Het Grote Register Topic - deel 2

Gepost door Astrawez 
Anonieme bezoeker
Re: Het Grote Register Topic - deel 2
12-04-2019 21:34
Dankje, dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn.
Hij ging bv uit de lease of verhuur naar de eerste particuliere eigenaar.
Wel heb ik hem in het register geplaatst, maar geef hem toch geen oficiele erkenning.
Wat d8 je van een showroom modelletje dat wel geregistreerd was maar pas op kenteken is gekomen een hele tijd later? Kwam in die tijd wel vaker voor.
Heb dit soort afwijkingen in de kentekening wel vaker gezien om die reden.
Ik heb een paar registeroverzichten staan op het forum van de Subaruclub (een groot aantal foto's heb ik hier gevonden - dank daarvoor!):
- Subaru SVX en foto's
- Subaru XT en foto's
- Subaru Tribeca en foto's
- Subaru Baja en foto's
- Subaru Brat en foto's

Dan nog wat overzichtjes die zijn beperkt tot de exemplaren met APK (foto's zijn niet in een apart overzicht opgenomen maar via hyperlinks in het register zelf):
- Subaru Mini Jumbo
- Subaru E10/E12/Sambar/Libero (minibus)
- Subaru Legacy 3.6 / Outback 3.6

En tot slot 2 wat actuelere modellen die in aantallen verkocht zijn die nog klein genoeg zijn om een overzicht van te maken en (hopelijk) bij te houden (ook hier zijn de foto's als hyperlinks opgenomen):
- Subaru Levorg
- Subaru BRZ

Ik heb dit topic hier pas net ontdekt maar het leek mij dat althans sommigen van deze links in de startpost niet zouden misstaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2019 13:37 door louisz.
A BRANDHORST
(type niet kunnen ontwaren)

Zo te zien een Street Cruiser.
Klopt helemaal. Bedankt AB. thumbs up
Een Clio op grijs kenteken (V-488-TB ).

Thanks!

Al bekend natuurlijk deze originele GT, maar een recente foto is altijd mooi.
thumbs up
Voor wie een register bijhoudt is het volgende wellicht interessant.

Het viel mij vandaag op dat in Autoweek kentekencheck tegenwoordig de datum van sloop en de datum van export niet meer weergeeft. Sterker nog, ook de status gesloopt of geëxporteerd is ook verdwenen. Dat moet recent zijn gewijzigd, want een maand geleden kon ik via de Autoweek kentekencheck nog achterhalen dat de GR-JB-75 in 2008 was geëxporteerd, en nu geeft diezelfde kentekencheck niet eens meer aan dat de auto überhaupt geëxporteerd is.
Ook gemerkt, da's inderdaad jammer. Kennelijk betrekt Autoweek de informatie nu van een andere bron en moet je voor meer info betalen. Dat doet geen mens natuurlijk. En auto's die gedemonteerd zijn kunnen niet eens meer worden opgevraagd. Als alternatief is er gelukkig nog finnik.nl of publiek.vwe.nl.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2020 22:45 door 929V6.
Klopt, de status (geëxporteerd of gesloopt) vind je gelukkig nog wel bij finnik en VWE, maar helaas niet de datum (of zelfs het jaartal) van export of sloop. Die data haalde ik altijd van de Autoweek kentekencheck, omdat ik geen andere site weet waar dat soort informatie te vinden was.

[edit: ik heb vernomen dat de sloopdatum wel via de Finnik app te vinden is, maar aangezien ik geen mobiele kenteken-apps gebruik, kan ik dat niet bevestigen]

[edit 2: ik heb de app toch maar geïnstalleerd en het blijkt te kloppen]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2020 11:34 door louisz.
Een Polo Jeton voor Sjon:

Dank u. Foto van de voorzijde had ik nog niet thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.