Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 

Heerlijk! Lijkt me veel fijner als volledig leer!

Ook mijn idee hoor, Alcantara lijkt mij ook fijner, bovendien stuk goedkoper ook dan leer.

Edit : Mwah, leer is niet echt duurder, Ja je betaald meer maar je krijgt ook wel wat meer ( gebaseerd op uitgaande model Astra, nieuwe model is opeens niet meer te configureren ).

Alcantara bekleding € 999

Ergonomische comfortstoelen, bestuurder en passagier (AGR-gecertificeerd)
6-voudig verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
Verstelbare zitting bestuurders- en passagiersstoel
4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun bestuurders- en passagiersstoel
In drie delen neerklapbare achterbank (40/20/40)
Middenarmsteun achter
Flexfold achterbank (alleen i.c.m. Sports Tourer)
Morroccana bekleding zijkant middenconsole

Lederen bekleding 'Siena II, € 1.499

Ergonomische comfortstoelen, bestuurder en passagier (AGR-gecertificeerd)
6-voudig verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
Verstelbare zitting bestuurders- en passagiersstoel
4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun bestuurders- en passagiersstoel
Verwarmbare voorstoelen én achterbank
Verwarmbaar stuurwiel
Uitstroomopening airconditioning tweede zitrij

In drie delen neerklapbare achterbank (40/20/40)
Middenarmsteun achter
Flexfold achterbank (alleen i.c.m. Sports Tourer)
Morroccana bekleding zijkant middenconsole

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-09-2019 15:20 door Total Loss.
Toch is 500eu extra voor verwarmde voorstoelen en stuurwiel een koopje hoor, als ik zie hoe bizar vaak ik dat gebruik! grinning smiley

Ik zou er, waarschijnlijk, geen cent extra voor over hebben maar het was idd. onderdeel van de lederen bekleding maar ik vind het heel fijn en gebruik het veel vaker dan velen zich kunnen voorstellen.
Ik zou toch voor echt leder gaan, al die nep-kunststoffen vind ik niet wat. Hoewel alcantara wel lekker zacht is.

Ik lees over korfbal. Leuk, HPv2 speelt nu in de selectie/C2 en HPv3 is net begonnen in de E7 grinning smiley
Thuis prijkt er een korfbalpaal in de achtertuin waar ze regelmatig oefenen op het mikken. Alleen dat is al een hele uitdaging..eye popping smiley

De sport vind ik wel leuk, de ouders rond het veld wat minder. Als ik het vergelijk met voetbal van HPv1 ligt de sfeer meer bij presteren dan bij positief aanmoedigen. Op het vb-veld gaat het er veel positiever aan toe.
Verder zie ik HPv2 wel steeds beter en sterker worden, dat belooft nog wat smiling smiley

Als het op verenigingsleven aankomt ben ik gelijkgestemd met Jimmy. De sport is leuk, maar verplicht bardienst draaien kan me gestolen worden..

@Marc, lees ik tussen de regels door dat je morgen een proefrit in de zwarte OPC-line gaat maken?

@Marc, lees ik tussen de regels door dat je morgen een proefrit in de zwarte OPC-line gaat maken?

Nee hoor, die zwarte is trouwens juist geen OPC-line.
In eerste instantie had OPC-line niet echt mijn voorkeur, met name vanwege ontbreken van mistlampen en daardoor wat kale voorbumper, maar zeker aan de achterkant is het OPC-pakket juist wel een stuk dikker en ook de zijskirts staan wel goed.
Van de 3 die ik gepost heb zou ik juist als laatste voor de zwarte versie kiezen.
Maar je gaat wel een proefrit maken?

drinking smiley winking smiley spinning smiley sticking its tongue out
@ Fer.. thumbs upsmileys with beer

@All, eergisteren even met mijn zwager (APK automonteur) gekeken die zijn Spiksplinternieuwe BMW 3 serie, 330i M pakket G20 kwam showen met 1100 km op de teller. Wat een beest, niet normaal.(#datwilikook)
Maar dat terzijde, hij denkt dat als ik het spruitstuk los heb van de 7 dat hij wel gelast kan worden zonder blok eruit te halen. Dus dat gaan we van de week eerst even proberen.
Zo'n afgeplat stuurwiel heb ik ook. Voegt echt vrijwel niets toe in het begin met scherp sturen merk je het soms dat je denkt wat raar maar nu weet ik ook niet beter. De voordelen zijn er ook niet. In krappe sportwagens zal het zeker voordeel hebben maar met een fatsoenlijke auto voegt het niets toe. Zal wel omdat men denkt adt het sportief oogt.

Alcanara heb ik ook in de Laguna, dat is toch wel heel erg fijn! Moet zeggen dat leren bekleding ook super fijn is maar wel sterk afhankelijk van het leersoort. In de astra cabrio en calibra was het toch een nepleer wat niet prettig is. Rij je in een Insignia A met normaal leerpakket is het ook niet echt top, maar kies je daar voor Indian Night of Indian summer bekleding dat is dat echt nappa leer, dat voelt wél heel erg prettig!

Ik vind die astra's met 1.6 turbo wel fraai hoor. Die grijze vind ik juist vreselijk qua kleur. Zwarte wielen overigens ook maar daar kun je makkelijk wel iets aan doen. Maar net als Rob is de kofferbak echt een no-go van de 5 deurs.

Afgelopen week de Laguna voor APK gehad, niets aan het handje, thumbs up
Mogguh

Ik zou toch voor echt leder gaan, al die nep-kunststoffen vind ik niet wat. Hoewel alcantara wel lekker zacht is.
Zo'n heerlijk stofje waarin je de hoofdharen van je vrouw terugvind. eye rolling smiley

Voegt echt vrijwel niets toe
Ik vind het juist wel fijn, heb toch net wat langere benen en dat maakt instappen eenvoudiger.

@ Stoel & Stuurwiel verwarming: Heerlijk!! Vooral die laatste, want ik heb heel snel koude handen.
Het is zelfs zo dat ik bij een nieuwe auto dat er echt op zou willen hebben. (maarjah, ik riep voordat ik de Leaf kreeg ook dat ik nooit meer zonder Xenon wildegrinning smiley)
Astra F
Alcantara.....kan me niet herinneren dat dit in NL geleverd is.
En die 1.6 SIDI motor, die is volgens mij toch fijner als de oude 1.6T en ook minder dorstig?
Meen dat Hans er reeds enige tijd mee heeft gereden.

Zou hem best in een Astra I willen hebben

Alcantara is sinds dit ( 2009 ) modeljaar leverbaar volgens mij. Ik heb begin dit jaar gereden ( was een leenauto van mijn garage ) in een Innovation met Alcantara bekleding.
Ik had in mijn voorlaatste Insignia inderdaad de 170 PK variant van de 1.6 Turbo motor. Deze was iets soepeler en zuiniger dan de 200 PK versie in mijn rode Astra.

Inmiddels heb ik 14.000 km ervaring in mijn Insignia van de laatste generatie. Op een paar teleurstellende kraakjes na een heerlijke auto. Ik blijf er nog wel even in rijden !

........... die rode die inmiddels ruim een jaar te koop staat... onvoorstelbaar.
@Hans, ik vrees toch dat de kleur hem de das om doet.

Ook mogguh trouwens smiling smiley
Ik wil best een rode auto hoor, maar net als wit moet je het ten eerste heel goed bij houden en kan het heel snel goedkoop ogen
Hotdog
Maar je gaat wel een proefrit maken?

drinking smiley winking smiley spinning smiley sticking its tongue out

Als dat al zo zou zijn, dan verwacht ik eerder een BMW 3 of 4 winking smiley
Rood zoals op de CX-5 ja zeker, maar zoals de Astra is ook niet mijn kleur. Brengt wel wat kleur op de weg, dat wel!
Bleh..ik begin echt wat te walgen van de site van VAG-week.

Open ik vanmorgen de hoofdpagina.

Echt..drie artikelen van Audi, drie van ** (drie keer de batterij golf; een film, een nieuwsbericht en nog een vergelijk met de tesla 3) en nu weer vrijwel alleen maar berichten van de **-groep....met als toppunt en artikel met foto's over de E-up terwijl er van de buitenkant geen zak veranderd is...
@Rob Gewoon zoveel mogelijk wegblijven van de voorpagina. Ik reageer daar ook niet meer na mijn ban. Enige wat ik deed was benoemen hoeveel artikelen er op dat moment over VAG gingen en meteen een ban. Ben je 18 jaar lid van een site/forum, je doet niks anders dan benoemen van een feit en je moet daarna smekend op je blote knieën om je account weer terug te mogen. Zegt al genoeg toch.
En toch hebben we hier op het forum al bijna 16 jaar een Opel-topic lopen die nog nooit is overgenomen door enige VAG-idioot (woordgrapje, van vakidioot, voor degene die hier niet tegen kan) of is gesloten door een hielenlikkende moderator.

Ja, de voorpagina is natuurlijk inkomstenbron voor de redactie, zonder voorpagina geen lezers.
E wie het meest betaalt krijgt natuurlijk de meeste aandacht. Kwestie van vraag en aanbod..
VAG heeft zo'n 13% van de nieuwverkopen denk ik, maar 60% van de nieuwsartikelen. Dat hun marketingmachine goed draait weten we wel, maar de media slikt het ook als zoete koek. Een heel artikel over een ander streepje bij het logo? Wat een onzin.
Wel grappig : op het intranet van VW AG was er ook veel commentaar op het logo en dat het logo op de fabriek in Wolfsburg daarom na een paar jaar alweer vervangen werd.

Het meest tenenkrommende vind ik nog wel die Autobild achtige filmpjes dat men al voor het persbericht blijkbaar de auto in het echt heeft ervaren.

of is gesloten door een hielenlikkende moderator.

Ik heb echt 0,0 problemen met de moderators op dit forum zelf, die doen het wat mij betreft echt prima.
Mijn ban kwam dan ook van de schrijver van het specifieke VAG-stukje op de voorpagina waar ik mijn opmerking onder geplaatst had. Zonder enige waarschuwing of opmerking meteen een ban vanwege een onschuldige opmerking. Vandaar dat je me daar echt niet meer ziet. Ik mocht niet benoemen dat op dat moment 11 van de 42 berichten op de voorpagina over VAG gingen.
Nou denk dat vandaag minstens 80% van de artikelen over VAG gaat. En als meest onzinnige het bericht van de e-up en het 'nieuwe' logo.

Heb ook even die ID3 bekeken...vind het design niet onaardig...maar wat een klein kofferbakje..385 l hebben ze het over..geloof ik niks van. Zit totaal geen diepte in.
En dik 1700 kg...gaat toch nergens meer over...

Bleh..ik begin echt wat te walgen van de site van VAG-week.
Tsjah, al kan ik me het wel voorstellen. Als je vooral bij Audi kijkt, die hebben alleen al 16!! modellen, met bij de meeste modellen ook nog een aantal varianten.
Gaan we ff voor t gemak van 3 uitvoeringen uit, heb je 48 modellen waar nieuws over is. En dan komt Skoda, Seat en Volkswagen er nog eens bij.

Tsjah, dat je over een concern met zoveel modellen vaak wat hoort is dan ook niet meer als vreemd. Al krijg ik ook met regelmaat het gevoel dat nieuws vanuit dit concern wel meer voorrang krijgt op deze site, maar dat is al niet meer nieuw.

@ Iphone11: Een snellere processor en beetje vernieuwing van de Camera.
Maar verder weinig spectaculairs.

Ps. In t dorp bij ons staat een mooie GT te koop voor een betaalbaar bedrag. Nu ben je nog wel een keer t bedrag kwijt om de auto strak te krijgen, maar zijn toch wel erg gave wagens. 't is maar goed dat ik in die werkzaamheden niet zo handig ben en er geen tijd voor heb, anders had ik hem direct opgehaald.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2019 08:16 door Astra F.
@Ruud, linkje..

@Nieuws, ik kom nooit op die homepage. Maar dat VAG een groot aandeel heeft in het nieuws komt ook omdat het concern groot en uitgebreid is met diverse merken en ontelbaar modellen zoals Ruud aanhaalt. zijn ze echt vernieuwend, vaak niet maar het is maar net hoe je het verpakt smiling smiley zoals de Iphone 11. Vertel je iets wat je als bedrijf wilt vertellen, of vertel je iets hoe de mensen het willen horen.

@all, Lize is ziek, volgens mij de 1e keer dit jaar. en ze is ook niet echt ziek, maar heeft erg last van haar keel en hoesten waardoor ze nauwelijks slaapt en gewoon uitgeput en lusteloos is. Dus ik heb vanmorgen snel mijn laptop opgehaald op kantoor en werk vandaag zoveel als kan vanuit huis..
Beterschap met Lize! Het heerst momenteel wel weer; veel keelpijn en verkoudheidsklachten. Nu hopen dat je zelf niet de sjaak bent..

merk ik wel vaak; als Milena begint te kwakkelen zijn wij vroeg of laat ook de sjaak..smiling smiley

@ iphone 11; niks van meegekregen..negeer ik stelselmatig net als **..vind Jimmy zijn vergelijk dus ook heel treffend.
Beide een hele goede marketingmachine..en heel veel klapvee loopt er zo achteraan terwijl er producten zijn die een veel betere prijs-kwaliteit verhouding hebben..smiling smiley

@Ruud, linkje..
GT

Beterschap met de kleine Jimmy!!

ID3: Best een nette aanbieding, leuk vernieuwend interieur voor dit merk en achterin voldoende ruimte zo te zien.
Kofferruimte vind ik nog best netjes. Vraag is wat de prijs gaat doen, en hoe hij in de markt staat tov de concurrentie.
Vind het wel sterk dat ze 3 accupaketten aanbieden, daardoor is er voor ieder wat wils.
@Rob Helemaal mee eens! thumbs upwinking smiley

@Jimmy Beterschap voor Lize!

@ iphone 11; niks van meegekregen..negeer ik stelselmatig net als **..vind Jimmy zijn vergelijk dus ook heel treffend.
Beide een hele goede marketingmachine..en heel veel klapvee loopt er zo achteraan terwijl er producten zijn die een veel betere prijs-kwaliteit verhouding hebben..smiling smiley

eens! thumbs up Beide gemiddeld maar prima producten, marketing hebben ze maar al te goed voor elkaar en hoge prijzen. Ergens kun je er ook bewondering voor hebben. Alleen in tegenstelling tot de VW groep is het marktaandeel Iphones toch wel mager. Ze leveren ook telkens in op veel markten de laatste jaren. Blijkbaar trappen veel mensen daar niet meer zo snel in en is men bereid om over te stappen
AsconaGT

eens! thumbs up Beide gemiddeld maar prima producten, marketing hebben ze maar al te goed voor elkaar en hoge prijzen. Ergens kun je er ook bewondering voor hebben. Alleen in tegenstelling tot de VW groep is het marktaandeel Iphones toch wel mager. Ze leveren ook telkens in op veel markten de laatste jaren. Blijkbaar trappen veel mensen daar niet meer zo snel in en is men bereid om over te stappen

Ik heb ook het idee dat anderen (samsung) meer innovaties bieden als Iphone. Als ik kijk naar mooie doorlopende schermen om de hoek wat Samsung bied, en de veel levendigere foto's die je met een Samsung maakt. Daarnaast zijn er veel tv's die op android draaien, dus makkelijk koppelbaar met een Phone.
Als je je Iphone op een gewone tv wilt aansluiten heb je weer extra's nodig.

Het is dat we Iphone op 't werk hebben, en naar mijn idee zijn het hele stabiele telefoons.....maar ik zou hem privé niet snel aanschaffen.
Ruud, Audi heeft niet meer modellen dan BMW of Mercedes dus dat kan het niet zijn.
BMW, even uit het hoofd: 1, 2 cabrio, 2 coupe, 2 active tourer, 2 gran tourer, 3 sedan, 3 touring, 4 coupe, 4 cabrio, 4 gran coupe, 5 sedan, 5 touring, 6 coupe, 6 cabrio, 6 gran coupe, 6 gran tourisme, 7 kort, 7 lang, x1, x2, x3, x4, x5, x6, x7, i3, i8, i8 cabrio, z4, 8 coupe.
Mercedes en Audi hebben beide een vergelijkbaar lijstje. Maar als je naar alleen het nieuws van een nieuw model of facelift kijkt, zie je ook geen verschil. Echter, bij de Volkswagen Group zie je van elke facelift of modelwissel meerdere artikelen. Vijf teasers, vijf scoops, de onthulling, een we-zijn-ook-bij-de-onthulling-filmpje, een interview, etcetera. Dat is het verschil.

@iPhone: ik ben van het andere kamp; Android. Mijn Pocophone bevalt me uitstekend. Ook de camera heeft me op vakantie weer verrast! M heeft een iPhone, maar zit er ook aan te denken weer over te stappen, voornamelijk vanwege de prijs.

@ID3: ik ga 'm volgende week bekijken, ben heel benieuwd. De voorkant ligt me niet lekker op het netvlies, maar het zal hoe dan ook een knaller worden. Ik wil er ook wel in gezien worden hoor, prima ding lijkt me.

Deze vakantie hadden we een Suzuki Celerio als huurauto. We hebben thuis natuurlijk een Alto, dus niet geheel onbekend. De Celerio rijdt wel een stuk makkelijker; alles gaat super licht. Daarbij vergeleken is de Alto oud en versleten. Maar een Celerio is wel een stuk lelijker, gelukkig zie je dat van achter het stuur niet zo. Om op zo'n Grieks eiland te rijden is het wel een topauto; klein, wendbaar en een heel fijn driecilindertje! Bij het verkeerslicht ben je steeds als eerste weg, en bochtige bergweggetjes zijn een feest. Ik ben echt wel een fan van kleine driecilinders; de C1 destijds vond ik ook zo leuk! Alleen boven de 80 is het feest voorbij, maar dat haal je op zo'n eiland toch niet.
Brengt me wel bij de vraag: wat als het A-segment verdwijnt? 75% van de automarkt is in Zuid Europa A-segment huurauto. Nu zag je ook wel wat Polo's, Yarissen en Clio's maar vooral veel Panda's, Alto's, Celerio's, Aygo's. Zonder A-segment moet heel Zuid Europa dus ook een stap groter en duurder rijden, dat is nogal wat.

Net de Focus weer even gewassen en een stukje gereden. Wat een verademing weer. Heb 'm in november 2 jaar in bezit en kan er nog jaren mee vooruit. Zit wel eens te kijken naar wat anders, dezelfde maar dan het facelift model. Maar ik wil dan ook direct wat fijne opties (active city stop, trekhaak wegklapbaar of afneembaar, led achterlichten, evt. xenon, leuk kleurtje) en die zijn schaars. Dat model wordt wel steeds voordeliger in aanschaf valt me op. Zie het over een jaar of één a twee dus wel gebeuren. Daarna komt de tijd dat rijplezier en hybride of volledig elektrisch wel gecombineerd kunnen worden, dus dan komt er vast een plugin. Niet gek met mijn ritten van 30km enkele reis. Maar een Prius zie ik toch niet zo zitten, en een Golf GTE ook niet. Passat GTE zou kunnen, maar is direct zo groot en zwaar. De Focus is me groot zat.
Volgende week weer met een GTE op pad: twee dagen Frankfurt met onze poolauto.
Zo'n blauwe focus st-line van de vorige generatie Focus mag er bij mij ook wel voor de deur staan! Alleen volgens mij heeft hetzelfde manco als de echte ST... geen trekhaak mogelijk..dan valt ie echt af. En dan wel met een echte viercilinder!

Edit: toch wel mogelijk op de STline met wat zaagwerk..winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-09-2019 22:23 door rjthefrisian.
Op zo'n ST line kan inderdaad gewoon een trekhaak, een afneembare van het merk Witter kan heel mooi gemonteerd worden. Maar ik vind een Titanium eigenlijk leuker, en die zijn ook wat luxer.

Zit wel eens te kijken naar wat anders, dezelfde maar dan het facelift model. Maar ik wil dan ook direct wat fijne opties (active city stop, trekhaak wegklapbaar of afneembaar, led achterlichten, evt. xenon, leuk kleurtje) en die zijn schaars

toevallig doet een van mijn beste vrienden binnenkort zn focus weg. Super de luxe met volgens mij vrijwel alle opties, zelfs ambient verlichting die je in allerlei kleuren kunt instellen met een draai ding in het dak. Xenon, adaptive cruise control, stoel en stuurverwarming. Erg mooi ding, 1 nadeel; het is een diesel. Zijn opvolger word geen nieuwe focus, hij vind het simpelweg geen mooie auto. Grandland x staat op de nominatie.
Ook al een SUV dus. Ik snap niet waarom iedereen zo'n hoog ding gaat rijden...
Ik ook niet, maarja, hij vind de hoge zit fijn, en zijn vrouw vind het heel mooi, hij wil weer veel luxe met een budget van rond de 34.000. En ook flink wat kofferruimte. Grandland business executive en enkele opties dan heb je een volle bak en met dat budget een van de ruimste in zn klasse volgens hem.

En ergens begrijp ik het ook wel hoor, maar ik zou prive liever voor een station kiezen. Zijn als occasion betaalbaarder, doorgaans beter rijdend,, lichter, net wat praktischer en zeker geld; hoe kleiner de SUV hoe ongelukkiger het ontwerp uit valt. Man wat zijn sommigen niet om aan te gluren.

Als ik zo'n nieuwe defender of G-klasse zie; die wil ik best voor de deur hebben cool smiley

Ook al een SUV dus. Ik snap niet waarom iedereen zo'n hoog ding gaat rijden...
Ik snap het wel, zou zelf ook zo in een Mokka of Grandland stappen. Hoge auto's hebben een makkelijke instap, kofferruimte op een mooie hoogte, je kijkt wat hoger over het wegdek heen, ze zijn veelal ruim en ze zien er tegenwoordig lekker stoer en sportief uit.

Pa is trouwens nog altijd in zijn nopjes met de Mokka X. smileys with beer
Ik kan er niets aan doen, maar zeker die kleine gebakjes zoals een captur, mokka, ecosport en soortgenoten een zwaar 55+ gehalte hebben.

Ik snap het wel, zou zelf ook zo in een Mokka of Grandland stappen. Hoge auto's hebben een makkelijke instap, kofferruimte op een mooie hoogte, je kijkt wat hoger over het wegdek heen, ze zijn veelal ruim en ze zien er tegenwoordig lekker stoer en sportief uit.

zeker die compacte dingen zoals een captur of mokka vind ik persoonlijk ronduit krap, zeker op de achterbank waar ik wel eens heb gezeten. Kan mijn benen wel kwijt doordat je wat rechtop zit maar echt ruim is het allemaal niet. Kofferruimte heb je de liters wel maar die zitten in de hoogte, ik mis dan een beetje de diepte. Weet niet hoe anderen rijden maar zowel de captur als mokka vind ik matig rijden qua onderstel en sturen en wegen daarnaast ook nog eens flink wat., vebruikt ook nog eens meer door de hoge koets, kosten meer in aanschaf. Voor het zelfde geld heb je een astra station (of soortgelijk) die zo'n compacte SUV op vrijwel alle fronten verslaat behalve die hoge zit.

zag gisteren wel een suzuki Jimny rijden, die vind ik dan wél weer heel leuk! big smile smiley In ieder geval stoer, maar ruim zijn die ook niet en volgen mij ook aardig kostbaar. En ook die schijnt matig te rijden.

blijf mij wel verbazen dat de markt voor grote MPV's echt helemaal over is. Natuurlijk is die markt klein maar dat echt iedereen weg ging uit de markt verbaast mij wel. Je hebt niet alleen de hoge zit, maar ook echt veel ruimte, comfort en luxe. Ja dat heeft zijn prijs, maar dat hebben de grotere SUV's ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2019 12:36 door AsconaGT.
AsconaGT
blijf mij wel verbazen dat de markt voor grote MPV's echt helemaal over is. Natuurlijk is die markt klein maar dat echt iedereen weg ging uit de markt verbaast mij wel. Je hebt niet alleen de hoge zit, maar ook echt veel ruimte, comfort en luxe. Ja dat heeft zijn prijs, maar dat hebben de grotere SUV's ook.

Zet er een beetje zwarte plastic op,
laat hem wat stoerder ogen,
en je hebt een MPV...

Wat is een tweewielaangedreven MPV anders dan een gecamoufleerde SUV???

Ik kan er niets aan doen, maar zeker die kleine gebakjes zoals een captur, mokka, ecosport en soortgenoten een zwaar 55+ gehalte hebben.

Ging hierover iets positiefs schrijven, maar bedenk net dat ik ook in de 55+ categorie val winking smiley
ik zie mezelf best wel rijden in een XC40,
en de Kona/Stonic vind ik een leuk hebbedingetje.

Wat is een tweewielaangedreven MPV anders dan een gecamoufleerde SUV???

om te beginnen veel meer ruimte, zitgedeelte is iets meer naar voren geplaatst. voorruit ook met dubbele stijlen wat niet alleen een heel ruimtelijk effect geef. Het is daadwerkelijk ook fors ruimer. Meer aflegmogelijkheden.

losse stoelen op 2e en 3e zitrij (3 of 5 gelijkwaardige stoelen). Bij veel merken kun je de complete stoelen er ook nog uit halen of bij elkaar zetten zoals de voyager. Door die ruimte ook plek voor klaptafeltjes , opbergmogelijkheden in de vloer (ken ik van de renault).

Met name de losse (gelijkwaardige) stoelen hoor ik veel mensen over klagen in mijn omgeving dat er er maar weinig meer is, zeker gezinnen met 3 kinderen. Om maar niet te spreken over nog grotere gezinnen. Maar blijkbaar is bij de nieuwkopers de vraag nihil. Galaxy, S-max en Sharan zijn meende ik nog te koop al dan niet via een omweg maar het is nagenoeg uitgestorven. Ik ben er overigens niet voor in de markt hoor drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2019 14:07 door AsconaGT.
Pas een beetje op jongens..... ik nader de 55+ grens ook al, dit jaar nog.

Heb echter niets met die hoog op de poten auto's. Mijn vader heeft een Kuga, best een mooie auto. De Grandland X heeft ook wel wat maar ik zie me zelf er niet in rijden.

In mijn huidige auto zit ik weer lekker laag; beter dan in de vorige. Dat geeft een prima gevoel met de auto. De auto van mijn vader is veel afstandelijker...
En de ruimte met een part-time gezin is in de Insignia meer dan voldoende ! Ruimer dan de Grandland X of Kuga denk ik..
Ook ik heb niks met SUV's. Ze zijn minder ruim en praktisch dan een ST, onzuiniger, zwaarder, hebben een veel hogere tildrempel (hond). Tsja een hoge zit; als je rugklachten hebt oke. Maar door de hoge opbouw en hoge zit rijdt het allemaal minder strak dan wanneer je dicht bij de weg zit.

Merk ik in de C3 al die vrij hoog is.
Maar ook de X1 van pa rijdt gewoon minder strak dan een "laagbijdegrondse" BMW (bv 3-serie). En dat vind ik juist heerlijk..winking smiley

Denk toch dat het gros van de SUV's gekocht wordt vanwege hun stoere uitstraling getuige er ook steeds meer mensen onder 50 in gaan rijden.

Toch zitten er wel leuke modellen bij. om te zien. Ik vind de 3008 goed te pruimen en ook de nieuwe captur ziet er ook best goed uit!
Er moet wel wat lijn in zitten en niet te hoog. Dan is het wel te doen. Met de Mokka heb ik bv weinig. Vind ik echt een ouwbollig ding.
Ik snap een SUV best wel, met name de hoge zit en daardoor een veel beter overzicht is een voordeel al verdwijnt dat voordeel snel als opeens iedereen een SUV gaat kopen. Beter rijden want lager bij de grond boeit me ook niet, ik ben geen coureur en op basis daarvan koop ik geen auto's. Minder ruim is voor mij ook niet boeiend. Al met al zou ik niet perse kiezen voor een SUV nu maar wie weet in de toekomst, zou een SUV trouwens wel altijd prefereren boven een stationwagen.

Deze mag je zo voor mijn deur zetten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2019 16:28 door Total Loss.
Heb niks tegen 55+ers hé big smile smiley maar zeker die compacte dingen zoals crossland x, etc. worden wel door bepaalde mensen gekocht. Maar zoals rob zegt zijn er ook steeds meer jongere mensen die zoiets kopen. Hoe krampachtig fabrikanten ze ook hip en stoer willen doen lijken ben ik niet overtuigd.

Vandaag de up weer terug van de garage, krijg netjes een VIDEO van de monteur.

Je kunt je afvragen wat het toe voegt, en als ik de beurt zelf moest betalen denk ik wel van; filmpje duurt bijna 9 minuten, tarief van monteur 80 euro, dat is dus 12 euro. Ookal zijn die beurtprijzen vaste tarieven. Maar grappig is het wel. Ik kende het al van de Ford garage hier, maar blijkbaar doet VW het ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2019 17:30 door AsconaGT.
Geinig. Ruitenwisserbladeren...is dat twents..smiling smiley

Maar heb toch liever dat ze de tijd van het filmen echt aan de auto besteden.
rjthefrisian
Geinig. Ruitenwisserbladeren...is dat twents..smiling smiley

Maar heb toch liever dat ze de tijd van het filmen echt aan de auto besteden.

ja ik grapte thuis al, groeien die dingen aan de bomen of zo grinning smiley maar idd, liever de tijd gewoon aan de auto besteden. Het is dat het een leasebak is. Geinig is het wel.

Dit keer ook keurig gewassen, stoel hebben ze niet aan zitten rommelen, kreeg nog pepermuntdoosje mee. Fijne gratis E-bike als vervangend vervoer. In tegenstelling tot de vorige keer nu gewoon top thumbs up
Ik ben ook niet overtuigd.. Wel bij grote SUV's hoor, X5, Jeep, G klasse, Range Rover.. Maar die hip en trendy modellen... naaah doe maar een station dan.

Lize is helaas nog steeds ziek, ik ben vandaag wel @ work, Lize bij mijn moeder gebracht maar man man man, wat sneu zo een klein hoopje mens, je kan er niets mee. Ze heeft buikpijn.. That's it, en wat er in gaat... Tadaaaaa komt er ook weer uit.
Mogguh!

Mijn ouders hebben eerst 2 MPV's gehad en nu een SUV; hoge zit vinden ze fijn en mooi het overzicht op de weg.
Opvolger (over een jaar of 2) zal ook vast weer een SUV worden, maar dan wel iets met fatsoenlijk PK's.

Ik hoef nog niet persé aan een SUV, maar er komt genoeg voorbij wat ik best wel mooi vind; 3008, Mokka, Grandland, x1, etc
Op nummer 1 staat de X2; veel in Luxemburg gezien en ik vind 'm gewoon tof thumbs up

Ik ben er overigens niet voor in de markt hoor drinking smiley
En anders moet je maar even laten weten als de Laguna in de verkoop gaat tongue sticking out smiley

@ Onderhoudsvideo: dat hoeft van mij ook niet persé...kost extra geld en dan moet ik weer 9 minuten naar een filmpje kijken om te weten wat er aan de auto is gebeurd.
Ik heb laatst de Peugeot voor onderhoud naar een zelfstandige gebracht en natijds liet ie me alle onderdelen zien die hij had vervangen en al het oude spul had ie bewaard: dat vind ik wel weer mooi.
Als je hetzo uitrekent is het best een duur filmpje ja. Van mij hoeft het ook niet. Gelukkig kom ik bijna nooit bij de dealer, een kennis doet het onderhoud en ik help dan mee. Binnenkort is het weer tijd, in november meestal.
Als de wagen vanop een vaste camera in beeld gebracht werd, dan kost het enkel de camera aan- en weer uitzetten als extra-tijd.
En ik kan me echt niet voorstellen dat een tweede mecanicien de hele tijd naast de man loopt die het onderhoud uitvoert om daarbij alle werkzaamheden met een handcamera te filmen.
Denk je niet dat hij van te voren alles zelf eerst heeft nagelopen en gecontroleerd heeft alvorens hij dit filmpje heeft gemaakt?

Je wil met inspecteren toch 2 handen vrij hebben, goed voelen met 2 handen of er speling zit, etc. Met een camera in de hand komt dat de inspectie niet ten goede. Het is aan de manier van filmen en de bepaalde hoeken die worden aangenomen is het ook geen body cam zoals men dat van de politie kent.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.