WZJVBV revisited: Welke van jouw oude spots zijn inmiddels van onze wegen verdwenen?

Gepost door 929V6 
Wat jammer van die -zo te zien keurige- Audi 80 uit '82. Ook de 100 Avant C4 en 80 Avant zien er nog goed uit.
Deze Mercedes-Benz is ondertussen ook verdwenen. Dat had ik niet verwacht... sad smiley

Juist met klassiekers gaat het nu heel hard. Bijna alles wat nu in de handel komt, verdwijnt naar het buitenland.
929V6
Juist met klassiekers gaat het nu heel hard. Bijna alles wat nu in de handel komt, verdwijnt naar het buitenland.

Dat zou kunnen. Maar bovenstaande Mercedes is gek genoeg 'gedemonteerd'.

Hoezo gaat het nu trouwens hard met klassiekers? Vanwege wegenbelastingen? confused smiley
Met de youngtimers gaat het hard richting sloop omdat niemand wil wachten totdat deze auto's 40 jaar oud zijn en "voordelig" te berijden zijn.
Met de oldtimers gaat het hard richting het buitenland omdat er in het verleden al veel te veel naar Nederland zijn gehaald. Het aanbod is duidelijk groter dan de vraag momenteel. Ik zie het ook terug in het Kadett register. De mooie (en dus wat duurdere) exemplaren worden geŽxporteerd, en de minder mooie worden gedemonteerd.

Gedemonteerd:

Ook deze is gedemonteerd. Deze was nog van de eerste eigenaar en stond al sinds 2009 stil onder de carport. Misschien gevalletje overlijden en de kinderen zagen er geen brood in? crying smilie

Dit mooie exemplaar is dan weer geŽxporteerd. Zoals dus zo vaak met mooie geÔmporteerde auto's gebeurt...
D' oh
929V6
Hoezo gaat het nu trouwens hard met klassiekers? Vanwege wegenbelastingen? confused smiley

Veel handelaren die klassiekers bij particulieren opkopen en op internet zetten, hoge prijzen ervoor vragen die Nederlanders niet bereid zijn te betalen en de reikwijdte van het internet doet de rest.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2016 12:53 door 929V6.

30 november 1978 op kenteken gezet, 15 september 2013 op foto, 9 april 2015 op export.

6 september gefotografeerd, schade- en roestvrij. 18 november gesloopt.
Een youngtimer of oldtimer moet je niet rijden voor het fiscale voordeel alleen...dan ligt je hart er niet in.
Des te meer er naar het buitenland gaan, des te meer bijzonder onze wagens worden op de weg zullen we maar zeggen.
Nog een paar...

Zo'n 2 weken geleden gedemonteerd... sad smiley (De 323 in de achtergrond is eveneens gedemonteerd.)

Ik ben op dit moment oude spots aan het verzamelen en uploaden in een nieuw album. Van wat ik meer dan drie jaar geleden heb gespot is ruim 80% geŽxporteerd of gesloopt, ook erg mooie exemplaren zijn gesloopt.
Gedemonteerd:

Deze 25 staat nog wel bekend bij de RDW maar is volgens VWE geŽxporteerd. Ik weet nog dat de status van het kenteken toentertijd ook al geŽxporteerd was (op de dag dat ik hem spotte in Amsterdam...)

Zonde toch weer wat er allemaal verdwijnt. De "Ongeldige" 12-75-ZB zou ook omgekeurd kunnen zijn van grijs naar geel.
Astrawez
Zonde toch weer wat er allemaal verdwijnt. De "Ongeldige" 12-75-ZB zou ook omgekeurd kunnen zijn van grijs naar geel.

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen.thumbs up Ik blijf het wel raar vinden dat dit nodig is, waarom zou er van zo'n oud kenteken niet een geel kenteken gemaakt kunnen worden zonder dat het nummer verandert.
Echt onbegrijpelijk inderdaad. Zo kan ik me ook nog een HY en een '52-er Opel Blitz B Bus herinneren die om die reden hun oude kenteken in moesten leveren voor een nieuwe. Het zal wel iets met geld opbrengst te maken hebben.. sad smiley
929V6
Astrawez

Dat zou natuurlijk heel goed kunnen.thumbs up Ik blijf het wel raar vinden dat dit nodig is, waarom zou er van zo'n oud kenteken niet een geel kenteken gemaakt kunnen worden zonder dat het nummer verandert.

De 98-YB-24 is een origineel Nederlandse J7, met dezelfde datum eerste toelating, die is geregistreerd als kampeerwagen. Grote kans dat dat hem is.

De ongeldige Nissan kan ik niet terugvinden, ik vrees dat dat een MMBS-slachtoffer is geworden.

Over die geŽxporteerde 25: bij de RDW blijven kentekens tegenwoordig nog twee jaar na export zichtbaar. Onder de rubriek 'Status van het voertuig' is te zien of een voertuig is geŽxporteerd.

RDW
Als een voertuig is geŽxporteerd, zijn de gegevens hiervan nog twee jaar te raadplegen vanaf de exportdatum. De gegevens van een geŽxporteerd voertuig worden door de RDW niet meer bijgewerkt.
TeDeI
Mooi op chronologische kentekenvolgorde gepost 929V6 thumbs up

Ik houd de APK-data bij in een bestandje met de kentekens op volgorde, vandaar.winking smiley

@@PM,

Bedankt voor het uitzoeken! De 98-YB-24 moet hem wel zijn inderdaad.
Ik ben eens in mijn oudste foto's gaan zitten zoeken naar niet meer bestaande kentekens...

GeŽxporteerd:

Gedemonteerd:

Deze BX is volgens mij rechtstreeks van de eerste eigenaar naar de sloop gegaan... sad smiley

Ik heb ook eens gekeken naar een aantal van mijn eigen favoriete spots:

Gedemonteerd:

GeŽxporteerd:

Maar deze heeft 5 naar na de foto gewoon nog een geldig kenteken, en is zelfs in 2014 van eigenaar gewisseld:

Even dit toch wel leuke topic een schop omhoog geven..

Omdat iemand op Flickr wat oude foto's had gefaved, besloot ik eens om eea na te kijken op geldigheid.

Deze superstrakke Sierra 2.0 Laser is nog geen maand na de foto Gedemonteerd. crying smilie

Op 16 januari 2016 Gedemonteerd. Het kale casco staat nog bij Verberk in Uden

2 maanden na deze foto Gedemonteerd

Op 26-01-2016 Gedemonteerd

Op 25-08-2016 Gedemonteerd nut smiley

Op 14-08-2015 Gedemonteerd

Op 03-10-2015 Gedemonteerd

Op 17-10-2016 Gedemonteerd

Op 04-05-2016 GeŽxporteerd (hehe, niet alles wordt gedemonteerd)

Op 28-05-2015 Gedemonteerd

Op 05-12-2015 Gedemonteerd

Op 07-10-2015 GeŽxporteerd

Op 28-10-2015 Gedemonteerd

3 weken na de foto Gedemonteerd

Op 01-12-2015 GeŽxporteerd

Op 02-11-2016 Gedemonteerd

Echt niet normaal meer. Bijna alles wat ik nakijk is gesloopt of geŽxporteerd. eye popping smiley Ik stop er nu mee voordat ik depressief word.
Zo zie je maar weer dat wij spotters het niet voor niets doen. Als wij niks doen dan weten onze (klein)kinderen straks niet meer hoe het er vroeger uit zag op de weg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2017 23:31 door Astrawez.
Ik was gisteren begonnen met het bijwerken van de lijst voor de oudste/jongste van Nederland (zie het desbetreffende topic) en ben er ook vrij snel weer mee opgehouden om die reden...
Ik heb weer een aantal spots nagekeken. Alles uit 2015, en wederom is bijna alles van wat ik destijds heb gespot van onze wegen verdwenen..
Kijk en huiver...

Er is nu geen enkele Vauxhall Corsa B Diesel meer op Nederlands kenteken.
Gedemonteerd op 20-10-2015

27-05-2015 Gedemonteerd

04-04-2015 GeŽxporteerd

14-03-2015 GeŽxporteerd

07-04-2017 Gedemonteerd

24-02-2017 Gedemonteerd

01-11-2016 GeŽxporteerd

25-03-2016 Gedemonteerd

28-02-2016 Gedemonteerd

27-02-2016 Gedemonteerd

02-07-2016 GeŽxporteerd

20-07-2015 GeŽxporteerd

1,5 maand na het maken van de foto Gedemonteerd
Japanners zijn zoals altijd niet veilig voor de export, en de rest van de youngtimers die de gehele winter door worden gereden, rotten dus extra snel weg. Dat is een nadeel van het hele jaar doorrijden....ik hoor vele forummers nog roepen in een ander topic...autos zijn er om gereden te worden...dus ook in de winter....

Welnu, dan krijg je dus dit...jammer....
Deze Ibiza zag ik zojuist op een oprijwagen van de sloper afgevoerd worden. Tot het eind bij de eerste eigenaar gebleven, en hij zag er in ieder geval nog keurig uit. sad smiley

Nog steeds op naam van de eerste eigenaar, APK tot 2018... Vreemd confused smiley
Op de website van VWE zeker? Die is vaak wat trager qua doorvoeren van wijzigingen, heb ik de indruk. Op rdw.nl is het kenteken al niet meer vindbaar...
Ik ben zelf eens gaan kijken in mijn archief uit 2013 en ik heb daar helaas flink wat spots tegen gekomen die ondertussen 'verdwenen' zijn.

Eerst een rijtje 'geŽxporteerden'...

Verder met de 'gedemonteerden':

sad smiley
Die Hiace en Pony geŽxporteerd, dat is zonde!
Bij de slopers mis ik eigenlijk weinig al blijft het altijd zonde.

@D Elzinga: ooh die Ibiza. In ene leuke uitvoering ook, wat zonde!
Ik heb weer eens wat oudere spots door vwe gehaald:

Geexporteerd:

Sloop:

Sloop:

Geexporteerd (hopelijk heel ver weg):

Export:

Sloop:

Export:

Gesloopt, niet heel verrassend opzich:

Export:

Gedemonteerd (wat krijgen we nou, een vijfdeurs Starlet die geen tweede leven in een warm land krijgt?):

Het land weer uit:

Te koop in 2013, gesloopt in 2016:

Export:

Die Starlet is wellicht ergens ingeleverd voor een slooppremie? Verder vooral jammer van de mooie Subaru en zeker ook de Colt, die ziet er op de foto nog strak uit al weet je natuurlijk niet hoe slecht die het daarna nog heeft gekregen.
Even een schopje omhoog... winking smiley

Niet heel veel 'schokkends' maar ik heb eens gekeken naar 2018 en het begin van 2019 wat er ondertussen is gedemonteerd. De laatste is echter van 2014 maar vond ik zo opvallend dat ik hem hier ook plaats.

Ik ga met enige regelmaat wat tijd maken om mijn oude spots na te lopen, en daarmee dit topic een schopje te geven.
Een Belgisch equivalent van de RDW heb ik nog niet gevonden, dus veel spots uit de begindagen van mijn Flickr-account kan ik helaas niet natrekken. Ik beperk mij tot het Nederlandse spul wat verdwenen is.

1987 Mitsubishi Lancer

1992 Peugeot 309

1992 Saab 900 & 1991 Range Rover - de Range Rover is geŽxporteerd.

1983 Daihatsu Charade

1986 Opel Manta - geŽxporteerd.

1966 Austin-Healey 3000 - geŽxporteerd.

1995 Volvo 460 - geŽxporteerd.

1993 Pontiac Sunbird

1990 Mazda 626 - geŽxporteerd.

1989 Nissan Sunny - geŽxporteerd.
Aangezien ik dit topic zelf heel leuk vind (op een trieste manier...), heb ik deze thuisblijftijden ook maar eens besteed aan het doorlopen van de status van oude spots. Mijn spots t/m 2015 heb ik nu gecheckt, ik weet nog niet of ik de rest ook gauw ga doen aangezien ik merk dat het percentage wijzigingen wel hard achteruit gaat. Dan is het wel veel werk voor weinig resultaat. Het ligt eraan hoe erg ik me verveel, we'll see. winking smiley

Ik ga niet alle 300 foto's hier posten, alleen een selectie. Jullie kunnen zelf wel doorklikken naar de albums geŽxporteerd en gesloopt.

GeŽxporteerd:

FSO Prima 1.5 CLE Injection 1992 (FS-PZ-29) by MilanWH, on Flickr

Peugeot 604 TI 1980 (FZ-76-KP) by MilanWH, on Flickr

Ranger Rover ex-Ambulance 1983 (88-BF-DG) by MilanWH, on Flickr

Volvo 740 2.3 GLE 1984 (52-TVG-6) by MilanWH, on Flickr

Ford Fiesta XR2i 1991 (35-TSX-4) by MilanWH, on Flickr

Toyota Carina II Stationwagon 1.6 1991 (ZH-92-YK) by MilanWH, on Flickr

Fiat 500 R 1975 (50-HR-90) by MilanWH, on Flickr

Gesloopt:

Renault 11 1.4 TSE 1983 (90-KGV-7) by MilanWH, on Flickr

Austin Maxi 1981 (GV-78-BK) by MilanWH, on Flickr

Chevrolet Lumina 1995 (VL-BT-67) by MilanWH, on Flickr

Subaru L-Series/Leone 1.6 GL Coupť 1988 (TH-42-VX) by MilanWH, on Flickr

Buick Park Avenue 1993/1994 (GB-NF-17)(JL-BN-01) by MilanWH, on Flickr

Ex-forumauto:

Ford Taurus Wagon 1998 (XH-LZ-02) by MilanWH, on Flickr

Voor de luie scrollers nogmaals: Voor meer dan 300 foto's zie de albums geŽxporteerd en gesloopt. smiling smiley
Wat jammer van die Subaru!
Ik ga proberen doorheen volgende week weer wat door te bladeren. Vorige ronde kwam ik van 2017/18 nog verrassend veel tegen wat toch al was verdwenen.
Leuk, die aparte albums. Je ziet gelijk een groot verschil in gemiddelde leeftijd en dagwaarde. Met helaas her en der wat bijzondere uitzonderingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.