Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Gepost door Wouter82 
Wat een snoepje, deze vintage Ducato! Het is dat ik niet meer in NL woon en druk bezig ben een huis te kopen, anders wist ik het wel!
Leuk, die 740! Mooie auto met wel iets meer kilometers dan die genoemde 233K. Desondanks is íe nog heel netjes.
rzasa
[www.speurders.nl]

Foto's van twee verschillende auto's, waarvan één facelift model (bollere bumpers en witte knipperlichten voor).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2020 22:30 door Paul Jonkers.
Paul Jonkers
Foto's van twee verschillende auto's.

Scherp! Zal wel schade of roest aan de linkerkant hebben. De aangeboden auto is dus die van de laatste foto.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2020 22:34 door 929V6.
Zo hee, wat goed gezien.

Ik denk dat het kenteken op de laatste foto HG-ZB-05 is en dan vind je toch wat vage data. APK 22-06-'08..?

En XH-54-BZ geeft 'onbekend'..
Akkerb0er
Zo hee, wat goed gezien.

Ik denk dat het kenteken op de laatste foto HG-ZB-05 is en dan vind je toch wat vage data. APK 22-06-'08..?

En XH-54-BZ geeft 'onbekend'..

XH-54-BZ is al in 2011 gedemonteerd...
[www.speurders.nl] Ik hoop dat hij er minder amateuristisch uitziet met de kap naar beneden...

Zo zie je die generatie TT nog weinig, zo zonder spoiler. Een modificatie die later op veel exemplaren is toegepast.
Nette AX pre-facelift voor weinig geld. Alleen even de bumper wisselen.
[www.marktplaats.nl]

€1000

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2020 12:44 door Barri.
Jay DoubleYou
Zo zie je die generatie TT nog weinig, zo zonder spoiler. Een modificatie die later op veel exemplaren is toegepast.

Een terugroepactie zelfs. Aerodynamische instabiliteit. Alleen sommigen hebben daar geen gehoor aan gegeven en toendertijd hield de RDW dat nog niet bij.
Engineer2
Jay DoubleYou

Een terugroepactie zelfs. Aerodynamische instabiliteit. Alleen sommigen hebben daar geen gehoor aan gegeven en toendertijd hield de RDW dat nog niet bij.

Oké! thumbs up
Engineer2
Jay DoubleYou

Was het niet zo dat je ook kon kiezen voor alleen de ESP aanpassing, dus zonder spoiler? Dan moest je wel een document tekenen dat je de fabrikant niet aansprakelijk kon stellen wanneer je de controle verloor op hoge snelheid.
Aufsehen erregte die erste Generation des TT nach ihrem Verkaufsstart mit einigen Unfällen, bei denen auch Menschen zu Tode kamen. Das Fahrwerk überforderte den Durchschnittsfahrer mit einem hoch liegenden, aber gefährlich schmalen Grenzbereich, in dem der Wagen in schnell gefahrenen Kurven plötzlich von neutralem Fahrverhalten zu starkem Übersteuern wechselte. Diese Vorfälle fanden ein großes Echo in den Medien. Audi bot jedem Eigentümer den Einbau eines stabilisierenden Heckspoilers und eines optimierten Fahrwerks an. Die Nachrüstung einer Stabilitätskontrolle (ESP), von da an serienmäßig, sollte jedoch wegen des tiefgreifenden Einbauaufwands bei bereits verkauften Fahrzeugen nicht möglich sein. Auf Druck von Medien, Verbraucherschützern und nicht zuletzt der Kunden lenkte Audi jedoch schnell ein und bot auch die ESP-Nachrüstung gegen eine Selbstbeteiligung von 650 DM an.
@rzasa vast en zeker goud, want het is wel een heel erg hoge bedrag wat ze er voor vragen.
Verkoper van de VW Derby beweerd dat er een 1.3 60pk in zit: onmogelijk of geen originele motor. De 1.3 kwam na de zomervakantie van 1977 en de Derby is juni 1977 gekentekend. Ik denk gewoon een 1.1 50pk (niks mis mee, dat rijdt prima), omdat de 1.1 60pk (voorloper van de 1.3 60pk) voornamelijk (uitsluitend?) in de GLS-uitvoering geleverd is.
Na de opknapbeurt heb ik deze Derby nog niet in 't echie kunnen bewonderen, zo vanaf foto een mooi exemplaar: het is dat ik er al eentje heb...
Epica
@rzasa vast en zeker goud, want het is wel een heel erg hoge bedrag wat ze er voor vragen.
Precies! Misschien zit er 67.000 euro in die zakken.
Sjon77
Verkoper van de VW Derby beweerd dat er een 1.3 60pk in zit: onmogelijk of geen originele motor. De 1.3 kwam na de zomervakantie van 1977 en de Derby is juni 1977 gekentekend. Ik denk gewoon een 1.1 50pk (niks mis mee, dat rijdt prima), omdat de 1.1 60pk (voorloper van de 1.3 60pk) voornamelijk (uitsluitend?) in de GLS-uitvoering geleverd is.
Na de opknapbeurt heb ik deze Derby nog niet in 't echie kunnen bewonderen, zo vanaf foto een mooi exemplaar: het is dat ik er al eentje heb...

Ik heb dit tijdschrift in bezit (kan het helaas niet zo snel boven water halen) waarin de Derby optreedt in een vergelijkingstest. Datum van uitgave is 22-6-1977, dus dan kun je ervan uitgaan dat de test op z'n laatst begin juni is uitgevoerd (gezien de grafische productietijd zonder alle digitale technieken). Ik neem aan dat alle auto's waren voorzien van 1200- of 1300-motor, het zou vreemd zijn als men 1100, 1200 en 1300 vergeleek (vreemd was zeker de Fiat 131, die ten minste een klasse hoger thuishoorde). Als ik ooit weer toegang heb tot het nummer zoek ik het zeker even op (en zal ik het in je eigen topic plaatsen).

Stond die 616 begin dit jaar niet in het grijs, en in een heel slechte staat te koop? Als dat zo is vermoed ik dat hij met de spuitbus is opgelapt.
929V6
Stond die 616 begin dit jaar niet in het grijs, en in een heel slechte staat te koop? Als dat zo is vermoed ik dat hij met de spuitbus is opgelapt.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, volgens het kenteken is hij grijs, nu ken ik minstens 50 tinten grijs maar deze niet.
Het is inderdaad dezelfde auto, maar ik geloof niet dat dit met een spuitbus gespoten is.

[www.reezocar.be]
Dat FIAT busje is wel heel erg gaaf zeg!

Bij die Kadett kun je nog wel 100.000 km optellen denk ik.
Gilletti

Die km-stand klopt dacht ik wel; de auto heeft iets van 25 jaar stilgestaan en is vorig jaar gereanimeerd. Hij was van een ouder iemand wier man hem had gekocht, maar die ging te vroeg hemelen. Mevrouw heeft de auto toen bewaard als aandenken.
Gilletti

Denk dat dat wel meevalt, die Kadett ziet er nog uit als nieuw, alleen de bumpers zijn verkleurd maar zelfs de rode lak ziet er nog gaaf uit.
Gilletti

Nou, inderdaad! thumbs upeye popping smiley Dat model is ooit wel in Nederland geleverd maar daar zal zeker geen exemplaar meer van bewaard zijn gebleven.
Dat was toen wat eind jaren 80 vorige eeuw... BMW mét een diesel, 6 cilinder, 85 pk..... Liep verschrikkelijk mooi! Later ook met Turbo... 115 pk.
Micha D
Die R15 is in het echt ook super netjes thumbs up.
Ik vind het linker voorscherm er nou niet echt netjes uitzien of is het gewoon heel slecht op de foto gezet.
Leuke Fiesta in een kleur die ik direct met deze generatie associeer:
[www.autoscout24.nl]

Lijkt me met €650 een koopje. Natuurlijk zie je erg weinig op deze foto's, maar roest lijkt me noemenswaardig en dat is niet vermeld in de advertentie.
Ik vind 'm leuk! thumbs up
Tja, het kan verkeren. 15 jaar geleden was een MG een half-Italiaanse sportwagen met 390 pk, nu is het Chinese doorsnee-SUV met stekker...

Gaaf ding natuurlijk, en dit lijkt mij inderdaad bijzonder:

Extreem bijzonder is dat bij deze auto een extra body geleverd wordt met een giga hoeveelheid aan onderdelen.
[www.marktplaats.nl]

[www.autowereld.nl]

[www.autoscout24.nl]
Bovendien de oudste 146 van NL volgens 'ons' register.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2020 11:08 door rzasa.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.