Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Ik had deze ook in mijn eigen topic geplaatst, maar mag hier ook wel gezien worden vind ik

[www.autoscout24.nl]



Carbonzwart, beige lederen interieur, M-sport.. waar heb ik dat toch eerder gezien confused smiley big smile smiley
Zo'n 523i, die is minder zeldzaam dan een (mooie) 100NX.... Ik zoek een "om de kerk" automaat en daar is die 100NX net weer te mooi voor....
Die Dedra is ook geweldig, en als pre-facelift nagenoeg uitgestorven. Zelfs totaal zijn het er nog maar een handjevol.
Quote
929V6
Die Dedra is ook geweldig, en als pre-facelift nagenoeg uitgestorven. Zelfs totaal zijn het er nog maar een handjevol.

En bijna voor niks...
Quote
Barri
Ow wauw, die 164! thumbs up
Zou die in België met dat kenteken hebben gereden..?
Geweldige Dedra en 164, totaal verschillende auto's maar beiden o-zo-leuk!
Quote
AE cars
Quote
Barri
Ow wauw, die 164! thumbs up
Zou die in België met dat kenteken hebben gereden..?

In België kun je net als in het VK je eigen kenteken aanvragen thumbs up
Quote
Total Loss
Die 164 is echt geweldig zeg, zal geen koopje zijn!
Bieden vanaf 13.000 euro, kennelijk is dat de minimumprijs.
Quote
rzasa

[www.bva-auctions.com]
Daf-verzameling

"NO RESERVE" ........ "Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van de opdrachtgever"
Gewoon de zoveelste interessepeiling van BVA dus.confused smiley
Quote
Muddy Bandit
Quote
rzasa

Daf-verzameling

"NO RESERVE" ........ "Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van de opdrachtgever"
Gewoon de zoveelste interessepeiling van BVA dus.confused smiley

Dit staat in de algemen voorwaarden van BVA Auctions:
"Soms moet een kavel gegund worden door de opdrachtgever. Wanneer dit het geval is, dan kun dat je teruglezen in de veilinginformatie."

Dus dat is een standaard mogelijkheid die de verkoper kan aanvinken. Dat weet je sowieso van te voren, dus als je dat niets vindt, dan bied je gewoon niet. Ik denk dat BVA Auctions er weinig aan heeft als dit is aangevinkt, want dan is een kavel dus mogelijk nog niet verkocht terwijl wel al het werk is gedaan.
Moet je nog met een olifant bezig om er een echte coupé van te maken ?
Quote
zootje
Moet je nog met een olifant bezig om er een echte coupé van te maken ?

Volgens de veilingmeesters is de sedan de "Coupe 1300 Marathon" en de echte coupé de "1300 Marathon Coupe"...

Het zijn wel erg mooie Dafjes, hopelijk verdwijnen ze niet allemaal naar het buitenland.
Quote
929V6


Het zijn wel erg mooie Dafjes, hopelijk verdwijnen ze niet allemaal naar het buitenland.

Dat zou heel jammer zijn, een verzameling originele hollandse produkten!
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het meeste aanbod toch niet gegund gaat worden, zo heel waardevol (financieel gezien) zijn de Dafjes niet.
Hoeveel zou zo'n 55 of 66 Coupe moeten opbrengen? Het zijn wel heel leuke auto's.
Quote
zootje
Moet je nog met een olifant bezig om er een echte coupé van te maken ?
Veel mensen kennen de tweedeurs sedan niet meer, dat is dan 'vanzelfsprekend' een coupé.
Quote
Klassiekerrijder
Quote
zootje
Moet je nog met een olifant bezig om er een echte coupé van te maken ?
Veel mensen kennen de tweedeurs sedan niet meer, dat is dan 'vanzelfsprekend' een coupé.

Het lijkt me hier een foutje, bij de andere sedans in de collectie staat het wel juist vermeld.
Best een mooi ding die 156 V6 bij Dijkstra en over het algemeen ook een lekker divers aanbod daar. Maar wat me dan meteen tegen staat zijn de HiFly (of vergelijkbare troep) banden. Dat werpt meteen vraagtekens op of ie wel echt zo goed bij gehouden is. Als youngtimer handelaar gooi je dat ding toch meteen op een setje A-merk banden.
Een vroege en op het oog heel nette Dodge Stealth bij de Groot. Instap model met 165 pk, voorwielaandrijving én automaat maar dat maakt 'm eigenlijk alleen maar leuker misschien? Voor net géén 7k misschien nét iets te duur voor de heb big smile smiley

1992 Dodge Stealth 3.0 12V Automaat - € 6.944
[www.autotrader.nl]

Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.
Een collega geeft daar ooit twee auto's gekocht, later kocht zijn zoon daar ook 1.
Mondeo en focus, geen centje pijn, en wonen ze geen eens in de buurt.
Hij is nu op zoek naar een mini en de groot heeft er drie staan wie weet....
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.

Bij zulke auto's moet je altijd zelf uit je doppen kijken. Waar je deze ook koopt.
Bovendien denk ik niet dat iemand die een Dodge uit 1992 koopt er van uit gaat dat het apparaat jarenlang zonder kosten op de weg kan worden gehouden.

Tot slot: ook bij een (zeer) betrouwbaar bedrijf kan je een miskoop doen...
Quote
Epicuri
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.

Bij zulke auto's moet je altijd zelf uit je doppen kijken. Waar je deze ook koopt.
Bovendien denk ik niet dat iemand die een Dodge uit 1992 koopt er van uit gaat dat het apparaat jarenlang zonder kosten op de weg kan worden gehouden.

Tot slot: ook bij een (zeer) betrouwbaar bedrijf kan je een miskoop doen...

Eens. Kan zeker dat het soms ook aan de auto ligt. Maar toch denk ik als meerdere bronnen hetzelfde bevestigen dan ga je een bedrijf toch sneller uit de weg.
Ze zitten veelal onderin de markt. Soms staat er iets leuks, zonder verstand van zaken zou ik er niets kopen.
In de tijden van de papieren Autotrader had de Groot altijd een dubbele pagina in het midden van het blad, dikke BMW's en MB's en wat exotisch spul, vooral ook de Ferrari replicas op basis van MR2 of Fiero waren ze ook een soort van gespecialiseerd in dacht ik. Ik denk niet dat ze heel erg zorgvuldig en kritisch kijken naar het gros van de auto's die ze innemen, gewoon doorschuiven voor een beetje opslag en dat kan in je voordeel of in je nadeel werken. Seldenrijk volgens mij een zelfde soort bedrijf, ik zou er best een auto durven kopen maar wel met de gedachte in het achterhoofd dat als op de parkeerplaats de wielen er onder uit vallen dat je geen poot hebt om op te staan.
Seldenrijk zit voor mijn gevoel net een niveautje hoger. Om even een paar grote in volgorde te zetten van ramsj tot een reguliere occasion handel : Jet Cars - De Groot - Seldenrijk - Flevo mobiel.
Niet geheel toevallig vermoed ik dat ook de gemiddelde verkoopprijs en leeftijd van het aanbod hiermee op volgorde staat.
We hebben bij Flevo wel een paar goede auto’s weggehaald, alleen de inruilprijzen zijn om te huilen.
Yup, ik schat De Groot ook net boven Jet Cars in. En inderdaad, ze doen net genoeg aan inruilers om ze te verkopen. Als er teveel aan gedaan moet worden blijven ze gewoon staan tot er mos op staat (vooral op het stuk voor hun pand staan er altijd wel een paar op lege banden met een laag groen erop).
Quote
Jay DoubleYou
We hebben bij Flevo wel een paar goede auto’s weggehaald, alleen de inruilprijzen zijn om te huilen.

De Civic heb ik daar gekocht. Gewoon een dozerschuiver met prima auto's wat ik zo heb gezien.
Quote
Joe met trema l D met punt
Quote
Jay DoubleYou
We hebben bij Flevo wel een paar goede auto’s weggehaald, alleen de inruilprijzen zijn om te huilen.

De Civic heb ik daar gekocht. Gewoon een dozerschuiver met prima auto's wat ik zo heb gezien.

Wij ooit een Opel Meriva en mijn broertje zijn Renault Megane Grand Tour.
Ik bedoel ook niet dat het een slechte toko is, maar elk soort aanbod heeft z'n eigen plussen en minnen. Flevo Mobiel lijkt me ook wel een redelijke tent, ben er twee keer geweest. Maar bij de locatie met goedkoper spul vond ik dat er net ff te weinig aandacht aan de auto's was gegeven.
Het is wat makkelijk om een toko gelijk slecht te noemen, ik denk dat ze allemaal redelijk handelen binnen wat je bij zo'n prijsklasse kan verwachten. JetCars voor een groot deel ook.
Quote
Epicuri
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.

Bij zulke auto's moet je altijd zelf uit je doppen kijken. Waar je deze ook koopt.
Bovendien denk ik niet dat iemand die een Dodge uit 1992 koopt er van uit gaat dat het apparaat jarenlang zonder kosten op de weg kan worden gehouden.

Tot slot: ook bij een (zeer) betrouwbaar bedrijf kan je een miskoop doen...

Een Stealth is onderhuids identiek aan de Mitsubishi 3000 GT (en heeft dus, in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd, achterwielaandrijving) dus zal de techniek wel wat degelijker zijn dan je verwacht van een Amerikaan. Waarmee zeker niet is gezegd dat hij goedkoop in onderhoud en absoluut niet reparatiegevoelig is. En hij kan natuurlijk al eens krom gereden zijn.
Ik heb een tijdje een Volvo S40 uit 2001 gereden met de 2.0 LPT motor, met 165 pk. Reed heerlijk.
Kenners feliciteerden mij dat ik niet voor de 200 pk uitvoering ben gegaan, de T4.

Maar ja, nu zie ik deze te koop staan. Is het echt een auto om met de spreekwoordelijke boog omheen te lopen?





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2020 10:50 door Epicuri.
De T4-tjes hebben nog wel eens last van kantelende zuigers.... :-(
Quote
929V6
Quote
Epicuri
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.

Bij zulke auto's moet je altijd zelf uit je doppen kijken. Waar je deze ook koopt.
Bovendien denk ik niet dat iemand die een Dodge uit 1992 koopt er van uit gaat dat het apparaat jarenlang zonder kosten op de weg kan worden gehouden.

Tot slot: ook bij een (zeer) betrouwbaar bedrijf kan je een miskoop doen...

Een Stealth is onderhuids identiek aan de Mitsubishi 3000 GT (en heeft dus, in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd, achterwielaandrijving) dus zal de techniek wel wat degelijker zijn dan je verwacht van een Amerikaan. Waarmee zeker niet is gezegd dat hij goedkoop in onderhoud en absoluut niet reparatiegevoelig is. En hij kan natuurlijk al eens krom gereden zijn.

De Stealth en de 3000 GT zijn inderdaad dezelfde auto, maar in de basis zijn het toch écht voorwielaandrijvers daar ze beiden aan de Sigma verwant zijn. De motor ligt ook gewoon dwars onder de motorkap. Alleen de snelle versies kregen vierwielaandrijving.
Quote
Pietzoveel
De T4-tjes hebben nog wel eens last van kantelende zuigers.... :-(

Oh dat klinkt inderdaad niet best!
Ik loop maar met de rest mee in de boog spinning smiley sticking its tongue out
Quote
Zadelsnuiver
Quote
929V6
Quote
Epicuri
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat het schijnbaar geen betrouwbaar bedrijf is, maar lijkt een leuke auto.

Bij zulke auto's moet je altijd zelf uit je doppen kijken. Waar je deze ook koopt.
Bovendien denk ik niet dat iemand die een Dodge uit 1992 koopt er van uit gaat dat het apparaat jarenlang zonder kosten op de weg kan worden gehouden.

Tot slot: ook bij een (zeer) betrouwbaar bedrijf kan je een miskoop doen...

Een Stealth is onderhuids identiek aan de Mitsubishi 3000 GT (en heeft dus, in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd, achterwielaandrijving) dus zal de techniek wel wat degelijker zijn dan je verwacht van een Amerikaan. Waarmee zeker niet is gezegd dat hij goedkoop in onderhoud en absoluut niet reparatiegevoelig is. En hij kan natuurlijk al eens krom gereden zijn.

De Stealth en de 3000 GT zijn inderdaad dezelfde auto, maar in de basis zijn het toch écht voorwielaandrijvers daar ze beiden aan de Sigma verwant zijn. De motor ligt ook gewoon dwars onder de motorkap. Alleen de snelle versies kregen vierwielaandrijving.

nut smiley

Ik was er volledig van overtuigd dat de 3000 GT en consorten als opvolger van de Starion wel een vergelijkbare configuratie zouden hebben... Ik kruip in mijn hoekje en ga mij diep schamen.
Quote
Epicuri
Ik heb een tijdje een Volvo S40 uit 2001 gereden met de 2.0 LPT motor, met 165 pk. Reed heerlijk.
Kenners feliciteerden mij dat ik niet voor de 200 pk uitvoering ben gegaan, de T4.

Maar ja, nu zie ik deze te koop staan. Is het echt een auto om met de spreekwoordelijke boog omheen te lopen?



Prachtig zo zonder dakrek /handvaten/optil dingen op het dak.
Gelukkig is het nu ook niet meer in de mode.
Maar zo'n Volvo T4 is dus absoluut niet aan te bevelen?

Anders zou ik 'm zo kopen. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.