Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
nederlandse e-klasse met 27dkm

[www.autowereld.nl]

Toyota Starlet - 1.3 XL Automaat (21.776 km !!)

[www.autowereld.nl]

Volkswagen Golf 1.8 CL 37.119 km

[www.autotrader.nl]
het lijkt net of die Starletten massaal opduiken....zie er nu ineens zoveel die te koop zijn...laatste tijd...
Wouter82
Erg leuk die Sera, maar dat is toch gewoon een productiemodel en geen concept...

Stond laatst te koop voor 2500 euro......flinke duit erboven op zeg !
Lekker kaal zo'n Golf III cl, wel met metallic lak, airbag, toerenteller en 2 extra deuren. Tjonge jonge kon mevrouw het lijden. Het was Zeeuws meisje zeker die de boodschapjes daarmee deed tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2015 23:31 door Saf.
Pff die Golf. 9 dagen jonger dan ik. Ik heb 'm al gemaild. Wat een leuk ding zeg!
Je zou die DAF kopen en meteen onder het oog van de eigenaar dat achterlijke dakrek eraf slopen om er vervolgens overheen te rijden.
Klassiekerrijder
Je zou die DAF kopen en meteen onder het oog van de eigenaar dat achterlijke dakrek eraf slopen om er vervolgens overheen te rijden.
big smile smiley

Mooie prijs ook, die DAF! Zou ik ook altijd nog eens willen hebben. Toch een stukje Nederlandse autogeschiedenis.
Klassiekerrijder

Hahahhahahah. big smile smiley
Klassiekerrijder

En dan wel in stijl natuurlijk: achteruit. grinning smiley
dat is wel een duur dak rekje. Liefhebbers betalen er grof geld voor.
Dat is de pest, die dingen zijn te populair geworden en er wordt te pas maar vooral te onpas mee rondgereden. Leve de onnodige brandstofverspilling.
Maar even on-topic: de potentiële koper doet er verstandig aan een magneetje mee te nemen want volgens mij is vooral het rechter voorscherm flink met plamuur bewerkt.
929V6
Klassiekerrijder

En dan wel in stijl natuurlijk: achteruit. grinning smiley
Anders rijd je over de hond heen. Da's zielig.
Ja, dat zou stijlloos zijn.

Dan deze:

Mooi ding, maar om er nou een slordige € 500,- méér dan de nieuwprijs voor te vragen...
Idioot veel geld. Ik denk dat €3.000,- een betere prijs zou zijn...
Phoenixrood74
De Alto is de 911 van de toekomst.

Beter dan andersom. winking smiley
Wel verdomd veel auto's te koop met zeer lage kilometerstanden hier de laatste tijd. Om niet te zeggen als nieuw! Als je zoiets koopt, zit je eigenlijk in tijdmachine. Het is wat een gek er voor geeft. Ik snap de vraagprijs van de Alto wel. Denk dat dit soort bedrijven ook alle tijd van de wereld heeft met de verkoop.
Die 305 is echt fantastisch, maar wat vreselijk jammer dat er dan in de tekst gerept wordt van 'goedkoop in een diesel rijden' en 'reclame auto'...
Rob0032
Die 305 is echt fantastisch, maar wat vreselijk jammer dat er dan in de tekst gerept wordt van 'goedkoop in een diesel rijden' en 'reclame auto'...

Ja maar ook:

Gezien de historie hoop ik dat de auto naar iemand gaat die hem ook netjes behandelt en nog een lang leven gunt.

Niet alles negatief zien, Rob.winking smiley
Cole Trickle
Wel verdomd veel auto's te koop met zeer lage kilometerstanden hier de laatste tijd. Om niet te zeggen als nieuw! Als je zoiets koopt, zit je eigenlijk in tijdmachine. Het is wat een gek er voor geeft. Ik snap de vraagprijs van de Alto wel. Denk dat dit soort bedrijven ook alle tijd van de wereld heeft met de verkoop.

Ik weet niet of het meer is dan pak hem beet een paar jaar geleden. Het zou wel kunnen dat mensen een extra zakcentje in deze tijd kunnen gebruiken waardoor de klassieker dan het veld moet ruimen. Daar komt nog bij dat auto's van een jaar of 25 terug goed te onderhouden zijn en daardoor niet zo snel op de sloop belanden.

Tja, voor een paar duizend euro rijd je iets unieks. Dit soort prijzen vind ik nog wel meevallen. Wel vraag ik me af hoe klein de markt is voor een Alto uit het jaar 0 smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2015 22:50 door Saf.
Wat een schitterende 305!! eye popping smiley Bijna zonde om mee te rijden.
Gezien de vraagprijs en het feit dat er nog tot 2027 mrb moet worden betaald, zal hij in ieder geval niet naar de eerste de beste profiteur gaan.
Jammer dat het geen 306 GTI is, dan had ik 'm gekocht sad smiley
Ja die 305 topthumbs up

Maarre waarom laat je die advertentie van die muisgrijze groene toyota zien?
Waarschijnlijk om de schreeuwerige advertentie?
Die 305 is 1 van de weinige auto's die ik niet zo heel graag in nieuwstaat zie. Heel bijzonder zo, natuurlijk. Maar mat uitgeslagen met een mooi vervaagde jaren 80 belettering van de plaatselijke middenstander is natuurlijk nog veel gaver.
Stif
Ja die 305 topthumbs up

Maarre waarom laat je die advertentie van die muisgrijze groene toyota zien?
Waarschijnlijk om de schreeuwerige advertentie?

Ook. Dat bedrijf doet niet anders en is altijd wat te duur. Ik vond het wel een leuke auto ook. Grijs, automaat, en dan die spoiler en die veel te vrolijke bekleding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2015 10:39 door rzasa.
Wat een prachtige 305! Maar 1e eigenaar klopt niet. De aanbieder zegt: 'komt van 1e eigenaresse'. Naast dat elke auto van een 1e eigenaar komt, zegt dit dus dat de verkoper de 2e eigenaar is, dus dat de koper de 3e eigenaar gaat worden. En niet de 2e, zoals eigenlijk wordt gesuggereerd.

smarter
Die 305 is 1 van de weinige auto's die ik niet zo heel graag in nieuwstaat zie. Heel bijzonder zo, natuurlijk. Maar mat uitgeslagen met een mooi vervaagde jaren 80 belettering van de plaatselijke middenstander is natuurlijk nog veel gaver.
Grappig big smile smiley Juist zo'n dichte uitvoering vind ik ook in nieuwstaat heel gaaf. Hoeveel zullen er daar nog van zijn?
Wat een verschil maakt een echte studio voor je foto's! Die lompe Benz ziet er stukken beter uit met zo'n mooie presentatie. Leuke 924 en Audi 80 ook.
^^ Hoort de V12-aanduiding niet ook hoger op de C-stijl te zitten? confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2015 18:22 door Wouter82.
Wouter82
Hoort de V12-aanduiding niet ook hoger op de C-stijl te zitten? confused smiley

Nee. Mooi in het hoekje waar de raamlijsten samen komen. Zie folder pagina 32. [www.autoweek.nl]

Ik vind dit raar. Ruim 18 jaar verschil tussen eerste toelating en eerste tenaamstelling. Hoe moet ik dat rijmen?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating		1 juli 1992
Datum eerste tenaamstelling		17 juli 2010
Datum laatste tenaamstelling		16 juli 2014
Soort eigenaar		Autobedrijf
Volgnummer eigenaar		2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2015 20:32 door Zemelaar.
Dat is de datum waarop de auto voor het eerst een Nederlandse eigenaar kreeg...
Eerste tenaamstelling in Nederland is dat.

Zo dus op vwe.nl
Datum eerste toelating 01-07-1992(22,6 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-07-2014(7 mndn/4 dgn)
Datum eerste afgifte Nederland 17-07-2010(4,6 jaar)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2015 20:38 door rzasa.
Geïmporteerd in 2010, dus. Dit vind ik een rare foto:

Het lijkt bijkans of er twee horizontale lijntjes staan, maar dat iemand per abuis het bovenste lijntje i.p.v. het onderste heeft gebruikt voor de uitlijning.
Zoiets vermoedde ik al. Bedankt. Want meestal staat het er bij de RDW wel bij. Maar via Autoweek dus niet.
TYN
Het lijkt bijkans of er twee horizontale lijntjes staan, maar dat iemand per abuis het bovenste lijntje i.p.v. het onderste heeft gebruikt voor de uitlijning.

Wat zijn wij evenzogoed een pietlutten. Zitten te zemelen of een Schriftzug wel op de goede plek zit. Ik mag dat wel, die aandacht voor details. thumbs up
Zeker bij de heilige W140.
Leuk rijtje!
Over die W140: wat vreemd is, is dat de kentekencombinatie van 2008 of wellicht begin 2009 is. Dus niet van 2010...
Auto kan gekentekend zijn, maar later tenaamgesteld. Gebeurt wel vaker. Laatst ook hier een auto van de eerste (buitenlandse) eigenaar. Stond al vijf jaar op kenteken, maar nog steeds geen eerste tenaamstelling.

Mooi rijtje, Janus!
Die Honda's staan al heel erg lang te koop. Die Seat.... Ja daar ga ik slecht van slapen, en ik stuur je zo een berichtje waarom. winking smiley
Verrek. De 45-HZD-2 en 45-HZD-4 zijn inderdaad beide uit maart 2009.

Rob0032
Auto kan gekentekend zijn, maar later tenaamgesteld. Gebeurt wel vaker.

Wat kan daar de reden achter zijn? Een particulier die een W140 importeert zet hem natuurlijk direct op naam, maar waarom zou een bedrijf hem niet op hun naam zetten?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2015 22:10 door TYN.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.