WZJVBV revisited: Welke van jouw oude spots zijn inmiddels van onze wegen verdwenen?

Gepost door 929V6 
Barri
Ik neem aan dat die rode Passat er niet zo strak meer uitzag toen ie naar de sloop ging. Wat een mooi exemplaar zeg!
De lak bladderde af op de achterklep, voor de rest was hij inderdaad smetteloos. Door deze auto heb ik als 'VW-hater' toch een zwak voor dit model gekregen. Mijn eigen auto lijkt er zelfs in de verte op! (felrood, geen grille tussen de koplampen) winking smiley Ik geloof dat ik hem al langer dan 1,2 jaar niet gezien heb, dus ik denk dat hij inderdaad nog een ander baasje heeft gehad nadat hij bij mijn ouders rondreed, die hem wat meer verwaarloosde...
Spots van rond 1996 tijdens een hadi mazda clubdag, deze rijden inmiddels niet meer...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2015 12:17 door marcel21674.
@Marcel, zou je de foto's kunnen verkleinen tot max. 800x600 alvorens je ze hier upload? Alvast bedankt. winking smiley
@Marcel: wat gek dat zulke mooie auto's, die in 1996 al bijzonder waren, toch nog zijn gesneuveld. En vooral: zonde!
929V6
De 59-92-MD en DY-14-GS zijn nog geldig volgens VWE.

Idd., maar de apk van beide zijn al meer dan 10 jaar verlopen, ze "bestaan" nog, maar rijden hebben ze waarschijnlijk al tijden niet meer gedaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2015 16:07 door marcel21674.
Phoenixrood74
@Marcel: wat gek dat zulke mooie auto's, die in 1996 al bijzonder waren, toch nog zijn gesneuveld. En vooral: zonde!

Daar keek ik ook van op ja, van de totaal 12 auto's die ik van die dag op foto heb staan, rijden er nog maar 3 a 4...
De 90-NM-41 is er ook nog, APK is bijna drie jaar geleden verlopen maar hij is al wel een keer opgeknapt en gespoten:

Klopt ja, de auto is er in die dagen in elk geval niet beter op geworden.
929V6
De 90-NM-41 is er ook nog, APK is bijna drie jaar geleden verlopen maar hij is al wel een keer opgeknapt en gespoten:

Dus toch de ex 929 van MCW, dacht het al, maar wist het niet zeker.
Nou ja, niet beter op geworden, heb hem gezien dat hij nog van MCW was, nou daar werd je niet vrolijk van. Dat was echt een roestbak, ondanks hij zo gezegd gerestaureerd was...
Vind de kleur ook niet zo, maar hij staat er nu velen malen beter bij dan toen, zo te zien..

Waneer is die foto trouwens genomen, hij moet vrij recent zijn in ieder geval..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2015 18:51 door marcel21674.
Die foto is ook al weer van 2009. De tijd dat MCW hem had moet dan zeker al een jaar of tien geleden zijn.
929V6
Die foto is ook al weer van 2009. De tijd dat MCW hem had moet dan zeker al een jaar of tien geleden zijn.

Dat zal idd. al tegen de 10 jaar geleden zijn...
Ik heb even een Astra F1-check gedaan. Best treurig soms..

Geëxporteerd 15-11-2014

Gedemonteerd 11-12-2014

Gedemonteerd 06-02-2015

Dan de meest droevige: deze was echt in nieuwstaat!! Gedemonteerd 10-11-2014.. confused smiley
Ik heb er gelukkig maar twee gevonden die zijn gedemonteerd van de ongeveer 300 die ik heb doorzocht. Helaas zijn het wel twee trieste gevallen.
Als eerste deze Audi 80, waarvan ik dacht dat hij de MRB slachting overleefd had, dacht.....
Audi 80 , 24-KGT-9 by Danny Van de Streek, on Flickr
En de tweede is heeeeeeeeel erg jammer, 1 van de volgens mij nog vijf resterende Maestro Van's is nu ook gedemonteerd:
Austin Maestro 700 Van , VF-38-ZJ by Danny Van de Streek, on Flickr
Van Tim zijn account een betere foto:
Austin Maestro 'VAN' by timvanessen, on Flickr
Tjee, dat had ik niet verwacht zeg! Ik dacht dat de eigenaar toch echt wel een liefhebber was.
VW Polo uit 1985. Is een maand geleden afgevoerd naar de sloop.

Ford Fiesta uit 1990 zo'n 5 maanden geleden afgevoerd. Zag er nog netjes uit.

Die Kadett is 4,5 jaar geleden al gesloopt.. De Visa 5,5 jaar geleden. Desalniettemin er jammer..
Helaas niet door mij zelf gespot. Maar toch wil ik deze Corsa graag nog één keer laten shinen met deze mooie foto van Tim. thumbs up
Hij stond een paar maanden geleden nog te koop voor 600 euro. Helaas heeft hij het niet lang bij zijn nieuwe baasje volgehouden en is hij 1,5 maand geleden gesloopt. confused smiley
Kwam er net achter op VWE dat mijn oude 5 naar het buitenland vertrokken is.

Aan de ene kant jammer, was een ONK 5, waar er nog bitter weinig van over zijn, maar aan de andere kant, als iemand de moeite neemt om de auto naar zijn eigen land te halen, dan moet dat haast wel goed aflopen.

IMG_20141012_103642 by Eelco v Manen, on Flickr
Deze Renault is misschien alleen op papier geexporteerd en kan dus al gedemonteerd zijn ; slopen in eigen beheer is duurder dan een kenteken op export zetten en er hangen veel meer regels aan vast.
Ik kom er net bij het checken van het grijskentekenregister achter dat deze 127 Van vorig jaar is gedemonteerd. Dankzij de foto weet ik nu ook dat dit dus geen hatchback 127 was. Ik had er graag mijn Kadett eens naast gezet. Doodzonde! De foto is geleend van CitroenAZU:
Nu het topic weer wat centraal staat.
Deze Mazda 626, de PS-97-KZ, is sinds vorige week ook niet meer op de weg te vinden:
PS-97-KZ by Danny van de Streek, on Flickr
Stond een tijdje bij een lokale handelaar in Nunspeet en is nu hier in Nunspeet op de sloop belandt:
Mazda 626 sedan , PS-97-KZ by Danny van de Streek, on Flickr
Hetzelfde geldt overigens ook voor de Jaguar Sovereign die op de eerste foto links in de hoek staat:
Jaguar Sovereign by Danny van de Streek, on Flickr

Verder nog:
Demontage
JZ-44-ZZ by Danny van de Streek, on Flickr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-08-2015 23:19 door danny1995.
Astrawez
Ik kom er net bij het checken van het grijskentekenregister achter dat deze 127 Van vorig jaar is gedemonteerd. Dankzij de foto weet ik nu ook dat dit dus geen hatchback 127 was. Ik had er graag mijn Kadett eens naast gezet. Doodzonde! De foto is geleend van CitroenAZU:

crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie crying smilie. Damn wat zonde moody smiley.
robertE21
Deze Renault is misschien alleen op papier geexporteerd en kan dus al gedemonteerd zijn ; slopen in eigen beheer is duurder dan een kenteken op export zetten en er hangen veel meer regels aan vast.

sinds april dit jaar mag slopen in eigen beheer niet meer voor personen autos.

Maar zou het raar vinden dat de R5 gesloopt zou worden, immers, er zit nog een jaar APK op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2015 10:29 door - Quatrelle -.
Des te meer reden dus om hem op papier te exporteren en toch te demonteren drinking smiley.
ook dat kan niet meer, je moet een adres opgeven van de nieuwe eigenaar.
Dan geef je toch een adres op van een bevriend iemand die in het buitenland woont. Vraag me altijd sterk af in hoe verre dat gecontroleerd wordt.
Was nog van de eerste eigenaar op het moment van spotten, in januari geëxporteerd:

Mercedes-Benz 190 by Stefan van Wijnen, on Flickr

En deze is inmiddels gedemonteerd:

Nissan Sunny by Stefan van Wijnen, on Flickr
Ik heb weer eens een paar spots nagekeken voor dit topic.

Gespot in januari 2014.
Gesloopt in juni 2014.

Gespot in december 2013.
Gesloopt in maart 2015.
(Wel vreemd, hij zag er netjes uit confused smiley)

Gespot in december 2013.
Gesloopt in juni 2014.

Gespot in december 2013.
Gesloopt in november 2014.

Gespot in november 2013.
Gesloopt in november 2014.

Gespot in november 2014.
Gesloopt in juli 2014.

Gespot in oktober 2013.
Geëxporteerd in december 2013. (Ik was er dus net op tijd bij!)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2015 00:56 door D' oh.
Die Omega moet haast wel bij een ongeval betrokken zijn geweest. Deze zou zeker ook wel van een liefhebber geweest zijn, gezien de (niet makkelijk verkrijgbare) 19 inch Snowflakes velgen. En waarom zou je zoiets anders ook importeren?
D' oh
Gespot in november 20142013.
Gesloopt in juli 2014.

Edit: geen verschil tussen een doorgestreepte 4 en een niet doorgestreepte 4, dan maar het hele jaartal doorstrepen nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2015 12:58 door @PM.
Om dit topic weer eens wat omhoog te brengen weer een flink aantal helaas gedemonteerde auto's:
Dit was nog een zeer strakke BX:

SB-XR-52 by Danny van de Streek, on Flickr
Volkswagen LT , 70-HB-16 by Danny van de Streek, on Flickr
Deze staat op ongeldig:
Volkswagen Golf mk2 , NY-26-YN by Danny van de Streek, on Flickr
En weer verder met gedemonteerd.
Mitsubishi Colt , FD-XR-93 by Danny van de Streek, on Flickr
Subaru Justy , HS-RP-50 by Danny van de Streek, on Flickr
Mitsubishi Sigma 3.0 V6 Station Wagon , JT-DF-92 by Danny van de Streek, on Flickr
Mitsubishi Galant Hatchback , LS-DZ-46 by Danny van de Streek, on Flickr
Kia Sephia, RH-BJ-70 by Danny van de Streek, on Flickr
Was te verwachten:
Peugeot 205 , YV-05-TR by Danny van de Streek, on Flickr
Deze is als donor gebruikt voor de motor, de rest was nog erg netjes:
Volkswagen Golf GTD , 56-SVD-4 by Danny van de Streek, on Flickr
Honda Civic, ZL-33-NF by Danny van de Streek, on Flickr
Hier gaat het om de Kever, was jammer genoeg uitgebrand aan de achterkant, op de foto nog een beetje te zien als je goed kijkt:
VW Kever , Fiat 500 , Austin Princess by Danny van de Streek, on Flickr
43-HV-PJ by Danny van de Streek, on Flickr
XN-TN-86 , Seat Toledo by Danny van de Streek, on Flickr
En de laatste, dan zijn het er ook al wel weer genoeg crying smilie :
Volkswagen Polo Steilheck , NK-54-PK by Danny van de Streek, on Flickr
Eerst via rdw, als ze daar niet meer in staan via vwe, daar kan je maar een beperkt aantal keer checken per dag, maar daar staat wel de kentekenstatus bij.
Via de Autoweek kentekencheck werkt het opzich ook wel fijn vind ik. Er zit geen limiet op, en je kan zelfs de datum zien wanneer de auto is gedemonteerd/geëxporteerd.
Tijdens het herschikken van mijn foto's kom ik af en toe wat inhoud voor dit topic tegen.

Gedemonteerd?

Mercedes w126 500 SE 1981 (84-TT-BS) by Milan, on Flickr

De volgende zijn allemaal geëxporteerd.

Volkswagen Jetta 1.8 1987 (06-TRT-6) by Milan, on Flickr

Mercedes C126 500 SEC 1983 (03-NDV-9) by Milan, on Flickr

BMW E34 525 TDS 1990 (11-GSN-5) by Milan, on Flickr
Zo'n jaar geleden gespot;

Jaguar XJ uit 1995 Zag er toen nog netjes uit. Thans gedemonteerd sad smiley

Daihatsu Charade uit 1987 2 maanden terug gedemonteerd

Per toeval ontdek ik net dat deze Vectra 2000 Turbo met 245 pk op 11 december is gedemonteerd.
Hij heeft onlangs ook te koop gestaan voor best veel geld. Ik denk dus betrokken bij een ongeval ofzo.
robertE21
Dat is niet duurder, dat kan gewoon niet meer.
Die mogelijkheid is gewoon afgeschaft.
Toyota Corolla Sportwagon uit 1978. Een tijdje terug door mij gespot in de Haarlemmermeer. Auto was in erbarmelijke staat. Maar is toch (afgelopen zomer) geëxporteerd naar het buitenland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2015 03:37 door VSOP.
VSOP
Toyota Corolla Sportwagon uit 1978. Een tijdje terug door mij gespot in de Haarlemmermeer. Auto was in erbarmelijke staat. Maar is toch (afgelopen zomer) geëxporteerd naar het buitenland.
[img.photobucket.com]

Dat doet me dan een klein beetje deugt. Ik hou mezelf maar voor dat deze in het buitenland tot in de puntjes gerestaureerd wordt... winking smiley

De post van D.Elzinga maakt me dan weer iets verdrietiger. Met name het Japanse grut. sad smiley

Een paar verdwenen spots van mijn kant. Ik heb dus niet voor niets 'youngtimers-in-spé' vastgelegd. Er zijn toch een hoop verdwenen in de loop van afgelopen jaar... sad smiley

Het was te verwachten... De Mercedes bestaat nog wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2016 15:12 door D' oh.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.