Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
[www.marktplaats.nl]


[www.autowereld.nl]


[www.autotrack.nl]


[www.autowereld.nl]


[www.marktplaats.nl]
Eigenlijk vind ik deze leuker dan die hierboven.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2020 16:45 door rzasa.
Quote
MR PMG
Haha, €8000,— voor een C Kadett sedan. Pfff
Het is dan ook een hele groene Kadett winking smiley
DIe oer-Visa is weer opgeknapt, mooi! Hij had voor- en achterschade na een kettingbotsing.
Quote
ginkelvanmichiel
DIe oer-Visa is weer opgeknapt, mooi! Hij had voor- en achterschade na een kettingbotsing.

Bedoel je niet de GT-39-XD? Die had dezelfde kleur en is al een jaar of 10 geleden total loss gereden.
Die groene Kadett is inderdaad erg aan de prijs. De bekleding is niet eens in goede conditie en de lak lijkt op de foto's ook niet helemaal in orde. Voor 8000 euro mag je wel een C-Kadett in superconditie verwachten. Overigens twijfel ik ook aan de km.stand. Zo fris ziet ie er niet uit.
Quote
dens
De bekleding is niet eens in goede conditie

Ik zie zelfs instapschade op de wang. Is er 33.896 keer een kilometer naar de supermarkt gereden met dito slijtage?
Quote
929V6
Quote
ginkelvanmichiel
DIe oer-Visa is weer opgeknapt, mooi! Hij had voor- en achterschade na een kettingbotsing.
Bedoel je niet de GT-39-XD? Die had dezelfde kleur en is al een jaar of 10 geleden total loss gereden.
En een andere Visa met voor- en achterschade in dezelfde kleur (44-RP-LD) staat nog steeds te koop in Diepenheim.
Quote
MWH
Quote
929V6
Quote
ginkelvanmichiel
DIe oer-Visa is weer opgeknapt, mooi! Hij had voor- en achterschade na een kettingbotsing.
Bedoel je niet de GT-39-XD? Die had dezelfde kleur en is al een jaar of 10 geleden total loss gereden.
En een andere Visa met voor- en achterschade in dezelfde kleur (44-RP-LD) staat nog steeds te koop in Diepenheim.

Sakkerloot, zou het aan de kleur liggen? nut smiley
Wat een schitterende Volvo 480. Jammer dat ik al 2 oldtimers heb en er momenteel ook het geld niet voor heb.
Quote
MWH
Quote
929V6
Quote
ginkelvanmichiel
DIe oer-Visa is weer opgeknapt, mooi! Hij had voor- en achterschade na een kettingbotsing.
Bedoel je niet de GT-39-XD? Die had dezelfde kleur en is al een jaar of 10 geleden total loss gereden.
En een andere Visa met voor- en achterschade in dezelfde kleur (44-RP-LD) staat nog steeds te koop in Diepenheim.

hm, dan kan het zijn dat ik me vergis. Ik dacht dat het een exemplaar met origineel NL kenteken betrof. Maar nu ik deze zie...
ik vind 7000 euries anders een hoop geld voor een vroege 4 cilinder Visa. Dan koop ik die onderste Visa liever, maar ja ik heb al een eend en een dyane smiling smiley
Fantastische Ford, maar die stond een paar maanden terug nog voor 1000,- minder te koop....
Die Sunbeam is toch door een forumgenoot helemaal gerestaureerd?
Quote
ginkelvanmichiel
Die Sunbeam is toch door een forumgenoot helemaal gerestaureerd?

Daar dacht ik ook meteen aan. Zie hier zijn topic Helaas is het kenteken niet te zien maar het moet hem haast wel zijn.
Quote
adverteerder
Wij ruilden deze pracht Avenger deze week in van Ruud uit Castricum een autodidact restaurateur die werkelijk een waar stukje vakwerk heeft geleverd met deze Sunbeam, ruim 2 jaar werk en een goed oog voor originaliteit en kwaliteit kunnen Ruud niet ontzegt worden.
Hij had m eerst zelf te koop, maar de markt is erg klein blijkbaar. Ben wel benieuwd waar ie op ingeruild is.
Quote
Barri
Hij had m eerst zelf te koop, maar de markt is erg klein blijkbaar. Ben wel benieuwd waar ie op ingeruild is.

Ingeruild op een Nissan 280 ZX volgens facebook
Dat klopt. Een Datsun 280 ZX Targa 2+2 uit 1981
Het is een blauwe met een zilveren motorkap (ik weet eigenlijk niet of dat een actiemodel is of zoiets)
Nee Barri dit is een kant en klare auto. Gewoon goed.
Misschien de motorruimte een keer opknappen want die vies. Die is toendertijd meteen getectyleerd.
Oe, bijzonder! Is een kenteken voor zo'n relatief recente auto niet een flinke nog te nemen hobbel? Of voldoet die (in vergelijk met de Nano) wat makkelijker aan onze toelatingseisen?

Edit: o, er zitten al Duitsen (sic) papieren bij. Dat zou het stukken eenvoudiger moeten maken.thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2020 22:44 door D Elzinga.
Quote
D Elzinga
Oe, bijzonder! Is een kenteken voor zo'n relatief recente auto niet een flinke nog te nemen hobbel? Of voldoet die (in vergelijk met de Nano) wat makkelijker aan onze toelatingseisen?

Edit: o, er zitten al Duitsen (sic) papieren bij. Dat zou het stukken eenvoudiger moeten maken.thumbs up

Ik heb er weleens een gezien op Nederlands kenteken, ook een Diesel. Mooie vondst!
Er rijden inderdaad al wel meer Indigo's rond. thumbs up

1993 Toyota Camry 2.2 XL





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2020 13:46 door Jay DoubleYou.
Bij het zien van die Jaguar dacht ik eigenlijk eerst aan een Aston Martin!
Die loshangende kentekenlamp, loshangende bekleding bij de tellers, en paneel kliffen laat wel iets zien over het vakmanschap wat er in die "Aston" gestoken is.

Vind het ook wel een heel bijzondere replica. Een XK8 was ook geen goedkope auto, ook in het onderhoud niet.
Een echte Aston, of een XK8 met een hele hoop werk kunnen nooit heel veel in prijs schelen. Kosten voor onderhoud zullen bij Jaguar wel iets goedkoper zijn, maar dat scheelt volgens mij niet zo heel veel.

Of het is natuurlijk een schadeauto geweest, dat zou ook kunnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2020 16:50 door Nissan GTR R34.
Nou, wát een verprutst dashboard zeg. Hij heeft in ieder geval goed ingezoomd op het knoeiwerk rond de tellers. Hier gaan héél wat centjes in gestoken moeten worden om hem weer netjes te krijgen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de techniek. Mijn vermoeden is dat het een behoorlijk verwaarloosde en verkrachtte auto is.
Beetje overdreven reacties wel hoor, die "bekleding" rond de tellers/op het dashboard is gewoon een carbon folie sticker, vandaar dat het niet zo strak om die ronde klokken zit. Trek je er denk ik redelijk makkelijk weer vanaf en zit gewoon een houten dashboard onder. Zo'n XK8 was een jaar of 10 geleden ook heel goedkoop om te kopen, veel problemen met die V8 motor zoals de Nikasil coating en kettingspanners, dus niemand durfde zo'n auto gebruikt te kopen met als gevolg dat ze erg goedkoop gevonden konden worden.

Vind het best een geslaagde auto zo, zou er zelf niet het geld voor over hebben maar vind het absoluut geen verprutste wagen.
Wat denk je nou zelf zadelsnuiver. Daar gaat écht een lelijk dashboard onderweg komen hoor en dhz ers (petjes) die een auto op deze manier “verfraaien” zie óók de wielen, onderhouden zo’n auto écht niet. Een jaartje (of 2) raggen en weg er mee. Maar we hoeven het niet eens te zijn hoor.
Op het dashboard na vind ik die 'Aston' niet eens zo verkeerd, er zijn replica's die er een stuk beroerder uitzien.

Ik doe het ze in ieder geval niet na...
Quote
MR PMG
Wat denk je nou zelf zadelsnuiver. Daar gaat écht een lelijk dashboard onderweg komen hoor en dhz ers (petjes) die een auto op deze manier “verfraaien” zie óók de wielen, onderhouden zo’n auto écht niet. Een jaartje (of 2) raggen en weg er mee. Maar we hoeven het niet eens te zijn hoor.

Dit is écht geen petje-doet-het-ff-zelf project hoor, heb je wel goed gekeken hoeveel er aan die auto verbouwd is? Wielen zijn ook absoluut geen goedkope autostyle exemplaren maar meerdelige OZ wielen, denk dat zo'n setje nieuw wel 5 ruggen heeft gekost?

Het kan best zijn dat deze auto door een professional gebouwd is, maar dat een meer recente eigenaar het interieur wat heeft geprobeerd te pimpen met dit als gevolg. Wat er onder die carbon folie zit mag god weten, maar ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Quote
Pepe41
Een paarse R16 TS

[www.marktplaats.nl]

auw... nog niet zo lang geleden zag dat paarse geval er zo uit...


[www.autodealers.nl]

hoeveel van de roest zal er nog onder zitten?
Waarom zou je er van uitgaan dat de roest niet weggewerkt is? Ze hebben ook de binnenkant van de kofferbak gespoten en de deurposten en alles, denk dat het wel redelijk vakkundig is aangepakt hoor.
Denk weinig. Zelfs achterin is hij paars, deurstijlen ook. Lijkt er op dat ze hem een heel stuk gestript hebben.
Hij is grondig aangepakt. Kan me niet voorstellen dat je dan de roest laat zitten.
Lijkt me inderdaad wel behoorlijk grondig gedaan. Maar de echte liefhebber haakt nu meteen af vanwege de niet originele kleur. crying smilie
Een Rover 25 met 1893 km (!) op de teller:


[www.autowereld.nl]

Een 206 Roland Garros zie je met regelmaat, maar als 306 is deze uitvoering een stuk minder gangbaar:


[www.autowereld.nl]
Quote
rzasa
[www.marktplaats.nl]

Wat fantastisch! Dat ze deze "effe" uit Brazilië hebben gehaald. Als geld geen rol speelde, had ik 'm gekocht.
Quote
Renault15 17
Lijkt me inderdaad wel behoorlijk grondig gedaan. Maar de echte liefhebber haakt nu meteen af vanwege de niet originele kleur. crying smilie

En daarnaast, die tint paars ziet er niet uit....!
Quote
skitmeister
Quote
Renault15 17
Lijkt me inderdaad wel behoorlijk grondig gedaan. Maar de echte liefhebber haakt nu meteen af vanwege de niet originele kleur. crying smilie

En daarnaast, die tint paars ziet er niet uit....!

Dat is persoonlijke smaak natuurlijk... maar ik ben het helemaal met je eens. smiling smiley
Quote
ginkelvanmichiel
Quote
Pepe41
Een paarse R16 TS

[www.marktplaats.nl]

auw... nog niet zo lang geleden zag dat paarse geval er zo uit...


[www.autodealers.nl]

hoeveel van de roest zal er nog onder zitten?

De huidige eigenaar/verkoper heeft de auto op 4 maart 2020 gekocht.
De auto was toen nog groen en al apk gekeurd.
Hij heeft deze dus zelf opgeknapt of laten opknappen en spuiten.
Bijzonder dat hij daar niets over zegt in de advertentie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.