Fransrijderstopic 30: 2014 - 2019 vous passez par ce que nous faisions au cours des 5 dernières années

Gepost door FLYING DUCKMAN 
Bedankt Durashift voor je reactie.
Het loopt hier (niet echt) storm qua reacties, dit weerhoudt mij niet om verdere updates te plaatsen.
Er wordt voortvarend te werk gegaan, afgelopen zaterdag weer gaan kijken, dit is de huidige tussenstand van de 505:
De wielkast rechtsvoor is nu ook aangepakt.
Weet dat de gerepareerde stukken er raar uitzien, echter is dit de roestomvormer/roestbeschermer die na de reparatie
van de roestschade erop gespoten is. Het is blank spul, wat na het erop spuiten zwart wordt, dit heet Brunox Epoxy Roestomvormer.
Enfin, geen praatjes maar nu plaatjes:
NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade binnenkant wielkast rechtsvoor by Albert Brandhorst, on Flickr
Dit zijn de foto's van de linkerzijde aan de achterkant van de auto, gezien vanaf de binnenkant van de wielkast, na reparatie van de roestschade.
De auto staat nu op steunen, rechts zie je de benzinetank. Door de reeds eerder gedane behandeling met Dinitrol, vliegt de boel wel steeds in de brand als er aan gelast wordt, dus er wordt heel voorzichtig te werk gegaan uiteraard.
NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade linker wielkast achterzijde binnenkant by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's na reparatie roestschade linker wielkast achterzijde binnenkant by Albert Brandhorst, on Flickr
Dan nu nog foto's van de rechterwielkast achter, en foto's van de binnenzijde van deze wielkast rechtsachter.
Die moet nu nog worden gerepareerd.
NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's voor reparatie roestschade rechter wielkast achterzijde by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV,mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's voor reparatie roestschade rechter wielkast achterzijde by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's voor reparatie roestschade rechter wielkast achterzijde binnenkant by Albert Brandhorst, on Flickr
De dorpels en de bodem zijn allemaal nog in prima staat, het probleem zit dus qua roest vooral in de wielkasten bij de 505.
In 2008 is namelijk eerder een deelrestauratie uitgevoerd, waarbij toen een 10 cm dorpel aan de linkervoorzijde gerepareerd is.
De bodem is na inspectie ooit bij Jan van Egmond, in 2007, roestvrij gebleken, wat voor een 505 min of meer uniek moet zijn.
In 2008 is na de deelrestauratie toen, de 505 ook behandeld met dinitrol.

Wat na de reparatie van de wielkast rechtsachter nog rest, is roestplekjes aan de raamrubbers bij het dak, linksvoor op de hoek onderaan de voorruit aan de bestuurderskant.
Daarna strak maken, waarna de auto opnieuw gespoten zal worden.

Reacties worden ten zeerste gewaardeerd!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2019 22:46 door A BRANDHORST.
heel gaaf om te zien, mooi dat je ze in ere houd. doet me denken aan de werkzaamheden aan mijn 19 cabrio een paar jaar geleden... spinning smiley sticking its tongue out
Had ik toch helemaal gemist dat er weer gepost werd in dit topic! drinking smiley
En daardoor A. zijn updates ook niet eerder gezien. Respect dat je er zoveel tijd, geld en moeite in stopt!
@Albert, waren die slechte plekken van nu bij de restauratie in 2008 ook al aangepakt of is dit de eerste keer?

De 3008 is inmiddels weg, net als de 106 automaat en een 406 V6 break.
En één van de E46's heb ik ingeruild voor een nieuwe occasie voor dagelijks, een BMW 520 Touring (F11) van 2012.
Ik moet wel zeggen, wat een machtige kar is dat!

Voor degenen die ongerust worden van al deze verandering, de 403 en 404 zijn er nog hoor. Die laatste mag ik niet eens weg doen van mijn betere wederhelft.
Maar misschien eens een leuke 2002ti(i) ofzo... cool smiley
@Henk, in 2008 was alleen de linkerwielkast achter aan de binnenkant slecht, is toen ook al een stuk ingelast. Verder was er toen een stukje dorpel linksvoor slecht (10 cm ongeveer) en waren de voorschermen niet best. Verder is er toen ook een nieuwe achterdeur ingezet, die was toen ook te ver heen om nog op te knappen.
De wielkasten waren verder ok destijds. De verroeste wielkastrand rechtsachter is overigens wel de originele, de linker wielkastrand is nog goed aan de buitenkant (ook nog de originele) Je weet dat ik zelden afscheid neem (kan nemen) van auto's.. dat is eigenlijk ook mijn probleem. Frans comfort is verslavend he?
Zou bijna ongerust worden, Henk die nog maar 2 Franse auto's heeft! Binnerkort moeten wij maar eens een serieus gesprek hebben over jouw afdwalingen naar Duitse auto's hoor!

@L P Dijkstra: Een 19 Cabrio is ook een leuke auto! Heb van oktober 2001 tot oktober 2004 een 19 hatchback gehad, een 1.4 Gtr die niet vooruit te branden was. Maar zonder kat reed het wel 1 op 17,5 gemiddeld qua verbruik.
Nou, weer een mooie update, Albert. thumbs up.
Hele auto opnieuw spuiten.. dit is een investering voor de eeuwigheid lijkt het wel.
Het is een dappere poging er nog jaren plezier van te hebben in ieder geval.
Dankjewel voor je reactie weer!
K.EES is nog niet klaar dus! Goed bezig kerelthumbs up

Ik zag deze in het klassiekers te koop topic...Peug te koop
Wat een snoepie!
Wat een puntgave 304 ENTE, die zou zo het museum in kunnen thumbs up. Maar veel leuker om mee te toeren met het schuifdakje open.
Leuk om even weer te zien waar mensen mee bezig zijn.

En complimenten dat je weer nieuw leven in de 505 gaat blazen! Ze zijn zeldzaam geworden, dus dat maakt het al de moeite waard! Als ik advies mag geven, ga voor een dinitrol behandeling, heb ik bij mijn Saab 900 ook gedaan, is zo de moeite waard!

Als het goed is komt de 404 dit jaar nog in K&T duurt wat langer dan verwacht, maar ben aan het pushen......

Zelf eigenlijk weinig te melden. De Fiat doet het prima ondertussen, nieuwe APK en we zijn haar en onszelf aan het testen voor het rally seizoen.
De DS3 doet het nog steeds briljant, kilometers vliegen erop dat wel!

2CV staat veel stil op het moment, maar wordt zeker niet genegeerd, nieuw interieur in gekomen dit jaar. APK weer fluitend gehaald en binnenkort nog taxatie. Dan gaan we even kijken wel rally's we hem voor gaan gebruiken als deelname of als fotografen auto.

De Saab staat zelfs op het moment te koop. Beetje gefundeerd dat we hem toch best vaak gebruiken en het meer een liefhebbers auto is dan een auto die je dagelijks inzet, wat we dus wel doen... Af en toe heeft die typische oude auto problemen, sensor die stoort, deur die niet lekker sluit etc... Maar het is zo'n heerlijke bak en zo lekker ruim en karakteristiek. Dus met veel pijn staat die te koop. Maar alleen als de juiste persoon langs komt en de juiste prijs betaald. Want veel te veel in geïnvesteerd en we zijn er veel te gek mee. Eventuele opvolger zou een C3 Picasso kunnen worden. Niet het meest flitsende design en vooral iets voor oudere mensen, maar de ruimte is briljant en daar gaat het ons om. Ik fiets extreem veel de laatste tijd en dan is het verrekte handig dat je de fietsen achterin kunt mikken en kunt rijden. (Doen we bij de Saab ook ;-) )

Maar alternatief zou kunnen zijn een autootje erbij, Fiat Panda is dan favoriet. Dan blijft de Saab veel meer in de stalling en is een half jaar geschorst dan. Nadeel is, moet je wel met een kleiner stadsautootje op pad af en toe.

Saxo, C3 of C2 vind ik niet geschikt helaas. Twingo ook niet, die heb ik wel gehad en ondertussen wel klaar mee. En 206 vind ik helemaal niets
Haha, die Dinitrol behandeling heeft de 505 al in 2008 gehad, na zijn 1e deelrestauratie destijds.
Maar het houdt het dus niet helemaal tegen, de roestvorming die er (dan al) zit, ontwikkelt zich blijkbaar gewoon verder.

Heb vandaag nog even gekeken, inmiddels is de wielkast rechts blank, dan blijft er maar schrikbarend weinig gezond metaal over zo blijkt!
Foto's volgen daarvan D.V. maandag a.s.

En ja, de 304S had ik ook gezien, geweldig ding, helemaal naar de juiste specificaties en topuitvoering uit die tijd!
Maar ik heb al 4 auto's dus ik skip 'm. Momenteel is de Solara onderhanden voor de weer weggeroeste afgebroken pook, snelheidmeter reparatie, schokbreker linksvoor is matig, dus heb 2 nieuwe schokbrekers voor de Solara aangeschaft, heb een nieuwe kabel voor de snelheidsmeter en wat zaken die daarmee verband houden. Verder nog kleppen stellen en dan is ie weer klaar voor de zomer en het nieuwe seizoen.

Gisterenavond de 605 geschorst, gaat weer tot eind nov. de schuur in denk ik zo ongeveer, daarna mag ie weer.
Quote
ENTE
Just in time, K.EES....tongue sticking out smiley
Ja.. goed bezig toch? Op tijd is op tijd.winking smiley
Kijk mee (en huiver mee). Er is weinig meer over van de wielkast rechtsachter.. weer meer werk en wéér een slechtere staat dan gehoopt...
NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's kaalgemaakte wielkast rechtsachter by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's kaalgemaakte wielkast rechtsachter by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's kaalgemaakte wielkast rechtsachter, gefotografeerd vanuit kofferbak binnenzijde naar buitenzijde by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's kaalgemaakte wielkast rechtsachter, gefotografeerd vanuit kofferbak binnenzijde naar buitenzijde by Albert Brandhorst, on Flickr

NG-42-FV, mijn Peugeot 505 Gti 1985, foto's kaalgemaakte wielkast rechtsachter, gefotografeerd vanuit kofferbak binnenzijde naar buitenzijde by Albert Brandhorst, on Flickr

Als bonus dan nog een paar foto's van mijn 605 van afgelopen donderdag... die inmiddels ook ruim 306000 kilometers op de klok heeft staan.
Nu ca. 6 jaar geleden (met ongeveer 1 maand nog te gaan) gekocht. Met 242000 km ongeveer.
NS-VL-68, mijn Peugeot 605 Sli 1996 met dubbele regenboog boven Mookhoek by Albert Brandhorst, on Flickr

NS-VL-68, mijn Peugeot 605 Sli 1996 met regenboog boven Mookhoek by Albert Brandhorst, on Flickr

De Tagora staat op bijna 150000 km. Daarvan nu géén foto's.
A.Brandhorst> Echt hulde dat de 505 gered kan worden. Ik herken de roestproblemen en je bent er denk ik nog net op tijd bij!

Met de Saab is toen bij de dinitrol behandeling uitvoerig gekeken welke roest er aanwezig was, welke roest er bekend was is opgelost. Volgend jaar wordt de auto weer gecontroleerd op roest en eventueel een nieuwe behandeling gestart als dat nodig is.
De 900 staat op dit moment wel te koop, maar er is zo weinig interesse dat deze zeer waarschijnlijk gewoon wel blijft. Ik geef het nog een week of 2 dan is het wel klaar. Mensen weten dit model en uitvoering gewoon niet te waarderen. Coupe's en Turbo's doen het veel beter.
Ondertussen kijken we naar de DS3 of er eventueel een trekhaak onder geplaatst kan worden zodat we een fietsdrager kunnen monteren voor onze fietsen want dat doen we heel erg graag. In het verleden hadden we de C3, maar ja die ging total loss vorig jaar, en met de DS3 kunnen we net niet de fietsen transporteren zoals we zouden willen.
Op het dak kan, maar moeten we echt serieus toegeven aan lelijke strips. Trekhaak is een optie, maar niet goedkoop en ook lastig hebben we begrepen, maar goedkoper dan een brakkere oudere auto waar wel airco op zit en ruimte om fietsen te transporteren, als we de Saab al weten te verkopen
@FD... ik had al in 2014 het plan om de 505 op te knappen toen hij afgekeurd werd. Maar ja budget is ook niet onbelangrijk.
Dus jij hebt ook al 4 auto's? Waarvan 3 Franse?
Een 127 lijkt me echt wel leuk rijden. Maar ik zou toch een trekhaak op de DS3 monteren denk ik.
Fiat 127 1975
Citroen 2CV 1982 (al 21 jaar in bezit!)
Saab 900 16v combi coupe 1989
en
DS 3 2017

2 Fransen, een Zweed en een Italiaan.

Wens is op zich nog wel om er nog een keer een hele oude auto bij te hebben. Dat is zo anders, zo bijzonder, niet iets waar je dagelijks in gaat rijden, maar af en toe een rondje, of een keer bijzondere rally. Liefst zelfs een pre war. Maar dan weet je ook, ding staat vaker in de garage met panne dan dat je aan het rijden bent, maar dat is onderdeel van de hobby.
Laat ik het topic eens een schopje geven dan. Er was een tijd dat de Twentse Fransrijders hun foto's regelmatig voor een bepaalde poort fotografeerden. Zo heb ik mijn rode BX eens naast Mielcitrofiels rode DS ervoor gezet.



Toen ik er laatst langs kwam kon ik het niet laten...




Deze beide Fransozen zijn nog in bezit overigens, naast twee Britten en een Italiaan...
Hey kijk, het fransrijders topic is gereanimeerd!

Wat een leuke auto die Trax!

Hier is het wat Franse auto's betreft al tijden stabiel, nog steeds de blauwe 85'er 2CV6, de 66'er DS21, de witte 208 en de zakelijke auto is niet Frans dus daar laat ik mij verder niet over uit.
Stabiliteit is niet goed voor levendigheid, zo blijkt maar weer! Maar met een DS, 2CV en een modern ding heb je alle uitersten/behoeftes wel aardig afgedekt, dus ik kan me goed voorstellen dat je het voorlopig hier bij laat. smiling smiley
Wij zijn een beetje op de Italiaanse tour geslagen laatste tijd, we hebben er nog een Fiat 500 uit 1968 bijgekocht echt een heerlijk ding!
Wil niet zeggen dat we met onze Franse voitures niet genieten.

Dikke week geleden weer de Classic SLS met de 2CV gedaan, och wat blijft dat toch heerlijk!
Ik zal ook weer eens een updeet doen… is alweer 2,5 jaar geleden zag ik…

Deze hebben inmiddels de stal verlaten;

DSC_0750 by azu250, on Flickr
04-DH-TF by azu250, on Flickr

Nieuw oud ijzer;

ipv de Saxo...
89-LP-LX by azu250, on Flickr
IMG_0145 by azu250, on Flickr

nieuw project;
DSC_0848 by azu250, on Flickr
4 by azu250, on Flickr
nog een donor gekocht in Frankrijk;
DSC_6970 by azu250, on Flickr

Hier zit sinds kort een nieuwe motor in.
DSC_9427 by azu250, on Flickr

Verder hebben we de 2cv Spécial nog, de Méhari, de oranje AK400 en de Ami 8 Service
AZU, zitten er nu SM-stoelen in je utilitaire?

Leuk dat er steeds wat verandert maar dat we in de basis nog steeds bezig blijven met onze liefhebberij.

Hier bestaat het wagenpark nog steeds uit de groene 404 en de blauwe 403. Die laatste is nu al twee jaar "bijna klaar" maar start nu even niet meer...
Dagelijks vervoer bestaat uit een veel te mooie fünfer uit 2012 en een witte Twingo van de zaak van mijn vrouw.
Klopt Giletti SM stoelen. Maar ik heb inmiddels een stel originele stoelen ook.
En ja, zo is het, lekker door blijven hobbyen! thumbs up
Ach ja, zo ben ik vandaag op de kop af 15 jaar eigenaar van mijn 505. Nee.. nog niet klaar van restauratie helaas.
En ja, ik heb nog altijd ALLEEN Franse voitures, zélfs een Peugeotfiets.

We leven nog zullen we maar zeggen...
Mooi om bij te lezen, mooi om te zien dat de hobby’s er nog steeds zijn.
Bij mij niet meer Frans, maar de vreugde is er niet minder om.



Mijn Teutoon is nu 30 jaar jong en al ruim 7 jaar in bezit. Een blijvertje zoals het nu lijkt.
De 3 cabrio uit de E30 serie. Met achterwielaandrijving en 6 cilinder...een BMW zoals ze in de toekomst waarschijnlijk niet meer gemaakt gaan worden.
Fantastische wagen. Vooruit even een plaatje, omdat het kan (en niet mag tongue sticking out smiley



Ook de Japanse Jeep nog steeds in bezit. Valt ondertussen al in het youngtimer tarief, hahahah.

Op lease vlak heeft de Octaaf deze week de 100.000km aangetikt. De eerste auto die probleemloos is gebleken in de bijna 2 jaar dat ik ‘m heb. Het kan dus wèl!
Geen foto’s drinking smiley
Quote
FLYING DUCKMAN
Wij zijn een beetje op de Italiaanse tour geslagen laatste tijd, we hebben er nog een Fiat 500 uit 1968 bijgekocht echt een heerlijk ding!
Wil niet zeggen dat we met onze Franse voitures niet genieten.

Dikke week geleden weer de Classic SLS met de 2CV gedaan, och wat blijft dat toch heerlijk!

Heb je afgelopen zaterdag gemist bij de IJsselclassics!
Quote
ENTE
Quote
FLYING DUCKMAN
Wij zijn een beetje op de Italiaanse tour geslagen laatste tijd, we hebben er nog een Fiat 500 uit 1968 bijgekocht echt een heerlijk ding!
Wil niet zeggen dat we met onze Franse voitures niet genieten.

Dikke week geleden weer de Classic SLS met de 2CV gedaan, och wat blijft dat toch heerlijk!

Heb je afgelopen zaterdag gemist bij de IJsselclassics!

klopt, kreeg mooie gelegenheid weer een evenement te fotograferen, dus daar de voorkeur aan gegeven, maar vind het elk jaar weer doodzonde dat ik er niet bij kan zijn. Volgend jaar weer een mogelijkheid! SLS is eind augustus, dus hopelijk past het net tussen de rally's door.

Stom is dat hoe dat soms gaat, Vroeger zelfs aan Fiats gesleuteld, vond het verschrikkelijk, nu hebben we er 2!

Sterker nog toen ik net 2CV reed kon ik mij niet voorstellen ooit andere auto's te rijden. Maar alle auto's die we ondertussen hebben passen precies bij ons, net even anders, lekker apart









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2019 20:55 door FLYING DUCKMAN.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.