Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2015 21:28 door Stif.
rzasa

[www.speurders.nl]

Ja die astra van is idd een leuk ding, enne een normale prijs!
Stif
[www.speurders.nl]
[images2.images-speurders.nl]
Ja die astra van is idd een leuk ding, enne een normale prijs!
Dat is nou ook het erge. De aanschaf is inderdaad goed te doen. Maar dan komt het.
Wegenbelasting: 232 euro per jaar
Verzekering: ca. 200 euro per jaar
Stalling: 200 euro per jaar
Totaal: 632 euro per jaar aan onzin zonder dat je er ook maar één meter mee hebt gereden.
Best zonde geld voor een 4e auto die ik toch vrijwel nooit zal gaan gebruiken. confused smiley
Zonder die ene meter kun je de MRB en verzekering alvast laten vallen. Dat scheelt!
Ja dat klopt, maar dan moet ik hem alsnog 18 jaar stallen en laten schorsen voordat je er een beetje betaalbaar mee kan hobbyen... thumbs down
Nee doe maar niet, gewoon wakker worden en weer met beide benen op de grond gaan staan.
Als je dit topic dagelijks bekijkt dan word ik ook gek.
Er staat maar liefst 3x een audi 80 CS uit 1985 te koop, ik heb er zelf ook eentje, er zijn er nog zes over, ik zou ze wel willen maar.......
Als ik die Astra Van zou kopen dan zou ik hem ook echt willen gebruiken. Bij het doen van klussen, bakkie erachter. Maar dan wel mooi glimmend en goed onderhouden...
Maar 4 auto's is al veel te veel, laat staan 5.
ginkelvanmichiel
Als ik die Astra Van zou kopen dan zou ik hem ook echt willen gebruiken. Bij het doen van klussen, bakkie erachter. Maar dan wel mooi glimmend en goed onderhouden...
Niks mis mee! thumbs up Hopelijk doet de toekomstige eigenaar hetzelfde en kan ik hem over pakweg 15 jaar van diegene overnemen. grinning smiley
Grappig topic blijft dit toch ook. Een geweldig icoon van een auto als een Audi RS2 krijgt geen aandacht, maar van een lelijke Astra besteller krijgt opeens iedereen een bobbel in de broek. grinning smiley

D. Elzinga
1987 Mercedes-Benz 250 TD

Ergens wel leuk, zo'n flink gebruikte besteller van de eerste eigenaar...

Gaaf ding! Leuke kleur en voor z'n kilometers staat hij er nog puik bij. Zeker het feit dat het linker voorspatbord geen roestplekken kent mag opzienbarend heten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2015 22:31 door TYN.
TYN
Grappig topic blijft dit toch ook. Een geweldig icoon van een auto als een Audi RS2 krijgt geen aandacht, maar van een lelijke Astra besteller krijgt opeens iedereen een bobbel in de broek. grinning smiley
Dat komt waarschijnlijk omdat er van die RS2 nog 4x zoveel rondrijden in Nederland. Daarbij is zo'n auto van nieuw af aan vaak al van een liefhebber die hem vertroeteld. Bij een Astra Van is dit zeker niet altijd het geval, en is het dus des te uniek dat er nog zo'n leuk exemplaar van over is gebleven.
Astrawez
TYN
Dat komt waarschijnlijk omdat er van die RS2 nog 4x zoveel rondrijden in Nederland. Daarbij is zo'n auto van nieuw af aan vaak al van een liefhebber die hem vertroeteld. Bij een Astra Van is dit zeker niet altijd het geval, en is het dus des te uniek dat er nog zo'n leuk exemplaar van over is gebleven.
Verbaas me er ook iedere keer over. Vooral de kennelijke verering van de in mijn ogen marginale auto's maar het topic is te leuk om links te laten liggen. Sterker het staat in de top 10. grinning smiley
Wauw, die Astra! Die staat, en die prijs!
Maar goed dat het geen VW is big smile smiley

De Astra is leuker dan de RS2 omdat je niet verwacht dat er nog zo'n Astra in die staat over is!
Dat die 1307's nog in goede staat te vinden zijn...mijn broer heeft er ooit eentje gehad (in de jaren '80). Ongelooflijk hoe dat ding kon roesten. De deuren kon je op een gegeven moment niet meer normaal openen want dan vielen ze op straat. Volledig verrotte deurstijlen.
Wrangler
Lijkt me niet origineel :

Het was een grapje om aan te tonen dat je bij die kleur wel matchende bumpers hebt...
Die Simca is het exemplaar dat op ergens in Tilburg leek te zijn achtergelaten en door de gemeente dreigde te worden opgehaald. Hij is een tijdje geleden blijkbaar toch "gered".

Zo stond hij er bij:
dens
Dat die 1307's nog in goede staat te vinden zijn...mijn broer heeft er ooit eentje gehad (in de jaren '80). Ongelooflijk hoe dat ding kon roesten. De deuren kon je op een gegeven moment niet meer normaal openen want dan vielen ze op straat. Volledig verrotte deurstijlen.

Ouders van een klasgenoot kochten in '76 een 1307/8 (uit mijn hoofd de 33MS66) en die moest hetzelfde jaar al voor flink roestherstel terug. Dat is zo nog twee keer gebeurd en toen ging-ie naar de sloop, is maar een paar jaar oud geworden. De dealer ruilde 'm in voor een erg prettig bedrag en hij ging meteen richting schrootpers. Zaten ze alleen wel weer aan hetzelfde merk vast, want niemand anders wilde 'm hebben...
Klassiekerrijder
dens

Ouders van een klasgenoot kochten in '76 een 1307/8 (uit mijn hoofd de 33MS66) en die moest hetzelfde jaar al voor flink roestherstel terug. Dat is zo nog twee keer gebeurd en toen ging-ie naar de sloop, is maar een paar jaar oud geworden. De dealer ruilde 'm in voor een erg prettig bedrag en hij ging meteen richting schrootpers. Zaten ze alleen wel weer aan hetzelfde merk vast, want niemand anders wilde 'm hebben...

Mijn opa heeft ook niet zulke beste herinneringen aan het model. Niet alleen vanwege de roest, maar ook omdat er binnen de kortste keren van alles aan het rammelen was...
Slechte nachtrust! Er staat SA 310 op de achterklep wat echt uniek schijnt te zijn. Dit geeft aan dat het één van de eerste Swifts is.

[www.marktplaats.nl]
Leuk, ik had een zilveren met LL-kenteken. Prettige herinneringen.
Dattoman
Slechte nachtrust! Er staat SA 310 op de achterklep wat echt uniek schijnt te zijn. Dit geeft aan dat het één van de eerste Swifts is.

[www.marktplaats.nl]

Het is dan ook geen Swift maar een SA310.smiling smiley De naam Swift werd pas later ingevoerd, wel datzelfde jaar nog. Echt uniek is het volgens mij niet, maar wel behoorlijk zeldzaam inmiddels.

De staat lijkt me trouwens wel redelijk uniek.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2015 22:32 door 929V6.
Okey. smiling smiley Wel jammer dat het een 1.0 is en geen 1.3. Deze auto met net iets meer pit zou het plaatje compleet maken.
Dattoman
Okey. smiling smiley Wel jammer dat het een 1.0 is en geen 1.3. Deze auto met net iets meer pit zou het plaatje compleet maken.

SA310 met 1.3 is er niet.winking smiley Met de komst van de 1.3 werd het de Swift.
TYN

Zeg jij maar niks. winking smileyEen 200d hemel je op maar op een E 60 Limited en Hammer reageer je niet.
Fantastische HDJ-80! Noem 'm duur, maar vind maar eens een vergelijkbaar net exemplaar met minder dan twee ton op de klok. Onvindbaar. Zelfs opgewarmde lijken van dit model doen minimaal 10 mille.

Zemelaar
TYN

Zeg jij maar niks. winking smileyEen 200d hemel je op maar op een E 60 Limited en Hammer reageer je niet.

Ho ho, een 250D hemel ik op. Een 200D is zelfs mij te sloom. grinning smiley
Dattoman
kopen dat ding!
Oei oei , die passat EN renault zijn thumbs up
Mooie Alfa Spider te koop, is op dit moment in mijn ogen op weg naar de klassiekerstatus.

Zie volgende link: Alfa Romeo Spider
rzasa
[ww3.autoscout24.nl]|as

Ik krijg ineens een déjà vu met de Charlie's Angels.
@TYN:

Duur, voor dat geld heb je zelfs al een E46 325i met minder kilometers.

Wel een nette auto, maar wat een woekerprijs...
Beetje rare vergelijking, CK. Z'n voorganger is nóg duurder, gek hè? spinning smiley sticking its tongue out

Het feit dat E30's de laatste jaren flink in waarde zijn gestegen heb je gemist? Een nette 325i brengt nog eens flink meer op dan een 323i, om over de M3 maar te zwijgen.
@TYN:

Deze was ook erg netjes, en nog geen 3000 euro.
(325i)

(En inmiddels verkocht, dus de advertentie bestaat niet meer.)

Dat was mijn referentie.
Van een vriend van je, toch? Laat me raden, overspoeld door mailtjes/telefoontjes en snel verkocht? Je vriend had daar simpelweg meer voor kunnen vragen. Geen goed referentiekader dus.
Dat zou kunnen, hij heeft zeker niet lang te koop gestaan.

Van de prijsstijging van de E30 M3 wist ik wel, van de gewone niet.
het aanbod is nog vrij groot, maar dan zit je wel snel aan een importauto.

En met de gewijzigde oldtimerregeling zou een prijsdaling logischer zijn.
Maar niet alles is logisch, dat blijkt dan maar weer.
Carkiller
het aanbod is nog vrij groot,

Mwoah, vind je? Een nette, originele E30 325i is erg zeldzaam in Nederland. Ik nauwelijks een mooie vinden voor onder de 10 mille (325iX uitgesloten). Veruit het merendeel is op het circuit geëindigd. In Duitsland is het aanbod iets groter, maar niet enorm; een béétje fraai exemplaar doet op z'n minst 5 à 6 mille.

Als de ex van je vriend inderdaad zo fraai was als je zegt, had 'ie er ook wel het dubbele voor kunnen vangen.
Hij handelt al jaren in E30's.
Mag toch hopen dat hij weet wat hij doet...

Maar misschien moest hij er snel vanaf of zo, kan het anders ook niet verklaren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.