Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Ibud
Epicuri
Zo zit je altijd anderhalve meter van elkaar:

Lincoln Town Car

Op mijn eigen advies heb ik hem maar gekochtnut smiley Dank Epicuri voor de tip! Topding, echt in superstaat. Nog even op de brug gezet voor een goede inspectie van onder maar roest- en lekkagevrijthumbs up
[live.staticflickr.com]

Wat leuk, gefeliciteerd!
Ibud
Epicuri
Zo zit je altijd anderhalve meter van elkaar:

Lincoln Town Car

Op mijn eigen advies heb ik hem maar gekochtnut smiley Dank Epicuri voor de tip! Topding, echt in superstaat. Nog even op de brug gezet voor een goede inspectie van onder maar roest- en lekkagevrijthumbs up
[live.staticflickr.com]

Dan heeft dit topic zijn doel ook deze keer bereikt. Leuk! Komt er een Mijn auto-topic over de Lincoln? cool smiley
Gefeliciteerd Ibud!

Ik durfde het zelf niet aan. Nu is-ie bij een liefhebber beland en inderdaad, ben benieuwd of je er een Mijn-auto topic van maakt.

Veel veilige kilometers!
Bijzondere auto, die Dodge Lancer. Helaas geen plaatjes van de motorruimte want ik zou die "V6" weleens willen zien.winking smiley
Thanks iedereen, leuke reacties! Zal weleens een topic aanmaken, inderdaad wel leuk. Ook over de andere auto's.

@Epicuri, niet aandurven qua mogelijk onderhoud en defecten of qua vaste lasten? Qua techniek is het allemaal niet zo spannend, dat valt reuze mee heb ik gemerkt na 5 jaar Buick rijden. Onderdelen zijn gewoon echt goedkoop. Wegenbelasting is wel fors natuurlijk al zijn de meeste moderne middenklassers ook erg zwaar. Nog wel even rondje nieuwe banden, automaat spoelen en remvloeistof verversen. Dan is hij qua onderhoud helemaal bij. Verder staat het warm binnen en komt het met pekel niet de weg op dus dan heeft het allemaal niet echt te lijden.
@rzasa Thx, die MX-6 had ik nog niet in mijn register
Volgens mij ook de enige US-spec MX-6 in Nederland en op de getinte ruiten na volledig origineel.
Ibud
Thanks iedereen, leuke reacties! Zal weleens een topic aanmaken, inderdaad wel leuk. Ook over de andere auto's.

@Epicuri, niet aandurven qua mogelijk onderhoud en defecten of qua vaste lasten? Qua techniek is het allemaal niet zo spannend, dat valt reuze mee heb ik gemerkt na 5 jaar Buick rijden. Onderdelen zijn gewoon echt goedkoop. Wegenbelasting is wel fors natuurlijk al zijn de meeste moderne middenklassers ook erg zwaar. Nog wel even rondje nieuwe banden, automaat spoelen en remvloeistof verversen. Dan is hij qua onderhoud helemaal bij. Verder staat het warm binnen en komt het met pekel niet de weg op dus dan heeft het allemaal niet echt te lijden.

Hi Ibud, nee voor onderhoud ben ik niet zo bang, maar het zou mijn dagelijks vervoer worden. In weer en wind. Ook in de winter.
Parkeren moet ik op straat waar de vakken erg krap bemeten zijn. Waarbij menig buur een klein autootje al niet knap weet te parkeren...
Dus niet bang voor de portemonnee, wel dat de Lincoln niet lang in uitzonderlijke staat blijft.

Ze is nu waar ze hoort: bij een liefhebber, die er voor zorgt dat de Lincoln in de prachtstaat blijft waarin ze verkeert. En waarvan we na de winter weer de nodige foto's te zien gaan krijgen spinning smiley sticking its tongue out
Oke, stiekem wel een eigen advertentie. Maargoed, hij past perfect binnen dit topic.
[link.marktplaats.nl]
@Epicuri

Begrijp het helemaal. Zoiets het hele jaar door buiten & in een krappe wijk zetten is inderdaad niet bepaald ideaal. Ik zal even een topic gaan openen en je updaten met foto's.thumbs up
Op en top Amerikaans:

Hier breek ik even een Lans voor:

Leuke Chrysler:

Geinig voor weinig:

Zoiets vind ik wel leuk, maar wie heeft dat scherm zó uit de kleur weten te spuiten?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2020 19:26 door Epicuri.
Denk dat als er originele wielen onder zitten dat die een stuk sneller weg is.
@D. Elzinga,

Dat zou wel ernstig zijn, aangezien de Swift als sedan al in 1989 op de markt kwam. Ook meer een project, trouwens.
929V6
@D. Elzinga,

Dat zou wel ernstig zijn, aangezien de Swift als sedan al in 1989 op de markt kwam. Ook meer een project, trouwens.

Het oudste exemplaar (uit 1990) leeft niet meer, en ik kan zo snel geen oudere dan deze vinden...
Joris 6091088
Die Lancer heeft gewoon airco!

Is dat echt zo? De airco-knop wijkt nogal af van de andere knoppen van de verwarmings-/ventilatiebediening. Die vlakke wegwerking lijkt me zo niet erg functioneel.

Het zou kunnen zijn dat deze auto zo ver is voorbereid op A/C dat er (behalve alle hardware onder de motorkap en achter het dashboard) alleen een andere knop in het dashboard op hoeft om het echt te maken.

Misschien weet iemand of alle Lancers uit die tijd zo'n verwarmings-/ventilatiepaneel hadden?
Ja volgens mij is dat geen airco, maar een ander soort stand. Heb er wel eens iets over gelezen hier.

Dit is een afbeelding uit de Nederlandse folder van 1988. Het zou kunnen zijn dat het bovenste deel van de knop is afgebroken. Of verwijderd om niet per ongeluk de A/C aan te zetten terwijl de compressor vast zit... Volgens de folder is A/C in geen enkele uitvoering standaard of als optie leverbaar.

In deze Duitse folder van 1988 lijkt eenzelfde platte oplossing te zitten als in de aangeboden occasion.

In alle Colts en Lancers van deze generatie zit dit dashboard met de aanduiding AC en daarin een loos dopje om te "bedienen''. Dat komt omdat in veel andere landen destijds wel airco kon worden geleverd op deze auto, maar in Nederland was dit niet leverbaar. Uit kostenoogpunt is alleen niet het hele dashboard daarop aangepast, maar enkel een loos knopje geplaatst (die overigens niet te bewegen/bedienen is).

Verkoper is voor deze auto al gezakt van €3750, dit zijn helaas nou eenmaal geen auto's met bakken liefhebbers ervoor. Voor dat geld had je trouwens ook mogen verwachten dat ze er in ieder geval een nieuwe pookhoes (bekende kwaal van deze generatie) op hadden gezet.
Joris 6091088
ik zag dat kristalletje, A/C, etc.

Het is niet jouw fout hoor, de verkoper stelt in de advertentie ook dat er A/C in zit. Niet dus. Dat bewijst maar weer dat je altijd je gezonde verstand moet gebruiken als je een auto gaat kopen, en je niets moet laten aanpraten...
In Duitsland wordt er nog met enige regelmaat eentje met airco aangeboden:

[m.mobile.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2020 15:21 door Pepe41.
Wij hadden thuis destijds in 1990 een hagelnieuwe Golf 2 Madison. 1.3 en 4 versnellingen. Toen oogte zo'n Lancer toch hypermodern?
Kijkend naar wat de rest van de wereld destijds aan auto's te bieden had, kun je het wellicht beter omdraaien...
VW was toen weinig auto voor veel geld.
Nog steeds overigens maar dat is ook maar een mening.
Tja de Golf 2 ging toen al 7 jaar mee. En hij deed het heel goed, in 1996 ingeruild voor een Golf 3. Die weer ingeruild voor een Polo 1.4 TDI in 2006. En die is er nog steeds. Ach ja, zo gaan die dingen. In een ander topic ging het over wat de Japanners voor moois maakten in de jaren 90 (MX 5, Xedos, Supra, Mits GT etc etc).
Tsja.... wel grijs kenteken maar wordt door de belastingdienst gewoon als een oude diesel personenauto beoordeeld, deze komt dus niet in aanmerking voor het voordelige ondernemerstarief mrb.
En daarmee wordt het dankzij de mrb + roettax al snel een duur ding in de maandelijkse vaste lasten, daar zal je weinig liefhebbers voor gaat vinden.
Op pagina 244 was ook al een discussie over de airconditioning, toen bij een Colt big smile smiley
Als men die Passat de komende 4 jaar + 2,5 maand ergens kan stallen wordt ie misschien wel interessant.
Sjon77
Als men die Passat de komende 4 jaar + 2,5 maand ergens kan stallen wordt ie misschien wel interessant.

En tegen die tijd maar hopen dat je met zo'n oude diesel de stad nog in kan of uberhaupt de weg nog op mag.
Carfanatic
En tegen die tijd maar hopen dat je met zo'n oude diesel de stad nog in kan of uberhaupt de weg nog op mag.
Landelijke regel vanaf 29 okt 2020 is dat oldtimers (40+) zijn vrijgesteld, ongeacht de brandstof. Maar dan moeten de regels ondertussen niet wijzigen inderdaad....
D Elzinga
929V6
@D. Elzinga,

Het oudste exemplaar (uit 1990) leeft niet meer, en ik kan zo snel geen oudere dan deze vinden...

Ik wel smiling smiley

1991 Suzuki Swift (geen advertentie)

Van de week stond hij er nog. Ik zie dat ik hem nooit in het oudste/jongste topic geplaatst heb, terwijl hij daar wel voor in aanmerking komt. Zo gelijk eens doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2020 16:25 door afentoe.
Door velen wordt dit gezien als de ultieme Espace. Met relatief lage kilometersstand.

Espace 2.0 16v The Race
D Elzinga
[www.marktplaats.nl]

WAUW! Geweldig zeg, zoiets staat toch ook wel op mijn lijst om ooit te bezitten, een late jaren 30 woody. Heel gaaf!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-10-2020 21:50 door Micha D.
Micha D
D Elzinga
[www.marktplaats.nl]

WAUW! Geweldig zeg, zoiets staat toch ook wel op mijn lijst om ooit te bezitten, een late jaren 30 woody. Heel gaaf!
Ideale pekelbak, hout roest niet... grinning smiley
Heel stiekem word ik hier toch wel een beetje hebberig van, een Buick Rendezvous. Volgens de advertentie is dit de enige in Europa, dat lijkt me een beetje sterk maar er zullen er niet veel van zijn hier.
[www.nederlandmobiel.nl]
Kan iemand snel die Panda halen voordat-ie bij Bruno terecht komt? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.