Het Grote Register Topic - deel 2

Gepost door Astrawez 
Aangezien het oude register topic vol begon te raken, is er in overleg besloten een nieuw topic te openen. Ik ben dagelijks op het forum te vinden, en zal zo nodig dus ook dagelijks deze indexpagina kunnen wijzigen. Hieronder nog even een korte uitleg over wat de bedoeling is met dit topic (vanuit ook het andere topic):

Wanneer je een auto spot die in één van de betreffende registers voorkomt kun je dat in dit topic kwijt, uiteraard bij voorkeur met kenteken en/of foto. Degenen die de registers bijhouden moeten dus af en toe even het topic doornemen om te zien of er iemand nog toevoegingen heeft gepost voor hun register. Verder mag dit topic ook gebruikt worden voor alle andere zaken wat met jullie registers te maken heeft. Bijvoorbeeld als je eens een overzichtje van je register wilt plaatsen ofzo.

Mochten er nog mensen zijn die hun register willen delen in de vorm van een link dan hoor ik dat graag. Als er iets in dit overzicht gewijzigd, verwijderd, of toegevoegd moet worden dan hoor ik dat ook graag. Ik zal het dan zo snel mogelijk aanpassen.

Veel plezier allemaal met dit topic. Hopelijk wordt het net zo'n succes als het vorige. winking smiley

Hier het overzicht:

Alle auto's met "UK" in het kenteken (UKkie)
Alle Hatchbacks en Coupés op grijs kenteken (Astrawez) -> Opvolger gezocht. Zin om dit register over te nemen? Stuur me dan een pb'tje.

Alfa Romeo 33, 75, 90, 155, 164 (Alfa-Frank)
Audi 50 1974-1978 (Sjon77)
Audi 80 aug 84 aug 86, 2/4-deurs, alleen origineel NL (Stif)
Audi 100 C1 1969-1976 (G. Noot) (link)
Audi 100, 200, 500 en 5000's van Typ 44 (Model tussen 1982 en 1991) (link) (Botep)

BMW 3-serie E30 (300CE)
BMW 3-serie Baur cabriolet (Jeroen Baur) (link)

Chevrolet Orlando (JW01)
Chrysler 160, 180, 2 Litres (StefanV6)
Chrysler (Simca) 1609, 1610, 2 Litres (StefanV6)
Chrysler PT Cruiser (alle uitvoeringen uit alle landen) (XBXG)
Citroen 2CV Bestel (AU, AZU, AK-B en AK400) (Citroen AZU) (link)
Citroen BX (TussendeOldtimers)
Citroen C15 (eerste serie) (929V6)
Citroen CX (TussendeOldtimers)
Citroen Dyane (Ginkelvanmichiel)
Citroen Visa (929V6)

Daihatsu Applause (Niels.)
Daihatsu Charade (t/m 1986) (UKkie)
Daihatsu Charmant (VW1200)

Fiat 131, 132, Argenta (Stefan V6)

Honda Civic EE9 1.6i-VT (Oftwel V-Tec) (300CE)
Hyundai Scoupé (DC)

Lada Samara (jessekraal)
Lincoln Continental Mark IV (Landyacht)

Mazda (1986 en ouder) (Marx579)
Mitsubishi Colt C50 (1988-1992) (J. Mulder)
Mitsubishi Lancer C60 (1988-1992) (J. Mulder)
Morris Ital (stoterstangen90)
Morris Marina (stoterstangen90)

Opel alle modellen met achterwielaandrijving en ONK (Samochód)
Opel Ascona A (1970-1975) (ototaal)
Opel Ascona C (ProThijs)
Opel Astra F bestelwagen/grijskenteken (Astrawez) (link)
Opel Corsa A (Aapjeh) (link)
Opel Kadett B (kadett-b20) (link)
Opel Kadett C (rellie kel) (link)
Opel Kadett D (Astrawez) (link) (OUD - binnenkort offline)
Opel Kadett D (Astrawez) (link) (NIEUW! - under construction)
Opel Kadett E bestelwagen/grijskenteken (Astrawez) (link)
Opel Kadett E Caravan (Astrawez) (link)
Opel Kadett-Combo geel- en grijskenteken (Astrawez) (link)
Opel Manta B (Koen.) (link)
Opel Monza: (Astrawez) (link)
Opel Olympia A (kadett-b20) (link)
Opel Rekord E bestelwagen/grijskenteken (Astrawez) (link)

Peugeot 305 (Idranor)
Peugeot 605 (StefanV6)
Porsche 924, 924S en 924 Carrera GT (alleen origineel Nederlands) (Klassiekerrijder)

Renault 9/11 (rzasa)
Renault 15/17 (Renault15.17) (link)
Renault Avantime (Renault15.17) (link)
Renault Laguna Coupé (Sander)
Rolls Royce (alle modellen, ook buitenlandse auto’s in NL gespot) (Stefan V6)
Rover SD1 (Thomas3006)

Saab 900 Turbo Red Arrow (Koen.) (link)
Saab 9-5 (2e generatie, 2010-2013) (JOtter)
Seat Marbella (ginkelvanmichiel)
Seat Terra (ginkelvanmichiel)
Subaru Impreza (sportieve modellen, van eerste GT Turbo t/m WRX STI) (Gijs571)

Talbot 1610, 2 Litres (StefanV6)
Toyota MR2 type AW11 (1985-1989) (D'oh)
Toyota Prius I (Fuego 81)
Toyota Starlet P6 (1978-1984) (KP62)

VW Derby 1 (1977-1979) + 1F (1979-1981) (Sjon77)
VW Golf I (1974-1983) (CARPOOL) (link)
VW Golf I Cabriolet (CARPOOL) Alléén origineel Nederlands
VW Golf II (Bas1986) (link) en (link)
VW Passat B1 (1973-1980) (Phoenixrood74)
VW Polo 1 (1974-1979) + 1F (1979-1981) (Sjon77) (link)
VW Polo 2 (1981-1990) (Sjon77) (link)
VW Polo 2f (1990-1994) (Sjon77)
VW T1 (1950-1967) (Volkswouter)

Yugo (alle modellen) (Idranor)
Zastava (alle modellen) (Idranor)

49 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-06-2019 21:50 door Astrawez.
Goede zet! thumbs up

Ik ga eens overwegen of ik het Golf mk2 register ga overnemen...
Ik had nog een Corsa voor Aapjeh, en een Visa voor 929V6..

Edit:
Barri
Goede zet! thumbs up

Ik ga eens overwegen of ik het Golf mk2 register ga overnemen...
Ik hoor het wel als ik hem weer zwart mag maken en evt. je naam erbij mag zetten. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2014 16:11 door Astrawez.
@Barri,

Weet waar je aan begint.grinning smiley

@Astrawez,

Bedankt voor de Visa! Een nog behoorlijk nieuw kenteken, dus waarschijnlijk nog niet bekend. Ik zal thuis eens kijken.smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Het NIEUWE grote register topic
17-12-2014 17:29
Mijn Honda Legend register kun je schrappen vanwege tijdgebrek. Daarnaast heb ik ze allemaal omdat ze tegenwoordig via bijvoorbeeld rdwdata.nl makkelijk allemaal op te zoeken zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor een Golf of Kadett.
Nu staan er zoveel registers op dat bijna ondoenlijk is om op alles te letten. M.i. staan er een paar onmogelijke bij om goed bij te houden.
Dat lijkt me aan de registerhouders om te beslissen, nietwaar? Iedereen gaat er op een andere manier mee om- ik vind het zelf leuk om de foto's bij de rdwdata te zien.

Door jouw gebrek aan activiteit hier heb ik al geen Legends meer verzameld, de laatste tijd.
Anonieme bezoeker
17-12-2014 17:49
Ik zou het eerder "Het grote register topic, deel 2" genoemd hebben, maar ach... Zo'n ramp is het niet.

Wel goed idee overigens. thumbs up
Anonieme bezoeker
17-12-2014 17:59
Niet allemaal recent, maar hier een paar registerauto's van mijn kant:

Alfa Romeo 75: (Duitsland, A3, Höchberg) :

Citroën BX: (A6 (Friesland) en 2x Leeuwarden)

(Heb ook nog foto's van de kentekens GF-LV-30, FS-BN-60, YL-03-NH, XT-07-NL, RK-47-VY en ZN-19-YR, maar volgens mij heb ik deze al een keer geplaatst)

Citroën Visa: (Leeuwarden)

Citroën CX: (Leeuwarden)

Opel Kadett C: (Amsterdam en Harlingen)

Opel Ascona C: (Harlingen)

Opel Astra F Bestel: (Harlingen)

Mitsubishi Colt: (Leeuwarden)

Renault Laguna Coupé: (Harlingen)

Toyota Prius: (Amsterdam)

Is het trouwens ook mogelijk om een nieuw register toe te voegen?
Anonieme bezoeker
17-12-2014 18:12
Tuurlijk! Gewoon zeggen waarvan je een register bij gaat houden en je naam en register wordt genoteerd in de openingspost. De registerspots komen vanzelf.
Anonieme bezoeker
17-12-2014 18:51
Ben ik een tijdje niet actief geweest, is er ineens een nieuw topic! winking smiley Iedereen die de afgelopen tijd Alfa's heeft weten te spotten voor mijn register: Bedankt! thumbs up
Anonieme bezoeker
17-12-2014 19:03
Ben een flink aantal oude foto's aan het doorspitten en uploaden. Waarschijnlijk zal ik die dan ook hier posten. Weet niet of ik ze ooit al gedeeld heb, aangezien ik vroeger ook een Imageshack account had.
Bedankt voor die uiterst nette Colt!
Anonieme bezoeker
17-12-2014 19:44
Als eerste van m'n archieffoto's is deze Morris Ital voor stoterstangen (misschien al bekend, toen ik het kenteken opzocht bleek hij al meerdere keren op de foto te zijn gezet):

Nationale Oldtimerdag 2013
Eddy C
Mijn Honda Legend register kun je schrappen vanwege tijdgebrek.
Bedankt voor het doorgeven. thumbs up

JOtter
Opel Astra F Bestel: (Harlingen)
Bedankt! thumbs up

JOtter
Zoals Gijs al zei: geef het hier of via een PB even aan me door, dan komt het in orde.
Gijs571
Als eerste van m'n archieffoto's is deze Morris Ital voor stoterstangen (misschien al bekend, toen ik het kenteken opzocht bleek hij al meerdere keren op de foto te zijn gezet):

Nationale Oldtimerdag 2013
Bedankt.

Het is mijn eigen auto.smiling smiley
Deze zullen ook al bekend zijn, gok ik?

Volgens had ik van deze Colt alleen nog maar een slechte foto aangeleverd.

Een Mazda RX7 van 1987. Valt niet binnen de criteria maar ik zet hem er toch maar even bij.

Anonieme bezoeker
17-12-2014 22:00
Astrawez
JOtter
Zoals Gijs al zei: geef het hier of via een PB even aan me door, dan komt het in orde.

Dan wil ik hierbij aan de spotters/forummers vragen om, als ze willen en kunnen, het kenteken te noteren/foto's te maken van de tweede generatie SAAB 9-5 als ze er een tegenkomen.

De tweede generatie zag er zo uit*:

(In Nederland verkocht tussen 2010 en 2013, ongeveer 450-500 rijden er in Nederland rond.)

*Dit is de Aero uitvoering, andere uitvoering als de Linear hebben een iets afwijkende bumper.
Bedankt D'OH! Ik had er nog geen foto van.
Astrawez
Ik heb een aantal registers in het rood gekleurd. Deze registerhouders hebben zich in geen maanden meer gemeld in het oude topic. Als ik (per pb of via een berichtje in dit topic) voor het nieuwe jaar nog niks van deze mensen heb gehoord, zullen deze registers uit de lijst worden verwijderd. Het moet wel overzichtelijk blijven natuurlijk. Verder zijn alle links weer up-to-date. Mochten er nog mensen zijn die hun register willen delen in de vorm van een link dan hoor ik dat graag.

De linkjes zou ik een andere kleur geven dan rood. Nu lijkt het alsof die niet up to date zijn omdat ze ook rood zijn winking smiley

Overigens lees ik net dat een register bijhouden zoveel makkelijker is geworden met de open data van de rdw: ik (en genoeg andere registerhouders) gebruiken de open data niet.
Omdat het juist de fun is om alles gewoon bij elkaar te zoeken wat anderen en je zelf tegen komt. Daarbij is RDW nooit echt accuraat geweest met gegevens, waardoor veel auto's niet te vinden zijn op de standaard manier en zeer uitgebreid zoeken vaak niets oplevert.
Uiteraard is het ieder voor zich om een register bij te houden. Hoe ingewikkeld of simpel die dan ook is. Een golf 2 komt veel vaker voor dan de hierboven genoemde Saab 9-5 Maar als iemand ze graag verzamelt, op welke manier dan ook. Waarom niet? Gewoon doen wat je zelf het leukst en prettigst vind.
@ JOtter: hij is toegevoegd.

@ Probresh: linkjes worden automatisch rood. In januari gooi ik toch de niet meer actieve registers eruit, dus dan maakt het niet meer uit. winking smiley
Verder ben ik het wel met je eens wat betreft de rdw gegevens. Het blijft het leukst om een auto met foto toe te kunnen voegen. Alleen voor bijvoorbeeld de zeldzame uitvoeringen is het wel leuk om te weten hoeveel er nog van zijn. Verder doe ik ook vrij weinig tot niks met de losse kentekens eerlijk gezegd.
Ziet er keurig uit Wesley!

Klein verzoekje, wil je bij het EE9 register 1.6 VTI even veranderen in het juiste 1.6i-VT.

Dank!
Deze prachtige 9-5 heb ik voor een bruiloft van een goede vriend de hele dag mogen rijden. Wat een heerlijke auto, ik ben een beetje verliefd!

Edit: Hmm, die foto's waren wel overdreven groot...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2014 11:32 door MichelSchreurs.
Astrawez

Pobresh
Astrawez
Ik heb een aantal registers in het rood gekleurd. Deze registerhouders hebben zich in geen maanden meer gemeld in het oude topic. Als ik (per pb of via een berichtje in dit topic) voor het nieuwe jaar nog niks van deze mensen heb gehoord, zullen deze registers uit de lijst worden verwijderd. Het moet wel overzichtelijk blijven natuurlijk. Verder zijn alle links weer up-to-date. Mochten er nog mensen zijn die hun register willen delen in de vorm van een link dan hoor ik dat graag.

De linkjes zou ik een andere kleur geven dan rood. Nu lijkt het alsof die niet up to date zijn omdat ze ook rood zijn winking smiley

Overigens lees ik net dat een register bijhouden zoveel makkelijker is geworden met de open data van de rdw: ik (en genoeg andere registerhouders) gebruiken de open data niet.
Omdat het juist de fun is om alles gewoon bij elkaar te zoeken wat anderen en je zelf tegen komt. Daarbij is RDW nooit echt accuraat geweest met gegevens, waardoor veel auto's niet te vinden zijn op de standaard manier en zeer uitgebreid zoeken vaak niets oplevert.
Uiteraard is het ieder voor zich om een register bij te houden. Hoe ingewikkeld of simpel die dan ook is. Een golf 2 komt veel vaker voor dan de hierboven genoemde Saab 9-5 Maar als iemand ze graag verzamelt, op welke manier dan ook. Waarom niet? Gewoon doen wat je zelf het leukst en prettigst vind.

@ Probresh: linkjes worden automatisch rood. In januari gooi ik toch de niet meer actieve registers eruit, dus dan maakt het niet meer uit. winking smiley
Verder ben ik het wel met je eens wat betreft de rdw gegevens. Het blijft het leukst om een auto met foto toe te kunnen voegen. Alleen voor bijvoorbeeld de zeldzame uitvoeringen is het wel leuk om te weten hoeveel er nog van zijn. Verder doe ik ook vrij weinig tot niks met de losse kentekens eerlijk gezegd.

Links kan je ook een andere kleur geven hoor, gewoon de beschrijving selecteren en een kleur aangeven.

Ik gebruik ook geen open data, vind er niets aan. Sla ook alleen auto's met foto op.
Afgelopen weken de 227 blz's van de vorige topic doorgespit op Polo's t/m 1990: ik ben 'bij'.
Nu de schone taak om alles te sorteren, de aanvullende gegevens in een lijstje te krijgen
en uiteraard online te zetten op Het Polo86(c) Register

Ook zal ik m'n ogen open houden voor andere spot's.
Valt wel op dat er sinds deze maand een stuk minder oldtimers op de weg zijn ivm overgangsregeling.
Anonieme bezoeker
18-12-2014 20:45
Heb weer een aantal archief registerspots (Nationale Oldtimerdag 2013):

BMW E30 (320i, RJ-54-HJ)

Lincoln Continental Mk. IV (Worden deze nog bijgehouden?)

Mazda's van voor 1986 (18-HJ-25)

Achterwiel aangedreven Opels met ONK

Opel Kadett C

Opel Monza
Anonieme bezoeker
18-12-2014 21:42
Prima dat er een nieuw topic is geopend.
Omdat het open data gebeuren nogal eens tersprake komt, zowel positief als negatief, is het misschien handig om in de openingspost een linkje te plaatsen naar de juiste pagina op de rdwsite.
Ideetje misschien?
@ 300CE: gedaan!
@ Stefan V6: is blauw voor de oude registers ook goed (die gaan er toch binnenkort uit, of worden weer zwart als dat moet)? spinning smiley sticking its tongue out
@ Sjon77: je link staat erbij.
@ Stif: ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik de officiële data-lijsten kan vinden. Ik heb hier wel lijsten van op mijn pc staan, maar die heb ik een paar jaar geleden van kadett-b20 (oprichter Kadett B register) gekregen. Als ik nu een up-to-date lijstje wil dan ga ik gewoon naar www.rdwdata.nl en voer een kenteken in. Het is daarbij alleen wel lastig dat eenzelfde model auto soms meerdere handelsbenamingen kan hebben. In dat geval moet je dus even verder kijken dan enkel het kenteken.
Anonieme bezoeker
18-12-2014 23:10
MichelSchreurs
Deze prachtige 9-5 heb ik voor een bruiloft van een goede vriend de hele dag mogen rijden. Wat een heerlijke auto, ik ben een beetje verliefd!

Bedankt! Leuke 2e foto ook thumbs up
Astrawez
ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik de officiële data-lijsten kan vinden.

[datamarket.azure.com]
Een Seat Marbella. Al bekend?

Vwb het besteleendenregister;

Wellicht kan de link erbij gezet worden;

www.citroenazu.nl

bedankt vast!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2014 20:03 door citroenAZU.
Anonieme bezoeker
19-12-2014 20:59
Klassiekerrijder

Volgens mij is dat de verkeerde generatie.
Voor J. Mulder: vanavond gespot op de A10 Zuid.

Anonieme bezoeker
19-12-2014 22:41
Gijs571
Klassiekerrijder

Volgens mij is dat de verkeerde generatie.

Ja, dit betreft een gefacelifte eerste generatie 9-5. Ook een mooie auto, maar niet degene die ik bedoelde. Toch bedankt voor de moeite! thumbs up
De ene Dame Edna is wat mij betreft de andere, dus misschien is het aardig om de niet-liefhebbers even uit te leggen waarop te letten.
Klassiekerrijder
De ene Dame Edna is wat mij betreft de andere, dus misschien is het aardig om de niet-liefhebbers even uit te leggen waarop te letten.

oud:

nieuw:

Lijkt me toch een vrij groot verschil.
Nu je ze naast elkaar zet zie ik inderdaad de verschillen. Bedankt.
Anonieme bezoeker
20-12-2014 10:55
Beste mede-forummers en beste "Astrawez",

Naar ik, overigens met groot interesse, heb mogen vernemen en nu ook heb mogen aanschouwen ben jij met een nieuw groot register topic op Autoweek begonnen. Dat is koen, lovenswaardig verdient dit mateloos respect. Ik kan het weten want ik weet als geen ander wat het betekent om (landelijke) registers, dagelijks, bij te houden en zomee up-to-date te houden.
In de inleiding van dit nieuwe forum wordt ik, althans wordt mijn nickname "Simcat" genoemd en wordt ik door jou in verbinding gebracht met een vorig register, eveneens op Autoweek, waarin ik zij het een zeer geringe bijdrage heb geleverd, als het gaat om gegevens betrekking hebbende op oudste en jongste voertuigen van merken verzameld rondom het, verdwenen Franse, merk Simca.
Ik voel mij vereerd als ik, door jou, wordt gevraagd om ook nu weer bij te dragen aan dit nieuwe registerforum. Helaas zal dit, als dan, slechts van zeer geringe betekenis kunnen zijn. De redenen daarvoor zijn divers edoch in beginsel daaraan gelegen dat gedurende de vele jaren, door mij, uiterst moeizaam bijeen gedragen gegevens uit de bedoelde registers en welke ik als privépersoon ter beschikking stel aan (het dagelijks bestuur) van de Simca Automobiel Club Nederland een buitengewoon gevoelig karakter hebben en derhalve niet openbaar gemaakt kunnen en mogen. Zij dienen derhalve met de grootste zorg te worden behoedt. Verder behoeft dit naar ik verwacht geen verdere uitleg noch betoog.
Niettegenstaande hoop ik dat jij de, onbedenkelijke, gegevens welke ik heb aangedragen aan het oude Autoweekforum-jongste en oudste-register-topic heb mogen bijgedragen, in het belang van de daarin vernoemde merken die ook verdienen om genoemd te worden in het nieuwe register, alsnog, mee kunnen worden overgenomen in dat nieuwe register. Ten slotte vraag ik om begrip voor het door mij bij deze gestelde en wens ik jou en iedereen die aan dit nieuwe en ongetwijfeld interessante register zullen deelnemen buitengewoon veel succes!

"Simcat"
P. Lemmens
Bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2014 11:03 door Simcat.
Bedankt voor je reactie Simcat. Iedereen moet voor zichzelf weten of een register openbaar kan worden gemaakt of niet.
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus (in jip-en-janneke-taal) de registers weer in het zwart zetten, zodat er weer foto's van deze merken kunnen worden geplaatst?
Bedankt XBXG! Had er nog geen foto van en nu ik die heb, kan ik daaruit concluderen dat het dus een GL Limited Edition betreft. Weer wat extra info bij dit kenteken in mijn register dus.
Ik heb zelf een register van de allereerste Audi 100's.. Dus de Audi 100 C1
Dus zet mij er maar bij als Audi 100 C1..
Daar vallen dus de volgende modellen onder:

Audi 100 (1969 - 1976)
Audi 100 S (1969 - 1973)
Audi 100 LS (1969 - 1976)
Audi 100 L (1973 - 1976)
Audi 100 GL (1973 - 1976)
Audi 100 Coupe S (1969 - 1976)

Bedankt alvast... smileys with beer
Gijs571

Lincoln Continental Mk. IV (Worden deze nog bijgehouden?)

Jazeker. Echter is dit geen Mark IV, maar een Towncar. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2014 21:15 door Klassiekerrijder.
Die staat al in mijn register, Klassiekerrijder
In ieder geval bedankt! smiling bouncing smiley
@ G. Noot: hij staat genoteerd! Misschien heb ik nog wel iets wat je niet hebt...

Dit is de LF-LG-93, en staat (als het goed is nog steeds) bij Heijnen in Venlo

Ook hier momenteel problemen met het laden van photobucket-foto's...

@G. Noot:

Verzamel je ook de niet meer bestaande exemplaren? Voor de meeste andere registers en voor mezelf natuurlijk struin ik regelmatig door digitale fotoarchieven. Mocht je er belangstelling voor hebben dan zal ik de Audi 100's die ik tegenkom ook voor je bewaren. Toevallig heb ik deze al een keer opgeslagen:

Anonieme bezoeker
20-12-2014 22:52
Alsjeblieft G.Noot, je hebt er misschien niets aan maar deze 100 veroverde nogal wat prijzen bij de cross, in de periode eind jaren 80 begin 90.

Misschien gewoon leuk, wel een slechte foto....maar ja
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.