Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
50,- per maand korting??? dan wil ik er ook wel 1tje smiling smiley
50 euro korting per maand? Dat scheelt nogal.

maar waarom een citigo en geen mii of up? Of is die actie alleebij de skoda?
Ja, zo'n korting maakt het nog wat interessanter.
Die actie is idd alleen op de Citigo. ** heeft bijvoorbeeld al een actie op de eGolf.
Midje!

Vorige week vrijdag een middag mogen rondkijken op een legerkazerne. Meerijden met legervoertuigen, helemaal te gek. Indrukwekkend materieel.
Nog met 85km/u offroad met een tank meegereden: wát een belevenis.
Zaterdag jubileumconcert en nu gelukkig een wat rustige periode in het vooruitzicht smiling smiley

@ Berry; de V70 al verkocht?

@ Citigo: dus voor rond de 230 euro per maand een nieuwe elektrische auto? (5 maanden, 15.000 per jaar) Dat is akelig interessant...
Moet wel cruise control hebben trouwens: is voor mij naast Airco een basisbehoefte bij een auto geworden winking smiley

Maarja: ik ben geen medewerker van NOP helaas
50 euro korting? Dan snap ik het ook wel..winking smiley

Ben alleen wel benieuwd hoeveel je aan extra stroomkosten kwijt bent bij zon electrische auto. Kun jij daar al wat zinnigs over zeggen Ruud?

Vanmiddag met vrouwlief in het ziekenhuis geweest na een periode van onderzoeken en geen leuk nieuws gekregen.
@Rob, Dat klinkt niet goed. sad smiley Als je het kwijt wilt je hebt mijn nummer.

@Ruud, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Alles is afhankelijk van de rijstijl, ik zit met de Leaf rond de 17kw/18kw per 100km gemiddeld.
Doe dat x 22 cent, en je hebt 3,85 per 100km.
Sterke Rob sad smiley

Stroomkosten: met thuisladen zo'n beetje de helft van benzine kosten. Bij publiek laden moet je echt scherp zijn op waar je welke laadpas gebruikt. Fastned is duur, vergelijkbaar met een gewone benzineauto.

Ik was net bij de dealer, daar moeten ze zich ook nog echt inlezen op elektrisch.
Ik denk dat het de luxe uitvoering wordt, met Comfort pakket en verwarmbare voorruit. Met korting komt ie dan op €185.
@ Berry, kan je er ook 1 voor mij regelen voor dat geld? Vriendenkorting smiling smiley
Haha helaas, maar we hebben nog wel wat vacatures Jimmy winking smiley
Barri
Met korting komt ie dan op €185.

Dat is echt een no-brainer. thumbs up
Ik heb er even een ander gaspedaal ingestoken vanavond, hopelijk is het beest dan wat beter te temmen grinning smiley

jeejtje wat scherp berri. Hoorde de actie ook op de radio vandaag over de elektrische citigo. vanaf 200 euro op basis van 5 jaar 10.000. Nog steeds een prima actie

Maar voor dat geld wat jij betaald was het voor mij ook een no brainer wat elektrische auto betreft, als 2e auto althans. Ik moet ook maar weer eens in de automotive gaan werken tongue sticking out smiley

@Rob, vervelend, sterkte!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2019 21:11 door AsconaGT.
Ja, dat zijn de voordeeltjes smiling smiley

Ben benieuwd of dit andere gaspedaal werkt!
Sterkte Rob en D.!

Kreeg onlangs van de baas een screenshot van een boete + een huilende smiley in Teams toegestuurd.

ik al balen, €72 is zonde van het geld natuurlijk.
Keek ik beter naar het plaatje, blijkt het op de dag te zijn geweest dat ik m’n auto aan een collega had uitgeleend. Boete was ook op de A2 bij Maarssen, daar kom ik nooit!
Haha Fer, dat mailtje terug sturen was dan genieten big smile smiley
ohh dat heb ik eens jaren geleden gehad toen mn zusje de auto even leende. Door rood! een fikse bekeuring dus.

Totdat ik zag dat het in Enschede was, daar kom ik niet zo vaak, ik terugkijken, was ik dus ook niet grinning smiley Was toch wel fijn

@ Rob, beterschap! Hopelijk valt het allemaal mee.
@ Berry, no-brainer voor dat geld. Dan zou ik het ook wel weten inderdaad!
Die vacature zag ik laatst voorbij komen, leek mij oprecht leuk. Sluit goed bij mij aan en bij mijn (toekomst)wensen, maar standplaats was Amersfoort dacht ik en dat is wat lastig.
Overigens, als het qua invulling van de vacature niet lukt dan moet je het even laten weten. Ik acht de kans zeer groot dat één van mijn collega's dat namelijk wel kan smiling smiley
De vacature bij ons op de afdeling staat nog open, het loopt nog geen storm. Blijft een lastige hoek, een analist met wat autokennis. Standplaats is inderdaad Amersfoort, het bureau hier 2 meter vandaan cool smiley Maar verder zijn er ook genoeg interessante vacatures hier.
nog iemand nodig in de aftersales / quality? grinning smiley Jammer dat hier in de buurt weinig automotive bedrijven zijn

vacatures zijn overigens hier ook belachelijk veel. Word ook regelmatig benaderd, maar hap alleen maar als er echt iets tussen zit wat mij wat lijkt, vrijwel nooit dus. 9 van de 10 zijn het in branches die mij niet aanspreken of de afstand is mij te ver waar ik gewoon simpelweg geen zin in heb om na en voor werktijd meer dan een uur te reizen (en ten koste gaat van mijn vrije tijd)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2019 16:23 door AsconaGT.
rjthefrisian
Vanmiddag met vrouwlief in het ziekenhuis geweest na een periode van onderzoeken en geen leuk nieuws gekregen.

Kan weliswaar vele kanten uit, maar klinkt niet echt positief.
Veel sterkte, en hopelijk slaan jullie je er samen doorheen thumbs up
rjthefrisian

Dat wordt een spannende tijd dus, sterkte in deze situatie.
Rob sterkte en veel beterschap toegewenst voor je vrouw.
Oh jee, onlangs was ik iets teveel met bellen bezig in de auto waardoor ik te weinig aandacht bij het autorijden had. Ik heb toen voor een stoplicht gestaan in de 4e versnelling, ja, dan wil optrekken niet zo goed en viel de motor met een bons uit.
Gelukkig startte de motor prima maar sinds die tijd merk ik wat haperingen.
Gisteren zelfs zo erg dat er bij het gasgeven de motor inhield en er in het display stond: Vermogen inhouden, gebruik minder kopp. en vandaag gebeurde het me nog een paar keer.

Ja, dat koppel heb ik juist de motor voor uitgekozen, heerlijk om bij 2K toeren het gas in te drukken en een duw in de rug te krijgen.
Maar goed, ik wil m'n koppel terug dus maandag mag de Astra naar de dealert voor diagnose. Ben zeer benieuwd wat de oorzaak is..
Ben benieuwd of je m gesloopt hebt, Fer! smiling smiley

Ik zag vanochtend een nieuwe Corsa rijden. Valt niet heel erg op, dus dat is goed. Ik vind het net een Ibiza. Prima model dus, die gaat het vast goed doen!
Mogguh

Ben benieuwd Fer wat er uit komt, de techniek moet zo-iets toch wel kunnen hebben.

Zaterdag een middag/nacht gekazerneerd geweest op een kazerne in de buurt. 's middags dan een leuk moment om met één van de voertuigen wat te gaan toeren.
Uiteraard meteen de grootste mee genomen, en smalle straten op gezocht. Soms had ik de verwarming niet nodig om het warm te krijgenbig smile smiley, maar uiteindelijk stond de auto weer zonder krassen en deuken in de kazerne. Altijd goed om m'n chauffeurs-skills dan ff te trainen.

En gisteren genoten van het prachtige herfstweer, wat mooi ook nu in de natuur met alle kleuren en de zon die door de bomen komt.
Top weekend dus!
Ben ook benieuwd Fer, technisch gezien mag dat ene voorval niet voor problemen mogen zorgen.

Leuk ruud, en inderdaad goed om eens je skills te oefenen. Respect hoor met al die smalle straatjes. Meen mij te herinneren dat ze hier wel eens express met de grote brandweerwagen door smalle straatjes rijden en voor hunzelf en bewoners scherp te houden dat wegen niet zomaar berijdbaar zijn in geval van nood en bewoners de auto's beter moeten parkeren.
Mogguh!

Vanavond richting 's Gravenmoer (of all places) en dan morgen en overmorgen op klantenbezoek; flink wat kilometers vreten winking smiley
Auto gehuurd; volgens de papieren een Golf 7 met DSG... ben benieuwd!

@ Joost: gaspedaal nog steeds in orde?

Maar goed, ik wil m'n koppel terug dus maandag mag de Astra naar de dealert voor diagnose. Ben zeer benieuwd wat de oorzaak is..
Ik ook wel! Kan toch niet zo zijn dat 1x verkeerd optrekken een auto sloopt....

@ Ruud: ik heb daar altijd wel respect voor, met zulk materieel op pad. Laatst een keer bij het leger mogen kijken, maar wat daar ook aan groot spul gereden wordt... zeer indrukwekkend.
Natuurlijk ook goed dat je jezelf op deze manier blijft trainen, kan nooit kwaad!
Mooi dat soort tripjes Ruud big smile smiley
Aantal jaren terug met een vriend een vloer opgehaald in hartje Amsterdam. Hij reed als bijbaan altijd op de vrachtwagen en toen hij eenmaal afgestudeerd was zo af en toe ook nog wel eens een weekend. Dus eerst 's ochtends lossen in Aalsmeer en toen via A'dam weer naar huis. Machtig om te zien dat zo'n vrachtwagen toch door hele kleine straatjes kan en het achterlijk gemak waarmee hij rondstuurde big smile smiley

@ Fer, hopelijk alleen elektronische storing welke ze kunnen wissen, wat kun je nou echt sloep door 1x zo'n grapje?
Ik ben met de Astra wel eens in z'n drie weggereden. Dat ging eigenlijk prima, op het moment dat ik besefte dat de auto niet versnelde zoals ik gewend was kwam ik erachter dat de auto in de verkeerde versnelling stond big smile smiley

@ nieuwe Corsa, ik zag dat mijn dealer hem ook heeft staan sinds afgelopen weekend. Moet toch nog even bandjes wisselen voor de winter, dus zal hem dan eens even bekijken smiling smiley

@ nieuwe Corsa, ik zag dat mijn dealer hem ook heeft staan sinds afgelopen weekend. Moet toch nog even bandjes wisselen voor de winter, dus zal hem dan eens even bekijken
Kan me nog herinneren dat ik bij de Insignia A1 en Corsa D1 nog bij de dealer ben wezen kijken toen ie net uit kwam. Vooral de Insignia was ik best van onder de indruk (was ook een hele stap vooruit tov de Vectra)
Potverdorie...wat heeft Skoda weer een enorme stap gemaakt met die Octavia. Fraai en dik ding hoor!

Waarom zou je in vredesnaam nog een ** kopen?
@Astra, de storing bleek niet met het afslaan van de motor te maken te hebben. Dat is positief thumbs up
De issue bleek al bekend en er moest een herprogrammering plaatsvinden.
Vanmiddag op weg naar huis is het ook niet meer voorgekomen, lijkt positief thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2019 21:56 door Hotdog.
rjthefrisian
Potverdorie...wat heeft Skoda weer een enorme stap gemaakt met die Octavia. Fraai en dik ding hoor!

Vind je? Ik heb meer het idee dat ze wederom een paar uiterlijke wijzigingen hebben aangebracht, de neus verkia’t en de kont vervolvo’t.. maar echt spectaculair is het niet. Het lijkt wel of ze concerngenoot zijn van andere bekende fabriek.. eye rolling smiley
Ik vind de nieuwe Octavia toch wel een erg strak ding! Alleen zo'n touchscreen ben ik niet zo'n fan van.

@Astra, de storing bleek niet met het afslaan van de motor te maken te hebben. Dat is positief thumbs up
De issue bleek al bekend en er moest een herprogrammering plaatsvinden.
Vanmiddag op weg naar huis is het ook niet meer voorgekomen, lijkt positief

fijn, software update dus. Toch fijn als fabrikanten tegenwoordig alles bijhouden en potentiële oplossingen klaar hebben staan.

In mijn tijd bij de dealer. Toen de astra H net uit kwam, toen begon met naar heel fanatiek mee bij opel. Alle problemen moesten geregistreerd worden. Bij problemen die wel vaker voor kwamen komt kwam er een kant en klare nieuws bulletin klaar te staan vanuit de fabriek/importeur. Komt het bij een hele groep auto's altijd voor dan komt er een service actie (automatisch uitgevoerd tijdens onderhoud). Komt de veiligheid in gevaar dan word het zelfs een terugroepactie.
Zo heb ik ook al minimaal 2x een update van de Intelilink verlichting gehad, waarbij ik duidelijk verandering kon merken. Positief voor tegenliggers wellicht, iets minder licht voor mij helaas. Soms verteld de dealer het, soms ook niet.

@ Octavia, echt een hele fraaie auto inderdaad en ik vind die digitale klokkenwinkel echt heel erg fraai bij (o.a.) VAG thumbs up

Zijn er ook al prijzen bekend? smiling smiley
Ik vind de nieuwe Octavia ook erg mooi, evenals de huidige Superb in Nardogrey. Jammie.

Tsjah, dat vraag ik me vaker af. EN ja, de Octavia vind ik ook mooi gelukt. Voorkant is wat twijfelachtig, maar lijn aan de zijkant en achterkant vind ik erg geslaagd.
Ruud heeft een sticker verdiend, voor het selectief quoten cool smiley
Ik vind de nieuwe skoda ook mooi, niet bijzonder, maar gewoon prima. Precies zoals een skoda moet zijn. maar ben wel benieuwd hoe deze in lease trim er uit gaat zien.

Verbaast mij wel telkens over de groei die de modellen telkens doormaken. Dit is toch geen C segment station meer qua formaat
Terwijl de Octavia niet of nauwelijks gegroeid is smiling smiley
niet veel, maar toch weer iets. MIjn laguna is echt een kleintje vergeleken hier bij.
De Octavia en ook de SuperB waren toch altijd al zo ongeveer de grootste in hun klasse?

Ik zie de Octavia o.b.v. de foto's wel zitten als opvolger van de Astra smiling smiley
(Hopelijk is de prijs en de leaseregeling mij gunstig gezind grinning smiley)
AsconaGT
Verbaast mij wel telkens over de groei die de modellen telkens doormaken. Dit is toch geen C segment station meer qua formaat

Zag gisteren op de parking van de Jumbo een Insignia Wagon staan... wat een enorme lengte had die sloep nut smiley
British Racing Green
AsconaGT

Zag gisteren op de parking van de Jumbo een Insignia Wagon staan... wat een enorme lengte had die sloep nut smiley

Ja, dat is echt een mastodont smiling smiley
Denk ook dat doe modellen steeds meer hun eigen glazen ingooien. Het D-segment is steeds meer tanende. Een astra K ST is voor de meeste mensen bv. groot zat ipv een Insignia.

Ben heel benieuwd hoe die Octavia het gaat doen. De vorige ging als een tierelier door de gunstige bijtelling. Vind ik van buiten een prima auto maar van binnen nogal simpeltjes. Deze nieuwe maakt weer een enorme sprong.

Denk ook dat doe modellen steeds meer hun eigen glazen ingooien. Het D-segment is steeds meer tanende. Een astra K ST is voor de meeste mensen bv. groot zat ipv een Insignia.
Helemaal mee eens. Al had ik de Passat van mijn collega zo vol toen we op vakantie wilden vorig jaar grinning smiley Wat dat betreft was de GTS ook echt een ruimtewonder, met bijna 500 liter bagageruimte. Dat mis ik nog wel eens in de Leaf.

Zow, straks allemaal 100km/h rijden overdag in Nederland. Ik vind het niet leuk, maar wel een mooie (tijdelijke?) maatregel om de bouw weer vlot te trekken. In veel gevallen kunnen we in NL toch niet de maximum snelheid rijden. En voor mijn Leaf is het een zegen, ik kom straks wel 40% verder met m'n accugrinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.