Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Quote
rzasa
Veel auto voor weinig. Gisteren wel wat liggen woelen van deze....

Dat baart me zorgen. Omwille van je gezondheid lijkt het me beter als je de Mondeo aanschaft
"Slaap minstens zo belangrijk als eten"










smiling bouncing smiley
Wat een gek randje bij die voorste wielkasten. Verder wel een leuke Mondeo voor een leuke prijs inderdaad. En volgens mij ook bij een leuke garage.
Beide Preludes zijn geïmporteerd....
Klaarblijkelijk is er toch markt voor dan, in Nederland? Dat verbaast mij.
Oeh, die eerste Prelude is mooi. Toen ik op zoek was naar een nieuwe dagelijkse auto (wat uiteindelijk de Linea werd) stond precies zo'n uitvoering te koop. Ongetwijfeld iets minder mooi en meer kms, maar hij kostte dan ook maar een fractie. Uiteindelijk niet gedaan omdat het me toch verstandiger leek iets moderners en zuinigers te nemen. Je moet vooral niet te veel last van spijt hebben als breed georiënteerde autoliefhebber, anders heb je geen leven. drinking smiley
Beste vraagprijs voor zo'n trieste Rover. Blanke lak van het dak is vertrekkende, voorruit is kielekiele, algehele indruk is triest. Nee, best leuke bakjes maar deze niet.
Die Golf is leuk, maar ik vind 'm vrij prijzig. Wat jammer is, is dat het bij zo'n vroege Highline een keuze was tussen climate control (+airco) of een schuifdak. Deze heeft wel de laatste, maar daardoor geen climate control en zelfs geen airco.
Quote
Barri
Die Golf is leuk, maar ik vind 'm vrij prijzig. Wat jammer is, is dat het bij zo'n vroege Highline een keuze was tussen climate control (+airco) of een schuifdak. Deze heeft wel de laatste, maar daardoor geen climate control en zelfs geen airco.

Dat lijkt me juist een voordeel als zo'n Golf eenmaal een hobbyauto wordt. Een airco maakt hem dan een stuk duurder in onderhoud (en dorstiger).
Is dat bij auto’s van deze leeftijd niet makkelijker in te bouwen dan bij een auto die jonger is?
Geweldig die Omega.
Verder met Barri eens. Geen airco in de Golf dus de meeste potentiële klanten ben je al kwijt. Lijkt ook wat kleurverschil bij de voorbumper en met verse import gaan velen al twijfelen over de kmstand. Een rode IV vind ik erg fraai (die VR6 van een tijdje terug ook) en de 1.8T staat goed bekend maar geen airco en dus zou ik al passen. Toch een auto die je nu nog vooral als hele leuke daily zou kopen denk ik.
Quote
APT

Geen airco in de Golf dus de meeste potentiële klanten ben je al kwijt.

Dat weet ik zo net nog niet, als ik naar mezelf kijk, heb ik liever een auto met schuifdak dan met airco, dat kleurverschil, dat is wel jammer.
Die Impreza is geweldig !! Alleen heb ik wel de indruk dat alle adverteerders denken goud in handen te hebben aan de prijzen te zien van meerdere auto's. De tekst: "De auto zal hier gestald worden of mag verkocht worden tegen deze eerlijke (hoge) prijs" zegt al genoeg. Een eerlijke prijs is niet per defenitie hoog.
Ik ben echt aan het zoeken naar een leuke "youngtimer" maar ik heb geen zin om zoveel geld neer te leggen, omdat er toevallig weinig kilometers op staan.
Die groene Prelude is een auto waar ik voor zou gaan. mooie auto voor een leuke prijs. Dus ik waag er even mailtje aan winking smiley
Quote
323tiCompact
Opel Astra Coupé
Marktplaats

Was een beklede middenconsole met alcantara standaard bij de Astra Coupé Turbo, onderdeel van een Leer-pakket of gewoon een losse optie (af fabriek)? Heel apart en niet eerder gezien bij dit type.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2021 11:52 door Paul Jonkers.
Quote
Paul Jonkers

Was een beklede middenconsole met alcantara standaard bij de Astra Coupé Turbo, onderdeel van een Leer-pakket of gewoon een losse optie (af fabriek)? Heel apart en niet eerder gezien bij dit type.
Als je de moeite had gedaan om de tekst te lezen had je het geweten.

Kenners zullen weten dat de rubbertouch laag van het middenconsole een zwak punt is van dit model. Om die reden hebben we dit kaal geschuurd, het bovenste deel opnieuw gespoten, en het onderste deel bekleed met Alcantara. Dit geeft het geheel een unieke, sportieve look en feel. Deze upgrade ziet er uit alsof het af-fabriek zo geleverd is, dit kostte een behoorlijke hoeveelheid uren en is absoluut uniek.

Goede advertentie en prima tekst. Klinkt als autoliefhebbers.
Ziet er ook gaaf uit zo, die middenconsole! Sowieso een erg mooie auto, de Astra coupé en dit model helemaal.
Die groene Prelude is denk ik dezelfde Belgische auto die een hele tijd te koop stond op marktplaats. Is een paar weken geleden verkocht met als laatste vraagprijs rond de 4k ofzo.
Quote
929V6
Quote
Barri
Die Golf is leuk, maar ik vind 'm vrij prijzig. Wat jammer is, is dat het bij zo'n vroege Highline een keuze was tussen climate control (+airco) of een schuifdak. Deze heeft wel de laatste, maar daardoor geen climate control en zelfs geen airco.

Dat lijkt me juist een voordeel als zo'n Golf eenmaal een hobbyauto wordt. Een airco maakt hem dan een stuk duurder in onderhoud (en dorstiger).

Duurder in onderhoud? Airco heeft eens in de 5 jaar onderhoud nodig a 150 euro ofzo. Een schuifdak bij oudere auto's zorgt meestal voor een stuk meer problemen. Mechanisme kapot, lekkages etc.
Airco kan natuurlijk, naast het noodzakelijke onderhoud, ook problemen opleveren. Het probleem voor de hobbyist is dat je daar zelf weinig mee kan, daarvoor ben je doorgaans
aangewezen op de vakman. Overigens denk ik net als APT behoorlijk kleurverschil te zien met de bumper.
Dat is waar maar het blijft redelijk eenvoudig sleutelwerk als je bijv. eens de compressor moet vervangen. Lekkages en roest etc. van een schuifdak is meestal toch wat meer gedoe met eventuele nevenschade. Maar vind het veel geld voor zo'n redelijk standaard model van 21 jaar oud. Inderdaad slecht spuitwerk (spiegels lijken ook andere tint), goedkope aftermarket velgen, vaal interieur, volledig bekraste middenconsole. Voor dat geld koop je ook een hele goede 5, zelfs een GTI en dat is toch een stuk meer auto.
2002 Mercedes-Benz S63 AMG: ex Koning Albert II
Ligt het nu aan mij, of is dit een erg realistische prijs voor een dermate zeldzame AMG (+- 70 stuks van gebouwd) met een dergelijke historie/afkomst?

Ligt niet aan jou Escher, als de technische staat klopt zou ik zo'n bedrag voor eender welke S63 al niet onacceptabel hoog vinden, en dan heb ik het nog niet over de koninklijke historie.
Ik vraag me alleen onwillekeurig af hoe zo'n ding in - met alle respect - een Brussels voorstadje is beland. Het zal een prima dealer zijn, ook gezien het spul onder lakens, maar dat had ik dan eerder in het Belgisch equivalent van het Gooi verwacht.
Die beperkte productie van 70 stuks lijkt niet de hele waarheid. Het is in principe een 2002-model en inderdaad zeldzaam, maar de advertentie lijkt zich alleen te richten op de paar auto's die al in 2001 zijn gebouwd. Deze uitvoering is gebouwd van 9-2001 tot 8-2002.
[de.wikipedia.org]

En waarom had Albert eigenlijk een V12 AMG nodig? tongue sticking out smiley
@afentoe: Evere is de thuisbasis van de NAVO/NATO en kent dus een hoog aantal expats (met riant inkomen). Ik zou er zelf nooit willen wonen - ik heb helemaal niks met Brussel en/of de groene rand - maar de woningprijzen in de "goede" gemeenten in de rand rond Brussel liggen bizar hoog. Op dat punt vind ik de locatie van de dealer nog niet zo'n verrassing.

@Wouter82: interessante info! Het Belgische koningshuis (en dan vooral Albert en zijn zoon Laurent) staat bekend voor z'n liefde voor snelle voertuigen, waaronder de laatste jaren diverse AMGs.
Echt populair lijkt de W220 niet te zijn onder de MB liefhebbers, op gaspedaal zie ik ook een flink aantal S600's (w220) voor rond de €20k. €37,5k voor een W220 met 85000 op de teller lijkt mij zelfs erg hoopvol, dat moet je wel een grote fan zijn van het Belgische koningshuis.
Quote
MX6
Toyata Sera
Wellicht dat er een defect aan de deuren zit, waardoor ze niet meer dicht kunnen? Tenminste 1 foto in de advertentie van de auto met de deuren dicht zou toch wel fijn zijn geweest.
2 fraaie Preludes trouwens. Had ze over het hoofd gezien. Alleen zou ik eigenlijk de rode willen met het interieur en handbak van de groene. Wel zonde dat de wang van de bestuurdersstoel bij de groene er nogal smoezelig uitziet. Heb deze generatie met die lange neus en strakke lijnen altijd al mooi gevonden. Neus lijkt zo lang dat je bijna zou denken dat er zelfs nog wel een V12 in te proppen valt.
Golf III 2.8VR6 drivers edition

Geloof direct dat dit een uniek ding is maar ben ik de enige die deze prijs wel heel erg hoog vind?
Bizar! €20000 eraf komt meer in de buurt.
Ik vond de Golf 3 VR6 opzich een leuke auto, maar naast het blok is het weinig bijzonders. Is wat mij betreft ook niet snel meer dan 5k waard.
Quote
Jay DoubleYou
Flinke prijs voor een Rancho, lijkt me.

Zeker een flinke prijs.... maar probeer maar eens om nog ergens een harde en fatsoenlijke Rancho te vinden, het bekende speldje in de hooiberg vinden is al gemakkelijker.
Quote
Barri
Bizar! €20000 eraf komt meer in de buurt.
Ik vond de Golf 3 VR6 opzich een leuke auto, maar naast het blok is het weinig bijzonders. Is wat mij betreft ook niet snel meer dan 5k waard.

Het lijkt me inderdaad vrij stevig geprijsd. Ik zou het er niet aan uitgeven (zeg ik als eigenaar van een VR6 syncro),
Volgens de papieren klopt het verhaal van de Golf wel. Je kan dan spreken van een soort one-off. Goede VR6jes zijn inmiddels vrij prijzig. Rond de 10k zie je ze geregeld wel voor. Heb zelf ook een Golf III VR6 edition gehad met vrijwel alle opties en het is echt een leuke auto. Leuker ook dan de IV 2.8V6 4-motion. De 12v klinkt namelijk nog een stuk beter dan de 24V en de III is ook duidelijk wat lichter en minder goed geïsoleerd. Ondanks een pak minder vermogen zijn ze nagenoeg even snel. Zelf zit ik wel een beetje te azen op een Golf III VR6 cabrio. (Ombouw dus, niet standaard geleverd). Vind de III cabrio een leuk ding en net VR6 helemaal genieten. 25k vind ik echter een nogal bizarre prijs voor een Golfje III VR6.
Quote
APT
Volgens de papieren klopt het verhaal van de Golf wel. Je kan dan spreken van een soort one-off. Goede VR6jes zijn inmiddels vrij prijzig. Rond de 10k zie je ze geregeld wel voor. Heb zelf ook een Golf III VR6 edition gehad met vrijwel alle opties en het is echt een leuke auto. Leuker ook dan de IV 2.8V6 4-motion. De 12v klinkt namelijk nog een stuk beter dan de 24V en de III is ook duidelijk wat lichter en minder goed geïsoleerd. Ondanks een pak minder vermogen zijn ze nagenoeg even snel. Zelf zit ik wel een beetje te azen op een Golf III VR6 cabrio. (Ombouw dus, niet standaard geleverd). Vind de III cabrio een leuk ding en net VR6 helemaal genieten. 25k vind ik echter een nogal bizarre prijs voor een Golfje III VR6.

Helemaal mee eens een 12 klepper klinkt in mijn oren veel mooier.

Ik heb een Golf 3 VR6 syncro helemaal origineel met alle opties en 110.000 km. En als ik 25.000 euro krijg is hij verkocht smiling smiley
Ik denk dat deze Golf Drivers Edition in Amerika wellicht hoger ingeschat zou kunnen worden qua waarde dan hier in Europa. Het is een voor ons nogal onbekende uitvoering, en laten we wel wezen naast wat rode stiksels en rode remklauwen is dit exemplaar nauwelijks te onderscheiden van een "gewone" EU VR6.
Dat het een uniek ding is staat vast, ik heb me helemaal suf gegoogled maar nergens kunnen vinden dat er ook maar 1 zwarte Drivers Edition gemaakt is, iedereen spreekt over 200 Jazz blauwe en 300 Ginster yellow.
Leuke 320! Zo'n strakke, onverprutste E36 coupé wordt ongeveer elke week zeldzamer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.