Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Midje!

Blijven inderdaad prachtige wagens, die GTC's. Erg jammer dat het gewicht toen aansprekende rij-eigenschappen een beetje in de weg zat.
En ze kosten tegenwoordig echt geen drol meer. Bij ons in het dorp staat ook een hele mooie te koop, maar ik heb de oprit te klein. Denk met een leuk blok dat je echt een toekomstige klassieker in de hand kunt hebben.

@ Gerwin: Als je jouw selectie er naast zet, valt op hoe lekker fris en dynamisch zo'n GTC nog is. Als je dat af zet tegen de logge Scirocco....
Ik ben vanochtend maar weer ff aan het klussen geweest want ik mag pas om 13u inloggen. Wat een heerlijk weertje zeg!
Gerwin, nu inderdaad weer helemaal de oude gelukkig!

Coupés : mooi lijstje. Zelf vind ik een groene Scirocco nog steeds erg gaaf. De GTC vind ik niet mooi. Breba wel, maar weer zo log. Een oude C70 vind ik gaaf. Staat ook altijd in mijn MP favorieten smiling smiley
@ Richard: je hebt een punt, eigenlijk moet zo'n Brera er een keer komen. Maar zou voor mij echt zo'n 'tussendoorauto' zijn die ik echt voor de lol zou kopen niet als 'serieus afgewogen optie'. Volgens mij zit er namelijk ook zo'n M32-bak in, dus betrouwbaar is anders.
Een Laguna Coupé zou denk ik een meer verstandigere keuze zijn.

@ Ruud: Ja, zo'n Scirocco is wel een vreemde eend in de bijt maar ik kan het uiterlijk steeds meer waarderen. Jammer van het interieur en die inferieure TSI-motoren. Onze oprit is met 1 auto al vol...dus helaas is een auto erbij hier ook geen optie winking smiley

@ Barri: Ja, C70 is ook een mooi tijdloos model. Brera is log en rijdt ook zo maar vind ik in het echie wel lekker overkomen, vooral in het rood.

@ Beweging: scheelt dat we een hond hebben, 'moet' je wel naar buiten thumbs up
C70 is inderdaad ook heel fraai thumbs up wel die oude en niet die met het stalen klapdak

E46 coupe vind ik ook nog steeds tijdloos. Ergens is het wel jammer dat veel moderne auto's zo 'agressief' en dynamisch moeten hogen met sportieve bumpers, allerlei frutsels, grote grille.

Bij ons in het dorp staat ook een hele mooie te koop, maar ik heb de oprit te klein. Denk met een leuk blok dat je echt een toekomstige klassieker in de hand kunt hebben.

De OPC's misschien wel in de toekomst in originele staat met weinig kilometers, de overige normale GTC's gaat het niet halen als echt klassieker in de zin van waardevol of wat. Net als dat met astra's coupe ook nooit zal gebeuren. En calibra eigenlijk ook niet. Een hele strakke originele nederlandse V6 of turbo worden geld waard maar de reguliere versies zijn nog steeds amper wat waard helaas.
c70 heb ik dan weer niks mee...vind het echt een oud model volvo zoals ook de S40 en V40 van die tijd..vind ik er hopeloos ouderwets uitzien en totaal geen charmante modellen.

huiswerken tot 1 juni, gaan lange weken worden.

Heeft jouw werkgever dat al aangegeven? officieel is het nog steeds tot 6 april...zegt ook mijn werkgever. Maar je kunt op je klompen aanvoelen dat het langer gaat duren. Hier in het Noorden is het nog steeds vrij rustig qua Corona en verwachten ze pas half april de piek.

Ik ben vanochtend maar weer ff aan het klussen geweest want ik mag pas om 13u inloggen. Wat een heerlijk weertje zeg!

Hebben ze dat nog steeds niet opgelost? Paar extra servers erbij en klaar is het toch. hebben ze bij ons ook gedaan omdat het systeem, het net aan kon.
Nu is het zo stabiel als wat en werkt het perfect!
Nou zo simpel is het niet. Heel FS zit er op, dus ook Duitsland en andere landen. Dus het is al geen misselijk servertje smiling smiley
En in andere landen is thuiswerken sowieso een zeldzaam iets.
Oke...ook kwetsbaar dus...als er iets mis gaat ligt heel FS er ook uit.

Over cabrios gesproken...die t roc...afschuwelijk..en vooral met dat afschuwelijke blauw in het interieur...
Avond... Die kleine had er vandaag echt geen zin, geen school werk, geen knutsels, geen spelletjes Ze mist school en haar vriendinnen. sad smiley prulletje, gelukkig kwamen we na het fietsen een vriendinnetje tegen die aan het steppen was dus Lize was direct dolblij dat ze even samen konden fietsen/steppen op straat.

een Bleghhh dag dus, maarja, nu maar even wat werken dan. Hopelijk morgen weer . en betere dag.

Heeft jouw werkgever dat al aangegeven? officieel is het nog steeds tot 6 april...zegt ook mijn werkgever. Maar je kunt op je klompen aanvoelen dat het langer gaat duren. Hier in het Noorden is het nog steeds vrij rustig qua Corona en verwachten ze pas half april de piek.

Nee is niet officieel aangegeven, maar ik zou niet weten waarom daar vanaf zou worden geweken. Sterker nog, ik zie het ook nog prima gebeuren dat alle maatregelen na 1 juni nog langer verlengd worden. Hier zijn we niet zomaar vanaf.

Corsa 20SEH
Avond... Die kleine had er vandaag echt geen zin, geen school werk, geen knutsels, geen spelletjes Ze mist school en haar vriendinnen. sad smiley prulletje, gelukkig kwamen we na het fietsen een vriendinnetje tegen die aan het steppen was dus Lize was direct dolblij dat ze even samen konden fietsen/steppen op straat.

een Bleghhh dag dus, maarja, nu maar even wat werken dan. Hopelijk morgen weer . en betere dag.

Pff, hoe leg je het zo'n kleintje ook uit dat ze al die tijd eigenlijk niet naar buiten mag om te spelen met haar vriendjes. Lijkt me lastig hoor!

Pff, hoe leg je het zo'n kleintje ook uit dat ze al die tijd eigenlijk niet naar buiten mag om te spelen met haar vriendjes. Lijkt me lastig hoor!

buiten spelen mag wel gewoon als het jonge kinderen betreft. (tot 12 jaar) aldus RIVM. Gelukkig maar anders werd het huis wel heel klein. Ben gisteren ook veel met hem op stap geweest in de buitenlucht om energie kwijt te kunnen. Hier is nu ook berenjacht. Juist om de kinderen wat afleiding buiten te geven ipv hele dag thuis zitten. Je moet als ouder alleen wel 1,5 afstand bewaren en overige richtlijnen bewaken. Maar dat kan prima thumbs up

Hier zijn de maatregelen ook tot 6 april, omdat we de RIVM volgen. Maar indirect houd iedereen hier rekening mee dat het tot 1 juni is zoals het is. Niet fijn, maar het is niet anders smiling smiley Merk wel dat er veel zorgen beginnen te ontstaan bij medewerkers die thuis zitten en met kinderen. iedereen weet dat je weinig aan werken toe kan komen. vragen zoals; wat gebeurd er straks met mij vrije dagen, worden die straks ingenomen? Kan ik dan nog wel op vakantie? Welke prijs moet ik betalen straks? En dat ze zich schuldig voelen tov de kinderloze collega's die wel gewoon de uren maken. Ook al word er nu gezegd dat ze daar geen zorgen om hoeven te maken doen ze dat toch
We zijn gelukkig ook heel veel buiten, maar wonen niet op een pleintje ofzo.. Dus ik kan haar niet alleen "op pad" sturen. ze is nog te jong, en kent uiteraard de verkeersregels niet allemaal.

Gelukkig gaat ze vanmiddag rolschaatsen met een vriendinnetje, en zaterdagmiddag gaan we met een vriendinnetje naar het bos. Je ziet haar dan echt opleven. smiling smiley Deze ochtend hebben we wel samen veel gewerkt, zij op de schoolapp en ik aan het nieuwe winterbanden programma voor 2020.
Jah..ben wel blij dat we een behoorlijk tuin hebben en de dame daar buiten kan spelen en het al de hele week lekker weer is. Gelukkig hebben we haar dat ook aangeleerd en is ze een echt buitenspeelkind..Vriendinnetjes en dergelijke hebben we nog geen last van..daar is ze nog net wat te jong voor. Maar dat zouden we nu toch niet toestaan want we willen geen risico's nemen met mijn vrouw.

vanmorgen teamoverleg gehad via conference call en eigenlijk hebben wij allemaal onze weg wel gevonden in het thuis werken. Verloopt smooth.
Maar heb wel zin aan weekend want ben echt kapot. Werken, zorg voor vrouw en kind en al het reilen en zeilen thuis. Vrouwlief kan echt heel weinig.
Maar gelukkig relatief stabiel en is ziekenhuis bezoek nog niet aan de orde.
Kan mij dat helemaal voorstellen rob, hopelijk blijft de situatie zo of word het wat beter. na het ziekenhuis wil je absoluut niet op dit moment.

Heb ook zin in weekend, maar door de weeks is het veel werk en kind, dus vrees dat het weekend opgeslokt gaat worden met kind en heel veel huishouden en zo grinning smiley

Ben vandaag wel op het werk, lekker rustig hier! En op de weg ook grinning smiley Maar bij thuiskomt gaat de laguna weer voor 1,5 week stilgezet worden. 6 april ga ik weer richting werk en tussentijds zal de ruimte van de laguna niet nodig zijn omdat we toch veelal thuis blijven of in de buurt en de up afdoende is voor boodschappen of iets.
Stilstaan auto's ..wel bizar inderdaad..astra heeft al sinds vorige week maandag niet meer gereden..en citroen alleen naar mijn ouders en de supermarkt. Heb ook al hele tijd niet meer een tank hoeven volgooien..winking smiley

Heb ook zin in weekend, maar door de weeks is het veel werk en kind, dus vrees dat het weekend opgeslokt gaat worden met kind en heel veel huishouden en zo

Jah hier net zo..dan moet ik weer een inhaalslag plegen. Maar het is allemaal wel minder gedwongen..winking smiley En je hebt er nu alle tijd voor want uitjes en vriendenbezoek zijn er toch niet bij..winking smiley
Mogguh!

Wij wonen aan een pleintje en bij een kinderdagopvangverblijfcrechegebeuren en het is hier druk met kinders; hele kuddes bij elkaar. Het is maar goed dat ze Coronaproof zijn want anders een boel zieke kindertjes hier.

De auto's worden hier ook nog nauwelijks gebruikt; ik had vorige week zelfs de neiging om ze beide in te ruilen voor 1. T/m de zomervakantie waarschijnlijk toch niet beide auto's nodig grinning smiley
Maar goed; weinig brandstofverbruik is wel prettig. Blijft er nog wat over om de plaatselijke horeca te sponsoren.
Ik heb de auto vanmorgen even gebruikt! Was al weer even geleden. Uiteraard mocht ik wel gelijk even tanken angry smily

Ik heb even een beeldscherm opgehaald van kantoor. Nog even gesproken met de ICT collega, die gaven aan dat ze eigenlijk amper problemen ondervinden met het thuiswerken op technisch vlak. Een jaar of 5 geleden was alles al gereed om iedereen thuis te kunnen laten werken, er wordt echter maar beperkt gebruik van gemaakt.
Wel hebben ze het druk genoeg, want veel mensen snappen de handleiding niet, weten deze niet te vinden of moeten op afstand geholpen worden en dat is lastig via de telefoon.

Ohja, we werken nog wel met Windows 7. Dat dan weer wel grinning smiley (stond op de planning om eind deze maand te updaten naar 10 dacht ik).

Het scheelt dat we maar met z'n tweeën zijn en een grote eettafel hebben. De ene helft is nu kantoor met beeldscherm en laptop, de andere helft kunnen we dan nog als eettafel gebruiken zonder alles op te hoeven ruimen. Toch maar even een bureau regelen zodat ik de studeerkamer in gebruik kan nemen.

Blijft er nog wat over om de plaatselijke horeca te sponsoren.

Ik ben wel benieuwd of we aan het eind van de maand kunnen merken dat er meer overblijft. Geen uitjes, geen sociale verplichtingen en geen verjaardagen. Scheelt een hoop euro's verwacht ik zo.
Wel zijn enkele restaurants hier in de omgeving ook begonnen met afhaalmaaltijden, misschien die maar sponsoren nu we er niet naar toe kunnen. We hebben hier zelfs een restaurant met een Michelin ster die ook afhaalmaaltijden aanbied big smile smiley
Hebben wij in het dorp ook, haalde zelfs nu.nl smiling smiley De Nederlanden levert nu afhaalmaaltijden.

Wij hebben pas bij de 'Taco Company' besteld. Heerlijk zeg! Je moet toch wat als je niet uit eten kunt... smiling smiley

De auto rijdt weinig. Pas nog 5 kilometer (supermarkt heen en weer), maar dat was het wel. Gisteren dus de hele auto maar gepoetst. drinking smiley
Hier hebben de meeste restaurants ook afhaal. Eigenlijk een uur nadat de horeca dicht zat zag ik al dat een 3 tal restaurants over gingen tot afhaal maaltijden en menu's hadden samengesteld. Blijkbaar hadden ze zich er al op voorbereid.

En wij hebben de hart voor Horeca bon speciaal voor ons dorp. Die kun je nu kopen á 40 euro. en nadien weer uitgeven ter waarde van 50 euro. 13 restaurants in ons dorp doen mee. Wij hebben er ook 1 aangeschaft, met name om de horeca te ondersteunen en natuurlijk lekker hapje eten eind dit jaar

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2020 13:40 door AsconaGT.
Midje!

Fijn om te lezen dat iedereen zich bij de situatie neerlegt en het beste er van maakt. B zit ook elke dag noodgedwongen thuis, die klaagt nu wel dat ze de sociale contacten/interactie met de collega's mist. En tjsha, thuis aan de eettafel zit je toch met een andere houding wat wel wat pijntje opleverde.
Maargoed, ze zit bij mij thuis beter als in haar oude appartement.....

Haar Polo staat idd. ook stil, zoals het er nu uit ziet moet ze t/m 1 juni i.i.g thuiswerken. Dan hebben we de nieuwe banden die eronder zijn gekomen al weer terug verdient grinning smiley
Mijn Leaf maakt zijn km. daarintegen wel, hij was 15-mrt twee jaar en stond toen rond de 48.700km.....inmiddels gaat het snel richting de 50.000.

@ Corsa E: Eerste rijtesten zijn eigenlijk super positief. thumbs up
Wat me overigens op valt, de nieuwe Vivaro zie ik echt nauwelijks rijden.
Ik heb eigenlijk ook niet zon moeite met het thuiswerken. Technisch gaat het uitstekend. Babbelen af en toe wat bij via foon of teams met de collega's en kan mooi thuis wat ondersteunen. En ben echt zo blij met mijn nieuwe pc. Werkt perfect!

Tuurlijk mis je het echte contact met de collegas maar het is even niet anders.

Maar we ronden gewoon onze jaarrekening keurig af samen met de accountant op afstand terwijl ze bij de gemeentes al weer beginnen over uitstel..winking smiley

Uit eten of eten bestellen is hier toch niet bij. Vrouwlief verdraagt weinig. Als alles straks achter de rug is, wordt het een verschrikkelijke schranspartij bij de sushitent voor mij..winking smiley
Mogguh!!

Allemaal nog gezond en fit?
Heb zelf sinds woensdag buik/maag klachten. Nu wijt ik dat aan lactose-intolerantie, maar je gaat er wel ff door twijfelen.....zou 't meer zijn?

Zaterdag was toch een heerlijke dag. 's ochtends ff de boodschappen, daarna samen met B een bakkie koffie en vervolgens begonnen de Leaf te wassen. Met de Leaf hebben we beiden een keer de laadpaal geraakt, dus zaten krassen aan één kant op. Na het wassen dan ook met de polijstmachine in de weer geweest en 80% weg gekregen. smiling smiley
Nadien ook de auto van B maar ff gewassen, dan merk je het wel kwa werk....zo'n Polo is sneller te wassen als de Leaf. grinning smiley

Toen dat net klaar was, ging de pieper voor een buitenbrand waar we tot aan de avond mee bezig zijn geweest. Bij thuiskomst gegeten, gedouched en nog ff bij een kameraad op bezoek geweest en een pilsje gedronken. Dat laatste doen we momenteel nauwelijks meer, zijn eigenlijk buiten de deur om nog 2 adressen waar ik af en toe nog kom....we moeten ons allemaal aanpassen aan corona. winking smiley
Wij idem, ik ga nog bij 1 vriend langs (ipv onze sportavond) en dan netjes minimaal 1,5 meter afstand. En bij mijn ouders kom ik nog.

Ik moet de kinderen daar helaas wel onder brengen zo af en toe ook al staat het mij erg tegen en doe ik dat liever niet. het werk van B en mij gaat gewoon door, sterker nog het is heel druk. Ik kan wel iets minder werken om voor de kinderen te zorgen maar zoals afgelopen vrijdag maar 1 uur kunnen werken van de 8 omdat B heel veel telefonische vergaderingen had en vandaag weer. Mijn collega's hebben een beetje het zelfde en we zitten nu met zware achterstand en enorme werkdruk. Dus af en toe brengen we de kinderen maar even weg om in ieder geval de super urgente spoed dingen op te pakken. Ik kan moeilijk een 8 weken vrij gaan namen (of langer)....

Merk gewoon dat de balans werk-kinderen gewoon onmogelijk is en dat voelt helemaal niet goed, niet voor de kinderen en ook niet naar de werkgever.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2020 09:45 door AsconaGT.
AsconaGT

Merk gewoon dat de balans werk-kinderen gewoon onmogelijk is en dat voelt helemaal niet goed, niet voor de kinderen en ook niet naar de werkgever.

Datzelfde ervaar ik.
Gelukkig heeft mijn werkgever het volle begrip en heeft zo ongeveer iedereen kinderen bij ons (tussen de 2 en 20, dat dan weer wel) Maar de deadline tijden zijn enorm verruimd dat is echt top, bij overleg hoor je bij de andere collega's ook kinderen en geluid op de achtergrond.
Ook vanuit ons moederbedrijf waar alles op halve kracht draait en waar ik momenteel erg veel contact mee heb ivm. productie logistieke problemen etc.

Het weekend zijn we goed doorgekomen, ik had alleen zak invoegzand nodig, maar er stond zo een lange rij bij de Gamma... Dat haal ik van de week wel even. Wel zijn we flink op berenjacht geweest smiling smiley. Erg leuk initiatief!

De auto's staan zo goed als stil, ben nu op kantoor met de BMW, afgelopen week had in de Mégane bij.. Geld zal er wel niet overblijven want K heeft de volledige zomercollectie voor L besteld volgens mij nut smiley.

Allemaal nog gezond en fit?

Beetje snotterig, maar ik vermoed dat dat de voortekenen van hooikoorts zijn ipv dat het een verkoudheid/griep/corona is.

Zaterdag was toch een heerlijke dag

Absoluut! Ik had 's ochtends een dunne trui aangetrokken, maar tijdens het boodschappen doen merkte ik in de auto al dat het zonnetje goed z'n werk deed. Na het boodschappen doen lekker een t-shirt aan en in de tuin bezig geweest, heel goed te doen! cool smiley

Broertje kwam nog even langs en hebben beide motoren even uit de schuur getrokken, gewassen en in de wax gezet. Motor wassen is eigenlijk een pokke werk met al die open delen.
Ik blijf me toch verbazen over de Japansde bouwkwaliteit. Heb deze motor nu dik 5 jaar en elk voorjaar slaat hij zonder twijfel aan, zonder ooit de accu vervangen te hebben. Helaas was het te laat (en dus al te fris) om nog een rondje te doen, dat komt misschien komend weekend wel smiling smiley

Dat laatste doen we momenteel nauwelijks meer, zijn eigenlijk buiten de deur om nog 2 adressen waar ik af en toe nog kom....we moeten ons allemaal aanpassen aan corona.

Hier idem en ik mis het wel eigenlijk! Kom op deze manier nog van de drank af, want heb al weken geen biertje meer gehad big smile smiley
Ik pak niet snel thuis een biertje als we alleen thuis zijn. Sowieso drink ik eigenlijk alleen maar in het weekend en aangezien we nu in quarantaine zitten wordt er ook weinig sociaal gedaan.

Gisteren toevallig een hapje gegeten bij vrienden, stond mij eigenlijk een beetje tegen i.v.m. de maatregelen maar was toch wel even gezellig. Verder kom ik, helaas met een reden, regelmatig bij mijn ouders en al het andere eigenlijk niet.
Gisteren in een groepsapp werd wel geopperd om met elkaar een online borrel te doen. Scheelt wel, als het dan uit de hand loopt ben ik al thuis grinning smiley
Mogguh!

Ik heb de dokter maar eens gebeld ivm hoesten; ben er klaar mee, krijg er hoestangst van. Als je buiten loopt met de hond en je hoest een keer zie je iedereen omkijken.
Ga er vanuit dat er niks spannends is omdat ik verder geen klachten heb winking smiley

Maar ik kom daardoor dus ook nergens meer: niet bij familie/vrienden/winkels/bekenden/buren of wat dan ook. Echt thuis en alleen buiten met de hond; kost mij moeite.

Maar van al dat binnenzitten/thuiswerken wordt de weerstand ook niet beter, dus denk dat er nog wel een verkoudheidsgolf over het land trekt smiling smiley

Kan me voorstellen dat het een lastige situatie is; wij hebben het in dat opzicht makkelijk dat we geen kinderen hebben. Als we dat wel hadden gehad, hadden we in een vergelijkbare situatie gezeten.

Nadien ook de auto van B maar ff gewassen, dan merk je het wel kwa werk....zo'n Polo is sneller te wassen als de Leaf.
Punto is ook niet zo groot en moet nodig gewassen worden grinning smiley

Gisteren in een groepsapp werd wel geopperd om met elkaar een online borrel te doen. Scheelt wel, als het dan uit de hand loopt ben ik al thuis
1 van mijn vrienden noemde de app 'houseparty'; kun je ook spelletjes doen oid? Ken het nog niet...

Verder kom ik, helaas met een reden, regelmatig bij mijn ouders
Dat klinkt niet positief; sterkte!
Op zaterdag ga ik meestal ff bij m'n ouders langs maar het is zo surrealistisch dat je bij alles en iedereen 1,5 meter afstand houdt.
En er vallen ook mensen van onze leeftijd om door dit virus, dat maakt het ook wel eng. Nog een paar weken 'de adem in' en dan hopen dat we weer van wat vrijheid kunnen genieten.
Mogguh!

hier allemaal nog fit..alleen dochterlief is af en toe wat blafferig maar echt een verkoudheidje.

Ook hier vant weekend wel vermaakt. beetje in de tuin, schilderwerk schoon gemaakt en de astra maar gewassen..staat die in ieder geval glimmend stil te staan..smiling smiley
En nog even twee keer lekker hardgelopen.

Toch wel bijzonder dat ik zie en hoor dat veel mensen toch hun vrienden nog bezoeken..zie ik bij onze buren ook..die gewoon zaterdag vrienden over de vloer hadden en gisteren ook gewoon op visite waren.

Ik kom alleen bij mijn ouders om de dochter te brengen en verder geen visites/bezoek.
Maar we willen hier ook geen enkel risico lopen met een al verzwakte vrouw.

Geld zal er wel niet overblijven want K heeft de volledige zomercollectie voor L besteld volgens mij

Hihi..bij jullie ook al..en de kinderbijslag is nog niet eens binnen. Maar heb zelf ook even wat nieuwe schoontjes, broeken en shirts besteld..winking smiley
ben helemaal fan van schoenen van het merk Rehab. Als trouwschoenen voor het eest mee in aanraking gekomen en nu zoveelste paar besteld.
Lopen heerlijk, lekkere opvallende designs en blijven lang goed..en als je ze ergens afgeprijsd op de kop tikt valt het qua kosten ook nog mee.

Verder kom ik, helaas met een reden, regelmatig bij mijn ouders en al het andere eigenlijk niet.

Ai..helaas klinkt niet zo fijn..sterkte.

ben helemaal fan van schoenen van het merk Rehab. Als trouwschoenen voor het eest mee in aanraking gekomen en nu zoveelste paar besteld.
Ahjoh, wat doe je nu... mij gewoon op een mooi schoenenmerk wijzen; daar gaan mijn spaarcenten grinning smiley

Nee, ik heb al teveel schoenen... nu ook uitverkoop bij Converse, maar ik hou mij netjes in.
Normaliter ook fan van Giorgio en Floris van Bommel (mits 70% korting, anders te duur)

Binnenkort de voorraad maar eens opruimen... die Rehab-schoenen zien er echt tof uit!
Zo, die Rehab schoenen zijn wel prijzig. Ik had als trouwschoenen schoenen van Sacha, maar dan niet Rehab denk ik. Heerlijke schoenen. Niet ingelopen maar ze zaten als gegoten! Moet weer zoiets hebben smiling smiley
Heb gisteren wel Quick Typhoons besteld. Ooit al eens gehad en die zitten heerlijk.
Ik denk dat webwinkels wel goede zaken doen nu. Wel wat asociaal: iedereen wordt aangeraden binnen te blijven en vervolgens zet iedereen de mensen in magazijnen en bezorging vol aan het werk big smile smiley

Ik ga binnenkort wat dashboardpaneeltjes van de Focus wrappen: heb extra exemplaren gekocht, zodat ik dat lekker rustig kan doen. En het kabelboompje voor de stoelverwarming is onderweg!
Was net even een rondje lopen maar we hebben ineens regen. Ach, dan gaat thuiswerken ook beter dan wanneer je in een verleidelijk zonnetje zit winking smiley
Nieuwe zomerschoenen moet ik ook nog hebben, voorkeur gaat uit naar iets van sneakers. Wil nog graag een paar Nikes, maar dat is misschien net iets teveel van het goede om naar het werk aan te trekken big smile smiley
Rehab ziet er ook fraai uit!
Quick komt ook heel veel voorbij bij de Facebook advertenties, daar ga ik binnenkort ook maar een paar van bestellen. Ik vind ze mooi en ze zijn helemaal niet duur, dat past mij wel smiling smiley

Nette zakelijke/schoenen vind ik veel makkelijker om uit te zoeken, maar is best een dure hobby en nu ik zie niet meer dagelijks aan hoef doe ik dat eigenlijk ook een stuk minder.

Ik denk dat webwinkels wel goede zaken doen nu.

Ik vind online kleding/schoenen kopen anders knap lastig. Van de merken die je al hebt weet je de pasvorm en kun je iets beter inbeelden of het wat voor je is, maar in een winkel loop je nog eens tegen iets anders aan. Als je het merk nog niet kent is de maat bijv. altijd maar afwachten. Ik heb wat shirts van Superdry en moet daar standaard één of twee maten groter dan normaal van bestellen wil het de goede zijn, moet je maar net even weten.
En ja online bestellingen kun je heel makkelijk weer retourneren, maar toch bestel ik vrijwel nooit iets online qua kleding/schoenen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2020 13:52 door B Real.
Ik was er ook nooit zo van om kleding via internet te bestellen maar sinds de kleine er is doe ik het veel vaker.
Ik bestel wel vaak dezelfde merken / types zodat ik weet dat het met de maten vaak wel goed zit.

Er is niets zo vreselijk als met een kind kleding gaan shoppen...twee keer gedaan en nooit meer....grinning smiley
Online kleding kopen ben ik niet zo van: alleen Converse in de aanbieding of kleding van de WE/Just Brands Fashion Outlet.
Maar dat is echt alleen bij uitverkoop en als ik dan toevallig wat nodig heb, voor de rest gewoon even naar de winkel.

Op dit moment heb ik zat kleding om het jaar door te komen volgens mij grinning smiley

Toch wel bijzonder dat ik zie en hoor dat veel mensen toch hun vrienden nog bezoeken..zie ik bij onze buren ook..die gewoon zaterdag vrienden over de vloer hadden en gisteren ook gewoon op visite waren.
Tsjah, iedereen heeft er zijn eigen visie op....en daar ga je toch geen eenduidig standpunt in krijgen. Ik vind het ook heel bijzonder dat velen verplicht thuis zitten, maar ik dagelijks tussen 300 man personeel loop. En dat mag wel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat de bedrijfsactiviteiten doorgang vinden maar het is wel een heel groot contrast in vergelijk met andere branches.

En de kameraad waar ik was, ben ik zaterdag 3 uur mee op pad geweest bij de brandweer. Dan werken we ook 3 uur lang samen, dicht bij elkaar.
Ik zie het vooral in de geest van de wet. Pas op wat je doet, en ga nu geen grote bijeenkomsten houden. Verjaardagen doen we dan ook niet, en ouders bezoek ik momenteel ook noiet.
rjthefrisian
Er is niets zo vreselijk als met een kind kleding gaan shoppen...twee keer gedaan en nooit meer....grinning smiley

Inderdaad, en dat wordt voorlopig ook niet leuker, pas vanaf een jaar of 10 ofzo denk k.

De kinderbijslag gaat hier altijd gelijk op Lize haar spaarrekening en normaal kopen we kleding wanneer ze het nodig heeft, ze groeit toch best snel. Maar nu met de 'tijd over" heeft ze van alles besteld voor het seizoen.

Ik koop het meeste wel online, de meeste kleding van PME en Scotch & Soda, dan weet je gewoon dat het goed is. Probeer wel in de aanbieding te kopen. Sneakers van Nike en nette schoenen zijn van Sacha. Prima te doen smiling smiley

Deze ochtend @ work duurde het wat langer waardoor ik de directeur nog even zag. Kort overleg gehad over de rest van de week. Werkte prima, en zonder de nodeloze uitstappen over diverse onderwerpen. thumbs up

Wij bezoeken niemand, voordeel is dat iedereen hier beren zoekt en in de wijk woont, dus die kom je op straat tegen. me gepaste afstand een beetje kletsen terwijl de kinderen fietsen/steppen. Ik mis wel echt uit eten, en uitstapjes, zwemmen, Efteling etc.
Ik bestel ook echt alle kleding etc. online. Vaak wel dezelfde merken omdat je dan inderdaad bekend bent met maten/pasvorm etc. Bevalt me heel prima, af en toe past iets niet of valt het tegen maar dan stuur je het gewoon terug.

Ik bezoek uiteraard even helemaal niemand en kom ook helemaal nergens, kom alleen bij mijn bejaarde moedertje waarvoor ik mantelzorger ben, dat kan niet anders, moet gewoon omdat ze zelf bijna niks kan. Doe tegenwoordig ook nog maar 1x per week boodschappen en dat is het.

Hele kleine moeite en niet meer dan logisch voor die paar weken wat mij betreft, dan maar even geen persoonlijk contact. Gewoon geen risico nemen.
Mogguh!

Alles nog goed hier?

vanmorgen de termijnecho gehad. Ik mocht niet mee ivm corona, heb vrouwlief afgezet en ben maar effe wat gaan toeren.
12 weken en 1 dag en 13 okt uitgerekende datum. Verder alles tot nu toe oke! Bijzonder hoe het alweer gegroeid is.
rjthefrisian
Mogguh!

Alles nog goed hier?

vanmorgen de termijnecho gehad. Ik mocht niet mee ivm corona, heb vrouwlief afgezet en ben maar effe wat gaan toeren.
12 weken en 1 dag en 13 okt uitgerekende datum. Verder alles tot nu toe oke! Bijzonder hoe het alweer gegroeid is.

Schoondochter is uitgerekend voor midden augustus.
En de dokters duimen dat ze eind april (25 weken) kan halen door plat te liggen... dan is baby in principe levensvatbaar.
Vanaf begin mei volgt wellicht preventieve opname in een kliniek met gespecialiseerde unit voor vroeggeborenen.
rjthefrisian
Mogguh!

Alles nog goed hier?

Om het hier dan ook maar even te melden.
Ik mocht afgelopen maandag ook niet mee naar de echo. Gelukkig hebben we wel filmpjes. Consult was ook heel erg kort en alleen het noodzakelijke werd gedaan.
Alles was gelukkig goed, vriendinlief voelt zich top (ik ook overigens) en wij verwachten gezinsuitbreding op 10-10-2020!

Oh en nee, switch qua auto en de station was geen voorbedachte rade. Die keuze hadden we vorig jaar ergens al gemaakt.
British Racing Green
rjthefrisian
Mogguh!

Alles nog goed hier?

Schoondochter is uitgerekend voor midden augustus.
En de dokters duimen dat ze eind april (25 weken) kan halen door plat te liggen... dan is baby in principe levensvatbaar.
Vanaf begin mei volgt wellicht preventieve opname in een kliniek met gespecialiseerde unit voor vroeggeborenen.

Oef, 25 weken is wel erg prematuur. Hopelijk kan ze het zo lang mogelijk volhouden en komt alles goed!
B Real
Oef, 25 weken is wel erg prematuur. Hopelijk kan ze het zo lang mogelijk volhouden en komt alles goed!

De baby heeft op dit ogenblik geen enkele ontwikkelingsachterstand, en lijkt kerngezond. Alle testen op afwijkingen of zielte zijn negatief.
Dus meer dan duimen kunnen we niet.
Dokter heeft heel uitdrukkelijk benadrukt dat het niemands fout/schuld is mocht het alsnog mis lopen.
Wat een babynieuws! Gefeliciteerd allen! smileys with beer

Hopelijk dat het bij iedereen ook medisch gezond blijft gaan en dat je ondanks alle aanpassingen toch van de tijd kunt genieten. thumbs up

Ik word echt helemaal gek hier, het is echt niet te doen. Mijn humeur word er ook niet beter van, alles loopt ook langs mij heen en slaap er slecht van. Thuis werken met kinderen is gewoon geen doen. Heb nu met B afgesproken dat we in bloktijden werken om zo de kinderen aandacht te geven en het werk ook.

Ik werk dan van 8.00 tot 10.00 en van 12.30 tot 14.30 en dan van 16.30 tot het eten. Tussendoor zorg ik voor de kinderen. En dan 's avonds van 20.00 tot 22.00 uur dag in dag uit. maar dan zit ik nog steeds op gemiddeld zo'n 6,5 uur per dag en kom ik elke dag 1,5 uur te kort sad smiley wat er op neer komt dat ik zaterdag en zondag een groot deel van de dag ook nog gewoon door moet werken. Het is ook nog eens super druk op het werk. Gisteren stond ik om 23.00 uur nog te stofzuigen en beetje huishouden te doen. Ik ga dit niet weken lang volhouden zo. En B ook niet. Morgen maar eens gesprek met de werkgever nu het er naar uit ziet dat dit nog heel wat weken gaat duren en de opvang dicht blijft.

begrijp echt niet hoe anderen dit doen
Gefeliciteerd Richard!

@Joost : vervelende situatie. Ik kan maar zes uur werken, dat scheelt. Maar de dagen zijn wel verkloot zo. En gelukkig geen kinderen, anders is het inderdaad niet te doen.
Proficiat Richard en Rob! goed en leuk nieuws in deze tijden is ook welkom!
@ Peter ook proficiat, hopen dat alles goed is en blijft gaan!

@Thuis werken, ik pak de ochtend 07.00 - 12.30 de middag besteed ik wat meer tijd aan Lize, die is in de ochtend met school bezig, maar ook Moffel en Piertje. Werk is ook gehalveerd, dus ja. Doe liever de dingen die liggen en lopen goed. Probeer wel wat dingen voor te bereiden voor de periode die straks volgt, maar dat heeft ook zijn limieten. Budgetten zijn bevroren dus ja.. Weet nog niet precies wat er straks wel en niet kan. Ook de productie is gehalveerd voor 2 weken. Volle bak wintervoorbereiding vrees ik.

Als je kids echt jonger dan 4-5 zijn is het erg pittig inderdaad ja, die van ons kan al wat lezen, snapt hoe dingen werken en hoef ik niet overal meer bij te helpen. (al zijn die dagen er natuurlijk ook bij )
@ Joost: denk dat je er goed aan doet om op de rem te trappen. Ik merk aan je reacties dat het je wat overloopt. Snap ik heel goed.
Herken het en had afgelopen dagen ook deze momenten. Kreeg erg kort lontje en vloog me soms aan.
Ik ben alleen maar aan het zorgen (vrouw, hond en dochter), het huishouden aan het runnen en ook nog aan het werk.
Ik sta elke avond om 22.30 nog de was te doen of te stofzuigen... en vaak om 6.00 beginnen met werken en als het spul op bed is ook nog aan het werken.

Ik heb het geluk dat we dochterlief twee dagen naar mijn ouders kunnen doen anders was het ook niet meer te doen geweest.

Soms even kietelen en opeens komt iedereen hier los..smiling smiley

Gefeliciteerd Richard! Voelde hem al wat aankomen maar het is geen vanzelfsprekendheid en al zeker geen roze wolk voor iedereen.
Das op papier echt drie dagen voor ons..smiling smiley En het leuke is dat mijn zus ook weer zwanger is..ook met veel moeite en hulp maar vlak na ons en is wel bijzonder.

Wanneer gaan jullie trouwen..grinning smiley

@ Peter: dat is wel spannend en ook zeker geen roze wolk. 25 weken is erg vroeg en dan is een kindje levensvatbaar maar met nog grote risico's. Sterkte.

Als je kids echt jonger dan 4-5 zijn is het erg pittig inderdaad ja, die van ons kan al wat lezen, snapt hoe dingen werken en hoef ik niet overal meer bij te helpen. (al zijn die dagen er natuurlijk ook bij )

dat gaat bij ons nog redelijk..zetten haar veel aan het puzzelen, kleuren, tekenen, knutselen en kleien en ze is dol op buitenspelen en kan perfect in onze tuin met zicht erop. Mijn vrouw heeft er heel erg een buitenspeelkind van gemaakt en dat is nu wel heel fijn. Maar er zijn ook momenten dat het een grote stuiterbal is en niks goed is...eye rolling smiley
@ Joost, inderdaad heel snel je werkgever betrekken in dit verhaal. Vroeg of laat is de emmer vol.
Is het niet mogelijk de kids toch naar opvang/oppas te doen en jij een dag in alle rust thuis of misschien wel op kantoor meters maken?

Gefeliciteerd Richard! Voelde hem al wat aankomen maar het is geen vanzelfsprekendheid en al zeker geen roze wolk voor iedereen.
Das op papier echt drie dagen voor ons..smiling smiley En het leuke is dat mijn zus ook weer zwanger is..ook met veel moeite en hulp maar vlak na ons en is wel bijzonder.

Wanneer gaan jullie trouwen..grinning smiley

Ben ik wel benieuwd waar dat vermoeden vandaan komt, want ik heb toch nergens tips/hints/vermoedens achter gelaten winking smiley
Bewust overigens, want ik werd persoonlijk echt gestoord van iedereen die maar zat te pushen en verwachtingen had. Zo erg zelfs dat als mijn vriendin de bob was ze toch maar een glas wijn achterover sloeg om aan te tonen dat ze niet zwanger was....
Het auto verhaal staat er overigens echt los van. De keuze voor een station stond al veel langer vast aangezien die gewoon 5 jaar mee moet en er in die tijd veel kan veranderen.

Overigens is bij ons in de vriendengroep ook een kleine babyboom bezig, blijkbaar een vruchtbaar jaar.

Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat we op z'n vroegst over 10 jaar gaan trouwen en zij minimaal 10k bij elkaar gespaard heeft. Ze zet hiervoor elke maand 10eu opzij, ik zit dus nog een tijdje veilig grinning smiley
B Real
Ik heb met mijn vriendin afgesproken dat we op z'n vroegst over 10 jaar gaan trouwen en zij minimaal 10k bij elkaar gespaard heeft. Ze zet hiervoor elke maand 10eu opzij, ik zit dus nog een tijdje veilig grinning smiley

Wat is haar rekeningnummer? winking smiley
Midje!

@ Rob: mooi dat alles in orde is met de baby. Hoe is het met D?

@ Peter: jeetje, spannend... meer dan duimen kun je niet doen, sterkte!

@ Richard: Gefeliciteerd man! big smile smiley

@ Joost: Zoals de anderen ook al zeggen: op de rem trappen en je leidinggevende op de hoogte stellen... ze hebben niks aan je als de emmer eenmaal is overgelopen.
Ik heb het mooi makkelijk wat dat betreft; geen kinderen winking smiley

Bewust overigens, want ik werd persoonlijk echt gestoord van iedereen die maar zat te pushen en verwachtingen had.
Vertel mij wat... als je wat langer bij elkaar bent (of zelfs getrouwd) zijn er 2 opties: kinderen, of geen kinderen kunnen krijgen. De optie 'nog geen kinderen willen' is er niet... 'dat komt vanzelf' is dan gelijk de reactie. Ja pfff...vermoeiend.

Overigens is bij ons in de vriendengroep ook een kleine babyboom bezig, blijkbaar een vruchtbaar jaar.
Haha, zo hadden wij dat ook. De eerste was er vroeg bij en de rest kwam in 1-2 jaar erna met de eerste. Nu is de tweede ronde bezig winking smiley
Sanoma

Bewust overigens, want ik werd persoonlijk echt gestoord van iedereen die maar zat te pushen en verwachtingen had.
Vertel mij wat... als je wat langer bij elkaar bent (of zelfs getrouwd) zijn er 2 opties: kinderen, of geen kinderen kunnen krijgen. De optie 'nog geen kinderen willen' is er niet... 'dat komt vanzelf' is dan gelijk de reactie. Ja pfff...vermoeiend.
Pfoe inderdaad. Ik word ook moe van al die verwachtingen. Maar als je op een bepaalde manier reageert durven ze 't niet meer te vragen merk ik smiling smiley
Bij ons is even de vraag of 't kan, maar dan zie ik het er wellicht binnenkort wel van komen.

Ben ik wel benieuwd waar dat vermoeden vandaan komt, want ik heb toch nergens tips/hints/vermoedens achter gelaten winking smiley

Had dit gevoel laatst ook bij collega en werd mijn vermoeden ook bevestigd....ligt vaak meer aan de situatie..vriendin, huisje, boompje beestje, verbouwing, reizen, trouwen, vastigheid qua werk, leeftijd, bepaalde signalen...mijn vermoedens zijn dan vaak wel waar..

Maar nogmaals..ik weet er zelf alles van..je kan wel de wens hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het zomaar lukt. Ik ga dus ook zeker niet bij mensen vissen of bij mensen opdringen.
Wij zijn er zelf ook een paar keer pijnlijk mee gekwetst door mensen in de tijd dat wij het nieuws kregen dat het eigenlijk niet meer mogelijk was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.