Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Ik had ooit een overbuurvrouw die zo'n zelfde Rover had. Ook zo rood als deze met dezelfde wieldoppen, maar die bestaat helaas al niet meer zag ik net.
Jay DoubleYou
Ik had ooit een buurvrouw die zo'n zelfde Rover had.

Ben je getrouwd met Hyacinth Bucket dan?
Tydelyck
Jay DoubleYou

Hoezo? confused smiley Ik weet alleen dat de zus van Hyacinth "a Mercedis" had. grinning smiley

2000 Renault Laguna 3.0 V6 RXT

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2020 20:55 door Jay DoubleYou.
929V6
rzasa
Renault15 17
Dat die R6 niet heel lang te koop zou staan was te verwachten. Zag er zo op de foto's als nieuw uit, was voor 2.500,- heel erg aantrekkelijk.

[link.marktplaats.nl]

Quelle surprise.... eye rolling smiley

Zal ik eerlijk zijn? Ik heb er ook aan zitten denken.eye rolling smileyspinning smiley sticking its tongue out

Worden tweedehands Laguna's nu allemaal met een uitlaat in de kofferbak geleverd? grinning smiley
Net een kwartiertje online: 1983 Lancia Delta 1500

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2020 16:28 door Jay DoubleYou.
Jammer van die paar kleine schades aan de rechterkant van de auto. Een goede plaatwerker kan er vast wel wat mee. Interieur ziet er super uit. Ik weet nog dat in 1979 de eerste foto's kwamen van de Delta en dat ik vooral het dashboard zo mooi vind.

Lancia heb ik altijd een mooi merk gevonden. Op een klassefeest op de Meao nog eens weggebrecht in een Lancia Thema. De dochter van de Saab/Lancia dealer zat bij mij in klas.

In 1992 of 1993 heb ik ooit nog eens gaan kijken bij een donkergrijze Prisma uit 1986 of 1987. Ik woonde nog thuis en mijn vader heeft de aankoop sterk ontraden. Italiaanse auto's gaan vaak stuk en zijn ook nog eens lastig om aan te sleutelen.

Maar wel mijn eerste autorijlessen in een Alfa Romeo 33 gehad!
Jay DoubleYou
Tydelyck
Jay DoubleYou

Hoezo? Ik weet alleen dat de zus van Hyacinth "a Mercedis" had.

Buurvrouw Elizabeth had toch zo'n witte Metro...
Tydelyck
Jay DoubleYou
Tydelyck
Jay DoubleYou

Hoezo? Ik weet alleen dat de zus van Hyacinth "a Mercedis" had.

Buurvrouw Elizabeth had toch zo'n witte Metro...

Geen idee. Staat me niet meer zo bij...
Jay DoubleYou

Zij was het. Was altijd bang dat ze haar theekopje liet vallen als ze bij Hyacinth op bezoek was.
Tydelyck
Jay DoubleYou

Zij was het. Was altijd bang dat ze haar theekopje liet vallen als ze bij Hyacinth op bezoek was.

Dat wist ik nog wel. Alleen de Metro niet.
Die Scorpio lijkt me een fraai exemplaar, mooie foto's ook. Geen geld, eigenlijk.
Voor een Evo met die kilometerstand niet zo raar.
Auto's met een ton op de teller doen 250.000 en net ingereden 4 ton.

[m.mobile.de]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2020 05:28 door Witje87.
Witje87
Voor een Evo met die kilometerstand niet zo raar.
Auto's met een ton op de teller doen 250.000 en net ingereden 4 ton.

[mmobile.de]

Waarschijnlijk moet er een . tussen de eerste en tweede m, anders werkt het niet. winking smiley
Echt een liefhebbersauto is het waarschijnlijk niet, maar zeker uniek. Hoop dat-ie bij iemand komt die 'm droog weg kan zetten. Dit is wel een bewaarexemplaar.
D Elzinga
[www.marktplaats.nl]

Mooi verhaal, maar volgens de RDW klopt er niets van.

Als een handelaren adverteert met een 20 jaar oude auto met een extreem lage kilometerstand en dan voor de foto's de moeite neemt om de kentekenplaten er af te schroeven, dan ben ik al op mijn hoede.
Als dan ook de NAP papieren en onderhoudsboekjes ontbreken op de 24 foto's en er chuurvondswordt geroepen, dan krijg ik nog meer twijfels.

De auto heeft tot 2014 dezelfde eigenaar gehad.
Daarna via een bedrijf bij de volgende eigenaar tot 2015 en daarna via een ander bedrijf naar de derde particuliere eigenaar die de auto heeft gehad tot 2020..

Daarnaast staat bij de kilometerstand GEEN OORDEEL, omdat de teller maar 5 cijfers heeft en dus klokje rond is geweest.
De auto heeft overigens ook in 2014 een nieuwe APK gehad.
Nette auto, maar de vraagprijs niet waard.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2020 17:05 door MX6.
Goed speurwerk MX6, ik geloofde er ook al niks van bij het zien van de foto's. De bestuurdersstoel vertoont duidelijke sporen van gebruik (doorzakken zijwand). Suzuki leverde destijds de auto vast af met een volle tank en na 164km kan die nooit zo leeg zijn winking smiley

Het karretje stond twee weken geleden trouwens al bij een andere scharrelaar voor €1.950,- te koop met een vergelijkbaar verhaal.

Als je gaat kijken zijn de originele banden waarschijnlijk net toevallig vervangen.
Blijft natuurlijk gissen.., maar de gestelde conclusies lijken mij wel heel voorbarig.
Dat de auto geen NAP pas heeft met 163 km en volgens de tekst ook nooit gekeurd is is het natuurlijk logisch dat het geen oordeel kan geven over de km. stand. Er staat dus ook niet onlogisch.
Ook staat in de tekst dat de sapjes vervangen zijn. Op de oude benzine uit 2000 zal de auto niet meer starten, maar denk dat als je de vraagprijs bied, de verkoper het tankje wel vol wil gooien.
Duplicaatcode zou dan ook zo maar kunnen komen dat de originele papieren samen met het onderhoudsboekje is zoek geraakt natuurlijk in de tijd dat er niet meer naar de auto is omgekeken.
Op de andere advertenties van deze adverteerder zijn de kentekenplaten niet verwijderd, behalve bij 2 importauto na. (die nog geen Nederlandse platen hebben)
Ik verwacht ook van een handelaar dat hij zelf onderzoek doet, dus deze advertentie neigt toch naar misleiding.
Kan mooi naast deze in de garage. Zijn samen 43 jaar oud en hebben in totaal 288 km gereden.

[www.marktplaats.nl]
AE cars
Blijft natuurlijk gissen.., maar de gestelde conclusies lijken mij wel heel voorbarig.
Dat de auto geen NAP pas heeft met 163 km en volgens de tekst ook nooit gekeurd is is het natuurlijk logisch dat het geen oordeel kan geven over de km. stand. Er staat dus ook niet onlogisch.
Ook staat in de tekst dat de sapjes vervangen zijn. Op de oude benzine uit 2000 zal de auto niet meer starten, maar denk dat als je de vraagprijs bied, de verkoper het tankje wel vol wil gooien.
Duplicaatcode zou dan ook zo maar kunnen komen dat de originele papieren samen met het onderhoudsboekje is zoek geraakt natuurlijk in de tijd dat er niet meer naar de auto is omgekeken.

In de advertentie staat het kenteken: 47-FK-KK
Dat kenteken hoort bij een rode Suzuki Alto uit 2000, dus dat lijkt kloppend

Op de foto's is een kilometerteller met 5 cijfers te vinden.

De RDW heeft de kilometerstanden geregistreerd en zegt daar het volgende over::

Dit voertuig heeft een teller die niet tot 999.999 telt of de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul. Hierdoor komt de tellerstand op de teller mogelijk niet overeen met het aantal kilometers/mijlen dat het voertuig daadwerkelijk gereden heeft. Om die reden geeft de RDW geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig.

In de Finnik app kun je de eigenaren historie zien...
Wat is daar voorbarig aan?
Van een autoverkoper mag je verwachten dat hij deze gegevens ook kan opzoeken en dan zal concluderen dat het een lulverhaal is.
Als je dan ook nog de kentekenplaten verwijderd en er bewust voor kiest het gratis NAP rapport met de geregistreerde kilometerstanden niet te plaatsen, dat is dat veelzeggend.
De Alto staat ook op Autotrack, dus dat betekent een Carfax-rapport. Ik heb nog nooit zo'n leeg rapport gezien. Als de auto klokje rond geweest was had hier ongetwijfeld meer informatie gestaan.

Dat de kentekenplaten verwijderd zijn voor de foto zegt mij niet zoveel. Genoeg handelaren die foto's maken zonder platen of met hun eigen logo erop, omdat ze het mooier vinden. Het originele kenteken staat netjes in de advertentie vermeld.

Of de auto in de tussentijd is teruggedraaid (waarom zou je 'n Alto terugdraaien?) is niet te herleiden, maar dat-ie al een ton gedraaid heeft lijkt me hoogst onwaarschijnlijk.
Wat een naïeve mensen hier, lezen is echt een kunst.
De teller is niet teruggedraaid, want de teller springt bij 99.999 weer naar 0.
Als de kilometerstand 95.000 km was geweest, dan krijgt deze de vermelding Logisch bij de RDW en bij een klokje rond, wordt het GEEN OORDEEL.
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?
In het Carfax rapport staat ook duidelijk 3 eigenaren en niet 1, zoals de verkoper beweert.
Er staat ook laatste APK 2014, dus dat klopt ook niet met de tekst in de advertentie.
Na 20 jaar en 3 eigenaren vindt jij 163km en het verhaal van de schuurvondst nog steeds aannemelijk?
Voor mij is de discussie gesloten, ik ga weer genieten van de pareltjes net als die Mini!
MX6
Voor mij is de discussie gesloten, ik ga weer genieten van de pareltjes net als die Mini!

Die ook een vijfcijferige teller heeft en 4 eigenaren heeft gehad bij een dergelijke km-stand?
Maar die Mini is niet klokje rond geweest en heeft dan ook de vermelding LOGISCH
Daarnaast heeft deze tot 2017 op naam van een bedrijf gestaan. (nooit verkocht?)
Vervolgens voor korte tijd bij 3 particuliere eigenaren. (verzamelaars of particuliere handelaars)
Hier staat ook geen onzinverhaal in de advertentie en kun je gewoon bieden.
Kinders kinders, klaar nu smiling smiley
Ik weet niet wat ik van die Alto moet denken: beide kanten van het verhaal kan ik me in vinden. Zonder die auto daadwerkelijk hier voor mijn neus te hebben kan ik er niet echt iets zinnigs over zeggen naast de diverse argumenten die al over en weer zijn gegaan hierboven.

Iets doorgezakte stoel en instapschade na 163 km?big smile smiley
Kan hoor, misschien zat de eigenaar er graag in zonder te rijden.
Instapschade e.d. durf ik op basis van dit soort foto's niet te beoordelen. Het kan net lichtval op het skai zijn. En het is ook niet uitgesloten dat het foam door leeftijd wat van zijn vorm verliest. Je ziet dat de binnenste wang van de passagiersstoel ook niet heel strak is. Is het waarschijnlijk nooit geweest, in dit marktsegment overigens vrij logisch.

MX-6
Wat een naïeve mensen hier, lezen is echt een kunst.

Ja, dat is het zeker.

Zie:
RDW.nl
Dit voertuig heeft een teller die niet tot 999.999 telt of de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul. Hierdoor komt de tellerstand op de teller mogelijk niet overeen met het aantal kilometers/mijlen dat het voertuig daadwerkelijk gereden heeft. Om die reden geeft de RDW geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig.

of betekent iets anders dan dus.

Jij bent erop gebrand dat deze auto klokje rond geweest is, waardoor andere argumenten er niet meer toe doen. Dat Carfax-rapport, waar ik naar link, is bijzonder leeg en ondersteunt het verhaal van de verkoper. Je bent echt een knappe jongen als je 20 jaar en 100.126 km lang rond kan rijden zonder één keer de kilometerstand geregistreerd te krijgen. Volgens Finnik is deze stand alleen in 2016 geregistreerd. Als jij voor 3,99 hun rapport aanschaft om je gelijk aan te willen aantonen, graag. Tot die tijd rammelt jouw verhaal harder dan dat van de verkoper. Zijn verhaal is wellicht wat hoogdravend, er staat níet dat de auto maar één eigenaar heeft gehad en er staat níet dat hij de auto zelf gevonden heeft. Ik weiger hem en zijn aanbieding te veroordelen op basis van onvolledige informatie.

En ja, die Mini is een leuke(re) auto. Maar op basis van zijn kilometerteller zou de RDW ook 'geen oordeel' mogen geven over de kilometerstand. Vermoedelijk heeft de keurmeester gemist dat deze zescijferige teller geen échte zescijferige teller is.

Goed, iemand nog een leuke en/of zeldzame oldtimer, youngtimer of klassieker te koop gezien? big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2020 00:29 door Elco.
Elco
Goed, iemand nog een leuke en/of zeldzame oldtimer, youngtimer of klassieker te koop gezien? big smile smiley

Een tamelijk obscure hot.. wat is het eigenlijk, hatchback, mpv, crossover? dan maar:

[www.autowereld.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-12-2020 19:44 door D Elzinga.
Ha, lekker! Van die 405 word ik ondanks z'n wat saaie kleur behoorlijk blij. En die Caliber... laatst vroeg ik me nog af waar al die dingen toch gebleven zijn. Met de 'wat is het'-vraag was het ding zijn tijd eigenlijk vooruit.
rzasa
[www.autoscout24.nl]

Mooi! Altijd apart gevonden dat de eerste serie 405 mi16 standaard op kleine 14-inch velgen werd afgeleverd, terwijl de kleinere 205 Gti 1.9 met dezelfde motor vanaf het begin altijd op grotere 15-inch velgen stond.
Die Transporter/Caravelle was meteen weg, dus die staat waarschijnlijk binnen een paar dagen voor minimaal het dubbele van de vraagprijs (3.750) te koop...
Vijfentwintig
Die Transporter/Caravelle was meteen weg, dus die staat waarschijnlijk binnen een paar dagen voor minimaal het dubbele van de vraagprijs (3.750) te koop...

!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-12-2020 05:58 door zootje.
Wouter, iets voor jou? winking smiley

[www.autoscout24.nl]

Kilometerstand: 51.000 km
Bouwjaar: 01/1990
Verkoopprijs: € 1.499,-
Ja leuk! Die is ook ergens anders wel eens langsgekomen en toen zou er bij hebben gestaan dat de auto voor loop of sloop was. Deze advertentie doet voorkomen alsof die in nieuwstaat verkeert. Bijzonder! Ook apart dat er geen kentekenplaten op zitten.
@Wouter82:

Ik zou eerst kijken of er geen barst in de ruit zit...
Die blauwe Golf 1 is leuk! Zit blijkbaar werk aan, maar voor de verandering vind ik m eens niet bizar geprijsd.
rzasa
Kilometerstand: 51.000 km

Ik denk 83.617 km (want 51.968,5 mijl).
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.