad maar schoonmaken en kijken of ik de solarbollen lekvrij aangesloten krijg, als dat lukt dan verwacht ik het water een paar graden warmer te krijgen cool smiley

Ja de woning is onder voorbehoud verkocht, 257.500 prima prijs! hoger dan verwacht en daar hebben we ook goed op gedronken van de week smiling bouncing smiley Van de week even terug naar huis om de voorlopige akte te tekenen en dan vooruit kijken naar onze nieuwe woning!

Lekker man, ik kan mij het gevoel van destijds nog herinneren.
Hotdog

Nu ik het terug lees, snap ik hem grinning smiley
Maar ik doelde op de MTB, dacht dat een van de pups inmiddels ook al een MTB had. Is die ook mee?
B Real
Hotdog

Nu ik het terug lees, snap ik hem grinning smiley
Maar ik doelde op de MTB, dacht dat een van de pups inmiddels ook al een MTB had. Is die ook mee?
Ah, nu snap ik de vraag smiling smiley
Heb er wel over getwijfeld om de MTB van HPv1 mee te nemen, maar dan zou dat alleen een ‘camping fiets’ worden, leuk om brood mee te halen.. Dus thuisgelaten, misschien volgend jaar..
Mogguh!

Vandaag de 206 voor APK; kan net, moet maandag weer gekeurd zijn drinking smiley Merkte deze week dat de temperatuur wat gek doet; stijgt ineens richting rood, zakt weer wat af en schommelt dan constant tussen de 90 en 100.

@ Afval scheiden: hier ook 3 bakken. Voor groen/rest/plastic: werkt prima, we hebben bijna geen restafval. Meeste kan in de plasticbak. Maar inderdaad: wordt op locatie soms zo bij elkaar geflikkerd. Scheidingssystemen in die nieuwe afvalverwerkingsfabrieken zijn soms zo geavanceerd, dat scheiding ter plekke veel efficiënter is.

Bij ons op het werk is het echt even komkommertijd en door het thuis werken voelt het haast als betaalde vakantie...
Nou, fijne weekend dan big smile smiley

@ Jimmy/Fer: fijne vakantie!

Ik zit nog in een belachelijke drukte, ben blij als de vakantieperiode voorbij is
Hier ook zoiets. We lopen achter de feiten aan... gelukkig neemt het aantal orders wel af maar omdat er mensen uit de productie op vakantie zijn, neemt de levertijd niet af. Chaos nut smiley
En mijn collega heeft in zijn wijsheid besloten om niet 1 week op vakantie te gaan maar 3 weken lang, elke dag om half 2 naar huis te gaan. 'makkelijker voor jou'... jaja
Ik zou deze week ook vakantie hebben, maar ik pak dat wel in september

Ook nog het nieuws gekregen dat mijn leidinggevende toe was aan een nieuwe uitdaging en elders gaat werken na heel wat jaren hier gewerkt te hebben. Begrijpelijk en mooi voor hem, maar dat komt er in oktober ook nog eens aan en het verhoogd de druk op de afdeling enorm. Ook op persoonlijk vlak is het erg jammer. Vrienden is een groot woord maar als je met elkaar veel op reis bent geweest krijg je een hele andere band met collega's door informele sfeer buiten het werk om en de dingen die je mee maakt tijdens reizen. genoeg weken dat ik hem vaker zag dan mijn eigen vrouw nut smiley Ook heeft hij mij aangenomen terwijl ik alle nog moest leren 8 jaar geleden. dat vertrouwen had hij in mij. en hij heeft mij fors geholpen met mijn afstudeerscriptie. Lief en leed gedeeld, Best veel betekend voor mij, voor de afdeling en voor het bedrijf. Ben benieuwd wat we er voor terug krijgen.
Dat zal wennen worden Joost. Niks voor jou, die functie? winking smiley
Is WO niveau. Ik heb niet genoeg kennis, ook geen WO opleiding. Ik zou best wel wat zaken willen en kunnen overnemen maar als compleet pakket is het gewoon te hoog gegrepen helaas. Omdat ik nauw samenwerk weet ik heel goed waar ik (niet) aan begin. Hij is vaak 's avonds ook nog druk. Zondagen zit hij thuis ook nog dikwijls allerlei specificaties door te lezen van klanten. Je moet da ter allemaal wel voor over hebben. Daarnaast reist hij nog vaker dan ik en ben je MT lid met de nodige vergardingen en zo buiten reguliere werktijden. Leuk dat er een auto van de zaak bij zit en een fors salaris, al zou ik het aan kunnen dan nog zou ik wel heel goed nadenken of ik het wel wil. Maargoed, misschien delen ze zijn functie wel wat meer op, wie weet. Maar denk dat ik gewoon mijn werk blijf doen. winking smiley
Directieauto heb je al dus das een pré...winking smiley

Maar het vertrek van je leidinggevende..is altijd afwachten wat er voor terugkomt...heb ervaren dat een goede leidinggevende wel heel prettig is..op mijn vorige werk had ik er een waar je totaal niks aan had...had ook zo'n leidinggevende stijl door alles terug te leggen..hoe zie je het zelf? wat ga je er zelf aan doen? Wat denk je dat de mogelijkheden zijn? Bleh...Voor haar lekker makkelijk...wel het salaris van een leidinggevende maar zelf niks hoeven doen. Nu heb ik echt een topper!

Verder goed weekend gehad allemaal? Hier vanaf donderdag vrij gehad en heerlijk genoten. Donderdag naar het strand op Lauwersoog, vrijdag naar het blauwe meer in Appelscha, zaterdag als ehbo'er aan de slag geweest en s avonds wat vrienden over de vloer gehad en gebarbekneud en gisteren maar effe lekke rustig aan gedaan.

Vrienden van ons hadden een fietskar geleend en die paste niet in hun G*lf VII en hadden van zwager Renault Clio Estate geleend. Maar das even een tegenvaller.. die heeft een klein kofferbakje..eigenlijk nauwelijks groter dan hun G*lf. Vil me echt tegen..heel laag dak en smalle opening.

En vrijdag naar Appelscha nog een schrikmomentje gehad. Waren wat laat, wat duf en flink gas gegeven en opeens zie ik op de N381 het einde van de trajectcontrole...oeps...gemiddeld toch wel zo'n 20 km te hard gereden. Wist even niet meer of het nou al actief was (staat er al sinds eind 2019) maar gelukkig zag ik op de terugweg dat het systeem nog steeds in de testfase zit...cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2020 09:03 door rjthefrisian.
Mogguh!

Afgelopen weekend lekker weinig gedaan; ook wel eens prettig.
15/16 augustus willen we eigenlijk nog even op pad: dagje weg, misschien overnachting. Al bij de waddeneilanden gekeken, maar dat is hopeloos: alles vol of keiduur.

@ Joost: een leidinggevende drukt altijd z'n stempel op de afdeling, dus altijd spannend wat er voor terugkomt. Maar als je zo intensief hebt samengewerkt, snap ik dat het best wel even een 'schok' is.
En ik kan me voorstellen dat je een dergelijke functie niet wilt overnemen; werk en privé lopen dan wel érg door elkaar.

Ben wel blij dat we hier op de zaak wel zo'n platte organisatie hebben dat ik in principe maar 1 leidinggevende heb; de directeur. Net zo makkelijk winking smiley

@ Rob: herkenbaar... vooral dat onverwachte is dan wel even een wake-upcall. Ben je toch weer een lange tijd alert.

Ik zit eigenlijk ook nog steeds op een boete te wachten voor niet-handsfree bellen: ik reed in de auto op de N36 en belde met vrouwlief. Verbinding was wat slecht, dus telefoon even uit de houder en in mijn hand op mijn schoot gehouden.
Opeens zie ik 2 politie-agenten op de brug boven de N36 staan waarvan er 1 heel snel z'n walkietalkie erbij pakt zodra ik voorbij rijdt... k*t! Eind verder een motoragent die mijn auto nog eens goed bestudeerd, dus ik was er van overtuig dat ik een boete zou krijgen. Maar dat duurt nu al ruim 7 weken; dus misschien toch geluk gehad?
@ Joost, altijd lastig als er fijne directe collega's vertrekken. De trein dendert altijd door en mijn ervaring is dat het altijd goed komt uiteindelijk.
Kun/wil je niet met je collega mee misschien? winking smiley

Hier een prima weekend achter de rug. Vrienden uit Limburg op bezoek gehad dit weekend, voelt voor hun altijd als vakantie hier in deze regio. Datzelfde gevoel hebben wij altijd als we bij hun zijn big smile smiley
Voornamelijk de tijd in de achtertuin en in het zwembad doorgebracht, daar was het prima weer voor. Avondje uit eten, avondje bbq'en en uitbuiken bij de vuurkorf. Gaf mijzelf ook wel een beetje vakantiegevoel eigenlijk smiling smiley

@ Rob, was het niet verschrikkelijk druk op het strand en bij het meer?
We hebben hier ook enkele recreatieplassen en die zaten stampvol, politie/gemeente/provincie raadde op een gegeven moment af om nog te komen.

Bijzonder dat die trajectcontrole nog niet actief is. Eind 2019 hebben ze die geplaatst en sindsdien hielt ik mij daar aan de snelheid. Reed de weg dagelijks en reed daar altijd lekker door, maar wilde niet het risico nemen om het bordje (trajectcontrole is actief) per ongeluk een paar dagen te missen nut smiley
@Richard, same here.. De Managing Director verder liggen de verantwoordelijkheden gewoon bij ons, tot een bepaald niveau uiteraard.

Heerlijk hier op vakantie in Limburg, gisteren een dagje Maastricht gedaan, Andre helaas niet gezien, maar wat blijft dat toch een leuke stad. Het was ook niet zo druk, je had overal voldoende ruimte, winkels hielden er goed rekening mee en op de terrassen was voldoende plaats en ruimte. Waren tegen 21.30 weer terug.
Vandaag even werken, weer is ook wat minder vandaag dus dat komt wel goed uit. Heb altijd 1 dag in de eerste week van de maand dat ik moet bestellen in Japan. Dat is toevallig nu in mijn vakantie, dus die dag neem ik straks wel weer terug.

Hier is binnen weinig doorloop in collega's, en de buitendienst is nu in de afgelopen 5 jaar compleet nieuw. De "oude" garde is met pensioen.

Nog een klein weekje hier met overwegend lekker weer. smiling smiley

Bijzonder dat die trajectcontrole nog niet actief is. Eind 2019 hebben ze die geplaatst en sindsdien hielt ik mij daar aan de snelheid. Reed de weg dagelijks en reed daar altijd lekker door, maar wilde niet het risico nemen om het bordje (trajectcontrole is actief) per ongeluk een paar dagen te missen

Klopt...ik dacht ook dat ik het bokje was maar op de terugweg op gelet en op de borden voorafgaand staat dat het nog steeds in de testfase zit. Daar ga ik dus ook maar vanuit..smiling smiley

@ Rob, was het niet verschrikkelijk druk op het strand en bij het meer?

Nee viel reuze mee....er is gewoon zat ruimte om afstand te houden en was goed te doen...anders waren we ook niet gegaan.

Voornamelijk de tijd in de achtertuin en in het zwembad doorgebracht, daar was het prima weer voor. Avondje uit eten, avondje bbq'en en uitbuiken bij de vuurkorf. Gaf mijzelf ook wel een beetje vakantiegevoel eigenlijk

Klopt..heb ik eigenlijk al weken dat gevoel...dat thuiswerken is nu ook best wel lekker..ga nu ook maar even bakkie in de zon doen met dochter- en vrouwlief..smiling smiley

Kun/wil je niet met je collega mee misschien?

Nee, hij gaat een soort van verre collega van berri worden, maar dan van de afdeling tweewielers. tongue sticking out smiley Voor hem relatief dichtbij, voor mij een enorm stuk rijden. Ik zit hier prima, super fijn bedrijf, slechts 15km van huis, veel zaken zijn erg goed geregeld, leuke collega's, prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Maar wat ik wel heel vervelend vind ik dat ik sinds de corona uitbraak met beperkte middelen brandjes aan het blussen ben de hele dag. Nergens iets structureels kan oplossen, werkdruk heel hoog ligt omdat alles niet efficiënt gaat en nu ook collega's op vakantie zijn. Klantencontact over de wereld is slecht. Nergens kun je even langs gaan om face-to-face zaken constructief op te lossen. Zeker in bepaalde landen werkt het gewoon niet via Teams/Skype. Zo op deze manier heb ik er weinig lol aan. Nu in oktober word het er zeker niet beter op. Dus hoop maar dat er straks weer wat meer rust in de tent zit op de langere termijn. in tegenstelling tot veel andere waarbij corona lekker relaxed thuiswerken is, betekend het voor mij alleen maar hele hoge werkdruk, veel stress, slechte communicatie, veel zaken die fout lopen en brandjes blussen zo goed en kwaad als het kan.
Van het weekend ook weer weet ik hoe vaak gebeld op mijn zakelijke mobiel uit India en maleisie. Neem ik nooit op in het weekend, maar mijn onderbuik gevoel zegt dat ook daar iets met spoed in gang gezet moet gaan worden nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2020 11:55 door AsconaGT.
Kleinzoon had geen zin om te wachten tot de geplande geboortedatum op 13 augustus, en is vandaag even voor 14u ter wereld gekomen.
Helaas, ingevolge Corona mogen enkel vader en broertjes/zusjes op kraambezoek in de kliniek.
Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon! smileys with beer
Gefeliciteerd! Ik moet nog steeds op mijn eerste kleinkind wachten.
Deze keer hebben zoon en schoondochter wel een "normale" leeftijd om ouder te worden; hun dochtertje is intussen 7 jaar.
En intussen zijn stiefzoon en zijn vrouw 12 weken zwanger van een tweeling...
Wordt druk ten huize BRG winking smiley
Gefeliciteerd! Word druk inderdaad

De audi maar inruilen voor zoiets?

grinning smiley
AsconaGT

Kun/wil je niet met je collega mee misschien?

Nee, hij gaat een soort van verre collega van berri worden, maar dan van de afdeling tweewielers. tongue sticking out smiley Voor hem relatief dichtbij, voor mij een enorm stuk rijden. Ik zit hier prima, super fijn bedrijf, slechts 15km van huis, veel zaken zijn erg goed geregeld, leuke collega's, prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Maar wat ik wel heel vervelend vind ik dat ik sinds de corona uitbraak met beperkte middelen brandjes aan het blussen ben de hele dag. Nergens iets structureels kan oplossen, werkdruk heel hoog ligt omdat alles niet efficiënt gaat en nu ook collega's op vakantie zijn. Klantencontact over de wereld is slecht. Nergens kun je even langs gaan om face-to-face zaken constructief op te lossen. Zeker in bepaalde landen werkt het gewoon niet via Teams/Skype. Zo op deze manier heb ik er weinig lol aan. Nu in oktober word het er zeker niet beter op. Dus hoop maar dat er straks weer wat meer rust in de tent zit op de langere termijn. in tegenstelling tot veel andere waarbij corona lekker relaxed thuiswerken is, betekend het voor mij alleen maar hele hoge werkdruk, veel stress, slechte communicatie, veel zaken die fout lopen en brandjes blussen zo goed en kwaad als het kan.
Van het weekend ook weer weet ik hoe vaak gebeld op mijn zakelijke mobiel uit India en maleisie. Neem ik nooit op in het weekend, maar mijn onderbuik gevoel zegt dat ook daar iets met spoed in gang gezet moet gaan worden nut smiley

@ Joost, je werkdruk is eerder voorbij gekomen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat iets minder werkdruk zoveel meer rust geeft, dat is wat mij betreft een erg belangrijke secundaire "arbeidsvoorwaarde". Werkdruk is niets mis mee, drukke momenten horen er ook bij en zijn soms zelfs prettig, maar het moet wel afgewisseld worden met momenten waarop je op adem kunt komen.
Voorheen had ik ook werk waarbij we te weinig collega's hadden en veel te veel werk in een drukke periode. Nu had het werk een seizoensmatig karakter, maar dat seizoen werd wel steeds langer. Meer personeel was er niet te vinden, betere planning was om verschillende redenen lastig (waarvan commercieel één van de redenen was). Dat was één voor mij één van de redenen om eens om mij heen te kijken.

Pas toen ik ander werk had en niet meer over hoefde te werken of domweg thuis niet kón overwerken merkte ik hoe relaxt dat was, eind van de dag de deur uitlopen en de volgende dag weer verder. Dat gaf heel veel rust in mijn hoofd. Ik heb nooit tegen een burn-out o.i.d. aangezeten en besefte pas toen ik ander werk had hoe fijn het is als het allemaal wat beter bij te benen is.

@ Bompa, proficiat met de uitbreiding in de familie!
Hopelijk gaat alles voorspoedig en kun je de kleine snel bewonderen thumbs up
Gefeliciteerd BRG! Hopen dat je snel je kleinzoon kunt aanschouwen.

Tsja werkdruk mag best even zijn maar moet inderdaad niet structureel zijn. Daar begint het bij Joost wel wat op te lijken.
Ik moet zeggen dat op dit vlak ik een goede stap heb gemaakt ook qua werk en het verhaal van Richard wel herken.

Sinds ik bij mijn huidige werkgever zit heb ik vrijwel nog nooit echte werkdruk ervaren en heb ik ook nog nooit hoeven overwerken. Verdien mijn geld een stuk makkelijker dan bij mijn vorige baan terwijl dat notabene bij de overheid was. Maakt je leven zoveel meer ontspannen. Ik was ook altijd iemand die zich wel snel opgejaagd voelde.
Nu wordt gerespecteerd dat je naast je werk ook een prive leven en een gezin hebt wat minstens zo belangrijk is. Als je naar huis gaat is het gewoon klaar.
Vind ik persoonlijk ook wel heel belangrijk als je een jong gezin hebt want daar moet je gewoon aandacht en tijd in steken.
En heeft mij de afgelopen maanden ook gered want anders was ik er zeker aan onderdoor gegaan.
Maar jah..dat zijn bepaalde patronen die in bedrijfsstructuren zijn geslepen en die verander je niet zomaar.

Pas dus wel een beetje op jezelf Joost! En ook zeker op je gezin!

haha prachtige phishing mail weer:

Geachte Heer/mevrouw,
We hebben inwendig onderzoek gedaan naar uw Mijn ING bankieren en uit onderzoek is gebleken dat de rekening gekoppeld aan de email : xxxxxxxxxx niet voldoet aan de algemene voorwaarden. Uit voorzorgsmaatregelen willen wij dat u een verificatie verricht voor het controleren van uw Mijn ING Online. Verricht u deze procedure niet dan zijn wij genoodzaakt uw Mijn ING Online te schorsen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2020 15:25 door rjthefrisian.
Natuurlijk,
die dikke firmawagen en maandelijkse forse storting op je rekening met royale bonus op het einde van het jaar komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Al prijs ik me - bij nader inzien - gelukkig dat ik niet in 1994 reeds de eindverantwoordelijkheid voor de vereniging kreeg (had zomaar gekund) maar wel pas in 2014.
De 20 tussenliggende jaren had ik de mooiste job in de firma, en kon ik die - bij mijn spaak gelopen huwelijk - perfect combineren met de opvang en zorg voor 3 opgroeiende kinderen. Een mens wil ook nog eens leven!
Nu toch eens overwegen om over enkele jaren de job een beetje af te bouwen inzake verantwoordelijkheden, weliswaar met navenante inlevering van mijn kant.

Vind ik persoonlijk ook wel heel belangrijk als je een jong gezin hebt want daar moet je gewoon aandacht en tijd in steken.

zeker waar! Ik werk ook helemaal niet zoveel uur als misschien gewekt word hoor.

standaard is bij ons 38 uur, ik heb 4 uur ouderschapsverlof dus 34 uur in de week standaard. 1x in de week ga ik wat langer door en begin ook wel eens wat eerder als de kinderen toch om 6 uur al wakker zijn. Dus ik haal misschien net de 40 uur in de week. smiling smiley Azie reisjes doe ik momenteel ook niet. Het is meer de uren dat ik er wel ben dat ik de mailbox zie, telefoon ringelt, agenda vol afspraken. Ergens vind ik dat fijn, ik hou wel van wat hectiek, beetje druk op de ketel, problemen oplossen, opties goed overwegen en gewoon doen, dan presteer ik op mijn best grinning smiley Alleen sinds corona zijn mijn middelen zeer beperkte, alles gaat niet efficient, en de druk nog hoger geworden. Hoop dat dit wel over gaat eind dit jaar
Ik begrijp je wel Joost en lees ook wel dat je genoeg doet met de kids en ervan geniet...daar twijfel ik niet aan..thumbs up
Maar weet zelf nu gewoon dat het werk echt even relatief is en echt even bijzaak is als er gezinsuitbreiding is/komt en je daar echt van moet genieten. Voor je het weet zijn ze groot.
En ik baseer me ook alleen op de uitspraken die je de laatste tijd op dit forum doet en dan ben ik wel eens wat bezorgd. Misschien wel niet terecht maar dat weet jij zelf het beste.
Maar besef ook dat uren alleen niet alles zeggen. Als je die 40 uren constant onder druk staat en daarbuiten het niet goed los kunt laten, dan raak je gegeven moment opgebrand.
Maar goed..genoeg gemoederd en pas goed op jezelf!
Mogguh!

Van harte Peter! Alles gezond met moeder en kind?

k heb nooit tegen een burn-out o.i.d. aangezeten en besefte pas toen ik ander werk had hoe fijn het is als het allemaal wat beter bij te benen is.
Ik heb er denk ik wel dicht tegenaan gezetten; grens ligt bij mij vrij hoog maar ik heb me eind vorig jaar zo ontzettend leeg/ongemotiveerd/emotioneel gevoeld met nachten slecht slapen dat ik het gevoel had dat ik elk moment kon breken. Gelukkig niet gebeurd en nu alles in wat rustiger vaarwater zit, merk ik hoe prettig dat is.

@ Joost: ik maakte me er ook wel eens zorgen om als ik je verhalen zo hoorde, maar ik sluit me verder aan bij het volgende:

Maar goed..genoeg gemoederd en pas goed op jezelf!
Herinnert iemand zich nog het dossier van de Belgische "torenpoepster"?
Bleek het de (gewezen) burgemeester van Aalst te zijn die van bil ging op een Spaanse kasteeltoren.
Het verhaal ging destijds de wereld rond.
De betrokken politica werd vandaag vermoord teruggevonden; de dader heeft zich vrijwillig aangegeven.
Zij is overigens destijds ontslagen omdat zij verrouwlijke informatie had gelekt.
Och ja..zij..die er tijdens de carnaval ook nog de gek mee had met een toren op haar rug. Sneu verhaal....verkeerde vriendjes steeds...eye rolling smiley
rjthefrisian
Sneu verhaal....verkeerde vriendjes steeds...eye rolling smiley

De huidige vriend waarmee ze blijkbaar 3 maand samen was, heeft zich bij de politie aangegeven en heeft reeds veroordelingen voor stalking en slagen en verwondingen...
Sommigen vallen altijd op foute types sad smiley
Avond!

@Peter: gefeliciteerd met de kleinzoon!

@werk: dat je plezier in je werk hebt is het allerbelangrijkste. Stress is nooit fijn. Ik heb daar nooit echt last van gehad, al had ik op een gegeven moment wat lichamelijke problemen (darmklachten) en dat linkte de huisarts toch aan stress. Blijkbaar ben ik er nogal gevoelig voor.
Ik werk nu alweer ruim 6 jaar bij dezelfde werkgever, en nog steeds met veel plezier. Nu met een leuk project bezig en het zou best eens kunnen dat mijn rol binnen het bedrijf daarom iets gaat veranderen. Sowieso bijzonder dat ik al 6 jaar hetzelfde doe, maar het is ook nog steeds leuk!

Donderdagavond even bij een hobby autootje kijken. Kwam iets tegen voor een erg leuke prijs, dus ben benieuwd.
Mogguh!

darmklachten..ook al tijdje last van..heb een AB-kuurtje gehad vanwege ingegroeide teennagel en mijn darmen zijn nog steeds niet helemaal de oude.
Mijn teen helaas ook niet dus denk dat het ingreepje in ziekenhuis wordt.

Werkplezier is eigenlijk veel belangrijker dan de rest. Heb dat bij mijn huidige werkgever helemaal terug. Echt ontzettend leuk team en sfeer op het bedrijf. Elke dag volop lachen gieren brullen. Dat missen we nu ook zo met het thuis werken..winking smiley

Maaruh..morgen gaan we met het hele team eens richting kantoor en s middags lekker het terras op..! Effe bijkletsen!

Vanmorgen nog een extra groeiecho gehad. Vanwege alle kwalen en klachten bij mijn vrouw staan we wat extra onder toezicht.
De baby blijft ietsje achter qua groei bij de normale curve maar op dit moment nog geen reden tot doorverwijzing. Kan nog bijtrekken en over drie weken nog eens komen.
Mijn vrouw is eerder ook op redelijk streng dieet gezet omdat haar suiker iets aan de hoge kant was en ze een ijzertekort had. Misschien speelt dat ook wat mee.
Mijn vrouw haar onderbuikgevoel zegt echter steeds dat de baby eerder gaat komen...en dat onderbuikgevoel bij haar klopt heeeel vaak.
We gaan het zien..winking smiley

De lijst met kwalen wordt wel steeds langer. Pff..
- Hyperemesis gravidarum (HG: extreme misselijkheid/braken)
- Spataderen met ontsteking en steunkousen
- IJzertekort
- Vitamine B12 tekort
- Vitamine D tekort
- Net te hoge suiker
- Dubbele longontsteking met nog steeds restklachten

En dat terwijl we hartstikke gezond en gevarieerd eten altijd. waarschijnlijk toch allemaal gerelateerd aan HG.
Vervelend zo'n medische opsomming, dan zit je op den duur ook niet meer zo lekker in je vel, denk ik. Maar ja, je moet er doorheen!
Mogguh!

Ik moest even teruglezen, was weer een poosje geleden blijkbaar. Vakantie hier en dat was hard nodig. Dit jaar thuis druk geweest met de verbouwing voorbereiden, een enorm drukke en dynamische tijd op het werk in de eerste twee corona-maanden en sinds begin juni thuis proberen te werken tussen de bouwvakkers door lieten toch hun sporen na. Hierboven is het nodige geschreven over werkdruk en noodzaak aan rust.. de rest van het jaar toch maar een iets lager tempo pakken.

Nog steeds blij met de Insignia en de eerste tank is intussen leeg. Dik 1100 km op 60 liter met 2 lange ritten (retour Den Haag en een retour Meppel) en de rest vooral in de buurt. Dat stemt tot tevredenheid smiling smiley De stoelen zitten fenomenaal, de kleur blijft prachtig en ik ben erg blij met het totaalplaatje. Wel twee nadelen ontdekt: er zit geen skiluik in, dus bij het minste en geringste gaat een deel van de bank plat (luxeprobleem I) en de kofferklep gaat een enorm eind de lucht in. Bij achterwaarts inparkeren raakt hij sowieso het dak van de carport en als we net niet goed staan dan raakt hij een balk van de carport (luxeprobleem II). Ik heb nu een reststukje tapijt aan het dak geplakt, de balken moet ik nog maar even inpakken met wat schuim. En leren parkeren.

@Peter: van harte gefeliciteerd met je kleinzoon! En wat een mooie en bijzondere omstandigheid om dan met vier generaties heren te zijn.

@Rob: jullie hebben de spaarkaart met kwaaltjes toch wel al gevuld zou je zeggen. Hopelijk wordt die niet langer in de laatste paar maanden, rustig aan samen.

@Jimmy: van harte gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning.
Sterkte Rob, zwangerschap op deze manier is geen pretje.
Ik durf dan ook bijna niet te zeggen dat mijn vriendin tot op heden nog nul klachten heeft gehad. Af en toe een Rennie tegen maagzuur, maar dat mag geen naam hebben.
Vorige week vond de verloskundige dat de buik wel wat groot was dus middels echo het kindje even opgemeten, deze bleek perfect op het gemiddelde zitten. Alleen wat meer vruchtwater dan gemiddeld wat zorgt voor de grotere buik. Wij vinden de omvang nog wel meevallen in vergelijking met een vriendin die een paar weken op ons voorloopt.

@ Frank, lekker zo'n actieradius. Wij redden met de **** doorgaans ook makkelijk 1:18, scheelt toch wel wat tijd qua tanken (wel weer slecht voor de spaarpunten).

De C1 staat op dit moment bij de garage voor een nieuwe APK en beurtje.
Schade tot nu toe zijn vier nieuwe banden en remschijven+blokken voor. Deels ook preventief, kan misschien nog wel een jaartje maar beter nu alles maar weer op orde.
En bij een C1 kost het ook allemaal niet zoveel dus dat maakt preventief wat zaken aanpakken ook wat minder pijnlijk.
Geen schande voor 5 jaar oud en net geen 100.000km wat mij betreft.
Mooi dat de Insignia goed bevalt! Skiluik is donders handig en vind de armsteun die er dan bij komt gewoon ook praktisch en mooi.
Maar het was inderdaad niet standaard bij alle Astra en Insignia's.
@Rob, oeis dat is erg vervelend voor D. Dat drukt ook de blijdschap van de zwangerschap natuurlijk. Het is maar goed dat jullie een goed team zijn en elkaar goed aanvullen. Zeker nu er al een kleine rondhuppelt is dat erg belangrijk!

Gisteren even op en neer naar huis geweest op de (ver)koopakte te tekenen van onze huidige woning, ook gisteren een bevestiging van het bindende hypotheekaanbod gekregen dus alle lampen staan op groen smiling smiley. We hebben er zin in. K heeft het hele huis al 2x ingericht smiling smiley.

@Frank, ik kan me voorstellen dat de Insignia bevalt, het is ook een erg lekkere auto! Wel even oppassen dus met de kofferklep smiling smiley

NU met het huis kopen en de kosten die daarbij komen kijken denk ik dat wij nog even langer in de Mégane doorrijden,wel even naar de garage als we terug thuis zijn want de airco stinkt enorm. ZO erg dat we hem gewoon niet aanzetten.
Mogguh!

@ Frank: mooi dat de insignia goed bevalt! Is er niet iets in te stellen aan de kofferklep zodat hij minder hoog opent?

@ Rob: ach, dat is wel erg vervelend zo sad smiley zit haar/jullie ook niet mee wat dat betreft. Zou fijn zijn als de kleine wat eerder komt dan zijn hopelijk alle ongemakkelijkheden ook dan ook weer voorbij.

@ Jimmy: gefeliciteerd dat nu alles definitief is!

Donderdagavond even bij een hobby autootje kijken. Kwam iets tegen voor een erg leuke prijs, dus ben benieuwd.
Ben benieuwd! TT?
Dacht dat een ski-luik in het D segment wel redelijk standaard was. Maar als er een bank plat kan ook geen groot gemis natuurlijk. Er schijnen wel sedans te zijn tegenwoordig waar de bank niet plat gelegd kan worden. Dat lijkt mij wel erg vervelend.

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat toch vaak ook? cool smiley Maar ben wel benieuwd! Ik denk iets van een BMW (E46)
AsconaGT
Er schijnen wel sedans te zijn tegenwoordig waar de bank niet plat gelegd kan worden.

Is zo met sommige uitvoeringen van de S90.
De mijne heeft een skiluik en de bank kan in 2 asymmetrische delen worden neergeklapt.
Een aangename verrassing want de verkoper wist dat niet.
Die deelde me wel mee dat het een optie is die naderhand niet meer kan worden ingebouwd.
@Joost, dat hadden wij bij onze E46.. Dat was echt een gemis, best een grote kofferruimte, maar iets langs was altijd een probleem.
AsconaGT

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat toch vaak ook? cool smiley Maar ben wel benieuwd! Ik denk iets van een BMW (E46)
We zullen het zien. Geen BMW maar een Ford cool smiley

Auto waar de bank niet plat kan lijkt me echt heel irritant. Je hebt het niet vaak nodig, maar als het niet kan is het heel irritant.
Wat bij de Focus heel leuk is: bij de hatch, wagon en sedan zijn de achterbank identiek! Dus ook geen skiluik, maar wel altijd in twee delen neerklapbaar (en dus over de modellen uitwisselbaar).
Barri

Escort XR3i cabrio?
StreetKa cabrio?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2020 15:10 door British Racing Green.
Nee, eentje met een vast dak. Ik kan geen plaatje linken vanaf hier (werk), maar exact zo eentje: [www.auto-redaktion.de]
Zelfde kleur, zelfde velgen, en op het oog nagenoeg dezelfde staat. Omdat ik 'm leuk vindt en omdat de prijs mij erg aanstaat. Ik ga zometeen kijken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.