Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Er staat zeker een hoop leuks! Echter zijn sommige wel flink aan de prijs...
Astrawez
eye popping smiley [ww3.autoscout24.nl] eye popping smiley

Ik kan me voorstellen dat jij daar gek van word beste Astrawez!
Wat hadden de diesel opels toch een prachtige bobbel op de motorkap, net als deze.
Ook nog de versnellingshendel op de enige echte juiste plek, ja een hele mooie.thumbs up
Rob0032
Zo, die is gaaf zeg! Maar ik vind de prijs best stevig. Wel echt geweldig!

Wat heet stevig... als deze nog gezond en hard is vind ik het redelijk acceptabel, die 4500 euri ben je ook kwijt aan een Caddy van pakweg 8 jaar oud.
En dan vind ik zo'n oude Rekord als servicewagen wel een stuk leuker en opvallender visitekaartje als een doorgeleefde Caddy.cool smiley
Muddy Bandit
Rob0032

Wat heet stevig... als deze nog gezond en hard is vind ik het redelijk acceptabel, die 4500 euri ben je ook kwijt aan een Caddy van pakweg 8 jaar oud.
En dan vind ik zo'n oude Rekord als servicewagen wel een stuk leuker en opvallender visitekaartje als een doorgeleefde Caddy.cool smiley

Wat heeft een Caddy hiermee te maken? Voor hetzelfde geld heb je ook 9.000 pakken melk, so what? Beetje een vreemd vergelijking. Ik vind de prijs behoorlijk stevig, hoewel die wellicht niet onterecht is. Maar ik denk dat de markt voor oude, dieselende bedrijfsauto's niet heel groot is.
4500 euro is altijd veel geld, maar voor een klassieker in topstaat die ook nog belastingvrij op diesel rijdt (scheelt best een paar centen bij het bezoeken van een buitenlandse meeting bijvoorbeeld) is het zeker niet te duur. En zo is de kans ook groter dat hij uit handen van een knakenrijder blijft.
Het ligt er natuurlijk aan hoe hij er onderhuids uit ziet. Maar als dat net zo netjes is als het lakwerk op de foto's overkomt, dan heb je denk ik een erg nette en unieke auto voor dat geld. Ik zou het er zeker voor over hebben als ik iets meer te besteden had. eye rolling smiley
Rob0032
Muddy Bandit
Rob0032

Wat heeft een Caddy hiermee te maken? Voor hetzelfde geld heb je ook 9.000 pakken melk, so what? Beetje een vreemd vergelijking. Ik vind de prijs behoorlijk stevig, hoewel die wellicht niet onterecht is. Maar ik denk dat de markt voor oude, dieselende bedrijfsauto's niet heel groot is.

Pffff....confused smiley
Puur even als vergelijk voor wat je anders voor dat geld maar aan een representatief bedrijfsautootje kunt kopen. (blijkbaar is het moeilijker om die conclusie even uit m'n bericht te trekken als om een melkpakvergelijking te maken)

Hier in de regio rijden wel enkele oldtimer bedrijfsvoertuigen die als een soort service-/vertegenwoordigersauto (en dus opvallend rijdend reclame-object) ingezet worden, het zijn goede aandachttrekkers waarmee je de naamsbekendheid van een bedrijf net wat extra aandacht kan geven zodat je wat beter opvalt als de concurrent die in een "13-in-een-dozijn" bedrijfsauto (zoals een VW Caddy) op klantenbezoek gaat.
Kijk maar eens rondom je heen: overal zie je bedrijfsauto's vol schreeuwende reclame die niet eens meer opvallen vanwege de grote massa aan bedrijfsvoertuigen... maar zie je daartussen iets afwijkends dan valt het opeens weer op.

Privé is 4500 euri best wel een stevig bedrag om neer te tellen voor een hobby, maar bedrijfsmatig gezien kom je met € 4500,= reclamebudget tegenwoordig niet verder als 4 full-color advertenties in een regionaal dagblad of een kleurenfoldertje in de lokale huis-aan-huis verspreiding om de naamsbekendheid te vergroten... en in dat opzicht kan een nette oldtimer bedrijfsauto een prima alternatief zijn die het gehele jaar door de aandacht vestigt op het bedrijf.

Voor m'n Wagoneer heb ik ook niet voor niets 4 portiergrote magneetplaten (in bijpassende stijl) laten maken... die 900 euro investering was al snel terug verdient en het levert me nog steeds positieve reacties en nieuwe klanten op voor m'n bedrijf.
Opvallen doet nu eenmaal verkopen, en dat de hobby wat gecombineerd wordt met het werk is mooi meegenomen.
Het hele jaar door die Opel rijden gaat je meer kosten dan 4500 euro......het blijft een oude auto die je bij moet houden, zeker qua plaatwerk....en dan is het bedrijfsmatig ook niet echt verantwoord om door te kachelen......wat ik persoonlijk sowieso zonde vind...
Die Opel is toch belastingvrij want uit 1974 hoezo dan €4500 per jaar?
Volgens mij staat in de zin erachter waarom zo'n auto niet 'gratis' te rijden is. Juist zo'n auto met ruim 165.000 km op de klok zal echt wel aandacht nodig (blijven) hebben.
Dan zie ik nog geen onderbouwing voor meer kosten dan de €4500 jij wel Rob?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 08:16 door Wrangler.
Sterker nog Quatrelle heeft het over het hele jaar rijden, niet over de aandacht waar jij het over hebt? Ruim 165.000 in 40 jaar tijd, dat ding kan nog jaren mee zonder grote kosten.
Laten ze nou toevallig dezelfde wagens op mijn werk vroeger als serviceauto hebben gebruikt, die pas werden afgeschreven toen ze 500.000km hadden bereikt.

Ohja en wat Muddy zegt thumbs up, echter niet alle klanten of leveranciers kunnen de sympathie opbrengen voor een "ouwe bak".
Wrangler
Sterker nog Quatrelle heeft het over het hele jaar rijden, niet over de aandacht waar jij het over hebt? Ruim 165.000 in 40 jaar tijd, dat ding kan nog jaren mee zonder grote kosten.

Maak daar maar 32 jaar van, gezien de advertentie. Het is een prima auto, begrijp me vooral niet verkeerd, maar ik betwijfel of 'ie echt nog jaren mee kan zonder grote kosten. Het is en blijft een oud gebruiksobject, dat kennelijk nog een poos heeft stilgestaan ook.

Overigens, want hoop mensen vallen hierover, heb ik gezegd dat ik de prijs stevig vind. Niet te duur, maar stevig. Dat is een persoonlijke constatering, geen aan te nemen, feitelijk gegeven.
32? dat is nog beter gezien de kilometerstand.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 08:39 door Wrangler.
"8 jaar bij ons binnengestaan, en nu mag hij weer de weg op"
Lada 2101 (marktplaats)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 10:22 door 323icoupé.
Mijn hemel, die Lada's brachten een paar jaar terug nog niet eens de oud ijzer prijs op...
Barri
Mijn hemel, die Lada's brachten een paar jaar terug nog niet eens de oud ijzer prijs op...

Tja, nu is het "cult"...
Sterker nog, ze gingen allemaal naar het buitenland... met vrachtwagens tegelijk.
929V6
Barri

Tja, nu is het "cult"...

Nog even wachten tot mijn Samara dit soort bedragen opbrengt smiling bouncing smiley
jessekraal.nl
929V6
Barri

Tja, nu is het "cult"...

Nog even wachten tot mijn Samara dit soort bedragen opbrengt smiling bouncing smiley

De Samara wordt door de goegemeente waarschijnlijk niet eens herkend als Lada, dus dat wordt lang wachten vrees ik... winking smiley
Wrangler
Laten ze nou toevallig dezelfde wagens op mijn werk vroeger als serviceauto hebben gebruikt, die pas werden afgeschreven toen ze 500.000km hadden bereikt.
[i61.tinypic.com]
Gave foto! thumbs up
De mijne ook! big smile smileythumbs up

D. Elzinga
1989 Opel Omega 3000

1500 euro!

rzasa
[www.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 22:06 door JW01 (vanaf een Appel).
Graag gedaan jongens! Ik ga zo mijn mandje in.smiling bouncing smiley

edit: Dennis had die Omega al gepost. Gaaf ding he?
Goedendag
Astrawez
eye popping smiley Daar gaat mn nachtrust... nut smiley

HALEN!!! Die heb je nog niet

Het is geen blauwe. tongue sticking out smiley
JW01 (vanaf een Appel)
Goedendag
Astrawez

Je kunt hem zo overspuiten winking smiley
Anders heb je 99% kans dat hij wordt afgeragd en mat-zwart wordt gerold. Dan staat hij met 2jr op de sloop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 22:15 door Goedendag.
JW01 (vanaf een Appel)
Goedendag
Astrawez

Dat probleem is zo opgelost!

Doen, Wesley! Geweldig apparaat. Als jij die haalt, dan haal ik de Crown!
Haha, scheelt weer verfkosten en ach dat beetje kleurverschil valt toch niet op. Zeker niet als je kleurenblind bent hè Rob winking smiley !
Goedendag
Je kunt hem zo overspuiten winking smiley
Anders heb je 99% kans dat hij wordt afgeragd en mat-zwart wordt gerold. Dan staat hij met 2jr op de sloop
Nee, hij moet wel wit blijven! Maar het is wel waar inderdaad. De laatste 2 F1 Bestelwagen die te koop hebben gestaan, kwamen een paar maanden later weer in de verkoop en waren matzwart gerold/gespoten. Doodzonde!

Rob0032
Als ik zelf een grote schuur had, dan had ik hem wel kunnen halen en schorsen. Helaas kost het stallen me nu al zo'n 200 per jaar, en dat is het me momenteel niet waard helaas.. Als hij met 25 of 30 belastingvrij zou worden is het nog weer een ander verhaal. Maar om hem nou tot 2033 te laten staan... eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2015 22:31 door Astrawez.
Astrawez
Rob0032
Als ik zelf een grote schuur had, dan had ik hem wel kunnen halen en schorsen. Helaas kost het stallen me nu al zo'n 200 per jaar, en dat is het me momenteel niet waard helaas.. Als hij met 25 of 30 belastingvrij zou worden is het nog weer een ander verhaal. Maar om hem nou tot 2033 te laten staan... eye rolling smiley

Slappe smoes natuurlijk! Je weet zelf ook dat je het best wilt. We kunnen hier gerust aan crowd funding doen voor de stalling voor het eerste jaar, ik denk dat je dan al een heel eind komt. Als je 'm over een paar weken matzwart ziet dan sla je jezelf voor je kop. Voorkom dit nu het nog kan!
Ziet er niet eens slecht uit voor een auto met die kilometerstand. Jammer dat er geen oranje knippers in zitten, dan was 'ie extra leuk geweest. Geinig ding!
ginkelvanmichiel
Astrawez
en de mijne ook !! eye popping smiley
Dan mag jij hem wel hebben hoor. Dan kan ik weer slapen. spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.