Kaal topic

Gepost door D. Elzinga 
Re: Kaal topic
05-12-2014 16:23
Zonet gespot, kale Peugeot 106 1.0i Accent met handgeschakelde vierbak (en dat in 1995!):

Overigens was er ook een nog kariger uitgeruste XN Ace leverbaar, wat die ten opzichte van de Accent moest ontberen is mij echter niet bekend.
05-12-2014 16:59
Nou, kaal? Ik zie heuse striping. big smile smiley
05-12-2014 17:01
Hoewel ik meer meelees dan post wil ik jullie deze kale knikker niet onthouden: de Skoda Fabia Junior. In Nederland nooit geleverd, maar in enkele Oost-Europese landen een paar jaar best populair.

Wat miste de Junior ten opzichte van de al niet heel rijk uitgeruste Classic? Onder andere de wisser op de achterruit, stuurhoogteverstelling, handgrepen in de dakhemel voor de achterpassagiers, bekleding in de kofferbak, hoedenplank en stuurbekrachtiging.
Andere kenmerken zijn de zwarte bumpers, 13 inch stalen wielen met metalen naafkapjes (in plaats van 14" wielen met doppen), open dashboardvak in plaats van een afsluitbaar kastje en het stuurwiel komt uit de Octavia I (en is wat groter vanwege het ontbreken van stuurbekrachtiging).

Al even basis is de motorisering. In het eerste jaar de 1.0 viercilinder met 37KW, daarna de 1.2 driecilinder met 40kW.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2014 17:02 door Vijfentwintig.
Tja, het rijdt... en er kan niet veel aan stuk. smiling smiley
Helemaal mijn type auto, die Fabia zo. Vooral het ontbreken van stuurbekrachtiging maakt hem meteen interessant! thumbs up
Dan wel de driepitter, die klinkt lekker.
06-12-2014 12:04
Ik vind hem wel tof, maar dan zou ik hem wel verlagen en verbreed staal.
06-12-2014 13:32
D. Elzinga
Zonet gespot, kale Peugeot 106 1.0i Accent met handgeschakelde vierbak (en dat in 1995!):
Overigens was er ook een nog kariger uitgeruste XN Ace leverbaar, wat die ten opzichte van de Accent moest ontberen is mij echter niet bekend.

Getint glas, uitklapbare zijruiten, achterwisser, stootstrips. De Ace was trouwens een actiemodel met nog wat extra's, normaal gesproken was het gewoon de XN die vreemd genoeg niet in Carbase staat vermeld.

06-12-2014 13:35
D. Elzinga

Getint glas, uitklapbare zijruiten, achterwisser, stootstrips. De Ace was trouwens een actiemodel met nog wat extra's, normaal gesproken was het gewoon de XN die vreemd genoeg niet in Carbase staat vermeld.

Micha D.

Dan is er al direct niet meer mee te sturen vanwege het ontbreken van de bekrachtiging...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2014 13:35 door 929V6.
06-12-2014 13:45
929V6
Micha D.

Dan is er al direct niet meer mee te sturen vanwege het ontbreken van de bekrachtiging...

sorry mevrouw.
06-12-2014 14:43
Carfanatic
929V6
Micha D.

sorry mevrouw.

Lekker doordachte reactie. Die stuurbekrachtiging was niet voor niets standaard bij de exportmodellen, dus ga er gerust van uit dat hij sowieso vrij zwaar stuurt al zal de overbrengingsverhouding van het stuurhuis misschien anders zijn. Maar als je er dan nog een keer brede sloffen onder gooit zal het echt geen pretje zijn om ermee te rijden.
06-12-2014 16:40
929V6
Micha D.

Oké. Zit jij ermee?
Is dit ineens het lagere school-forum geworden?
06-12-2014 17:31
Vijfentwintig
Hoewel ik meer meelees dan post wil ik jullie deze kale knikker niet onthouden: de Skoda Fabia Junior. In Nederland nooit geleverd, maar in enkele Oost-Europese landen een paar jaar best populair.

Wat miste de Junior ten opzichte van de al niet heel rijk uitgeruste Classic? Onder andere de wisser op de achterruit, stuurhoogteverstelling, handgrepen in de dakhemel voor de achterpassagiers, bekleding in de kofferbak, hoedenplank en stuurbekrachtiging.
Andere kenmerken zijn de zwarte bumpers, 13 inch stalen wielen met metalen naafkapjes (in plaats van 14" wielen met doppen), open dashboardvak in plaats van een afsluitbaar kastje en het stuurwiel komt uit de Octavia I (en is wat groter vanwege het ontbreken van stuurbekrachtiging).

Al even basis is de motorisering. In het eerste jaar de 1.0 viercilinder met 37KW, daarna de 1.2 driecilinder met 40kW.

Leuk ding! Toevallig zag ik er vandaag eentje hier in Antwerpen, ook in die kleur. Geinig!
06-12-2014 18:44
Klassiekerrijder
Is dit ineens het lagere school-forum geworden?
Nee, je hebt gelijk.

Met getrokken banden valt het trouwens nog wel mee hoeveel breedte het scheelt smiling smiley.
12-12-2014 15:57
Voor 7.950 euro een gloednieuwe Panda, misschien ook wel de laatste auto met standaard ongespoten bumpers?
[www.autokopen.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2014 18:20 door D-C.
12-12-2014 16:08
Mooie aanbieding. De rode zal wat sneller verkocht worden maar wij vinden de witte natuurlijk het leukst.
In het rood vind ik het nog wel wat, zo lijkt het tenminste een echte Panda...
12-12-2014 16:47
Wieldoppen en een ruitenwisser achter. Dat 'kaal' valt eigenlijk wel mee tegenwoordig smiling smiley
Zo valt wel de rare lijn van de bumper op. Mooier was als ie achter aan de zijkanten ook horizontaal liep ipv naar achteren schuin omhoog.
12-12-2014 18:28
929V6
Carfanatic
929V6
Micha D.

sorry mevrouw.

Lekker doordachte reactie. Die stuurbekrachtiging was niet voor niets standaard bij de exportmodellen, dus ga er gerust van uit dat hij sowieso vrij zwaar stuurt al zal de overbrengingsverhouding van het stuurhuis misschien anders zijn. Maar als je er dan nog een keer brede sloffen onder gooit zal het echt geen pretje zijn om ermee te rijden.

Toen de stuurbekrachtiging van mijn Ibiza 6L, min of meer dezelfde auto, er mee op hield stuurde dat ding al loodzwaar met gewone banden. Aanzienlijk zwaarder dan auto's die erop ontworpen zijn die bekrachtiging niet te hebben (kan het weten), vooral in krappe situaties. En het is nu niet dat Ibiza's en Fabia's nu zoveel wegen of zo... Weliswaar had die Ibiza de gewone 14 inch wielen erop ipv de 13 inch van die Fabia en is misschien met die laatste icm groter stuur iets beter te rijden, bredere banden erop lijkt me in ieder geval geen best idee! winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-12-2014 18:31 door BeWo.
Auto's met bekrachtigd stuurhuis sturen inderdaad zwaarder dan onbekrachtigde auto's als de bekrachtiging ermee kapt.
12-12-2014 19:14
Geweldige Panda! thumbs up
Anonieme bezoeker
12-12-2014 23:52
@vijfentwintig die Fabia Junior heeft toch nog wel een toerenteller, klokje, rechter buitenspiegel, koelwatertemperatuurmeter en een ventilatiesysteem met diverse standen voor zover ik het kan beoordelen. Da's toch wel erg riant voor een basisuitvoering, menig knakenkauwende Nederlander zou een goedkopere uitvoering nemen big smile smiley
20-12-2014 16:54
En dit kreeg je dus als je perse de goedkoopste Swift wilde: [www.marktplaats.nl]

Gene meegespoten bumpers, geen airbags (dus met stuur uit de pre-faceliftversie, en een gat op de plek waar bij duurdere uitvoeringen de passagiersairbag zit) en zeer karig ogende deurbekleding. En die wieldoppen en radio zijn later toegevoegd.winking smiley

20-12-2014 17:14
Die deur bekleding is wel bijzonder zeg!
Toen nog zonder portiervakken, best bijzonder.
20-12-2014 18:06
Maar wel een toerenteller, dagteller, sigarettenaansteker, achterwisser, en een in 2 delen neerklapbare achterbankleuning met geintergreerde hoofdsteunen!smiling smiley Dat had de GA uitvoering van het pre-facelift model allemaal niet. De Spirit die ik heb was de op één na kaalste uitvoering.
Die deurpanelen! Gewoon een plaat board, net als bij een 2cv!
[le2cvclub35.unblog.fr]
21-12-2014 12:01
Klassiekerrijder
Auto's met bekrachtigd stuurhuis sturen inderdaad zwaarder dan onbekrachtigde auto's als de bekrachtiging ermee kapt.

Klopt. Ik heb een keer met de 155 naar huis moeten rijden (10 km) zonder stuurbekrachtiging. Als je eenmaal rolt gaat het wel, maar vooral het inparkeren was een crime. nut smiley
21-12-2014 12:08
Nieuwe Suzuki Celerio Economy heeft volgens de folder niet eens achterruitverwarming!
23-12-2014 21:17
Ik heb de kale Fabia, waar thans over gesproken is, nu ook vast kunnen leggen. Geinig ding zo!

Overigens zie ik hier wel meer auto's met (aftermarket) plastieken bumpers. Mini Cooper S, Citroën C4 en zelfs een Fiat 500!
23-12-2014 23:13
Die Fabia is inderdaad erg leuk!

ik zag pas deze Panda, nou is die sowieso niet het toonbeeld van luxueuze weelde, maar zelfs een rechter spiegel leek te ontbreken! Bijzonder
Leuk, die kale Fabia. Velgen zonder doppen versterken het effect...
24-12-2014 11:44
Toen die Panda nieuw was (2002), was een rechterbuitenspiegel toch al lang verplicht?
26-12-2014 09:39
Hier zit ook weinig op en aan. Wel een leuk stofje!
[www.marktplaats.nl]
26-12-2014 11:19
Jeugdsentiment de witte Corsa, ik heb als mijn tweede auto, toen ik 23 was, deze gekocht in exact dezelfde kleur, wel met een 1.2 liter motor.

Wat was de kleur bekleding lelijk, de enige luxe die erin zat was de radio. Het motortje liep wel als een tierelier, zeer betrouwbaar.

Ik zie alleen bij de achter wielkasten dat het roestmonster toegeslagen heeft, zou me niet verbazen als de bodem ook krokant is maar hij is tenslotte al 31 jaar oud.
25-01-2015 13:48
Vroege XN, dus nog zonder passagiersairbag. Die behoorde vanaf 2000 wel tot de standaarduitrusting.

Het moet een nieuwe auto zijn, maar het mag niks kosten? Dan doen we gewoon een Logan en we kruisen geen enkele optie aan. Zelfs een kleur kon er niet meer vanaf.

28-02-2015 16:15
rzasa
Hier zit ook weinig op en aan. Wel een leuk stofje!
[www.marktplaats.nl]

Hij is al verkocht ook!
28-02-2015 21:28
Klassiekerrijder
Het moet een nieuwe auto zijn, maar het mag niks kosten? Dan doen we gewoon een Logan en we kruisen geen enkele optie aan. Zelfs een kleur kon er niet meer vanaf.

In deze trim komt de Logan natuurlijk het beste tot z'n recht. Gewoon, zoals ie eigenlijk bedoeld is. Je kunt ook stellen dat de eigenaar precies wist wat hij deed.
Inderdaad, het is een basic auto zonder poespas voor wie met alle geweld nieuw wil rijden op een occasion-budget.
02-03-2015 20:58
Hier in het Belgische zie je Dacia's heel vaak zo. Gewoon wit, plastieken bumpers en bij voorkeur stalen velgen.
07-04-2015 11:08
Opel heeft een naamloze Adam-uitvoering in het gamma, die vooral bedoeld lijkt te zijn om de theoretische vanafprijs van het model omlaag te brengen. Is alleen maar verkrijgbaar in wit, zwart, en enkele grijstinten, en veel opties zijn domweg niet aan te vinken.

[www.autowereld.nl]

Doet het idee van een premium, volledig naar eigen smaak aan te kleden autootje wel enigszins geweld aan, imowinking smiley

Edit: overigens zit daar standaard geen airco en audio in. Kan echter momenteel geen exemplaar vinden waarvan de eigenaar die opties niet heeft bijbesteld...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2015 11:19 door D. Elzinga.
07-04-2015 11:58
op mobile.de staan er een paar zonder airco, maar een radio zit er dan wel weer standaard in.
En dan nog 12 mille moeten neerleggen... pfff.
09-04-2015 14:24
Maar dan heb je wel een nieuwe spinning smiley sticking its tongue out
...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2015 15:02 door Klassiekerrijder.
22-05-2015 16:58

A collaboration between Japanese retail company Muji, famous for its "no brand" approach to its business of selling retail goods, and Nissan, the Muji Car 1000 is a badgeless and decontented second generation Nissan March/Micra, limited to 1,000 units in 2001. The car, sold exclusively through Muji's online network as a test subject for said system, was a spartan vehicle, sold with basic hubcaps, vinyl-upholstered rear seats and only one choice of engine and transmission. It also followed Henry Ford's idea of one sole body colour as well, since it was only sold in "marble white

23-05-2015 11:45
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.