Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Gepost door D oh 
Au, die Ford 15m... Dat is echt zonde.
Aparte koplampen op die Spitfire!

Ik heb er ook weer eentje, ook met dank aan Okke Groot:

Amsterdam, februari 1985:



Wageningen, februari 2019:

Mooi topic, dank je wel mannen. Die Corsa RH-61-BY rijdt nog steeds!!
Ford Fairlane JZ-68-86

1985, fotograaf Okke Groot



2018, fotograaf Michael McDonald





Gevonden door Michiel V.

[www.autowereld.nl]


Archieffoto 1982 van Harry Pannekoek
Leuk! Bumpertjes en doppen weer terug smileys with beer.
Volgens mij is het net andersom jongens.
Quote
MR PMG
Volgens mij is het net andersom jongens.


Scherp gezien ! winking smiley
Quote
MR PMG
Volgens mij is het net andersom jongens.

Wordt ook zo bedoeld volgens mij.
Quote
929V6
Quote
MR PMG
Volgens mij is het net andersom jongens.

Wordt ook zo bedoeld volgens mij.
Dat weet ik wel zeker.

Grille was me niet opgevallen, maar vind hem niet vreselijk misstaan in ieder geval.
Quote
XBXG
Jammer van de Santana, maar ik heb weer een nieuwe match dankzij het prachtige fotoarchief van Okke Groot:

Tweede Leeghwaterstraat, Amsterdam, 30 juni 1984.


by Okke Groot

Tweede Leeghwaterstraat, Amsterdam, 7 juni 2014. (letterlijk een paar meter verderop in dezelfde straat).


Waarschijnlijk toen en nu al van dezelfde eigenaar.

Datum eerste toelating 16-11-1956
Datum tenaamstelling 29-08-1984
Tijdstip tenaamstelling Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 16-11-1956
Quote
XBXG
Hoe weet je dat dit dezelfde T1 is? Op de tweede en derde foto zie ik de typerende dakraampjes die niet op de eerste foto zijn te zien.

Ik ken de oude eigenaar persoonlijk en heb de ST-88-LN foto van hem gekregen.
Van hem wist ook het TV-88-30 kenteken en toen die foto beschikbaar kwam was de link snel gelegd.
De dakramen heeft hij zelf geplaatst, als je goed kijkt dan zie je ook dat deze bus het achterste achterraam mist en deze hoort een "Samba" met dakramen wel te hebben.

[www.volkswouter.nl]
Quote
volkswouter
Quote
XBXG
Hoe weet je dat dit dezelfde T1 is? Op de tweede en derde foto zie ik de typerende dakraampjes die niet op de eerste foto zijn te zien.

Ik ken de oude eigenaar persoonlijk en heb de ST-88-LN foto van hem gekregen.
Van hem wist ook het TV-88-30 kenteken en toen die foto beschikbaar kwam was de link snel gelegd.
De dakramen heeft hij zelf geplaatst, als je goed kijkt dan zie je ook dat deze bus het achterste achterraam mist en deze hoort een "Samba" met dakramen wel te hebben.

[www.volkswouter.nl]

Voor de meelezers: de quote van XBXG dateert van december 2016 en staat op pagina 14 van dit topic.winking smiley
Ik heb alle pagina's bekeken om te zien wat voor moois hier allemaal geplaatst is! smileys with beer

Ik heb nog wel een paar toevoegingen.smiling bouncing smiley

Rijswijk Z-H, jaren 70

Hier in mijn bezit.


Verkocht en geëxporteerd naar België in 2016.
Datum eerste toelating 30-06-1928
Datum tenaamstelling 26-03-1993
Datum eerste afgifte Nederland 03-08-1956
Status kenteken Geldig


Deze foto hoort bij een artikel uit 1954 wat heet:

De ijzeren onderduiker
Gelukkig is er bij al de rampspoed die de wijk trof, toch nog een kostelijke historie te vertellen.
In de ogen van de bezetter zou dit het verslag zijn van een ernstige sabotagedaad , die (waren die heden erachter gekomen) ernstige gevolgen zou hebben voor de "dader".
In de gezapige vooroorlogse jaren woonde op de Hanenburglaan nummer 84 (op de hoek van de Lindestraat) de heer van Vliet , die toen al enige jaren van zijn pensioen genoot.
Hij bezat een fraaie Amerikaanse automobiel , een Chandler , bouwjaar 1927.
Het bezitten van een auto is tegenwoordig niet bijzonders , maar in die vooroorlogse jaren was dat heel wat.
In de straten en lanen stonden nog maar heel weinig , bijna geen auto's geparkeerd.
Er was nog ruimte in overvloed.
Toen de oorlog uitbrak moet van Vliet ongeveer 67 jaar oud zijn geweest.
Hij dacht zorgelijk aan zijn trouwe automobiel en zocht naarstig naar een oplossing om het voertuig uit de grijpgrage klauwen van de Duitse bezetter te houden.
Want hij weigerde categorisch zijn oude tuf af te staan.
Op een goede dag staarde van Vliet peinzend door de ramen van zijn huiskamer naar zijn achtertuin , die aan de Lindestraat grensde.
En plots zag hij de oplossing.
Hij zou zijn auto in de tuin verbergen.
Niet zo maar tussen de heesters of in het schuurtje.
Neen , hij zou het vehicle in de tuinaarde verstoppen.
Onder de grond wel te verstaan.
Hij zou dan wel een inmens gat moeten graven , met betrouwbare hulp , en dat werk in de nachtelijke uren moeten doen en de graverij overdag moeten toedekken.
Want natuurlijk mocht niemand in de buurt lucht krijgen van zijn plan.
Van Vliet slaagde in zijn opzet en op een duistere nacht werd de Chandler , van onder tot boven in consistentvet gezet en ook in oliepapier gepakt , ter aarde besteld , waarna de hele zaak werd toegedekt.
Zogezegd met de mantel der liefde.
Een grasveldje en enkele heesters camoufleerden tenslotte het graf , op hoop van zegen. In 1942 moest ook de heer van Vliet , als alle Hanenburglaners , tijdens de grote evacuatie zijn woning verlaten.
Met gemengde gevoelens zag hij de afbraak van de wijk.
Maar wonder boven wonder bleef het blok huizen , waarvan zijn woning deel uitmaakte gespaard.
De jaren gingen voorbij , de Duitsers capituleerden en in 1945 betrok van Vliet ijlings zijn woning , waar heel wat aan op te knappen viel.
Tot zijn grote vreugde ontdekte hij , dat de achtertuin nauwelijks veranderd was.
Met spanning werd de opgraverij ter hand genomen en daar kwam , oh wonder , de ouwe trouwe Chandler geheel ongeschonden tevoorschijn.
Geen vlekje roest , lak en bekleding nog in prima staat.
Tot laat in de jaren 50 was de heer van Vliet een bekende verschijning in de buurt.


©Clay, 30-05-2014


©Chevy39 , elfsteden oldtimer rally , mei 2008


©Eelke Hendrik Helmholt


©Onbekend, foto Automarkt Utrecht 1977


©Onbekend


©Onbekend, Garage Gruno ,Huygenspark ,Den-Haag (21-04-1975)


©Onbekend, foto komt uit een Marktplaats.nl advertentie

Datum eerste toelating 14-06-1955
Datum tenaamstelling 13-04-1995
Datum eerste afgifte Nederland 14-06-1955
Status kenteken Geldig



©Onbekend, foto komt uit een Marktplaats.nl advertentie

©Wouter Duijndam, 8 maart 2011

Datum eerste toelating 23-03-1965
Datum aanvang laatste tenaamstelling 22-01-1990
Datum eerste afgifte Nederland 23-03-1965
Status kenteken Geldig


©geldersarchief.nl
Ambulance van circuit Zandvoort.

©Onbekend

Datum eerste toelating 11-02-1960
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-02-2007
Datum eerste afgifte Nederland 11-02-1960
Status kenteken Geëxporteerd


©Onbekend

Tijdens de restauratie foto verkregen van de nieuwe Belgische eigenaar.

©Onbekend


©Wouter Duijndam, 28 september 2013, Spijlbustreffen, Nuenen

©Lex van Tricht

Datum eerste toelating 06-03-1957
Datum tenaamstelling 19-06-2013
Datum eerste afgifte Nederland 06-03-1957
Status kenteken Geldig



©Onbekend, foto's komen uit een Marktplaats.nl advertentie.




©Peter van Burik, 20 juni 2015
Zonde van de T1, veel leuker als originele Ambu.... Wel mooi dat hij er nog is.
Eentje van een spotje tijdens een vakantie langs de kust van California!

1965 Volkswagen Transporter kombi by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Contact gehad via Flickr met de nieuwe eigenaresse die deze bus helemaal heeft gerestaureerd.

VS1344 Volkswagen Transporter kombi 1966 by Carcheologisch Onderzoeker, on Flickr

Klik voor meer foto's:
[www.flickr.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2019 12:01 door volkswouter.
Op facebook kwam deze foto voorbij:

En een foto van 2014 door Willem Alink:
52-26-SU Triumph Stag Concours d' Elegance 2014 Apeldoorn by Willem Alink, on Flickr

Gr Jeroen
2016:

BP-80-98
Jaar: 2016
Plaats: Apeldoorn

©Willem Alink

Jaar: 1983
Plaats: Zandvoort

©Okke Groot
Via Flickr werd ik op de volgende match gewezen.

1977:


by Michiel V

2006:

Zo hoop ik zelf ook nog eens een oude foto van mijn witte Renault 4 uit 1968 tegen te komen. Kenteken 80-43-ET. Nieuw geleverd door Otten in Breda destijds en heeft zijn gehele leven tot dat ik hem kocht, daar rond gereden met als uitschieter de regio Leerdam. Maar heb echt bijna elk archief doorgespit in NL en nog niets gevonden. Het feit dat de wagen als ONK er nog steeds is, zal wel betekenen dat de auto veel heeft binnen gestaan en wenig heeft gereden met zijn 127.000 echte kilometers en dus niet vaak op straat te vinden was.
Die mehari, prachtig, de bovenste foto lijkt wel een oorlogs gebied, wat een bende.
Drunen, 31 oktober 1975.


by TedXopl2009

Vijfhuizen, 4 mei 2019.

28 maart 1979, Rijswijk (Z-H).


by Peter Hootsen

11 mei 2019, Zandvoort.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2019 19:41 door XBXG.
Mooie vondsten weer! Met name de Mehari en de Kever!

Op Flickr heb ik onderstaande foto's 2 jaar geleden al 'gevonden' (behalve de foto uit 2019 uiteraard) maar ben ze daarna vergeten te plaatsen...


Jaren '80(?), Amsterdam:


©TedXopl2009


Mei 2017, Amsterdam:


©Ardy van Driel.


Mei 2019, Amsterdam:


©Michiel V.


Zondag zag ik deze VAZ-2101 uit 1972. In de leuke taxi-kleuren.

Ruim 5 jaar geleden zag ik hem ook eens, toen had ie een andere kleur en spiegels van een 2105:
Dankzij dit filmpje kwam ik de volgende match tegen: de ST-00-64.





Pff die Kever is er ook niet beter op geworden confused smiley
Ook niet slechter: ziet er keurig uit, zo vanaf foto. Als je de smaakgevoelige veranderingen bedoeld, ik vermoed o.a. de verlaging: even sleutelen en 't is weer origineel.
Voor zover het chassis niet is verbogen door alle klappen die de vering niet heeft kunnen opvangen...
Vermoedelijk eind jaren zeventig (eerste type Mazda 323 op de achtergrond) in Amsterdam o.a. een Amazon:


2CV AK & Amazon (still on the road!) & Benz bussen by Michiel V, on Flickr

20 april 2019 op de Tulpenrallye Proloog op Autotron Rosmalen:


1967 Volvo 131 Amazon P13134 by Rutger van der Maar, on Flickr
Deze is een beetje een gokje, maar ook tussen de foto van 2010 en 2019 zit al een redelijk verschil.
1987:

Het jongetje op de foto is een kennis van mij, welke een aantal Baurs heeft. Vanaf het moment dat hij deze wagen bij mij zag staan had hij het idee dat het wel eens de auto van zijn oom kon zijn geweest. Helaas is dit de enige foto van de auto en is het kenteken onbekend.

2010:



2013:



2015:


2017:


2019:



Gr Jeroen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close