Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gepost door ginkelvanmichiel 
Engineer2
afentoe
Jay DoubleYou
afentoe
En een van mijn all-time favorieten, deze Pontiac is in feite een gerebadgede Holden Monaro, en op een of andere manier origineel Nederlands.

Zou het kunnen dat-ie in het buitenland besteld is, daarna overgekomen naar Nederland, en hier voor het eerst op kenteken is gezet? Weet niet hoe dat gaat, maar ben wel benieuwd.

Zoiets waarschijnlijk. Een jaar of wat geleden heb ik ook eens zoiets "geks" hier gepost, ik meen me te herinneren dat hier gereageerd werd dat het inderdaad linksom of rechtsom wel kan. Vriendjes bij de importeur (een ander GM-merk of zo), dan zou zo'n ding linksom of rechtsom toch zonder eerdere toelating al op de boot zijn gezet, als ik het mij goed herinner. Dat zal wat gekost hebben want er zal nog geen typegoedkeuring voor zijn geweest.

Dit is (met een meewerkende dealer) gewoon mogelijk hoor. Niets bijzonders. Zo ooit gezien dat een Lincoln Navigator in Nederland terecht kwam. Gewoon besteld bij een dealer in NY. Daar niet op kenteken gezet maar juist meteen op de boot. En in Nederland dan inderdaad een import keuring voor "grijs" import. Met een paar aanpassingen zoals een mistlamp achter en soms een geluidstest op Lelystad staat het dan zo op kenteken. De keuring is dacht ik onder de 1000 Euro. De BPM kan natuurlijk wel even pijn doen.

Van een Volvo heb ik ooit meegekregen dat de auto besteld was in de VS maar gewoon bij een dealer in Nederland neergezet. De amerikaanse dealer had een alternatief shipping-adress opgegeven. Zo kon de eigenaar in Nederland rijden met een US spec Volvo waar geen BPM over afgedragen was (want op papier was het verhuisgoed gezien de dealer factuur uit de VS). Of dat nog steeds kan twijfel ik wel aan.

Hm, dat is toch makkelijker dan ik dacht, dankjewel!
Ik wou met mijn eerdere reacties niet suggereren dat zoiets schimmig of niet helemaal wettig gaat, komt dat wel zo over dan is dat mijn fout.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2020 13:32 door afentoe.
afentoe
Engineer2
afentoe
Jay DoubleYou
afentoe
En een van mijn all-time favorieten, deze Pontiac is in feite een gerebadgede Holden Monaro, en op een of andere manier origineel Nederlands.

Zou het kunnen dat-ie in het buitenland besteld is, daarna overgekomen naar Nederland, en hier voor het eerst op kenteken is gezet? Weet niet hoe dat gaat, maar ben wel benieuwd.

Zoiets waarschijnlijk. Een jaar of wat geleden heb ik ook eens zoiets "geks" hier gepost, ik meen me te herinneren dat hier gereageerd werd dat het inderdaad linksom of rechtsom wel kan. Vriendjes bij de importeur (een ander GM-merk of zo), dan zou zo'n ding linksom of rechtsom toch zonder eerdere toelating al op de boot zijn gezet, als ik het mij goed herinner. Dat zal wat gekost hebben want er zal nog geen typegoedkeuring voor zijn geweest.

Dit is (met een meewerkende dealer) gewoon mogelijk hoor. Niets bijzonders. Zo ooit gezien dat een Lincoln Navigator in Nederland terecht kwam. Gewoon besteld bij een dealer in NY. Daar niet op kenteken gezet maar juist meteen op de boot. En in Nederland dan inderdaad een import keuring voor "grijs" import. Met een paar aanpassingen zoals een mistlamp achter en soms een geluidstest op Lelystad staat het dan zo op kenteken. De keuring is dacht ik onder de 1000 Euro. De BPM kan natuurlijk wel even pijn doen.

Van een Volvo heb ik ooit meegekregen dat de auto besteld was in de VS maar gewoon bij een dealer in Nederland neergezet. De amerikaanse dealer had een alternatief shipping-adress opgegeven. Zo kon de eigenaar in Nederland rijden met een US spec Volvo waar geen BPM over afgedragen was (want op papier was het verhuisgoed gezien de dealer factuur uit de VS). Of dat nog steeds kan twijfel ik wel aan.

Ik wou met mijn eerdere reacties niet suggereren dat zoiets schimmig of niet helemaal wettig gaat, komt dat wel zo over dan is dat mijn fout.

Tegenwoordig kan een auto alleen nog maar vrij van BPM ingevoerd worden als verhuisgoed wanneer deze aantoonbaar al een x aantal maanden in gebruik is geweest in het land van herkomst door de persoon die hem meeneemt als verhuisgoed. De exacte duur en haken en ogen weet ik niet precies maar ik weet van een kennis die dit heeft voorgehad dat de eisen nu wel strenger zijn dan vroeger.
Gewoon Dirk
afentoe
Engineer2
afentoe
Jay DoubleYou
afentoe

Tegenwoordig kan een auto alleen nog maar vrij van BPM ingevoerd worden als verhuisgoed wanneer deze aantoonbaar al een x aantal maanden in gebruik is geweest in het land van herkomst door de persoon die hem meeneemt als verhuisgoed. De exacte duur en haken en ogen weet ik niet precies maar ik weet van een kennis die dit heeft voorgehad dat de eisen nu wel strenger zijn dan vroeger.

Klinkt natuurlijk leuk en verleidelijk, maar is ook wel begrijpelijk dat dat nu niet zomaar meer kan. Anders kan de BPM op die manier steeds worden omzeild. Bedankt voor de uitleg allen. thumbs up
Allen, dank voor de uitleg over de Pontiac! smiling smiley
Favorieten vanaf 30-10.
Escher: leuke ML, uit de tijd dat AMG's niet alleen bijzonder waren, maar ook nog min of meer smaakvol. winking smiley
louisz: Fiat 127, niet mijn smaak maar een hele goeie spot.
JFR: leuke Capri!

1976 Mercedes-Benz 200
Zuidbroek (Gn): de vroegste W123 die ik voor de lens gehad heb. De staat is heel aardig, maar ook weer niet zo mooi als hij op de foto lijkt.

1999 Chevrolet Astro
Godlinze: het soort busje wat ik bij huis in de buurt nooit zie, maar in het noorden beduidend meer.

1939 BMW 327/28 Sportcoupé
Rhenen: de foto moest helaas even snel, want ik stond middenop een voorsorteerstrook stil te staan. Fantastische BMW, waarschijnlijk 1 van de 86 gemaakte 327's met 328-motor.

Verder: in Veldhoven zit volgens mij een Opelverzamelaar wiens auto's ik een paar jaar terug al eens had gepost. Inmiddels zijn die foto's verdwenen en is er een deel van de Opels vervangen, dus het werd weer eens tijd.

1978 Opel Kadett City

1977 Opel Kadett City

1985 Opel Ascona

1979 Opel Rekord

1987 Opel Ascona
Niet zo zeer een bijzondere auto, maar ik vond een MB Sprinter met auto-ambulance uit Montenegro op A6 toch wel iets bijzonders. De landcode MNE had ik nog nooit in Nederland gezien! De betreffende auto was geregistreerd in Podgorica.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2020 21:41 door ginkelvanmichiel.
De afgelopen twee weken heb ik vooral Zweeds spul gespot. Plus nog wat ander leuk spul, zoals deze Poolse Corvette Z06.

Een Volvo 144 uit 1968.

Een Saab 900 uit 1984.

Een Mitsubishi L300 4WD uit 2000.

Een Volvo 264 uit 1979.

Een Peugeot 404 uit 1973.

Een Volvo 340 uit 1986.

Sinds kort is dit 'kunstwerk' te zien in Amsterdam Zuidoost. Klik op de foto voor meer informatie en een filmpje.

Een Volvo Amazon uit 1965.

Een Buick Roadmaster uit 1995.

Een Citroën CX uit 1978.

En een Saab 99 uit 1976.

Vandaag zag ik:

Een T2 camper uit 1979:

Een 504 uit hetzelfde jaar:

En een Audi 80 uit 1982:

afentoe
1978 Opel Kadett City

Die City was ooit van een kennis van mij, staat 'm wel beter die blauwe platen.

Vandaag gezien:

Rover 3.5 S Saloon van 1973:

temporary upload

Toyota MR2 van 2000:

Opel Kadett van 1988:

Citroen BX van 1990:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2021 17:35 door JFR.
Mooi ding! De Amazon van Wouter is een van de strakste die ik in tijden heb gezien. Het kenteken van de lichtblauw metallic Saab komt me overigens bekend voor, volgens mij staat er hier in de buurt een uit dezelfde serie. Waarschijnlijk zelfs in mijn flickr-account.
Mijn spots van afgelopen week!

Te beginnen met een tijdloze schoonheid, deze Ferrari 550 Maranello uit het eerste bouwjaar (1996). Ongelooflijk dat deze volgend jaar een kwarteeuw (!) oud is:

Twee dagen nadien spotte ik vlakbij zijn spirituele opvolger, in de vorm van een 812 Superfast. Ik zou wel weten waarvoor ik zou kiezen mocht de keuze mij worden geboden...

Bij de bouwmarkt zag ik één van mijn favoriete spots van dit jaar, nl. deze recente Lada 4x4 "Urban" 5-deurs, oftewel een Niva met twee extra deuren:

Afsluiten doe ik met een op het eerste gezicht zeer onopvallende verschijning, maar in realiteit is deze post-facelift van de laatste generatie Honda Legend minstens even zeldzaam als bovenstaande Ferrari's:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig moderne Ferrari's mooi vind, maar die 550 Maranello is inderdaad wel tijdloos mooi.
@Escher: heel tof, die Lada Urban. In Nederland zijn er slechts 4 geregistreerd. Heb je enig idee hoeveel er in België zijn?
Ik zou het niet durven/kunnen zeggen. Dit 5-deurs exemplaar had kentekenhouders van [www.ladaflanders.be]. Er lijkt dus (opnieuw) een actieve dealer/importeur van de Niva/4x4 in België te zijn. Vlak bij mijn huis staat overigens nog een (heel nieuw) 3-deurs exemplaar, waarschijnlijk ook via dezelfde dealer/importeur gekocht.
Probenator
afentoe
1978 Opel Kadett City
Die City was ooit van een kennis van mij, staat 'm wel beter die blauwe platen.
[i.postimg.cc]
Leuk! Enig idee van wanneer die foto is?

Favorieten vanaf 06-11.
XBXG: Corvette, Mitsubishi L300, prachtige Amazon, Buick Park Avenue, Saab 99.
louisz: prachtige 504!
JFR: leuke Rover en Kadett!
Tydelyck: leuke Ford zeg, dat blauw staat goed.
Escher: beide Ferrari's, uiterst hebberigmakend.

2001 Toyota Crown Athlete V
Best: pas de derde Crown voor mijn lens. Na de Nissan Cima van precies een maand eerder is dit al de tweede dikke Japanse sedan in korte tijd.

2001 Opel Corsa GSi
Eindhoven: een snelle Corsa in nette staat.

1987 Toyota Supra
Een Supra zonder sierstrips.

1985 Ford Transit Kampeerauto
Een babyblauwe Transit die origineel als camper geleverd is.

1978 Mercedes-Benz L508
En een paar straten eentje van de buitencategorie.

1982 Volkswagen Golf
En een leuk Golfje, wel wat roest maar valt mee.

1971 Opel Manta
Oirschot: een heerlijk groene Manta, met alleen iets te jonge velgen.

1994 Volkswagen LT35
Een Engelse LT die een klappertje gemaakt heeft.

1984 Toyota Corolla Levin
Een icoon uit de tachtiger jaren in vorm van deze origineel Nederlandse AE86. Altijd al eens willen tegenkomen.

2013 Morgan Plus 4
Spoordonk: een recente Morgan.

1967 Volvo Amazon
Moergestel: misschien een heel klein beetje stereotype, de Volvo van een huisarts. Hij heeft hem al sinds de import.
Die Corolla AE86 is volgens mij van firma Groundspeed.. die doet in gebruikte Japanse motoren. Onder die kap zit vast iets leuks.
CXXX
Die Corolla AE86 is volgens mij van firma Groundspeed.. die doet in gebruikte Japanse motoren. Onder die kap zit vast iets leuks.

Daar had ik nog nooit van gehoord, maar die zitten volgens de website ook in Oirschot dus het kan best. Dit model is behoorlijk tunebaar dus het zou zomaar iets snels kunnen zijn ja!
Vandaag gezien:

VW Caravelle van 1985:

afentoe
XBXG: Corvette, Mitsubishi L300, prachtige Amazon, Buick Park Avenue, Saab 99.

Buick Roadmaster spinning smiley sticking its tongue out
Dit heb ik afgelopen week gespot:

Een Mercedes C107 uit 1979.

Een Sunbeam 90 Mk III uit 1956. In eigendom sinds de import in 1991.

Een Ford Model A Roadster uit 1931.

Een Citroën Acadiane uit 1986.

Een Eendje uit 1987.

Een Citroën BX uit 1993.

En een Peugeot 309 uit 1988.

Normaliter niet bijzonder... maar ik zag de badge 'load-up' dus ik dacht aan een grap. Valt mijn oog vervolgens op het kenteken: een grijs-kenteken Up! Nog nooit gezien! Compleet met rek achter de voorstoelen en vaste achterruitjes.

nog even verder gezocht:
Gaaf, wordt volgens mij hier ook niet nieuw verkocht. Dat-ie überhaupt in aanmerking komt voor grijs kenteken...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 14:05 door Klassiekerrijder.
Klassiekerrijder
Gaaf, wordt volgens mij hier ook niet nieuw verkocht. Dat-ie überhaupt in aanmerking komt voor grijs kenteken...
Dat laatste lijkt me niet en hoeft ook niet. Als hij in het buitenland maar als bedrijfswagen geregisteerd is, krijgt hij dat in Nederland ook schijnbaar. Zie ook deze Audi A5: [www.autoblog.nl] of deze Citroën LNA: [www.flickr.com] die zéker niet voldoen aan de minimum afmetingen... Of de voordelen voor grijs kenteken dan nog wel gelden weet ik niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 14:19 door MWH.
Vreemd dat de RDW bij een importkeuring niet kijkt naar dergelijke zaken. In twijfelgevallen snap ik het, zowel de A5 als de LNA voldoen zo overduidelijk niet aan de eisen dat er niet eens over hoeft te worden nagedacht.
Ik heb het even uitgezocht, de load-up! wordt nieuw verkocht in Nederland, als bedrijfswagen. Dus kennelijk voldoet hij aan de 1-kuub norm en regels omtrent afscheiding en beglazing.
Nog eentje:

[www.autowereld.nl]
Belasting (±) € 1.234,00 per jaar

MRB lijkt mij gelijk aan een "gewone" versie.
Dan zie je ineens dit apparaat aan komen rijden bij het tankstation:
20201118_154134 by M R, on Flickr
Alvis Speed25 met een 6-inlijn. Uit 1938.
Gaaf! thumbs up Ik ga dat pre-WWII spul steeds meer waarderen.
1-JRD-336 by azu250, on Flickr
DSC_2320 by azu250, on Flickr
RZ-46-XV by azu250, on Flickr
VF-66-ZT by azu250, on Flickr
XT-LL-85 by azu250, on Flickr
31-80-UD by azu250, on Flickr
M EI 1263 by azu250, on Flickr
BE-41-92 by azu250, on Flickr
XX-RV-25 by azu250, on Flickr
32-UB-67 by azu250, on Flickr
LG-54-TP by azu250, on Flickr
AE-01-46 by azu250, on Flickr
DSC_2303 by azu250, on Flickr
HD-XZ-99 by azu250, on Flickr
BG-13-YR by azu250, on Flickr
FP-38-KH by azu250, on Flickr
95-JL-05 by azu250, on Flickr
88-TN-XX by azu250, on Flickr
KK-34-FD by azu250, on Flickr
20-44-XM by azu250, on Flickr
AE-87-64 by azu250, on Flickr
79-LXD-2 by azu250, on Flickr
88-AZ-03 by azu250, on Flickr
33-YA-87 by azu250, on Flickr
citroenAZU

XX-RV-25 by azu250, on Flickr

Kan ook gelijk door naar het "omgekat" topic, deze is zo'n 13 tot 18 jaar jonger als het kenteken wat eraan gekoppeld is.angry smily
Ik zag vandaag vooral spul dat wat liefde nodig had. Eerst een Hyundai Scoupé uit 1992:

[

Een Reliant Robin uit 1979:

Een MG Midget uit 1966:

En een Polo uit 1982:

Vandaag gezien:

Citroen CX van 1976:

Volvo 740 van 1985:

Diverse oude Jaguars,en of Daimlers:

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2021 17:12 door JFR.
Die gele 2cv heeft een kont. Een aanpassing aan de achterzijde, waardoor het kofferdeksel (2cv was standaard een 4d, itt de Diane), horizontaal kwam te liggen. Dacht dat het iets als "que de Parijs" heette.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2020 18:02 door Don H.
De gele 2cv heeft gewoon een palmabak, die is vrij makkelijk op de kofferbak deksel te klemmen, past op elke 2cv. Deze kofferbak vergroter zijn vrij gangbaar nog wel te koop. De grotere variant, de S opbouw, zie je veel minder. Wel zeldzaam is de kunststof kofferbak vergroter voor de dyane. Die is leuk om te zien maar voegt weinig ruimte toe aan je dyane
Favorieten vanaf 14-11.
XBXG: Mercedes-Benz SL, geweldige Sunbeam en Ford Model A, Peugeot 309.
ginkelvanmichiel: hele boeiende vondst is die grijskenteken-Up, nog nooit van gehoord.
Engineer2: geweldige Alvis!
citroenAZU: Toyota-truck, Citroën 2CV, Nekaf, duo Alfa's, Bentley, Volvo 1800.
louisz: da's inderdaad een stel wat wel wat aandacht kan gebruiken... De Scoupe springt er voor mij bovenuit.
JFR: leuke CX!

1971 Fiat 500L
Ik zag gisteren deze 500, deze eigenaar heeft hem al sinds de import in 1992.
Wat heeft die BMW 7 serie voor speciaals, er zit een sticker midden achter op de bumper.
Electrisch misschien?

Wat een statige wagen de CX hierboven.thumbs up
Ik had ooit een c-kadett vier deurs met ME op het kenteken. 1976 dacht ik zo uit mn blotehoofd.
Ik dacht, laat ik het delen van spots maar weer eens oppakken. Het was alweer even geleden... Mijn laatst gedeelde spots dateerden van juni 2019, dus daar ga ik verder. smiling smiley

In Leiden:

Buick Electra Park Avenue uit 1985.

In Leidschendam:

Een Mustang Roush Warrior, een heel bijzondere uitvoering: "HOW CAN I PURCHASE A ROUSH WARRIOR MUSTANG? If you are currently active duty military and stationed overseas, then you are eligible to purchase a Roush Warrior Edition Mustang. For more information, please visit the Military Autosource website."

In Leiden:

Saab 99 Turbo 2

Deel 2

Op de A2 bij Vianen:

In Heeswijk-Dinther:

In Gemert:

In Keldonk:

In Schijndel:

In Heeswijk-Dinther:

In Rosmalen:

In Middelrode:

Deel 3

In Lisse:

Op de A4 bij Leiden:

In Middelrode en later op de A2 bij Den Bosch deze Imperial Crown uit 1965.

Een JDM Toyota Ractis in Leiden. De Ractis was de opvolger van de Funcargo (= Yaris Verso), de tweede generatie Ractis werd in Europa verkocht als Toyota Verso-S. Dit is de eerste generatie:

In 's-Hertogenbosch:

Volkswagen 1600 Variant uit 1972.

Toyota Mark II Grande uit 1996.

In Leiden:

Volkswagen Vanagon, dus US-spec.

Deel 4

In 's-Hertogenbosch:

In Uden:

Een Land Cruiser uit 1982. Ja ja.

In Leiden:

In Leiderdorp:

Ford Bronco uit 1974.

Deel 5

Een Morris Oxford uit 1954.

Triumph TR3 uit 1960.

Toyota Sienna

Buick Skylark uit 1971.

Deel 7

In Leiden:

Een LDV Convoy uit 1999

In Leiderdorp:

In Leiden:

Audi 80 Formel E uit 1982.

In Zoeterwoude-Rijndijk:

In Leiderdorp:

Deel 8

Lancia Beta HPE uit 1984.

Land Rover Half-Ton Airportable uit 1980.

In Leiden:

Jiayuan City Spirit en City Courier.

Bij Suzuki Leiden staan/stonden deze twee klassieke modellen.

Kia Optima met Russische platen (799 = Moskou).

Deel 9

Een Polo sedan, wellicht een import uit Rusland?

Nog een interessante import, deze Nissan Pathfinder.

C 32 AMG

Spot van mijn vader, deze Chevrolet Corsair uit 1961.

Deel 10

In Leiden:

MG Metro uit 1989.

In Berlicum:

In 's-Hertogenbosch:

Polo Coupé van eerste eigenaar.

In Rosmalen:

In 's-Hertogenbosch:

In Leiden:

Deel 11

In Den Haag:

In Leiden:

Chevrolet Equinox

Fiat 125 Special uit 1969.

Dat was het weer voor vandaag. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.