Auto's in films en series

Gepost door Mechanix 
In bijna elke film of serie komen auto's voor. Sommige films draaien zelfs om auto's. Maar echt leuk zijn de films en series waarin een bepaalde auto een belangrijke rol krijgt, maar toch niet het hoofdonderwerp van de film of de serie is. Je ziet de auto als dagelijks vervoersmiddel van de hoofdpersoon of de auto wordt ingezet in een lange achtervolging. Vaak laten de auto's die in een film of serie gebruikt worden een mooi tijdsbeeld zien en soms zegt de auto van de hoofdpersoon zelfs wat over zijn karakter.

Bijvoorbeeld de Pontiac Aztek van Walter White uit Breaking Bad:

Wie heeft meer voorbeelden? Game on!grinning smiley
Is het niet handiger om DE site voor deze dingen te vermelden?

[www.imcdb.org]
Een van de bekendste uit de 80s:

-V8-

[www.imcdb.org]

Sorry, maar wat een waardeloze en incomplete site. Het gaat daarin ook om auto's die voorbij flitsen. Tsja, zo kun je ad infinitum doorgaan.
Incompleet kun je zelf oplossen, als je genoeg tijd hebt. Verder vind ik het best aardig, ik heb er al wel wat uitgehaald...
Re: Auto's in films en series
12-08-2013 10:09
Dit topic is praktisch een herhaling van het topic dat Soloman in 2010 startte. winking smiley
Yellow Cab
Dit topic is praktisch een herhaling van het topic dat Soloman in 2010 startte. winking smiley

Dit topic gaat alleen niet over oude films!winking smiley

Ook uit Breaking Bad, de Toyota Trecel van Jesse Pinkman:

Ook een leuke, de Ford Escape van Dexter:

Tomorrow Never Dies

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 11:24 door Rearwheel Driver.
12-08-2013 11:24
Mechanix
Dit topic gaat alleen niet over oude films!winking smiley

Precies, dat is het enige verschil. big smile smiley

Over auto's in series gesproken: ik heb gisteravond de laatste aflevering van The Office gezien. Geweldige serie! Auto's spelen slechts een klein bijrolletje, maar zijn wel zorgvuldig gecast, heb ik het idee.

Jim Halperts Saab 9-2X...

... in seizoen 5 voor een Saab 9-3...

... en nog weer later voor een Subaru Outback.

En ook de Pontiac Trans Am van Dwight Schrute komt geregeld in beeld.

De auto heeft zelfs een heuse dubbelganger, die wordt ingezet tijdens een auto-achtervolging met Angela in een blauwe Cadillac SRX.
Eén van mijn favorieten:

Derrick:

de BMW's in "Die Reihe" werden steeds groter.
Der Alte (Komissar Köster)

Magnum (TV-serie jaren '80)

Rob076
-V8-

[www.imcdb.org]

Sorry, maar wat een waardeloze en incomplete site. Het gaat daarin ook om auto's die voorbij flitsen. Tsja, zo kun je ad infinitum doorgaan.

En dat doen ze dus ook. Er wordt zelfs melding gemaakt van een toevallig geparkeerde Corolla station als 'filmster'. Dat is echt kicken voor een liefhebber als ik, vooral omdat het een scene is uit de razend populaire film 'Tydzien z zycia mezczyzny'. En ja, wie kent deze film niet?! big smile smiley
The Dukes of Hazard.
The General Lee

Dodge Charger uit 1969
En natuurlijk de Cadillac Eldorado uit 1976 van Boss Hogg

En de General Lee is nog steeds razend populair:

ook in Nederland/België

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 12:52 door the Fox.
Uit een van de beste Engelse politieseries:

Geweldige serie inderdaad. thumbs up
Bassie & Adriaan

Honda Prelude + caravan

Matra Rancho
Bij 'auto's in films' moet ik altijd direct denken aan 'The Chase', een film uit 1994. Rijkeluisdochter Natalie wordt ontvoerd / gegijzeld in haar eigen BMW 325is Coupé, waarna zo goed als de hele film uit achtervolging bestaat. Oscars zal de film nooit winnen, maar hij is me vooral bijgebleven omdat ik die BMW zo mooi vind, en omdat ik de vrouw erg mooi vond, vooral in dat groene tenue wat ze in de film draagt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 13:55 door j.ko.
Ook veel BMW-stuntwerk in Cobra 11:

Waarbij voor de echte crashes veelal E36's werden ingezet i.p.v. de toen nog te kostbare E46's:

....achterlichten tóch nog even gauw aangepast, nét echt big smile smiley.
The Fall Guy, met Lee Majors en die ontzettend gave GMC

Mad Max natuurlijk !

Kennen jullie deze nog?

The Highwayman...

@Rearwheel Driver: Cobra 11 was inderdaad ook wel erg vermakelijk om te zien, al lag het er soms wel erg dik bovenop, rare plotwendingen om maar een spectaculaire achtervolging te kunnen doen, die vrijwel altijd eindigde in massa-crashes en ontploffingen...
Een film die ik op iets te jonge leeftijd gezien heb en waar ik dus slecht van geslapen heb: 'Duel' van Steven Spielberg. De film is al van 1971 en gaat over een tankwagen (roestige Peterbilt uit 1955) die ruzie zoekt met een brave man in een gloednieuwe rode Plymouth Valiant. Erg goed gemaakt (naar maatstaven van nu is het een erg langzame film, maar soms... kippevel!)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 19:48 door j.ko.
Voor mij de film, met de mooiste achtervolging aller tijden. Betreft een 1974 Dodge Monaco natuurlijk.

Car chase Blues Brothers

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 20:30 door Landyacht.
D. Elzinga
fordcortina
Uit welke serie?
Keeping Up Appearances...
Rearwheel Driver
Derrick:

de BMW's in "Die Reihe" werden steeds groter.

Ter volledigheid winking smiley
Deze film komt uit 1988

Alfa Romeo Giulietta Sprint 1300 (1963)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 21:04 door D.E.N.N.I.S..
D. Elzinga
Keeping Up Appearances...
Ik had al zo'n vermoeden. Misses Bucket or 'Boekeee'.
D.E.N.N.I.S.
Deze film komt uit 1988

Huub Stapel paste perfect in deze bolide in Amsterdamned. Wat een gave auto zeg!
Bobby Ewing uit Dallas...
Reyner
Ein fall fur zwei

Matula associeer ik vooral met deze ...

De twee bekende auto's uit de series van Mr. Bean, de MINI en de Reliant Robin Regal.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2013 22:04 door JW01 (vanaf een Appel).
Anonieme bezoeker
12-08-2013 22:40
Anonieme bezoeker
12-08-2013 22:50
Smokey and the Bandit:
De truck smokkelt drank naar een andere staat, en de zwarte Trans-Am moet de politie afleiden. De bruine auto is de belangrijkste politiewagen in de serie, met natuurlijk 2 sullige agenten.

Thelma & Louise
Behoeft geen verdere info denk ik...

The Black Cadillac
3 jongeren in een saab 900 worden achtervolgd door een gewetenloze politieagent in een zwarte 50's Cadillac. De rede is dat één van de jongens het met zijn vrouw gedaan heeft... Erg slappe film, maar de auto's zijn vet. De Saab vind ik bovendien erg goed gekozen. Deze film bestaat uit een grote achtervolging door de sneeuw.

Hele oude maar goede film: The Graduate! De hoofdpersoon, een stuurloze adolescent die weinig zin heeft om iets van z'n leven te maken, beweegt zich voort in een prachtige Alfa Romeo Spider.

De soundtrack van Simon & Garfunkel is ook geweldig.
Rob076
D.E.N.N.I.S.
Deze film komt uit 1988

Huub Stapel paste perfect in deze bolide in Amsterdamned. Wat een gave auto zeg!

Goede film. Die witte politieGolf was trouwens hilarisch. Rijdt een Amsterdammertje aan, rijdt achteruit, en de bumper hangt weer recht winking smiley
Imola
Reyner
Ein fall fur zwei

Matula associeer ik vooral met deze ...

Ik wist niet dat die serie al zo lang meeging! eye popping smiley Toen ik in de jaren 90 nog klein was, keek ik met mijn ouders de episodes uit de jaren 80 en 90, met dus respectivelijk alfa's 75, 155, en heel op het laatste 156.
Voor die advocaat met zijn Labrador (ben zijn naam even kwijt), waren dat dan weer de E32 en E38 7-reeks (735i als ik mij goed herinner).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2013 09:12 door Reyner.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.