Zeldzame opties & accessoires

Gepost door D. Elzinga 
Citroen Nederland heeft nog eens een partij ZX'en op de markt gezet, ook met koplampsproeiers en verwarmd stuur. Was een restpartij vanuit enig Scandinavisch land en werden hier even als actiemodel gesleten.
Don H
Citroen Nederland heeft nog eens een partij ZX'en op de markt gezet, ook met koplampsproeiers en verwarmd stuur. Was een restpartij vanuit enig Scandinavisch land en werden hier even als actiemodel gesleten.

Gaaf, verwarmd stuur...wow!
Verwarmd stuur op een ZX? Dat lijkt me nogal bijzonder. Volgens mij werd die optie door Saab en Volvo in die tijd nog niet eens aangeboden. Ook Mercedes en BMW hadden het toen nog niet voor zover ik weet.

Ik neem aan dat het verwarmde stoelen waren smiling smiley.

Opel GT met af fabriek airco, zeer zeldzaam, met een speciale console rond de versnellingspook!

Hieronder nog een (wat betere) foto

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 12:01 door Guus Leferink.
Guus Leferink
Opel GT met af fabriek airco, zeer zeldzaam, met een speciale console rond de versnellingspook!

Jeuh, dat ziet er niet uit joh....! Heel apart smileys with beer
Een zeldzame optie voor de 1969 Dodge Polara en Monaco, de Dodge Super-Lite. Een derde koplamp.

The Super-Lite worked like a film projector to illuminate the void between the low- and high-beam settings. Light focused through a rectangular aperture and glass lens that cast light wide and long but not high.

Meer info: [www.hagerty.com]

Ooit een mogen aanschouwen:

Dodge Super Lite
by Ivan, on Flickr

1969 Dodge Polara 2-door Hardtop
by Ivan, on Flickr

Werking:
De Corona Van (bij ons: Carina) met optioneel High Roof:

[page.auctions.yahoo.co.jp]

Maar was dat überhaupt buiten Japan beschikbaar?

In theorie zou dit ook op een Carina estate moeten passen lijkt me. In de Nederlandse folder wordt er echter niets over dit hoge dak geschreven.
De Carina II Stationwagon was er hier wel op grijs kenteken, maar het lijkt me sterk dat deze optie hier leverbaar was. Overigens wijkt de Carina II-versie op een belangrijk punt van deze Corona af wat ongetwijfeld van invloed is op het laadvermogen: onafhankelijke wielophanging met schroefveren in plaats van een starre as met bladveren.
Ik denk dat maar heel weinig mensen in Nederland deze combinatie van motor en carrosserie hebben besteld. Sedan, diesel, wit...

[www.autowereld.nl]

Ach gossie, en dan is het een Njoy-uitvoering smiling bouncing smiley Ziet er trouwens flink afgeleefd uit, ook voor die km-stand.
Zou er niet vroeger belettering op hebben gezeten? Toen ik in de occasionautobranche zat, was vrijwel elke witte diesel een ex-bedrijfsauto.
Ex-lesauto misschien? Als de voorpassagiersstoel meer versleten is dan de bestuurdersstoel zou dat zomaar het geval kunnen zijn.
stiekum jammer dat het een Diesel is. Ik vind hem namelijk wel wat hebben in zo'n standaarduitvoering.
In België werden ze zelfs nog met de aloude X1.4SZ geleverd. Dat is helemaal basis smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.