Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
@Joost Toch al wel 5 jaar.. Dan heb ik niets gezegd smiling smiley

Gisteren 1,5 uur bezig geweest om 1 moer van de schopbreker achter los te draaien.. en of die schokbreker lek was.. Zit 0 druk meer op smiling smiley maar goed dat ik dus vandaag een custom made setje bestel bij GAZ suspensions in the UK.
Een huis verkopen in deze tijden kost doorgaans niet zoveel moeite als de woning een beetje courant is, dat zal dus wel lukken smiling smiley

@ Jimmy, ik ken GAZ niet is dat de holy grail voor kitkars?

Hier een tegenvallertje na het "groot onderhoud" van afgelopen maandag. Bandenspanning had ik natuurlijk niet gecontroleerd, vanmorgen gaf de auto een melding dat rechtsachter nog maar 1,9 bar had angry smily
Vanmorgen geen tijd om er wat bij in te doen, maar tijdens het rijden werd het ook niet slechter. Liep uiteindelijk weer op naar 2 bar door het rijden.
Vanmiddag maar even wat lucht bij in blazen, de band inspecteren en hopen dat het goed gaat. Naast dat ik niet op een lekke/leeglopende band zit te wachten met +/-2000km voor de boeg de komende dagen, zou dat ook de 3e (!) lekke/kapotte band worden in drie jaar tijd. Daar waar ik in alle voorgaande jaren nog nooit een lekke band heb gehad.angry smily
@Richard, nou nee zeker is GAZ niet de holy grail, holy grails kan ik a) niet betalen en b) heeft meer nut op een circuit auto of een kitcar in een hoge prijsklasse, Caterham/ VM/ DAX etc...
Maar GAZ is een merk dat ook voor 1 set schokbrekers deze voor jou op maat, demping en hardheid kan fabriceren voor een normale prijs. Ik laat een set op maat maken, waarbij ik de demping en hardheid zelf kan instellen zowel voor als achter. Dit voor een acceptabel bedrag. Waar je hier nog niet eens een basis Koni set kan kopen.
Alleen de veren moeten we nog uitzoeken, welke gewicht deze moeten kunnen dragen.

Naast dat ik niet op een lekke/leeglopende band zit te wachten met +/-2000km voor de boeg de komende dagen, zou dat ook de 3e (!) lekke/kapotte band worden in drie jaar tijd.
Haha, dat valt me dan nog mee, ik zit momenteel al op de 2e lekke band in 2 maand tijd.grinning smiley En dan is het super gemakkelijk dat ik zonder afspraak ff langs de dorpsgarage kan rijden die het ff fixed.

@Joost Toch al wel 5 jaar.. Dan heb ik niets gezegd
Ik vind 5 jaar anders niet lang. Er zijn mensen die zelfs langer met een auto doengrinning smiley
Vijf jaar, had ik niet gedacht! Mijn vorige huis heb ik nog geen vijf jaar gehad, heb er ruim drie jaar in gewoond.
Barri
Vijf jaar, had ik niet gedacht! Mijn vorige huis heb ik nog geen vijf jaar gehad, heb er ruim drie jaar in gewoond.

Relatief kort hoor, wat een koophuis betreft dan.
Afhankelijk van meer dingen natuurlijk maar bij kopen, verkopen en verhuizen komt toch altijd een partij met extra kosten mee, dus idealiter verhuis je zo min mogelijk en maak je iedere keer een grote stap naar je volgende huis.

Edit : Kwam deze tegen. Knap hoe ze dat jaren '60 sfeertje hebben weten te creëren. te koop

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2019 20:07 door Total Loss.
Creëren of hebben ze er echt gewoon niks aan gedaan al die tijd? Ondanks dat het oude bende is ziet het er wel netjes en nog niet compleet afgeleefd uit, lijken me dus nette mensen. Ik vrees dat je de hele woning wel mag gaan strippen en moderniseren

Mijn eerste woning heb ik twee jaar gehad, best kort maar het loopt zoals het loopt. Ondanks alle bijkomende kosten niet slechter van geworden, huidige huis blijven we hopelijk iets langer zitten.
Wat een ouwe meuk, die in Dordrecht. Die mag je nog helemaal leeg meppen. Bij mij om de hoek staat er net zoiets: [www.funda.nl]
Zelfs nog met lavet! Grappige is dat de overbuurman dat ook nog had.
Barri
Wat een ouwe meuk, die in Dordrecht. Die mag je nog helemaal leeg meppen. Bij mij om de hoek staat er net zoiets: [www.funda.nl]
Zelfs nog met lavet! Grappige is dat de overbuurman dat ook nog had.

Bizar hey. Denk echt dat die huizen destijds nieuw van de tekening gekocht zijn door huidige eigenaars. Daarna nooit meer wat aan gedaan en komen nu te koop.
Mij vorige huis had ik ook van de eerste bewoner. Wel ideaal, want dan is er niet veel gerommeld. Geen drie lagen tegels in de keuken of badkamer bijvoorbeeld.
Barri
Mij vorige huis had ik ook van de eerste bewoner. Wel ideaal, want dan is er niet veel gerommeld. Geen drie lagen tegels in de keuken of badkamer bijvoorbeeld.

Dat is waar, je hebt dan inderdaad geen prutswerk. What you see is what you get.
Mooie is wel vaak dat juist die huizen vaak heel goed onderhouden zijn van buiten, dus niet gemoderniseerd maar technisch en optisch wel heel goed netjes gehouden.
Goedemorgen!

Hier weer terug van een paar dagen Zwitserland. Beetje kort, maar wel een lekker tripje. We zaten bovenin Zwitserland dus qua afstand goed te doen.
We waren bij familie op bezoek, dus privé gidsen bij ons waardoor we in de twee volle dagen toch ook nog best veel hebben gezien. Ik had nog even met m'n voeten in de sneeuw willen staan, maar dat is nogal een dure exercitie aangezien je dan +/- 50eu p.p. kwijt bent aan kabelbanen e.d.

Wel nog even met onze voeten in de Zurich See gestaan, best fris met 14 graden maar er waren al een paar gekken die er in zwommen nut smiley
Mooie huizen ook daar langs het water, althans degene die je kon zien de meesten hadden een behoorlijk groot automatisch hek voor de oprijlaan. Zurich moeten we nog een keer heen ipv alleen doorheen rijden, want dat zag er uit als een erg mooie stad.
Naast dat we "privé gidsen" hadden was het ook fijn om ze als tolk te hebben. In Zwitserland kun je gewoon Duits praten, maar ze praten standaard Zwiters in tig dialecten en dat kon ik toch echt niet volgen nut smiley

Verder hopen dat we er zonder boetes vanaf zijn gekomen. Ik heb in Zwitserland echt m'n best gedaan om de hele tijd hooguit de max snelheid te rijden, maar de flitskasten staan daar soms echt smerig verdekt en op smerige plekjes opgesteld. (stevig heuvelaf, net na een km bord, je moet dan echt afremmen ipv uit laten rollen)

Gisteren op de terugweg via de Nordschleife gereden. Onderweg richting Adenau kwamen we al erg veel tracktools tegen, al dan niet op een trailer dus ik was al bang dat er niet veel meer te doen zou zijn. Eenmaal geparkeerd bij de Lidl in Adenau was het toch best wel gezellig druk, maar de op de baan was het rustig. Trap omhoog bij Breidscheid, even de webcams gecheckt en de auto's stonden net weer voor de slagboom. Het geweld ging dus net van start! cool smiley
Stuk verder omhoog gelopen bij Breidscheid, maar ineens was het weer erg rustig. Nog verder gelopen en het bleef rustig. Webcams gecheckt en daar bleek de baan dicht.
Even later kwam de Streckensiegerung voorbij en een politieauto, dat is vaak geen goed teken. Daarna een Audi langzaam rijdend, maar een hoop verfrommeld plaatwerk. Tot slot een Unimog met op een aanhanger een hoop nieuwe vangrail delen, plus weer een Streckensiegerung.....
Dus het hele stuk maar weer teruggelopen en op naar de ingang, even rondje over de parkeerplaats. Dat was ook een uitdaging, op alle wegen rondom de ingang stonden overal auto's in de berm geparkeerd want parkeren op de parkeerplaats bij de ingang was niet mogelijk.
Over de openbare weg bij Dottinger Höhe rijden kon ook niet, want daar was ook een groot ongeluk gebeurd nut smiley

Wat er op en naast de baan is gebeurd weet ik (nog) niet.

Kortom, het was kort maar krachtig en toch even lekker de benen gestrekt halverwege de terugreis. Lekker stukje door de Eifel getourd en we waren op tijd weer in huis smiling smiley
Klinkt als een paar heerlijke, maar volle dagen! Erg tof en zeker te kort, dat kan ik me voorstellen.
@Nurburgring.. Ja dat is wel apart, dat je daar dan niets over hoort. Jammer dat er niets te beleven was.

Hier zijn we zaterdag naar de Beekse Bergen geweest om vervolgens bij mijn ouders op de camping aan de barbecue aan te schuiven smiling smiley.
Zondag zijn de dames met een vriendinnetje gaan zwemmen, ik heb de 7 gewassen. en daarna een dik uur gereden maar warm, warm... Bij mijn voeten was de temperatuur 57 graden.. Niet normaal. Maar wel lekker uitgewaaid smiling smiley De motor had het ook warm, die liep op de stilstaan stukjes toch wel naar de 93 graden.. Toch maar een radiateurtje bij plaatsen als mijn schokbrekers binnen zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2019 10:35 door Corsa 20SEH.
Er is daar genoeg te beleven hoor, het is er (zeker bij mij weer) vaak gezellig druk. Het is daar in de omgeving een walhalla van interessante auto's. Natuurlijk tig geprepareerde BMW's van alle leeftijden, al dan niet aangepaste Porsches die serieus hard rondgaan, maar ook heel veel aangepaste Clio's, Megane's, oude Golfjes en zelfs een Volvo 480 met rolkooi big smile smiley
Als je dan bijv. in Breidscheid staat te kijken dan ruik je de warme remmen en onverbrande benzine, als autoliefhebber mooi om te zien (en te ruiken).
Daarnaast kun je ook gewoon op een terrasje aan een doorgaande weg gaan zitten eten en drinken of een ijsje halen waarbij al het mooie spul voorbij komt gereden, ook de mensen die niet het circuit op durven/willen. Heb gisteren een paar keer een knalgele Corvette C7 met een oud stel erin en een Ferrari 812 voorbij zien komen.

En zelf door de Eifel rijden is ook een genot. Brede slingerende wegen met goed asfalt waar je op veel plekken gewoon 100 mag, maar waar doorgaans ook niet zo heel veel gecontroleerd wordt smiling smiley

Jammer dat het voor mij met 3 á 3,5 uur net te ver rijden is anders ging ik er vaker een dagje kijken.

Kun je bij de 7 niet makkelijk ergens een opening maken zodat je wat meer rijwind bij je voeten hebt? Dan wel zo maken dat het ook af te dichten is, ander is het op minder warme dagen misschien al snel weer te vlot.
Ik herken het overigens van het motorrijden, prima te doen op dagen zoals gisteren zolang je maar blijft rijden. Aangezien het motorblok tussen je benen zit komt alle warmte bij stilstaan of langzaam rijden (< +/- 70 km/u) via je benen omhoog en dat is WARM. Zelfde geld voor de motortemperatuur, die loopt bij stilstaan of binnen de bebouwde kom heel rap op naar 100 á 105 graden waarna de koelfan aanslaat. Zodra je 70 of sneller rijdt zakt het door de rijwind gelijk weer naar +/- 90
@ Richard, nee dat is niet mogelijk, of ik zou een airco moeten inbouwen.. smiling smiley alle lucht die ik bij mijn benen zou krijgen komt uit bij de motor vandaan.
Op de motor was dat net zo ja, rijden is top maar stilstaan of langzaam gaan.. is jas open, helm open en wapperen met je koppelhand.

de 7 pakt eigenlijk net te weinig koele lucht, koelfan slaat al aan bij 85 graden, blijft ook prima 85-90 graden maar mij stoplichten enzo vind ik het toch wat te spannend. Maar je kan vrij simpel een extra radiateur van een Polo in de neus plaatsen en deze doorlussen. Dan pakt hij genoeg koeling.
Midje!!

Zow, een bewogen weekend achter de rug. Dat begon woensdagmiddag toen ik net iets verder met de Leaf wilde rijden als dat hij zelf wilde. Op zo'n 5km vanuit huis gestrand met een lege accu. grinning smiley Vervolgens binnen een uur netjes door de sleper afgesleept en thuis voor de deur afgezet. Daar met een gewone stekker de auto 2 uur opgeladen, waarna er toen weer prik in zat om naar mijn laadpaal te rijden. cool smiley Vrijdags ben ik er mee naar amsterdam gereden, wat opzich best goed ging. Onderweg 2x tien minuten geladen.
Iets wat overigens niet nodig was geweest als de laadpaal op de parkeerplaats waar ik 's avonds geparkeerd stond sneller kon laden.

Zaterdag een brandweercollega gehad die trouwde. Overdag een mooie ceremonie op het singraven (zijn we toen met de meeting doorheen gereden.) En 's avonds een mooi feest gehad.
Living on the edge Ruud! grinning smiley
Ik heb afgelopen weekend niet zo heel veel elektrische auto's gezien. In Zwitserland zie je ze af en toe, in Duitsland zelden zeker als je het vergelijkt met Nederland. Wel heb ik bij elke (tank)stop laadmogelijkheden gezien en stonden er altijd minimaal 1 á 2 Tesla's bij te laden. Anders dan Tesla's heb ik überhaupt niet gezien.
In Zwitserland zelfs een NL's Model P gezien en opzich is die afstand ook goed te doen +/- 900km moet volgens mij te doen zijn met 2x laden en een niet al te hoog tempo. Met het tempo wat wij hebben neergelegd red je dat absoluut niet grinning smiley
Mogguh!

Back @work! Wel effe wennen als je gisteren nog in Zuid-Duitsland zat. Maar wat was het geweldig!

Heenreis ging op zich smooth maar wel erg veel last van de stortvloed aan vrachtwagens op de Duitse wegen..man man...voor al rondom de grotere steden echt rijen en rijen en rijen en rijen aan vrachtwagens. Wat heb je dan een hondenbaan..alleen maar in de file en op de rustplaatsen is het vechten om een plekkie.

We kwamen daardoor net iets te laat aan bij BMW Welt. Keurig ontvangen door twee jongelui van BMW Nederland en kregen eerst een driegangen lunch met heerlijke gerechten en overvloedige wijn..winking smiley Aansluitend werden we begeleid door een gids door het museum, de fabriek en aansluitend BMW Welt. We hadden mazzel..we waren maar met zijn vieren terwijl de groepen per gids normaal veel groter zijn.

Met name het productieproces heeft het meeste indruk gemaakt. In Munchen worden de 3-serie (sedan en tourer) en de (M)4-serie door elkaar heen gemaakt.
2000 robots, 8000 man personeel, 1100 auto's per dag...het carrosserie proces en het spuitproces is bijna volledig gerobotiseerd. Machtig mooi is om te zien hoe die robots zich op de productielijn storten. Alleen de motoren en het installatiedeel van interieur en elektronica is met name nog handwerk.

Vooral het spuitproces is erg bijzonder. Robots doen alles en alles wordt gewoon door elkaar heen gespoten. Door het plaatwerk en de spuitinstallatie/verf een lading te geven trekt het plaatwerk de verf aan en wordt er bijna niets verspild. Ze rollen zo door de spuitstraat heen, kwartiertje drogen en klaar is kees.

Helaas natuurlijk geen foto's mogen maken.

Na door BMW Welt te zijn geleid kregen we nog wat lekkere hapjes met bier en mochten we onze weg gaan. Waren toen ook wel aardig gaar na een kort nachtje, de autorit en de de 4 uur durende tour en de hitte (30 graden buiten; binnen oplopend naar 40).
Doorgereden naar hotel zo'n half uurtje van Munchen. Ook super. Oud slot waar en hotel van is gemaakt en s avonds heerlijk nog in de biergarten half liters zitten drinken onder het genot van een flammkuchen. Die Duitsers zijn gewoon bijzonder vriendelijk en een uitstekende gastronomie! Veel en lekker voor weinig.

De volgende dag na een zeer uitgebreid fruhstuck weer in de auto gestapt en eigenlijk een vlekkeloze terugreis gehad en waren we gisteravond rond etenstijd weer thuis.

Qua rijden deed de X1 van pa het voortreffelijk. Magistrale automaat-motor combinatie. Rustig te rijden maar ook bloedjesnel als het moet. We hebben relatief rustig gereden (zeker mijn pa winking smiley vind verbruik belangrijker dan effe lekker genieten van de power) en gemiddeld toch 1: 15,2. Een tank heen en een tank terug.
En wat echt verslavend is om effe het gas in de trappen, de automaat terug te laten schakelen en flink weg te trekken en de heerlijke brul uit de uitlaten te horen.
Nee daar kan geen auto op batterijen aan tippen....

Maar ik ben nog niet klaar voor een SUV. Ik vind zo'n hoge zit en carrosserie veel minder prettig. Liever lekker dicht op het asfalt en daardoor ook minder overhellen.
Ook de navigatie van BMW was niet heel erg duidelijk bij splitsingen en afritten waardoor het paar keer mis ging.

Qua auto's natuurlijk prachtig daar. Veel porsches, ferrari's, de Duitse drie en gegeven moment werden we door Koeningsegg Agera ingehaald..was net de batmobiel..
Aantal Opels en Fords viel mij erg tegen. Wel hele erg regiogebonden..je kon wel zien waar het geld zat...daar was het alleen maar A6 en 5-serie wat de klok sloeg...voor mijn gevoel zag je veel minder mercedessen. Vooral de nieuwe A6 en nieuwe 5-serie zag je erg veel.

Maar eigenlijk ook een donderssaai wagenpark in Duitsland..op een parkeerplaats sta je alleen maar tussen de zwarte, grijze, of zilveren versies van alle modellen van de Duitse drie..wat kleur en wat variatie zou Duitsland goed doen.
De ** Tiguan zag je ook heel veel maar vraag me af of die er ook in een andere kleur dan donkergrijs/zwart is?

Ook zaten we gegeven moment in in het Sauerland in een race tussen een 5-serie, Q5 en een M4..waarbij de laatste de 1e twee flink de oren heeft gewast..winking smiley
rechts inhalen, vreselijke snelheden en idioot weggedrag..het kan allemaal..winking smiley

Tot zover kort verslag van deze zeer geslaagde trip!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2019 09:41 door rjthefrisian.
Gaaf Rob! Leuk verslagje ook.
Ben je bij die fabriek naast BMW Welt geweest? We vroegen ons pas af of daar nog productie plaats vindt.
En Duitsland bevalt mij ook elke keer weer uitstekend als ik er ben. Fijn land!

Dat wagenpark klopt wel ja. Dik spul maar allemaal grijs en zwart.
Duitsland is een heerlijk land. Die Baustellen zijn vaak irritant. En qua auto's zijn er vaak pareltjes te zien! Verder zijn Duitsers natuurlijk vrij conservatief qua auto's. Wel dikke en dik aangeklede modellen maar wel main stream qua kleur en model.

Ben je bij die fabriek naast BMW Welt geweest? We vroegen ons pas af of daar nog productie plaats vindt.

Yes..daar zijn we geweest. Daar worden de 3-serie en 4-serie gemaakt. Vlakbij Munchen staan in Beieren ook de fabrieken in Dingolfing (grootste in Duitsland) en in Regensburg.

In totaal 8 fabrieken in Duitsland.

Die Baustellen zijn vaak irritant.

Jah en de daarbij behorende wegversmallingen vaak vreselijk smal..met de hoge en onoverzichtelijke X1 was het vaak een uitdaging om vrachtwagens te passeren.

En Duitsland bevalt mij ook elke keer weer uitstekend als ik er ben. Fijn land!

Absoluut. Prachtige omgevingen, zeer vriendelijke mensen, alles netjes en verzorgd en je voelt je er direct thuis.
Leuke ervaring dus Rob! heeft je vader het ook naar zijn zin gehad? Want hij stond toch in het zonnetje natuurlijk smiling smiley
Gaaf Rob, mooi verslag waarbij ik me een inbeelding kan maken hoe die fabriek eruit ziet.

Duitsland kan idd heel erg mooi zijn, vooral in het voorjaar en de zomer is het er prachtig. Helemaal als je een stuk van de snelweg af gaat kom je nog veel meer moois tegen.
Ik voel me er ook bijna altijd wel thuis.

Morgen ga ik ook naar D, al is het maar 5km over de grens..
m’n broer woont in de grensregio en voetbalt daar in de finale van de kreispokal, een soort KNVB-beker maar dan wat regionaler. Hij weet alleen niet dat ik ‘m kom aanmoedigen smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2019 15:57 door Hotdog.
Dank voor de felicitaties smiling smiley even offline geweest, hoewel Scandinavië behoorlijk ontwikkeld is is het met de beschikbare WiFi wat minder gesteld. 4g overigens uitstekend, maar probeer dan weer wat mijn databundel in de gaten te houden. Wij zitten intussen net onder Trondheim, na de lofoten en vesteralen bezochte hebben. Schitterende natuur! Veel dieren zien rondhuppelen en tot onze verbazing zelfs nog een walvis die de ferry even kwam begroeten. En bijzonder om de midzomernachtzon mee te maken. Om 01:00 net zo licht als om 17:00. En de zon zit dan in het noorden nut smiley hier in het noorden overigens wel veel elektrische auto’s, zeker in stedelijk gebied zoals trondheim. Heel veel Tesla’s uiteraard, maar vandaag ook veel Etrons en i-paces voorbij zien komen. En ze zijn dol op de kleur rood, tot mijn vreugde. Intussen een kleine 4500km erop zitten en ruim 500 liter diesel verder eye rolling smiley

Wat betreft ons huis, wij wonen nu zo’n 4,5 jaar op deze plek. Met veel plezier en we hoeven nog lang niet weg. Maar we hebben samen met mijn ouders een stek gevonden die we allemaal fantastisch vinden en voor elkaar van meerwaarde kunnen zijn. We hebben al interesse voor ons huis, met een beetje geluk zonder makelaar verkopen. En anders duurt het hooguit een paar weken. 2-onder-1-kappers in onze wijk gaan als warme broodjes momenteel. Ik zal de link even op fb zetten.

@Rob: je keek er al enorm naar uit, maar volgens mij heb je er nog meer van genoten. Wat een mooi verhaal!

@Ingo: van jou ook een mooi verhaal. Wat een heerlijke luxe zo’n automaat thumbs up

@Fer: een verrassingsbezoek, wat leuk smiling smiley spandoek mee?
Avond! Groeten vanuit Skopje. Vandaag met een huurauto een rondje door Kosovo gedaan. Pristina en Priszen. Best een mooi land en voelt ook comfortabel. Huurauto is een Golf 7 met een 105pk 1.2 TSI. Niks bijzonders, maar net als elke VW gewoon weer een echt goede auto zonder minpunten.
En Skopje zelf bevalt ook. Niet groot, maar wel leuk en ook lekker eten. Wel warm nu, zo rond de 33 graden overdag.
Mogguh!

Klinkt goed barri!

heerlijk weekend gehad met drie feestjes..buurtfeest met barbecue, feestje van vrienden en gisteren etentje/verjaardag vriend van mij.
Nu wel even weer klaar met het gevreet en gezuip..grinning smiley

Ben blij dat we gisteren niet in Munchen zaten..allemachtig...zit net wat filmpjes te kijken...hagelstenen zo groot als golfballen..complete huizen, auto's en zonneparken vernield...
Zoek maar eens op hagel Munchen.
Klinkt als een mooie trip Rob thumbs up
Jullie hadden weinig keuze, maar het was dus ook goed te doen in 1,5/2 dagen?

@ Frank, Berry en Ruud, ook allemaal lekker er even tussenuit thumbs up
Het kan niet op hier lijkt het wel grinning smiley

Hier een productief weekend met o.a. plaatsen van een schutting, klusjes in huis, verjaardag + BBQ en nog een BBQ big smile smiley
Gisterenmiddag op m'n knieën over het gazon heen geweest om alle onkruid er tussenuit te trekken, klere spul angry smily.....
Ik heb me voorgenomen dat ik het gras in de voortuin en klein stukje van de achtertuin dit jaar op orde probeer te krijgen. Het grote gazon ga ik alleen maaien. Als het dit najaar niet naar wens is ga ik begin volgend jaar alles omploegen, grond in orde maken en knal ik er grasmatten in.
Mogguh!

@ Frank: Ik had nog niet begrepen dat jullie er met jouw ouders gaan samenwonen. Erg gaaf dat de band onderling (ook vanuit C) zo goed is dat dit kan.
En het is wel een prachtig stekkie met alle denkbare luxe waar jullie komen te wonen. Groot gelijk dat je voor deze kans gaat.

@ Richard: Daar heb je een beste taak aan gehad. Ik hoop dat het effect heeft, onkruid in het gras zit vaak diep geworteld en krijg je er moeilijk uit. Beste is in ieder geval goed bemesten (met regelmaat) en ook vaak maaien. Dat in combinatie met voldoende water kan veel goeds doen.

Zoals jullie hebben gelezen ben ik inderdaad een weekje weg geweest met B. Nadat de Astra optijd voorzien was van een sleephaak, de verlichting werkte en we dinsdagmiddag de banden voor de klapkar konden ophalen kon alles door gaan. Woensdag eind van de ochtend vertrokken (er was twijfel of we zouden gaan met het noodweer wat voorspeld was) en na 2 uurtjes in Brabant aangekomen. Heerlijk om de hele rit open te kunnen rijden, zoals Frank aangaf voegt dat echt wat toe aan de vakantie. De 2.2 motor i.c.m. de korte versnellingsbak betaalde zich voor het trekken van een aanhanger uit, je kunt heerlijk in zijn 5 over de wegen rijden en auto's maken geeneens aanstalten je bij een stoplicht in te halen gezien je gewoon snel weg bent.

Het verwachte noodweer viel mee. Ik had de vouwwagen goed met scheerlijnen vastgezet. 's nachts kregen we inderdaad wel ineens de volle lading (waarbij de cabrio in alarm sloeggrinning smiley), maar dat was van korte duur. Voor de rest heerlijk genoten van de rust. Dan realiseer je je weer dat er meer is in de wereld als werken. Gisteren de tent droog kunnen inklappen en ook binnen 2 uur weer naar huis gereden.

De accu van de cabrio was matig volgens de garage-houder. Misschien dat ik die nog ff laat vervangen en dan is de kans groot dat de astra mee gaat naar Frankrijk. Overigens ook nog menig complimentje gekregen over de auto, velen vinden het toch echt een mooie wagen als de kap open is. Dan komt ook mooi het gestrekte silhouet uit de verf, waarbij de donkerblauwe lak icm licht interieur een mooie combinatie vormt.
Daarom had ik er gisteren ook de tijd voor genomen. Alles met de hand eruit getrokken, zoveel mogelijk met wortel en al.
Verticuteren, opnieuw inzaaien, bemesten en regelmatig maaien en sproeien heb ik al gedaan/doe ik. Het gras groeit wel, maar er blijven wat kale plekken waar het onkruid wel goed z'n best doet en het gras niet.

Het grote gazon gaat ook een strijd worden om te verticuteren en een lang project. Voor alleen de voortuin had ik al beide groene containers vol met zooi. Voor het kleine stukje in de achtertuin had ik die van de buurman ook al vol. Het grote gazon is bij elkaar nog groter, dus ik zou niet weten waar ik het allemaal moet laten.

Daarom eerst de kleine stukken maar eens aanzien, als het allemaal niet werkt huur ik volgend jaar een ploeg/vrees om alles grondig om te spitten en leg ik er grasmatten in. Een nette grasmat bijhouden is makkelijker dan een verwaarloos gazon weer in goede staat brengen denk ik.

Ik geloof direct dat de Astra Cabrio plus vouwwagen en fijne combinatie is. Door de lagere toegestane snelheid is het open rijden goed te doen, ik gok dat dat boven de 100 (voor lange afstanden) toch iets minder prettig is. Voordeel bij die snelheid is ook dat de 5e versnelling net niet teveel toeren maakt maar wel rond een gunstig toerental zit om een vouwwagen voort te slepen.

Daarom eerst de kleine stukken maar eens aanzien, als het allemaal niet werkt huur ik volgend jaar een ploeg/vrees om alles grondig om te spitten en leg ik er grasmatten in. Een nette grasmat bijhouden is makkelijker dan een verwaarloos gazon weer in goede staat brengen denk ik.
Voor grote oppervlaktes zou ik dan liever inzaaien adviseren. Heb je over het algemeen een strakkere grasmat van die beter wil wortelen. En sproeien moet je bij een nieuwe grasmat ook, dus op dat gebied is er geen verschil.

Grasmatten zou ik puur nemen als je het snel groen wilt hebben (zeker in het vroege voorjaar) of wanneer de ondergrond vervuild is. Ik heb dit thuis gedaan bij mijn voortuin waar resten van het grind in de grond zitten. Dan is een toplaag met matten ideaal.
In de achtertuin had ik ook veel kapotte plekken, ondanks dat ik daar 2 jaar terug matten in heb gelegd. Dit voorjaar optijd grondig aan het verticuteren geweest en daarna weer bijgezaaid. Momenteel heb ik er weer een strakke mat van, die enkel nog even grondig gemaaid moet worden. Dat staat voor morgen op de planning. smiling smiley
- als je het snel groen wilt hebben (zeker in het vroege voorjaar) Check!
- of wanneer de ondergrond vervuild is Check!

Vervuild valt ansich mee, maar ik denk dat de samenstelling van de grond niet optimaal is om vlot graszaad tot z'n recht te laten komen. Het graszaad doet nu ook nog niet overal even goed z'n werk. Daarom dan t.z.t. matten erin en hier veel bloed, zweet, tranen, liefde etc insteken.

Oh en ander nadeel is de hond. Die mag graag rollen in het gras, ook als er amper gras is. Kortom, zand met graszaad en kunstmest vind ze ook prima en daar heb ik dus ook geen zin in big smile smiley

Maargoed, ik ben nog aan het pionieren met wat stukjes gras om dat op orde krijgen. Dat is een flinke klus, want de afgelopen jaren is er (afgezien van maaien) weinig aan gedaan gok ik. Als dat dit jaar lukt dan ga ik mij volgend jaar aan het grote gazon wagen. Is het mij niet naar het zin aan het einde van dit jaar dan ga ik het begin volgend jaar grondig aanpakken smiling smiley
Als je op een schrale ondergrond matten/rollen gras legt, wel eerst een laagje (min. 5 cm.) bemeste tuinaarde aanbrengen (en aandrukken).

Overigens heb ik gemerkt dat het met gras een moeizaam verhaal wordt als je niet minstens 1x per jaar bemest (kunstmest). In de winter strooi ik ook nog kalkkorrels.
Fijn date goed is bevallen. Zou ook vreemd zijn dat een Astra 2.2 een vouwwagen niet soepel zou kunnen trekken. Had eigenlijk niet anders verwacht.
met de vouwwagen naar Frankrijk dus! leuk, waar ergens ga je naartoe? Wij hebben een stacaravan gehuurd voor 8 dagen in Noord Frankrijk maar 350 km rijden, alles aanwezig en vlakbij de zee. Lijkt me leuk voor een weekje. De overige 2 weken zien we wel. We willen graag nog eens naar de Weerribben een paar dagen hier in een huisje lijkt me ook erg leuk.

@Richard, wij hebben kunstgras smiling smiley Heerlijk, altijd groen, niet maaien, niet zaaien, geen onkruid.. Maar ik snap met een grote oppervlakte dat dit niet te betalen is.
Ik zou altijd voor grasrollen gaan. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Makkie om te leggen, wortelde heel snel en iedereen heeft het er nog steeds over hoe mooi onze grasmat wel niet is. En ik maai alleen sproei niet (ondanks de extreme droogte bij ons). En zoals Richard ook zegt..met een hond wil je niet anders!
Net door vrouwlief gebeld..ternauwernood aan ongeval ontsnapt..ze reed op de A7 achter een C1 die een vrachtwagen zou inhalen..eenmaal ernaast ging de C1 te vroeg weer naar rechts en schampte de gehele vrachtwagen..hele zijkant beschadigd, kon auto net op de weg houden en vrouwlief kon de brokstukken ontwijken en reed alleen over wat spiegelresten heen. Wil niet weten wat er gebeurd was als de C1 was gaan tollen..ze belde net dus ook hevig geschrokken om haar verhaal even te doen.
@rob, da’s best schrikken zeg! De combinatie klein autootje met een vrachtwagen die met elkaar botsen weet je al dat het kleine autootje het onderspit delft.

@richard, die kale plekken in het gras gaan vanzelf weg, mits je het een beetje bijhoudt. Maar net zoals alle andere natuur heb je vooral veel geduld nodig...
Lekker vooruitzicht Jimmy, en 350km is goed te doenthumbs up

leuk, waar ergens ga je naartoe?
We kijken tzt hoe het weer is en rijden dan naar een uithoek wat ons mooi lijkt. smiling smiley

Overigens heb ik gemerkt dat het met gras een moeizaam verhaal wordt als je niet minstens 1x per jaar bemest (kunstmest). In de winter strooi ik ook nog kalkkorrels.
Jeps, een mooie grasmat kost best energie. Als je het goed wilt doen moet je beginnen met een grondmonster, daarnaar kun je een plan maken om de grond te bemesten of te verzuren. Echter kun je met een paar standaard handelingen al een heel eind komen.
- In de winter zo veel mogelijk met rust laten
- Ergens in maart een x kalk erop en verticuteren (beluchten)
- Bijmesten
- Wanneer het warmer is (eind april, mei) dunne plekken bijzaaien.
- Tussendoor gras kort houden (beter x vaker maaien)
- Minimaal elke 2 maand mest erop.
- Grof onkruid proberen te verwijderen.

Vind het ook wel grappig als ik mijn ouders in de herfst altijd driftig het gras zie ontdoen met een bladhark. Als je dat frequent doet heeft het gras er veel van te lijden.
Nadien is het gras dan ook bladvrij, maar ook het meest kapot geharkt.

Grappig, ik zie in Duitsland toch met enige regelmaat de nieuwe Insignia rijden. Dat waar ik in Nederland de Talisman weer vaker zie rijden.
En toch, bij de Insignia ST kan ik niet wennen aan die rare chromelijn en achterkant. Jammer dat Opel na de kritiek hierop bij de Astra dit toch heeft doorgezet op een nieuw model. En ja, in een dikke uitvoering met juiste accenten staat het best leuk.....maar bij het gros van de Insignia's vind ik dat tegenvallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2019 08:07 door Astra F.
Toch knap dat je in je C1 een grote vrachtwagen over het hoofd ziet en/of denkt het daar wel van te gaan winnen nut smiley
Wel flink schrikken als je achter een dergelijk geval rijdt inderdaad! eye popping smiley

@ Gras, ik weet grofweg wel wat er moet gebeuren in welke volgorde en op welke momenten maar een deel van het gazon is (in mijn ogen) zo slecht dat ik liever overnieuw begin en het dan bij houdt. Echter eerst dit jaar even aankijken of we het beter kunnen krijgen, op sommige plekken zie ik al echt wel verbetering gelukkig smiling smiley
Klopt hoor. Als het slecht is kan je beter een hele nieuw mat erin knallen. Ik was ook altijd bezig om plekjes te herstellen en onkruid weg te halen..nu met de nieuwe mat heb ik al dik een jaar niets hoeven doen op maaien na.

Ze zijn nu bezig om tussen ons en de buren nieuwe betonschuttingen te plaatsen. Kost een mooie duit maar staat echt wel strak.

Tsja..en over bijna ongeval..volgens vrouwlief heeft ze aardig geluk gehad..C1 boog opeens af naar rechter strook en schampte zo de vrachtwagen..slaap, telefoon, niet opletten..en hield hij de auto gelukkig op de weg.

Grappig, ik zie in Duitsland toch met enige regelmaat de nieuwe Insignia rijden. Dat waar ik in Nederland de Talisman weer vaker zie rijden.
En toch, bij de Insignia ST kan ik niet wennen aan die rare chromelijn en achterkant. Jammer dat Opel na de kritiek hierop bij de Astra dit toch heeft doorgezet op een nieuw model. En ja, in een dikke uitvoering met juiste accenten staat het best leuk.....maar bij het gros van de Insignia's vind ik dat tegenvallen.

Het viel mij vies tegen hoe vaak ik vorige week in Duitsland Insignia's zag rijden...echt sporadisch; net als in Nederland. En ze zijn of zilver of zwart...andere kleuren heb ik nog niet gezien.
Heb het wel vaker gezegd maar blijf niet gecharmeerd van de nieuwste generatie Opel's. Ze zijn rank en slank maar mis het dikke wat andere, met name, Duitse auto's wel hebben. Ik vind een Paassat of Talisman veel dikker ogen dan een Insignia B.

De nieuwe Corsa ben ik zo op de plaatsjes ook nog niet heel gecharmeerd van. Effe afwachten in real life.
Astra F

Ik was in het begin ook niet zo enthousiast over de Insignia ST. Maarrrrr nu ik 'm één keer heb ben ik erg enthousiast. Zeker in de kleur die ik heb ( Cosmic Grey ) i.c.m. de 18" 16 spaaks velgen toch een erg mooie auto ! En profil is de chromelijst minder opvallend dan bij de Astra.
Ik heb de laatste tijd relatief veel gereden ( 7.500 km in 2 1/2 maand ) Komend weekend komen er i.v.m. lang weekend Duitsland weer de nodige bij. Geen straf in de Insignia.
Bij mij in de straat ( het verlengde ervan ) staat ook ééntje een Business Executive in het prachtige Dark Moon Blue en twee straten verderop nog een ST en sinds deze week ook een zwarte Grand Sport.
rjthefrisian

Het viel mij vies tegen hoe vaak ik vorige week in Duitsland Insignia's zag rijden...echt sporadisch; net als in Nederland. En ze zijn of zilver of zwart...andere kleuren heb ik nog niet gezien.
Heb het wel vaker gezegd maar blijf niet gecharmeerd van de nieuwste generatie Opel's. Ze zijn rank en slank maar mis het dikke wat andere, met name, Duitse auto's wel hebben. Ik vind een Paassat of Talisman veel dikker ogen dan een Insignia B.

Ik vind het best meevallen. Zie er ( los van bij mij in de buurt ) elke dag wel een paar rijden. Van achteren is de Insignia ST wat rank. Van voren is 't ie best dik in mijn opinie !
Qua wegligging en rijeigenschappen zijn Astra K en Insignia beduidend beter dan hun voorgangers !

Deze ook wel trouwens ( staat al sinds augustus 2018 te koop )
Zo, ben ik weer naar een tijdje minder actief, althans hier.

Tuin is 95% af, en de laatste 5% is niet aan mij maar de tuinmannen big smile smiley Gras is 3 weken geleden gezaaid en eindelijk begint zich nu een mooie nieuwe dichte grasmat te vormen. Nog even geduld.

Afgelopen weekend grondig opgeruimd en weggegooit en nu is de kelderkamer helemaal leeg. Ruimte van 4,5 x 6,8 meter. Heerlijk! Nu ga ik daar wat moois van maken.

@opel, de astra vind ik als station minder geslaagd, de hatchback wel. Interieur vind ik ook heel fraai. De insignia B vind ik in tegenstelling tot de astra echt iets toevoegen aan het ontwerp, loopt ook mooi door in de achterlichten. Eentje met die mooie bruine bekleding en 2.0T zou hier best op de stoep kunnen staan ooit.

Ik vind de insignia A als facelift ook heel mooi als hij gewoon heel dik uitgerust is

Maar de laguna bevalt nog steeds zó goed!, Genoeg ruimte, prima trekauto als ik een aanhanger wil trekken, boordevol lekkere luxe, lekkere kleur, super wegligging en heerlijke prestaties, super betrouwbaar. Alleen zaken zoals geen muziek streamen via bluetooth en verouderde infotainment en zo mis ik wel eens. Er zijn alternatieven voor, maar laat het wel voor wat het is.
Chromen streep op de Insignia B staat gewoon best prima, zeker omdat hij netjes doorloopt in de achterlichten zoals je hierboven kan zien.
Bovendien is klagen over die strip een beetje oude koeien, zeker omdat de Insignia naar wens ook gewoon te leveren is met een zwarte strip i.p.v. chroom. winking smiley

Oooeehh die blauw met zwarte strip is wel heel erg mooi zo.

Goedemorgen, @ Rob, oef wat een geluk zeg dat het nog goed is gegaan. Die bestuurder van de C1 zat duidelijk niet op te letten / slaap / gsm oid lijkt me.
Altijd schrikken zoiets en dan blijkt maar weer dat je gewoon alert moet zijn achter het stuur.

Hier de laatste werkdag, ik heb besloten na vandaag 2 dagen weekend in te lassen en pas maandag weer terug te komen smiling smiley Wel druk weekend, zaterdag voor Lize een speelhuis ophalen voor in de tuin en hopelijk ook direct terug in elkaar zetten. (Marktplaats) en zondag een verjaardag.

Auto: De Mégane en de 1 serie bevallen beiden nog erg goed, zeker de Mégane wordt volop gewaardeerd in "luxe" en ruimte, al heb ik de kofferbak nog niet gebruikt, enkel voor de boodschappen. De 7 ontvangt een extra radiateur volgende week omdat bij stoplichten de temperatuur toch wel over de 90 graden gaat. en de nieuwe schokbrekers worden gelijk ingebouwd als ze binnen zijn.
Ja die blauwe mogen ze hier ook wel op de dam zetten thumbs up

Er is alleen één nadeel aan de Insignia en dat is dat het dashboard nagenoeg gelijk is aan de Astra, dat is wel een reden waarom een Insignia voor mij geen opvolger zal zijn (als het mogelijk is overigens...). Geen zin om bij een andere auto exact hetzelfde uitzicht te hebben, ondanks dat het prima bevalt.
Overigens vind ik het stuur en dan met name de knoppen na de facelift, bij zowel de Insignia als de Astra, niet mooi en zelfs goedkoper aan doen als van voor de facelift.
Die blauwe mag ook wel naar mij, maar dan plak ik er wel gelijk chromen strips op. Jakkes wat ziet het met dat zwart er goedkoop en plastic uit zeg. Niks voor mij.
Moet wel zeggen dat de goedkope business+ versies met enig gewicht in de kofferbak er meteen zo uitgezakt uit zien.
Laatst een hele dikke Duitse Insignia met dubbele uitlaat en mooie chromen sierstrips, dat kan ik wel waarderen hoor thumbs up
Die chrome lijn die zo doorloopt in de achterlichten, dat is toch wel erg leuk gedaan! Prachtige gestrekte auto, maar ik vind de hatchback van de Insignia ook wel heel gaaf hoor! Jammer dat iedereen tegenwoordig voor een SUV kiest.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close