Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Is een Beijing BJ212, een kloon van de Russische UAZ 469.... heeft totaal niets met de "tayota" uit te staan.
Quote
Robbie1978
Quote
Epica
Quote
D Elzinga
[www.marktplaats.nl]



Quote

Deze Jeep oldtimer is de voorloper van de tayota SUV 4x4

?
Het is een Chinees voertuig met giering dus die zal vast stinken winking smiley

wel lage giering, dus wellicht valt het mee. Denk ook dat het meevalt met het voorlopen op de tayota SUV 4x4 daar dit voertuig in 1994 gebouwd is nut smiley

Is een Beijing BJ212, een kloon van de Russische UAZ 469.... heeft totaal niets met de "tayota" uit te staan.
Quote
rzasa
[www.autowereld.nl]
(corona-crisis, onzeker over mijn baan...nee, toch maar even niet dus...maar wat een mooie zeg!)



En al weer weg...... benieuwd of die binnenkort weer opduikt.
Dat zou zomaar kunnen! Hij was niet duur, en een andere handelaar met meer geduld kan er makkelijk wat op verdienen. Ik gok op Cartoen...^^

[www.autotrack.nl]
[www.dijkstra-classic-cars.nl]


Vrij brakke site, maar leuke auto's!
[www.encarwi.com]









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 17:07 door rzasa.
Een W124 is leuk, maar de coupé is het leukst. Dit is een prachtig exemplaar: [www.marktplaats.nl]

Vooral dat interieur van dit exemplaar:
Quote
Barri
Wat een slee is dat toch hè, zo'n Omega. Heel gaaf thumbs up

Prachtige wagen inderdaad. Het is dat ik geen fan van de station ben (en al 2 Omega's heb...) maar anders.....
Wauw die C124 is echt prachtig. Een handbak met dakje.. en rood interieur. Geweldig! En geen gekke prijs. Zou hem zo kopen.
Jullie zullen mij gek vinden, maar een 'premium' D-segmenter van begin jaren 90 kost ook echt niks meer. Deze C180 bijvoorbeeld. Geweldig toch? Nette staat, heerlijke kleur. Lekker achter de ster aan rijden!
[www.marktplaats.nl]


Deze BMW E36 318 is ook leuk. Even de dorpels opkleuren, NL-sticker er af, nieuwe kentekenplaten, paar wieldoppen erbij en er staat echt een net ding: [www.marktplaats.nl]. Natuurlijk niet de meest begeerlijke uitvoering, maar je hebt wel een vrij nette E36 voor weinig geld.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 23:01 door Barri.
De bekleding van die C180 schreeuwt wel heel erg jaren 90 moody smiley
@Wouter: gaaf hè? big smile smiley

Ook leuk, een heel nette Astra in een frisse kleur. Met net een ton op de teller. In 26 jaar! En dat voor minder dan €1000 nut smiley
[www.marktplaats.nl]




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2020 23:00 door Barri.
Quote
Barri
Jullie zullen mij gek vinden, maar een 'premium' D-segmenter van begin jaren 90 kost ook echt niks meer. Deze C180 bijvoorbeeld. Geweldig toch? Nette staat, heerlijke kleur. Lekker achter de ster aan rijden!

Heeft zeker wel wat zo'n vroege C-klasse.
Ik kreeg toevallig afgelopen weekend een C220 van 1993 aangeboden. Bornit grijsbruin van buiten en een rood interieur, supergaaf!
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2020 12:27 door Carfanatic.
Quote
Barri
NL-sticker er af

Niet eraf, maar op een andere plek. In het pre-GAIK tijdperk werden veel (tot ver in de jaren 80 bijna allemaal) nieuwe auto's nog met een NL-sticker afgeleverd dus is het juist extra leuk als die er nog, of weer, op zit. Alleen bij een origineel Nederlands kenteken, natuurlijk. Ik vind het best jammer dat ze vaak verwijderd zijn tegenwoordig, zeker bij echt klassieke auto's waarbij ze vroeger gewoon standaard waren.
Een bescheiden NL sticker, recht opgeplakt op een fatsoenlijke plek, kan ik me nog wel overheen zetten.
Ik heb ook verschillende auto's met een NL sticker gehad bedenk ik me. Wanneer heb je voor het laatst een auto met landensticker gezien? smiling smiley
Ford Escort mk3 van de 1e eigenaar!
Voor het eerst ben ik blij dat hij zo duur is. Dan zal iemand hem niet snel kopen en afrijden...



[www.autoscout24.nl]
Die Copen blijft leuk. thumbs up
Maar met deze prijs en het gering aantal liefhebbers zal hij er nog langer staan verwacht ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2020 21:23 door PascalD.
Quote
PascalD
Die Copen blijft leuk. thumbs up
Maar met deze prijs en het gering aantal liefhebbers zal hij er nog langer staan verwacht ik.
Daar ben ik het mee eens, het is en blijft een leuke auto en nu is dit nog wel een redelijk nieuwe, maar voor dat geld heb ik liever een 3 jaar oude MX5 met 2.0 motor.
Jammer dat niet alle Alfa's 145 en 146 even betrouwbaar waren, maar blijft wel een mooie verschijning. Zeker in dit soort lakkleuren.
Quote
Barri
Jullie zullen mij gek vinden, maar een 'premium' D-segmenter van begin jaren 90 kost ook echt niks meer. Deze C180 bijvoorbeeld. Geweldig toch? Nette staat, heerlijke kleur. Lekker achter de ster aan rijden!
[www.marktplaats.nl]


Deze BMW E36 318 is ook leuk. Even de dorpels opkleuren, NL-sticker er af, nieuwe kentekenplaten, paar wieldoppen erbij en er staat echt een net ding: [www.marktplaats.nl]. Natuurlijk niet de meest begeerlijke uitvoering, maar je hebt wel een vrij nette E36 voor weinig geld.

Beide auto's geven zoveel jeugdcentiment. Van die C-klasse had ik de brochure vanbuiten geleerd, want mijn vader wou toen een C220 diesel "Sport" bestellen. Grote discussie want een Elegance was voor dezelfde prijs beter uitgerust, maar zag er minder gelikt uit.
Uiteindelijk heeft hij voor hetzelfde geld een 2de hands E34 525tds gekocht, een vliegtuig i vgl met die tamme Mercedes diesel.
Wat een mooie Rover! Hier om de hoek staat een station in precies dezelfde kleur. Precies goed voor dat model.
Prachtige Ford! Zeldzaam type ook, maar één jaar gemaakt. Leuk model om, wanneer het weer kan, met een klassieke caravan erachter mee op uit te trekken.
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat niet alle Alfa's 145 en 146 even betrouwbaar waren, maar blijft wel een mooie verschijning. Zeker in dit soort lakkleuren.
Zal dan wel een uitzonderlijk exemplaar gehad hebben, een 146 jtd, ok niet de meest sprankelende Alfa. Maar van 2 naar 3 ton gereden voor nog geen 1000 euro onderhoud, incl. banden en 2 x apk. Zo goedkoop gaat het nooit meer worden.
Quote
929V6
Prachtige Ford! Zeldzaam type ook, maar één jaar gemaakt. Leuk model om, wanneer het weer kan, met een klassieke caravan erachter mee op uit te trekken.

Even nagezocht maar dit is dus een P7a?

En zo iets voor er achter misschien smiling smiley

[link.marktplaats.nl]
Quote
Wouter82
Quote
929V6
Prachtige Ford! Zeldzaam type ook, maar één jaar gemaakt. Leuk model om, wanneer het weer kan, met een klassieke caravan erachter mee op uit te trekken.

Even nagezocht maar dit is dus een P7a?

En zo iets voor er achter misschien smiling smiley
[/img]
[link.marktplaats.nl]

Klopt en zoiets.smiling smiley
Dat interieur doet me denken aan de Mathenesserweg 15A in Rotterdam.drinking smiley
Quote
Thema90
Quote
Jay DoubleYou
Jammer dat niet alle Alfa's 145 en 146 even betrouwbaar waren, maar blijft wel een mooie verschijning. Zeker in dit soort lakkleuren.
Zal dan wel een uitzonderlijk exemplaar gehad hebben, een 146 jtd, ok niet de meest sprankelende Alfa. Maar van 2 naar 3 ton gereden voor nog geen 1000 euro onderhoud, incl. banden en 2 x apk. Zo goedkoop gaat het nooit meer worden.

Helaas meerdere 145’s in mijn naaste omgeving meegemaakt die minder betrouwbaar waren. En van de 146 heb ik het hier en daar ook gehoord.
Quote
Sjon77
Verkoper van de VW Derby beweerd dat er een 1.3 60pk in zit: onmogelijk of geen originele motor. De 1.3 kwam na de zomervakantie van 1977 en de Derby is juni 1977 gekentekend. Ik denk gewoon een 1.1 50pk (niks mis mee, dat rijdt prima), omdat de 1.1 60pk (voorloper van de 1.3 60pk) voornamelijk (uitsluitend?) in de GLS-uitvoering geleverd is.
Na de opknapbeurt heb ik deze Derby nog niet in 't echie kunnen bewonderen, zo vanaf foto een mooi exemplaar: het is dat ik er al eentje heb...

Zoals beloofd hier nog even een stukje van de test die wat anders beweert: Auto Motor und Sport van 22 juni (dus al zeker begin juni getest) met de Derby 1300 cc.



Ja dat was in Duitsland, dus daar zitten ze dichter op de fabriek en wat eruit rolt, maar feit blijft dat de Derby ook al voor de zomervakantie met deze motor was geproduceerd.
Die Range Rover is wel echt een natte droom op wielen natuurlijk thumbs up
Quote
Zadelsnuiver
Die Range Rover is wel echt een natte droom op wielen natuurlijk thumbs up
Bij Salvage Hunters Classic Cars hadden ze er zo eentje. Die had wél de goede bandenmaat winking smiley Gaaf ding was dat!
Quote
Barri
Quote
Zadelsnuiver
Die Range Rover is wel echt een natte droom op wielen natuurlijk thumbs up
Bij Salvage Hunters Classic Cars hadden ze er zo eentje. Die had wél de goede bandenmaat winking smiley Gaaf ding was dat!

Als de bandenmaat alles was waar deze "classic" op afwijkt... Dit is exemplaar is geen natte droom, maar een nachtmerrie (bekijk de specs maar)!
Ah die specs had ik even gemist. Vond m wel erg netjes maar de wielen zo gek... Dat maakt m wel tof, maar ik zou m nog steeds met wat kleinere wielen willen hebben smiling smiley
Quote
Tydelyck
Zoals beloofd hier nog even een stukje van de test die wat anders beweert: Auto Motor und Sport van 22 juni (dus al zeker begin juni getest) met de Derby 1300 cc.

Ja dat was in Duitsland, dus daar zitten ze dichter op de fabriek en wat eruit rolt, maar feit blijft dat de Derby ook al voor de zomervakantie met deze motor was geproduceerd.
Hierbij de info van VW zelf, inbouwtijd motorcode HH vanaf 08/1977:

Ik heb de verkoopfolders van 12/1976, 01/1977 & 08/1977 nog even nagekeken: in die tijd was in NL de 60pk uitsluitend in de GLS-uitvoering te bestellen (vanaf 1978 kon de 60pk wel besteld worden in een LS-uitvoering). De verkoper van de Derby heeft 't mis of er is ooit een andere motor ingekomen, zo'n origineel NL gekentekende LS-uitvoering had in 1977 af-fabriek een 1.1 50pk motorcode HB.

Die journalisten in juni 1977 zullen vast niet de motorcode gecontroleerd hebben en/of de boring van de cilinders opgemeten hebben: of die waren aan 't testen met 1.1 60pk motorcode HC uit de normale productie of ze hadden een testauto/voor-productie oid mee. Voor VW een kleinigheidje; een vergelijkbare 1.3 werd sowieso al in de Golf gebouwd (motorcode GF).
[link.marktplaats.nl]

Deze Nexia heeft 20 jaar bij een dealer staan wachten op een nieuwe eigenaar, is 4 maanden geleden verkocht, en nu weer te koop. Ding is in nieuwstaat!


Daewoo Nexia 1.5i GTX 1995
by Eelco, on Flickr
Da's een heel mooie inderdaad. Op gas! Zou er een liefhebber voor zoiets zijn?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.