Topic en register over de Golf 1 en Jetta 1

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Topic en register over de Golf 1 en Jetta 1
18-10-2012 16:17
De Golf 1 heeft nu inmiddels het klassiekersstatus wel aardig bereikt.
Met name vooral de Golf 1 uit de eerste jaren 1974 1975 1976 en de GTI met de kleine achterlichten. Vanwege hun grote zeldzaamheid. De zogenoemde zaluwstaart (swallowtail) 1974 1976 met kentekenuitsparing in achterpaneel.
De latere modellen natuurlijk ook. En de Jetta en de Caddy 1 horen eigelijk ook bij de Golf 1.

De Golf 1 is eindelijk de redding van Volkswagen geweest , zonder de Golf 1 had Volkswagen niet meer bestaan.

Tevens houd ik ook een register een tijdje bij Golf1 (nog niet actief online gezet) ik zoek nog een makkelijke manier om foto's en kenteken's via excel online te plaatsen (en dat het gratis is)
Enigste struikelpunt is het teveel aan Cabrio's , en Golf 1 van bouwjaren 1982 en 1983. Maar die natuurlijk die horen er ook bij.

Mijn passie is de Golf 1 , vooral uit de eerste jaren / en met kleine achterlichten. (heb zelf een 1976er)
Ook de actiemodellen zijn ook bijzonder : Vooral de door Pon geleverde actiemodellen (inmiddels ben ik er al aardig wat over te komen weten , maar ik zoek nog meer informatie en foto's hierover)

namelijk :
- De MX
- De M
- De Flyer (zoek nog steeds informatie hierover)
- De GTS
- De Scorpion
Wat geschiedenis over de Golf

Zo zijn er nog veel te veel dingen over Golf 1 te vertellen (teveel) maar dat zal ik maar niet doen winking smiley

Geschiedenis over de Golf 1 :
Begin mei 1974 liep de eerste Golf van de band. Volkswagen brak met de tot dan gevolgde opstelling waarbij een luchtgekoelde motor achterin geplaatst was. De Volkswagen Golf kreeg een voorin gebouwde watergekoelde viercilindermotor, een zelfdragende carrosserie, een achterklep (derde of vijfde deur; zie hatchback) en voorwielaandrijving. Het design was van Giorgetto Giugiaro. Aanvankelijk was de Golf verkrijgbaar in twee uitvoeringen, standaard (S) en L(S) en kon men slechts kiezen tussen twee benzinemotoren: een 1100 cc met 50 pk en een 1500 cc met 70 pk. De laatstgenoemde was ook te bestellen in combinatie met een drietraps automatische versnellingsbak. Een "S" op de achterklep (al dan niet achter de "L"winking smiley stond voor de grotere motor. De 1500cc-motor was anders ontwikkeld en geen vergrote uitvoering van de 1100 cc zoals vaak het geval.
Eind 1975 kreeg de Golf een eerste lichte "facelift". Het achterpaneel met de karakteristieke "zwaluwstaart" uitsparing ter hoogte van de kentekenplaat werd vervangen door een achterpaneel met een rechte lijn. In september 1975 werd op de IAA te Frankfurt am Main de sportieve versie van de Golf, de GTI gepresenteerd, maar met de productie hiervan werd pas begonnen in juni 1976. De GTI had voor die tijd een zeer hoge topsnelheid van 182 km/h en een acceleratie van 0 tot 100 in slechts 9 sec. De motor van de GTI was hetzelfde 1600cc-blok met 110 pk en mechanische injectie van Bosch (type K-jetronic) als de Audi 80 GTE.
In september 1976 werd te Stockholm de Golf Diesel gepresenteerd, waarvan het dieselblok was afgeleid van de eerste 1500cc-benzinemotor die tot juli 1975 in de Golf werd gemonteerd. Het vermogen van deze 1500cc-diesel was 50 pk. Vanaf augustus 1975 kwam er in de plaats van de 1500cc-benzinemotor een 1600 cc met 75 pk. Deze 1600 cc werd twee jaar later, met ingang van augustus 1977 op zijn beurt vervangen door een 1500cc-benzineblok met weer 70 pk en dezelfde boring als de 1600 cc, maar wel met een kortere slag door middel van een andere krukas.
Vanaf augustus 1978 kreeg de Golf weer een lichte "facelift". In plaats van stalen bumpers werden nu met kunststof ommantelde bumpers gemonteerd. In maart 1979 werd de Golf 1 cabrio aan het publiek gepresenteerd, deze zou gedurende 14 jaar worden geproduceerd, ook toen de opvolger van de Golf 1, de Golf 2, al in productie was. Vanaf augustus 1979 werd het motorengamma uitgebreid met een tot 1300 cc vergrote versie van het 1.1-blok. Deze 1.3 had 60 pk, tevens kwam er voor de GTI een vijftraps- in plaats van een viertraps-, handgeschakelde versnellingsbak. Vanaf augustus 1980 kreeg de Golf 1 wederom een lichte "facelift" door middel van grotere achterlichten, en een ander, moderner dashboard binnenin. Tevens verviel op dat moment het 1500cc-50pk-dieselblok, hiervoor kwam in de plaats een 1600cc-dieselmotor met 54 pk.
Met ingang van maart 1982 werd naast de gewone diesel een Turbo dieselmotor geleverd, deze had 70 pk. Met ingang van modeljaar 1983 (vanaf augustus 1982) kreeg de GTI een 1800cc-blok met 112 pk. Deze had weliswaar dus maar 2 pk meer dan zijn 1600cc-voorganger, maar die 112 pk werden al bereikt bij 5800 tpm (1600cc 110 pk bij 6100 tpm), en wat nog belangrijker was: het koppel was nu 153Nm bij 3500 tpm (1600cc-140 Nm bij 5000 tpm). Dit verhoogde koppel bij lagere toeren kwam de souplesse ten goede en zorgde tevens voor een wat lager verbruik. Ook de topsnelheid en de acceleratie van 0–100 km/h stegen licht. Tot in het najaar van 1983 werd de Golf 1 in Europa geproduceerd, daarna in Zuid-Afrika onder de naam Citi Golf. In het voorjaar van 2010 werd de productie gestaakt.

Motoren Golf 1 :
1.1 - 50 pk
1.3 - 55 pk (van augustus 1979 tot juli 1982)
1.5 - 70 pk (1471 cc, tot juli 1975)
1.5 - 51kw (70pk). (motorcode JB, 1457 cc, vanaf augustus 1977)
1.6 - 75 pk (van juni 1975 tot juli 1977)
GTI 1.6 - 110 pk (van juni 1976 tot juli 1982)
GTI 1.8 - 112 pk (vanaf augustus 1982)
[bewerken]Diesel
1.5 - 50 pk (van september 1976 tot juli 1980)
1.6 - 54 pk (vanaf augustus 1980)
1.6 TD - 70 pk (vanaf maart 1982)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2012 22:03 door CAR-POOL.
Anonieme bezoeker
Re: Golf 1 / Jetta 1 Forum + Register
18-10-2012 16:23
Omdat ik zelf een Golf MX heb gehad en actiemodellen van Golf1 die 'alleen' uitgebracht zijn door PON importeur van Volkswagen. Dus alleen in Nederland geleverd , ben ik me erin gaan verdiepen.
En omdat hier meestal weinig informatie over valt te vinden.

De Golf 1 MX

Dat was een jubileum-model vanwege er 1 miljoen volkswagens waren geimporteerd in Nederland
Dit was de meeste luxe uitvoering waarbij je vele opties bij kon nemen

Bijzonderheden:

- geleverd zowel met 1100 (GG/FA) als 1300 (1300 GF kwam in '79)
- het meest geleverd als Inarisilver
maar ook in cayonbruin en later in marsrood en grijs metallic en geel
- sierlijsten rondom de ruiten en achterklep
- standaard middenconsole
- 1 teller
- 3 en 5 deurs
- standaard hooftsteunen
- achteruitwisser
- MX embleem achterzijde
- geleverd vanaf 1978 t/m 1980

De Golf M
Ook een jubileummodel

Bijzonderheden:

- alleen geleverd met een 1100 motor
- In Maderine oranje geleverd.
- geen achteruitrijlampen!
- 1 teller
- wit met zwarte ruitjes bekleding
- verder zeer kaal uitgerust
- geleverd vanaf 1978 t/m 1980

Is verder vrij zeldzaam en bijna niet meer te vinden! De enigste geregistreerde is geexporteerd jammer genoeg....

Golf 1 Sprinter

Bijzonderheden:

-geleverd van 1976 t/m 1980
- geleverd met 1600 FP motor en vanaf begin '79 met 1300 GF motor
- alleen geleverd in het Lemongelb (geel)
- kuip stoelen (zelfde als GTI) 2delig zwart / wit/zwart geblokt
- 1600 zwarte striping (bijna hetzelfde als GTI aan de zijkant - met sprinter erin verwerkt
- 1300 heeft groene striping
- sportstuur en golfbal
- achterwisser achterklep
- toertenteller
- sprinter embleem achterzijde

Golf 1 Scorpion

Bijzonderheden:

- alleen in het zwart geleverd
- met speciale Scorpion striping
- standaard met bbs voorspoiler en wielrandverbreders geleverd
- standaard lichtmetalen velgen met scorpion logo
- met 1600 motor geleverd
- kuipstoelen grijs geblokt (hetzelfde als GTS en GTI)
- hella mistlampen grill
- toerenteller
- achterwisser

geen folder kunnen vinden!
geleverd van eind 1982 t/m begin 1983

Golf 1 GTS

Bijzonderheden:

- alleen geleverd in Alpenwit
- met 1500 motor geleverd
- GTS striping
- kuipstoelen grijs geblokt (hetzelfde als GTI en Scorpion)
- Kamei grill met 4 vierkante koplampen
- Zender achterspoiler
- BBS verbreedset
- witte ATS velgen met GTS logo
- toerenteller
- achteruitwisser

- geleverd vanaf begin 1983

Golf 1 Flyer (geen informatie kunnen vinden) stond ook op achterzijde auto

En er is ook nog een Passat MX geweest!

Zijn vrijwel uitgestorven!

Ik ben benieuwd wie er nog meer informatie of 1 van deze uitvoeringen in bezit heeft of heeft gehad , foto's meer informatie alles is welkom!
Tevens andere Duitse uitvoeringen heb ik ook informatie over.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2012 16:23 door CAR-POOL.
Anonieme bezoeker
18-10-2012 16:26
Wie weet er iets over de Golf Flyer het is een actiemodel (waarschijnlijk alleen in nederland) hetzelfde als de Sprinter/Scorpion enz.enz. geweest maar ik heb er nooit 1 voorbij zien komen.

Het embleem is nog nieuw te koop op VW WOB SHOP

Ik zou niet weten wat origineel is en wat niet maar deze auto is gebruikt voor tv-progamma12 steden 13 ongelukken seizoen : 25-3-1990
De auto was toen al rijp voor de sloop

hierbij gegevens van de auto
- bouwjaar 1978 , er zaten stalen bumpers op (vervangen door kunstof)
- 1.5 diesel
- geel Lemongelb , ook met grill embleem geel
- Flyer embleem achterzijde en stickers zijkant auto
- tietenteller met 1 teller en koudestartchoke diesel
- sprinter stuur
- a stijl kapjes / zwarte wielranden (kan ook voor de roest zijn)
- zwart interieur met hooftsteunen/ handgrepen van GTI
(geen chroomwerk alle sierstrippen en rubbers zwart) simpelste uitvoering diesel

graag meer info! smiling smiley
Is de Flyer niet gewoon een opgeleukt actiemodel dat door de dealer of importeur werd opgebouwd?
Anonieme bezoeker
18-10-2012 16:43
D. Elzinga
Is de Flyer niet gewoon een opgeleukt actiemodel dat door de dealer of importeur werd opgebouwd?

Klopt! Hij is alleen door PON geleverd dus ook opgeleukt (hetzelfde als de Sprinter dat gewoon een 1.6 S in de kleur geel) , maar ik zou weleens willen weten of hier nog actiemodellen van Flyer zijn? Ik heb er nooit 1 kunnen vinden , en ook geen informatie over kunnen vinden. Dus als iemand het wel wist zou ik dat graag willen weten smiling smiley
Vooral die folder met die accessoires is geweldig!! thumbs up

Vroeger hadden we thuis ook een Golf mkI. Mijn vader kocht in 1979 een nieuwe Golf uit voorraad: een 3 deurs diesel in Mexicobeige:

Op de eerste foto nog zonder trekhaak, die kreeg ie pas na 1 of 2 jaar.
Mn vader heeft ermee gereden tot 1991, toen mijn moeder nog een jaar of twee. Na ongeveer 450dkm hebben we 'm weggedaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2012 20:57 door Barri.
Was er niet al een topic over de Golf I?

Leuke info over de actiemodellen in ieder geval! Volgens mij was het zo dat de Golf S Sprinter eerst uitkwam, met stalen bumpers en zwarte striping op de flanken. Na de facelift kwam de Golf Sprinter met groene striping, die was volgens mij in geel en oranje leverbaar.
Schitterend opgebouwd forum. Compliment !
Jubileum-prijs voor de Golf M (13.000,00 gulden) is ook weer waanzinnig.
6000,00 eurootjes. Daar krijg je ook geen Up! meer voor.

Mhg en succes met dit forum-onderwerp !
Anonieme bezoeker
18-10-2012 21:19
Leuk!
Zelf stuur ik ook met een Mk1 cabrio; van 1991. 13-nz-tz

De orgineel-ridders zullen het nix vinden maar ik heb d'r wel fun in!
Wat aangepast zoals betere remmen, koeling en wat meer vermogen, een geblazen blok nu.

Op www.golfcabrio.com nog veel meer gekken als ik smiling smiley
Klopt: er was al een topic over de Golf I, maar dat is inmiddels weggezakt naar pagina 2. Ik vraag me af of het zin heeft dat er twee topics naast elkaar bestaan. Hoe dan ook: @CAR-POOL, je kunt de titel van je topic beter aanpassen, want het is geen forum, maar een topic op een forum.

Er wordt trouwens al een hele tijd een register van de Golf I bijgehouden door Vmn.
CAR-POOL

Beide foto's zijn bij ons op het terrein gemaakt, van mijn vaders Scorpions. De onderste is volledig overgespoten en hebben wij nog steeds, de bovenste is waarschijnlijk een foto van één van onze donorauto's. Hoe kom je aan deze foto? Ik kan met niet herrineren deze ooit eerder te hebben gezien, terwijl ik zeker weet dat deze foto bij ons is gemaakt.

Ik heb net wat foto's gemaakt van een speciale VAG Actie Krant, een bijlage bij de normale krant. Afkomstig van Heersmink in Emmen.

De interieurfoto die hier bij de Scorpion staat lijkt mij niet te kloppen, ik heb nog nooit een Scorpion gezien met dit geblokte interieur.

Golf Elan

Golf Stayer

Hierbij nog enkele recente foto's van onze Scorpion. Deze is inmiddels volledig overgespoten en compleet met alle specifieke onderdelen, moet alleen nog worden afgebouwd:

Anonieme bezoeker
18-10-2012 21:43
Bedankt voor de reacties! Leuke Golfjes!
450.000 is flinke kilometerstand daarna is hij gesloopt?
Ook leuke kleurtje die cabrio
ben benieuwd of iemand een Golf M in bezit heeft gehad , ik heb 1 geregistreerde maar die is geexporteerd.

Ja klopt ik heb hem gezien alleen dit word niet actief bijgehouden verder heb ik afgelopen tijd veel verzameld en weet ik vrij veel over de Golf1 inmiddels , de naam kan ook niet veranderd worden , er was verder geen actief topic over de Golf 1 dus vandaar dat ik een nieuw topic ben begonnen..

Vandaar dat ik het nu op deze manier opnieuw onder de aandacht breng smiling smiley
@CAR-POOL: ja, je kunt de titel van het topic wel veranderen, want jij bent het topic begonnen. Gewoon onderaan de openingspost klikken op 'bericht wijzigen' en dan kun je zowel de tekst als de titel gewoon aanpassen.
Hoe dan ook goed dat er aandacht voor de Golf I is, want het is een erg leuke auto. Ik hoop ooit nog eens een pre-facelift model te kunnen kopen.
Hier nog een originele NL Scorpion te koop thumbs up

450.000 is flinke kilometerstand daarna is hij gesloopt?
De eigenaar van een sloperij heeft er toen nog even mee gereden, maar daarna is ie gesloopt ja. Moet dus ergens in 1993 of 1994 geweest zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2012 21:57 door Barri.
Anonieme bezoeker
18-10-2012 22:01
Audi80Coupé
CAR-POOL

Beide foto's zijn bij ons op het terrein gemaakt, van mijn vaders Scorpions. De onderste is volledig overgespoten en hebben wij nog steeds, de bovenste is waarschijnlijk een foto van één van onze donorauto's. Hoe kom je aan deze foto? Ik kan met niet herrineren deze ooit eerder te hebben gezien, terwijl ik zeker weet dat deze foto bij ons is gemaakt.

Ik heb net wat foto's gemaakt van een speciale VAG Actie Krant, een bijlage bij de normale krant. Afkomstig van Heersmink in Emmen.

De interieurfoto die hier bij de Scorpion staat lijkt mij niet te kloppen, ik heb nog nooit een Scorpion gezien met dit geblokte interieur.

Golf Elan

Golf Stayer

Hierbij nog enkele recente foto's van onze Scorpion. Deze is inmiddels volledig overgespoten en compleet met alle specifieke onderdelen, moet alleen nog worden afgebouwd:

Leuk Golfje ! Mooi dat hij gerestaureerd is in de originele staat , want Scorpion is eigelijk wel een unieke uitvoering waar nog weinig van zijn ,
geen idee hoe ik aan die foto kom , van internet , maar hij stond bij Autobedrijf Reinders weet ik , en dat is bij jullie dan! Zo te zien.
Jullie hebben enorm veel Golfjes gehad leuk weet ik nog wel (ben er weleens geweest) , hebben jullie hier ook nog allemaal foto's van? Van alle Golfjes die jullie hebben gehad?
Leuk de folders uniek want die vind je niet meer zo snel , jammer dat ik het niet helemaal kan lezen (of mijn ogen zijn slecht)

Stayer en de Elan zijn ook actiemodellen alleen is mij nog niet helemaal bekend of ze alleen in Nederland zijn geleverd of ook Duitsland, werden allemaal met dezelfde BBS velgen geleverd. En er stond bij Elan en Stayer in de stootstrips op beide zijkanten. En de Elan is rood en blauw geleverd en alleen in 1100 volgens mij.
Maar er is ook nog een Polo 2 Elan , Jetta 2 Elan geweest , die rijd hier in mijn woonplaats rond.

Over de Stayer
Golf Diesel met 4 + E versnellingsbak.
Gebaseerd op Golf Diesel C
Bij 90km/h verbruik van 1 op 21,7.
of 1 op 14,6 bij 120km/h
3 deurs
slecht weer pakket, mistlampen voor,
sterke dynamo,
kleur rood of blauw metallic
f 21,500-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2012 22:02 door CAR-POOL.
CAR-POOL
Leuk Golfje ! Mooi dat hij gerestaureerd is in de originele staat , want Scorpion is eigelijk wel een unieke uitvoering waar nog weinig van zijn ,
geen idee hoe ik aan die foto kom , van internet , maar hij stond bij Autobedrijf Reinders weet ik , en dat is bij jullie dan! Zo te zien.
Jullie hebben enorm veel Golfjes gehad leuk weet ik nog wel (ben er weleens geweest) , hebben jullie hier ook nog allemaal foto's van? Van alle Golfjes die jullie hebben gehad?
Leuk de folders uniek want die vind je niet meer zo snel , jammer dat ik het niet helemaal kan lezen (of mijn ogen zijn slecht)

Autobedrijf Reinders is het bedrijf van mijn vader inderdaad winking smiley

De blaadjes zijn inderdaad slecht leesbaar, ik heb ze daarom op het originele formaat nog even geupload. Je bent natuurlijk ook welkom in Emmen om ze hier te bekijken!

[img546.imageshack.us]
[img13.imageshack.us]
[img685.imageshack.us]

Er zijn slechts weinig foto's bewaard gebleven aangezien we de meeste Golfjes verkochten in tijden dat het internet nog lang niet zo belangrijk was. Daarbij komt nog dat een groot aantal (normale) foto's verbrand is. Op welke locatie ben je wel eens geweest, in Emmen?

Zo zag het er uit in 2004 (Emmen):

En hier nog een kleine indruk van de situatie voor 2004, toen alles opgeslagen stond in schuren:

Gave foto's uit 2004, Nick! thumbs up Lijkt wel een oude VW dealer. grinning smiley
Anonieme bezoeker
18-10-2012 23:13
Audi80Coupé
CAR-POOL

Autobedrijf Reinders is het bedrijf van mijn vader inderdaad winking smiley

De blaadjes zijn inderdaad slecht leesbaar, ik heb ze daarom op het originele formaat nog even geupload. Je bent natuurlijk ook welkom in Emmen om ze hier te bekijken!

[img546.imageshack.us]
[img13.imageshack.us]
[img685.imageshack.us]

Er zijn slechts weinig foto's bewaard gebleven aangezien we de meeste Golfjes verkochten in tijden dat het internet nog lang niet zo belangrijk was. Daarbij komt nog dat een groot aantal (normale) foto's verbrand is. Op welke locatie ben je wel eens geweest, in Emmen?

Zo zag het er uit in 2004 (Emmen):

En hier nog een kleine indruk van de situatie voor 2004, toen alles opgeslagen stond in schuren:

Echt leuk , en uniek inderdaad lijkt het net een VW dealer uit de jaren 70/80. Ik ben in Emmen geweest 2x.
Ik hoorde dat hier groot gedeelte van alle auto's uitgebrand is ook die schuren? Heb de foto's bekeken op de website ,
Daar stond ook nog wat ouder spul (enorm zonde) die groene is een bekende die komt nog op diverse meetings , zo komen zijn er nog meer auto's die bij jullie wegkomen.
CAR-POOL
Echt leuk , en uniek inderdaad lijkt het net een VW dealer uit de jaren 70/80. Ik ben in Emmen geweest 2x.
Ik hoorde dat hier groot gedeelte van alle auto's uitgebrand is ook die schuren? Heb de foto's bekeken op de website ,
Daar stond ook nog wat ouder spul (enorm zonde) die groene is een bekende die komt nog op diverse meetings , zo komen zijn er nog meer auto's die bij jullie wegkomen.

De schuren waar toen onze oldtimervoorraad (+/- 250 stuks) zijn gelukkig niet opgebrand, maar wel de loods op onze hoofdlocatie in Emmen. Hier stonden vrij weinig Golfjes, maar wel een groot deel van onze eigen collectie en natuurlijk grote hoeveelheden onderdelen.
Klassiekerrijder
Was er niet al een topic over de Golf I?
Een Golf I register topic inderdaad, zoiets staat mij ook bij...
Projectje
Kwijl!! Dé perfecte combi van interieur en exterieurkleur. Vraag me wel af of die dunne bumpers horen, maar dit is toch geweldig?? Wel een aardig klusje om 'm weer netjes te krijgen, daar gaat nog wel één of twee keer de vraagprijs in zitten helaas...
Barri
Projectje
Kwijl!! Dé perfecte combi van interieur en exterieurkleur. Vraag me wel af of die dunne bumpers horen, maar dit is toch geweldig?? Wel een aardig klusje om 'm weer netjes te krijgen, daar gaat nog wel één of twee keer de vraagprijs in zitten helaas...

Wat een geweldige kleur zeg!thumbs up
CAR-POOL

Ik zou niet weten wat origineel is en wat niet maar deze auto is gebruikt voor tv-progamma12 steden 13 ongelukken seizoen : 25-3-1990
De auto was toen al rijp voor de sloop

Wat een aardige serie, vol met modellen die je nu nooit meer ziet!
Die dunne bumpers horen zeker op een '78er. Gaaf ding, superkleur!
Anonieme bezoeker
Re: Topic en register over de Golf 1 en Jetta 1
19-10-2012 20:02
Leuk die Scorpion alleen zit nog wel wat werk aan , ik hoop dat deze bij een liefhebber terecht komt die de waarde erin ziet en hem zo houd zoals hij is , ooit wil ik er nog weleens 1hebben , gewoon omdat het aparte leuke uniek actiemodel is.

Jammer , veel auto's verloren gegaan?

Echt superkleurtje Vipergrun bijna 1 van de mooiste kleuren vind ik en uniek , aparte combinatie met dat bruine interieur (dat is echt typisch GL)

deze Komt ook bij autobedrijf Reinders vandaan?? Er zijn meer Golf1's met deze combinatie op kenteken gezet.
Klopt de bumpers horen op deze auto augustus 1978 kwamen pas de plastic bumpers en werd Vipergrun uit het progamma gehaald.
Er zit nog wel wat (las)werk aan zo te zien , 1500 euro is nog wel redelijk voor een originele auto.

Hierbij nog wat leuke Golf1's die op dit moment op Marktplaats te koop staan

Helaas weer een gestrand project.
1976er in Mexico beige (op zich wel zeldzame kleur) uit die bouwjaren ,
latere modellen wel meer in deze kleuren te vinden
, en leuk is dat 1.6 van 1975 t/m 1977 minder dan 2 jaar gebouwd is , deze had 75 pk standaard de latere 1.5 JB motor 70 pk.
Hoe de staat van de auto is geen idee , voordeel is nu wel dat je gelijk ziet wat voor basis je ongeveer
500 euro geen geld vind , en zeker weten moeite waard om eens te gaan kijken.

[auto.marktplaats.nl]

1979er Unieke originele Golf 1 Rabbit , Inarsilber (origineel Nederlands!!!) Van de eerste eigenaar
Wel apart dat hier een Rabbit origineel in Nederland verkocht is , of de eigenaar heeft dit aangevraagd? , het zal de enigste origineel NL'se Rabbit zijn want die was niet voor de Nederlandse markt bestemd. hoe deze hier dan terecht is gekomen weet ik niet , Hier zal wel 1 van in Nederland zijn met orig nl kenteken.

[auto.marktplaats.nl]

1975er (swallowtail) orig Nl , leuke auto, alleen helaas overgespoten in het rood was origineel groen , maar opzich leuke basis , alleen er missen er wat originele swallowtail details. Al sinds 1986 in het bezit.
[auto.marktplaats.nl]

1975er (swallowtail) mooi kleurtje , alleen jammer dat hij niet volledig origineel meer is (staat overigens al jaren te koop) maar opzich een 1800 KR 16klepper motor is ook wel weer leuk. Mits alles is aangepast.
[auto.marktplaats.nl]

1977er , in Miami blauw (weinig voorkomend leuk fris kleurtje!) ook weer met een 1600 FP motor.
[auto.marktplaats.nl]

1977er (staat al tijden te koop) . maar ziet er zeer goed uit alleen hoe kan een ingevoerde auto een NAP pas krijgen?
[auto.marktplaats.nl]

Golf 1 GLS 1980 , gerestraureerd , leuke originele kleur blauw metallic. en orig nl , voor een gerestraureerde weinig geld.
[auto.marktplaats.nl]

1983er Golf 1 GTI
[auto.marktplaats.nl]

1983er Leuke Golf 1 GX uitvoering
[auto.marktplaats.nl]

1980er eigelijk 1979 Golf 1500 diesel (origineel Nederlands) ook in het Mexicobeige
alleen ik snap niet waarom deze auto een kenteken heeft uit 1982 , of hij heeft 2 jaar in de showroom gestaan? helaas niet 100% origineel maar wel leuke goede basis.
[auto.marktplaats.nl]

Leuke Golf 1 GLS uit 1976 , brons metallic
leuke zeldzame kleur (alleen ik denk dat 56.000 wel heel weinig is gezien de staat) blijkbaar is hier al heel wat aan plaatwerk vervangen.
[auto.marktplaats.nl]

82er Golf 1 1600 diesel met automaat !!! zeldzaam en komt vrijwel bijna nooit voor. En een leuk interieurtje.
[auto.marktplaats.nl]

1979er Golf - MX uitvoering , Lemongelb , deze staat trouwens al een hele tijd te koop ! Iemand al eens wezen kijken bij deze auto?
[auto.marktplaats.nl]

1980er Golf - MX uitvoering 5 deurs , wel origineel NL maar met vervangend kenteken
[auto.marktplaats.nl]

Golf GLS Inarsilber uit 1980 , 5 deurs , ziet er zo op de foto's erg netjes nog uit.
[auto.marktplaats.nl]

Jetta 1 van de eerste eigenaar!
[auto.marktplaats.nl]

Jetta 1 en Jetta is zeer weinig te vinden in het oranje.
[auto.marktplaats.nl]

Golf 1 1982 gerestaureerd
[auto.marktplaats.nl]

Origineel Nederlandse Golf 1 cabriolet (is bijna niet origineel NL meer te vinden)
[auto.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2012 20:08 door CAR-POOL.
Een importauto krijgt zeker een NAP... vanaf het moment dat-ie hier binnenkomt. Da's dus vrijwel waardeloos zonder bewijs van de kilometerstand voor de import.
Anonieme bezoeker
Re: Topic en register over de Golf 1 en Jetta 1
19-10-2012 20:16
Dit is verder wat er op dit moment op Speuders staat!

1977er GLS , Bahamablauw zeer mooie kleur (komt weinig voor) en leuke combo met het interieur
[www.speurders.nl]
[www.speurders.nl]

1979er 1.5 S
[www.speurders.nl]

1978er Brons metallic bruin uniek , leuke auto , heb deze auto in het echt bekeken ziet er zeer goed uit.
[www.speurders.nl]

1977er GLS 5-deurs (vrij zeldzaam 5 deurs met origineel geleverde stalen bumpers) , heeft aandacht nodig en vooral die lelijke uitgebouwde wielkasten moeten veranderd worden , maar leuke auto verder. Voor 1000 euro. Was tot paar jaar geleden nog echt in nieuwstaat.
[www.speurders.nl]

Erg Nette 78er Golf 1 5-deurs
[www.speurders.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2012 20:16 door CAR-POOL.
Wat geweldig zeg! Ik ben eigenlijk meer van de mkII, maar de mkI ga ik steeds meer waarderen! Zou mooi passen in het rijtje: Kever, Golf mkI, Golf mkII thumbs up
En voor 1000,- a 1500,- heb je een opknapper zie ik.
Voor in de toekomst toch wel het overwegen waard. Voor nu vind ik die groene echt retegaaf, maar in mijn bezit wordt ie niet veel beter vrees ik. Het is me nog iets te duur om 'm helemaal op te knappen...
Ik heb geen gegevens meer van de door mij in '82 uit '76 aangeschafte Golf S. Dit was een model met sportstoelen (vaste doorlopende hoofdsteun), toerenteller, 1.6 FP lange slag motor. Hij had zelfs een rechter buitenspiegel en middenkonsole. Auto was geel (heb hem later wit gemaakt, kon makkelijker de roest bijwerken) en heb er verder nog nooit een weer gezien. Overigens was de auto ten tijde van aanschaf al behoorlijk door roest aangetast, iets wat toen "normaal" was. Motor is ook eens stuk gegaan, heb er toen de motor van een Passat TS ingezet en leverde dankzij een grotere carburateur maar liest 85pk. Overigens liep deze 1;8, reed toen altijd volgas.........

Jos.
Ik zag eergisteren een zilvergrijze Golf I GX, ook zo'n actiemodel. Het was de JX-22-RD, die overigens bij de RDW bekend staat als Golf CL.
Hier nog een late mkI. Origineel onderstel en wielen eronder, en je hebt een leuk projectje!
Jammer dat ik nog op zoek moet naar die geldboom. Maar ooit komt er een mkI bij. Caddy, cabrio of hatchback, maar ooit komt ie er smiling smiley
Laat dat belastingvrij voor na 1980 maar vervallen, dan worden ze nog wat goedkoper winking smiley
Het mkI topic zakt een beetje weg.
Cabrio's zijn ook niet duur meer valt mij op.

- Een nette Quartett met verlopen APK en een kleine schade:

- Eenzelfde, ook in heliosblau, maar nu schadevrij en erg netjes:

- Quartett in een prachtige kleur, met de Avus wielen in carrosseriekleur!! thumbs up

- En nog een Amerikaanse uitvoering. Die bumpers vind ik overigens best lelijk.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2012 21:31 door Barri.
Ik vind ze juist wel leuk. In mijn vitrine staat ook een 1:18 Cabrio in Amerikaanse uitvoering.
Leuk topic! Naast de Mk2 vind ik de Mk1 ook erg interessant. Maar m'n vriendin d'r hart ligt helemaal bij de Mk1, vooral de cabrio. Ze neemt het me nog steeds kwalijk dat ze die van haar heeft moeten verkopen... sad smiley

Het is een 1.8 automaat uit 1989 welke in 2001 geimporteerd is. Zij heeft hem, als ik het goed heb, ergens in 2008 gekocht.

Ik ben de tel kwijt geraakt hoevaak die auto sinds de verkoop (12-2011) weer van eigenaar is veranderd. Ik zit nu zeker op 5 keer (is er trouwens een manier waarop je dat op kunt zoeken?)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2012 09:41 door Archiebald.
Barri
- En nog een Amerikaanse uitvoering. Die bumpers vind ik overigens best lelijk.
Vrij lompe aanpassing inderdaad, zie je bij veel Europese auto's voor de Amerikaanse markt uit die tijd, evenals de sidemarkers.

Archiebald
Leuk topic! Naast de Mk2 vind ik de Mk1 ook erg interessant. Maar m'n vriendin d'r hart ligt helemaal bij de Mk1, vooral de cabrio. Ze neemt het me nog steeds kwalijk dat ze die van haar heeft moeten verkopen... sad smiley
En terecht!tongue sticking out smiley Wat was de reden?

Archiebald
Ik ben de tel kwijt geraakt hoevaak die auto sinds de verkoop (12-2011) weer van eigenaar is veranderd. Ik zit nu zeker op 5 keer (is er trouwens een manier waarop je dat op kunt zoeken?)
Als je het kenteken hier op de site invoert in het gele balkje rechtsboven staat er 12 onder 'volgnummer eigenaar'.
Pfff 12.... Als ik het goed heb waren wij nr 2 (3 als je de handelaar erbij rekent)..

De reden was dat ik dagelijks met m'n Jetta naar m'n werk ging (60km p.d) en dat dat te kostbaar was ivm de brandstofprijs (hij reed toen nog zo'n 1:8). Er moest dus een nieuwe (andere) auto komen en de Golf was nou eenmaal meer waard als de Jetta. Conclussie, hij moest eruit voor een zuinigere/nieuwe auto.
Dakloos
hier op de site invoert in het gele balkje rechtsboven staat er 12 onder 'volgnummer eigenaar'.

Even offtopic, maar volgens mij klopt er vrij veel niet aan de AW-kentekencheck. Ik heb even mijn eigen kentekens erdoor gehaald, en volgens de gegevens heeft Kadett II een catalogusprijs van meer dan 18.000 euro en energielabel Bnut smiley
@ Archiebald: Begrijpelijk, voor dagelijks gebruik zou ik waarschijnlijk ook naar iets anders op zoek gaan.

@ D. Elzinga: Ik heb er ook mijn twijfels bij. Ik zie deze gegevens pas sinds kort bij de kentekencheck. Bij mijn eigen auto geeft hij als 'volgnummer eigenaar' 3, terwijl in de Marktplaats-advertentie dacht ik ook al 3 stond onder 'aantal eigenaren tot nu toe' (vanaf import). Dus misschien nog 1 bij optellen?
Ha, een dans sons jus-Golf I: [www.marktplaats.nl]

Wel origineel, roestgaten wegwerken met behulp van tape. Tsja, het gat zelf zie je dan niet meer...
Haha, bij mij zit daar het gat voor de antenne. Maar daarvoor is het wel erg ruim afgeplakt. nut smiley
334.000 km op een benzinemotor was in 1982 ook best bijzonder...
Zou die nog ooit opgeknapt worden? Ik vraag het mij af. Eigenlijk moet je 'm zo wegzetten. Ik vind het wel een beetje kunst! smiling smiley
Klassiekerrijder
334.000 km op een benzinemotor was in 1982 ook best bijzonder...

Er staat mij een artikel voor de geest van een Duitser (hij was nog de eerste eigenaar) die bijna een miljoen kilometers met zijn benzine-Golf I had gereden. Er werden toen gesprekken gevoerd om het Golfje in het VW-museum te zetten zodra hij het miljoen bereikt had, helaas raakte de auto betrokken bij een zwaar ongeluk vlak voor het behalen ervan...
Verzameling mkI's in de verkoop

Er staat mij een artikel voor de geest van een Duitser (hij was nog de eerste eigenaar) die bijna een miljoen kilometers met zijn benzine-Golf I had gereden. Er werden toen gesprekken gevoerd om het Golfje in het VW-museum te zetten zodra hij het miljoen bereikt had, helaas raakte de auto betrokken bij een zwaar ongeluk vlak voor het behalen ervan...
Aah zonde!!
Leuk, zoveel Golfjes hier !
Kijk ook eens bij de mijne, kenteken 53-TB-BH: [www.autoweek.nl]

Leuk hoor, zo'n originele cabrio! thumbs up

Hier ook wat leuks: goed gepoetst, of een koopje? Wordt namelijk afgeleverd zonder APK, maar hij ziet er op de foto's piekfijn uit!
Ziet dr inderdaad niet heel verkeerd uit, maar het dak is matzwart...
Nu je het zegt... Staat trouwens best cool, haha smiling smiley Beetje vinyl-look! Maar als ik nog ns kijk zie ik wat roest onder het tankklepje. Verder zit ie wel echt goed in de lak!
Anonieme bezoeker
29-06-2013 19:42
Even een oud topic boven water halen

Wie red deze ? Zou zonde dat weer de zoveelste Golf1 die in onderdelen beland , van voor 1978 Golfjes1 zijn behoorlijk zeldzaam aan het worden

Deze is geleverd in Bamahablau er zijn nog 2 hier in Nederlands met deze supermooie kleur (in die tijd was blauw niet populair) maar in combinatie met chroom en beige erg mooie combinatie

De auto is nu nog compleet wie red hem? Origineel Nederlands en een GLS uitvoering , en een goede basis voor restauratie, hoop dat iemand hem red anders had ik het gedaan...

1000 euro heb je de complete auto met alle onderdelen

[www.marktplaats.nl]

het is te vergelijken met deze Golf1 ook Bamahablau alleen dit is LS en deze is een GLS stuk luxer

[volksforum.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.