Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
929V6
Da's een heel mooie inderdaad. Op gas! Zou er een liefhebber voor zoiets zijn?
ik hoop het... Gek genoeg ligt er een 'gewone' gasinstallatie in en geen G3...
ginkelvanmichiel
929V6
ik hoop het... Gek genoeg ligt er een 'gewone' gasinstallatie in en geen G3...

Tweedehands uit een oude Kadett zeker? winking smiley
929V6
Ik denk dat daar wel een liefhebber voor is.
929V6

Lamaar. Niet gezien dat het geen G3 was. Dat scheelt teveel.
Leuke Y10! thumbs up

Mooi setje BMW's ook. De 7 als daily, dan de Z4 in de weekenden en de X5 voor de paardentrailer en de boot. cool smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2020 23:49 door Jay DoubleYou.
Die Clio staat er goed bij!
En jaren naar gezocht, en dan gelijk te koop? huh...
Barri
Het is een autobedrijf, maar als je zijn voorraad bekijkt, allemaal oude en goedkopere auto's en een Ferrari California T.
Epica
Barri
Het is een autobedrijf, maar als je zijn voorraad bekijkt, allemaal oude en goedkopere auto's en een Ferrari California T.

Hij kan ook bedoelen dat hij jaren naar een aankoopbaar exemplaar heeft gezocht.
Met oud en goedkoper doe je er echt wel een paar tekort (Saab Sonnett, Maserati Ghibli, TVR Chimaera, ...). Volgens mij best een aardig aanbod, en meer dan aardige foto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2020 19:05 door afentoe.
Die Quintet zijn 504 zijn wel heel erg leuk. Gelukkig allebei te duur voor mij. eye popping smiley
@rzasa:

Ik probeer het te begrijpen, echt.
Geen kritiek, je post heel veel leuke auto's en alles is een kwestie van smaak, maar die Fiesta...

Wat ik zie:

- 2 achterschermen vol plamuur en overgespoten
- Kilometerstand met geen oordeel, dus gerust ton meer.
- 2 verschillende soorten wieldoppen
- stoelhoezen om versleten stoelbekleding te verbergen?
- Verdroogde banden uit het jaar kruik.

Verder een motorisering die niet meer mee kan met het huidige verkeer, in een hele kale uitvoering.
Eerste eigenaar, automaat, open dakje?

Neem dit niet te serieus verder, ik ben gewoon heel benieuwd wat dit exemplaar bijzonder maakt want blijkbaar mis ik dat in het geheel.winking smiley
Overigens, mijn moeder had zo'n Fiesta, zelfde motorisering maar handgeschakeld. Verschrikkelijk reed het, gevaarlijk langzaam en een geluid als een diesel.
Die Quintet bewijst wel weer dat ik ook wel een zwak heb voor jaren '80 Honda's, zo kwam ik deze '89-er Accord Aerodeck tegen.
Carkiller
@rzasa:

Geen kritiek, je post heel veel leuke auto's en alles is een kwestie van smaak, maar die Fiesta...

Wat ik zie:

Verder een motorisering die niet meer mee kan met het huidige verkeer, in een hele kale uitvoering.

Neem dit niet te serieus verder, ik ben gewoon heel benieuwd wat dit exemplaar bijzonder maakt want blijkbaar mis ik dat in het geheel.winking smiley
Overigens, mijn moeder had zo'n Fiesta, zelfde motorisering maar handgeschakeld. Verschrikkelijk reed het, gevaarlijk langzaam en een geluid als een diesel.
Op het oog is die Fiesta best leuk, maar ik denk inderdaad dat de verkoper 'm wat overwaardeert. Ik klikte 'm aan omdat ik 'm leuk vind, maar twijfel er ook een beetje aan.
Prijs mag sowieso wel wat af. Die wieldoppen kunnen zo opgelost worden met een vervangend setje van Marktplaats of Ebay Kleinanzeigen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 14:37 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou
Prijs mag sowieso wel wat af. Die wieldoppen kunnen zo opgelost worden met een vervangend setje van Marktplaats of Ebay Kleinanzeigen.
nou, 13 inch Ford dopjes uit die tijd zijn best schaars valt mij wel eens op...
Barri
Jay DoubleYou

Die bewaart niemand. Ze worden al zelden vervangen door lichtmetaal en bij de sloop gaan ze linea recta de container in.
Barri
Jay DoubleYou

Eens. Zeker als je naar dezelfde zoekt die erop zitten is me opgevallen. Maar ze zijn er wel.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 15:56 door Jay DoubleYou.
Nogmaals, wil niemand aanvallen en probeer het youngtimer wereldje te begrijpen.
Soms is het voor mij een raadsel wat iemand in een auto ziet, als iemand het dan kan verklaren kan ik iets leren.
Carkiller
Nogmaals, wil niemand aanvallen en probeer het youngtimer wereldje te begrijpen.
Soms is het voor mij een raadsel wat iemand in een auto ziet, als iemand het dan kan verklaren kan ik iets leren.

Simpel. Werkt net als met vrouwen... drinking smiley

Nog even over de Fiesta...
Gevonden... Fiesta-doppen!

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 15:55 door Jay DoubleYou.
@Jay DoubleYou:

Dus met 12 bier op vind ik die auto wel mooi?drinking smiley

Maar, serieus youngtimer topic dit, ik zal zo voor straf één of meer leuke auto's plaatsen.
Kunnen andere mensen ook zeggen, wat is daar nu aan.
Wel zo eerlijk.
Heel eenvoudig, je hebt een ´klik´ voor een auto of een ´merk´, of niet.
Carkiller
@Jay DoubleYou:

Dus met 12 bier op vind ik die auto wel mooi?drinking smiley

Wie weet. Dat kan ik niet voor jou bepalen. big smile smileybig smile smileysmileys with beer

speedtouch
Heel eenvoudig, je hebt een ´klik´ voor een auto of een ´merk´, of niet.

Precies dat. Zelf heb ik bv. niks met Kia. Ze kunnen nog zo betrouwbaar zijn, maar ik heb er geen gevoel bij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 16:05 door Jay DoubleYou.
Barri
Carkiller
@rzasa:

Wat ik zie:

Op het oog is die Fiesta best leuk, maar ik denk inderdaad dat de verkoper 'm wat overwaardeert. Ik klikte 'm aan omdat ik 'm leuk vind, maar twijfel er ook een beetje aan.

Het is ook een auto van €1150, ik weet niet wat je daar dan voor verwacht.
Carfanatic
Barri
Carkiller
@rzasa:

Wat ik zie:

Het is ook een auto van €1150, ik weet niet wat je daar dan voor verwacht.

Ligt eraan. Een auto van dat bedrag hoeft niet gelijk een afgeschreven wrak te zijn. Waarschijnlijk heeft de verkoper 'm dan ook te duur ingekocht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 16:30 door Jay DoubleYou.
@Carfanatic :

Ik zie zat leuke yountimers voorbij komen hier voor dezelfde prijs of minder.
Allemaal hebben ze wel iets bijzonders, bij deze zie ik dat niet.

Zeg dus niet dat het een wrak is of duur/goedkoop, vraag me alleen af wat ie hier in dit topic doet.
Hoop dat iemand me dat uit kan leggen zodat ik iets kan leren.
Carkiller
@rzasa:

Nogmaals, ik post wat ik de moeite waard vind om te delen, of wat ikzelf leuk vind. Die Fiesta vind ik erg leuk. Die plamuur zie ik niet. Ik zie een nette auto van een model dat op de rode lijst staat. Stoelhoezen duiden meestal op bejaarde gebruikers en waarschijnlijk zit onder de hoezen een zo goed als nieuwe bekleding. In goedkope Fords uit die jaren zit meestal een teller die tot de 99.999 km gaat...vandaar geen oordeel. Km-stand zou ook zomaar kunnen kloppen. Maar wat maakt dat uit? Tja, en die banden en wieldoppen? Het weerhoudt mij er niet van deze auto op te nemen in een rijtje met leuke occasions.

en waarschijnlijk zit onder de hoezen een zo goed als nieuwe bekleding.
Dat snap ik dus totaal niet van de verkoper. Wees er eerlijk over en als ze echt zo mooi zijn; vermeld dat of - nog beter - maak er een foto van. De bekleding van Fords uit die jaren was niet heel best, bij 9 van de 10 auto's laat de stof los. Ben het wel met je eens dat ie er op de foto's best leuk bij staat voor een vrij uitgestorven model.
Aangezien de adverteerder bij die Fiesta zo de nadruk legt op de kilometerstand, ga ik er niet perse vanuit dat er eigenlijk een ton bij moet.
rzasa
Carkiller
@rzasa:

Nogmaals, ik post wat ik de moeite waard vind om te delen, of wat ikzelf leuk vind. Die Fiesta vind ik erg leuk. Die plamuur zie ik niet. Ik zie een nette auto van een model dat op de rode lijst staat. Stoelhoezen duiden meestal op bejaarde gebruikers en waarschijnlijk zit onder de hoezen een zo goed als nieuwe bekleding. In goedkope Fords uit die jaren zit meestal een teller die tot de 99.999 km gaat...vandaar geen oordeel. Km-stand zou ook zomaar kunnen kloppen. Maar wat maakt dat uit? Tja, en die banden en wieldoppen? Het weerhoudt mij er niet van deze auto op te nemen in een rijtje met leuke occasions.

En je goed recht.thumbs up

Beide achterschermen hebben een andere tint grijs dan de rest van de auto en bij de wielkwastrand zie je het witte van de plamuur.
Het maakt ook niks uit, ik zie het alleen niet.

Maar even voor mijn beeldvorming, over de kilometerstand.
Als alle beurten netjes geregistreerd zijn en de standen zijn netjes aan de RDW doorgegeven, waarom is de kilometerstand dan niet gewoon logisch?
Is elke auto met een 5 cijferige teller dan vanaf beurt 1 geen oordeel volgens de RDW?
Onderhoudsboekjes erbij wellicht, maar zet die dan ook op de foto...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2020 17:54 door Carkiller.
Ik kwam een heel betaalbare Lancia Delta HF Turbo tegen:

Lancia Delta HF Turbo

Betaalbaar in aanschaf dan, want qua onderhoud zal het vast geen goedkope jongen zijn.

Ik word er alleen wel hebberig van.
Een Marbella lijkt tegenwoordig ook uitgestorven. Dit is een vrij aardig exemplaar: [www.marktplaats.nl]

En wie heeft er wel een van een Mercedes 190 cabrio gehoord? Ik niet. Vrij bijzonder ding dus, maar waarom dan zo'n karige advertentie terwijl de vraagprijs niet mals is?
[www.marktplaats.nl]
Carkiller
Mocht een auto al eerder geplaatst zijn dan mijn welgemeende excuses.

Dat zal na 262 pagina’s ongetwijfeld vaker gebeuren. Leuk rijtje. thumbs up
Haha bij die Volvo 343:

Bewust geen telefoonnummer erbij gezet, omdat je dan elke 5 minuten gebeld wordt door autohandelaren.
Dat zal wel meevallen.
Ik zie het eigenlijk niet. Ik zie wel schaduwen van de omgeving.
stoterstangen90

rzasa
stoterstangen90

Dat is licht inval.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.