Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Gepost door ginkelvanmichiel 
Semi off-topic, maar is er dit jaar nog animo voor een Spot Van Het Jaar-topic?
Escher
Semi off-topic, maar is er dit jaar nog animo voor een Spot Van Het Jaar-topic?

er is genoeg gespot, dus lijkt me geen gek plan!
Wat een heerlijke spots op de vorige pagina, met als absolute topper (voor mij) : die Clio Williams. eye popping smiley
Minder bijzonder maar toch niet iets wat ik nog vaak zie: een Ascona Hatchback uit 1986.

[
AE-46-76 by azu250, on Flickr
MH 05FFG by azu250, on Flickr
JH-69-ZH by azu250, on Flickr
VB-054-Z by azu250, on Flickr
DR-32-71 by azu250, on Flickr
40-RSB-4 by azu250, on Flickr
25-KNX-7 by azu250, on Flickr
XL-17-JP by azu250, on Flickr
ZK-58-BH by azu250, on Flickr
21-BR-PR by azu250, on Flickr
LF-ZP-77 by azu250, on Flickr
H-467-GT by azu250, on Flickr
75-YA-93 by azu250, on Flickr
GV-DV-59 by azu250, on Flickr
#citroenAZU Allemaal mooie foto's, maar dan die foto van de besteleend in die entourage, die heeft eeuwigheidswaarde. Erg mooi!
Ik heb nog een rijtje spotjes van de afgelopen tijd, te beginnen met een Fiat 242 uit 1978.

Een Volvo 244 uit 1975, met niet originele vierkante koplampen. Een ervan dient tegenwoordig als aquarium.

Een Citroën BX Break uit 1993.

En een Chevrolet Impala uit 1977, die er in 2010 nog zo (foto) uit zag...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2020 21:06 door XBXG.
Verkiezing WZJVBV over dit jaar? ik ben voor! (wie neemt de leiding?)

Wat er de laatste dagen voorbijkomt is al goed materiaal, bv:

Ford granada coupe, kleur perfect, wielen perfect, kenteken perfect kortom wat een plaatje, als ik vanavond de loterij win moet ik maar eens opjacht.

Saab 99 in die groene kleur, topspot mede ook door de omgeving.

En dan de AK eend wat een prachtig plaatje weer van onze topic huisfotograaf.
Die vierkante koplampen in een 242/244/245 heb ik wel vaker gezien (en letterlijk in m'n handen gehad)..... Kwamen in de eerste serie voor.
Wat een gaaf ding, die 4F4 van EDF/GDF! thumbs up

Mijn laatste spots van het jaar. Helaas kwam een schitterende beige metallic Citroen SM vanmiddag iets te snel voorbij om mijn camera op te starten.

De beste wensen voor het nieuwe jaar. Favorieten vanaf 25-12.
Rutger DC: mooie Lotus Excel, VW Golf, geweldige Fords Taunus. Opel Kadett, VW Kever. Porsche Turbo, Alfa Romeo 75. Ford Granada, Nissan Prairie, Fiat 132. Cadillac Seville, BMW 635. Inderdaad een prachtige Celica, Citroën SM, Volvo 740. Mazda 323, geweldige Bentley! Honda Accord, Saab 99. Prachtige Clio Williams, Lancia Thema. Volvo 480, duo Mini/HY.
louisz: toffe Ascona, bijzonder zat toch!
citroenAZU: Cadillac Fleetwood, Mazda 323, Chevrolet Caprice.
XBXG: Fiat 242, leuke BX Break!
Klassiekerrijder: fantastische Riley!

1972 Volkswagen Variant
Mijn laatste spot van 2020 is deze Type 3 op (wat lijkt op) Porsche-velgen. Helemaal als station had ik deze al een tijdje niet meer gezien.
Mijn oogst van vandaag:

(achter een hek, ik kon helaas niet dichterbij komen) Een Fiat / Seat 133 uit 1976 in Leiden:

[

Een Audi Coupe GT5 S uit 1982 in Voorschoten:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2021 16:03 door louisz.
Ik zag een Ami 6 Break in een parkeergarage in Leiden staan. De foto is door een hek genomen, ik kon niet dichterbij komen. De Camaro op de achtergrond kon ik alleen van de achterkant enigszins in beeld krijgen (maar beduidend slechter dan deze foto van Dirk A. van dezelfde locatie, dus dat heb ik maar achterwege gelaten).

AE-96-48 by azu250, on Flickr
11-UN-56 by azu250, on Flickr
DM-57-84 by azu250, on Flickr
05-YD-48 by azu250, on Flickr
PH-23-SJ by azu250, on Flickr
89-NPP-3 by azu250, on Flickr
DSC_2753 by azu250, on Flickr
DSC_2751 by azu250, on Flickr
Hahaha, grappig gedaan!

De Volkswagen Variant is ook thumbs up
Pietzoveel
Die vierkante koplampen in een 242/244/245 heb ik wel vaker gezien (en letterlijk in m'n handen gehad)..... Kwamen in de eerste serie voor.
Werden origineel in 79/80 gemonteerd. Dit is een '75er. Dus in die zin niet origineel. Wel origineel Volvo.
Ah, een Shorty (zoals deze in de US worden genoemd)

Hier niet te keuren. In Amerika zie je ze vaker voorbij komen, maar dan voornamelijk de T1 en T2. Een T3 is voor mij nieuw.
Leuke spot!
Hoewel ik nog weinig op dit forum actief ben kijk ik hier nog wel regelmatig mee. Spotten doe ik nog met regelmaat maar ik hou dat eigenlijk alleen nog bij op Flickr. Hieronder plaats ik de (naar mijn idee) meest interessante spots die ik in 2020 gedaan heb.

Deel I:

Op 30 januari zag ik langs mijn woon-werk-route plotseling deze gave Toyota Carina. Hij stond erg ver op privéterrein, ik heb nog geluk gehad hem zo te kunnen vastleggen.

Zo'n twee weken later, op 10 februari, kwam ik op een industrieterrein alwéér een leuke, bijzondere Toyota tegen! Dit keer een Crown.

Begin maart was ik op circuit Zandvoort en zag ik deze auto op een trailer staan. Technisch gezien niet een echte spot maar ik vond deze Toyota DS... eh... Citroën Land Cruiser... in ieder geval erg bijzonder. winking smiley

Halverwege maart zag ik deze Seat. Ik dacht even een déjà-vu te hebben maar ik had deze Terra blijkbaar toch niet eerder gezien.

In april zag ik deze leuke Isuzu Trooper met gave striping! Je zou toch eigenlijk iets Amerikaans op de oprit verwachten...

Op een zonnige zaterdagochtend stond deze Simca langs een doorgaande weg in Heemstede. Je zou hem eerder verwachten op een oldimterevenement. Maarja, die mochten toen al even niet meer...

Een dag later was het iets minder zonnig máár deze ontzettend leuke Fiat vond ik eigenlijk net zo leuk als de Simca die ik de dag ervoor had gezien.

In Haarlem kwam ik deze lente ook een Fiat Regata tegen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat deze Regata in het bezit is van de persoon die toentertijd mijn Regata heeft overgekocht.

Ondertussen was april overgegaan in mei. Tijdens een fietstocht kwam ik onderstaande Mitsubishi Galant tegen. Later in het jaar heb ik hem nog een aantal keer zien rijden door Haarlem maar helaas is deze Galant ondertussen geëxporteerd. Jammer.

Als liefhebber van stationwagons kon ik mijn geluk niet op toen ik in mei een hele gave, origineel Nederlandse Ford Taunus wist te spotten!

Eind mei kwam ik overigens ook nog dit leuke Pandaatje tegen met enthousiaste eigenaar!

De maand juni kenmerkte zich voor mij als een maand waarin er weinig te spotten viel. Het hoogtepunt was deze maand een naar mijn idee wat vreemde Peugeot 505.

Niet lang geleden zag ik onderstaande Opel te koop staan op Marktplaats voor €1.500,-. Ik zag hem in de zonovergoten maand juli in het centrum van Haarlem.

In juli zag ik overigens ook deze prachtige Uno! Vermoedelijk een klant van de garage om de hoek van waar ik de foto nam.

Volgens een 'kenner' uit Amerika is dit een auto die daar vooral door bejaarden wordt bereden...

Deze leuke Daihatsu kwam mij plotseling tegemoet rijden, ik was net op tijd met de camera.

Bij de rotonde in Overveen zag ik deze leuke Ami. Frappant vond ik het dat deze verder nog niet terug te vinden was op Flickr.

In september haalde deze bijzondere Rover mij in terwijl ik aan het fietsen was. Op Flickr is deze dan al wél bekend. Er zijn minder dan 200 van deze versies gemaakt en dit schijnt de enige met het stuur links te zijn.

Deel II:

Onderstaande Celica zag ik bij een tankstation in Heemskerk. De eigenaar heeft de auto compleet laten restaureren en was er erg enthousiast over. Ik ook.

In oktober werd het weer wat minder. Het weer trouwens ook. Deze leuke Figaro stond er in een flinke regenbui wat triest bij tegen de vrij grijze achtergrond. Gelukkig zorgde de mevrouw met de paraplu voor een leuk, klein contrast.

Deze Corolla staat in een showroom waar vaak auto's voor de deur staan. Zelden heb ik de Toyota zo 'fotografeerbaar' zien staan zonder storende handelswaar ervoor.

Deze BMW werd op Flickr als 'tof' bestempeld door een aantal leden aldaar.

Wouter Bregman en ik zijn elkaar voor de volgende spot schijnbaar net misgelopen. We hebben deze Citroën op dezelfde plek en zelfde dag gespot.

Deze Tercel is in korte tijd door meerdere Flickr-leden gespot, dat maakt hem echter niet minder leuk. smiling smiley

Onderstaande Eend was helemaal ingepakt in kranten, een bijzondere wrap zo lijkt het.

Aan de foto valt het niet heel erg te zien maar deze Prelude spotte ik in november! Ondanks de missende strip zag hij er verder keurig uit!

Ook deze bijzondere Chrysler zag ik in november.

Iets wat ik niet vaak in Haarlem zie; een Talbot Tagora.

En dezelfde dag als de Tagora zag ik ook deze Simca.

In Amstelveen kwam ik deze origineel Nederlandse Morris tegen.

Om de hoek van de Morris stond overigens dit Dafje, ook met origineel Nederlands kenteken.

En toen het al behoorlijk schemerde zag ik in een achterstraatje die dag ook nog een Renault 17, eveneens origineel Nederlands!

Deel III:

Ondertussen is deze Wartburg alweer geëxporteerd. Ik zag hem nog net op tijd, in IJmuiden.

Voor het centraal station van Haarlem zag ik begin december deze Panda.

En in een Haarlemse parkeergarage zag ik die dag deze gave Citroën!

Op 14 december stond deze gave Scirocco in Haarlem.

Nog geen uur later zag ik echter deze (naar mijn idee) nog gavere Yugo door Haarlem rijden!

In een ‘arbeiderswijkje’ zag ik enkele dagen later deze Jaguar:

Als laatste, twee Polo's die ik op Oudjaarsdag zag in Zandvoort:

Mooi jaarverslag Tim! Stuk voor stuk leuke spots en er zitten ook een boel uitmuntende foto's tussen cool smiley!
Mooie foto's. Die Rover P6 (Estoura wagon conversion) is wel de topspot wat mij betreft
Gave foto's mooi verslag, die oranje Ami en die blauwe Simca TOP!!!

Vandaag zowaar een MG Metro tegengekomen! Dat was echt lang geleden…

NK-95-JN by azu250, on Flickr
NK-95-JN by azu250, on Flickr
PD-35-BS by azu250, on Flickr
DE-43-23 by azu250, on Flickr
VV-49-HG by azu250, on Flickr
RL-95-VS by azu250, on Flickr
RG-89-NX by azu250, on Flickr
VB-74-XJ by azu250, on Flickr
17-YD-95 by azu250, on Flickr
KH-57-XG by azu250, on Flickr
21-YB-46 by azu250, on Flickr
14-EF-40 by azu250, on Flickr
AH-81-23 by azu250, on Flickr
DH-63-48 by azu250, on Flickr
AE-01-46 by azu250, on Flickr
SH-95-LG by azu250, on Flickr
AE-81-77 by azu250, on Flickr
05-MD-14 by azu250, on Flickr
DZ-46-52 by azu250, on Flickr
LZ-LZ-92 by azu250, on Flickr
33-28-ED by azu250, on Flickr
Favorieten vanaf 2-1.

louisz: die 133 is een prachtige spot!
citroenAZU: Ford Taunus, Oldsmobile Toronado, leuke foto van die 2CV. Hele leuke MG Metro, Chevrolet Bel Air, Renault 5, VW Caddy, Nekaf Jeep, Honda Accord, Opel Rekord.
D oh: Toyota's Carina en Crown, fantastische Simca's, Fiat Regata, Fiat Uno, Buick Park Avenue, Rover 3500. Toyota Celica, BMW M535i, Citroën 2CV, Chrysler ES, Morris Minor, Renault 17. Wartburg, Yugo, Jaguar E-type.

1979 Audi 100
Toevallig genoeg is mijn eerste spot van het jaar, net als in 2020, een Audi. Dit jaar is het deze 100, die afgezien van de voorruit en koplamp best netjes lijkt te zijn. Leuk ook met de vier generaties jongere opvolger ernaast.

2019 Jaguar F-Pace SVR
Dik nieuw spul: een van de knapste SUV's van het moment, vind ik, in een objectief bloedsnelle versie.

1990 Ford Sierra
En een gewoon gebruikte Sierra in mooi donkerrood.
Ik zag vandaag een Morris Oxford uit 1954 (de Daihaitsu Hijet uit 1995 daarachter is ook leuk natuurlijk):

Een originele en niet verprutste Opel Calibra zie je toch ook niet vaak meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2021 15:16 door HarmenA.
LJ-64-YF by azu250, on Flickr
HR-21-NB by azu250, on Flickr
AR-62-33 by azu250, on Flickr
TF-BF-43 by azu250, on Flickr
HR-21-NB by azu250, on Flickr
BE-32-60 by azu250, on Flickr
65-VD-HX by azu250, on Flickr
DH-66-73 by azu250, on Flickr
AH-52-90 by azu250, on Flickr
ZH-RP-97 by azu250, on Flickr
DH-62-GZ by azu250, on Flickr
DL-48-34 by azu250, on Flickr
Untitled by azu250, on Flickr
00-SL-64 by azu250, on Flickr
Die besteleend zou wel eens de oudste van Nederland kunnen zijn! De vroege Audi 80 ziet eruit alsof-ie in de laatste levensfase is, dichtgesmeerd en bijgeschilderd en met kunststof zijruiten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 08:20 door Klassiekerrijder.
Klassiekerrijder
Die besteleend zou wel eens de oudste van Nederland kunnen zijn! De vroege Audi 80 ziet eruit alsof-ie in de laatste levensfase is, dichtgesmeerd en bijgeschilderd en met kunststof zijruiten.

bij mijn weten is de BE-91-26 de oudste Besteleend van NL. Uit 1952!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2021 16:39 door ginkelvanmichiel.
Deze komt met 1955 aardig in de buurt. De Audi heeft inmiddels een week geen APK meer... de eigenaar heeft 'm al 20 jaar, ik ben benieuwd of er nog wat mee gedaan wordt.
Favorieten vanaf 8-1.
louisz: geweldige Morris!
Harmen A: wat je zegt, zo'n originele Calibra is knap zeldzaam, leuk.
citroenAZU: Renault 5, Citroën DS (sneue staat maar mede daarom een hele leuke spot), Saab 96, Audi 80, Opel Kadett.

1969 Cadillac Sedan de Ville
Mijn eerste bijdrage in de categorie 'sneue staat maar mede daarom een (vind ik) leuke spot' is deze Cadillac die voorlopig helemaal nergens heen gaat.

1966 Volvo Amazon
En de tweede is deze Amazon. Zou nog een 'ratlook'-overblijvertje kunnen zijn, maar die koplamp lijkt zo uit elkaar te kunnen vallen.

2018 McLaren 570S Spider
Aan de andere kant van het spectrum iets moderns: de eerste McLaren voor mijn lens. Welbekend in de stad, maar ik had hem nog niet bij daglicht gezien.

2014 Chevrolet Camaro
En voor de tweede keer binnen een maand tijd iets exotisch: een Camaro uit New Jersey (US).
Hallo allemaal,

ik volg dit forum al een aantal jaren en het blijft genieten om zoveel prachtige spots te zien. Er rijdt gelukkig nog een hoop moois rond in Nederland (en ook België). Ikzelf heb ook een hoop spots maar het uploaden lukte mij niet.. helaas. Ik blijf het allemaal volgen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2021 12:27 door SidneyMeulema.
@KR; inderdaad een van de oudere besteleenden van ons land. Helaas is de BE-03-27 geëxporteerd, die was van 1951.
En die Audi 80 ken ik eigenlijk niet anders dan dat ie in deze staat was. Die rijdt echt al jaren zo rond.

DSC_2859 by azu250, on Flickr
58-BJ-LK by azu250, on Flickr
29-LX-RB by azu250, on Flickr
AH-51-36 by azu250, on Flickr
63-SL-HD by azu250, on Flickr
DZ-97-95 by azu250, on Flickr
J-711-ST by azu250, on Flickr
31-UG-69 by azu250, on Flickr
FF-91-VY by azu250, on Flickr
PZ-68-JL by azu250, on Flickr
31-PG-PV by azu250, on Flickr
DZ-GS-83 by azu250, on Flickr
AH-72-06 by azu250, on Flickr
DZ-82-98 by azu250, on Flickr
DE-57-27 by azu250, on Flickr
22-17-SU by azu250, on Flickr
LP-ZL-14 by azu250, on Flickr
Huh? die mehariconfused smiley
Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, zelfbouw? als ziet het er wel pro uit.
Mijn leukste spots van vanochtend:

Een nette Jetta uit 1981:

En een Suzuki Swift uit 1986 die zo te zien niet al te lang meer onder ons zal zijn:

Zo, dat zijn verse foto's... inclusief de sneeuw van gisteren! Gave spots, met name de 'gezonken' DS is erg apart.
Stif
Huh? die mehariconfused smiley
Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien, zelfbouw? als ziet het er wel pro uit.

Is geen zelfbouw maar een zeldzame Loheac hardtop.
Panda met boodschap voor de achterliggers.drinking smiley

Bemoste Buick Electra, de gastank lijkt zich niet langer in het voertuig te bevinden maar erachter.

Ford F100 uit 1952, te oordelen aan het front al modeljaar 1953.

Mijn spotje, een mk1 Rover 75 2,5 V6 in een hele zeldzame kleur. De kleur heet Spectre en is in totaal maar op 9 auto's geleverd.

Marc 827 3500
Mijn spotje, een mk1 Rover 75 2,5 V6 in een hele zeldzame kleur. De kleur heet Spectre en is in totaal maar op 9 auto's geleverd.
[i.postimg.cc]
[i.postimg.cc]

Toch wel een briefje met je 06-nummer achtergelaten? grinning smiley
Jay DoubleYou
Marc 827 3500
[i.postimg.cc]
[i.postimg.cc]

Toch wel een briefje met je 06-nummer achtergelaten? grinning smiley

Hahaha! had het wel graag gedaan. Erg mooie auto. smiling smiley
SidneyMeulema
Hallo allemaal,

ik volg dit forum al een aantal jaren en het blijft genieten om zoveel prachtige spots te zien. Er rijdt gelukkig nog een hoop moois rond in Nederland (en ook België). Ikzelf heb ook een hoop spots maar het uploaden lukte mij niet.. helaas. Ik blijf het allemaal volgen.

Hier en hier kun je wat info vinden over het plaatsen van foto's.
Zelf gebruik ik Flickr en dat werkt perfect.

Edit: de eerste link wil niet hyperlinken. Dan maar zo: [www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2021 19:28 door XBXG.
hier werd ik wel vrolijk van... met zo'n kleurtje :-)
56-PL-67 by azu250, on Flickr
FT-45-BK by azu250, on Flickr
81-LT-BD by azu250, on Flickr
BT-01-TP by azu250, on Flickr
JD-PZ-49 by azu250, on Flickr
KB-22-YX by azu250, on Flickr
25-UA-87 & FN-96-FR by azu250, on Flickr
DL-01-10 by azu250, on Flickr
AL-41-32 by azu250, on Flickr
AH-55-80 by azu250, on Flickr
K-046-FB by azu250, on Flickr
TV-468-X by azu250, on Flickr
ZS-19-SF by azu250, on Flickr
BH-TP-06 by azu250, on Flickr
SV-29-LY by azu250, on Flickr
HK-07-BS by azu250, on Flickr
73-62-VH by azu250, on Flickr
TP-SL-48 by azu250, on Flickr
Weer mooie spots allemaal!thumbs up Ik spot de laatste tijd niet echt bijzondere dingen, misschien dat dat straks wel weer komt als de winter voorbij is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.