Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Uit België geïmporteerd: Starlet met 25.000 km, maar wat een geld! eye rolling smiley

Marktplaats
Oh die nissan silvia.
Maar ook de tweede omega al hier, vind ik toch bijzonder, die laatste (rode) heeft ook al cruise controle!
Wouw wat een pracht ding die K70.
Wat voor motor zit hier eigenlijk in?
1600 viercilinder, voor VW destijds heel modern.

Maar is die nou heel netjes én niet gek geprijsd, of zie ik iets over het hoofd? confused smiley
@Stif; Vind 'm ook heel erg vriendelijk geprijsd voor zo'n net exemplaar. Zou dit er weer zo eentje worden die binnenkort een stuk duurder elders te koop staat?
Nou, ik vond hem op schadesauto's.nl en her en der zijn wat roestblaasjes te zien (pluspuntjes voor de aanbieder trouwens om daar specifiek foto's van te maken). Maar goed, als dat alles is...
Ik zou hier wel eens met een plamuurtester omheen willen gaan, ik zie hier eigenlijk te veel dingen die mij sterk tegen staan om het een nette auto te noemen.
Dit lijkt mij typisch zo'n gevalletje van een snelle amerikaane restauratie: even strak boetseren, alles afplakken en moddervet spuiten, een dikke laag steenslagbeschermer eronder en klaar is de restauratie.... als het er optisch maar weer een beetje netjes uit ziet.
Dus André Sneu heeft hem eerst 2 jaar op Duits kenteken gehad om BPM en MRB te ontwijken?
Ken iemand het verhaal achter die volvo 340 cabio? Is dat een zelfbouw? Prototype? Of ombouwer?
[www.marktplaats.nl] Zal met deze motorisatie vast lastig in de markt liggen, maar het maakt hem wel extra bijzonder...



[www.marktplaats.nl]



[www.marktplaats.nl]

Leuk, die C-klasse. Dit model oogt nog vrij braaf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2021 11:37 door Jay DoubleYou.
Haha, de plaat op de Datsun ziet eruit alsof iemand een jpg'tje in photoshop in de breedte heeft uitgerektsmiling bouncing smiley
Het lijkt wel een oud Portugees kenteken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2021 14:27 door VW Golf II.
De kentekencombinatie is ook gewoon Nederlands en hoort bij een gele Datsun. Kan niet missen.
Een post uit 2010 over deze gele Datsun in 1995 toont dezelfde rare plaat achter..

[www.flickr.com]

Hoe kom je dan al die jaren door de APK?
Je zou even voor dat ritje naar het keuringsstation de officiële plaat erop kunnen doen. Moet toch wel een hele kwaaie agent treffen wil je voor zoiets een bon krijgen. Zelfde geldt voor blauwe sidecode 4 op importjes, mag ook niet maar volgens mij geen big deal.
Quote
afentoe
Zelfde geldt voor blauwe sidecode 4 op importjes, mag ook niet maar volgens mij geen big deal.
Dat mag wel als de auto voldoende oud is.
Weinig keurmeesters kennen de blauwe platen goed genoeg om dit te zien. Ik moet de eerste keurmeester nog tegenkomen die kijkt naar een NL-keur op de platen.
Wie durft dit aan? Mooie complete 407, met 6 cilinder. En witte wijzerplaten (hint).
Peugeot 407
3.0 24V SW AUT XS (Dealer onderhouden)
€ 5.995
incl. btw 2005 116.975 km



Directe link
Bedrijf was voorheen Peugeot garage.
15 jaar later vind ik de 407 nog steeds een miskleun na de prima 406. Die neus...
Quote
Wouter82
Quote
afentoe
Zelfde geldt voor blauwe sidecode 4 op importjes, mag ook niet maar volgens mij geen big deal.
Dat mag wel als de auto voldoende oud is.

Oh echt? Wist ik niet, dank.
Quote
afentoe
Quote
Wouter82
Quote
afentoe
Zelfde geldt voor blauwe sidecode 4 op importjes, mag ook niet maar volgens mij geen big deal.
Dat mag wel als de auto voldoende oud is.

Oh echt? Wist ik niet, dank.

Wist ik ook niet. Ik dacht dat dat de reden was dat sommige eigenaren alsnog voor een klassieker- of youngtimerkenteken kiezen, om maar donkerblauwe platen te kunnen voeren.
Hm, als ik de RDW site lees kan het inderdaad niet. Maar ik dacht toch zeker te weten hier eens een nieuwsbericht over gelezen te hebben confused smiley
Quote
Wouter82
Hm, als ik de RDW site lees kan het inderdaad niet. Maar ik dacht toch zeker te weten hier eens een nieuwsbericht over gelezen te hebben confused smiley

Het is uit de apk-eisen verdwenen, maar niet uit het voertuigreglement. Beetje vaag dus.
Quote
D Elzinga
15 jaar later vind ik de 407 nog steeds een miskleun na de prima 406. Die neus...
Precies. Wat een verschrikkelijke proporties.
Quote
Wouter82
Hm, als ik de RDW site lees kan het inderdaad niet. Maar ik dacht toch zeker te weten hier eens een nieuwsbericht over gelezen te hebben confused smiley
Ik meen me dat ook te herinneren.
In het aprilnummer van AW Classics stond er iets over in dat Fehac stukje, misschien hebben jullie dat gelezen?
En een dikke 406 en een dikke 407eye popping smiley
Persoonlijk niet zo van de peugeot (frans) maar deze zijn wel om te pruimen, de 406 gaat het worden want ik ben geen stationcar van..
Die 605! Lekker puur ding met stoffen bekleding en geen airbagstuur. thumbs up
Quote
rzasa
In het aprilnummer van AW Classics stond er iets over in dat Fehac stukje, misschien hebben jullie dat gelezen?
Daar stond ook bovenstaande 406 in... smiling smiley
Quote
buitengaats
Die 605! Lekker puur ding met stoffen bekleding en geen airbagstuur. thumbs up
Ja eens.
En geen airco, maar wel een schuifmans in het dak.
De radio zit niet goed, het lijkt of hij wat te diep zit ofzo.
Thema’s en Siërra’s word ik altijd blij van. thumbs up

Wat zijn de prijzen van de 8.32 enorm gestegen. eye popping smiley Paar jaar geleden vond ik een ONK ‘87-er 8.32 op Marktplaats. Die had alleen een goede schoonmaakbeurt nodig maar daar vroegen ze 5k voor. Helaas kan ik niet in mijn eentje beslissen, anders had ik die gekocht.
En mogelijk een nieuwe distributieriem.... (loop je op leeg)
Leuk die 309. De Thema past in mijn straatje, V8 en handbak smiling bouncing smiley . Alleen ik durf zoiets echt niet aan. Gemiddelde Italiaan kennende is de Distributieriem ook al lang weer aan de beurt als ie er al 4jr op ligt, hoe weinig kms ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.