Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gepost door ginkelvanmichiel 
Vandaag gezien:

VW Multivan van 1987:

Tof die oranje Ami en die Crown!

DZ-09-83 by CitroenAZU, on Flickr
DM-10-49 by CitroenAZU, on Flickr
06-ZJ-KK by CitroenAZU, on Flickr
VG-34-LP by CitroenAZU, on Flickr
JT-34-XJ by CitroenAZU, on Flickr
continental by CitroenAZU, on Flickr
92-RJ-15 by CitroenAZU, on Flickr
80-59-MR by CitroenAZU, on Flickr
DZ-99-95 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-41-75 by CitroenAZU, on Flickr
19-SV-LT by CitroenAZU, on Flickr
DZ-72-06 by CitroenAZU, on Flickr
JB-98-28 by CitroenAZU, on Flickr
AR-27-38 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-19-94 by CitroenAZU, on Flickr
YR-10-YX by CitroenAZU, on Flickr
JP-72-VN by CitroenAZU, on Flickr
RK-67-HY by CitroenAZU, on Flickr
AL-08-32 DR-26-29 DR-65-86 by CitroenAZU, on Flickr
Vandaag gezien:

Amerikaanse uitvoering Volvo 760 van 1983:

JFR
Vandaag gezien:

Heb je een paar weken geleden iets veranderd in de wijze waarop je foto's opslaat / uploadt? Ze zijn de laatste tijd nogal korrelig (zie bijvoorbeeld het nummerbord op je laatste foto), net of ze in een heel lage resolutie zijn opgeslagen en daarna zijn opgeschaald naar een groter formaat.
Klassiekerrijder
Mijn oogst, wordt wel zienderogen minder met het weer...
Valt hier nog wel mee. Het zijn de laatste tijd meer bijzondere daily's dan opgepoetste oldtimers natuurlijk, maar sinds afgelopen maandag heb ik elke dag wel iets gezien.

Favorieten vanaf 22-10.
louisz: Daimler, Lancia Delta.
Klassiekerrijder: Ford Transit (een vroege!), Audi 100, Toyota Supra.
JFR: wat Barri zegt winking smiley. Buick, Granada, Scorpio's, Chrysler Voyager, Porsche. Renault Goelette, Ford F100 en Volvo 760.
citroenAZU: mooie Corolla! Ook de BMW 02, Caprice station, Mini pick-up, Pontiac Chieftain (prachtige foto!), Citroën Acadiane, Ami, XM. Renault Espace, Dodge camper, Citroën SM.
D Elzinga: die Crown, topspot! Ook de Ami is erg leuk.

1983 Mercedes-Benz 280S
Eindhoven: een Mercedes zonder APK. U ziet de walm uit de uitlaat, ik rook die.

1976 Fiat 500
Een bijna smetteloze 500. Ook alweer dik 25jr bij de huidige eigenaar.

1983 Honda Prelude
De eerste Bassie-en-Adriaan-Prelude voor mijn lens. Met de lampen omhoog zag ik de oogjes, maar was net te vroeg met de foto.

2011 BMW 1M
Deze 1M stond al even op mijn lijstje, maar ik wist nog niet waar hij woonde.

1970 Volkswagen Transporter
Vaste lezers herkennen waarschijnlijk dat ik op deze plek al veel vaker een VW op de foto heb gezet. Nieuwste aanwinst is deze leuke T2.

1999 Skoda Felicia Pickup
Son en Breugel: kent u deze nog? Een behoorlijk nette pick-up op diesel die niet geëxporteerd is. Waar anders dan bij het tuincentrum.
louisz
JFR
Vandaag gezien:

Heb je een paar weken geleden iets veranderd in de wijze waarop je foto's opslaat / uploadt? Ze zijn de laatste tijd nogal korrelig (zie bijvoorbeeld het nummerbord op je laatste foto), net of ze in een heel lage resolutie zijn opgeslagen en daarna zijn opgeschaald naar een groter formaat.

Foto's verkleinen deed ik eerst bij een andere site, die werkte op een gegeven moment niet meer, nu bij fotoverkleinen.nl, uploaden eerst bij m upload, die zijn gestopt, nu bij postimages, maar als iemand een andere goede site weet om foto's up te loden, hoor ik het graag.smiling smiley
Het ligt niet aan mijn telefoon waar ik mijn foto's mee maak, die maatk supergoede foto's.
Met een app als Image Resizer kun je de overbodige omgeving weghalen zodat de auto zo groot mogelijk in beeld staat, en dan het formaat aanpassen.
Geniaal die Prelude in B&A uitvoering. Zoiets zou ik met een Rancho ook nog wel doen denk ik grinning smiley
ginkelvanmichiel
Geniaal die Prelude in B&A uitvoering. Zoiets zou ik met een Rancho ook nog wel doen denk ik grinning smiley
Als je er eentje weet te vinden, een Rancho heb ik nog nooit voor de lens gehad.
afentoe
ginkelvanmichiel
Als je er eentje weet te vinden, een Rancho heb ik nog nooit voor de lens gehad.
dat is inderdaad wel een probleem ja. Ze zijn nog zeldzamer dan mijn Seat Trans denk ik!
ginkelvanmichiel

Laatst was er een defilé voor Bas van Toor. Daar reed toevallig een Rancho in mee. Ook de Prelude hierboven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2021 00:24 door Jay DoubleYou.
Een Think City aan de oplader

Meerdere Think City's in de showroom

En nog meer exemplaren die staan weg te kwijnen op de parkeerplaats
Jay DoubleYou
ginkelvanmichiel

Laatst was er een defilé voor Bas van Toor. Daar reed toevallig een Rancho in mee. Ook de Prelude hierboven.

Oh ja, ik zit de artikelen terug te zoeken en zie er inderdaad een foto van. Toch leuk!
[www.bndestem.nl]
Wat een mooie verjaardag voor Bassie. thumbs up

Ter illustratie, hier een foto van 929V6 van die mooie Rancho.

by Eelco
Mooie spots hier! Ik heb in de afgelopen tien jaar 1 Rancho gezien, en die kreeg ik niet op de foto omdat-ie te hard langsreed.

Jammer van de two-tone

Zag vanochtend een geheel gecamoufleerde (zoals in de spyshots) SUV over de A7 gaan tussen Joure en Heerenveen. Geen foto's want ik reed natuurlijk weer in tegengestelde richting sad smiley
@XBXG leuk die Bassie en Adriaan auto!
@Arrows gaaf die Priora!

Hier wat spotjes van het afgelopen weekend:

Citroën 2CV Club uit 1975 in Doetinchem.

Anno 2021 aardig uitgestorven: Volkswagen Polo sedan.
Hetzelfde geldt voor de Mazda 121 'bolhoedje', ook in de afgelopen 5-10 jaar compleet verdwenen uit het straatbeeld.

Ik was dan ook erg blij toen ik deze van een afstandje zag staan en nog blijer toen ik dichterbij kwam en zag dat het een heel mooi origineel (vroeg?) exemplaar betrof.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2021 21:31 door HarmenA.
GZ-63-BN by CitroenAZU, on Flickr
44-BE-59 by CitroenAZU, on Flickr
K-982-NV by CitroenAZU, on Flickr
LT-45-PJ by CitroenAZU, on Flickr
17-AT-65 by CitroenAZU, on Flickr
XF-05-JP by CitroenAZU, on Flickr
PG-XG-39 by CitroenAZU, on Flickr
HN-GD-21 by CitroenAZU, on Flickr
16-58-VB by CitroenAZU, on Flickr
GB-69-NJ by CitroenAZU, on Flickr
95-HHD-8 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-16-60 by CitroenAZU, on Flickr
31-PBG-4 by CitroenAZU, on Flickr
07-YA-03 by CitroenAZU, on Flickr
FJ-GD-29 by CitroenAZU, on Flickr
94-NBT-2 by CitroenAZU, on Flickr
Hoeveel kilometer per dag rij je wel niet CitroënAZU? tongue sticking out smiley
HarmenA
Hetzelfde geldt voor de Mazda 121 'bolhoedje', ook in de afgelopen 5-10 jaar compleet verdwenen uit het straatbeeld.

Van zo'n bolhoedje heb ik nog steeds een complete set berenvelgen liggen, en ik vind ze nog steeds te leuk om weg te doen. cool smiley
Mooie reeks weer AZU, vooral de zwarte CX en de rode XJ.
Ik vind het leuk interessante auto's te fotograferen, maar wat is nu de beste manier om die foto's te delen? Ik heb net even geprobeerd Flickr foto's hier te posten maar daar kom ik al niet uit (ook niet na googlen/helpfiles op Flickr). Iemand een simpele uitleg? Excuses voor dit semi-offtopic verhaal.
Buhdiwuh
Ik vind het leuk interessante auto's te fotograferen, maar wat is nu de beste manier om die foto's te delen? Ik heb net even geprobeerd Flickr foto's hier te posten maar daar kom ik al niet uit (ook niet na googlen/helpfiles op Flickr). Iemand een simpele uitleg? Excuses voor dit semi-offtopic verhaal.
Als je foto's al op Flickr hebt staan is het betrekkelijk envoudig. Ik ga uit van gebruik van de PC (geen idee hoe het op een mobiel eruit ziet). Rechtsonder in het zwarte vlak waarin de foto staat zie je 3 icoontjes; de derde van links is een kromme pijl naar rechts; daar klik je op. Dan krijg je een scherm met bovenin 4 menu-opties, waarvan ""BBCode" de meest rechtse is. Klik daarop, en dan krijg je een scherm met een link en een formaat met een dropdown-button. Klik op die laaste en selecteer het formaat 800x600 (of het dichtsbijzijnde lagere formaat) en klik dan op de link daarboven. Kopieer die link naar hier, en voila, daar staat de foto.
Favorieten vanaf 29-10.
MX6: leuk, zoveel Thinks! Ik denk niet dat ik er 10jr zoveel gezien heb.
Klassiekerrijder: ik vind die two-tone wel wat hebben op die Kever.
BMW auto: leuke 2CV!
HarmenA: hele toffe spot is die 121! Wat je zegt, nagenoeg verdwenen. Dit is geen hele vroege, zou het juist een betrekkelijk late noemen, ik meen dat mijn oom en tante er nog een '91-er gehad hebben.
citroenAZU: Opel Kadett, Alfa Romeo GTV, Citroën BX break en C15. Ook de MGB en Citroën e-Méhari (brommerkenteken?) zijn erg leuk!

1992 Citroën BX
Eindhoven: een vrij late BX durf ik een ongebruikelijke import te noemen.

1979 Mini Special 1100
Even verderop een van de nettere oude Mini's die ik recent zag.

1991 Subaru Legacy
Volgens mij opnieuw een herspotje maar opnieuw was ik verbaasd dat hij nog reed.
Mijn vakantiefoto's van afgelopen week komen uit Zuid-Limburg dus zijn in dit topic best op hun plaats. Eentje uit België en eentje uit Duitsland zet ik er gewoon bij.

Lancia Flavia (2012-14)
Houthalen (BE): pas/al de tweede moderne Flavia voor mijn lens. De eerste heeft een jaar of vijf/zes geleden de homepage nog gehaald.

2002 Volkswagen Lupo GTI
Valkenburg: ze bestaan nog: nette Lupo GTI's! Die wou ik al een hele tijd eentje tegenkomen.

2004 MG ZR160 & (mijn) 2005 MG ZS120
Een MG van na de facelift is een zeldzaam genoeg beeld om er twee op een rij van te maken.

1982 Ford Capri / 1981 Mercedes-Benz 200
Maastricht: een vrij ongebruikelijk duo dus ben ik benieuwd of ze niet toch bij toeval zo dicht bij elkaar stonden.

1974 Fiat 126
Een van mijn favorieten van de week. Een vroege 126 zie ik niet vaak en origineel Nederlands al helemaal niet.

1983 Alfa Romeo GTV6
Zeldzame combinatie op een oude Alfa: wel vies maar geen roest.

Rolls-Royce Cullinan (2018-21)
Je hebt lef nodig om een zwarte Rolls-Royce te versieren met goudgekleurde reclames en een printje van je eigen biografie. Zal ik het daar maar bij houden?

1994 Volvo 850 T5-R
Vaals: een nette T5-R in het bos.

1988 Honda Civic
Een goed gebruikte Civic.

1976 Toyota Land Cruiser
Zowaar een origineel Nederlandse BJ40 Land Cruiser.

1992 Toyota Carina
Mijn tweede persoonlijke favoriet, ondanks de regen en eerdere files moest ik hier toch voor omkeren. Een Carina begint steeds zeldzamer te worden, maar de station had ik al heel lang niet meer gezien. Opmerkelijk: al na een jaar geïmporteerd.

Porsche 924 (1976-86)
Aachen (DE): honderd meter voorbij de grens stond deze Porsche. Volgens mij telt hij als opmerkelijk vroeg en kaal.

1985 Peugeot 305
Gulpen: een 305 met wielen voor een nieuwere Peugeot op de achterbank.
Schitterende 924! Niet echt heel vroeg, de eerste versies hadden geen tankklepje, hadden chromen sierstrips om de ruiten en zwarte spiegels. Deze ziet eruit als ongeveer 1981. Een rechter buitenspiegel was op veel markten een optie (dat gold overigens ook voor veel duurdere auto's).
Klassiekerrijder
Schitterende 924! Niet echt heel vroeg, de eerste versies hadden geen tankklepje, hadden chromen sierstrips om de ruiten en zwarte spiegels. Deze ziet eruit als ongeveer 1981. Een rechter buitenspiegel was op veel markten een optie (dat gold overigens ook voor veel duurdere auto's).

Dankjewel! Ik heb wel eens gelezen wanneer hij in NL verplicht werd maar dat is me ontschoten.
Die 126 mag meteen door naar het Omgekat-topic. Het is een jaren '80 exemplaar. Dat zie je o.a. aan de steekmaat van de velgen, maar ook aan de bumpers en het interieur.
Creatieve oplossing voor de kentekenplaat op die T1. Leuk bedacht.
Vandaag op een autotransporter in regenachtig Hilversum, eerder te koop in het zonnige LA. Zelfs de Californische zon heeft niet kunnen voorkomen dat de vloer en dorpels grotendeels weg lijken te zijn...

[www.beverlyhillscarclub.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2021 15:26 door D Elzinga.
Vandaag gezien:

VW T3 van 1983:

afbeeldingen

Ford Transit van 1980:

Nog een VW T3, dit maal van 1980:

VW Kever van 1983:

Mercedes-Benz 407 D van 1983:

Mercedes-Benz 307 D van 1981:

Mercedes-Benz 230 C van 1977:

Toch wel een topspotje denk ik, deze heerlijke originele jaren '80 Mazda 626 Sedan. De jonge(!) eigenaar gaf aan dat de Mazda nog opgeknapt ging worden, dus helemaal goed! smiling bouncing smiley

Al jaren niet meer gezien, en zeker niet zonder belettering
Is de Porsche een Singer? Heb je ook een foto van de achterkant?
Vind ik ook. Gebaseerd op een zwarte 964 van 1991, in elk geval gelijkend op de Singer-stijl (hoewel die volgens mij een race-vuldop in de kofferdeksel als stijlkenmerk heeft). Zo te zien geen goedkope ombouw geweest.
Is het iemand al opgevallen dat die 98-RS-31 al 44,4 jaar niet meer is overgeschreven… cool smiley
Ik zag vandaag deze Triumph TR7 uit 1978 staan, die al in 2004 zou zijn gesloopt:

Klassiekerrijder
Vind ik ook. Gebaseerd op een zwarte 964 van 1991, in elk geval gelijkend op de Singer-stijl (hoewel die volgens mij een race-vuldop in de kofferdeksel als stijlkenmerk heeft). Zo te zien geen goedkope ombouw geweest.

Een Von Schmidt, dat zijn volwaardige restomods als ik dat zo zie.
[www.schmidt-oss.com]
Dan was hij niet ver uit de buurt, ik zag 'm in Den Bosch. Dank je voor de info, leuk om te weten.
Leuke Giulia, 407D, restomod-Porsche en Triumph!

Jay DoubleYou
ginkelvanmichiel
XBXG
Wat een mooie verjaardag voor Bassie. thumbs up
Ter illustratie, hier een foto van 929V6 van die mooie Rancho.
[live.staticflickr.com]

1980 Matra Talbot Rancho
Alsof je van d'n duvel spreekt: gisteren zag ik hem op de A2! Vierbaansweg dus dat zal ergens tussen Geldermalsen en Utrecht zijn geweest.

Ford Explorer (1994-99)
En als we toch bezig zijn, eerder op de dag stond deze dikke Explorer in Best.
Zo, dan ben je wel overtuigd... niet alleen je Rancho bestickeren maar ook nog rondrijden met een beschilderde caravan!
Klassiekerrijder
Zo, dan ben je wel overtuigd... niet alleen je Rancho bestickeren maar ook nog rondrijden met een beschilderde caravan!

Cool toch? Op de foto van 929V6 hing er een andere (oudere?) caravan achter maar sindsdien is hij bij een nieuw baasje gekomen. Deze caravan lijkt me vrij tijdsconform met de Rancho.
afentoe
Klassiekerrijder

Cool toch? Op de foto van 929V6 hing er een andere (oudere?) caravan achter maar sindsdien is hij bij een nieuw baasje gekomen. Deze caravan lijkt me vrij tijdsconform met de Rancho.

B&A gebruikten in ieder geval een vergelijkbare combinatie in 1978/79.

afentoe

Soweye popping smiley.... die ligt voor wel aardig in z'n aanslagrubbers, wordt hoog tijd om dat buikschuivertje eens op de correcte wagenhoogte af te stellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.