Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Hoewel ik iets tegen de Volvo 340 heb (bejaardenauto, invalidewagentje, gewoon een lelijk hok), begin ik het model steeds meer te waarderen. Misschien komt het omdat ze uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn en het wagentje zo simpel in elkaar zit in vergelijking met moderne auto's. Die 340 voor slechts 750 euro is best een geinig wagentje en een stukje Nederlandse autohistorie.
Saf
Hoewel ik iets tegen de Volvo 340 heb (bejaardenauto, invalidewagentje, gewoon een lelijk hok), begin ik het model steeds meer te waarderen. Misschien komt het omdat ze uit het straatbeeld aan het verdwijnen zijn en het wagentje zo simpel in elkaar zit in vergelijking met moderne auto's. Die 340 voor slechts 750 euro is best een geinig wagentje en een stukje Nederlandse autohistorie.

Niemand met gevoel voor stijl/goede smaak vindt hem mooi. Daarom reden er alleen bejaarden in, en dat versterkt het imago natuurlijk.

Maar hij blijft lelijk, en alleen 'interessant' als EMW'er...
Wat een ongelofelijk mooie Bluebird. De vraagprijs is overigens ook erg netjes. Als ik toch de tijd en het geld er voor had....
Blijft jammer dat die Isuzu technisch is gebaseerd op de Opel Kadett C, dus de rijeigenschappen zijn niet helemaal conform het uiterlijk.
929V6
Blijft jammer dat die Isuzu technisch is gebaseerd op de Opel Kadett C, dus de rijeigenschappen zijn niet helemaal conform het uiterlijk.

Dat is bij deze wel anders.
Zemelaar
929V6

Op welke Kadett is die gebaseerd dan? drinking smiley
929V6
Dat kun je van die Celica ook zeggen. (ok, niet van de Kadett, maar van de Carina)
Er is echt niets mis met een starre achteras hoor. Zeker niet in combinatie met schroefveren, zoals in beide voorbeelden.
Wat heeft een opgevoerde CLK met een Isuzu Impulse te maken?
D. Elzinga

Dat bij die de rijeigenschappen wel helemaal conform het uiterlijk zijn.
Zemelaar
D. Elzinga

Dat bij die de rijeigenschappen wel helemaal conform het uiterlijk zijn.

Fout, dus?
Als rijeigenschappen conform het uiterlijk zijn is dat fout?
Hij vindt het uiterlijk fout, dus.

Leuke auto's uit de VS! Zo'n VW Fox is een cool ogende auto (vooral als tweedeurs stationcar). Helaas is de bouwkwaliteit niet echt des Volkswagens, die dingen zitten niet best in elkaar.
Zemelaar

Mag aannemen dat die na twee jaar wel geveild is...

Vehicle to be offered for Auction sale January 16th – 20th, 2013
stoterstangen90
929V6
Dat kun je van die Celica ook zeggen. (ok, niet van de Kadett, maar van de Carina)
Er is echt niets mis met een starre achteras hoor. Zeker niet in combinatie met schroefveren, zoals in beide voorbeelden.

Het weggedrag van een achterwielaangedreven Celica (1e en 2e generatie, de 3e had een onafhankelijke achterwielophanging) is ook niet bepaald het toonbeeld van raffinement. Het bochtgedrag is nog tot daar aan toe, maar mag je van een sportieve en modern uitziende auto verwachten dat hij bij snelheden boven 100 km/h zoekerig wordt? Bij de Isuzu schijnt Lotus zich later met het onderstel bemoeid te hebben, wellicht heeft dat nog geholpen.

Golf III met 30 kilometer (mobile.de)!

Opel Kadett C Aero (mobile.de)
Als ik me niet vergis staat deze al heel erg lang te koop en is het volgens mij een van de eerste auto's die ik postte in dit topic jaren geleden. big smile smiley
Wel een geweldig ding!
Ik vind die amerikaanse commodore dan weer bijzonder.
Ik kan me voorstellen dat zo'n wagen daar niet echt bijzonder is.
er word even 8500 dollar voor gevraagd!
Die nieuwe Golf III en de Nissan Bluebird zijn om van te watertanden spinning smiley sticking its tongue out
Ooh die Passat!! thumbs up Mooi model, goede kleur, fijne motor, origineel NL. Wel een hoge km-stand, maar als dat het enige is... smiling smiley
Zijn er wel DAF personenauto's met een dieselmotor? Ik heb er nog nooit van gehoord en op de foto's staat een heuse benzinemotor
Saf
Die nieuwe Golf III en de Nissan Bluebird zijn om van te watertanden spinning smiley sticking its tongue out

De Bluebird is van de eerste eigenaar trouwens...

[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2015 19:24 door Cole Trickle.
Barri
Ooh die Passat!! thumbs up Mooi model, goede kleur, fijne motor, origineel NL. Wel een hoge km-stand, maar als dat het enige is... smiling smiley

Als je leeg wilt lopen zou ik zoiets aanschaffen (spreekt uit ervaring).
Die (gele!) Mazda 929 Coupé staat volgens mij al net zolang te koop als dat die op Nederlands kenteken staat.

De Passat is erg leuk, maar doe mij toch maar die Nissan Sunny! Maar ik vraag me wel af hoeveel addertjes daarbij onder het gras zitten, gezien de prijs.

En die Fiat Uno is top, maar voor mij scheelt het importkenteken toch wel een slok op een borrel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2015 23:18 door AlbertsH.
rzasa
Saf

witte Bluebird Sail mag voor 900 weg.
- Quatrelle -
rzasa
Saf

witte Bluebird Sail mag voor 900 weg.

Ik vind dat geen geld, maar helaas heb ik geen geld (over) voor een hobby-auto.
Bijzonder, die Applause! Met de eerste grille kom je ze bijna niet meer tegen.
929V6

Het kriebelt al jaren... past mooi bij de Charmants. Zo'n eerste serie is het leukst dan, liefst een kale met zwarte bumpers en met zonder rechter buitenspiegel drinking smiley
Heb destijds een 1996-er Tokyo uitvoering gehad van de Applause. Is destijds vervangen door een zuinigere Sirion. Even een snelle zoektocht op Autoscout24 en Gaspedaal leverde al geen resultaten meer op in Nederland en erbuiten.
Ik heb niks met de Golf 3, maar die rode zou ik wel willen stallen en gebruiken voor een enkel ritje. Relatief zware motor en de meest basic uitstraling.

@Applause: die verdwijnen hard. Hier reed er nog eentje, maar die is onlangs ingeruild op een Impreza Plus.
VW 1200
929V6

Het kriebelt al jaren... past mooi bij de Charmants. Zo'n eerste serie is het leukst dan, liefst een kale met zwarte bumpers en met zonder rechter buitenspiegel drinking smiley

Oud-omaatje, had je nog niet.winking smiley
VW 1200
929V6

Mét of zónder? big smile smiley
Octopus is de retourbundel van hydraulische leidingen.
Is van rubber en veroudert, waardoor het gaat lekken.
Wat deed die Testarossa in het projecttopic? confused smiley

Leuke 8-serie, Combo en Del Sol.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2015 10:01 door JW01 (vanaf een Appel).
stoterstangen90
Octopus is de retourbundel van hydraulische leidingen.
Is van rubber en veroudert, waardoor het gaat lekken.
thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.