Trouwe liefde | Gallery of fame

Gepost door NielsdW 
Deze Citroën Dyane uit 1977 is al sinds 1989 bij de huidige eigenaar.

En deze Lancia Delta HF Integrale uit 1988 is nog steeds in bezit van de persoon die 'm in 1995 naar Nederland haalde.

Een klein lijstje:

Deze Kever is sinds 1994 bij zijn huidige eigenaar:

Deze Saab is sinds 1994 bij zijn huidige eigenaar:

Deze Citroën is sinds 1994 bij zijn huidige eigenaar:

Deze DAF is sinds 1988 bij zijn huidige eigenaar:

Deze Alfa Romeo is sinds 1986 bij zijn huidige eigenaar:

Deze Mercedes is sinds 1979 bij zijn huidige eigenaar:

Deze MG is sinds 1977 bij zijn huidige eigenaar:

Deze Lotus is sinds 1976 bij zijn huidige eigenaar: (net niet eerste eigenaar)

Deze Porsche is sinds 1975 bij zijn huidige eigenaar:

Nog bij de eerste eigenaar vond ik ook een aparte vermelding waard:

Sinds 1999:

Sinds 1991:
Ook deze is nog bij de eerste eigenaar:
Dit Eendje uit 1967 is al sinds 1989 bij zijn huidige baasje.

Vier jaar geleden al eens gepost in dit topic, maar nu na inmiddels ruim 50 jaar (18 juli 1969) nog steeds bij de eerste eigenaar:

Uniek! En de Kever ziet er nog prima uit. thumbs up

Deze Volvo Amazon uit 1967 is al sinds 1991 bij de huidige eigenaar.

En deze Jaguar 340 uit 1967 is al sinds 1984 bij zijn huidige baasje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2020 14:54 door XBXG.
Ik werd hier inmiddels toch ook wel blij van. Uit 1995, geimporteerd in 1996 en bij de huidige eigenaar sinds 1998. Prachtig origineel nog!

Nog steeds in handen van de eerste eigenaar, sinds 1984:

Gaaf! thumbs up Daar zijn er echt nog maar een handjevol van.
Snel even gespiekt in de RDW open data: 54 kentekens met handelsbenamingen die Santana bevatten. Ook ik had minder verwacht.
Sjon77
Snel even gespiekt in de RDW open data: 54 kentekens met handelsbenamingen die Santana bevatten. Ook ik had minder verwacht.

Betreft dat dan ook niet de gelijknamige Spaanse Land Rovers?
D Elzinga
Betreft dat dan ook niet de gelijknamige Spaanse Land Rovers?
Als merk had ik Volkswagen ingevoerd, dus lijkt mij niet.
Sjon77

In open data staan ook nog veel kentekens van inmiddels gesloopte en geëxporteerde voertuigen, heb ik gemerkt.
929V6
In open data staan ook nog veel kentekens van inmiddels gesloopte en geëxporteerde voertuigen, heb ik gemerkt.
Gedemonteerde kentekens staan er niet in, recent geëxporteerde helaas wel.

*Edit: ipv snel spieken alle 54 kentekens nagelopen: slechts eentje geëxporteerd, dus 53 kentekens in NL waarvan 19 stuks met apk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2020 17:44 door Sjon77.
En een BX uit 1990 die nog bij de eerste eigenaar is (die als citrofiel ook nog een Traction rijdt, weet ik 'toevallig' winking smiley ):

Citroën BX 1.4 Toulouse 1990 (YZ-74-BR) by MilanWH, on Flickr
Ook deze Citroën BX, uit 1991, is nog steeds bij zijn eerste baasje.

1996 Skoda Felicia
Ook deze Felicia is nog bij de eerste eigenaar. Hij staat er in het echt een stuk netter bij dan hoe hij op de foto lijkt te zijn.
En deze behoorlijk zeldzame Integra Type R is ook nog steeds bij de eerste eigenaar:

Deze Volkswagen Passat uit 1993 is nog steeds bij zijn eerste eigenaar.

Net als deze Passat op grijs kenteken, die ik in mijn archief vond: de huidige eigenaar nam 'm in 1985 nieuw mee uit de showroom en rijdt er nog steeds mee.

Ik heb geen idee of deze hier al eens is voorbij gekomen, maar het is een Citroën Traction Avant uit 1956 die in 1976 naar Nederland is gekomen.
Een jaar later kocht de huidige eigenaar 'm.

De huidige eigenaar kocht deze 106 XS als twee jaar oude auto, in 1995. Zo langzamerhand begint dit een aardig zeldzame uitvoering te worden.

Afgelopen zondag zag ik deze diesel-Mercedes, die al sinds 1975 bij zijn huidige eigenaar is! Hoeveel zou hij gereden hebben..?

Mercedes W115 220D 1972 (95-65-UR) by MilanWH, on Flickr
Eerste eigenaar en nog steeds aan het werkthumbs up

Deze wat sleetse Golf C(risis) van 12 maart 1985 is nog altijd bij de eerste eigenaar.

Gr Jeroen
En vandaag in Eindhoven weer een eerste eigenaar (2 januari 1987) wagen. Mooie staat, had pas 99278km op de teller staan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2020 19:02 door Baur.
Deze vrij basic en opvallend nette Felicia uit 1999 is nog bij zijn eerste eigenaar, die er gezien de kurken onder de ruitenwissers heel goed voor zorgt!

Skoda Felicia 1.3 1999 (22-DT-DS) by MilanWH, on Flickr
Ik heb geen idee of deze Citroën HY uit 1975 hier al eens voorbij is gekomen. Zolang ik me kan herinneren staat ie al op de Prinsengracht in Amsterdam. De huidige eigenaar bezit 'm sinds 1992.

Bij gebrek aan activiteiten ben ik maar eens wat oude foto's aan het bekijken en ordenen. Ik kwam ook deze Renault 5 Baccara tegen die ik in 2011 al op de foto heb gezet. Nu pas zie ik dat deze toen nog in bezit was van zijn eerste eigenaar. Sterker nog, dat is hij nog steeds, al 32 jaar! Ik hoop deze auto nog eens te zien...

Renault 5 Baccara 1988 (TB-77-NK) by MilanWH, on Flickr

1963 Volvo PV544

Laatste tenaamstelling is weliswaar al even geleden - 31 jan 1995 - maar dit lijkt me een randgevalletje. De APK verliep namelijk op 06 feb 1997 (toen was ondergetekende nog geen jaar oud), en voor zover ik vanaf de andere kant van een hele lange oprit kan zien lijkt me dat er in die tijd weinig mee gedaan is.

Gespot, een compleet originele Gti 16v uit 1989.
Sinds 1993 in bezit van de (zo te zien) 2e eigenaar
In 1991 kocht de eigenaar van deze rode Volvo Amazon zijn auto als een tweedehandsje van reeds 24 jaar oud. Hij/zij rijdt er nu nog steeds mee.

Een Amazon was zelfs in 1991 al zeker geen gewoon tweedehandsje meer.
big smile smileyspinning smiley sticking its tongue out
Dus een Tagora van 1981 was dat in 2008 ook niet meer, een gewoon tweedehandsje? Of een Solara van 1980 in 2009? Maar een Peugeot 505 van mei 1985, in september 2004, was dat dan nog wel een gewoon tweedehandsje?
Genoemde modellen waren destijds inderdaad het stadium van gewoon tweedehandsje allang voorbij. Pas de laatste pak 'm beet 10 jaar zijn auto's van meer dan 20 jaar oud nog zo gangbaar dat je ze als "gewoon tweedehandsje" zou kunnen bestempelen, in mijn ogen althans.
Begin jaren 90 was een auto van zo'n 25 jaar oud afkomstig uit de jaren 60. Die waren toen al een heel lange tijd uit het straatbeeld verdwenen, op hobbyauto's na. Anno nu is een auto van 25 jaar oud uit 1995. Daarvan zijn er nog heel veel gewoon op de weg, in regulier gebruik, te vinden.
Heel veel zijn dat er niet hoor... ik zie nu en dan nog een 98 of 99'er, maar na 22 jaar is het of een heel erg uitgeleefde 4e hands, maar geen 2e hands meer denk ik.
Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Hier op het dorp staat nu een Saab 95 met kenteken TD-RG-77, van dus 22 jaar oud, maar die is echt het stadium 2e hands wel wat voorbij nu. Is echt al een weinig geziene auto.
Ik kan hier zo tientallen auto's uit die tijd vinden die nog zo gewoon zijn dat ik vooralsnog niet eens de moeite neem om ze op de foto te zetten. Golfjes en Polo's, Corsa's, alle grotere Volvo's, de blijkbaar onsterfelijke Starlets... de aantallen nemen logischerwijs af, maar ik zou nog niet willen zeggen dat ze al zeldzaam zijn.
Eens met Dennis, je auto's uit eind jaren 90 registreer ik vaak niet eens, die grens is echt wel opgeschoven naar begin jaren 90 minimaal.
Dan is dit misschien een retorische vraag, maar zou je bijv mijn 605 uit 1996 niet registreren? Nu 24 jaar en 2 dagen oud?
Hij springt er in het hedendaagse verkeer echt wel uit, een XM doet dat bijv. ook in mijn optiek.
A BRANDHORST
Dan is dit misschien een retorische vraag, maar zou je bijv mijn 605 uit 1996 niet registreren? Nu 24 jaar en 2 dagen oud?
Hij springt er in het hedendaagse verkeer echt wel uit, een XM doet dat bijv. ook in mijn optiek.

Ja, die wel. Want die specifieke modellen zijn wel al zeldzaam geworden.
Als we toch lekker in de retorische vragen zitten, registreer jij een Twingo of een Scenic uit 1999? Of een Peugeot 306 uit datzelfde jaar? Ik hoop het niet voor je, want volgens mij draai dan overuren....
Een Peugeot 306 inmiddels al wel ja. Zeker als hij van 1994 of 1995 is. De Faceliftversie (2000?) minder snel.
Een Twingo is inderdaad nog vrij veel voorkomend te noemen. Een Laguna van 1998 of rondom dat bouwjaar, ook. Een Scenic is in zijn hoedanigheid echter ook nog tot 2002 of 2003 dacht ik doorgeproduceerd met een facelift tussendoor.

Het is daarbij ook de afweging, of dat het kan bijv. bij een autorit al rijdend. Maar ik ga er niet speciaal voor op spottersjacht.
Stel dat ik iets bijzonders tegenkom tijdens een boodschappenrondje en ik heb er tijd voor, dan neem ik de camera ter hand.

En jij als geen ander weet dat een Nissan Sunny station er ook opgaat.
Heb in Rijswijk onlangs (3 weken terug dacht ik) eenzelfde camera gekocht ivm dat de mijne kapot was. En daar stond ook een Mazda 626 station met het kenteken Z.-... aan de Oranjelaan. Had toen alleen niet mijn kaartje bij me want anders had die Mazda er zeker op de foto gegaan.
Ik heb het eigenlijk over puur visueel registeren, of ze opvallen in het straatbeeld. Ik ben het echt met Dennis en Eelco eens, die lijn lijkt gewoon verschoven.

Als dat voor jou niet zo is, prima.
MWH
Bij gebrek aan activiteiten ben ik maar eens wat oude foto's aan het bekijken en ordenen.
Nog steeds dit. Nieuwe vondst, een Golf I GTI die nog nooit van eigenaar is gewisseld! eye popping smiley

Volkswagen Golf I GTI 1983 (JZ-28-GS) by MilanWH, on Flickr

Verder schijnen Enschedese Celica-eigenaren ook trouw te zijn. Eentje uit 1991 die sinds 1998 in bezit is en eentje uit 1986 die sinds 1993 één eigenaar kent.
Een spot van enige maanden geleden, maar viel me nu net op dat hij al sinds 1987 bij de huidige eigenaar is:

Schijnbaar importeerde mijn schuin-overbuurman in september '92 zijn TVR3000 Taimar Coupé
Is de eerste keer dat ik 'em buiten zag staan

Dit vond ik net op Flickr: een VW Polo uit 1977, die nog bij de eerste eigenaar is. eye popping smiley (foto)
Supergaaf! Ziet er mooi uit zo op de foto. 43 jaar met dezelfde auto, dát is pas duurzaam en milieuvriendelijk! smiling smiley
XBXG
Dit vond ik net op Flickr: een VW Polo uit 1977, die nog bij de eerste eigenaar is. eye popping smiley (foto)

Knap hoor en wat ziet de auto er nog goed uit!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.